Followers

Nuffnang

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:23 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


Khabar kuat PASMA akan TABUR ANG POW merah dari DAP

Posted: 02 Jun 2015 09:53 PM PDT


Pendedahan SInar Harian di atas berlaku sekitar Muktamar 2012 di mana golongan Anwarinas mula menunjukkan taring bagi menguasai Timbalan Presiden, Naib, Ketua-Ketua Sayap dan AJK Pusat serta AJK negeri.

Dalam keadaan kumpulan Anwarinas sudah terdesak dan melihat kemungkinan gelombang menghalau Anwarinas untuk keluar dari PAS akan bermula dengan pemilihan sayap. Dikatakan Nik Abduh bakal kalahkan si bingai Suhaizan Kaiat dan juga Ketua Muslimah akan tewas.

Dato Haji Hadi Awang dipercayai sudah dalam zon selamat dan kempen bersungguh Dato Nizar Jamaluddin untuk Dato Ahmad Awang tidak membawa sebarang munafaat. Nizar adalah pemimpin matahari terbenam kerana akan tercampak keluar dalam satu sapuan habis keluar puak-puak Anwarinas.

Naik Presiden akan kelihatan mereka seperti Dato Husam, Dato Mahfudz dlll mereka sewaktu dengannya akan tercampak keluar di lembah durjana kerana perwakilan melihat mereka sebagai menyisihkan agenda perjuangan Islam ala PAS.

Hanya Salahuddin Ayub yang ada peluang tipis untuk kekal. Samada positioning Din Ayub sebagai mengikut tunduk arah angin menggunakan alasan tak mahu gaduh boleh berjaya, itu terpulang kepada perwakilan untuk masih beri muka puak yang masih ada saki baki Anwarinas. Salahuddin dikatakan adalah hasil Yayasan Anda ANwar Ibrahim.


DAP sudah bersungguh-sungguh untuk menyerang Hadi Awang dan pro Ulamak dengan ugutan halau dari Pakatan Rakyat, kait mengait dengan UMNO dan mainan isu Hudud. Nampak gaya perwakilan sudah macam tahu nak ke mana.

Hanya tinggal satu lagi senjata belum turun iaitu wang. 


PASMA yang sudah dikahabarkan ada membina senjata wang dari DAP. Ia dipersetujui dalam satu mesyuarat ketika banjir Kelantan. 

Kononnya wang untuk belanja Kelantan tapi pihak DAP salurkan bantuan melalui kumpulan PASMA dengan pengetahuan bahawa sebahagian besar jika tidak semua wang itu akan diguna untuk tujuan kempem Muktamar.


Hal ini masih tidak dinafikan oleh PASMA. Tuduhan ini sudah lama meluas tapi PASMA tidak berani nak buat laporan polis untuk menafikan tuduhan. Maknanya money trail akan dedahkan demikian bila polis siasat.


Itu pasal begitu tepat untuk dikatakan calun pemileihan PAS adalah antara calun hijau PAS atau calun ang pow merah dari DAP.

Kuatkah lagi iman PAS kepada dugaan dari wang? Sesetengah pemimpin PAS sudah kecundang kepada dugaan hawa nafsu dari perempuan. Adakah berdaya mereka menolak habuan dari wang untuk persetankan perjuangan Islam ala PAS yang mereka gah-gahkan  selama ini?


Kita tengok saja kerana result saja dah boleh baca. ELok juga PASMA menang. Tak bolehlah PAS nak tuduh-tuduh UMNO sebagai kuat ambil rasuah kerana mereka pun boleh dikatakan balik sebagai:

2 x 5 = 5 x 2 = 10




Saham FGV merudum: Yang percaya khabar angin serupa tak percaya tuhan.

Posted: 02 Jun 2015 07:30 AM PDT



Mutakhir ini ramai kecuh pasal kononnya Felda akan tidak disenaraikan. Padahal felda hanya dikeluarkan dari senarai saham dari indekx Bursa.


Lepas tu bising pasal kisah saham Felda merudum. Itu pun betul cuma cuba ingat balik apa berlaku akhir tahun lepas. Kami memetik dari The Chulan:

Semalam ketika  bercakap di satu majlis taklimat media , Ketua Pegawai Kewangan FELDA Global Ventures Holdings Bhd (FGV) Ahmad Tifli Mohd Talha sempat berkata bahawa banjir teruk pada akhir tahun lalu ada impak kepada pendapatan FGV.

