Followers

Nuffnang

ALHUSSEYN

Posted by Admin Direktori Blog | Posted on 4:16 PTG | Posted in

sumber :-

ALHUSSEYN


Hj Hadi adalah Pembohong Bersiri

Posted: 13 Jun 2016 11:00 PM PDT


 Kali ini saya mahu menyahut seruan Tuan Guru Hj Hadi sebagaimana terkandung dalam poster diatas - "Benar adalah amanah, bohong adalah khianat. Dimana rakyat diminta bercakap benar. Kalau pemimpin itu tak betul, beritahu tak betul, pemimpin itu salah, beritahu salah!"

 Maka izinkan saya untuk memberitahu kepada Hj Hadi dan semua wal'autanya bahawa terlalu banyak perkara yang tidak betul atau salah yang telah Hj Hadi lakukan selama ini.

 Terlalu banyak pembohongan yang keluar dari mulut seorang yang bernama Hj Hadi, seorang yang diakui sebagai Tok Alim. Malah ada yang mengangkatnya sebagai Tok Wali yang mempunyai karamah .... 

   Apa-apalah yang korang mahu 'ampu' mengenainya. Cuma nak ajak korang sama-sama fikirkan apakah senarai penipuan Hj Hadi yang saya paparkan di sini ada kebenarannya atau semata-mata fitnah. Apa yang dipaparkan di sini hanyalah sekelumit sahaja yg mampu saya utarakan.

1) Hj Hadi memfitnah gunapakai nama al-Qaradhawi kononnya telah berkata, tubuh parti Islam ke-2 adalah haram.

 Sampai sekarang dia tidak mampu tunjuk bukti mengenai dakwaannya tersebut apabila dicabar. Waima, kenyataan al-Qaradhawi adalah sebaliknya.

 Menurut Ust Ghani Shamsudin, dalam pertemuannya dengan Syaikh Ali Qaradaghi di Hotel Westin Di KL Awal bulan 11/2015 yg lalu, beliau antara lain telah menegaskan bahawa:

  Tidak ada fatwa bertulis oleh Syaikh Yusuf Al Qaradhawi tentang pengharaman parti Amanah Negara di Malaysia seperti yang diwarwarkan oleh orang orang tertentu. ~ sumber

2) Hj Hadi pernah akui sewaktu mesyuarat JKPP nak curi adun PKR untuk bentuk kerajaan Pas-Umno di bawah Khalid Ibrahim; Hj Hadi menawarkan jawaan MB Selangor kepada Azmin. Cerita ini telah dilaporkan oleh Malaysian Insider.

Siapa bohong? Hj Hadi atau Malaysian Insider. Kalau Malaysian Insider berbohong, kenapa Setiausaha Politiknya sekadar buat kenyataan penafian tetapi tidak berani ambil tindakan mahkamah ketika itu?

3) Dato Husam juga turut mencabar Hj Hadi mengenai isu ini tapi Hj Hadi tidak berani untuk menafikannya kerana Husam ada ramai saksi kerana kejadian itu berlaku sewaktu dalam mesyuarat JKPP. 

4) Hj Hadi berbohong bila berkata, PAS tidak pelahap nak jadi MB Selangor, bilamana dia sendiri telah menghantar tiga nama ahli PAS ke Istana sebagai calon MB Selangor. 

5) Hj Hadi mengatakan bahawa Unity Government lontaran ideanya itu telah dibincangkan dan dipersetujui di dalam dialog dikalangan kepimpinan Pas Pusat. Tapi Almarhum TGNA telah menafikannya seraya berkata "Ini bukan datang daripada Pas tetapi lontaran (idea) daripada peribadi tertentu. Bukan dari Pas." Terbukti, Hj Hadi berbohong.


6) Hj Hadi mendakwa Unity Government lontaran ideanya itu telah dibincangkan dan dipersetujui bersama oleh PKR dan DAP. Tetapi Anwar dan LKS telah menafikannya. 

7) Pada 28 Jan 2012 lalu, dia tawarkan diri untuk berundur, tapi tetap juga bertanding pada PRU13 dan kekal sampai sekarang sebagai ahli parlimen.

 8) Dalam amanatnya, dia berkata, "Kita menentang Umno bukan kerana nama dia Umno, kita menentang BN, bukan kerana BN. Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliah. Oleh sebab itu kita menentang mereka …."

 Tetapi kini dia mempertahankan perlembagaan tersebut kerana setiap Ahli Parlimen kena mengangkat dan menandatangani sumpah bahawa akan memelihara, melindungi dan mempertahankan Perlembagaan Persekutuan.

 Apa hukumnya Hj Hadi menyokong untuk mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliah?

