Followers

Nuffnang

Belantan

0

Posted by Unknown | Posted on 11:45 PTG | Posted in

sumber :-

Belantan


Apa sudah jadi dengan sesi ‘terjah’ Aznin?

Posted: 19 Mar 2015 12:56 AM PDT


Pendekatan 'terjah' yang diperkenalkan oleh Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali bagi meninjau dan menyelesaikan permasalahan rakyat seperti sampah-sarap tidak dikutip disifatkan seperti hangat-hangat tahi ayam.

Bekas Ketua Pegawai Eksekutif Pemerbadanan Menteri Besar (MBI), Faekah Husin berkata, Mohamed Azmin dilihatnya seolah-olah mula mengabaikan janjinya sebelum ini yang mahukan masalah sampah diselesaikan oleh pihak berkuasa tempatan (PBT) selewat-lewatnya penghujung Disember lalu.

Menurut Faekah, hasil pengamatannya terutama di sekitar Klang mendapati sistem kutipan sampah tidak cekap sehinggakan sampah bertaburan di tepi jalan sekali gus mengotorkan persekitaran selain menjijikkan pandangan.

"Apa ni? Sampah merata Jalan Penghulu Abu Bakar. Tiada yang terjah.
"Oh, tahan satu bulan sahaja sesi terjah ini," katanya menerusi akaun Twitter miliknya hari ini.

Faekah turut memuatkan gambar-gambar sampah bertaburan di tepi jalan ke dalam akaun Twitter tersebut.


Mohamed Azmin Ali sebelum ini memberi masa tiga bulan kepada semua PBT untuk membersihkan sampah-sarap dalam kawasan pentadbiran masing-masing.

Menteri Besar juga memberikan nombor telefonnya kepada penduduk dan meminta mereka menghantar mesej kepadanya jika ternampak sampah belum dikutip.


Sementara itu, Faekah ketika dihubungi membe­ritahu, sudah hampir enam bulan Mohamed Azmin menjadi Menteri Besar namun banyak isu terutama masalah kutipan sampah masih belum diselesaikan.

"Saya cuma nampak di kawasan yang saya sering lalu, tempat-tempat lain saya tidak pasti bagaimana keadaannya.


"Saya juga dimaklumkan oleh pembantu rumah yang sampah-sarap di depan rumah saya sudah dikutip selepas saya tweet.

"Mungkin perkara ini kebetulan sahaja tetapi mana boleh setiap kali tweet, setiap kali itulah baharu sampah dikutip," tegasnya.

Beliau menambah, Mohamed Azmin tidak seharusnya memberikan sebarang tempoh masa untuk menyelesaikan sesuatu isu sekiranya tidak berupaya untuk menunaikannya.

Suara Politik
Belantan

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:35 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


Sebulat suara!!! HUSAM, ADUN PKR pun sokong ... DAP, PKR nak bising apa?

Posted: 19 Mar 2015 09:30 PM PDT


DAP, PKR, dan PASMA seperti Dr Dzul, Hanipa Maidin, Mat Syabu dll nak kata apa?

Tak guna nak main politik Ulamak versus PASMA.


Alahai PASMA

Sokongan kepada hudud di Kelantan bukan saja UMNO dan puak ulama PAS tapi disokong oleh kepala PASMA Husam Musa dan satu2nya wakil rakyat PKR di Kelantan.


Dulu ada cina sokong Hudud. Ingat lagi ada Gerakan Kedah sokong hudud.

Oleh itu, DAP bukan saja harus buang PAS dari PR tapi juga PKR. DAP juga sudah kena tipu dengan PASMA yg hanya pura2 baiah pada DAP dan PR.






Mungkinkah DAP.yg patut keluar dari Pakatan Rakyat?




Budaya benci Islam Pakatan Rakyat Selangor

Posted: 19 Mar 2015 07:30 PM PDT




PKR bawa budaya anti Islam dan pertelingkahan agama ke Sabah

Posted: 19 Mar 2015 05:30 PM PDT





Di akhir laporan ini, Mkini cuba mambawa sentimen agama Semenanjung ke Sabah. PKR = Mkini dan Mkini = PKR.