Ahmad Tifli dalam sesi taklimat juga turut berkata 50 % dari kesemua ladang FGV terletak di 3 negeri yang terlibat banjir besar.



Sebagai makluman, En Ahmad Tifli juga turut memberitahu volum pengeluaran tandan buah segar telah susut 20% kepada 930,000 tan berbanding tahun lalu yang berjumlah 1.16 juta tan .

Pada sidang media yang sama  Ahmad Tifli juga memberi maklum berkenaan  harga Minyak Sawit mentah (MSM) telah susut 12% menjadi RM 2,279 satu tan berbanding suku pertama tahun 2014 ia itu RM 2,584 satu tan.

Keuntungan sebelum cukai FELDA Global Ventures (FGV) bagi suku pertama berakhir 31 mac 2015 telah susut 80.9 % menjadi RM 51.17 untuk di banding kan dengan pendapatan  tahun sebelum nya ia itu RM 268.01 juta.

Pendapatan kumpulan juga turut merosot sama menjadi RM 2.96 billion berbanding dengan pendapatan tahun lalu RM 3.73.
Sepenuh di SINI

Pendapatan jatuh maka saham terjejas. Pendapatan naik, salah naik. Itu saja ... mudah. Orang tak sekolah tinggi pun boleh faham.

Yang mudah percaya khabar angin dan kaki spin yang tolong sebar fitnah dan pembohongan, ingat tak banjir yang tuhan turunkan sebagai peringatan, dugaan dan pembina kekuatan semangat kepada makhluknya. Terimalah hakikat itu.

Unspinners suka nak cadangkan agar ditukar CEO sekarang dengan orang yang betul pakar dalam hal perladangan. Ilmu dan pengalaman Emir Mavani adalah oil & gas dan bukan oil palm & rubber.

Pilihan PAS antara calun hijau atau CALUN MERAH

Posted: 02 Jun 2015 05:30 AM PDT


Merah tu komunis ke pejuang Melayu/Nusantara? Nak tahu apa makna calun Merah ... sila ke Putra Merdeka SINI

Sapa nak gabung dgn UMNO -- Ulamak atau PASMA atau DAP???

Posted: 02 Jun 2015 12:30 AM PDT


DAP tuduh PAS faction ulamak dengan UMNO. Dah ... puak ulamak kata DAP dengan UMNO pulak....


Baca harakah di SINI


Bekas pemimpin UMNO seperti Mat Taib dan Tamrin pulak kuat menyokong PASMA. Adakah mereka spy UMNO yang jadi link kepada PASMA?


Semua ditanya tak ngaku dan masih kuat pertahankan Pakatan Rakyat. Fening ...

Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:03 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


SIAPA BAKAL MENANG: PAS PRO DAP OR PAS PRO ULAMA

Posted: 02 Jun 2015 10:00 PM PDT

Kumpulan pro DAP :
Ketua Muslimat – Siti Zailah Mohd Yusoff
Timbalan Ketua Muslimat – Dr Siti Mariah Mahmud
Naib Ketua Muslimat – Mumtaz Md Nawi
Ahli Jawatankuasa
1. Aida Yusof Rawa
2. Aiman Athirah Al Jundi @ Raj Munni Sabu
3. Dr Asiah Ali
4. Aziah Saad
5. Fareedah Samad
6. Dr Halimah Ali Abdullah
7. Husna Hashim
8. Ilvira Mohd Dasuki
9. Khairiah Mohamad
10. Mariam Rashid
11. Mastura Mohamad
12. Noor Hanim Ismail
13. Norhayati Bidin
14. Normala Sudirman
15. Rohani Ibrahim
16. Sofea Zakaria

MUKTAMAR PAS: MAT SABU SURUH AHLUL PAS KENANG BUDI DAP DAN PKR...JENG...JENG...JENG !!!

Posted: 02 Jun 2015 07:05 PM PDT

Hahaha Mat Sabu suruh ahli-ahli PAS termasuk golongan ulama dan geng Ustaz kenang budi DAP dan PKR.

Apakah budi DAP dan PKR?

Adakah budi yang dimaksudkan oleh Mat Sabu ini adalah budi gaji RM20,000.00 yang diterima oleh beliau sebagai Ahli Lembaga Pengarah Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBA PP) yang dikuasai DAP?

