Followers

Nuffnang

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:54 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


Only orang putih could own prime properties in Msia

Posted: 07 May 2015 08:30 PM PDT


TH has been actively involved in real estate and property investments and currently owns several buildings and land in Golden Triangle Kuala Lumpur such TH Selborn, Platinum Park, KL Sentral dan Menara Wakaf (Bank Islam Building). 

The investment  is a commercial decision which fits with TH's risk appetite and  has gone through all internal due processes and evaluation by our investments panel and board.

The purchase price of the development is at RM188.5 millon, which was at a discount to the current market value as appraised by an independent professional valuer.

TH Properties Sdn Bhd will develop the project which is expected to contribute positively to the Group's future earnings. 

TH denies that the Group is buying the Signature Tower (Phase 2) as reported in the blog.

Leakages of proposal papers are not proof of approved investment decisions.

TH is buying a residential plot of 1.6 acres on an arms length basis for RM188mil with a guarantee by way of a put option. Acquisition is with development order and infrastructure to be done by 1MDB.

TH properties plan to develop it into an apt block. In a way this will protect Bumi interest in the area.

The property team has done the feasibility study and its a viable project with return in excess of 25 percent.

As a long term player in the real estate industry, this will be the first of its development in kl city.

If TH don't, which other bumi individuals or institutions can purchase it?

Kalau melayu tak sapu, the foreigners and non Malays will...

-------------------

They could be happy to see prime properties being gobbled up by CHinese tycoons and foreigners. All over town, one can see Singaporean Quill putting up prime properties everywhere.
No complain from The Benchmark when public were making noise of Australian real estate companies buying prime properties to stop foreigners to buy prime Malaysian properties. Thus the reason they are not happy LUTH buy 1MDB development.

It must be a Mat Salleh or arab... baru ada class kot?


Tindakan BENCMARK satu sabotaj pada parti sendiri di Pmtg Pauh

Posted: 07 May 2015 05:24 PM PDT


Memang banyak isu lain tapi isu yang ditimbulkan Benchmark memang berniat sabotaj terhadap parti sendiri. Jika mahu dedahkan isu ini, terpulang kepada blogger yang dari tulisan lepas adalah pro BN.

Malangnya bila pendedahan dibuat satu hari sebelum pembuangan undi dan dikala pengundi PAS mahu boikot PKR, ia bertujuan jahat untuk sabotaj peluang PRK Permatang Pauh. Tak tentu sebab, isu ini menjadi isu yang menarik keluar penundi PAS untuk keluar mengundi.

PKR tiada bom yang boleh diletupkan melainkan isu-isu yang sedia ada.

Yang paling menyakitkan hati adalah cara ia ditulis adalah berdasarkan hanya surat cadangan dan bukan keputusan akhir yang dibuat LUTH. Berikut adalah laporan kenyataan dari Tabung Haji:

-----------------------------

Penjelasan Tabung Haji Mengenai Pelaburannya Dalam Pembangunan Tun Razak Exchange (TRX)

KUALA LUMPUR, 7 Mei 2015:  Lembaga Tabung Haji (TH) hari ini memberi penjelasan mengenai pelaburannya dalam pembangunan hartanah bagi pembangunan menara kediaman ("hartanah") di pusat kewangan Tun Razak Exchange (TRX).

Langkah ini adalah sejajar dengan strategi pelaburan hartanah TH yang memberikan tumpuan kepada sektor domestik. Pelaburan ini merupakan keputusan komersial yang menepati selera risiko dan telah melalui semua proses penilaian dalaman yang terperinci.

Pembelian hartanah pada harga RM188.5 juta adalah pada kadar diskaun berlandaskan nilai pasaran semasa dan ia telah dinilai oleh sebuah badan penilai bebas profesional.

Cadangan pembangunan kediaman tersebut akan dibangunkan oleh anak syarikat TH, TH Properties Sdn Bhd yang dijangka akan memberi  pulangan positif kepada Kumpulan TH pada masa hadapan.

Walau bagaimanapun, TH menafikan pembelian Signature Tower (Fasa 2) oleh Kumpulan TH sepertimana yang dilaporkan di dalam blog-blog tertentu. Kebocoran maklumat melalui kertas cadangan tidak boleh dijadikan sebagai bukti keputusan muktamad pelaburan tersebut.

TH akan terus meneroka peluang-peluang pelaburan yang seumpamanya di dalam pasaran domestik seperti yang digaris dalam rangkakerja Alokasi Aset Strategik.

Kenyataan oleh : YBhg. Dato' Johan Abdullah, Timbalan Pengarah Urusan Kumpulan Dan Ketua Pegawai Eksekutif TH.

-Tamat-

Azmin sedihkah dengan kemenangan Wan Azizah?

Posted: 07 May 2015 08:30 AM PDT


Azmin lah tangan yg memprovokasi PAS dengan merancang AMK supaya maki Hadi hingga PAS enggan membantu jentera.

Dia dikatakan sabotaj Wan Azizah dengan tak tutunkan duit dan macam2 cara halus untuk mematikan kerjaya Wan Azizah supayavdia boleh naik jadi presiden.

Dengsn kegagalan Azmin, apa yang akan dilakukan seterusnya?

Majoriti Wan Azizah turun ... isu GST ke?

Posted: 07 May 2015 07:41 AM PDT


Majoriti Wan Azizah menurun dan tunggu masa dinaikkan sebagai boneka DAP sebagai ketua pembangkang:

BN: 21,428
PKR: 30,285
PRM: 99
BEBAS: 323
ROSAK: 737
UNDI TIDAK KEMBALI: 2

MAJORITI: 8,857 (PKR)

Berikut satu analisa segera oleh JASA:

ANALISA PRK PERMATANG PAUH
Oleh Lokman Adam

PKR GAGAL DI PERMATANG PAUH!

1.  Majoriti Yang DiPerolehi PKR Merosot 8.3% Berbanding PRU13, prestasi BN meningkat 2.42%.  Buktinya :

PRU13
BN: 25,369
PKR: 37,090
Maj: 11,721

PRK 2015
BN: 21,428
PKR: 30,285
Maj: 8,857

BEZA
BN: -3,941
PKR: -6,805
Maj: -2,864

JUMLAH KELUAR MENGUNDI PRU13
88.52% = 11,721 Maj
1% = 132.41 Maj

Sekiranya % sokongan PKR kekal sama seperti PRU13, PKR akan mendapat:

PERATUS KELUAR MENGUNDI 2015
73% = 9,666 Maj
Maj PKR 2015 = 8,857
PKR kehilangan 809 (-8.3%)

Sekiranya % sokongan BN kekal sama seperti PRU13, BN akan mendapat

73% = 20,921
Undi sebenar =21,428
Undi BN Bertambah = +507 (+2.42%)

BN bertambah undi 507 (+2.42%)

2.  Prestasi BN sangat baik dikala kemarahan rakyat memuncak di tahap yang sangat tinggi kerana poket mereka terkesan akibat aktiviti menaikkan harga secara berleluasa oleh peniaga atas alasan GST.

3.  Jika di bandingkan dengan Rompin yang tahap kerbergantungan terhadap media baru lebih rendah, PAS jelas lebih berjaya menjejaskan BN walaupun isu di Rompin hanya berkisar kepada isu GST dan Felda.

4.  PKR gagal untuk melemahkan Barisan Nasional walaupun mereka telah menggunakan sehabis baik isu 1MDB, Jet Kerajaan, Altantuya, Kes Liwat dan sebagainya.

5.  Walaupun PKR mendapat bantuan daripada pelbagai pihak secara tidak langsung dan secara langsung.  Termasuklah penyokong UMNO dan bekas pemimpin UMNO yang menyerang Dato Seri Najib secara bertubi-tubi termasuk "bomb" saat akhir berhubung isu Tabung Haji, PKR jelas gagal mengunakan kemudahan yang mereka perolehi untuk mengukuhkan kedudukan mereka.

Kepada semua petugas dan jentera BN yang telah bertungkus lumus untuk memenangkan calon BN kita Sdr Suhaimi Sabudin, saya ingin mengucapkan tahniah dan syabas.  Kalian telah berjaya mempertahankan parti kita dikala kita diuji dengan pelbagai isu yang cukup menjejaskan akibat kemudahan teknologi yang memudahkan menyebarkan sesuatu dakyah dan fitnah kini.

---------------

Jika Rompin jatuh kerana main isu GST, adakah Wan Azizah menurun sebab main isu GST? Saja komen sinis ...

6,000 pengundi putih UMNO tak keluar lagi 3.30 ptg?

Posted: 07 May 2015 05:13 AM PDT


Maklumat ini datang dari seorang petugas dan bekas wakil rakyat BN di Penang.

Katanya 6,000 pengundi putih masih tak keluar pada pukul 3.30 ptg. Jentera dilihat seolah2 beri tumpuan kepada pengundi kelabu pada waktu pagi dan lambat keluarkan pengunfi putih.

Macam2 cerita ....