Berikut gambar surau yang mahu dibina dalam perkarangan balai polis Penampang:



Sudahlah PKR. Tindakan ini hanya menunjukkan PKR sudah kehabisan isu dan sedang mencari populariti. Parti-parti pembangkang Sabah sudah bergabung bawa United Sabah Alliance dan pembangkang dari Semenanjung ini akan menemui akhir hayat.

Cabang PKR dah 18 tutup. PKR sudah tidak releven di Sabah dan akan turun ke sifar di PRU akan datang!!!

You also cannot find Omega watch

Posted: 19 Mar 2015 08:35 AM PDT




Katun sinis PAS-DAP dan Hudud

Posted: 19 Mar 2015 05:20 AM PDT














DAP takut polis jumpa sebab sebenar kematian Teoh Beng Hock

Posted: 19 Mar 2015 02:31 AM PDT


Pada September 5hb 2014, Mahkamah Rayuan yang dikomen pemerhati sebagai pro pembangkang telah membuat keputusan "memerintahkan polis menjalankan siasatan terperinci bagi mengenal pasti pihak yang bertanggungjawab terhadap kematian pembantu politik DAP, Teoh Beng Hock, lima tahun lalu." Baca di MyKMU SINI.

Pada Selasa baru-baru ini, IGP Tan Sri Khalid Abu Bakar mengumumkan siasatan ke atas kes kematian Teoh Beng Hock akan dibuka semula dan Polis akan menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat kes tersebut berikutan arahan Jabatan Peguam Negara.

Ketika inilah DAP buat perangai untuk membuat pelbagai tunjuk perasaan seperti dilaukan hari ini.







DAP mengadakan demo bantahan untuk keadilan Beng Hock tahun ke-5 di hadapan pejabat SPRM, Wisma PKPS, Shah Alam. Sebanyak 50 orang hadhir termasuk Teo Nie Ching, Ronnie Liu, Saari Sungip, Lim Lip Eng, V. Paparaidu, Pengerusi DAP Kota Raja/ ahli majlis MBSA dan keluarga Teo Beng Hock.

Kesegeraaan mereka berdemo hanya menimbulkan kecurigaan. Asal pihak berkuasa perlu melakukan apa-apa perlu, mereka akan mengenakan tekanan politik. Mereka akan cuba persoal kenyataan dan keputusan sesiapa dan mana-mana pihak yang menyuarakan sesuatu yang mereka tak mahu dengar dan diketahui ramai.

Malah dari mula Teoh Beng Hock terbunuh, mereka cuba mengelak agar polis menyiasat dna ada pihak tak ada telor di atas setuju lakukan royal enquiry yang hanya melambatkan siasatan. Akhirnya polis juga diarah siasat.

Apa yang mereka mahu tutup?

Rasanya pihak DAP takut tembelang mereka terbarai. Ronnie Liu dan bekas councillor Kajang Tan boon Hwa pasti tahu.

Saman Sarwak Report, Mkini ... Adenan Satem usah benarkan masuk Sarawak

Posted: 19 Mar 2015 12:26 AM PDT

Sarwak Report, Malaysiakini membuat laporan berikut:



Sebenarnya lain yang dikatakan Ketua Menteri Sarawak:


Jauh beza perkataan "belum berjaya" dengan "failed". EKoran itu, Adenan Satem berkata:


ELoklah itu. Suatu masa dulu, Adenan pernah menyuarakan ketidak puasan hati di atas cara laporan media haluan kiri khususnya Malaysiakini. Mereka masih tidak serik sejak disaman oleh Pehin Seri Taib Mahmud.

Guna kuasa tahan Malaysiakini dari masuk Sarawak. Susah mereka bila tak dapat masuk ketika PRN kelak.

