Followers

Nuffnang

Cursing Malay : Terus Terang

Posted by Admin Direktori Blog | Posted on 10:31 PTG | Posted in

sumber :-

Cursing Malay : Terus Terang


Donald Trump dan Sikap Anti Islam Ikut Situasi

Posted: 09 Nov 2016 08:28 PM PST


1. Satu benda yang aku tak faham benar mengenai geng-geng yang agak pro pembangkang ni adalah..

2. Bila bab dalam negara, mereka sanggup menolak Islam ke tepi

3. Hanya semata-mata untuk memastikan pembangkang boleh menang.

4. Bagaimana JAKIM dipermainkan, Tabung Haji diserang, bagaimana Mufti diperbodohkan dan pelbagai cadangan lain untuk membuang identiti Islam di Malaysia melalui pelbagai mesej-mesej yang kononnya memperjuangkan kebebasan.

5. Tapi bila propaganda Donald Trump berbunyi agak anti Islam...

6. Anda risau.

7. Tidakkah anda sedar agenda perjuangan pembangkang itu sendiri berbau anti Islam?

8. Anti Islam macam Trump ni senang nak nampak. Dia cakap jelas. Tapi buatnya belum lagi pun.

9. Anti Islam macam pembangkang dan gerakan NGO dia tu, susah sikit nak nampak. Dah buat dah.

10. Mereka takkan sebut mereka anti Islam.

11. Mereka akan sebut mereka tak mau agama dalam IC.

12. Mereka nak orang bukan Islam boleh kahwin orang Melayu Islam tanpa tukar agama.

13. Mereka nak Islam tidak lagi dapat keistimewaan dan bantuan kerajaan.

14. Mereka nak siapa-siapa pun boleh berkahwin dengan siapa-siapa atas dasar suka sama suka.

15. Mereka nak penganjuran kepada festival kebebasan seksual dibenarkan di negara kita.

16. Segala keputusan mahkamah yang mempertahankan Islam akan disanggah mereka.

17. Bukankah tindak tanduk itu juga mencerminkan anti Islam?

18. Anda tak risau?

19. Tak salah anda risaukan nasib komuniti Muslim di USA tu.

20. Tetapi perlu diingatkan, apa hujah kita nak pakai kalau ada orang tanya "habis tu, orang Israel kena sekat masuk Malaysia tak apa pulak eh?"

21. Anda nak jawab apa?

22. Kerajaan kita buat apa yang dia rasa elok untuk kita semua.

23. Kerajaan Donald Trump akan buat apa yang dia rasa elok untuk rakyat dia.

24. Orang kita bila bab politik especially belah pembangkang, sedaya upaya akan elak menggunakan hukum Islam sebagai hujah.

25. Contohnya kenapa pemimpin bukan Islam tak boleh naik pimpin negara majoritinya Islam. Ini hal yang mencetuskan perhimpunan orang Islam di Jakarta baru-baru ni.

26. Agak memelikkan apabila ada rakyat Malaysia risau benar keadaan umat Islam di USA dan Palestine, tetapi tidaklah berapa peduli dengan nasib umat Islam di negara sendiri hanya sebab dia nak kerajaan Barisan Nasional jatuh.

27. Ada la jugak beberapa orang yang mentertawakan pandangan Mufti Perak yang keluar Buletin Utama 2 hari lepas, yang mengharamkan umat Islam sertai Bersih 5 kerana dibiayai Yahudi.

28. Anda pro pembangkang tak tau ke? Mungkin sebab dalam portal kegemaran anda tak sebut.

29. Kelakar sebenarnya bila tengok semua ramalan pasal Presiden Trump. Dulu waktu Obama naik, ramai orang Islam yang puji sebab dia ada susur galur Islam.

30. Sekali dia luluskan bantuan kewangan ketenteraan paling besar dalam sejarah US untuk Israel dalam menentang kerajaan Palestin.

31. Apa yang penting sebenarnya, jagalah negara sendiri dan kekalkanlah keharmonian negara kita yang berbilang bangsa dan agama.

32. ...dan kepentingan Islam sebagai agama rasmi negara kita.

33. Apa yang Donald Trump, kita doakanlah dia buat yang baik-baik.

Comments (0)