Followers

Nuffnang

Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:42 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PRK ROMPIN: PAS MEROYAN LAGI...BENGANG FITNAH TAK LAKU...

Posted: 02 May 2015 07:00 AM PDT



MUADZAM SHAH : Selepas melihat kegagalan kempen mereka kononnya memperjuangkan isu Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) dan isu Felda tidak mendapat sambutan, PAS cuba pula beralih arah dengan mencari isu lain pula.

Mungkin kerana sudah mati akal,maka isu tempatan pula cuba dibawa ke tengah.

Naib Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man pertama kalinya membangkitkan masalah jambatan kayu berusia hampir 40 tahun di Kampung Lubok Batu, Bandar Tun Razak, yang didakwanya uzur.

"Jambatan itu merupakan penghubung antara penduduk Kampung Lubok Batu dengan Bandar Tun Razak untuk ke sekolah dan bagi membeli barangan keperluan.

Jadi, saya berharap kerajaan segera menaik taraf jambatan itu", katanya.

Namun, PAS masih berusaha untuk menarik undi peneroka Felda yang merupakan majoriti 51 peratus daripada 53,294 pengundi PRK Rompin.

Selain daripada itu juga, katanya PAS akan menganjurkan dua program besar di Felda Keratong 6 pada Ahad ini.

"Himpunan pada pagi Ahad dianjurkan oleh Persatuan Anak Peneroka Felda manakala pada malamnya, PAS akan mengadakan himpunan membantah CBP di bandar Muadzam Shah," katanya.

Mungkin mereka sudah lupa bahawa Perhimpunan Selamatkan Anak Felda 2.0 gagal? Peneroka Felda ini telah menghantar isyarat yang mereka pandai menilai mana yang betul atau pun tidak.

Ulasan kami

Inilah perangai lebai PAS, hidup mereka hanya untuk mencari kesalahan sedangkan mereka sendiri tak mampu nak menyelesaikan isu dan masalah rakyat.

Telah mereka kata sebelum ini bahawa cukai GST itu haram dan menzalimi rakyat, tapi dalam masa yang sama mereka mahu melaksanakan cukai keuntungan modal bagi ekuiti (CGT) yang sebenarnya lebih menekan rakyat.


Apa tidaknya CGT juga adalah cukai yang akan dikenakan ke atas mana-mana ekuiti atau aset yang dimiliki oleh rakyat termasuklah ASB, ASN, Tabung Haji, saham-saham amanah, duit simpanan, aset, ekuiti, bon-bon simpanan dan sebagainya.

Yang bagi idea nak buat CGT pun puak-puak DAP dan puak-puak PKR yang makan upah dengan DAP...maka kita dah tahu sebab mereka galak nakkan CGT dan hapuskan GST.

Mudahkan nak baca games puak pembangkang ni. Mereka berlonggok dalam satu jemaah dan kumpulan haram dan berminat buat benda-benda haram.

Cukup-cukuplah tu wahai PAS...kamu diperkaldaikan ke sana kemari bagi memenuhi nafsu-nafsu rakus dan songsang DAP dan PKR...lalu kamu humban hudud hukum Allah ke dalam Sungai Keratong tu.


Himpunan Selamatkan Felda 2.0 hari tu pun gagal semuanya dalih nak kaut duit rakyat. Yang buat bazar masa ceramah kena huluq duit, yang dengar ceramah pun kena huluq duit...

Mende nak selamatkan Felda? Awok nak selamat kan makan minum awok dulukan?

Tau-tau duit sedekah tu awok bagi kat pemimpin atasan awok duduk di hotel dan makan udang galah kat Kuala Rompin. 

Giler betei.







 


PAS JADI HAMBA DAP DEMI KUASA...HUDUD ENTAH KE MANA?

Posted: 02 May 2015 04:00 AM PDT


Lihat wahai orang-orang Melayu-Islam sungguh memalukan apabila seorang Islam hanya lebih mementingkan persoalan kuasa dan kepentingan peribadi.