PKR 'panic' hingga saat terakhir bila jumlah mengundi rendah

Posted: 07 May 2015 03:24 AM PDT

Gambar wanita PKR yg sudah hilang adab budaya sopan melayu

Jumlah yg keluar mengundi adalah 73%. Pada saat2 terakhir, berderap datah pkr dan tersenyap peraih undi bila menyedari satu ketika jumlah keluar mengundi adalah 55-65%.

Dengan pengundi cina berjumlah 23% dan pengundi pas dalam 15%, jumlah itu berkurangan ke 62%.


Itu bermakna pkr boleh berhadapan dengan kekalahan dan nampak berkeliaran mereka cuba keluarkan pengundi yang mana dah hilang atau enggan keluar. Dah mcm nasib umno di kajang.

Pastinya belum pasti pkr boleh dapat majoriti 6,000 seperti yg mereka jangka. Jika jentera umno berjaya keluarkan pengundi tadi, idak hairan 10% yang terakhir adalah pengundi ke bn yg dibantu keluar oleh pkr.

Apa pun, kami tak berani kata bn blh menang. Malah rasamya mereka patut menang.

Namun allah jua yg menentukan dengan bantuan azmin, hadi, pemuda pas, pemimpin cina pkr, dap dan gerakan sertaca tg dah benci dan meluat denfan nenek jijah dan guan eng. .





PKR mengganas!!!!! Jangka kalah bila cina, Pas tak kluar?

Posted: 07 May 2015 12:20 AM PDT









Mungkin juga depa nak halang pengundi UMNO buang undi. Kasi kecuh dan ugut ganas utk takut2kan mereka dari keluar.

Tah heran mereka kecewa pasai rasa kalah kerana ramai tak kluo ...

Bersabar wahai pejuang2 umno!

Allah restui perjuangan mu menentang penyokong peliwat, lgbt, talibarut kiasa asing, anti islam, anti melayu, anti nasional, liberal barat dan perosak!!!!!!


Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:33 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


GST: SEKARANG MASA UNTUK BERTINDAK

Posted: 07 May 2015 08:17 PM PDT


Apa yang berlaku sekarang pihak peniaga sesuka hati menaikkan harga barang kononnya kena GST. Walhal GST pada dasarnya akan mengurangkan harga barang. 

Ini sebabnya dalam GST cukai 16% dimansuhkan dan digantikan dengan hanya 6% sahaja. Maknanya 10% tidak dikenakan lagi, harga barang akan turun 10%.

Tetapi peniaga curang dan tamak tidak melupuskan cukai 16% tersebut sebaliknya menambah lagi cukai GST 6%.

Sebagai contoh untuk kita mudah faham harga sebuah barang asas adalah RM100.00 ditambah dengan 16% SST menjadi RM116.00. Ia telah diterima sekian lama tanpa disedari pengguna.

Namun peniaga yang tamak dan curang akan menambah lagi 6% GST bersamaan RM7.00 menjadi harga barang meningkat menjadi RM123.00. Dalam resit diletakkan pula caj 6% itu. Memang orang marah.

Bertambah marah lagi rakyat bila syarikat yang tak berdaftar GST dan untung tahunannya tak pun sampai RM500.000 tetap mengenakan GST kepada pengguna. 

Sepatutnya harga diturunkan 10% dan ia akan menjadikan harga murah. Tetapi apa yang terjadi sekarang semuanya nak ambil kesempatan membuat untung berganda kerana tamak. 


Kononnya bila harga barang mahal, peniaga akan salahkan kerajaan walhal mereka yang melakukan penipuan tersebut. Kesannya rakyat jadi mangsa kezaliman peniaga tamak dan curang. 

Allah telah memberi amaran agar manusia jangan melakukan penipuan sepertimana dalam Surah An Nisa ayat 29;

"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu makan (gunakan) harta-harta kamu sesama kamu dengan jalan yang salah (tipu, judi dan sebagainya), kecuali dengan jalan perniagaan yang dilakukan secara suka sama suka di antara kamu, dan janganlah kamu berbunuh-bunuhan sesama sendiri. Sesungguhnya Allah sentiasa mengasihani kamu".

Dalam hadis pun ada menyebut;

Diriwayatkan oleh Abi Qatadah al-Anshari, sesungguhnya ia telah mendengar Rasulullah SAW bersabda, awas kamu dari banyak bersumpah dalam berniaga. Sesungguhnya (kadang kala) banyak bersumpah dalam berniaga boleh melariskan barangan akan tetapi selepas itu ia akan menghilangkan barakahnya.

Sekarang adalah masa untuk pihak berkuasa dan persatuan pengguna bertindak membenteras penyelewengan harga yang menyusahkan rakyat. 

Sekarang adalah masa untuk penguatkuasaan, pendakwaan dan menjalankan hukuman. Proses penerangan dilihat kurang memberi kesan kerana peniaga yang curang peduli apa dengan penerangan.


Mereka tetap tamak dan mahu berbohong menipu pengguna. Mereka inilah yang perlu diajar supaya menghormati undang-undang dan hormati hak rakyat.

Semua tindakan undang-undang perlu disebarkan agar rakyat rasa mereka terbela.  Biar peniaga yang zalim ini menerima hukuman setimpal.

Jangan sampai puak-puak penabur fitnah terus memburukkan GST dengan momokan yang negatif. 

Sedangkan kita diam termangu-mangu tanpa berusaha menunjukkan GST lebih baik dari SST atau CGT yang dimahukan oleh puak-puak penabur fitnah selama ini.

Jangan sampai puak pensabotaj ekonomi mengambil kesempatan memeras wang rakyat dan menyedut kekayaan negara dengan cara yang salah menipu kerajaan dan pengguna. 


Kita harus tegas menguatkuasakan undang-undang, mengheret dan mendakwa serta menghukum mereka yang menipu pengguna selama ini. Sebarkan muka-muka penipu rakyat ini setiap masa dalam semua media.

Biar rakyat tahu ini muka-muka penipu yang menindas rakyat selama ini. Jangan biarkan fitnah dan pembohongan berleluasa dengan hanya kerajaan dan penguatkuasa saja kena hentam dek puak-puak penabur fitnah. 

Didiklah pengguna supaya berhemah ketika berbelanja, banyakkan promosi jualan murah yang betul-betul murah bukan setakat turun harga 0.01 sen yang harga hujungnya 99 sen tetapi pengguna kena juga bayar penuh RM1.00. 

Kalau setakat turun harga RM0.01 sen lebih baik tak payah turun...tak de maknanyer. Penipuan beginilah yang harus dibenteras oleh penguatkuasa agar pengguna tidak terus ditipu. Haramkan terus penipuan psikologi harga ini. 

Itu cara peniaga menipu pengguna...tetap berdosa. Kita jangan percaya pada golongan peniaga buta hati dan jiwa yang selalu menipu pengguna ini.

Cukup-cukuplah para menteri, pegawai penguatkuasa dan pengguna ditipu bulat-bulat oleh peniaga yang sebenarnya tidak ada hati dan perasaan nak bantu langsung kerajaan dan rakyat. 

Penat berkempen penurunan harga barang tapi tak de kesan. Semuanya kerana sikap peniaga yang tetap curang dan tamak.

Namun ada juga segelintir yang masih jujur benar-benar turun harga. Peniaga-peniaga jujur macam ni kita perlu hargai, perbanyakkan dan promosi agar mereka terus bantu rakyat.

Rakyat dan pengguna pula perlu bersama-sama membenteras penyelewengan harga oleh peniaga. Tak salah mereka ini diberikan ganjaran atas usaha mereka menyelamatkan ekonomi negara dan mengurangkan bebanan penguatkuasa.

Cuma kita berharap bila pembentangan Bajet 2015 nanti tunjukkan hasil kerajaan yang meningkat dengan GST itu dapat dipulangkan kembali kepada rakyat warganegara Malaysia melalui nikmat-nikmat pembangunan, harga barang yang berpatutan, bantuan kesihatan, pendidikan yang menyenangkan rakyat. 

Rakyat akan suka jika hidup mereka terbela, perut mereka kenyang, hati tenang, fikiran lapang, banyak peluang jana wang. 



TABUNG HAJI: SALAHKAH TABUNG HAJI MEMBELI DAN MELABUR HARTANAH 1MDB???

Posted: 07 May 2015 08:01 AM PDT


Sejak malam semalam tersebar di media sosial mendakwa Tabung Haji membeli dua bidang hartanah di kawasan Segitiga Emas KL dari 1MDB untuk menyelamatkan 1MDB. 

Satu bidang hartanah untuk Residential Tower yang bernilai RM 188.5 juta dan satu bidang untuk Signature Tower yang bernilai RM 577 juta.

Itu adalah satu laporan yang tidak benar yang cuba membakar sentimen pendeposit-pendeposit TH.

Dakwaan tersebut tidak benar 100 %.

Tanah tersebut tidak dibeli oleh Tabung Haji (TH). Ianya dibeli oleh Tabung Haji Properties (THP). Sebuah anak syarikat TH yang beroperasi dalam bidang hartanah. 

