Followers

Nuffnang

MiLo SuaM

Posted by Admin Direktori Blog | Posted on 2:12 PG | Posted in

sumber :-

MiLo SuaM


Anggota Polis sering dicaci maki orang awam, luahkan perasaan

Posted: 04 Nov 2016 03:41 PM PDT

ANGGOTA Polis bertugas sebagai pemandu kenderaan PDRM yang sebelum ini menghubungi facebook MiLo SuaM turut mendedahkan bahawa dirinya dan rakan-rakan setugas sering dicaci maki oleh orang awam kerana lewat tiba di lokasi kejadian.

BACA Artikel sebelum ini — Kerajaan tiada duit, Anggota Polis mengadu ditindas 'pihak atasan'

Dia mendedahkan bahawa keadaan 'Land Rover' PDRM yang dipandunya sangat teruk serta membahayakan nyawa ketika bertugas.

Keadaan brek kenderaan yang tidak berapa cengkam, ditambah dengan 'steering wheel' bergegar-gegar menyebabkan dia dan rakan-rakan setugas sering kali lewat tiba di lokasi kejadian, contohnya ketika menjalankan tugas Am menghantar mayat ke hospital.



Dakwanya lagi, perkara inilah punca dia dan rakan-rakan sering dicaci maki oleh orang awam terutama keluarga si mati akibat keadaan kenderaan yang uzur menjejaskan kecekapan tugas.

Dia bimbang, jika memandu laju dengan keadaan kenderaan yang uzur seperti itu mungkin akan menyebabkan rakan setugas lain pula terpaksa menghantarnya ke hospital (selepas jadi mayat).

Menurutnya lagi, kerajaan sudah tiada wang untuk selenggara kenderaan Polis, apa lagi meminta kenderaan baru untuk kebaikan bersama.

"Apakan daya, jet Jibby (Najib Razak) sahaja yang baru, Landrover buruk jugalah yang kami kena pakai," luahnya kepada admin Facebook MiLo SuaM.

Anggota Polis yang meminta identitinya tidak didedahkan itu juga berharap jika perkara ini boleh diketengahkan, dibawa ke parlimen.

Dia turut meluahkan rasa simpati kepada anggota polis lama yang sudah banyak berjasa namun terpaksa juga gunakan kenderaan yang dah nak runtuh ditambah dengan rasa panas ketika dipandu.

Dari sini dapat kita lihat, semua lapisan masyarakat terbeban dan menjadi mangsa akibat kegagalan pentadbiran Najib Razak. Duit cukai GST nampaknya bukan diguna untuk senangkan rakyat tapi tambah beban lagi.

Hanya machai dan pengampu Najib sahaja yang masih gembira dengan keadaan negara hari ini. Machai ni memang bodoh, kalau mati pun mayat dia senyum.

Siapa pemimpin Malaysia yang terlibat penculikan warga asing?

Posted: 04 Nov 2016 03:26 AM PDT

TERSEBAR keratan akhbar yang melaporkan pendedahan menggemparkan oleh Pengerusi Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro, MNLF Prof Nur Misuari yang mendakwa ada beberapa pemimpin Malaysia terlibat dengan penculikan warga negara asing di Sipadan.

Nur Misuari mendakwa beliau mempunyai bukti terhadap dakwaannya dan mengancam akan mendedahkan identiti pemimpin yang terlibat. Di bawah ini keratan akhbar yang sedang rancak disebarkan di facebook. Aku perasan ia mula disebar sejak tengah hari tadi.


Perkataan 'pemimpin' digunakan oleh Prof Misuari membuatkan orang ramai berfikir ia tentu sekali berkaitan dengan pemimpin politik. Bila berkait dengan pemimpin politik ada dua kemungkinan, sama ada pemimpin kerajaan atau pembangkang.

Ini tuduhan berat, pada aku tak perlu kita nak buat spekulasi, tunggu sahaja masa dan ketikanya nanti pasti dalang itu akan didedahkan beserta dengan bukti-bukti mungkin gambar atau dokumen, mungkin juga video-video berkaitan.

Siapa pun dalang yang terlibat jika terbukti benar ia satu kesalahan dan pengkhianatan yang sangat besar, tak kira sama ada pemimpin pembangkang ataupun kerajaan.


"Nampaknya ada beberapa pemimpin yang sudah panas punggung"

Comments (0)