9) Hj Hadi pernah berkata, "DAP Berhak Tolak Hudud". Dia adalah berbohong kerana apabila DAP menolak hudud ditempelaknya tuduh DAP memusuhi Islam. Malah mereka dituduh sebagai anjing dan serigala yang menyalak.

 10) Dia suruh golongan profesional yang tidak sehaluan dengannya supaya keluar parti dan tubuh parti sendiri.

  Tetapi bila mereka keluar dan tubuh parti baru Amanah, Hj Hadi jadi menggelabah lalu menuduh mereka sebagai pengkhianat yang perlu bertaubat atau dihapuskan.

 Adakah bila seseorang itu masuk Pas, maka dia tidak boleh lagi keluar dari parti tersebut? Kalau keluar Pas, maka orang itu jadi penghkianat!

  Ternyata Hj Hadi telah berbohong kerana dalam perlembagaan Pas Fasal 15 jelas menyebut tiga sebab yang membolehkan seseorang itu berhenti menjadi ahli Pas iaitu atas permintaan sendiri, dipecat atau mengisytihar diri keluar Pas atau menyertai parti politik lain.

11) Hj Hadi fitnah calon PKR sebagai penjual pil kuda , komunis bagai. Tetapi Hj Hadi terlepas dari dakwaan mahkamah kerana tidak menyebut sebarang nama, namun mahkamah mendapati kata-kata yang disebutnya dalam ucapannya pada malam berkenaan adalah berunsur fitnah. Dengar sendiri ucapannya  di sini

12) Hj Hadi menuduh Saari Sungib dan Hasnul Baharudin sebagai pengkhianat walhal yang sebenarnya Hj Hadi sendiri yang berkhianat untuk meng UG kan Selangor dalam kemelut MB Selangor dulu !

 Selangor hampir 'kembali' semula kepangkuan Umno jika tidak kerana Saari Sungib dan Hasnul menyokong Dr Wan Azizah. Mereka berdua adalah penyelamat kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor. Hj Hadi adalah pengkhianat yang sebenarnya.

13) Hj Hadi kata mahu membela rakyat tetapi ternyata dia berbohong kerana sering ponteng persidangan Dewan Rakyat. Dia gagal melaksanakan tanggungjawabnya sebagai wakil rakyat di parlimen. 

14) Dia pernah berkata, bekerjasama dengan Umno umpama memikul biawak hidup!

"Pepatah Melayu mengatakan, kalau memikul biawak hidup, menyakitkan kita, kuku dia, dia gigit kita …lebih baik kita bersendirian ...." kat Hj Hadi.

   Tapi dia kini semakin tergila-gila nak pikul biawak hidup merangkap mahu menjadi penasihat pula! Hj Hadi pelawak besar! Baca di sini

15) Dia berbohong dengan tidak mengaku telah berjumpa dan berbincang dengan Umno secara gelap. Tapi tembelangnya pecah kerana Abdullah Ahmad Badawi sendiri telah mengaku telah menemuinya sebanyak tiga kali untuk bincang pasal UG.

16) Ketika kunjungan Pemuda PR pada 12 Sept. 2014, Hj Hadi membuat pengakuan "Pas kekal bersama PR, tiada kerjasama dengan Umno."

 Ternyata kata-katanya itu adalah bohong semata!

  Hj Hadi yang arahkan secara terus Ketua JK Usul Muktamar untuk pastikan "muktamar mesti terima tanpa bahas" usul tergempar Dewan Ulamak PAS utk "putuskan hubungan dgn DAP." 

17) Hj Hadi kata, "Berlaku pertindihan calon PAS dengan PKR pada PRU13 ini adalah untuk menyelamatkan Pakatan Rakyat."

  Hj Hadi berbohong bila mana keputusan adalah sebaliknya. Tindakan Hj Hadi itu telah memberikan kemenangan kepada Umno akibah perpecahan undi dalam pertandingan tiga penjuru tersebut.

18) TPPA dimulakan oleh Umno dan bukan DAP tetapi Hj Hadi berbohong dengan menuduh bahawa DAP sokong TPPA kerana orang Cina dikatakan menguasai perdagangan di negara ini. Kenapa Hj Hadi tidak mengecam Umno tetapi sebaliknya mengecam DAP?

19)  Ketika kempen pemilihan, Ust Ahmad Awang mencabar Hj Hadi sebagai presiden parti. Hj Hadi telah memfitnah Ust Ahmad Awang sebagai pemimpin pilihan DAP. Antara kata-kata fitnah Hj Hadi :

"Dua-dua ada ulama'; cuma hok satunya DAP nok. Hok dua sajer. Satunya DAP tak nok. Saya nak beri peluang kepada Pilih samaada yang hok DAP nak ker, hok kita sendiri kita nok. Saya beri bebas kepada orang Pas samada pilih pemimpin yang DAP nok cara dia ataupun kita sendiri. Vdionya ada di sini

20) Hj Hadi telah mengelirukan rakyat dengan RUU yang mahu dibentangkan di parlimen itu adalah hudud. Hj Hadi dengan bertegas mahu melaksanakan hudud di Malaysia hingga menyebabkan Pakatan Rakyat berbalah sesama sendiri dan akhirnya berpecah.
 