Hinggakan luka sikit di kaki dia pun semasa menyertai demonstrasi haram Bersih dulu pun ditanggung oleh PBA PP. Tarif air naik di Pulau Pinng naik pun hasil kerja Mat Sabu.  

Kalau tak kenang budi DAP dan PKR masakan badan Mat Sabu semakin bulat gelembong, perut semakin buncit leher makin kembang sampai tak nampak dagu?

Itu pun kata rakyat tertindas kunun tak cukup makan. Tapi Mat Sabu terlebih makan. 


Adakah Mat Sabu nak suruh ahlul-ahlul PAS kenang budi DAP dan PKR yang telah mencorakkan PAS menjadi lebih liberal hingga merosakkan asas agama dan perjuangan PAS?

Kenang budi DAP dan PKR yang terang-terang tolak hukum hudud dan syariat Islam yang selama ini menjadi zikir harian PAS?

Kenang budi DAP dan PKR yang ingin menggulingkan Presiden sendiri kununnya Presiden tak reti cakap Inggeris tapi imej macam militan I.S?

Kenang budi DAP dan PKR supaya PAS lebih kukuh dan dominan dalam Pakatan Rakyat .... sekarang pun PAS dah dominan dalam bab-bab menfitnah dan memecahbelahkan ummah semuanya hasil ajaran DAP kafir harbi.

Kenang budi DAP dan PKR yang selama ini menyumbat PAS dengan duit-duit haram jual babi, judi, todi, pelacuran yang hasilnya menyebabkan PAS semakin hilang budi pekerti?

Ya kenanglah budi-budi itu nanti tergadai body...

Pilihlah Mat Sabu nanti syiah, kristianisasi, komunis dan liberal makin menjadi-jadi...ulama gigit jari menangis hari-hari melihat ummah makin mabuk duniawi.

Joseph Lim Guan Eng makin senang hati, melihat Melayu diperbodoh berguni-guni. 


BERAK NAJIS BERDARAH...MINTA DIRAWAT OLEH DR GAY...PEHAL NUAR NIH???

Posted: 02 Jun 2015 08:29 AM PDT


Gamaknya lah apa halnya tetiba Anwar berak berdarah dan mengadu bontotnya selalu sakit-sakit seperti selalu dia kata belakangnya sakit?

Bila sakit dia mula merengek nak dapatkan rawatan dari luar negara bukan dari pakar hospital tempatan.

Yang dia minta pula doktor pakar sakit tuan yang dikenali sebagai doktor pakar bagi golongan gay terutamanya artis, selebriti dan hartawan dari United Kingdom! 

Apa istimewanya doktor pakar ini dan apa pula istimewanya banduan seks bernama Anwar ini?

Dr tempelak layanan istimewa pada banduan

AIDCNews – 2/6/15 – Anwar Ibrahim adalah seorang banduan, tidak berhak mendapat layanan istimewa, kata seorang doktor tempatan, Dr. Abdul Rahman Abdul Kadir.

"Setiap kali Anwar sakit, dia akan minta doktor pakar dari luar negara untuk merawat dia. Di samping kononnya untuk mendapatkan rawatan terbaik, permohonan tidak masuk akal ketika menjadi banduan ini akan dijaja oleh keluarganya bagi menunjukkan kerajaan menzalimi Anwar untuk mendapatkan rawatan terbaik bagi dirinya,"katanya dalam Facebook semalam.

Dr Christian Jessen yang celaru minda ini yang nak rawat Anwar?...biar betik!!!

Dr. Abdul Rahman berkata demikian sebagai mengulas permintaan PKR yang meminta Ketua Umum parti mereka diberi khusus oleh pihak kerajaan.

Ketua Whip PKR, Datuk Johari Abdul berkata Anwar menghidap penyakit darah tinggi, pendarahan dalam anus dan kecederaan otot di bahu kanannya serta penurunan berat badan yang serius.

Dakwanya, doktor Kementerian Kesihatan ada melawat Anwar tetapi ia masih tidak mecukupi kerana dia perlu dirawat di hospital.

Johari berkata Anwar memberitahu peguamnya bahawa dia hanya akan dibawa ke Hospital Kuala Lumpur pada 2 Jun hadapan untuk mendapatkan pemeriksaan kesihatan penuh dan rawatan.

"Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi mesti memberi jaminan bahawa Datuk Seri Anwar akan dibenarkan tinggal di hospital selama mana yang perlu untuk mendapatkan pemeriksaan penuh kesihatan dan untuk semua rawatan yang diperlukan.

"Kegagalan pihak kerajaan memberi rawatan merupakan melanggar haknya sebagai tahanan politik," kata Johari.
Dr Christian Jessen...apa yang kita fikir bila seorang doktor suka dedah dedah begini disukai oleh Anwar?

Mengulas permintaan PKR itu, Dr. Abdul Rahman mencadangkan agar keluarga Anwar berusaha mendapatkan perkhidmatan doktor luar negara yang bernama Dr Christian Jessen.

"Untuk masalah pendarahan anus yang Anwar hadapi, doktor ni mungkin sesuai.

"Dr Christian Jessen dari UK. Doktor glamour dan celebrity jugak. Bagi sesiapa yang nak kenal siapa doktor ini dan kenapa Anwar berkemungkinan akan berminat mengambil khidmat dia, boleh baca di sini,"katanya.


Mengikut laporan yang didedahkan, Dr. Christian Jessen ini merupakan seorang doktor perubatan dan juga selebiriti yang terkenal di Britian. 

Dia juga mempunyai pasangan dari Brazil bernama Rogerio Barreto dimana Dr. Christian ni merupakan seorang Gay!!!

Dr Christian dan pasangannya Rogerio Barreto ...inilah yang puak LGBT banggakan Sumber: http://www.stonewall.org.uk/media/current_releases/7936.asp
Persoalannya kenapa doktor songsang ni juga yang dicari Nuar?

Ada apa-apa perkara yang cuba disembunyikan?

Kenapa Dr Christian Jessen ini dicadangkan setelah Anwar menolak mana-mana doktor pakar dalam negara untuk merawat anusnya yang membangkak dan berdarah?

Siapa nak biayai kos rawatan dari pakar luar nanti...wang rakyat atau wang tabungan?

Adakah ini taktik lapuk Anwar dah bosan duduk dalam penjara dan nak tarik simpati rakyat?

Kalau duduk di hospital berapa ramai gerombolan penyanggak yang akan buat huru hara nak masuk melawat ketua penyangak mereka?

Saja jer tanya, kenalah jawab.

Mymassa istighfar dan mengucap panjang....Oh Malaysiaku!

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0

Posted by Unknown | Posted on 10:00 PTG | Posted in

sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


BERGAMBAR: WAN AZIZAH DI HKL LAWAT DSAI...

Posted: 02 Jun 2015 07:36 PM PDT

Mampukah Malaysia Airlines ke era kegemilangannya semula?

Posted: 02 Jun 2015 07:31 PM PDT

Aliran.com

What will happen to existing MAS workers and their unions?
Apa yang mustahak dan perlu disingkirkan dari Malaysia Airlines adalah ketirisan dan kontrak jangka masa panjang yang memangsakan Malaysia Airlines sendiri, ujar Haziq Farhan.
Perlantikan Christoph Mueller sebagai ketua eksekutif Malaysia Airlines beberapa bulan lepas menimbulkan banyak tanda soal dan kritikan dari masyarakat termasuk gerakan Pemuda Umno Malaysia. 

Tetapi ada yang menyambut baik perlantinkan beliau dalam memulihkan keadaan Malaysia Airlines pada 31 Mei 2015 selepas beliau menyatakan langkah-langkah dalam menyelamatkan Malaysia Airlines.

Pada pertengahan minggu lepas, muka akhbar penuh dengan berita tentang pemecatan secara besar-besaran kakitangan sedia ada Malaysia Airlines yang akan berlaku dan alasan-alasan yang dinyatakan yang menjadi faktor kepada keadaan parah Malaysia Airlines hari ini. Antaranya, tuntutan overtime, elaun kakitangan dan sebagainya.

Kalau kita lihat pada dasarnya, langkah ini amatlah baik. Tetapi apabila diselami, adakah langkah ini konklusif dan holistik?
Adakah ia mengatasi root cause of the problem yang ada dalam isu Malaysia Airlines?

Apa yang sering diperkatakan adalah kontrak catering yang melibatkan penambahan nilai atas angin yang melampau dan tata kelola urus tadbir yang tidak baik dalam pentadbiran eksekutif Malaysia Airlines. Kepincangan yang membawa keadaan parah Malaysia Airlines ini tidak lah harus dipertanggungjawabkan kepada insiden MH17 dan MH370 sepenuhnya. 

