Followers

Nuffnang

Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:50 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


BIASISWA PELAJAR TAJAAN JPA

Posted: 09 Aug 2016 09:00 PM PDT


HARGA PAS BUKAN RM90 JUTA, PAS BUKAN PAN !

Posted: 09 Aug 2016 06:04 PM PDT


Takde orang berjuang dalam PAS kerana nak duit, kalau ada pun tak lama akan duduk dalam PAS, lambat laun akan lari juga tinggalkan PAS sebab yang ditunggu tak kunjung tiba.

Dalam PAS ada orang kaya dan ada orang miskin, orang yang kaya biasanya masuk PAS setelah dia kaya, bukan dia kaya kerana dapat keuntungan dari PAS, malahan harta kekayaannya dihabiskan untuk perjuangan PAS.

Orang miskin pun begitu, bukan dia miskin setelah masuk PAS, biasanya memang dia dah sedia miskin, namun walaupun dia tahu masuk PAS tak jadi kaya, namun dia tetap juga berjuang dan berkorban apa yang mampu bersama PAS kerana dalam PAS banyak peluang untuk menabung bagi merebut kekayaan Akhirat.

Tak berbaloi 90 juta tu dengan pengorbanan ahli, 90 juta tu bukan bandingan lansung, semua ahli PAS tak pandang semua tu, kecuali orang yang diresapi hatinya dengan hasutan syaitan supaya menjual perjuangannya.

PAS dah membayar dengan harga yang tidak ternilai, demi membeli tawaran dari Allah, bukan sahaja duit malahan nyawa demi perjuangan Islamnya. Apalah sangat 90 juta dan Putrajaya tu jika dibandingkan dengan nyawa dan tawaran hebat dari Allah.

PAS tak terliur 90 juta tu,  sebagaimana PAS tak terliur dengan Putrajaya yang tidak melaksanakan Islam. Kalau dapat duit tak dapat redha Allah, apapun jadi tak bernilai disisi Allah. Redha Allah bukan boleh jual beli, bukan boleh tebus dengan harta, bodoh sangat kalau orang kata "kita cari Putrajaya dulu, redha kita cari kemudian". 

Bodoh, sebab dia ingat redha itu boleh dibeli setelah ada duit banyak dan dapat memerintah. Dia mungkin juga ingat nak cari redha macam nak cari barang kat pasaraya, ada duit, ada kuasa semua boleh dapat.

Kalau ada rm1 tapi bersama redha Allah jauh lebih bernilai dari 90 juta atau Putrajaya yang tiada bersamanya keredhaan Ilahi. Orang yang tuduh tu tak faham perjuangan PAS, dia ingat PAS macam parti lain yang sentiasa mengharapkan duit orang sampai berantakan. 

Sejak dulu PAS bergerak dengan duit ahli dan penyokongnya. Ahli PAS korban tenaga, nyawa dan harta untuk mencari redha Allah, bukan korban redha Allah untuk dapatkan jutaan ringgit dan Putrajaya.

👳🏽TINTA :Pimpinan PAS☺

TERKINI PAS AKAN SAMAN SARAWAK REPOR

Posted: 09 Aug 2016 12:57 AM PDT

Hasil carian imej untuk pas saman sarawak eport

Apa motif Sarawak Report yang melaporkan pimpinan Pas menerima RM90 juta daripada DS Najib. Ini yang ditunggu oleh Pas kerana selama ini hanya bermain daripada mulut ke mulut. Perkara ini berligar di dalam komuniti masyarakat Cina, sehingga mereka begitu marah dengan Pas.

Saya dapat kesan dalam empat bulan yang lalu, apabila orang Cina di kawasan Parlimen Bukit Gantang memberi tahu saya ketika saya lepak di kedai kopi dengan mereka.
Apabila saya tanya daripada mana mereka dapat. Mereka beri tahu, ini perbualan kedai kopi sahaja. Saya beritahu kalau ada di dalam mana-mana tulisan, Pas mahu saman. Mereka menjawab tidak ada. Jadi susahlah, fasal tidak ada bukti bertulis.
Sekarang sudah ada bentuk hitam putih. Senang proses dan tindakan undang-undang diambil dan hendak membersih nama Pas selama ini. Sebelum Mahkamah Akhirat, kita selesai Mahkamah dunia dulu.
Golongan fitnah ini mereka tidak kisah sangat seksa akhirat. Mereka sudah kebal,hati mereka sikit tidak kisah soal dosa pahala. Pada mereka neraka bukan nampak pun.
Sarawak Report janganlah merosakkan jenama media kamu. Kalau sudah buat fitnah semacam ini, maka laporan yang benar pun orang kata tidak benar. Apabila fitnah tersebar dan sudah masuk ke dalam kepala otak orang ramai. Baru buat penjelasan ia hanya kecurigaan meluas.
Inilah tektik jahat yang dibuat oleh musuh Pas ketika PRK Sg Besar dan Kuala Kangsar. Naik dulu billboard fitnah, lepas itu baru turun. Ini tektik jahat. Jahat seperti….. Mungkin mereka satu guru yang mengajar tektik jahat ini.
Kepada mereka yang memiliki FB, Blog dan Wasap, kita perlu teliti untuk saman jika mereka pun setongkol dengan Sarawak Report untuk merosak imej Pas.
Golongan ini cukup anti Pas. Pada mereka biar BN Umno perintah daripada Pas memerintah. Inilah busuknya hati mereka.
Ustaz Hj Idris Hj Ahmad
Naib Presiden Pas

Alfaizhamid

0

Posted by Unknown | Posted on 10:04 PTG | Posted in

sumber :-

Alfaizhamid


AIDILFITRI 2016

Posted: 06 Jul 2016 02:00 AM PDT









PERTH 2016

Posted: 12 Feb 2016 12:21 AM PST









































BELAJARLAH MENJADI MANUSIA YANG 'RINGAN TULANG'

Posted: 09 Aug 2015 03:25 AM PDT





Aidilfitri 2015

Posted: 18 Jul 2015 12:08 AM PDT












Aidilfitri 2015 | Raya pertama dalam sejarah hidup Muhammad Qaed Aflah bermain bunga api

PERJALANAN TERAKHIR GURUKU

Posted: 20 Jun 2015 01:33 AM PDT

Sumber Gambar : minag_jinggo









 














AL FATIHAH BUAT GURUKU ALMARHUM TAN SRI DATUK WIRA HAJI OMARDIN BIN MAUJU.

Semoga rahmat Allah sentiasa bersamamu .. semoga kau ditempatkan dalam kalangan mereka-mereka yang beriman ..

Ya Allah berkatilah segala pengajaran dan ilmu guruku.. mustajabkanlah kepada aku ...

BELAJAR KAYUH ..

Posted: 22 Mar 2015 03:32 AM PDT







LIBURAN DI BANDUNG

Posted: 02 Feb 2014 11:23 PM PST















ALHAMDULILLAH

Diberi peluang bersama keluarga besar pejabat, melawat tanan seberang; Bandung. Pertama kali juga dalam hidup Qaed melawat negara orang, pertama kali juga buat kami sekeluarga. 
Bandar yang sesak, dan mampu membuat anda rasa bosan, terutama bila tiba waktu puncak di jalan.

CHUNGJU KOREA 2

Posted: 12 Sep 2013 01:06 AM PDT

ALBUM 2 .. Ambil peluang jalan-jalan














CHUNGJU KOREA 1

Posted: 12 Sep 2013 12:59 AM PDT

( ALBUM 1) .. Bertuahnya


















Alhamdulillah..

Mendapat kepercayaan dan diberi amanah untuk membawa nama Malaysia dan Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM) ke World Martial Art Festival 2013, di Chungju, Korea Selatan.
Festival ini adalah acara tahunan WOMAU yang berasaskan pertunjukan dan pertandingan seni mempertahankan diri negara-negara anggota WOMAU.

AIDILFITRI 2013

Posted: 08 Aug 2013 12:33 AM PDT