Followers

Nuffnang

MiLo SuaM

Posted by Admin Direktori Blog | Posted on 1:59 PG | Posted in

sumber :-

MiLo SuaM


Kalau saya tak ditangkap 400 ribu Baju Merah akan hadir kata Jamal

Posted: 23 Nov 2016 10:43 PM PST

JAMAL Yunos yakin bahawa 400 ribu penyokong Baju Merah akan hadir menyertai Himpunan Baju Merah jika beliau tidak ditangkap pada malam sebelum himpunan itu berlangsung pada 19 November 2016.


Ditanya oleh wartawan tentang kehadiran peserta Baju Merah yang sangat sedikit iaitu hanya sekitar 4,000 orang berbanding 300 ribu yang dijanji oleh Jamal sebelum itu, ini jawapan Ketua Umno Sungai Besar, Datuk Jamal Yunos (Jamal Jamban):

"Itu you kata 4,000 dan you tak kira berapa yang kena sekat, yang nak datang disekat, kalau saya tak ditangkap malam itu saya percaya kehadiran 400 ribu orang," kata Jamal Jamban cuba memberi alasan selepas perhimpunan Baju Merah yang dianjurkannya gagal dan menjadi bahan gelak orang ramai.

Jamal Jamban berkata demikian ketika membuat sidang media di pejabat Kerajaan Negeri Selangor, SUK semalam.


Sumber — YouTube

Ramai orang minta aku janganlah bagi lagi publisiti kepada Jamal Jamban ni kerana setiap kali dia keluarkan kenyataan hanya kebodohan yang keluar membuat orang rasa meluat.

Buat pengetahuan anda semua, memang aku sengaja tunjukkan kebodohan dia, sebab apa? Sebab dia adalah pemimpin Umno, setiap tindakan bodoh dia akan jadi bahan gelak rakyat Malaysia sekaligus memburukkan Umno itu sendiri.

Sebab itu bila ada mana-mana pemimpin Umno yang suka buat 'stunt' bodoh seperti ini, memang aku akan tulis dalam blog. Biar satu dunia lihat kebodohan mereka.

Ahli Parlimen Shah Alam diserang samseng Tajuddin (Pasir Salak)

Posted: 23 Nov 2016 08:50 PM PST

KEJADIAN berlaku di parlimen sebentar tadi, apabila Ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad diserang beberapa samseng penyokong Ahli Parlimen Pasir Salak, Tajuddin Abdul Rahman.

Bagaimanapun pihak keselamatan berjaya tenangkan samseng-samseng tersebut daripada terus mengganas.

Samseng-samseng itu dilaporkan mula menyerang Khalid ketika beliau sedang berjalan masuk menuju ke Dewan Rakyat.


Gagal menyerang Khalid kerana dihalang oleh pihak keselamatan, samseng tersebut menghamburkan kata-kata maki dan lucah kepada Khalid antaranya:

"Pukimak, anak haram, haramjadah,"

Selain itu samseng itu turut dilihat memberi amaran kepada Khalid Samad,

"ini baru sikit! Ini baru permulaan" jeritnya.

Akhir rakaman video, samseng-samseng itu melaungkan "Hidup Datuk Tajuddin," beberapa kali.

Lihat video di bawah.



Daripada video dapat difahami samseng ini marah kerana Khalid Samad sebelum ini menyebut perkataan 'sial' kepada Tajuddin, selepas MP Pasir Salak itu mencetuskan provokasi lucah terhadap Ahli Parlimen wanita Seputeh.

"The only woman with the 'kok' is in the Seputih" (Satu-satunya wanita yang ada 'kok' ada di Seputeh) katanya.

*Cock — kemaluan lelaki.

Beberapa ahli parlimen pembangkang pada waktu itu bangun meminta Pasir Salak menarik balik kata-katanya, bagaimanapun dia buat tak endah malah memperlekeh mereka.

Kekecohan berpanjangan, sehingga akhirnya Tajuddin berulang kali ajak Khalid Samad menyelesaikan perkara tersebut di luar dewan rakyat.

