Followers

Nuffnang

Duke of UMNO

Posted by Admin Direktori Blog | Posted on 2:32 PTG | Posted in

sumber :-

Duke of UMNO


MUSTAHIL BN TEWAS DI KEDAH PRU KE-14 NANTI

Posted: 11 Sep 2016 06:30 AM PDT


Beberapa rakan saya pulang dari KL sempena Aidil Adha semalam. Petang tadi, kami sempat ngeteh di bandaraya Alor Setar. Topik panas sekali lagi menjadi subjek bualan. Hampir 3 jam kami berbincang. 2 ahli UMNO, 1 PKR, 2 PAS dan 1 PAN, kami 6 orang semuanya.

Kami berbincang tentang politik Kedah. Paling hangat pada saya ialah sama ada UMNO mampu kekalkan kuasa di Kedah atau tidak pada PRU ke-14 nanti?

Boleh kata semua kawan-kawan saya jangka UMNO akan tewas di Kedah sekali lagi, termasuk rakan saya yang juga ahli UMNO tu. Depa kata, itu realiti sokongan sekarang. Saya senyum. Dan saya pun mulakan hujah saya...

Saya senaraikan kekuatan UMNO dan BN di Kedah;


BN mempunyai 2 orang Menteri mewakili Kedah. BN juga ada 2 Timbalan Menteri mewakili Kedah. BN juga ada pemimpin besar dalam agensi besar di peringkat pusat seperti Tabung Haji. Merujuk pada titah Sultan Kedah dalam ucapan perasmian sidang Dun Kedah hari tu, Baginda mahu Kedah ada hubungan baik dengan Kerajaan Pusat untuk memudahkan pembangunan berlaku di Kedah.

Kenapa perlu ada hubungan baik? Sebab Kedah adalah antara negeri miskin yang masih perlukan bantuan peruntukan dari Kerajaan Pusat. Lagipun, kita ada banyak lagi sektor yang perlu dibangunkan di Kedah. Tanpa bantuan dari Pusat, maka pembangunan akan lembab sikit...

Dengan adanya pemimpin-pemimpin UMNO/BN yang saya katakan di atas, depa telah memainkan peranan yang penting untuk tujuan tersebut. Maka saya tidak dapat melihat sebarang alasan lagi untuk UMNO/BN gagal membangunkan Kedah dalam keadaan sekarang ini.

Saya senaraikan lagi kekuatan UMNO dan BN di Kedah;

UMNO/BN kini mentadbir negeri Kedah. Diketuai oleh anak jati Kedah, tinggal di Kedah dan kuat bekerja, ketua kerajaan BN Kedah tahu dan sangat arif apa yang diperlukan di Kedah berdasarkan pengalamannya yang luas. Dia juga mengetuai UMNO Kedah. Walaupun berlaku peralihan kuasa, kemakmuran di Kedah dapat dilihat dengan jelas di setiap sektor dan bidang. Kedah tetap aman dan makmur di bawah pentadbiran Kerajaan BN negeri Kedah.Pentadbiran dan politik berjalan seiring. Bukan saja berjalan, malah berlari memacu kemakmuran negeri.

Dalam bidang Industri dan Pelaburan, Perdagangan Dalam Negeri, Hal Ehwal Pengguna dan Koperasi, IMTGT. Kita dapat saksikan banyak pelaburan masuk ke negeri Kedah. Pelaburan masuk dengan nilai yang tinggi, berbilion-bilion masuk ke negeri ini sekaligus memakmurkan kek ekonomi Kedah. Rakyat dapat peluang pekerjaan dan negeri dapat kutip cukai dari pelabur.

Dalam bidang Pembangunan Wanita, Pertanian dan Asas Tani, Pembangunan Usahawan, Kebajikan Masyarakat pula,  Saya melihat semua ibu tunggal, golongan OKU, fakir miskin dan orang susah di Kedah sudah mendapat pembelaan sewajarnya. Dah tentu orang Kedah suka pada UMNO bila ini berlaku. Sektor pertanian di Kedah juga semakin baik dengan hasil-hasil pertanian yang meningkat. Golongan petani di Kedah semakin mendapat nikmat dan senang hidup mereka. Teknologi pertanian di Kedah kini lebih hebat dari para petani di Sekinchan, Selangor.


Dalam bidang Pendidikan, Pengangkutan, Badan-Badan Bukan Kerajaan (NGO), dengan kuasa yang ada dalam bidang pendidikan negeri, bukan setakat budak sekolah, malah guru-guru, JPN dan PPD pun berada di dalam penguasaan UMNO. Apatah lagi dibantu dari Kerajaan Pusat, bidang pendidikan di Kedah semakin menyerlah. NGO-NGO di Kedah sudah dikuasai. sudah tentu sokongan pada BN mudah diperoleh.