MIMPI SENJA

0

Posted by Unknown | Posted on 11:28 PTG | Posted in

sumber :-

MIMPI SENJA


'Ustazah' Aisyah Hina Hudud Jadi Viral Di FB

Posted: 19 Mar 2015 08:09 PM PDT

Antara babak dan reaksi yang dilakonkan AisyahAntara babak dan reaksi yang dilakonkan Aisyah
KUALA LUMPUR: Kurang 24 jam kerajaan PAS Kelantan meluluskan rang Undang-Undang Kanun Jenayah Syariah 11 1993 (Pindaan 2015) iaitu hudud, laman sosial Facebook (FB) digemparkan dengan satu klip video yang disifatkan menghina Islam dan pelaksanaan hukum tersebut.
Klip video berdurasi 1 minit 55 saat itu dilakonkan seorang 'ustazah' iaitu gadis Melayu yang dilihat mempersoalkan pelaksanaan hukum hudud di negeri Kelantan.
Klip video yang dimuat naik di laman sosial Facebook, Kelantan Story & Jj Stall Story sehingga kini ditonton lebih 228,000 orang dan dikongsi sebanyak 14,231.
Berdasarkan klip video yang di muat naik sebagai 'BFM Kupas – Projek Diolog', gadis tersebut dikenali sebagai Aisyah.
Menerusi 'lakonannya' itu, Aisyah dengan sinis menyatakan akhirnya mimpi PAS untuk melaksanakan hukum hudud telah berjaya
Malah, dia sebagai seorang yang bukan berasal dari Kelantan melahirkan perasaan bimbang terhadap pelaksanaannya kononnya terlalu banyak pindaan yang dibuat.
"Banyak pula pindaan dia. Pastu boleh pulak MB Kelantan panggil orang yang kritik hudud ni tak beriman…Eh awak nie… tak beriman lah..," kata Aisyah dipetik dari klip video berkenaan.
Tidak berhenti disitu, gadis tersebut turut melontarkan pertanyaan kepada kerajaan Kelantan berkenaan nasib mangsa-mangsa banjir yang disifatnya perlu lebih diberi perhatian berbanding hukum hudud.
"Agama digunakan untuk mengaburi mata rakyat dari isu yang penting macam ekonomi, pentadbiran.
"Sama la macam isu negara ni. Orang gaduh pasal bangsa, agama tapi ekonomi negara merosot, pastu hutang kita meningkat. Bila dah sampai masanya tak tahu lah kalau hudud tu boleh isi periuk nasi kita," ujarnya lagi.
..
Lebih menarik, apabila pada minit 1:33, gadis itu dilihat membuka satu bungkusan yang dikatakannya ada nasi lemak.
Namun, apabila dibuka bungkusan itu, nasi lemak tersebut tiada dan dia berkata: "… eh tak pe la, hudud kan ada".
Susulan itu, rata-rata pengguna lama sosial mengecam tindakan gadis berkenaan dengan menyifatkan perbuatannya sebagai biadap dan menggesa agar pihak berkuasa mengambil tindakan ke atasnya.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:21 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


LHDN AKAN JAWAB TUDUHAN BERSEKONGKOL DENGAN RAFIZI ISU BAYAR CUKAI CIPUT

Posted: 19 Mar 2015 07:46 AM PDT


SAYA SEBAGAI PEMBAYAR CUKAI TAHUNAN DAN PEMBAYAR CUKAI BULANAN YANG DIPOTONG SECARA AUTOMATIK mendesak Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) menjelaskan kemarahan kami golongan pertengahan di atas isu Rafizi yang mempunyai pendapatan besar dan harta berjuta, tidak termasuk atas nama proksi seperti isteri, keluarga dan lain-lain yang tidak diisytihar atau disembunyikan, tetapi hanya membayar cukai kepada Negara hanya seciput RM98.35 sahaja.

Dari segi moral, jumlah itu sangat-sangat memalukan. Kakitangan awam yang berpendapatan lebih rendah daripada pendapatan Rafizi membayar dua tiga kali lebih tinggi daripada Rafizi! Rafizi menunjukkan lesson yang buruk kepada hidup bernegara... membayar cukai ciput tetapi meminta lebih-lebih, mempersoal pendapatan orang tetapi pendapatan sendiri meragukan.

Kepada LHDN adakah anda berdiam diri? Adakah anda bersekongkol? Jangan menyiksa rakyat yang berpendapatan rendah dipaksa membayar cukai tetapi Rafizi yang berpendapatan tinggi hanya membayar ciput! Ini adalah penindasan!