Hal ini sebenarnya bermula dari era pimpinan Tan Sri Tajuddin Ramli dan ketua eksekutif-ketua eksekutif seterusnya menghadapi misi sukar untuk membawa Malaysia Airlines ke era gemilangnya di bawah pimpinan Tan Sri Abdul Aziz Abdul Rahman.

Langkah pemotongan tenaga kerja Malaysia Airlines ini memangsakan rakyat Malaysia sendiri walhal mereka ini gajinya bukan lah semewah seperti eksekutif-eksekutif di peringkat atasan. Bukan sahaja itu, mereka ini tidaklah melakukan keputusan dan strategi yang merugikan Malaysia Airlines hatta bukan punca utama sehinggakan harus dipecat. Pihak Nufam mempunyai sebab yang substantif bagi membawa isu ini kepada masyarakat sejagat.

Pada hemat saya dan ramai lagi, langkah menyelamat Malaysia Airlines harus la konlusif, holistik dan adil. Tidak kira kepada kakitangan bawahan atau atasan mahupun golongan berkepentingan. Apa yang mustahak dan perlu disingkirkan dari Malaysia Airlines adalah ketirisan dan kontrak jangka masa panjang yang memangsakan Malaysia Airlines sendiri.

Isu anak bangsa dan warga asing tidak lah harus menjadi perkara pokok dalam hal memulihkan Malaysia Airlines. Syarikat penerbangan yang ternama seperti Malaysia Airlines wajib dipimpin oleh seorang no-nonsense man dan tegas dalam pendirian dalam urus tadbir bersih.

Beliau bukan sahaja memimpin sebuah syarikat biasa, Malaysia Airlines merupakan kebanggaan rakyat Malaysia dan ia menjadi harapan majoriti rakyat Malaysia Airlines akan kembali ke era kegemilangannya.
Haziq FarhanHaziq Farhan is studying law at a local university. He is currently involved in Mahasiswa Keadilan Malaysia, the students wing of Parti Keadilan Rakyat.
Haziq participated in a recent Aliran Young Writers Workshop on Federalism and Decentralisation, supported by the Canada Fund for Local Initiatives. "The workshop has taught me how to express the concerns of the public and students through better and more effective writing," he says.

Kafir-mengkafir, 30 tahun belum tentu akan berakhir – Mat Sabu

Posted: 02 Jun 2015 06:45 PM PDT

SUARA PAKATAN DAILY.COM  akan menyiarkan artikel dan ucapan pemimpin di Muktamar dari masa ke semasa...SOKONGLAH PAKATAN RAKYAT

Kafir-mengkafir, 30 tahun belum tentu akan berakhir – Mat Sabu

Kafir-mengkafir, 30 tahun belum tentu akan berakhir – Mat Sabu

Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu hari ini menggesa PAS agar menjaga akhlaknya terhadap orang bukan Islam supaya sokongan mereka kepada PAS dapat terus dikekalkan.

Katanya, sifat bertolak ansur dengan orang bukan Islam perlu diteruskan selagi ia tidak bertentangan dengan ajaran agama dan peraturan parti.

"Tindakan kita janganlah sampai menghalau mereka yang bukan Islam daripada bersama kita.

"Menghalau mereka bukan daripada segi bahasanya, tetapi melalui perbuatan dan kenyataan kita.

"Carilah toleransi paling tinggi selagi ia tidak merosakkan akidah, bertentangan Majlis Syura, dan tidak melanggar prinsip perjuangan Islam," katanya sewaktu merasmikan Muktamar Pemuda PAS di Dewan Jubli Perak, Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri, Shah Alam petang ini.

Seruan itu dibuat Mohamad, juga dikenali sebagai Mat Sabu, sewaktu PAS di bawah kepimpinan presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang, dilihat bertindak menjarakkan diri daripada DAP dan PKR dalam Pakatan Rakyat (PR).

Malah hari ini, DAP dilaporkan membuat keputusan memboikot Muktamar Pemuda PAS dan tidak akan menghantar pemimpinnya menghadiri muktamar penuh dari 4 hingga 6 Jun, lapor Malaysiakini.

