Followers

Nuffnang

Cursing Malay : Terus Terang

Posted by Admin Direktori Blog | Posted on 9:51 PTG | Posted in

sumber :-

Cursing Malay : Terus Terang


"Di Mana Dia, Kambing Hitam Pakatan. Kambing Hitam Pakatan, Adalah Rakyat Jelata"

Posted: 20 Jun 2016 08:53 PM PDT

Dua hari ni, pihak pembangkang bergegas mencari siapakah yang boleh dikambing hitamkan atas kekalahan mereka tempohari. Ramai yang memilih untuk menyalahkan PAS. Amatlah tak patut mereka menyalahkan PAS. Katanya, PAS memecahkan undi. Kalau bertanding satu lawan satu, boleh menang.

Adakah kenapa alasan itu relevan? PAS bukan lagi sebahagian dari Pakatan walaupun PAS adalah parti pembangkang. Gila talak ke Pakatan ni? Yang lebih melampau, adalah puak-puak yang menyalahkan pengundi, disuarakan oleh beberapa orang pemimpin pembangkang yang popular.

Dikatanya rakyat;

1. Buat pilihan yang salah
2. Suka kena cukai GST
3. Tak nak maju
4. Minda tak terbuka
5. Tak peduli pasal isu skandal
6. Tidak peduli dengan kos sara hidup
7. Suka main isu rasis
8. Mudah kena beli dengan janji palsu

Ini bukan rakyat kata kepada rakyat. Ini pemimpin pembangkang yang kata kepada pengundi kerana tak mengundi mereka. Tak ke bodoh tindakan ni? Kau mau undi, bila tak dapat kau kata mereka buat pilihan yang salah, sedangkan hari-hari berbuih mulut kata pembangkang jauh lebih progresif berbanding parti lawan.

Pada aku amatlah bodoh tindakan ni kerana ini menunjukkan, anda, sebagai wakil rakyat tidak hormat pilihan orang ramai. Anda tidak percaya pengundi bijak mengundi.

Keupayaan pihak pembangkang untuk membuatkan seolah-olah "mereka=rakyat" dan "rakyat=mereka" tidak aku nafikan, ini memang propaganda yang cukup hebat. Aku terpaksa bertepuk tangan kerana sehingga sekarang, masih ramai yang percaya Pakatan sahaja mewakili rakyat...

Ramai yang setuju pulak tu. Hanya orang yang mundur la, otak kolot la, orang kampung la, katak bawah tempurung la akan pilih BN kerana berbalik kepada propaganda power Pakatan dari dulu;  "Pakatan mewakili rakyat dan Rakyat ADALAH PAKATAN semantara BN mewakili Pihak Kapitalis."

Sehingga ada yang ingat, pemimpin pembangkang ni buat semua ni secara volunteer dan tidak ada kepentingan langsung. Semua perjuangan yang dibuat ini dilakukan secara pro-bono semata-mata untuk kesenangan rakyat.

"Pilihanraya ini untuk rakyat. Bergaduh sesama parti untuk rakyat. Langkah Kajang untuk rakyat. Masuk jel untuk rakyat. Kena ISA untuk rakyat. Tendang PAS keluar Pakatan untuk rakyat. Calonkan Dyana Sofea untuk rakyat. Tak pernah tukar kepala DAP untuk rakyat. Berpecah geng reformasi dan geng deklarasi untuk rakyat. Semuanya untuk rakyat! INI DEKLARASI RAKYAT!"

Apa yang rakyat dapat ni sebenarnya dari pihak pembangkang?

Pembongkaran pelbagai skandal? Rahsia dibongkar sana-sini? Bukti dia tu salah guna kuasa? Kempen hari-hari maki Rosmah? Pelbagai isu lain yang sebenarnya tak menyumbang apa-apa pun kepada orang ramai kerana banyak mengajak orang berspekulasi?

Kalau rakyat tak pilih wakil dari Pakatan anda, terimalah. Tak usahlah dihina pilihan majoriti yang tak memilih pembangkang. Orang sana anggap anda dan isu anda tak relevan. Majoriti tak yakin yang anda faham masalah diorang.

Yang anda pulak boleh kata diorang buat pilihan yang salah, dikatanya suka pilih perompak lah, pilih orang jahatlah, suka hidup dalam keadaan terpalit korupsilah, ni pada aku tindakan bodohlah dan amat bertentangan dengan prinsip pembangkang yang dicanang.

Hormatilah pilihan majoriti. Terimalah dengan hati terbuka. Sampai bila Pakatan nak bergantung dengan kesilapan yang BN lakukan untuk dijadikan modal pilihanraya? Kalau BN tak ada skandal, apa modal pilihanraya Pakatan sebenarnya?

Rakyat bukan kambing hitam kegagalan Pakatan.
Harap maklum.

Comments (0)