Bagi bidang Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Bekalan Air, Sumber Air dan Tenaga pula, UMNO telah merancang dan melaksana pelan strategik perumahan yang mampu menambah bilangan pengundi di Dun atau Parlimen secara strategik. Bab air (SADA) pula dalam progress untuk diselesaikan segala masalah yang berbangkit sejak sekian lama. Kerajaan BN Kedah dilihat sebagai seorang yang berjasa kepada rakyat. Selain itu, tiada lagi banjir kilat berlaku di kawasan-kawasan di negeri Kedah. Dah tentu BN akan dipilih rakyat pada PRU nanti.

Dalam bidang Agama, Pelancongan dan Warisan, Kerja Raya. Bab agama Islam, pelancongan dan kerja raya semua bawah Kerajaan BN Kedah. Ia akan memudahkan UMNO/BN raih sokongan dari umat Islam. Bab pelancongan pula lebih mudah dihighlight banyak lokasi pelancongan Kedah di mata dunia. Kedah kini semakin famous dan makin ramai pelancong mai ke Kedah. Secara tidak langsung, rakyat Kedah dapat tempias ekonomi pelancongan yang lumayan. Kat Langkawi sekarang khabarnya ramai orang dah makin senang dan keluar dari kepompong kemiskinan. Siapa punya jasa? Kerajaan BN Kedah jugak..

Bagi bidang Penerangan, Pembangunan Luar Bandar, Pembasmian Kemiskinan, saya melihat bidang ini sangat penting di Kedah. Bidang ini menyaksikan Kerajaan BN Kedah memiliki kuasa untuk membangunkan kawasan luar bandar di Kedah. Bila wujud pembangunan, maka ia akan memudahkan agenda membasmi kemiskinan. Sudah tidak ada lagi laporan di Sinar Harian atau mana-mana media tentang kemiskinan rakyat Kedah. Itu membuktikan Kerajaan BN Kedah sudah berjaya merubah landskap transformasi ekonomi Kedah yang mapan.

Dalam bidang Sains, Inovasi dan Teknologi Maklumat, Komunikasi dan Teknologi Tinggi dan Sumber Tenaga Manusia. Menerusi bidang ini, ia melambangkan penguasaan penuh terhadap semua akses ICT di negeri Kedah. Bukan setakat Wi-fi, malah prasarana ICT seperti rangkaian fiber optik untuk akses pantas internet disediakan di seluruh negeri termasuk di Langkawi dan kawasan pedalaman. Banyak teknologi yang canggih telah dibawa masuk ke negeri Kedah dan rangkaian telekomunikasi juga semakin mantap dengan kadar capaian di luar bandar yang meningkat baik. Dari Nami hingga ke Karangan, Kulim, semua telah terjaring.

Dalam bidang Belia dan Sukan, Kesenian dan Kebudayaan, Pembangunan Insan, saya melihat ramai belia yang semakin rapat dan mesra UMNO. Pertambahan pengundi dari kalangan belia dan beliawanis terhadap parti juga meningkat. Kerajaan BN Kedah telah menyediakan banyak peluang pekerjaan di Kedah kepada golongan belia. Bukan setakat itu, bidang sukan terutamanya bola sepak juga semakin mantap. Helang Merah semakin tinggi terbang di persada Liga Super. Maka tidak hairanlah ramai golongan muda di Kedah tertarik untuk terus menyokong Kerajaan BN Kedah. Maka tidak hairanlah ramai penaja yang berebut-rebut nak taja pasukan Kedah.

Daari sudut Alam Sekitar, Hal Ehwal Masyarakat Cina, India dan Siam, Kesihatan dan Perpaduan, saya melihat alam sekitar di Kedah semakin terpelihara. Contohnya hutan bakau di Semeling. Perpaduan di kalangan rakyat Kedah yang berbilang bangsa, agama dan keturunan juga semakin mantap. Orang Cina menghormati orang Melayu, dan begitu juga bangsa lain seperti India dan Siam yang semakin subur semangat 1Malaysia di jiwa mereka.

Justeru itu, saya tidak melihat lagi Kedah mempunyai alasan untuk kalah pada PRU ke-14 nanti. Semuanya sudah mantap dan hebat. Kerajaan BN kedah sudah dan sedang berada di landasan yang terbaik untuk menang pada PRU ke-14 nanti. Kedah semakin hebat membangun, rakyat Kedah semakin terbela dan maju ke hadapan. Segalanya hampir sempurna.