Keputusan itu dipercayai dibuat ekoran PAS menerusi Hadi berkeras mahu membentangkan rang undang-undang persendirian hudud itu di Dewan Rakyat.

Sementara itu, dalam ucapan sama Mat Sabu mengingatkan mengenai bahaya budaya takfir (kafir-mengkafir) yang boleh menjadi kemelut sehingga membawa kepada perpecahan untuk jangka masa lama.

Beliau memberi contoh Somalia dan Syria yang menurutnya masing-masing mempunyai sehingga 7 ke 8 kumpulan yang mendakwa memperjuangkan Islam tetapi berseteru di antara satu sama lain.

"Kalau kita terlibat dalam kemelut takfir ini, 20 atau 30 tahun belum tentu boleh keluar daripadanya.

"Eropah sendiri menghadapinya selama 200 tahun," katanya merujuk kepada perbalahan di antara mazhab Protestan dan Katolik di benua itu.

"Kita mahu memperbanyakkan 'Ban Ki Moon' (diplomat Korea merangkap setiausaha agung Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu), bukan memperbanyakkan orang mencipta peperangan," katanya.


Ust Ahmad Awang - Tegas untuk tidak bersama Umno dan mahu memperkasakan Pakatan Rakyat.

Posted: 02 Jun 2015 04:09 PM PDT

 

 

al husseyn

PJ Perak, Razman Zakaria ni memang buruk kelaku. Ketika seorang sahabat melalui wassap memberitahu: 

"Hari ini UAA akan serahkan borang pencalonan Calon Presiden PAS jam 11 pagi di Pejabat Agung PAS..Moga berjalan lancar."

 Razman Zakaria ini memberikan respon yang amat keterlaluan. Barangkali boleh dianggap biadab dan celupar. Razman menulis :

 Kesian mudahan ulamak ini tidak suulkhatimah amin ya Rabb

 Kenapa bekas pegawai kastam yang hanya beberapa hari saja masuk PAS tapi sanggup mengeluarkan ungkapan sebegitu hodoh terhadap UAA? 

Pernahkah UAA mengeluarkan kata-kata kesat atau menyerang lawannya?

 UAA sehingga kini menggunakan pendekatan dengan memberi penjelasan mengenai isu-isu semasa. 

Beliau sekadar menjelaskan kenapa dan apa yang terjadi kepada PAS sekarang ini dan macam mana untuk kita bersama-sama selesaikan masalah tersebut.

 Masih tak sedar dirikah dia, Ya anak Pak Man, kenapa dia telah dinasihatkan supaya bersara awal dahulu? Tentu ada yang tidak kena maka Razman dinasihatkan bersara awal...


Tindakan Razman menyerang peribadi Ust Ahmad Awang dengan mendakwa:
"Tempoh 11 bulan pada masa itu kita memerintah tetapi tak nampak pun peranan atau track record dari sudut kepimpinan dimainkan Ahmad, bukan saja untuk Pas bahkan dalam PR pada masa itu di Perak.
 "Apabila Perak jatuh semula kepada BN, beliau (Ahmad) menghilangkan diri," katanya
di sini
 Woit Razman, Peranan UAA dalam pembentukan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak amatlah besar jasanya. Dialah yang menggagalkan usaha Haron Din dan Hj Hadi untuk berUG dengan Umno ketika itu.

 Namun UAA bukan seorang yang oportunis, beliau telah menarik diri dari sebarang pencalonan dengan membuat pengumuman sewaktu hari terakhir Muktamar PAS 55  [7 Jun 2009] di Shah Alam.  

Dan dalam waktu yang sama itu juga UAA telah mendedahkan adanya usaha-usaha UG dari kalangan pimpinan tertinggi parti.



Dan kemungkinan besar dari sebab pendedahan tersebut, beliau telah tidak dilantik semula menganggotai ahli Majlis Syura Ulama (jawatan perlantikan) walaupun ada kekosongan untuk tempat tersebut. 

Itulah dendam kesumat kepimpinan PAS hanya kerana UAA telah mendedahkan komplot UG dalam PAS.

 Pendedahan UAA itu hanya dibiarkan berlalu begitu sahaja.Kenapa tidak dilakukan siasatan yang terperinci? Sehingga kini belum ada mana-mana pemimpin PAS yang menafikan dakwaan UAA tersebut.