Di sini orang ramai perlu faham perbezaan antara TH dengan THP. Bidang THP adalah beli tanah, jual tanah, bina bangunan, beli bangunan dan jual bangunan.

Pernahkah anda dengar pendeposit-pendeposit pergi menyimpan duit di THP ? 

Pernahkah anda dengar THP yang menguruskan jemaah-jemaah haji ke Tanah Suci?

Anak-anak syarikat di bawah Tabung Haji yang sentiasa bekerja keras menjana pendapatan dan keuntungan syarikat mereka. Keuntungan akan disalurkan kepada bonus, dividen, zakat, cukai, wakaf dan amal-amal jariah TH

THP tidak membeli kedua-dua bidang tanah seperti yang didakwa. THP hanya membeli SEBIDANG SAHAJA untuk pembangunan Residential Tower dengan harga RM 188.5 juta. 

Pembelian itu dibuat setelah THP membuat kajian dengan teliti merangkumi pelbagai aspek. Selain daripada untung rugi sebarang aspek bisnes melibatkan THP antara yang utama diambil kira adalah urusniaga yang dijalankan adalah mestilah mengikut syarak.

Kenapa THP membeli tanah 1MDB ?

Perniagaan melibatkan hartanah adalah perniagaan teras THP. Apabila ada peluang yang baik untuk mendapat untung maka sudah tentulah peluang harus diambil.

Tanah yang ditawarkan berada di kawasan Segitiga Emas yang mana ianya tanah yang bernilai tinggi dan peluang mendapat untung yang lumayan. 

Pelabur-pelabur lain daripada dalam dan luar negara berebut-rebut membeli tanah di kawasan berkenaan dengan harga yang lebih tinggi kerana potensi pulangan yang lumayan. 

Salahkah jika sebuah agensi umat Islam membeli tanah dikawasan yang menjadi rebutan pelabur ?

Tambahan pula THP ditawarkan dengan harga yang lebih rendah. THP telah melantik sebuah penilai bebas untuk menilai pasaran di kawasan berkenaan. 

Kajian yang dijalankan mendapati apabila siap kelak nilai bangunan itu RM 828 juta. 


Manakala modal yang THP keluarkan untuk pembelian tanah (RM188.5juta) dan modal pembinaan bangunan (RM 456juta), dimana kos keseluruhannya RM 644.5 juta. 

 THP akan mendapat untung RM 183.5juta dalam masa 3 tahun.

Dimana dengan wang keuntungan RM 183.5juta, ianya boleh menanggung seramai 25,171 orang subsidi jemaah haji.

Disini umat Islam perlu faham, setiap tahun kos menunaikan haji semakin meningkat. Di Malaysia jemaah kali pertama hanya perlu membayar RM 9,980.00 untuk menunaikan haji. 

Sedangkan kos sebenar untuk menunaikan haji sekarang adalah RM 17,270.00 seorang. 

TH perlu menanggung subsidi sebanyak RM7,290 seorang jemaah. Bayangkan sebanyak 40 ribu jemaah yang perlu ditanggung. Kosnya mencecah RM 300 juta setahun. Itu belum diambil kira lagi kos petugas, pembimbing haji, kesihatan dan sebagainya. 

Subsidi hanya untuk menanggung penginapan dan pengangkutan sahaja.

Atas dasar itulah anak-anak syarikat TH termasuklah THP perlu agresif mencari peluang-peluang perniagaan yang menguntungkan.

TH beli hartanah di luar negara kemudian menjana pendapatannya melalui sewa, perkhidmatan, saham dan jual. Adakah itu merugikan pelabur dan negara? 

Kerana setiap tahun setiap anak syarikat akan membayar dividen kepada syarikat induk iaitu TH. Wang itu yang digunakan untuk menanggung subsidi haji serta membayar dividen yang mencecah 8 % setahun kepada penyimpan.

Jika tidak ada perniagaan bagaimana mahu membuat untung. Jika tidak membuat untung bagaimana mahu menolong umat-umat Islam di Malaysia menunaikan haji ? 

Bagaimana mahu membayar dividen kepada penyimpan?

Jika THP menolak tawaran yang ditawarkan 1MDB mereka telah terlepas satu peluang perniagaan yang menguntungkan. 

Perlu diingat bukan senang untuk anak-anak syarikat TH mencari perniagaan. Kerana mereka terikat dengan syarak. Setiap sen yang dilaburkan mereka perlu tahu halal haram kerana wang itu akan digunakan untuk jemaah haji.

Ada dakwaan yang mengatakan 1MDB mendapat tanah tersebut dengan harga yang lebih murah dan dijual kepada THP dengan harga yang lebih mahal. 


Untuk pengetahuan, dalam perniagaan hartanah atau perniagaan apa-apa sekalipun, kita tidak boleh mengambil kira berapa modal penjual. 

Kita perlu tahu berapa modal kita dan berapa kita akan dapat untung. Jika kita rasa menguntungkan kita maka kita boleh beli. 

Bagaimana pula dengan anak orang kampung yang mendapat tanah percuma daripada bapa mereka kemudian hendak dijual dengan harga yang mahal ? Bolehkah kita pertikaikan ? 

Dalam hal ini THP telah melantik penilai untuk menilai tanah tersebut sebelum membelinya. Tanah yang dijual 1MDB telah ditukar status dan siap dengan infrasuktur. THP hanya beli dan boleh terus bina bangunan.

Kesimpulannya dalam kes ini tidak ada apa-apa isu . THP tidak menyelamatkan mana-mana syarikat (bailout). 

THP hanya membeli aset dimana untuk mereka mendapat untung dan akhirnya untung itu akan dinikmati oleh bakal jemaah-jemaah haji serta pendeposit.

Isu ini sengaja dipolitikkan untuk tujuan politik. Semoga Allah membuka pintu hati mereka yang memfitnah dan memutar belit fakta untuk bertaubat.



Link berkaitan:

GILIRAN TABUNG HAJI DISALAK ANJING BELAAN DAP...SIAPA LEPAS NI?

Posted: 07 May 2015 02:25 AM PDT


Lembaga Tabung Haji (TH) hari ini memberi penjelasan mengenai pelaburannya dalam pembangunan hartanah bagi pembangunan menara kediaman/hartanah di pusat kewangan Tun Razak Exchange (TRX).

Langkah ini adalah sejajar dengan strategi pelaburan hartanah TH yang memberikan tumpuan kepada sektor domestik. Pelaburan ini merupakan keputusan komersial yang menepati selera risiko dan telah melalui semua proses penilaian dalaman yang terperinci.


Pembelian hartanah pada harga RM188.5 juta adalah pada kadar diskaun berlandaskan nilai pasaran semasa dan ia telah dinilai oleh sebuah badan penilai bebas profesional. 

Cadangan pembangunan kediaman tersebut akan dibangunkan oleh anak syarikat TH, TH Properties Sdn Bhd yang dijangka akan memberi pulangan positif kepada Kumpulan TH pada masa hadapan.

Walau bagaimanapun, TH menafikan pembelian Signature Tower (Fasa 2) oleh Kumpulan TH sepertimana yang dilaporkan di dalam blog-blog tertentu. 

Kebocoran maklumat melalui kertas cadangan tidak boleh dijadikan sebagai bukti keputusan muktamad pelaburan tersebut. 

Datuk Johan, Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif  TH telah memberikan penjelasan menolak fitnah terbaru ke atas GLC Tabung Haji. 
TH akan terus meneroka peluang-peluang pelaburan yang seumpamanya di dalam pasaran domestik seperti yang digaris dalam rangka kerja 'Alokasi Aset Strategik'.

Baru-baru ini MRCB membeli tanah kedutaan Jerman di Jalan Kia Peng pada harga RM3,188 per kaki persegi. Sememangnya tanah berdekatan dengan Pavillion atau dikenali sebagai Segi Tiga Emas menjadi idaman bagi mana-mana pemaju hartanah. 

Untuk itu, Tabung Haji membeli plot tanah di kawasan TRX daripada 1MDB pada harga RM188.5 juta. Ini bersamaan dengan RM2,800 per kaki persegi. Mengikut penilaian bebas, harga pasaran tanah tersebut adalah RM330 juta. 

Jadi harga yang dibayar Tabung Haji boleh dianggap 'bargain'.

Sidang media Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif TH berhubung kekeliruan yg ditimbulkan telah diadakan petang tadi. 

Satu laporan polis akan dibuat selepas itu di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Dang Wangi.

Sumber: http://khairulryezal.blogspot.com/2015/05/pelaburan-di-pusat-kewangan-tun-razak.html#2IeOKojKQ6XRYuJ4.99

Entahlah tetiba jer golongan pengkhianat cuba menimbulkan keraguan dan menyebarkan fitnah kononnya Tabung Haji telah menyalahgunakan wang jemaah haji untuk membeli hartanah TRX milik 1MDB.

