Followers

Nuffnang

Suara Melayu Baru

Posted by Admin Direktori Blog | Posted on 1:10 PG | Posted in

sumber :-

Suara Melayu Baru


VIDEO [KOMENTAR] PANAS!!! Rafizi Cuba Semarakkan Sifat PHD Dengan Isu Rosmah Menaiki Pesawat... Mungkin Ini Je Standard Pembangkang... #SahabatSMB

Posted: 11 Jun 2016 12:18 AM PDT

ABIH2, ROSMAH JUGA JADI SASARAN MAINAN PERSEPSI JAHAT OLEH RAFIZI...


Nampak sangat puak pengangkang ketandusan isu... setelah puas dikelebek dan dikorek, akhirnya cerita Rosmah juga yg cuba nak dijadikan isu... semakin lama, semakin luntur ciri2 idealistik dan progresif yg sepatutnya dimiliki oleh mereka yg bergelar pembangkang... jauh sekali nak letakkan pembangkang di Malaysia sebagai pembangkang yg bijak dan bernas...

Cerita Rosmah dan anaknya menaiki jet peribadi untuk ke Turki pun cuba nak diolah hingga membentuk satu isu, dengan cara mencipta prasangka buruk terhadap perkara yg sebenar berlaku... aku tak kata Rafizi menfitnah kali ini, cuma Rafizi cuba nak wujudkan tandatanya negatif dan persoalan yg berlandaskan pada prasangka buruk, yg dapat dihasilkan daripada video Rosmah menaiki pesawat...

Samalah seperti, Kak Limah, ahli mesyuarat tingkap cuba mewujudkan prasangka buruk kononnya anak Pak Leman mempunyai hubungan sulit dengan Pak Man Teksi, hanya kerana Kak Limah nampak anak Pak Leman menaiki teksi Pak Man ke kelas menjahit di pekan Kodiang... itu je standard isu yg Rafizi cuba bawa...
Korang tak leh samakan Rosmah dengan isteri orang lain kerana realitinya Rosmah adalah ISTERI PERDANA MENTERI, berkedudukan sebagai 'FIRST LADY' di Malaysia... sebagai First Lady, Rosmah layak mendapat pelbagai keistimewaan seperti yg telah termaktub dalam perlembagaan...


Kedua, kadar sewaan yg Rafizi dedahkan adalah mengikut jam iaitu RM15k utk 1 jam... sedangkan jet peribadi tersebut disewa selama 2 bulan memandangkan jet milik kerajaan dalam proses selenggara, tentunya kadar sewaan selama 2 bulan tidak boleh dikira mengikut jam... jet tersebut juga disewa SEBUAH, bukan mengikut sit... maknanya, terpulang kpd Rosmah untuk membawa sesiapapun sebagai teman perjalanannya, termasuklah anaknya sendiri Najwa... tanpa Najwa, mungkin hanya Rosmah seorang wanita di dalam penerbangan tersebut dan tentunya ini lebih mencetuskan persepsi buruk...

Hak priority menggunakan pesawat milik kjaan, termasuk yg disewa adalah mengikut kedudukannya dalam negara... Yg DiPertuan Agong yg utama, dan disusuli PM kemudiannya Rosmah... jika pada masa tersebut, Agong dan PM tidak memerlukan penggunaan pesawat, maka tidak ada sebab Rosmah tidak boleh menggunakan perkhidmatan pesawat tersebut...


Isu beg dibawa naik ke pesawat sebenarnya hal remeh dan bodoh... Rosmah tak perlu berhimpit dan berkongsi pesawat dgn org lain, bermakna mmg akan ada byk ruang dlm pesawat... ditambah pula fasiliti pesawat yg tentunya mewah dan serba lengkap, seperti berada di rumah, jadi lebih baik beg2 berisi barangan keperluan dibawa naik 'ke rumah'...