 Satelah tiadanya almarhum TGNA yang kuat menentang UG, suara-suara kepimpinan PAS UG semakin lantang dan berani menyatakannya demi Islam, demi Melayu….cogankata sama yang sering diucapkan Umno!

 Melihatkan pergolakan hala tuju PAS yang semakin bercelaru dan tidak menentu dibawah kepimpinan yang ada sekarang ini, maka UAA telah menerima pencalonan untuk jawatan presiden.Kita semua kenalah menghormatilah kehendak kawasan-kawasan yang telah mencalonkan UAA. Kalah menang adat bertanding.Kita mahu the best man win. Biar perwakilan yang menentukannya nanti.

Tujuan UAA bertanding hanyalah untuk membetulkan semula hala tuju PAS iaitu tegas untuk tidak bersama Umno dan mahu memperkasakan Pakatan Rakyat.

 Kalau Hj Hadi juga  bertegas tidak mahu bersama Umno dan mahu memperkasakan Pakatan Rakyat, apa masalahnya maka Man anak Pak Ya ni nak marah sangat dengan pencalonan UAA sebagai presiden PAS? 

Biar perwakilan mempertimbangkanya, samada UAA bercakap benar atau Hj Hadi hanya berrethorik dalam memperkatakan untuk tidak bersama Umno dan mahu memperkasakan Pakatan Rakyat.

Razman ni lebih sudu dari kuah.Dia tidak pernah terlibat pun dengan PAS pada waktu kemelut MB Perak dulu tu….bayangannya pun tak ada…Janganlah kamu berdengki sangat dengan UAA....

UAA bukan nak jadikan PAS sebagai boneka Umno, jauh sekali jadi boneka DAP.Ini terbukti bila mana UAA telah berjaya meletakan Nizar Jamaludin sebagai MB Perak walaupun PAS ketika itu hanya menang 6 kerusi berbanding DAP yang bilangan adunnya 18 orang dan PKR 9.

PAS masuk bertanding PRU 2008 tanpa sedikit menyangka bahawa Perak boleh diperintah oleh PAS walaupun kita tahu tidak mungkin dapat menawan perak memandangkan komposisi adun. 

Tapi dengan kehendak Allah ...PAS yang minoriti berjaya menjadi MB. Kita yakin, jika UAA berjaya menjadi presiden PAS, PAS akan lebih maju dan berjaya dipersada politik tanah air, insya'Allah! 

HEBAT DSAI DI ESCORT KE HOSPITAL....KALAH PM NAJIB..BERGAMBAR

Posted: 02 Jun 2015 04:27 AM PDT


 





TARIKAN BARU KAWASAN PELANCONGAN DI KUANTAN SELAIN LYNASS......

Posted: 02 Jun 2015 01:07 AM PDT

Sayuthi M Saad added 4 new photos.

Jom ke gebeng...tarikan pelancong yg terkini...kisah driver f1 yg hanya boleh dilihat dikaca tv mahupun membeli tiket ratusan ringgit kini tiada halangan....pengalaman berada spt diafrika pasti mengujakan bersama keluarga....buat penggemar fotografi, tak perlu membazir utk upgrade sensor ke ir ...kerana digebeng tersedia pemandangan infrared. ...yg paling best semuanya PERCUMA
 
 

Bagaimana Hassan Ali Mencatur Pemilihan PAS -AL HUSSEYN

Posted: 02 Jun 2015 12:58 AM PDT


Bagaimana Hassan Ali Mencatur Pemilihan PAS

Bagaimana Hassan Ali dan Nasaruddin Mat Isa sudah Lama Mencatur Pemilihan PAS, Tahun 2015 ini menyerlahkan lagipercaturan mereka setelah ketiadaan Tuan Guru Nik Abdul Aziz. Mereka kini Menjadi Boneka UMNO..Ikuti seterusnya pendedahan oleh Ipoh Mali:

UG – Idea siapa?
 Unity Government ini usul dari Ust Hadi sendiri. Siapa penyokongnya? Ust Nasharudin Mat Isa.

Siapa penyokongnya? Hasan Ali al-Bugisi….

 Kenapa Gagal

 Kenapa tak jadi? Tak jadi sebab, bila pemilihan dalam PAS berlaku hingga sekarang ini. Dulu-dulu dalam kepimpinan PAS, 80% adalah ulama' …sekarang ni 75-80% adalah Parasit-parasit, Anwarinas-anwarinas….