TRX juga adalah program untuk memaju kedudukan ekonomi umat Islam, sama seperti Tabung Haji dan 1MDB. Jadi kita tahu mengapa ia diserang oleh puak-puak munafik hantu raya ini.

Zon TRX milik 1MDB di kawasan Segi Tiga Emas Kuala Lumpur adalah untuk memacu ekonomi bumiputera dan menjana pendapatan negara. Asal milik dan kepentingan bumiputera pasti ada pencacai suruhan yang akan menyalak bagi 'pihak-pihak tertentu'. 

Puak-puak ni macam kena renjatan elektrik bila melibatkan perniagaan umat Islam.

Jangan kita jadi hamba sahaya yang terpaksa mendapatkan dahulu persetujuan dari kapir DAP jika ingin membuat sesuatu demi keselesaan bumiputera-Islam.

Mungkinkah puak-puak pencacai ini telah diberi upah untuk menyerang apa jua kepentingan Melayu demi memastikan kelebihan kaum DAP terpelihara.

Dulu isu NFC, Kedai 1Malaysia, J-Corp, lepas tu 1MDB, kemudian FGV, lepas tu KWSP, FELDA.., sekarang TH.

Akan datang mungkinkah kepentingan-kepentingan kerajaan yang diterajui oleh anak-anak Melayu seperti MARA, Bank Bumiputera, Risda, Felcra dan sebagainya akan diserang oleh anjing-anjing DAP bertopengkan kucing-kucing kurap Melayu?

Kita tahu puak-puak munafik Melayu ni sengaja nak cetuskan isu kononnya berlaku penyelewengan dalam TH untuk memberikan gambaran buruk kepada kepimpinan Perdana Menteri.

Tapi Allah Maha Kaya...tuduhan-tuduhan mereka akhirnya terkantoi segera...namun adakah mereka akan memohon maaf atas perbuatan mereka menabur fitnah?

Senangkan hidup dan sedapkan makan duit haram hasil fitnah dan bohong? Bagi pulak anak bini dan mak bapak makan...tak takut dosa?




Gaya Peneroka

0

Posted by Unknown | Posted on 11:24 PTG | Posted in

sumber :-

Gaya Peneroka


PECAT ISA SAMAD (SIRI 2)

Posted: 07 May 2015 06:20 AM PDT



Ramai penyokong Tan Sri Isa Samad marahkan saya apabila saya mendesak beliau berundur selepas berjaya memandomkan Koperasi Permodalan Felda (KPF) yang sahamnya milik peneroka, anak peneroka dan kakitangan FELDA. Belum habis pendedahan berkait KPF dan lain lain anak syarikat FELDA, hari ini muncul berita buruk daripada FELDA GLOBAL VENTURE (FGV) yang mahu menjual tiga perniagaannya iaitu FELDA PRODATA SYSTEM, FELDA TRAVEL dan FELDA PROPERTY. Alasannya untuk memberi tumpuan kepada perniagaan teras FGV iaitu dalam sawit, getah dan gula.

Benarkah begitu? Perlu diketahui sebelum 3 syarikat ini dimiliki oleh FGV, ia juga adalah milik KPF melalui 51 peratus pegangan saham KPF dalam FELDA HOLDING. Melalui permainan licik Isa Samad, FGV berjaya membeli FELDA HOLDING yang sahamnya adalah milik KPF 51 peratus dan FELDA 49 peratus. FELDA PRODATA, FELDA TRAVEL dan FELDA PROPERTY ini adalah anak syarikat FELDA HOLDING yang sangat untung.

FELDA PRODATA merupakan pembekal perkakasan komputer dan IT antara terbesar di Malaysia. Perniagaannya sangat menguntungkan dan dikira selamat sebagai gergasi IT di Malaysia. FELDA TRAVEL merupakan syarikat pengendali umrah dan haji antara terbaik di Malaysia. Ia mempunyai aset tersendiri termasuk di Mekah. Begitu juga FELDA PROPERTY syarikat menguntungkan yang mempunyai aset dalam bentuk hartanah sekitar KLCC dan seluruh negara.

Persoalannya, kenapakah ketiga-tiga syarikat yang memberi keuntungan ini hendak dijual? Sedangkan selama ini FGV beria sangat memilikinya daripada KPF dan FELDA. Adakah sudah wujud pembeli-pembelinya dikalangan kroni-kroni orang besar FELDA atau orang politik di Putrajaya? Ataupun tujuannya untuk menunjukkan FGV mempunyai keuntungan untuk tahun 2015 setelah menjual aset berharga tersebut dalam keadaan harga sahamnya merudum teruk ketika ini dan dikhabarkan suku pertama 2015 FGV sudah rugi RM47 juta.

Alasan untuk memberi tumpuan kepada perniagaan teras (sawit,getah dan gula) juga satu pembohongan. Ini kerana FGV juga melabur dalam bidang perhotelan, oil and gas dan juga health line. Kemundian perniagaan terasnya juga tidak memberangsangkan dengan pokok tua dan keperluan tanam semula di ladang FGV yang asalnya milik FELDA PLANTATION. Jadi permainan apakah ini yang sedang berlangsung?

Saya tutup dengan mengulangi 3 persoalan:

1. Kenapa syarikat yang setiap tahun untung hendak dijual oleh FGV?
2. Adakah sudah wujud pembeli-pembeli menanti dikalangan kroni-kroni yang akan memiliki syarikat ini?
3. Adakah ianya sebagai jalan untuk menunjukkan FGV untung selepas menjual aset berharga ini dalam keadaan semua mengetahui saham FGV merudum teruk.

Mohd Nasaie Ismail
Shah Alam
3.27 PM.

MIMPI SENJA

0

Posted by Unknown | Posted on 11:21 PTG | Posted in

sumber :-

MIMPI SENJA


Pakatan perlu ambil iktibar dari Pmtg Pauh

Posted: 07 May 2015 09:19 PM PDT


Selepas memenangi kerusi Permatang Pauh dengan majoriti yang selesa semalam, para penganalisis berkata Pakatan Rakyat kini perlu menumpukan perhatiannya terhadap usaha "menyembuhkan" perpecahan dalam gabungan itu.

Jika tidak, kata felo Institut Pulau Pinang, Wong Chin Huat, kecenderungan mengundi di daerah mengundi Sungai Lembu boleh menjadi petanda terhadap apa yang mendatang.

Daerah itu merupakan satu kawasan kecil luar bandar dengan hanya lebih 533 pengundi, dengan 98.69 peratus Cina mengikut data 2013.

Pengundian di kawasan itu menyaksi peralihan undi sebanyak 13.8 peratus memihak kepada BN dalam pilihan raya kecil semalam.

Wong berkata peratusan keluar mengundi di daerah itu semalam adalah kira-kira 60 peratus, berbanding dengan hampir 90 peratus dalam pilihan raya umum ke-13 (PRU13) dan 74.53 peratus bagi Parlimen Permatang Pauh semalam.

"Mereka (pengundi Sungai Lembu) mungkin tidak puas hati dengan Pakatan, tetapi tidak mahu mengundi BN. Oleh itu mereka tidak keluar mengundi, dan saya percaya faktor itu sebahagian besarnya ada kaitan dengan PAS [...]

"Itu harus menjadi kebimbangan kepada Pakatan (dan) kedua-dua DAP dan PKR, kerana apa yang mungkin menjadi kecenderungan dalam pilihan raya akan datang adalah mereka mungkin tidak mengundi BN. Mereka mungkin duduk di rumah dan sudah mencukupi bagi pihak seperti Gerakan untuk mendakwa bahawa (bahagian undi yang diperolehinya telah meningkat)," Wong katanya kepada Malaysiakini ketika dihubungi semalam.

Kempen pilihan raya Pakatan di Permatang Pauh telah dicomotkan oleh perbalahan dalaman berkaitan usaha PAS untuk melaksanakan hudud di Kelantan.

Ini termasuk desakan pemimpin PAS di peringkat akar umbi supaya memboikot pilihan raya kecil itu berhubung isu berkenaan, walaupun ia kemudiannya telah ditarik balik.

Wong berkata episod seperti itu mungkin telah menakutkan pengundi yang tidak menyokong hudud.

Sementara itu, CEO Institut Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi (Ideas), Wan Saiful Wan Jan bersetuju bahawa Pakatan kini perlu menyelesaikan perbalahan itu.

Beliau berkata walaupun fakta menunjukkan bahawa PKR telah berjaya mengekalkan tahap sokongan terhadapnya, tetapi pada masa yang sama, ia gagal menarik penyokong baru.

"Ini menunjukkan bahawa isu-isu nasional mungkin mempengaruhi penyokong BN yang mungkin memutuskan untuk tidak mengundi, tetapi mereka memang tidak akan mengundi Pakatan.

"Ini menunjukkan, walaupun dengan kemarahan terhadap BN itu, Pakatan masih tidak mendapat lagi pengundi baru [...].

"Anda tidak melihat peningkatan dalam sokongan pada ketika anda sepatutnya mendapat tambahan sokongan," katanya kepada Malaysiakini ketika dihubungi semalam.