Soal apa yg ada dlm beg Rosmah hingga memaksa Rosmah membawa ke semuanya naik ke dlm pesawat, itu hak Rosmah... Rafizi tak perlu mewujudkan prasangka buruk seolah-olah Rosmah cuba membawa keluar wang tunai ke luar negara... seperti yg pernah dilakukan oleh Anwar Ibrahim menggunakan Rahim Ghouse atau seperti Mohammad Mat Taib membawa keluar wang tunai ke Australia... sekarang, kesemua mereka berada di pihak Rafizi...

Dan, Rafizi tak perlu mengajar kerajaan apa yg boleh dimanfaatkan menggunakan RM56 juta kadar yg kononnya dibayar sebagai sewaan jet tersebut... ini semua cuma satu kaedah nk mewujudkan perasaan marah dan sifat kebencian rakyat terhadap kerajaan semata-mata... tak perlulah Rafizi menggunakan sentimen PHD yg terkenal wujud di dalam masyarakat Melayu...

[Video yang didedahkan oleh Rafizi...]


Ada baiknya jika Rafizi fokus untuk selesaikan masalah rumahtangga PKR sendiri... selesaikan isu RASUAH BETINA yg memalit pemimpin PKR selangor... itu lebih utama dan itu lebih dekat dgn hak rakyat...


By Mamu Karapoley

VIDEO [DEDAH] PANAS!!! 'KUALI LEPER' Tak Ubah Seperti 'Cicak Mengkarung' Apabila Bersekongkol Dengan DAP... Tu Pun Ada Hati Mengaku Memperjuangkan Islam Lebih Dari PAS... #SahabatSMB

Posted: 10 Jun 2016 05:49 AM PDT

PARTI 'KUALI LEPER' MENGAKU DASAR MEREKA LEBIH ISLAM, HINGGA KADANGKALA LEBIH DARI ISLAM YG SEBENAR...


Memasuki fasa pertengahan tempoh berkempen bagi PRK Parlimen Kuala Kangsar dan Parlimen Sungai Besar, semakin banyak perkara2 luar jangkaan yg telah berlaku... lebih menarik lagi, apabila masing2 cuba menonjolkan diri, tetapi yg tertonjol adalah kelemahan dan keaiban diri sendiri dan parti yg diwakili...

Lebih malang apabila lawan yg terpaksa dihadapi mungkin lebih menyerlah dan pada masa yg sama tidak banyak isu sensasi yg dapat dibangkitkan untuk menjatuhkan kredibiliti pihak lawan... maka mulalah main strategi kotor...


Sepertimana parti PAN, mereka bukan saja menentang calon Barisan Nasional, dalam masa yg sama mereka terpaksa berdepan dengan bekas rakan sekutu sendiri dari PAS... tentunya ini menjadi satu cabaran yg sangat getir... manakan tidak, bilamana satu pihak telah bertindak keluar dari perjuangan, tentunya mereka perlu buktikan bahawa tindakan mereka itu tepat, malah perlu buktikan juga bahawa perjuangan mereka jauh lebih benar dari bekas sekutu mereka...


Inilah bahayanya apabila menggunakan agama untuk berpolitik... PAN dahulunya pernah bersama dengan PAS mengaku memperjuangkan dan menegakkan syiar Islam... hingga ke peringkat sanggup mengkafirkan sesiapa sahaja yg tidak sehaluan dengan mereka... tuduhan kafir sudah menjadi mainan di mulut mereka... undang2 Islam yakni hukum hudud digunakan sepenuhnya oleh mereka... mereka lebih sanggup melihat perpecahan yg dasyat berlaku di kalangan masyarakat, solat 2 imam dalam 1 qaryah, memutuskan silaturrahim hingga ada di kalangan adik beradik yg memutuskan tali persaudaraan kerana politik, memulau kenduri kendara hidup mati dalam masyarakat, mengharamkan daging sembelihan dari pihak seteru dan bermacam lagi...

Hari ini, apabila PAN yg dikepalai oleh bekas Timbalan Presiden PAS sendiri, Mohamad Sabu, bertindak keluar dari PAS, bermakna mereka perlu tampil lebih baik dari PAS, dan tentunya dengan perjuangan yg lebih Islamik berbanding PAS... itu saja cara untuk menarik seramai mungkin ahli PAS untuk bersama dengan mereka...


