Followers

Nuffnang

The Unspinners

Posted by Unknown | Posted on 12:28 PG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


Rakyat dipaksa bayar 20 sen beg plastik untuk dana PRU PKR?

Posted: 23 Jan 2017 06:08 PM PST



Sesuuatu yang menghairankan isu caj 20 sen beg plastik. Kita faham caj 20 sen itu untuk kurangkan pnggunaan eg plastik di pasaraya. Mahu galakkan orang ramai bawa beg sendiri macam makcik-makcik dan nyonya duu ke pasar bawa bakul.

Yang menjadi persoalan, kenapa Eli Wong hanya sibuk pasal beg plastik sebagai usaha cegah mencemarah alam sekitar. Hal sampah sarap lagi mengotorkan kawasan perumahan dan juga alam sekitar. Tambah lagi, ramai dah makan kenyang kontrak-kontrak penghapusan sisa sampah:


http://snapshot2016.blogspot.com/2017/01/ini-pun-pencemaran-alam-sekitar-eli-wong.html
Hutan dan rimba ditumbangkan untuk tujuan pembangunan tak renti-renti di Selangor. Kenpa Eli Wong berdiam?
Elizabeth Wong dikatakan pernah mendakwa bahawa nilai 20sen yang dikenakan itu hanya harga yang minimum dan menyarankan agar setiap beg palstik yang dijual boleh dinaikkan oleh peniaga.

PKR TIPU RAKYAT-Bag Plastik Untuk Menutup Isu Sampah, Kilang Haram dan Pencemaran Sungai


Adakah sebab pemaju sumbang kepada coffer pilihanraya PKR?????

Selangor terancam dan kotor, caj 20 sen terhadap rakyat terhadap penggunaan beg plastik atas nama "Go Green" itu hanya pembohongan sahaja dari Azmin sedangkan kejadian yang telah berlaku itu menceritakan perkara yang sebenarnya.

Azmin Dan Elizabeth Wong – "Go Green" Hanya Untuk Keuntungan Pengilang

BEG PLASTIK 0.20 SEN TEKAN RAKYAT 

"Persoalan saya kemana pergi 0.20 sen ini? Bagi saya ini satu dasar yang tidak patut dilaksanakan khususnya bagi kepentingan rakyat selaku penguna.

Adakah sistem pembungkusan plastik juga bakal diharamkan sama sekali atas nama "Go Green"  yang disarankan oleh kerajaan Selangor yang hanya melihat plastik sebgai masalahnya tetapi tidak mempedulikan  longokan sampah sarap diserata Selangor dan  pencemaran  sungai yang kritikal serta pembunagan sisa kilang haram dipinggir sungai?

Beg Plastik: Hanya Untuk Kayakan Kilang Plastik Proksi Pembangkang
Anggapan sedemikian tidak boleh dilarikan kerana sikap pentadiran negeri Selangor dalam isu kecil beg plastik agak pelik. Bila ditanya, Azmin lepaskan tangan:


Saje nak cerita hari ini pasal beg plastik yang kena caj 20 sen tu. Kerajaan negeri macam sudah main tarik tali bila kena bantai dengan pengguna. Katanya keuntungan jualan tu semuanya masuk kepada keuntungan peniaga. Siapa yang arah caj 20 sen ni?

Yang makin untung peniaga dan yabg makin susah dan terbeban adalah pengguna. korang ken la sendiri kat fb di bawah ni... pastu share kat kawan2 lain minta pandangan...

Jawapan Eli Wong pula merepek



Angkuhnya ... Kenapa begitu defensif jika katanya rakyat sokong?


"Menteri Besar Selangor mana ada masa untuk fikirkan masalah rakyat dan menyelami denyut nadi rakyat, bila timbul isu beg plastik beliau kata rakyat sokong tetapi hakikatnya ramai badan bukan kerajaan (NGO) yang membantah.

"Bercakap pula banyak berdolak dalih di mana peraturan pun masih belum ada tetapi diserahkan pula kepada pemilik perniagaan untuk tentukan sama ada mahu mengenakan caj 20 sen atau tidak. Ini kerana Azmin hanya sibuk berpolitik," katanya.

Azmin Ali Terlalu Sibuk Untuk Fikir Masalah
http://www.tv14.my/2017/01/23/azmin-ali-terlalu-sibuk-untuk-fikir-masalah/#

Bila ditanya bertubi-tubi, ini pula jawapan:


Sah ada benda tidak betul sedang berlaku

Comments (0)