PKR Dr Wan Azizah Wan Ismail memenangi pilihan raya kecil dengan majoriti 8,841 undi malam tadi.

Walaupun jumlah majoriti itu berkurangan berbanding dengan pilihan raya umum ke-13, tetapi peratusan undi untuk PKR dan BN tidak memperlihatkan sebarang perubahan besar antara kedua-dua pilihan raya itu.

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0

Posted by Unknown | Posted on 10:04 PTG | Posted in

sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


PRK Permatang Pauh: GST mula menampar BN

Posted: 07 May 2015 08:55 PM PDT

PRK Permatang Pauh: GST mula menampar BN
PRK Permatang Pauh: GST mula menampar BN

PRK Permatang Pauh: GST mula menampar BN

Naib Presiden Umno Zahid Hamidi berpuas hati dengan kemerosotan 3,000 undi majoriti buat PKR pada pilihan raya kecil (PRK) Permatang Pauh. Pada pilihan raya umum (PRU) ke 13, calon PKR ketika itu Anwar Ibrahim mencatat majoriti kira-kira 11,000 undi namun semalam Dr Wan Azizah hanya mendapat 8,841 undi.

Sesungguhnya Umno adalah parti degil dan tidak memandang fakta sebagai tonggak hujah. Suasana mengundi pada hari bekerja tidak boleh disamakan dengan PRU yang dilakukan pada hari bercuti.
Sekiranya Zahid mengkaji lebih mendalam maka mereka akan mendapati kekalahan BN dengan majoriti 8,000 undi adalah tidak masuk akal. Sepatutnya BN hanya kalah sekitar 2,000 undi sahaja. Jentera BN di Permatang Pauh sangat besar dan memberi gula-gula politik yang banyak.

Menteri samseng

Pelbagai janji peruntukan dan hadiah kempen diberi kepada penduduk. Tidak cukup dengan itu Menteri Pertanian berlagak samseng, berjanji akan menghalau Wan Azizah dari lobi kementeriannya di Putrajaya sekiranya wakil pembangkang itu datang meminta projek pertanian. Pengundi Permatang Pauh hanya akan mendapat peruntukan pertanian sekiranya memenangkan calon BN dan bukan sebaliknya.

Di kawasan bukan kubu pembangkang ugutan seperti itu akan membuat pengundi menyembah BN. Namun tidak di Permatang Pauh yang terkenal dengan sifat melawan penduduknya.
BN juga harus merasa malu dengan kemenangan awal yang diisytihar pada 6 Mei lalu, kononnya PKR kalah kerana tidak mampu menyediakan manifesto buat pengundi. Walaupun PKR berhujah manifesto BN biasanya tidak akan ditunaikan namun tanpa manifesto, PKR dilihat seolah-olah tidak bersedia untuk memberi perkhidmatan kepada rakyat.

BN menyediakan pukulan maut di kawasan Melayu apabila penceramah bebas Kazim Elias dijadikan kuda tunggangan pada hari-hari terakhir kempen. Kazim dengan tegas meminta pengundi menolak Dr Wan Azizah kerana beliau menolak Hudud. Kata Kazim orang yang menolak Hudud cenderung untuk berlaku zalim. Kazim terlupa banyak ahli parlimen Umno yang mempersenda Hudud tetapi tidak dianggap zalim semata-mata kerana mereka memegang banyak peruntukan!

Pemulauan PAS

Lebih memalukan lagi, BN juga gagal memanfaatkan pemulauan kempen oleh Pemuda PAS. Pada peringkat awal, pemuda telah melakukan gerak kerja rumah ke rumah untuk memujuk agar pengundi Melayu jangan menyokong Wan Azizah.

Bagaimanapun, kempen itu gagal diteruskan BN dengan baik selepas pemuda PAS menghentikan boikot. BN juga didakwa menggunakan PAS Bagan untuk melakukan tunjuk perasaan pada hari Jumaat terakhir agar 10,000 ahli PAS tidak keluar mengundi. Sehingga sehari sebelum mengundi, PAS cawangan Bagan sekali lagi menganjurkan tunjuk perasaan menentang Wan Azizah.

Degan faktor-faktor seperti itu BN yakin mereka akan mengurangkan dengan teruk majoriti PKR. Sekiranya majoriti di bawah 4000 maka BN akan mengumumkan kebangkitan parti itu di Pulau Pinang.

GST malaikat maut

Malangnya, BN terlupa mereka telah memperkenalkan cukai GST. Cukai itu amat dirasai keperitannya di kalangan pengundi. Walaupun hanya 73 peratus keluar mengundi namun pengundi pelbagai kaum memberi isyarat jelas kepada BN bahawa mereka sakit hati dengan cukai yang membebankan.

Analisis awal menunjukkan undi PKR meningkat 3 – 4 peratus di kawasan Melayu. Sekali gus mencemarkan imej Umno yang bermati-matian memburukkan PKR di mata kaum itu malah dengan menggunakan ahli PAS.

Kemerosotan sokongan kepada PKR dalam lingkungan 3,000 undi tidak boleh diimbangi dengan kemerosotan undi BN lebih 4000 berbanding PRU lalu. Ini menunjukkan pengundi BN sama ada memberi undi kepada PKR atau memulaukan pengundian.

Apa pun alas an BN untuk menegakkan benang basah, mereka pasti akan menghadapi post mortem yang tidak menyenangkan selepas ini. GST dalam dua bulan pertama perlaksanaan telah menunjukkan kesan negatif di Permatang Pauh dan Rompin.

Di kedua-dua tempat undi Melayu kepada pembangkang meningkat. Sekali gus membenarkan teori Dr Mahathir BN akan kalah dalam PRU ke 14. Pada PRU lalu undi Cina kepada Pakatan Rakyat adalah 90 peratus, India kira-kira 65 peratus. Hanya undi Melayu yang menyelamatkan BN. Mereka mendapat kira-kira 56 peratus undi kaum itu.

Masa depan BN gelap

Oleh kerana Melayu pengundi terbesar maka BN dengan mudah mendapat simple majority untuk membentuk kerajaan. Pakatan Rakyat membuat analisa BN akan hilang kuasa jika PR mendapat tambahan 5 peratus undi dalam PRU 14.

Peningkatan 5 peratus sokongan Melayu di Permatang Pauh dan 10 peratus di Rompin adalah jelas kawasan-kawasan yang dimenangi BN di bawah 2,000 undi akan lenyap.

Menjelang dua tahun lagi, GST akan menambah kenaikan harga yang tidak tertanggung dan BN akan menemui takdir yang lebih buruk. Permatang Pauh mengajar BN bahawa mereka tidak boleh menggunakan ahli PAS mensabotaj PR.

Juga ugutan menggunakan fatwa agama oleh ulama tersohor tidak laku sekiranya poket rakyat tiris dan hidup menderita!

Punca Anwarinas: PAS nak jawatan menteri!

Posted: 07 May 2015 08:50 PM PDT

Punca Anwarinas: PAS nak jawatan menteri!

Punca Anwarinas: PAS nak jawatan menteri!

(Blog: al Huseyn)

YB Khalid Samad sewaktu menyampaikan ucapannya dalam program penerangan Diskusi dan Dialog anjuran Pemuda PAS Ipoh Timur pada mlm tadi di hotel Seri Malaysia Ipoh , telah mendedahkan bagaimana mula timbulnya puncanya yg menyebabkan ada golongan-golongan yang menuduh bahawa PAS telah menyeleweng, bahawa pimpinan-pimpinan Liberal telah berkuasa dan sebagainya.

Menurut Khalid ini kerana mereka datang kemudian dan tidak faham ijtihad yang dilakukan oleh al-Marhum Ust Fadzil Mohd Noor, latarbelakangnya, dan matlamat dan tujuan disebaliknya .
Bibit-bibitnya dilihat pada 2008, satelah PAS mencapai satu prestasi dlm pilihanraya yg baik, dan membentuk kerajaan dgn penubuhan Pakatan Rakyat.
Khalid turut mengulangi kata-kata almarhum Ust Fadzil Mohd Noor dengan menyebut :

"Kemana sahaja kita pergi, orang menyebut tentanginginkan perubahan. Oleh itu ianya merupakan satu kewajipan bagi PAS yg merupakan wadah yg terlibat didlm arena politik untuk memungkinkan kehendak rakyat yang inginkan perubahan ini untuk tercapai

"Maka ianya memerlukan satu keberanian daripada PAS untuk melakukan ijtihad siyasi yg memungkinkan gabungan dan kerjasama diantara PAS dan parti-parti lain utk mengemukakan ataupun membentangkan kepada rakyat pilihan dan alternatif selain daripada Umno dan Barisan. Tidak mungkin PAS akan mampu memerintah seorang diri. Lebih-lebih lagi di negeri-negeri di Pantai Barat."

