Followers

Nuffnang

The Unspinners

Posted by Admin Direktori Blog | Posted on 11:22 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


Hari ini 1hb ... Ada lagikah telor Mat Sabu atau Azmin nak tanding?

Posted: 31 May 2016 06:30 PM PDT


Pakatan harapan kaki auta kata hari ini Jun 1hb mereka akan umumkan calun. Amanah sudah pacak bendera dan buat ceramah di Sg Besar tapi kini entahlah ....http://theunspinners.blogspot.my/2016/05/petanda-amanah-tak-tanding-sg-besar.html. 

Tanding ke tidak?

Adakah Mat Sabu akan sedia tanding ke Sg Besar seperti yang diwar-warkan sebelum ini? Oleh kerana dia bukannya boleh berbahasa Jawa atau Banjar, mungkinkah dia tanding di Kuala Kangsar?

Maka lagi anginlah dan tak hentilah mencarut si budak kurang ajar dan kaki gaduh Syed Rosli. Dia cukup anti orang luar tanding di Kuala Kangsar. Tapi sendiri tak jadi ahli dan pegang jawatan di situ. Orang kampung memang benci dia kot ...


Mat Sabu tidak boleh tak tanding. Apa ada class jadi Presiden parti politik yang asyik tidak menang bila tanding pilihanraya. Berapa kali dah kalah di Kuala Terengganu? Entah tak boleh kira ... kerana lama sudah Mat Sabu tak wakili mana-mana kawasan sebagai wakil rakyat.

Kami tahu Mat Sabu seronok sapu elaun dan gaji dari Guan Eng dari jadi wakil rakyat yang mana gaji masuk akan habis dalam masa tak sampai 10 hari. Namun apa ertinya jadi Presiden yang mana kebanyakkan AJK dan pucuk kepimpinan mewakili pelbagai kawasan.

Satu sebab sahaja Mat Sabu tak tanding iaitu Normah dah telan telor dia hingga sudah tidak bertelor. Dulu Mat Sabu cat Normah, bila dah kahwin bini orang tu, telor dia pulak hilang. Jadi takut ...

Tambah lagi, PKR yang ada peluang pun mungkin tak tanding. Perang Azmin-Azizah sudah mula. Baca http://theunspinners.blogspot.my/2016/05/skrip-pkr-untuk-alasan-tak-tanding.html



Masaalahnya pun masaalah telor juga.

Dulu Khalid Ibrahim dituduh di atas pendedahan ini. Lalu budak Azmin, masa tu disuspek Nik Nazmi sudah videotape Khalid di opis bersama Rahimah. Nampak gaya selama ini ianya kerja Rafizi yang ketika itu bekerja dengan Anwar di pejabat Penasihat Ekonomi Selangor bergaji singgit.

Entahlah ... apalah nak takut-takut bertanding? Masuk politik tapi takut nak letak calun tanding.

Bila tanding, mesti ada kalah atau menang. Pembangkang kalah takde hal. BN kalah nanti macam-macam analisa negatifnya. BN yang patut takut nak tanding.


Jika tak tanding, DAP dan UMNO akan kata PKR kongkalikong. Wan Azizah main telor Kit Siang, Azmin main spendar Stopa Ali.


Sudahlah Suhaizan "Kayap". Usahlah nak kata PAS ada persepakatan dengan UMNO. Apa yang kamu tahu? Faham ke politik????


Kamu tu Ketua Pemuda PAS yang paling lembab dalam sejarah. Eloklah biskut lemau jadi Ketua Pemuda Amanah.

Pengacau Tun M untuk Kuala Kangsar hanya si "kaki gaduh"

Posted: 31 May 2016 06:56 AM PDT


Memang sudah dijangka Tun M akan letak pengacau di Kuala Kangsar dan Sungai Besar untuk gagalkan BN di kedua-dua tempat.

Pada mulanya ada pihak kata Amanah tengah pujuk bekas Ketua Bahagian UMNO untuk tanding. Baca http://yusmanzaharizakaria.blogspot.my/2016/05/prk-kuala-kangsar-pan-pujuk-bekas-ketua.html.

Kemudian sampai khabar Dato Kamelia atau Dato Hamidah Osman nak cuba, tapi rupanya Syed Rosli yang merupakan Penolong Setiausaha Cawangan Taman Cempaka di parlimen Pandan, Kuala Lumpur.


Syed Rosli ini pernah menawarkan diri untuk tanding Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Reputasinya sangat buruk. Di mana saja kumpulan Whass App atau media sosial yang dia melibatkan diri, di akan bergaduh, bertengkar dan maki hamun sesiapa yang tidak bersetuju dengannya. Terkenal dengan sikap tidak boleh ditegur atau di minta kerjasama. Inikah calun terbaik kumpulan Tun M-Azmin berdaya tawarkan untuk rakyat Malaysia?