Di kala semua orang menantikan terealisasinya hukum hudud di Malaysia, puak-puak PAS yang mengaku lebih Islam ini ternyata takut dan kecut kerandut bila berhadapan dengan amaran DAP

Mungkin kerana jawatan Salleh Man sebagai Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang ini sebagai jawatan ihsan DAP maka segala tekanan dan kehendak DAP terpaksa dituruti.

Kalau bangkang peruntukkan disekat, azan tak boleh dilaungkan, jawatan akan ditarik balik. Maka jadilah PAS seperti kaldai tunggangan.

Setelah isu u-turn Pemuda PAS kini PAS Pulau Pinang u-turn lagi berdalih kononnya hudud tak sesuai dilaksanakan pada ketika ini kerana masih ramai rakyat tidak memahaminya lagi.

Persoalannya 'rakyat' yang mana satu?

Macamana rakyat nak faham kalau pihak PAS sendiri tak nak dan menolak untuk memberikan penjelasan kepada rakyat.

Budaya syirik membakar lilin untuk mengenang kematian musuh Allah dan Hudud; Karpal Singh dibuat oleh Wan Azizah bini Anwar - amalan pluralisme sesat yang wajib ditentang ahli-ahli PAS

Masa PRK Rompin dan Permatang Pauh inilah waktu yang sesuai untuk PAS memberikan penjelasan yang sebaik-baiknya mengenai Hudud.

Bukankah dalam Persidangan Dewan Rakyat akan datang nanti PAS akan membawa usul pindaan Enakmen Jenayah Syariah yang bertujuan mendaulatkan hukum hudud?

Tapi ternyata PAS buta mata kerana tahta, harta dan kuasa. Sanggup menipu rakyat bawahan dan juga ahli-ahli PAS yang menyokong mereka selama ini.

Kerana tahaluf siyasi prinsip perjuangan mendaulatkan syariat dilongkangkan demi mengejar undi dan kuasa yang belum pasti mereka dapat.



Sepatutnya masa PRK inilah masa dan pentas yang sesuai untuk PAS lantang menyuarakan hudud. 

Macamana nak harapkan orang lain terima dasar perjuangan mereka sedangkan mereka sendiri tak faham dan tak mahu jelaskan manifesto perjuangan mereka?

Bagaimana nak orang lain faham tentang hudud jika mereka sendiri takut nak bercakap mengenainya?


Bertambah malang lagi pemimpin atasan pula khianat dan sanggup jadi sapi perahan diperhambakan DAP dan PKR untuk menolak hudud. 

Tapi bebanan untuk menggalas tugasan memenangkan calon PKR pula diletakkan di bahu-bahu PAS...tak ubah seperti kaldai dan unta tunggangan!

Pemimpin-pemimpin atasan PAS langsung tak endah nak bagi penjelasan mengenai hudud, lebih sibuk agih-agihkan laba yang baru dapat dari DAP dan PKR. Macam lembu dicucuk hidung!

Nak harapkan macai di bawahan bagi penjelasan lagi tak ada. Takut diherdik oleh sekutu mereka.


Yang mereka tau hanyalah meroyan dan menabur fitnah kononnya UMNO tolak hudud kerana assabiyah. 

Tak dapat sesuatu terpekik terjerit berguling-guling atas jalan raya. 

Kononnya hudud tak boleh dilaksanakan kerana keadaan ekonomi negara tak sesuai, rakyat terzalimi kerana GST, IMDB, FGV, Rosmah....bla...bla...bla...nampak sangat nipunyer.  

Golongan penipu dan banyak dalih macam ni nak diberikan peluang menjadi wakil rakyat dan mentadbir negara?

Kalau sekarang pun dah kecut kerandut takut pada kafir DAPig laknatullah,  bagaimana rakyat nak beri kepercayaan kepada mereka untuk jadi wakil rakyat?  