Demikian lebih kurang kata-kata almarhum didalam ucapan dasarnya pada tahun 1998. Ini hasil daripada kes Datuk Seri Anwar Ibrahim dipecat dan kemarahan rakyat, jelas Khalid.

Khalid berkata, hasil daripada itu terbentuk Barisan Alternatif dan pada ketika itu PAS hanya menang di Kelantan dan Terengganu, dan kemenangan kita di situ, merupakan kemenangan yg tidak mengubah sangat suasana dan realiti politik bagi org-org atau ahli-ahli PAS, kerana di Kelantan memang PASlah walaupun dinamakan Barisan Alternatif, dan begitu jugalah di Terengganu. Ianya tetap merupakan 'PAS dominated State Government'.

Tetapi pada 2008, suasana yg baru telah dialami. Pembentukan kerajaan melalui Pakatan Rakyat, tetapi Pakatan Rakyat tidak lagi didominasi oleh PAS. Dan ini menyebabkan ada dikalangan org-org PAS yg tidak menghargai kemenangan yg telah diperolehi dimana ianya merupakan gandingan diantara PAS, PKR dan DAP, iaitu Pakatan Rakyat, dimana PAS tidak dominan; kerana mereka kehilangan support, dia tidak kehilangan wawasan dan halatuju, dia tak faham!"

Khalid memberikan contoh sepertimana kerajaan Pakatan Rakyat di negeri Selangor, PAS tidak dominan, maka bagaimana kita nak bawa agenda kita? tanya Khalid.
Khalid turut mendedahkan bagaimana ada kalangan apabila ditanya apa agenda mereka? Apa itu agenda PAS? Mereka kata Hudud!
Dan masalahnya, kata Khalid, mereka ini merumuskan perjuangan Islam ini sebagai Hudud dan mereka menganggap kita berkompromi jika tidak bawa Hudud.

Menurut Khalid, bibit-bibit perasaan kecelaruan ini bermula pd 2008 apabila PAS Selangor menang 8 kerusi dan Umno/BN 20. Maka timbul usaha dengan jumlah 28 itu, supaya PAS boleh dipilih untuk menjadi Menteri Besar. Khir Toyo tawarkan Hasan Ali jd Menteri Besar. Dengan 28 ni, terus jumpa Sultan, Sultan boleh terus suruh Hasan Ali angkat Sumpah – PAS yg akan menjadi Menteri Besar!

Maka ada kepimpinan PAS kebingungan dlm keadaan diberi peluang utk memegang kuasa memerintah di lima negeri – Selangor , Perak, Kedah, Trengganu dan Kelantan sebagai Menteri Besar dan berkemungkinan diperingkat Pusat sebagai Menteri dan disebut-sebut juga mungkin Timbalan Perdana Menteri. Maka kenapa kita tidak mengambil kesempatan ini?

Apabila ada kalangan beberapa pimpinan PAS sepertinya menolak cadangan kpd usaha-usaha tersebut, lalu mereka di tohmah sebagai tidak pentingkan PAS kerana kononnya mementingkan Anwar; kerana kalau Pas pergi bersama Umno/BN, maka hancurlah Anwar! Tapi kerana nak bela Anwar peluang keemasan ini dilepaskan !
Maka disitulah dimunculkan atau diperkenalkan istilah 'Anwarinas' – terlalu wala' kepada Anwar, sampai mementingkan PKR dan DAP lebih daripada PAS itu sendiri!

Khalid berkata, kalau kita pd 2008 mengkhianati Pakatan Rakyat atas sebab kita nak jwn-jwtn Menteri Besar sini, Menteri Besar sana, Menteri Besar situ , kononnya atas sbb kita sayangkan PAS maka kita nak semua jwtn-jwtn ini dipegang oleh PAS.

Bila kita kena kembali balik kpd rakyat dan meminta supaya rakyat kembalikan kuasa dan mandat itu kpd kita sedangkan rakyat inginkan perubahan dan kita yg mendapat sokongan atas mandat itu, rakyat nak tolak Umno/BN, kita pula setelah dimenangkan atas mandat yg sebegitu, kita pula mengkhianati kehendak rakyat , kita pula yg menghidupkan balik Umno/BN di Selangor, di Perak di Kedah dan sebagainya oleh kerana kita besama mereka.

Kalau dinegeri Selangor, lapan kerusi yg dimenangi pada ketika 2008, maka 8 kerusi ini sahajalah nanti PAS akan bertanding! Yang lain kita kalah dengan Umno. Takkan Umno nak serah kepada kita? Tanya Khalid.

Khalid juga mengingatkan bahawa 8 kerusi itu pun atas mandat tolak Umno. Tiba-tiba kita khianat. Rakyat tak akan menangkan kita lagi.

Kita melihat jangka masa panjang pejuangan membina sokongan integriti, kredibiliti, politik baru bebas perkauman, bebas kronisma, bebas rasuah, terang Khalid.

Itu adalah mesej Islam dan perjuangan Islam yg kita fahami bukan dirumuskan kepada Hudud semata-mata, tambahnya lagi.

Bercakap mengenai istilah 'Negara Berkebajikan' berbanding dgn 'Negara Islam', Khalid menyatakan kesalnya kerana ada pimpinan dalam AJK PAS Pusat itu sendiri yang tidak faham. Pimpinan itu kata penggunaan istilah ini semata-mata untuk mendapatkan undi! Kita kompromi! Malah dia mempersoalkan apa salahnya dengan mengekalkan dengan 'Negara Islam!

Khalid menjelaskan, istilah 'Negara Islam' itu adalah kerangka kenegaraan yang berasaskan kepada Islam, yang hasilnya, isinya ialah sebuah negara berkebajikan, yg digambarkan didalam al-Qur'an dgn 'Baldatun Thayyibatun Wa rabbul-ngapoor' – tak digunakan Daulah Islam tapi menjelaskan, isi kandungan Negara Islam itu.

Ataupun Negara yang dibina atas prinsip-prinsip Islam apa yang dikata 'Negara Berkebajikan', Negara Rahmat, Negara 'Adil. Inilah istilah-istilah kontemporari yg sepatutnya kita sebagai ahli politik memahami. Tidak ada bezanya cara kita menjelaskan isi kandungannya dan bukan istilah dan nama.

LIHAT RAJA BOMOH BUAT NAKAI

Posted: 07 May 2015 07:32 PM PDT

momo keluar di pk permatang pauh..haha
Posted by Teong Kok Ng on Thursday, May 7, 2015

GAMBAR MENANG ANUGERAH

Posted: 07 May 2015 06:45 PM PDT



FOTO  KREDIT ; 

Dipersilakan mendengar penjelasan sebenar isu hudud oleh Ustaz Ahmad Awang. Rupanya ada udang di sebalik batu...

Posted: 07 May 2015 06:30 PM PDT

Dipersilakan mendengar penjelasan sebenar isu hudud oleh Ustaz Ahmad Awang.Rupanya ada udang di sebalik batucc...
Posted by Abdul Rahman Abdul Talib on Thursday, May 7, 2015

MERAYAKAN PILIHANRAYA-SAMBUTAN MALAM KEMENANGAN

Posted: 07 May 2015 03:57 PM PDT

SAMBUTAN KEMENANGAN DI PERMATANG PAUH. FOTO W.FAUDZIN

Rasmi: PKR menang, majoriti 8,841

Posted: 07 May 2015 03:21 PM PDT

Rasmi: PKR menang, majoriti 8,841


Keputusan langsung PRK Permatang Pauh:



10.17pm: KEPUTUSAN RASMI

BN- 21,475
bebas- 367
PKR - 30,316
PRM- 101
Majoriti: 8,841

Dalam pilihan raya umum lalu Anwar menewaskan calonBN Mazlan Ismail dan Abdullah Zawawi Samsudin dengan majoriti 11,721 undi.

LIVE PART 2 - DARI PERMATANG PAUH ...SEHINGGA KEPUTUSAN MALAM INI

Posted: 07 May 2015 02:53 AM PDT

Thursday, May 7, 2015


Melalui correspondence di Permatang Pauh dan anillnetto.com

Live – Permatang Pauh by-election result

 


5.55 PM: Lagi skandal 1 MBD di bongkar Datuk Husam

Husam: TH mengaku selamatkan 1MDB
 

Naib presiden PAS Datuk Husam Musa berkata pengakuan Tabung Haji hari ini menunjukkan wang caruman sememangnya digunakan untuk menyelamatkan firma pelaburan 1Malaysia Development Bhd (1MDB).

Husam berkata, pengakuan Tabung Haji hari ini juga bercanggah dengan kenyataan asal oleh pengerusinya, Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim, yang menafikan mengenai pembelian tanah milik 1MDB.

Sedangkan, pengerusi lembaga berkenaan sepatutnya sudah tahu mengenai butiran transaksi berkenaan, kata Husam yang mahu Abdul Azeez meletak jawatan.

"Adakah pengerusi Tabung Haji cuba berbohong?