  Malah Pas sendiri berpecah dan ramai ahlinya yang keluar parti kerana mahu isu hudud ditangguhkan dahulu dan menumpukan soal-soal keadilan sosial dan kebajikan rakyat terlebih dahulu.

  Ternyata Hj Hadi berbohong ketika dia berkata "Akan bentangkan draf perlaksanaan hukum hudud di parlimen sebelum 9 April 2015!"

  Setelah berbohong RUU yang mahu beliau dibentangkan itu hudud, kini berhempas pulas menjelaskan RUU itu bukan hudud tetapi hanyalah untuk meminda hukuman dera dan denda akta 355.

 21) Tetapi ketika mengumumkan mahu berkawan dengan parti 'Ikatan', Hj Hadi mengakui mahu menangguhkan hudud dengan berkata, "Hudud kita fikir kemudian, apa yang dibentangkan di parlimen bukan untuk melaksanakan Hudud....

22) Pada majlis pelancaran manifesto Pilihanraya Negeri Sarawak yang baru lalu, Hj Hadi berkata, walaupun bertanding pada PRN kali ini, parti itu tidak berminat merampas kuasa, sebaliknya mahu memperkukuhkan 'sistem semak dan imbang' dalam urus tadbir kerajaan negeri.

  Bagaimana mahu memperkukuhkan 'sistem semak dan imbang' urus tadbir di Sarawak sedangkan Pas hanya yakin akan menang satu kerusi sahaja?

  Hj Hadi berbohong ! Dia sebenarnya hanya mahu mengacau daun sebab Amanah bertanding sama.

23)  "PAS bukan parti pengampu," parti itu akan menentang habis-habisan jika dasar yang mahu dilaksanakan menekan rakyat.

  Kata-kata Hj Hadi itu adalah bohong! Di Terengganu Hj Hadi dan PAS gagal melaksanakan 'sistem semak dan imbang' walaupun PAS mempunyai 14 kerusi berbanding Umno/BN yang mempunyai 17 kerusi.

24) Hj Hadi berbohong dengan tujuan mahu menakut-nakutkan ahli partinya supaya terus taat kepadanya. Dia kata, "Tidak taat pada Pas, (baca tidak taat kepada Hj Hadi), seperti hilang akidah!"

 Hj Hadi jadi menggelabah kerana ramai ahli Pas keluar parti untuk menyertai Amanah, yang sebelum ini dianggapnya sebagai parti nyamuk....

25) Hj Hadi mendakwa bahawa partinya akan menyokong perkara yang benar dan menyanggah apa yang salah.

  Ternyata Hj Hadi berbohong apabila sanggup menyokong Perdana Menteri Najib Tun Razak dalam skandal RM2.6 bilion. Dia kata tidak bukti!


26) Hj Hadi kata dia mahukan Umno dan Barisan Nasional tumbang. Tetapi dia siang malam menyerang Amanah dan DAP dengan menuduh mereka anti Islam, anti hudud. Adakah Umno akan tumbang dengan serangan Hj Hadi terhadap Amanah dan DAP? Ternyata Hj Hadi hanya berbohong nak tumbangkan Umno/BN kerana dia tetap mempertahan Najib dan tidak menyerang Umno sebagaimana dia lakukan keatas Amanah dan DAP.

27) Hj Hadi menuduh Amanah sebagai mengikut telunjuk DAP tanpa menunjukan sebarang bukti mengenainya.

 Hj Hadi adalah berbohong kerana dia sebenarnya yang menjadi boneka dan khadam Umno kerana mengambil aleh kerja-kerja Umno menyerang Amanah dan DAP.

28) Hj Hadi berbohong dan memperbodohkan orang kampung dengan menuduh Amanah bersekongkol dengan DAP membantah pembentangan usul RUU355 di parlimen. Hj Hadi tuduh Amanah dan DAP mahu menghalang perlaksanaan syariat Islam.

  Walhal yang sebenarnya DAP dan Amanah cuma tanya speaker kenapa usul itu didahulukan, bukannya menghalang perlaksanaannya.