Cer fikir sikit... 

    

WAHAI UMAT MUHAMMAD APA YANG KAMU FAHAM DENGAN FOTO INI???

Posted: 02 May 2015 01:27 AM PDT


Di satu pihak menentang GST dikatakan menzalimi rakyat...walhal golongan mereka sendiri yang menipu rakyat menaikkan harga sesuka hati.

Golongan itu juga yang membiayai perhimpunan haram itu dan kumpulan itu juga anti kepada hudud.

Belum perintah dah caca marba menegakkan kepentingan masing-masing. Bayangkanlah kalau dapat kuasa?...

Dan yang dapat kuasa tu pulak majoritinya yang menentang hudud dan hak keistimewaan Melayu-Islam dan Sultan hingga mengancam agar melangkah mayat mereka dahulu sebelum hudud ditegakkan!


Ya mereka mabukkan kuasa kerana tidak suka Melayu - Islam menjadi raja. Lihat saja bala tsunami banjir di Kelantan dulu. Semua kena sapu tak kira siapa. Tapi siapa yang datang membantu?

Yang menentang hudud pula adalah penyokong seks songsang LGBT!

Mana pak-pak lebai berkepiah dan mak-mak aji ostajah berjubah...lihat dengan mata kepala anda semua apa yang berlaku.


Kerana wang dan kuasa manusia boleh berubah meskipun terpaksa menentang Presiden sendiri dan membuang hudud ke longkang.

Ya jilat, jilat dan terus menjilat DAP...hancurkan agama kamu, pijaklah bangsa kamu untuk mendapat kuasa...kuasa sudah berada di depan mata...kaut dan rebut...

Ya nanti kamu akan dianugerahi kuasa, wang dan pengaruh.

Namun ingatlah sekali kamu mengkhianati agama kamu sesungguhnya azab dan bala Allah itu teramatlah pedih!


The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:19 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


PKR layan PAS serupa habis sepah, madu dibuang

Posted: 02 May 2015 09:35 PM PDT



Demikian layanan PKR terhadap PAS yang suatu masa adalah harapan PKR untuk membantu jentera politik dan propaganda PKR.

PKR hanya tahu main wayang tapi keupayaan bergantung harap pada PAS.

Kini sebab PKR menentang hudud yg dipersetujui sebulat suara oleh DUN Kelantan, PAS dilayan serupa habis sepah, madi dibuang.

Presiden PAS dimaki kerana berkata PAS tak perlu dikaldaikan untuk bantu Wan Azizah di PRK Pmtg Pauh yg menentang hudud.

Pemuda PAS DAN PAS Pmtg Pauh pun tak setuju tapi dikenakan tekanan.

Lagi pun, mencalunkan wan azizah dah serupa passing kerusi antara suami isteri round ke 2.

Kali ini PAS dipaksa bantu tapi AMK enggan minta maaf. Ditambah pula PAS dihina kolot oleh PKR.





Dengar arahan boss kamu DAP tu ... wahai PKR

Posted: 02 May 2015 06:30 PM PDT



Baca kisahnya di MIM SINI

Takyah pura2... dah suka main2 tu, MAIN AJER DGN CUCU

Posted: 02 May 2015 05:14 PM PDT






Pmtg Pauh suruh saja Guan Eng jaga ...

Nenek Wan guna HANDBAG MAHAL di overseas ... sini pura2!!!!

Posted: 02 May 2015 08:37 AM PDT


Sama macam betty chiew


Banyaklah majlis tari menari di pmtg pauh bila dia menang karang. Betty chiew pun suka campur2 socialite.





Jagalah cucu tu ...

Berpusing2 masing2 tentang hudud dan GST utk PRK

Posted: 02 May 2015 06:30 AM PDT


Tulisan MyKMU berjodol Tentang GST lebih penting kepada dari perjuangan sepanjang zaman PAS untuk hukuman hudud dan Darul Islam. Baca SINI



Pandangan ini lahir ekoran dari tindakan PAS Pmtg Pauh yang berubah dari memboikot PRK ekoran penghinaan AMK terhadap Haji Hadi yg jelas mengatakan suruh boikot Wan Azizah yg tolak hudud.


