Followers

Nuffnang

ALHUSSEYN

Posted by Admin Direktori Blog | Posted on 4:04 PTG | Posted in

sumber :-

ALHUSSEYN


Penguasa Politik Gusar Gelombang Rakyat kini GUNA SOSMA!

Posted: 20 Nov 2016 03:01 PM PST


1. Tangkapan beberapa pimpinan NGOs dan parti politik pembangkang sejak sebelum Bersih5 diburukkan lagi dengan pendedahan bahawa Pengerusi Bersih5 Maria Chin AbdulLah ditahan di bawah peruntukan drakonian Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas, 2012) atau Security Offences ( Special Measures, 2012) atau SOSMA. 

2. Terkini Maria dilaporkan sedang menjalani tahanan secara berseorangan atau 'solitary confinement' di dalam sebuah sel 15x8 kaki, tanpa tingkap, dengan dua bub lampu yang dibuka 24 jam. Tiada katil atau bantal. Hanya lantai simen dan sekeping kayu.

3. SOSMA ialah sebuah Akta Anti-Terrorisme untuk tangani keganasan terroris, tetapi ternyata kini disalahgunakan ke atas sebuah badan gerakan pro-demokrasi Bersih 5. 

4. Ketika memohon untuk Ahli-Ahli Parlimen, menyokong Rang Undang-Undang ini, secara bi-partisan, demi membela keselamatan negara menentang terrorisme, pihak kerajaan BN menjamin bahawa Akta ini tidak akan disalahgunakan ke atas penentangan politik yang sah atau 'legitimate political dissent'. 

5. Tegasnya ternyata kini Najib sangat desperate dan kaget, sehingga membelakangi segala janjinya untuk menjayakan agenda 'Reformasi Politik' negara. 

6. Bagaimana tindakan Bersih 5 ini bolih ditafsirkan sebagai menjejaskan keselamatan negara adalah amat pelik lagi memperbodohkan rakyat. Sebaliknya, yang dimahukan Bersih5 adalah memperkuat dan memperteguh amalan demokrasi. 

7. Pelbagai pihak NGO yang memperjuangkan hak asasi manusia, bersama mantan-mantan penyandang tertinggi institusi perundangan seperti Peguam Negara dan Ketua Hakim Negara, turut merakamkan penentangan terhadap salah-guna SOSMA terhadap Maria Chin dan tahanan yang lain. 

8. Bagi menunjukkan solidariti dan simpati kita keada beliau, satu laporan polis akan dibuat bersama keluarga Maria Chin Abdullah pada pagi esok, Isnin 21.11.2016 pukul 11:30 pagi di IPD PJ. (hari ini)

Semoga AlLah SWT melindungi beliau semasa dalam 'solitary confinement' ini. AlLahul Musta'an..

 JOM! Bagi yang punya ruang waktu dan kesempatan esok pagi..Jumpa anda di sana!  ~ sumber

Hanya yg dungu je yg masih berkecuali & mempertahankan Najib

Posted: 19 Nov 2016 08:00 PM PST

Istiqamah hingga mencapai kemenangan....Tapi Hj Hadi dan
sekutunya Kadir Sheikh Fadzir gugur dalam perjuangan...
Haji Hadi arahkan supaya boikot BERSIH 5. Dia cuba menyamakan himpunan BERSIH 5 dengan 'Arab Spring'. Dia kata haram menjatuhkan kerajaan Islam.... Tapi ironisnya, sebelum ini, Hj Hadi elok saja ikut bersama Mat Sabu dalam himpunan Bersih...

"Di Malaysia tiada musim bernama 'spring', yang ada hanya musim hujan dan kemarau, kata Hj Hadi.

Kelakar sunggoh Hj Hadi. Ramai yang sudah meluat dengan temberangnya. Beberapa pimpinan Pas telah tidak mempedulikan larangannya dan terus istiqamah dengan perjuangan almarhum TGNA. 

Antaranya yang dilihat bersama BERSIH 5 semalam ialah YB Mahfuz Omar, MP Pokok Sena, Kedah, YB Ahmad Baihaqi, ADUN Kubang Kerian, Kelantan, YB Dr. Nik Mazian, MP Pasir Puteh, Kelantan, YDP Pasir Puteh, YB Dr. Syed Azman Syed Ahmad Nawawi, Adun Batu Burok, Terengganu, YB Mohd Nasir Mustafa, ADUN Kubang Rotan, Kedah....

Ketua Polis Negara  cuba menghalangnya...Dia kata BERSIH 5 adalah Haram di sisi undang-undang.

Menjelang perhimpunan BERSIH 5, ramai yang kena tangkap. Antaranya Maria Chin, Mandeep Singh, Anthony Loke (DAP), Ronny Liu, S. Arutchelvan, Jimmy Wong (DAP), Lee Khai Ming (DAP), Anis Syafiqah (pelajar)...

 Tapi Hakim Mahkamah Tinggi pula kata BERSIH 5 Tidak Haram....

Walau bagaimana pun, Sabtu semalam BERSIH 5 membuktikan perhimpunan mereka adalah Aman tanpa sebarang kekacaun mungkin kerana tidak ada provokasi dari pihak polis seperti mana perhimpunan Bersih yang sebelumnya.

Walaupun tercetus beberapa insiden provokasi dari kumpulan Merah, namun para peserta BERSIH 5 tidak ambil peduli dan tidak melayan karenah orang-orang bodoh dari kumpulan Merah.