   Usul itu pula bukan dibentang untuk dibahaskan.Hj Hadi sendiri yang minta supaya pembentangannya ditangguhkan ke lain masa

 Sebagai penutup, ingin saya panjangkan pertanyaan dari seorang fesbuker yang bertanyakan seperti berikut  :

Betul ke, aku dengar cerita, Hadi Awang baru terima hadiah peribadi berupa dua buah kenderaan mewah, iaitu pacuan empat roda (4X4) Land Cruiser dan sebuah MPV Toyota Fortuner.... Anggaran nilainya lebih kurang RM700,000 sahaja.... Dia juga dikatakan menerima hadiah berupa sebuah rumah baru khusus untuk isteri keduanya. Betul ke...?
 Apabila ditanya, Hadi Awang kata, 2 buah kenderaan mewah dan rumah baru itu adalah hadiah dari anak muridnya.
 Macam bohong je...!!!
 Dengar cerita lagi, setelah diselidiki, rupa-rupanya dua buah kenderaan baru itu adalah pemberian seorang kontraktor yang telah berjaya mendapat projek dari Putrajaya bernilai RM684 juta, hasil pertolongan Hadi Awang yang melobi Najib melalui panggilan telefon.... Kerana itu, dia memberikan hadiah itu kepada Hadi Awang sebagai tanda ucapan terimakasih dan mahu membalas budi dan jasa Hadi Awang hingga dia berjaya dapat projek.... Betul ke...?
 Saya tanya je.... takkan tanya pun sampai kena taubat nasuha.
   Setelah kalian melihat siri pembohongan Hj Hadi di atas itu, apakah layak dia di anggap sebagai seorang ulama? layakkah Hj Hadi terus memimpin sebuah gerakan harakah Islamiyah ?

   Jawapan itu hanya ada pada diri kalian.Buktikan apa yang saya dedahkan diatas adalah fitnah. Jangan jadikan diri kalian terus diselubungi oleh penipuan daripada melihat kebenaran yang nyata di depan mata. Jangan taksub membabi buta. Maka fikir-fikirlah bersama.

Bersatu dengan Umno isu lama, kami disingkir kerana itu, kata Asmuni

Posted: 13 Jun 2016 06:00 PM PDT

Kenyataan Ketua Pemuda Pas bahawa parti itu berazam untuk bersatu dengan Umno bukan perkara baharu, kata Pengerusi Amanah Perak Asmuni Awi.

 Malah katanya, akibat menentang usaha pengabungan Pas dan Umno menyebabkan bekas pimpinan Pas yang kini menubuhkan Amanah disingkirkan daripada parti itu.

 "Kami memang tahu daripada dulu. Sebab itulah kami ditendang daripada Pas.

 "Kami kumpulan yang menentang penggabungan Umno dengan Pas. Usaha ini dilakukan sejak selepas pilihan raya 2008 cuma mereka cuba nak menafikan," kata beliau dalam sidang media di pejabat Amanah Kuala Kangsar hari ini.

 Asmuni yang juga bendahari agung Amanah berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Nik Abduh dalam Sinar Harian hari ini bahawa Pas bukan sahaja berniat malah berazam untuk bersatu dengan Umno kerana matlamat penubuhan parti Islam itu adalah untuk menyatukan umat di atas jalan yang betul termasuk penyatuan parti politik.

 Asmuni turut mempersoal tujuan Pas bertanding di Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar sekiranya ingin bergabung dengan Umno.

 "Kalau nak bergabung bertanding lawan Umno buat apa? Kalau nak bergabung bagitahu penyokong di bawah. Jadi mereka tidak terus berada dalam kekeliruan.

 "Pemimpin di atas kata tak ada usaha untuk bergabung dengan umno. Yang pertengahan kata mereka akan bekerjasama dengan Umno.

 "Apa maksudnya bekerjasama dengan Umno? Dalam pilihan raya berlawan antara satu sama lain. Apa semua ni?"soalnya.

 Beliau turut mengulangi pendirian bahawa Pas bertanding di Kuala Kangsar hanya untuk memenangkan Umno Barisan Nasional.

 "Kehadiran mereka dalam pilihan raya ini tidak serius tetapi untuk memudah cara kepada kemenangan Umno Barisan Nasional.

 "Kita pun ada maklumat serba sedikit perangkaan-perangkaan mereka tidak menunjukkan usaha untuk mencapai kemenangan," katanya.

 Sementara itu, setiausaha organisasi Amanah Suhaizan Kaiyat semalam berkata, maklumat yang diperoleh daripada Laporan Persiapan Dan Gerakerja PAS PRK P067 Kuala Kangsar memaklumkan jumlah undi target Pas di Kuala Kangsar adalah 8,713 sahaja sedangkan undi yg diperolehinya dlm PRU13 adalah 13,136.

 "Ini bermakna Pas tidak mahu menang dalam PRK Kuala Kangsar sebaliknya hanya mahu mendapat undi lebih besar daripada Amanah seterusnya mahu memberi kemenangan kepada parti mesranya BN," katanya.~ sumber

Comments (0)