Tentunya hal ini bukan mudah... mana mungkin mereka boleh menyerlahkan ciri2 yg lebih Islamik, memandangkan mereka masih bergantung kepada bantuan sekutu DAP mereka, yg sangat jelas menolak perjuangan Islam... mereka seolah-oleh berusaha untuk memperbodohkan rakyat dan memanipulasi fikiran rakyat... mereka tampil Islamik di hadapan rakyat yg majoriti Islam atau yg berkehendakkan kepada Islam...

Dalam masa yg sama, mereka boleh berubah wajah dalam sekelip mata dengan cuba untuk tampil mewakili sebuah parti yg lebih liberal bilamana berhadapan dengan rakyat atau masyarakat yg majoriti bukan Islam... tak ubah seperti 'pok kei' atau 'cicak mengkarung' yg boleh berubah penampilan mengikut kesesuaian di sekitar...

[Jom tonton video ceramah calon PAN ketika berjanji hanya akan pulang ke kawasan 2 bulan sekali jika diberi peluang menjadi Ahli Parlimen Sg. Besar...]


Lebih malang apabila agama Islam yg dijadikan modal... ya... mereka mungkin berupaya dan berjaya menipu rakyat dengan tampil seperti yg rakyat kehendaki dan masa yg sama sembunyikan apa yg diperjuangkan sebenarnya... persoalannya, adakah dengan cara ini mereka mampu memperolok dan menipu Yang Maha Berkuasa?

[Jom tonton video seorang lelaki muda telah menyergah kempen ceramah PAN yang diadakan ketika umat Islam sedang sibuk menunaikan solat terawikh]


Sebenarnya, sebijak dan sehebat perancangan mereka, tak mungkin dapat menandingi ketetapan yg telah Allah tentukan... Allah sudah pun serlahkan kemungkaran mereka, sedikit demi sedikit... yg paling jelas bila mereka lebih rela memilih untuk menjadi hamba kepada DAP, daripada terus isthiqhomah bersama perjuangan PAS... hinggakan mereka sanggup menuruti segala arahan DAP, sekalipun secara tak langsung ia menjadi satu penghinaan kepada Islam...


Segalanya ada di tangan para pengundi... buatlah penilaian yg adil... soal kepimpinan kerajaan dan negara bukan soal 'acu, cuba, try, test'... kerana sekali tersilap membuat pilihan, kesan buruknya bakal kita hadapi untuk tempoh yg kita sendiri tidak jangka berapa lama... jangan pula nanti, generasi anak cucu kita akan menyalahkan kita di atas mungkin kesengsaraan yg mereka terpaksa hadapi, akibat daripada kesilapan yg kita lakukan hari ini...



By Mamu Karapoley

Video [BONGKAR] PANAS!!! Ratu Naga Ugut Akan Terus Ekori Ke Mana Saja Azharuddin Dan Chegu Bard Pergi... Semata-mata Nak Cuci Taik Yang Terpalit... #SahabatSMB

Posted: 10 Jun 2016 01:30 AM PDT

RATU NAGA TERJAH MAJLIS SAMM...


Dah semakin terdesak dah aku tengok puak2 berhaluan songsang ni... dah kantoi menipu pun masih nak tunjuk teror lagi... jangan ingat orang diam tu kerana takut kan ko... orang lain pun ada otak jugak... ko kan dah ngaku sarat ngandung... nanti kalau orang lain buat tindakan luar jangkaan, tak pasal2 pulak nanti terberanak kat situ...

Orang tak kesian kan ko... penipu dan kaki putar belot, sapa yg nak kesian... tapi, orang kesian dan simpati dengan keadaan anak yg sedang ko ngandungkan... baby tu tak tau mende, tak berdosa pun... yang ko heret sekali ke hulu ke hilir, tak ke naya namanya... ko tu patutnya berehat je kat umah, demi anak yg dalam kandungan tu... kalau ko konfident tak salah, apa yg ko nak cuak sangat...


Sumber : KiniTV

Comments (0)