Followers

Nuffnang

Anak Sungai Derhaka

Posted by Unknown | Posted on 9:57 PG | Posted in

sumber :-

Anak Sungai Derhaka


Kami Tak Minta Jawatan Perdana Menteri - DAP

Posted: 04 Dec 2016 06:30 PM PST


"Kami tidak pernah minta supaya seorang yang berbangsa Cina menjadi Perdana Menteri tetapi menyokong seorang Melayu seperti Datuk Seri Anwar Ibrahim," itu merupakan kata-kata Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng ketika Konvensyen DAP 2016.


Menurutnya lagi, parti itu juga tidak berhasrat menguasai kerajaan sekiranya mereka menang Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

"Kami tidak akan menguasai kerajaan sekiranya pembangkang memenangi kuasa tetapi akan menjadi rakan kongsi yang adil dan bertanggungjawab," katanya lagi.

Tambahnya lagi, beliau turut menggelar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai ekstrem liberalisme.

"Menentang penahanan tanpa bicara terutamanya menggunakan undang-undang pengganas terhadap aktivis hak asasi bukanlah liberisme yang melampau.

"Tetapi mencuri duit negara sehingga berbilion-bilion ringgit secara sesuka hati itu adalah liberisme yang melampau," katanya lagi lapor Sinar Harian


Najib Guna Perhimpunan Agung UMNO Untuk Takutkan Melayu, Kata Muhyiddin

Posted: 04 Dec 2016 04:30 PM PST


Perhimpunan Agung Umno (PAU) tahun ini sangat berbeza dengan tahun-tahun lepas apabila ia digunakan sebagai platform presidennya membela diri, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.


Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu berkata, PAU sebelum ini adalah tempat untuk membicarakan hal-hal berkaitan kedudukan orang Melayu, agama Islam, masa depan negara dan kesejahteraan rakyat.

"PAU tahun ini lain sekali nadanya. Datuk Seri Najib Razak menuntut seluruh ahli berbai'ah dan wala' kepadanya secara membuta-tuli, kononnya itulah tradisi Umno dan amalan orang Melayu dan Islam," katanya dalam satu kenyataan.

Pada PAU 2016, Najib dalam ucapan dasar dan penggulungannya menyeru taat setia dan wala' kepadanya selaku presiden, selain serangan terhadap bekas pemimpin Umno terutamanya Tun Dr Mahathir Mohamad.

Ucapan perwakilan dan pemimpin tertinggi parti itu selama lima hari persidangan juga dipenuhi dengan perkara sama.

Muhyiddin berkata, ia membuktikan Najib sedang gelisah melihat kepimpinan Melayu dalam barisan pembangkang semakin kukuh selepas tertubuhnya PPBM.

"(Pengerusi PPBM) Dr Mahathir yang kental perjuangan Melayu sehingga digelar 'ultra Melayu' dan saya sendiri yang pernah dilabel 'Malay First' kini dalam barisan pembangkang.

"Kami bersama rakan lain sedang memperkukuhkan kepimpinan Melayu dalam barisan pembangkang untuk mengambilahlih pentadbiran negara daripada Umno dan BN (Barisan Nasional) yang rosak," kata bekas timbalan presiden Umno itu.

Beliau juga mengecam serangan terhadap DAP sepanjang persidangan dan berkata ia hanya untuk menakut-nakutkan orang Melayu.

Dalam ucapan dasarnya, Najib berkata institusi masyarakat Melayu seperti Mara, Felda, Risda dan Felcra "akan pupus dan lenyap" jika DAP mentadbir negara.

Muhyiddin berkata, DAP tidak akan dapat mentadbir Malaysia tanpa parti pembangkang lain, justeru kerajaan yang akan dibentuk jika BN ditewaskan tetap dipimpin orang Melayu.

"Malah dalam pertemuan saya dengan pimpinan DAP, mereka setuju perdana menteri mestilah seorang Melayu dan bukan daripada parti DAP.

Muhyiddin berkata lagi, beliau dan Dr Mahathir tidak pernah mengkhianati perjuangan Melayu walaupun tidak lagi bersama Umno.

"Mustahil saya dan Dr Mahathir mengkhianati Melayu dan Islam. Saya percaya kepimpinan Melayu dalam barisan pembangkang semakin kuat dan mantap hari ini," katanya lagi lapor MalaysiaDateline


Comments (1)


Pada sterling keuangan company,cepat,mudah aplikasi pinjaman online berarti satu hal: kesemptan untuk membantu lebih banyak keluarga,senior,sakit,atau terluka. Kesulitan keuangan adalah mudah salah satu tantangan terbesar dari waktu kita dan kami dalam bisnis menemukan solusi.Itulah tujuan sterling keuangan company: untuk membangun sebuah komunitas di mana orang-orang seperti Anda dapat menemukan bantuan keuangan pada saat mereka kontak dibutuhkan.

Mendapatkan Disetujui adalah Mudah!
Persetujuan mungkin bahkan untuk orang-orang dengan kebangkrutan,penyitaan,perceraian,kepemilikan,hak gadai,dll.satu-satunya persyaratan adalah bahwa Anda harus minimal 18 tahun,saat ini bekerja.

Catatan: kami menewarkan pinjaman pada tingkat 2% dan kami memberikan minimum dan maksimum pinjaman sebesar $5,000 USD ke $2,000,000 USD. Tertarik pelamar harus mengisi formulir aplikasi dan kembali untuk prosedur lebih lanjut dan untuk informasi lebih lanjut. Begitu pemohon memenuhi persyaratan, pinjaman dan rencana pembayaran akan dikirimkan kepada Anda dan semua informasi lainnya. Kontak kami E-mail: sterlingfinanceloancompany@gmail.com

LAYANAN KAMI TERMASUK
1.Investor pinjaman 2.angsuran pinjaman 3.Layanan Retailsales 4.konsolidasi hutang
5.Hipotek kedua 6.kredit usaha 7.pinjaman pribadi 8.pinjaman internasional