Followers

Nuffnang

ALHUSSEYN

Posted by Admin Direktori Blog | Posted on 4:02 PTG | Posted in

sumber :-

ALHUSSEYN


Tunggulah bapa balak pula yang akan tumbang nanti....

Posted: 06 Oct 2016 09:00 AM PDT

Nik Abduh menulis di fesbuknya:
 PAS sedang menyeru kepada Gagasan Sejahtera. PAS sedang memimpin gerakan pembangkang dengan disiplin dan caranya. PAS membina tangga untuk rakyat sampai ke Putrajaya, bukan menjadi anak tangga kepada parti-parti lain. Berusaha mengajak PAS menukar langkah ini adalah sama seperti tindakan buruk bekas pemimpin PAS dulu (PAN hari ini) menyeru PAS mengubah halatujunya. Sia-sia.

Di Malaysia, selepas UMNO, PAS-lah pilihan utama rakyat. Kenali dan akui ini sebelum berurusan dengannya. Ahli dan penyokong PAS adalah amanah yang mesti dijaga oleh seluruh pemimpin PAS. Insya Allah, Dewan Pemuda PAS Malaysia kental memikul amanah besar ini. 
Pas yang suatu ketika dulu sibuk cerita pasal bahtera, kini dia mula cerita pasal tangga pula...ikut suka dialah. Kalau dia nak lingkup jatuh ditimpa tangga pun, itu angkara dia sendiri.

 Orang yang waras memilih 'lift' untuk naik ketika berada dalam bangunan. Bodohlah kalau pergi naik ikut tangga! Orang waras hanya memilih tangga untuk turun jika berlaku kecemasan seperti kebakaran...

  Maka sebenarnya itulah yang sedang berlaku kepada Pas.Berduyun-duyun orang yang berada dalam Pas yang merasa cemas dengan kelaku pemimpin mereka, lalu ramai yang meninggalkan Pas.

  Dulu Hj Hadi kata, " Saudara-saudara sekalian percayalah... kita menentang bukan kerana nama dia Umno. Kita menentang BN bukan kerana nama dia BN... Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah... mengekalkan peraturan kafir... mengekalkan peratuan jahiliah! Oleh kerana itulah kita menentang mereka... oleh kerana itulah kita bejuang menentang mereka...

 Tapi kali ini Hj Hadi dah banyak berubah. Kali ini Hj Hadi boleh kata, " Kalau kita berperang dengan Umno, orang bukan Islam akan perintah negeri ini..."

"Memang kita nak baik dengan Umno. Kalau tak baik macam mana nak Umno undi kita.Kena baik dengan dialah, " Kata Hj Hadi
  Apa yang Nik Abduh kata, "Di Malaysia, selepas UMNO, PAS-lah pilihan utama rakyat." Itu adalah benar jika dilihat pada PRU yang lalu, Umno adalah pilihan utama orang Melayu. Sebab itu Pas kalah dengan Umno. Pas cuma menang di kawasan yang majoritinya bukan Melayu.

 Tetapi berdepan dengan PRU yang mendatang, landscape politik Malaysia sudah banyak berubah... Hari ini kita lihat balak banyak yang tumbang di Kelantan. Tunggulah bapa balak pula yang akan tumbang nanti....

Kembara Impian : Nik Abduh ni perasan agaknya.Baru sekali jadi ketua pemuda, cakap macam burung kakak tua.Dia sedar atau tidak apa yg diperkatakannya?Biasanya orang yg sombong begini macam tin kosong aje.Bunyi bukan main hebat,tapi hampas.

Amir Faisal: Itu dulu nik abduh masa zaman arwah ayah kamu ...tp skrg ni pas entah kemane umno pun entah kemane ...silap2 dua2 pun dh x menjadi pilihan ...hehehe

Eddysa Faryan : Kat Sabah & Sarawak tak Ada satu kerusi pun PAS ni dapat. Malah hilang wang pertaruhan di banyak tempat. Nama Islam dijaja sana sini, setengah masyarakat Melayu itu terikut dek kerna ugutan secara X lansung. Lihat saja ceramah nombor AHLI PAS ticket ke syurga, ceramah MP nak ditanam di Jirat. Pemimpin nya ego & angkuh, perkataan yg keluar tidak mencerminkan Sifat2 seorg Muslim yg baik.

Tankim Wong : Kembara Impian , Nik Abduh tak ada bunyi langsung dalam Dewan Rakyat. Duduk diam saja. Bukan tin kosong tapi tin bocor.

Jamalludin Zakaria : Jangan nak perasan.Dulu saya memang undi PAS...sekarang tak mungkin lagi.PAS parti putar alam macam UMNO juga.Tipu org tua2 di kampong.Pangkah PAS masuk syurga konon....Pangkah UMNO masuk neraka konon...Sekarang?

Joharii Awang : Pas semakin takbur..ujub dan meninggi diri.hadi kata pas tak gila kuasa ..tak kisah nak tawan putrajaya atau tidak..tapi budak kcik ni lain pulak..nak juga putrajaya..telior apa kat putrajaya tu? Jgn harap nak dapat putrajaya jalau hangpa ketepi dap..awat puak dlm dap bodoh? Atau pas yg bangang? PAS JOIN dGN bn ..maka pas kjsama dgn.mca bukan?

  Abdul Kadir Kadir : PAS terlupa MCA, MIC, gerakan, parti-parti lain dari Sabah dan Sarawak, semua teruk, langsung tak sokong hudud. Mungkin lebih teruk daripada DAP. Sedangkan Amnok pun masih kubur-kubur. Pilihlah jalan yang terbaik daripada nanti ditikam kunci-kuncu Amnok itu.

Arif Daniel : kenyataan paling dangkal dari sorang yg tidak pernah mrnyelami jiwa rakyat. Bercakap dlm alam fantasia. Perasan lebih. Amanah lebih di sayangi rakyat selepas Keadilan.

Ono Nichikowahid : PAS adlah pati korup no 2 slepas uno.....kekeke. ..slogan baru pr14"...".pas is past"

  Mohd Nordin Shuib : Mu ghayat natang pa Beduh...imiginasi ke realiti....kan keputusan PRK di Sungai Besar menunjukan sapa yg pengundi sokong...bodoh piang

Jose Maurinho: Belum no 1. No 2 dah sombong. Sombong bukan budaya islam. Tak menurun langsung ayah mu.

Keri Bin Mamat: ye lah pas dah ada geng baru, penyamun duit rakyat pulak tu... pandai betul hadi dan barua2nya pilih kawan ye!
Ridzuan MdSham · Senior Lecturer di Universiti Kuala Lumpur Berpijak di bumi yang nyata. Pas pilihan ke 2 selepas UMNO itu disebabkan Pas didalam gabungan Pakatan Rakyat... Tetapi sekarang belum tentu... jangan syok sendiri.

Ali Abu : PAS pilihan ke dua selepas umno tetapi rakyat tidak pilih orang yg sombong jadi pemimpin. Parti PAS ok yg tak ok pemimpin yg sombong

Shariff Morad : Heheheee...Kalau gitu... molek lah PAS gabung ngan AMENO je..Maka dgn itu PASMANO akan menjadi satu gabungan yg teramat kuat sehingga mungkin ble menang tanpa betanding kelak.. Hihihiii ... Habis kesemua kerusi.... termasok meja jugak akan di sapu dek PASMANO.... TAHNIAH pada kedua2 pati pilihan utama rakyat....Hrrmmmm ....

Comments (0)