6.00: PM..Dr Afif bahardin Adun PKR Seberang Jaya yakin bahawa majoriti  sekitar 8000


6.05 : PM  Wan Azizah dan para wartawan sedang mengambil gambar dan temubual beliau.

6.10 : PM   Sehingga kini apa yang jelas peratus keluar undi adalah sekitar 74-75% sahaja.

6.12 : PM    Peratusan keluar mengundi selepas peti undi ditutup sebanyak 73 peratus, turun 15.3 peratus berbanding pilihan raya umum lalu.Lapormalaysiakini

6. 20 : PM  Jika belum tunaikan kewajipan solat..sila tunaikan ..anda mungkin boleh berehat sehingga kemenangan malam ini.. Pengiraan undi bermula dan keputusan dijangka diumumkan sebelum jam 10 malam.

6.25 : PM rehat sebentar...........



Golongan berumur menunjukkan kepada peyokong Umno kad lama Umno dengan berkata " Kami dah lama tinggalkan Umno."


PKR mendahului melalui  5165  melalui anill dari Yayasan Aman

Bn 9064, PKR 14066
)
BN 8312 PKR 12980
BN 7707, PKR 117380)
BN 6530, PKR 10085



7.24 PM :   Terima kasih kepada jentera PAS yang diketuai oeh Mat Sabu dan Suhaizat kerana peti undi Permatang Pasir , PKR mendahului dengan 3374.PAS menguasai DUN Permatang Pasir di bawah YB Datuk Salleh Man.

725 PM :

BN 10439, PKR 15893

730 PM:  foto Teuku Zacharyah Iskandar.TQ


Semoga mereka ini akan menjadi pejuang yang kental sekental Anwar Ibrahim....

7.35 PM Tunaikan solat anda dahulu dan berjuang.....Sila tekan butang refresh untuk maklumat terkini


7,36 PM : SK Permatang Pauh 200 Pakatan 70 BN

7.40 PM TERKINI 
BN 14193 PKR 21019
Bekas Selangor Menteri Besar Mat Taib hadir di Yayasan Aman 

7.41 PM :  PAKATAN PKR HAMPIR MENDAHULUI RAMALAN MENGUSAI MAJORITI 7000

7.42 PM : SILA REFRESH KOMPUTER ANDA UNTUK MAKLUMAT TERKINI.

7.43PM : 
BN 14682, PKR 21982

TERKINI

7.49 PM:BN 16291 PKR 23441

8.00 PM    MENDAHLUI 8299...TQ ANIL. 

8.15 PM :  PKR  MENDAHULUI DENGAN  9338
 Bn 18633 PKR 27971
SILA REFRESH HP ATAU KOMPUTER ANDA. MAKLUMAT TERKINI AKAN MENYUSUL.

8.19 PM : Wan Azizah mendapat hampir 60% undi 


8.20 PM : 


8.20pm: Keputusan tak rasmi setakat ini:

BN 18633
Bebas 342
PKR 27971
PRM 98
Majoriti 9338     malaysiakini



8.21 PM: Membuktikan bahawa politik sempit dan kawasan bandar tidak dapat menipu pengundi yang celik maklumat, juga membuktikan bahawa kerjasama antara parti amat penting.Walau berbagai dugaan melanda di awalnya dengan berbagai onar dari ahli politik yang berfikiran sempit , penduduk Permatang Pauh matang dalam berpolitik. PAS di Permatang Pauh tidak terjebak dengan politik sempit sesetengah pihak...

 8.25 PM : Suara dan pendangan yang begitu gembira di dalam dewan di Kubang Semang dan kegembiraan ini disambut bersama Pakatan Rakyat PKR,PAS dan DAP.  Tidak ada gang ulamak tidak bermakna tidak wujudnya PAS di Permatang Pauh ini. Malahan ulamak setempat memainkan peranan besar dalam gerakan PAS tempatan.


8.25 PM :   BN 19872 PKR 29314

8.30 : Menakjubkan majoriti 9000 lebih ini,  4888 adalah  undi dari PAS dari  DUN Permatang Pasir- TAKBIR

8.35 PM:
BN 19994 Bebas 347 PKR 29456 PRM 97

8. 39: PM : MAJORITI SEKARANG Majority now 9445.

8.40 : PM  :  Maklumat yang di didapati menunjukkan bahawa PKR menang di semua kawasan pengundi Melayu kecuali satu dua peti undi dan  menunjukkan peningkatan dari pilihanraya 2013 lalu.Sekarang sedang mendahului dengan 9445 dan tinggal 2000 undi yang sedang dikira.

8.41 : PM :Boleh kah undi ini mencecah lebih 10,000 ??. Kita tunggu lagi.

Baling

Sumber gambar: Malay Mail Online

Jahat kah mereka ini? Adakah politik ini yang ditunjukkan oleh ahli Umno??

8.48 PM : Seperti tradisi, selepas kemenangan markas PAS Kubang Semang akan di penuhi oleh penyokong dan siri ceramah ucapan akan dilagsungkan untuk mengucapkan tahniah kepada para pengundi di Permatang Pauh.

 TERKINI

8.51 : PM : 





8.55 : PM :  Apa Ahmad Maslan nak cakap? Kan Tuanku Sultan Johor tak mahu salam dengan beliau?

8.56 : PM : Umno gagal menipu pengundi Permatang Pauh kerana rakyat menerima maklumat......


foto : zamri matsilah

9.00: PM :Lagi keganasan Umno

foto: omakk kau

9.05: PM : BN 20172 PKR 29653 terkini

BN 20019
Bebas 350
PKR 29561
PRM 96
Majoriti 9542 malaysiakini


10.15 :  PM: Keputusan ini adalah hampir sama dengan pilihanraya ke 13 lalu...






























 9.20. PM .

Lagi satu video serangan dari penyokong Parti Keadilan Rakyat terhadap penyokong Barisan Nasional di Sekolah Kebangsaan Guar Perahu. Mereka semakin ganas!!!#PRKPermatangPauh#MelakarSejarahPilihanraya Kecil Parlimen Permatang Pauh P44Pilihanraya Kecil P44 Permatang PauhBERSIH - Gabungan Pilihanraya Bersih dan AdilPermatang Pauh - P44 补选战情资料PRK P044 Permatang PauhPergerakan Pemuda UMNO Permatang PauhPermatang Pauh 峇东埔 P44Permatang Pauh CommunityDr Wan Azizah Wan IsmailDato Zainal Abidin OsmanLim Kit Siang (林吉祥)Tian Chua 蔡添强
Posted by Malaysian Patriots on Thursday, May 7, 2015
9,25 PM

Tentera berkuda di PERMATANG PAUH..#P044#PermatangPauh#noGST
Posted by Zahirudin Ahmad on Thursday, May 7, 2015
9.40PM :      BN 21393 Bebas 364 PKR 30253 PRM 96.

9.41 PM :    Dengan dunia HP yang canggih , ramai boleh jadi wartawan sekarang ini. Menurut Anilnetto, perkembangan sihat ini adalah bagus untuk menyebarkan maklumat kepada sahabat handai dan kaum keluarga.....  

9. 50 : PM: Menunggu keputusan rasmi di umumkan...foto sham ASD

foto DAP





10:00: PM  : Tok Guru Hj Daud Awang Besar (Pondok Penanti), Seberang Perai, dlm satu majlis. Antara pondok paling lama di negara kita, Pondok Penanti Darul Ulum...

Antara points utama yg dikongsikan oleh Tok Guru;
1. Kalau kita belajar betul2 fekah politik Islam, ana yakin semua orang akan faham kewajipan untuk undi hanya calon PKR itu sahaja di Permatang Pauh.
2. "Jatuh haram" kalau undi calon lain. Bahkan jatuh haram juga kalau boikot untuk khianat pengundi utk tidak mengundi calon yg dah dipersetujui itu.
3. Di Pulau Pinang ni ada kelompok PAS sendiri yg dgn sengaja mencipta pelbagai masalah dalam PAS hingga ajak boikot parti sendiri untuk ganggu gerakerja pilihanraya. Mereka itu ada yg dah dibuang dari PAS, dan ramai yg masih aktif dlm PAS. Kumpulan mereka ramai pemuda2.
4. Kerja golongan itu hanya berikan peluru pada musuh sahaja, utk serang calon yg ada. Kerja mereka jelas bertentangan fekah Islam dan sgt gembirakan UMNO dan BN, sampai sanggup buat demo terbuka.
5. Kesan dari tindakan2 golongan begitulah yg sebenarnya rosakkan jamaah PAS sampai tak kenal lagi siapa kawan dan lawan.
6. Katanya; Tok Guru Hj Salleh sendiri dah sebut dalam ucapan beliau baru2 ini utk kewajipan bantu menangkan calon yg telah dipersetujui itu (Wan Azizah). Tapi itu pun masih ada yg bantah.
Untuk rekod,
Tok Guru Hj Daud Awang Besar (Ayah Chik) berumur 85 tahun, berasal Kelantan (Fattani), tetapi seorg yg sangat petah berhujjah dalam arab, dgn rujukan pelbagai ayat Quran dan Hadith ketika pertemuan itu, disamping cukup cakna dgn perkembangan politik semasa.
Muhasabah bersama.
W'alam.
Ahmad Sayuti Bashiron.