Walaupun tanpa kehadiran Hj Hadi dan orang-orangnya, walaupun tanpa restu KPN, himpunan BERSIH 5 telah berjaya untuk menyampaikan mesejnya kepada dunia mengenai tuntutannya kahukan pilihanraya yang bersih!

Syabas diatas kesabaran para peserta BERSIH yang begitu sabar mengharungi segala macam cabaran dan mehnah dari kumpulan Merah sejak dari mula pelancaran konvoi BERSIH 5 sebulan yang lalu.

Berikut antara komentar netizen di media fesbuk:


Faeez Azahar: Kehadiran yang memberangsangkan daripada pelbagai kaum dalam Bersih 5 kali ini bukti gerakan ini bukan milik atau bergantung kekuatan terhadap mana-mana pihak. Bersih kuat apabila rakyat memberikan sokongan dan dokongan. Terima kasih rakyat Malaysia!

Khairudin Damhoeri: BERSIH 5: BERKECAI MITOS HANYA PAS YANG PANDAI MOBILIZASI PENDEMOSTRAN MELAYU. Nampak gayanya, tanpa gerak kerja Pemuda Pas & Unit Amal Pas, lautan manusia Melayu boleh dimobilizasi untuk tempikkan statmen politik yang didengari di seluruh dunia. Malah tanpa penglibatan Pas, lautan manusia yang keluar hampir sama bilangan jemaah haji yang nak masuk buat TAWAF di Masjidil Haram 2-3 sebelum hari WUKUF. 

Azi Nang:Tahniah bersih kerana dapat menghimpunkan puluhan ribu org menyertai tunjuk perasaan aman, walau pun di pulau oleh bekas rakan di dlm pakatan rakyat iaitu pas.

Semoga ianya boleh menjadikan pengajaran kpd ahli - ahli pas di seluruh negara, bahawa kita perlu bersatu di dlm usaha menjatuhkan PM Najib di dlm PRU14 nanti.

Mazhar Yusof II : Tahniah penganjur BERSIH 5..! Kebanjiran rakyat jelata tanpa mengira bangsa dan ugama. Tanpa parti sejarah, sedikit pun tidak terjejas malah sudah nampak impak penolakan Rakyat terhadap BN-UMNO. Maknanya parti sejarah sudah tiada dalam ingatan rakyat dan sudah hilang pengaruh...


Che Ibrahim Mohamed: Demo BERSIH ni umpama kahwin bagi seorang lelaki, kalau dia seorang yg gagah, mampu, ada tuntutan yg kuat, maka WAJIB.

 Tapi jika ianya lemah, tak berdaya, tidak berhajat, sekadar nak tengok shj, maka hukumnya HARAM kahwin


Syed Abdullah Al Habsyee: Petang tadi seorang kawan bertanya mengapa perhimpunan BERSIH 5 didominasi oleh kaum Cina Aku menjawap.....orang melayu comfortable in ignorance.

 Begitulah sejarah membuktikan semasa menghalau Jepun dulu pun kaum cina yang ramai berjuang.. Kaum melayu ada juga tetapi tidak seramai kaum cina....


Salam Perjuangan : Kuasa Rakyat.Rakyat tuntut hak mereka sebagai pengundi.adakah dianggap huru-hara himpunan Bersih.kejayaan hari ini bukti rakyat tolak penipu dan menuntut Pilihanraya adil dan bersih..Oleh itu ayuh kita buktikan PRU 14 kita tolak BN dan Parti Berkecuali..adakah rakyat nak sokong Parti yang tidak peduli tuntutan rakyat.adakah rakyat nak sokong pimpinan berkecuali.adakah rakyat nak sokong pimpinan sandiwara.Tunggu dan lihat.PRU 14..Rakyat bersama Pakatan Harapan.Insya Allah :- Salam perjuangan

"Kita bukan Jamal, kena tumbuk dihidung menangis," kata
Tun M. Gambar bersama Muhyiddin Yassin dan Mukhriz
Keris Mas Sejati: Akhirnya mereka bertiga bersama kita. Hanya yg dungu je yg masih berkecuali & mempertahankan Najib - KMS

Berikut pula adalah laporan dungu dari TV3 dan akhbar Utusan Meloya:



Tahniah sekali lagi buat BERSIH 5..!

Posted: 19 Nov 2016 04:57 PM PST


1. Dengan dokongan serta sokongan padu dari pelbagai NGO serta Parti Pembangkang termasuk AMANAH, PKR, DAP dan BERSATU ia adalah yang paling berjaya meskipun tanpa kelibat dari Pas. 

 2. Pas tidak lagi boleh mendabik dada tanpa kehadiran mereka akan gagal. Pas bukan lagi penanda aras sokongan orang Melayu kepada pembangkang selepas kehadiran BERSATU dan AMANAH. 

 3. Gandingan mantap rakyat Malaysia(Melayu, Cina dan India) membuktikan budaya rasis serta perkauman melampau sudah tidak mendapat tempat di hati rakyat. 

 4. Ini menunjukkan bahawa rakyat telah matang dan bersedia untuk menghumban BN-UMNO serta kuncu-kuncunya menjadi pembangkang. Kenaikan pelbagai kos sara hidup memungkinkan kebangkitan rakyat sedang bermula. 

 5. BERSIH 5 berjaya menolak budaya samseng tajaan baju merah kumpulan Jamal meskipun pelbagai provokasi dan gangguan di lakukan supaya BERSIH 5 di lihat tercemar. ~ Mazhar Yusof II

Comments (0)