Tonton video kejadian yang dimaksudkan sebelum ini.




Apa yang aku rasa nak ketawa, cuba tengok video ketika serangan samseng-samseng di atas kita boleh dengar pada durasi video (1:55) salah seorang samseng tu kata:

"Kalau dia cakap sial, kami semua Pasir Salak ni bukan sial," jeritnya.

Salah seorang kawan samseng dia sambung pada durasi video (2:18):

"Kalau sebut 'personal' tak apa," kata kawannya.

Nampak kan kebodohan penyokong Umno ni, dia tak tahu pun dalam Dewan Rakyat setiap wakil rakyat biasanya tidak dipanggil melalui nama individu, tetapi dipanggil mengikut nama kawasan yang diwakili.

Contoh Khalid Samad dipanggil sebagai Shah Alam, Tajuddin Abdul Rahman pula sebagai Pasir Salak.

Lagipun dalam video tak ada pun Khalid sebut Pasir Salak sial, aku dengar dia sebut menteri sial.

Khalid Samad kutuk Tajuddin sial, dia boleh terasa Khalid kutuk semua orang Pasir Salak pulak.

Tapi tak ada apa pun nak dihairankan, kalau tak bodoh masakan samseng-samseng ni boleh sokong Umno kahkahkah...

Gambar Najib Razak dihilangkan (crop) dalam Akhbar Brunei

Posted: 23 Nov 2016 06:15 PM PST

SOSOK Perdana Menteri Malaysia, Dato Seri Najib Tun Razak yang bergambar dengan barisan ketua negara-negara lain di Persidangan APEC baru-baru ini dipulaukan atau dihilangkan daripada salah satu akhbar tempatan negara Brunei.

Najib merupakan satu-satunya ketua negara yang dihilangkan (crop) daripada barisan 21 ketua-ketua negara yang menghadiri persidangan itu. Perkara ini menjadi bualan hangat di media sosial.


Tindakan menghilangkan gambar Najib itu nampak memang sengaja dilakukan oleh akhbar tersebut. Jika dilihat sebelah kiri gambar dalam keratan akhbar itu terdapat ruang kosong yang besar tetapi gambar badan Najib kena potong (crop) separuh badan hanya nampak bahu sahaja.



Najib Nazak dikenali seluruh dunia sebagai pemimpin kleptokrasi (pemimpin perompak) selepas terkait dengan skandal 1MDB yang kini sedang melalui pendakwaan di banyak negara. Maka memang wajarlah pemimpin seperti ini dipulaukan kerana beliau memang sudah tidak layak lagi menjadi perdana menteri.

Rakyat Selangor derita hari-hari mandi air longkang kata Jamal Jamban

Posted: 23 Nov 2016 02:06 AM PST

KETUA Umno Sungai Besar, Datuk Jamal Mad Yunos yang lebih dikenali sebagai 'Jamal Jamban' hari ini meneruskan lagi aksi merapu untuk hiburan dan bahan gelak seluruh rakyat Malaysia.

Mengadakan sidang media Bersih 7 tengah panas depan pintu masuk (Gate 1) Bangunan Pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor, SUK Jamal Jamban mendakwa rakyat Selangor cukup derita kerana terpaksa mandi air longkang setiap hari.


"Keperluan air bersih masih lagi belum wujud, Rakyat Negeri Selangor cukup derita sekarang ini, dengan kerajaan pimpinan Azmin Ali kerana hari-hari mandi air longkang," katanya.

Jamal dalam sidang media yang sama memaklumkan bahawa dia akan membuat roadshow ke seluruh negeri Selangor di sebanyak 700 lokasi sehingga 1 April yang akan datang (tahun hadapan) di mana pada waktu itu mereka akan mengadakan satu perhimpunan besar-besaran dalam negeri Selangor.

Selama aku duduk di Negeri Selangor, aku belum pernah lagi mandi air longkang. Tapi mungkin kita kena bersimpati dengan Jamal Jamban, hari-hari dia derita sebab kena mandi air longkang.

"Patutlah kau busuk Jamal oi..."

Comments (0)