 Gagal Sebab Tuan Guru Nik Aziz.
Nik Aziz ini adalah seorang manusia tak mahu cerita Melayu lansung… Pasal Umno cerita Melayu, dia tak mahu cerita pasal Umno. Pasal Umno cerita pasal Melayu.

 Nik Aziz tak nak… Melayu ni dia tak nak…Dia kata saya dilahirkan bukan sebagai Melayu. Saya dilahirkan sebagai orang Islam…Itu pandangan dia.

 Mereka Menunggu TG Nik Aziz Tiada…

 Saya meramalkan…teman-teman Kelantan ada kat sini, selagi Nik Aziz ada di situ, selagi itulah PAS tidak mungkin sama sekali boleh bergabung dengan Umno…Tak mungkin…

 Kenapa Mereka Mahu Pro-Ulama'

 Ust Hadi sebagai presiden tak boleh buat apa-apa sebab golongan ulama' minoriti dalam Jawatankuasa Agong PAS Pusat.Majoriti 80% ialah Anwarinas….Dan juga saya namakan mereka sebagai parasit-parasit itu… Bagaimana Propaganda Hasan Ali Menyusup Masuk Dalam Pemilihan PAS?

 Ini sebabnya pemilihan kawasan menggunakan istilah parasit.

 Apa Rancangan mereka Pada Muktamar Kali Ini?
Apa yg perlu dilakukan, Pas ada pemilihan nanti…pada bulan Jun, ada pemilihan…. 

 Saudara-saudara, Apa yang sedang dibuat barangkali … setengah dari teman-teman , sedang mengusahakan supaya parasit-parasit ini tidak lagi dapat bertapak dalam PAS dan digantikan dengan ulama'-ulama' …Demi Islam, demi Melayu…

 Demi memertabatkan Islam dan Melayu, saya rasa, Tuan-tuan dan Puan-puan ... kalau misalnya Ust Hadi sahaja…kalau kepimpinan-kepimpinan dan beberapa kepimpinan Ulama' yang saya kenal mereka, mereka rasanya tuan-tuan, mereka lebih... lebih...lebih bersedia bergabung dengan Umno daripada bergabung dengan DAP dan Pakatan Rakyat.

 Siapakah Suwardi ?
Agen Hasan Ali dan Nasha yang mengatur pemilihan PAS.Ketika Nik Abduh menghadiri program di Perlis, dia telah ditemani dari KL ke Perlis oleh Suwardi.

 Ingat Pesan TG Nik Aziz

 Umno sekarang berpesta… pesta bahawa PAS dah masuk perangkap …PAS sama PAS dah kalut … PAS dengan Pakatan pun kalut…. Jadi PAS sama PAS dan berpecah …. Jadi Umno sudah berjaya. Berjaya memcahbelahkan orang PAS!

Mereka Terus Khianat….Mereka terus mempercayai Umno …Khianat rakan pakatan… Sila dengarkan rakamannya di sini

Kredit kepada Ipoh Mali

AKIBAT SOMBONG PENJENAYAH INI TEMBAK ORANG

Posted: 02 Jun 2015 12:53 AM PDT

Anda Pasti Kenal Wajah Penjenayah Terkenal Ini..

Kota Kinabalu: Penjenayah terkenal Mat Malaya akhirnya berjaya ditangkap selepas polis menyerbu sebuah rumah tumpangan di Kundasang lewat malam Isnin.

Lelaki berusia 44 tahun itu merupakan adik kepada bekas Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar ditangkap bersama-sama dengan isterinya berusia 24 tahun dan bayi perempuan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Polis Sabah SAC Datuk Sallehhudin Abd Rahman berkata suspek yang dikehendaki kerana menembak seorang mekanik pada 6 Mei lalu tidak membantah ketika penangkapan dilakukan.

Mat Malaya atau nama sebenarnya Mohd Jusnaidi Omar sedang disiasat kerana cubaan membunuh dan memiliki senjata api.

Polis, bagaimanapun, tidak menemui sebarang senjata dalam simpanannya.

Suspek dikatakan telah menembak seorang mekanik di bengkel penghawa dingin kereta selepas kedua-dua mereka merenung antara satu sama lain.

Suspek kemudian naik berang dan bertindak menembak mangsa.

Mat Malaya sebelum ini didakwa atas kesalahan mengedar dadah pada tahun 2007 tetapi dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi.