Followers

Nuffnang

Cursing Malay : Terus Terang

Posted by Unknown | Posted on 10:06 PTG | Posted in

sumber :-

Cursing Malay : Terus Terang


Konspirasi Menjahanamkan Melayu Kerana Melayu Ini Bangsa Istimewa

Posted: 12 Dec 2016 06:59 PM PST

1. Adakah "Moana" satu konspirasi mempromosikan Dajjal?

2. Tidak. "Moana" adalah sebuah filem yang ingin menceritakan mengenai watak seorang wanita yang berkawan dengan seorang Demi God berdasarkan kisah dan kepercayaan orang Maui.

3. Begitu juga filem seperti Exodus, Noah dan termasuklah Thor dalam Avengers itu sendiri yang memaparkan watak manusia sebagai Tuhan atau pelakon memegang watak sebagai Nabi.

4. Bila kita berbicara mengenai konspirasi, apa yang kita bayangkan sebenarnya?

5. "Satu mesyuarat dihadiri orang-orang musuh Islam, di mana ada meja bersidang sambil berbincang bagaimana nak luaskan agenda Dajjal dan menyesatkan orang Islam supaya semuanya murtad, kemudian angkat tangan untuk undi jalan cerita mana yang mereka nak buat selepas itu supaya orang Islam lalai dan putuskan production house mana yang akan produce cerita tersebut? Disudahi dengan makan karipap."

6. Kalau itu adalah apa yang kau rasakan berlaku, anda silap.

7. Semua yang kau katakan sebagai satu konspirasi atau gerakan terancang itu sebenarnya adalah sesuatu yang dilakukan secara semulajadi oleh pihak-pihak yang kau katakan merencanakan konspirasi.

8. Kita nampak macam konspirasi, tapi apa yang mereka buat adalah rutin harian mereka kerana itu adalah apa yang mereka percayai. Mereka percaya penghasilan penerbitan yang memaparkan watak Demi-God, Son of God, Dewa, Dewi, Tuhan mereka sendiri atau apa saja yang berkaitan pegangan spiritualiti mereka adalah langkah yang bagus untuk memvisualkan cerita yang ingin disampaikan.

9. Mereka menyampaikan cerita kerana mereka ada cerita ingin disampaikan dan mereka percaya apa yang mereka buat itu berfaedah untuk semua, termasuklah kita orang Melayu Islam.

10. Cuma, kita pandang benda tu sebagai konspirasi kerana apa yang dipaparkan, contohnya dalam filem 'Noah' tidak sepatutnya divisualkan dan menjadi satu kesalahan untuk mereka memfilemkan watak Noh dan bagaimana kisah bahtera Noh mengalami banjir besar.

11. Aku faham kenapa ada yang katakan ini semua konspirasi. Kau dah tengok 'Noah'? Akan ada adegan dalam filem tersebut di mana kau akan 'terpercaya' yang Russell Crowe itu memang Noh sebenar dan kau pun akan terpedaya yang Noh memang cakap English pada zaman dia. Kau akan masuk dalam filem tu.

12. Itu sebabnya sesetengah filem diharamkan di negara kita. Bukan kerana kita ni lemah benar iman, tetapi kerana keberkesanan paparan filem-filem seperti itu boleh membuatkan seseorang itu masuk ke dalam filem dan mula sedikit-sedikit terbuka minda terima apa yang ingin disampaikan oleh pembuat filem.

13. Filem adalah medium yang sangat efektif. Berapa orang jadi takut hantu lepas tengok filem hantu? Kau aplikasikanlah perkara sama lepas kita tengok filem-filem berkenaan spiritualiti yang memaparkan watak Tuhan ni. Kau akan terpengaruh.

14. Sekali kau dah anggap Tuhan itu ada watak dan bentuk pun, dah boleh rosak akidah kau, kan?

15. Berbalik kepada soalan asal, adakah itu semua konspirasi?

16. Pada aku tidak. Apa yang mereka lakukan adalah berdasarkan apa yang mereka rasakan hendak buat, sesuai buat, seronok buat dan akan diterima oleh orang ramai.

17. Begitu juga dengan penglibatan George Soros dalam politik kita. George Soros benar-benar percaya apa yang dia buat itu akan membantu politik kita dan kita benar-benar memerlukan bantuan kewangan dari dia kerana dia benar-benar percaya kerajaan kita sekarang perlu diturunkan. (Nota : tolong jangan benarkan dia masuk campur urusan negara kita, tolong boikot pihak yang nak dia campur tangan)

18. Konspirasi adalah pakej mudah untuk mensensasikan sebarang bentuk aktiviti yang tidak sehaluan dengan kita, supaya senang nak disampaikan dan tidak perlu banyak keperluan berfikir untuk fahami kenapa sesuatu itu perlu ditentang.

19. Sama juga seperti konspirasi gerakan Kristian di Malaysia. Konspirasi apa bendanya? Benda dah jelas, Malaysia berada dalam garis 10/40 yang pihak Kristian rasakan perlu dan wajar untuk diajarkan agama Kristian supaya Malaysia terus aman dan damai. Even deklarasi "mahukan Malaysia jadi negara Kristian" pun dah banyak kali dilaungkan. Semua tu ada dalam internet kalau kau carik.

20. Cuma agak sukar untuk terima konsep yang apa saja yang orang lain lakukan yang tidak sehaluan dengan kita bukanlah satu konspirasi, tapi sebenarnya perbuatan yang lahir dari kepercayaan yang mereka benar-benar percaya apa yang mereka buat tu, mereka rasakan baik untuk kita. Orang Kristian tu nak kita masuk Kristian kerana mereka percaya kita perlu dibantu.

21. Tetapi, sayangnya, jika kita tengok, kita sendiri walaupun nak memperjuangkan Islam berdegar-degar tapi perbuatan kita tak ada. Kau masih lagi pakai short main futsal. Bini kau masih lagi pakai baju ketat pergi kerja. Kita masih lagi tak peduli bila anak kena solat.

22. Lihat pula dari segi perbuatan kita. Kita berpecah belah. Agak jelas kurangnya suntikan elemen Ketuhanan dalam media kita. Jika kita hasilkan animasi, animasi kita lebih mirip kartun Barat atau kartun Jepun. Kalau ada pun animasi yang memaparkan elemen-elemen Islam, selalunya tak laku kerana produknya setengah masak atau dihasilkan bukan untuk ditayang di Malaysia, untuk pasaran negara Arab.

23. Masyarakat kita suka perihal konspirasi tetapi kita sendiri segan-segan mahu ambil elemen agama, spiritualiti, ketuhanan dan dimasukkan ke dalam apa yang kita hasilkan. Entah kenapalah. Mungkin kerana kita terlalu mengamalkan prinsip sekular, ibadah lain, kerja lain. Tak boleh campur-campur agaknya.

24. Jadilah kita masyarakat suka konspirasi, kerana kita lemah. Kita jaja konspirasi kerana itu cara mudah nak terangkan kenapa kita lemah. Yang pandai antara kita pula, tak ramai yang nak usahakan promosi elemen Islam dalam produk, kerana takut tak boleh masuk pasaran antarabangsa.

25. Kepakaran dah ada, kenapalah kita tidak ada filem orang Islam yang hendak berperang melawan makhluk perosak yang secara tersiratnya adalah Dajjal? Kita pula yang terhegeh-hegeh nak masukkan watak Thor, anak Tuhan bernama Odin ke dalam filem keluaran kita.

26. Kita orang Islam sendiri tak percaya yang Islam ini yang terbaik untuk umat satu dunia, kerana kita hanya percaya Islam ini terbaik untuk kita dan kita saja.

Comments (0)