10.10;PM

Wanita PKR dan Muslimah seperti biasanya turun berkempen dari rumah ke rumah dan ini diakui oleh wanita PKR bahawa muslimat PAS bekerja kuat demi kemenangan Kak Wan. Kerja menjadi mudah kerana maklumat sampai , dan hubungan akhrab ini akan di perhebatkan lagi..

10.15 PM : Bernama tweets: TIDAK RASMI: BN 21,428,  PKR 30,285, PRM 99. BEBAS 323. Undi rosak 737. Majoriti: 8,857.

10.17:  Sementara di bilik dan pusat pengiraan undi PKR majoritinya begini
BN 21397, Bebas 362, PKR 30252, PRM 101.
Majority: 8855


foto Dato Tarmizi Mohd Jam

10.20 PM : Selamat berjaya dan salam REFORMASI  kepada semua pengundi PRK Permatang Pauh , kerana anda memang hebat.Kepada petugas orang orang penting anda juga hebat...dan buat pengundi PAS terima kasih kerana anda bijak dan kebijaksanaan anda kerana anda berada di kawasan yang telah lama maju dan berpolitik sejak turun temurun dan mengetahui permainan orang orang yang cetek akalnya .Macamana nak perintah kalau bersendirian dan bercakap tidak sebagaimana sepatutnya anda.

LIVE PART 1 - DARI PERMATANG PAUH ...SEHINGGA KEPUTUSAN MALAM INI

Posted: 07 May 2015 12:13 AM PDT

Melalui correspondence di Permatang Pauh dan anillnetto.com

Live – Permatang Pauh by-election result



3.13PM : TKMPP Abdul Rashid Hasnon menunjukkan beberapa keping surat dan senaraipanjang yang dipercayai pengundi hantu sebagaimana yang telah di ulas oleh Rafizi Ramli semasa sidang akhbar semalam.


3.15PM.. Menurut Anillnetto.. beliau yang berbual dengan TKMPP  yang menyatakan bahawa mereka sedang menunggu pengundi sebenar yang mengundi , sementara slip mengundi yang diberi menunjukkan nama lain dan pengundi lain menggunakan alamat yang sama.

3.17 . PM  MP Bukit Mertajam Steven Simmenjelaskan apa yang telah di terangkan oleh Rafizi Ramli , dimana , pengundi tadi yang dikatakan pengundi hantu telah menggunakan ic dan alamat yang sama dengan pengundi asal.

3.20. PM:  Menurut YB Hasnul beliau menjangkakan bahawa PKR mungkin mengalami kemerosootan undi namun yakin melebihi 12000 dan bukan di bawah itu disebabakan mood.Buat masa ini , tiada lagi penunggang motosikal yang membawa bendera Umno kecuali pemuda yang menunggang motosikal membawa bendera PKR.

3.25 PM . Menurut seorang penduduk Permatang Pauh , para peraih undi BN berkempen dari rumah ke rumah dengan memakai pakaian tanpa lambang untuk berkempen bagi pihak Umno.

3.30   PM  . Seorang penyokong tegar PKR memaklumkan bahawa pengundi perlu segera keluar membuang undi dan sekiranya melebihi 80% , maka PKR boleh mendapat majoriti antara 8000 ke 10000 undi.

3.45 PM.. Berdasarkan undi lalu
GE2013 88.3 % ; majority 11721.
GE2008 - t81 % ; majority 13398.
GE2004 -  81 % ; majority 590.



3.45 PM : Gambar ihsan Lan Ampang yang turut berkempen di Permatang Pauh.SPR - P.44 Jam 2 petang 40173 (55.88%) keluar undi

3.45 PM : SILA REFRESH BLOG UNTUK UPDATES....

 

3.47 : PM ; Gambar dari wan Fawdzin sekitar jam 3 tadi..tq.3.48 PM : Komen pertama....




 mr Erdogan

16 minutes ago  -  Shared publicly
Tumbangkan umnobn..kekalkan pr..pkr..insyaallah
3.54 PM: Sehingga jam 3.00PM jumlah keluar undi adalah 63%

 3.55 PM :Jumlah keluar makin meningkatfoto Wan Fawdzin


"Ini Permatang Pauh ..Penang tau....kami sokong Pakatan....anak Permatang Pauh celik politik" foto wan Faudzin




4.13 PM:  Cuaca panas hari ini dan dijangka mencecah hampir 90F. Mungkin punca banyak gadoh.ha..ha..ha..Biasanya nak tahu Umno kalah ka tidak jam 5.00 ptg nanti khemah semua akan diturunkan...itu petanda awal Umno nak kalah..

4.15 PM :FOTO INSPIRASI SYAKILLA



Di hadapan sekolah kebangsaan Tok Kandu polis berkawal...juga di semua tempat pembuangan undi...polis berkawal ketat.

4.25 PM  : Belum ada lagi pilihanraya yang semeriah ini..rakyat merayakan pilihanraya yang luka dan cedera itu adalah kenangan....kita berpolitik cara bijak...yang pastinya Pakatan Harus menang.Ini warga celik politik.

4.27: Telah masuk waktunya Asar : Tunaikan solat dahulu untuk terus berkempen sebelum penutupan tempat megundi.

4.35PM: Lagi isu 1MBD 






4.35 PM: Jika  ahli Umno masih lagi mahu menyokong dan tidak mahu berubah, maka mereka sebenarnya jahil tentang kejatuhan negera akibat penyelewengan..adakah ahli Umno yang ada ini lebih bijak sebijak Hassan Malek, Ismail Sabri dan juga Ahmad Maslan?????

DI SK SRI PENANTI KUBANG SEMANG- FOTO INSPIRASI SYAKILLA.TQ,




4.50 PM  Masa pengundian jam 5 petang hampir tamat.

 4.50 PM :Jentera Amk Klang Tetap Bersemangat Berkempen Meraih Undi Di Saat Akhir Walaupun Panas Terik... Lawan Tetap Lawan... KAK Wan Pasti Menang...

 

4.55 PM: Mangsa pertama pengundi hantu.

Makcik ni mangsa tak dapat mengundi tapi nama dah ditanda sebagai yg sudah mengundi..Foto siti aishah


5.00 PM:  SK Permatang To' Kandu. Seorang anggota polis sdr Wahab Noor cedera terkena batu yg dibaling dari kumpulan penyokong GST@BN

LAPORAN DAN FOTO YB YUNUS 

5.10 PM: Dijangkakan hampir 85.7% keluar mengundi sehingga jam 5 petang


SPR - P.44 Jam 4 petang 49934 (69%) keluar undi
Wfauzdin Ns's photo.

Wfauzdin Ns's photo.

Wfauzdin Ns's photo.





5.35 PM  Kisah bagaimana Umno cuba membeuat provokasi dengan mencetuskan pergadohan dan antara penduduk yang cedera.
Penyokong BN terpaksa dikepong kerana cuba cetus provokasi di sk tanah liat..turut serta gambar salah seorang penduduk tempatan penyokong keadilan dipukul oleh umno-gambar dan laporan oleh siti aishah























  • Penyokong Pakatan diingat jangan layan provokasi BN

    Posted: 07 May 2015 12:00 AM PDT

    Penyokong Pakatan diingat jangan layan provokasi BN

    PERMATANG PAUH 7 MEI: Penyokong Pakatan Rakyat diingatkan agar sentiasa bertenang dan tidak termakan dengan provokasi mana-mana pihak yang tidak bertanggungjawab sepanjang proses pengundian Pilihan Raya Kecil (PRK) Permatang Pauh hari ini.
    Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua menggesa penyokong Pakatan supaya tidak membalas sebarang perilaku negatif itu ekoran serangan yang dilakukan penyokong BN terhadap petugas KEADILAN sehingga menyebabkan kecederaan.

    "Kekecohan di SK Tanah Liat, penyokong BN serang pertugas KEADILAN menyebabkan kecederaan. Gesa penyokong Pakatan jangan balas provokasi ganas BN," kata Tian yang juga Ahli Parlimen Batu.

    "Harap pertugas dan penyokong Pakatan Rakyat bertenang, jangan biar suasana tegang takutkan pengundi," katanya lagi.

    gaduh 


    Insiden tumbuk menumbuk pula dilaporkan tercetus di antara sekumpulan penyokong BN dan KEADILAN berhampiran SMK Guar Perahu sekitar 11.15 pagi ini.

    Insiden tersebut berlaku di tengah-tengah jalan raya apabila beberapa penyokong dari kedua-dua parti bergelut dan bertukar-tukar tumbukan di atas jalan raya yang memisahkan kawasan mereka berkumpul.

    Pergaduhan meletus selepas kedua-dua kumpulan mula saling mengejek terhadap satu sama lain sejak 9.30 pagi dan berjaya dileraikan selepas itu.