Followers

Nuffnang

yeopPERAK

Posted by Admin Direktori Blog | Posted on 1:13 PTG | Posted in

sumber :-

yeopPERAK


cinta tak berbalas sama seperti soalan tanpa jawapan

Posted: 11 Jun 2016 06:45 PM PDT

cinta tak berbalas sama seperti soalan tanpa jawapan...setuju atau tidak terpulang kat adik2 abang... 

Mencintai seseorang yang tidak mencintai Anda kembali adalah salah satu perasaan yang paling menyakitkan di dunia, kerana hal itu bukanlah sesuatu yang dapat Anda kontrol. Hal inilah mengapa Anda perlu untuk memulai proses penyembuhan. Hal itu bukan kesalahan Anda, tidak ada yang boleh dilakukan, dan satu-satunya yang tertinggal untuk dilakukan adalah dengan moving on.

 Mengetahui bahawa si dia ternyata tidak mencintai kita adalah hal sedih dalam kehidupan, namun dengan mengerti ciri ciri cinta tak terbalas mungkin itu lebih baik sehingga tidak menyebabkan kita merasa digantung karena terus menunggu kepastian dari orang yang sebenarnya tidak sayang dengan kita.

Adapun tanda-tanda cinta bertepuk sebelah tangan sebenarnya amat mudah diketahui, hanya saja karena adanya dorongan untuk mengharapkan kasih sayang darinya kadang kita merasa terlalu sakit dengan segala tingkah lakunya. Apa saja yang dia tunjukkan selalu dikaitkan dengan perasaan hati, sehingga menerima kenyataan bahwa dia tidak cinta pada kita itu adalah hal susah untuk dilakukan. 

Malas bertemu, ini adalah hal utama yang dapat kamu lihat apakah cintamu berbalas atau tidak. 

Wajahnya terlihat tidak suka, ketika secara tidak sengaja dia berhadapan dengan kita maka cuba lihat reaksinya. Biasanya orang yang tidak suka akan terus memalingkan wajahnya.

Tidak mau berkomunikasi, cuba kamu SMS dia. Tidak perlu telefon, cukup SMS saja. Orang yang tidak mempunyai perasaan suka biasanya akan lama sekali membalas sms bahkan meskipun pesanan kamu sampai namun tidak akan dibalasnya.

Ada orang ketiga, ini dapat dilihat ketika kita sedang berjauhan dengannya. Mungkin ada seseorang yang menggembirakannya di FB whatapss atau lain-lain.

Kalau orang yang selama ini kamu fikir tadi ternyata menunjukkan satu diantara beberapa ciri seperti diatas mungkin kamu patut berpikir kembali untuk terus mendekatinya. Karena sebenarnya dia mungkin sudah sangat tidak selesa denganmu namun tidak mau berterus terang...

Comments (0)