Mula boikot tapi akhirnya akur hingga dilihat sebagai sudah dibeli dap.



Pendirian Wan Azizah jelas.




Kini Pemuda PAS masih marah.




Hari ni Wan Azizah pulak pusing.






Kenapa baru nampak DAP turun demo?

Posted: 02 May 2015 03:30 AM PDT




Kenapa anti GST lebih penting hingga cina dap sanggup turun demo?

Selalu mereka tak ambik pot ... kitalawan anwar bebas, akta hasutan, pota yak datang parlimen, dll.

Mesti penting lebih untuk dia bunuh gst. Pasti bukan pasal rakyat sebab guan eng naikkan harga macam2 di penang dan tak pedulu rakyat pmtg pauh.

Dari segi politik penting sebagai isu untuk timbulkan kemarahan.

Satu lagi sebab, seperti merela suka bela penjenayah, peliwat, perasuah, teroris, penghasut, penbunuh teoh beng hock dll, kali ini untuk bela pelari cukai. Ada boleh pow utk election ma ...

---------


DAP mantap!!! Pengundi 70 ribu, cina hadhir ceramah 100 ribu

Posted: 02 May 2015 12:28 AM PDT





Jangan salah sangka. Ini mesti propaganda UMNO. Majlis baru rehearsal 7.30 mlm. Biasalah hanya 100.

Majlis mula bila ramai pukul 9.20 mlm. Takde pulak gambar yg ada 100,000 cina mlm semalam :)


Macam tak percaya mca gerakan calun umbo jln sama2 ...best!!!!



Manjung Mari

0

Posted by Unknown | Posted on 9:41 PTG | Posted in

sumber :-

Manjung Mari


Tan Sri Harussani Mufti Perak di Label Anak Haram.

Posted: 02 May 2015 07:31 AM PDT

Secara peribadi ada ketikanya aku sendiri tak berkenan dengan cara penyampaian Mufti Perak, tapi tak lah sampai hati nak mengeluarkan kata kesat sedemikian di kalayak ramai...


Namun begitu ada juga manusia melayu yang kurang ajar tahap gila yang sanggup .....




Kah, kah, kah,,, sebiji macam perangai Kazim ,,, tak boleh ditegur... dan aku rasanya ini baru kaw-kaw,,, Tan Sri Mufti Perak dapat Gelaran Anak Haram... Apa nak dikata lagi... lawan la balik Tan Sri Mufti, jangan kasi can... muaaawahh...
Posted by Manjung Mari II on 1hb Mei 2015

Tak tau nak komen macam mana,, pada aku betoi juga kata tok bomoh gila tu, tok mufti nak cari publisiti,,, kalau sekadar nak keluar fatwa sesat kat bomoh tu,,, tak payahlah, majoriti umat islam sendiri tahu yang bomoh tu dah sesat pun, sejak bermulanya peristiwa Mh370..

Cuma duk terfikir,, kat Tok Bomoh boleh pi label sesat,,, kat Zambry Kadiaq lain pula..

http://beritasemasa.com.my/wp-content/uploads/2010/12/Untitled-2.jpg


 Jadi dapat lah habuan.... kat dunia lagi dah dapat dah...

ANGIN PERUBAHAN

0

Posted by Unknown | Posted on 9:21 PTG | Posted in

sumber :-

ANGIN PERUBAHAN


Hujah Kuat Kenapa Perlu Undi BN Di #PRKPmtgPauh

Posted: 02 May 2015 09:03 PM PDT

#PRKPmtgPauh : Terkejut Orang Permatang Pauh Baca Kenyataan Anwar Ini

Posted: 01 May 2015 10:58 PM PDT