Maaflah jika pandangan saya ini bertentangan dengan pandangan rakan-rakan. Tapi itulah yang saya katakan sebagai sebuah "keyakinan" yang jitu. Ini hanya pandangan saya saja. Terserahlah untuk setuju atau tidak. Yang penting, kita teruskan usaha dan berjuang demi agama, bangsa dan negara...

KENAPA SAYA PILIH UMNO, BUKAN PPBM?

Posted: 10 Sep 2016 07:30 PM PDT

Sudah suratan takdirNya, PPBM diluluskan RoS dan maka itu rasmilah tertubuhnya satu lagi parti baru serpihan UMNO baru-baru ini. Saya ucapkan tahniah buat para pemimpin yang menubuhkan parti baru tersebut.

UMNO di sana sini sedang bersidang. Mesyuarat UMNO Bahagian di merata-rata tempat. Pelbagai pesanan dan ucapan berapi disampaikan pemimpin, membakar jiwa jati diri anak bangsa yang setia pada perjuangan agama, bangsa dan negara.

Tidak dinafikan, PPBM cuba "curi" ahli dan penyokong UMNO. Tak perlu cakap pun perkara tu sebab memang itu sasaran mereka untuk peringkat awal ni. Jadi tiada yang pelik jika mereka cuba "racun" kita untuk sertai mereka.

Saya pun ada yang cuba "pancing". Tapi saya tolak dengan baik. Ada la beberapa orang rakan saya yang sertai PPBM. Itu jalan yang depa pilih. Maafkan saya, jiwa dan perjuangan saya bersama UMNO, dulu kini dan selamanya...

Buruk atau sehina mana pun UMNO, ia tetap parti saya. Kalau Allah takdirkan UMNO tewas pada mana-mana PRU pun selepas ni, saya terima dengan redha. Kalau Allah takdirkan Kedah dirampas dari UMNO pun, saya akur dengan kehendak Allah...

Saya akan tetap bersama UMNO. Jika ada pemimpin yang bagus, maka mereka wajar diangkat, dan jika ada pemimpin yang tidak bagus, maka saya yakin kedudukan mereka akan ditentukan pada Pemilihan Agung UMNO, secara demokrasi dan adil.

Siapa yang kenal pendirian dan perjuangan saya, maka depa akan faham tentang pendirian saya. Saya berjuang untuk dasar-dasar parti dan bukan untuk pemimpin tertentu. Jika ada pun saya memuji mana-mana pemimpin, maka itu adalah hak saya untuk mengulas pandangan saya terhadap mereka.

Di Kedah mahupun di seluruh negara, saya akui ada pemimpin UMNO yang bagus, kurang bagus dan langsung tak bagus pun. Belum masanya saya untuk mengulas tentang mereka buat masa ini. Nantilah di musim pemilihan, kita ulaslah sikit mana yang patut.. 

Bila tertubuhnya PPBM dan berikrar mahu menewaskan UMNO atau BN, maka saya selaku orang UMNO perlu mempertahankan parti dari kekalahan. Namun dengan hanya 1 undi, apalah sangat yang saya boleh lakukan. Cuma blog inilah tempat saya meluahkan rasa dan jiwa perjuangan...

Saya bukan Anwar atau Tun M yang hebat dengan retorik politik. Saya lebih mirip golongan realistik yang berorientasikan keputusan (result oriented). Analoginya, jumlah like di Facebook tidak akan memenangkan orang itu dalam pilihan raya, sebaliknya undi merupakan satu-satunya faktor menang atau kalah seseorang wakil parti itu dalam pilihan raya.

Sepatutnya kita tidak mudah tertipu oleh retorik atau pengaruh. Kita patut berfikir dan gunakan akal yang Allah beri, bukan dengar cakap orang atau ikut arus popular. Perjuangan bukan bermaksud untuk menjadikan diri popular. Nak popular, sila jadi artis...

Saya tahu, kekal bersama UMNO dan tidak bersama Tun M, Mukhriz dan rakan-rakan saya yang lain adalah satu tindakan yang tidak popular. Tapi perlukah saya ikut arus popular itu walaupun saya yakin jalan itu sebenarnya bertentangan dengan kebenaran dan khilaf?

Jika saya fikirkan untuk menentang UMNO, lebih baik saya sertai PAS. Saya tegur dan "belasah" UMNO dulu pun saya sudah menjadi ahli UMNO. Kenapa saya tidak sertai PAS atau pembangkang lain? Kenapa saya masuk UMNO? Untuk makan dedak? Hahahahaaa... are you kidding me?