Suatu masa dia melalak mengkritik Dato Najib. Tiba-tiba dia pusing dan serang Tun M. Namun ternyata asas dia serang Najib dan Tun M pun tidak ada prinsip atau hujah yang kukuh dan meyakinkan. Semua berdasarkan perasaan. Hanya menunjukkan emosi dia tidak stabil.

Sikap melampau Syed Rosli ini hingga ke tahap seperti doa supaya balu Allahyarham Datuk Wan Mohammad Khair-il Anuar Wan Ahmad, Datin Mastura Yazid ditimpa kejadian yang tidak diingini. Jika sudah aibkan orang, macam mana dia boleh menang dengan sikap biadap sedemikian.






Entah kenapa teruk-teruk orang perak dalam FB dan blog mutakhir ini. Pastinya bukan begini perangai orang Perak yang sebenar. Malah orang dari Chembung Negeri Sembilan lebih mencerminkan adab budi dan dapat menyelami isi hati orang Kuala Kangsar dari mereka yang asal dari Kuala Kangsar.

Ya Allah ... berilah kesedaran pada orang sebegini dari terus merusuh sana sini dan merosakkan diri sendiri.


Tak mahulah kami menghina orang cari makan yang halal, rasanya penjual kuew tiow bersikap macam gini. Jika gambar ini betul Syed Rosli, dia telah malukan insan yang ikhlas dalam berusaha mencari rezeki.

Skrip PKR untuk alasan tak tanding Sungai Besar?

Posted: 31 May 2016 12:00 AM PDT


Kalau setakat hanya buat laporan pada SPRM, tiada mengherankan. Baca laporan Rafizi ikut arahan Wan Azizah untuk buat laporan pada SPRM.  http://snapshot2016.blogspot.my/2016/05/betulkah-rafizi-ada-maklumat-azmin.html

Entah apa-apa kandungan dalam isi laporan kepada SPRMnya tu...

Masa PKR nak tumbangkan Khalid dari jawatan MB, Saifuddin Nasution siap tunjuk fail bertingkat-tingkat tapi tak bleh dilihat wartawan-wartawan isi kandung. Akhirnya Pudin jerawat batu minta maaf pada Khalid untuk out of court settlement. Sahlah itu hanya wayang nak jatuhkan Khalid.


Buat laporan pada SPRM tak boleh cakap dan tak boleh sebut isi kandung. Trick sama boleh diguna ... tapi motifnya untu jatuhkan Azmin atau lain?

Niat untuk jatuhkan Azmin itu jelas walaupun Wan Azizah ada beri kenyataan semalam masih yakin dengan pentadbiran Azmin. Itu hanya dibibir tapi tak tahu apa dalam hati. Terutama bila banyak kenyataan berbeza sekali pendapat dan pendekatan diluahkan secara terbuka.

Jika dilihat menjangkaui anggapan biasa bahawa ada pergaduhan besar akan meletup antara isteri Anwar dan madu jantannya, mungkin juga ini hanya skrip untuk bolehkan PKR tidak tanding di Sungai Besar unuk bolehkan pertandingan satu lawan satu antara UMNO dan PAS.


Ini cara yng dikatakan tarik rambut dari tepong yang berhati-hati supaya tidak terbarai. PAS dan PKR tak mahu dilihat ada persekongkolan. PAS nak dilihat bekerjasama dengan UMNO khususnya dalam pindaan RUU.

Manakala PKR mahu dilihat masih kerjasama dengan DAP. Mahu makan dua-dua kolam macam sesetengah penulis yang duit Najib di ambil tapi baling batu ke arah Najib sorok tangan untuk Tun M dengan porak perandakan sesama blogger dan FB. Bawa mulut sana sini ...laga-lagakan orang ini dan orang itu dengan fitnah. Ingat orang tak kongsi nota.

Bila kelihatan Rafizi macam kelahi dengan Azmin, adalah alasan untuk tak tanding. Konon takut sabo sesama ssendiri. Intipatinya PKR takut ... jika tak tanding.

Cuba fikirkan balik ... Rafizi pernah kata dia bukan whistleblower yang mana tak penting ikut whistleblower act untuk buat pass info pada SPRM atau polis dan duduk diam-diam. Yang penting jadi whistleblower pada rakyat atau lain kata, jadi pendedah walaupun hanya fitnah.

Hai ... raja fitnah ni ingat orang semua bodoh macam mereka yang percaya padanya.



Jangan buat masa nak fikir-fikir, pilih saja Waibi berBudi.



 

Comments (0)