Followers

Nuffnang

The Antics of Husin Lempoyang

Posted by Admin Direktori Blog | Posted on 4:21 PG | Posted in

sumber :-

The Antics of Husin Lempoyang


Merdeka ke Malaysia: Sedarlah orang kita!

Posted: 15 Sep 2016 10:07 PM PDT


Dulunya hanya ada India Melayu Cina
Campur segala etnik Sabah Sarawak juga
Barulah wujudnya Malaya
Maju sikit tukar nama Malaysia

Sikit-sikit bangsa lain ikut serta
Mula dari Negara Indonesia
Menetap disini sama bekerja
Alasanya serumpun sama kita majukan Asia Tenggara

Lepas itu menyusul Mat bangla pula
Dulunya sikit sekarang sudah berjuta
Setiap ceruk mesti ada orang dia
Segala kerja bagi pada dia punya bangsa

Lama sikit bangsa Myanmar ikut serta
Atas tiket peperangan ada kat Negara sana
Bangsa kita terkenal dengan pemurah dan penderma
Dibiar menumpang duduk sama-sama

Orang negro pun tak lepas sama
Dia pun sibuk nak menetap kat Malaysia
4-5 tahun nampaklah semuka dua
Tapi sekarang muka dia aje sini sana-sana

Tak cukup dengan mereka-mereka
Orang-orang Arab pula datang menerpa
Ingatkan datang nak singah saja
Rupanya niat nak tinggal sama-sama dengan kita

Belum lagi cerita bangsa lain yang ada
Pakistan, Hindustan Kambodia
Semua pakat nak duduk Malaysia
Sini aman damai kata mereka

Sikit-sikit mereka berjaya
Sikit –sikit mereka dah kuasai kita
Pergi aje seluruh ceruk dalam Malaysia
Kompom tak rasa macam duduk dalam Negara kita

Rumah orang Indonesia lagi besar dari rumah kita
Segala perniagaan orang Bangla tokeynye
Pergi pasar borong orang Myammar dah macam gangster
Orang negro dah duduk semua rumah pangsa

Orang kita baru nak meniaga dah kena
Tak kena santau kena rampas dengan bandaraya
Anak muda sibuk buat benda tak guna
Lepas tu kata kita aniaya dia


Hari-hari orang kita bergasak kat alam maya
Kata orang tu tak guna, orang ni gila
Dia tak sedar yang Negara ni dah tak lama
Sikit lagi je nak kena rampas dengan mereka-mereka

Nak adu kat pemimpin, pemimpin tipu kita
Baik BN, PH, dll sama serupa 
Kalau tengok saja memang alamatnya tak lama
Silap-silap dia duduk serumah dengan kita

Hari ini hari merdeka
Kita laung sama-sama
Merdeka! Merdeka! Merdeka!
Sama-sama kita raikan dengan "mereka-mereka"

Wow! Impikan bini Russian

Comments (0)