Dulu, ramai juga rakan-rakan saya yang masuk Keadilan (nama lama PKR). Sapa masuk Keadilan dulu memang popular. Kenapa saya tak sertai Keadilan time tu sedangkan saya masih tidak berparti ketika itu? Kerana saya sedang mengkaji dan belajar sebelum buat sebarang keputusan...

Betul saya menjadikan Tun M sebagai idola dan Mukhriz sebagai harapan sebelum ini. Tapi lepas mereka tubuhkan parti, cuba rosakkan dalaman parti dan sekarang cuba tewaskan UMNO pada pilihan raya, saya tak ada pilihan lain selain menentang mereka dan mempertahankan UMNO.

Maaf cakap. Saya bukan jenis serang peribadi. Saya lebih suka bercakap tentang dasar, sikap, pendekatan, polisi, perlaksanaan dan sebagainya. Saya tidak hanya berfaktorkan teori, tapi lebih kepada realiti yang berlaku di bawah. 

Saya akui memang pembangkang berjaya mempengaruhi segelintir rakyat, terutama di media sosial. Minda mereka dikorupkan dengan corak pemikiran negatif dan bertentangan dari agama Islam tanpa disedari oleh "mangsa-mangsa" yang terpengaruh itu. Itulah yang perlu diperbetulkan buat masa ini.

Persepsi. Pembangkang berjaya tanam persepsi negatif. Dicampur aduk dengan 1 atau 2 fakta benar, namun lebih dari 10 fakta kemudiannya akan putar belit semua perkara tentang suatu isu itu hingga ramai yang percaya. Padahal, ia hanyalah bohong semata-mata.

Mereka akan ulang-ulang tuduhan tu sampai ramai orang percaya, walaupun tak benar. Kaedah ni Yahudi selalu dok guna sampai sekarang. Dulu Tun M, Mukhriz dan Muhyiddin pun pernah kena strategi lagu ni. Depa pun tau. Dan sekarang depa guna balik untuk serang UMNO dan BN?

Bila bertengkar tentang isu dengan rakan-rakan. Bila kita buktikan tuduhan depa tak betul tentang suatu isu A, depa lompat pi isu B. Bila kita patahkan isu B, depa lompat pi isu D. Bila kita jawab dengan baik isu D, depa pi pulak isu C. Lepas jelaskan isu C dan buat depa "bisu", saya bayar dan belah dari kedai mamak..  Tapi depa tetap juga kata depa betoi? Ikut suka depalah...

Saya hormati keputusan semua pihak yang masuk PPBM. Itulah bukti demokrasi masih hidup di Malaysia walaupun Tun M kata "demokrasi dah mati". Siapalah saya nak bertengkar soal tu dengan Tun M. Dia lagi hebat dari saya.. 

Cuma saya mohon, hormatilah pula pendirian saya memilih untuk terus berjuang, kekal bersama UMNO dulu, kini dan selamanya. Saya ucapkan "dulu, kini dan selamanya" tu masa saya bersama Tun M dan hingga kini saya kekal dengan pendirian tu... 

UMNO tidak sempurna. Parti tertua negara ini pastinya banyak sejarah dan compang-campingnya. Namun insyaAllah, saya dan seluruh ahli serta penyokong UMNO akan terus berjuang untuk parti keramat bangsa ini sehingga ke akhir hayat. 

Jika pemimpin kami buat masalah yang kami yakin dia khilaf, insyaAllah akan kami cuba perbetulkan dia dan jika dia enggan, maka pemilihan agung UMNO akan menjadi penentuannya. Tapi janganlah harap kami percaya pada fitnah yang kian menggila kerana kami ada Islam sebagai bentengnya.

Namun jika saya dengan mata kepala saya sendiri, dalam keadaan waras dan rasional, setelah melakukan penyelidikan yang mendalam dan lengkap, maka saya tidak teragak-agak untuk menegur mana-mana pemimpin UMNO secara BERHIKMAH dan BIJAKSANA semampu saya mengikut kehendak ISLAM.

Jika nak pecat saya ketika itu, pecatlah dari UMNO. Saya redha. Tapi undi saya tetap pada BN, insyaAllah. Dan paling penting, saya takkan berpaling tadah atau khianat pada perjuangan parti. Itu pendirian saya.

Kami bukan red bean army, sebaliknya kami adalah pejuang agama, bangsa dan negara. Doakanlah kami, betulkanlah kami jika tersalah langkah, insyaAllah inilah pengorbanan kami sebelum kami menyahut panggilan Allah... Allahu Akbar.. Allahu Akbar.. Allahu Akbar, wAllahu A'alam...

Comments (0)