Mohon penjelasan LHDN? Saya percaya LHDN belum menyiasat Rafizi? Saya percaya LHDN belum menjejak kaki ke rumah Rafizi? Saya percaya LHDN belum menyiasat harta-harta Rafizi yang menggunakan nama proksi.

Sekian, Terima kasih.

-----------------------------------------------------------------------------------

*emel tersebut diberikan oleh pembaca Mymassa.

5 YB PAKATAN RAKYAT DIJANGKA SOKONG BILL HUDUD DI PARLIMEN

Posted: 19 Mar 2015 01:00 AM PDT

KEJAYAAN Menteri Besar Kelantan membentangkan Rang Undang-Undang Kanun Jenayah (Hukum Hudud) di Dewan Undangan Negeri Kelantan semalam adalah satu langkah permulaan kepada negeri-negeri lain melaksanakan undang-undang Islam yang adil kepada semua pihak.

Walaupun menerima tentangan bukan alang-alang daripada DAP dan PKR, diugut berbulan-bulan, dicerca berhari-hari namun ianya tidak menjejaskan istiqamah Menteri Besar Kelantan untuk meneruskan pembentangan tersebut. Semua ugutan dan cercaan itu tidak ada setitik nilai ketakutan pun kepada Menteri Besar Kelantan.

Ianya satu permulaan yang baik, sudah pasti kejayaan perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan nanti akan membuka ruang kepada perlaksanaannya di negeri-negeri lain pula dan juga di peringkat persekutuan. Masyarakat Cina dan bukan Islam di Brunei hidup dengan aman dan damai selepas perlaksanaan Hukum Hudud !

Tun Dr Mahathir
Sebenarnya, di dalam melaksanakan dasar-dasar Islam di Malaysia bukannya dipelopori oleh PAS sahaja. Sejarah membuktikan, beberapa minggu sebelum Tun Dr. Mahathir melepaskan jawatan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir telah mengisytiharkan Malaysia adalah sebuah negara Islam fundamentalis. Negara pertama yang mengkritik dan menyerang Tun Dr Mahathir ialah negara Israel. Adakah anda sudah lupa?

Malah, 20 tahun sebelum itu Tun Dr Mahathir melaksanakan dasar Penerapan Nilai-Nilai Islam. Pada ketika itu, penerangan telah disampaikan di dalam Parlimen bahawa dasar tersebut bukan bermaksud mengIslamkan orang yang bukan Islam tetapi ianya lebih kepada membawa nilai-nilai Islam yang universal di dalam pentadbiran kerajaan dan kehidupan rakyat Malaysia. Di antara nilai-nilai itu seperti menepati masa, bertanggungjawab, jujur dan amanah.

Semasa zaman Pak Lah pula, dilaksanakan dasar Islam Hadhari yang tidak jauh bezanya dengan dasar Penerapan Nilai-Nilai Islam.

Kejayaan perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan akan memberikan dua implikasi besar:-

1. Negeri-negeri lain juga boleh melaksanakan undang-undang Islam di negeri masing-masing dengan sokongan majoriti di dalam Dewan Undangan Negeri masing-masing;

2. Kejayaan negara Brunei dan negeri Kelantan merupakan dua contoh yang sangat sesuai di mana undang-undang Islam yang adil boleh dilaksanakan di peringkat persekutuan. Sudah tentu rakyat bukan Islam di Brunei dan Kelantan mendapat keadilan, keselamatan dan kebahagiaan.

4 Ahli PKR, 1 DAP
Pada pandangan saya, DAP menentang Hukum Hudud kerana bimbang dua kesan besar itu. Ianya adalah kebimbangan politik semata-mata.

Jika UMNO telah membantu PAS di negeri Kelantan, saya yakin PAS juga boleh membantu UMNO di negeri-negeri yang dikuasai oleh parti UMNO.

Di peringkat Parlimen nanti saya juga yakin ahli-ahli Parlimen daripada UMNO dan PAS akan sama-sama menyokong bill Hudud ini.

Dengan sokongan 4 ahli parlimen daripada PKR dan 1 orang ahli parlimen daripada DAP, sudah mencukupi untuk meluluskan billHudud ini dilaksanakan di negeri Kelantan. BN dengan kekuatan 87 orang dan PAS pula 21 orang akan menghasilkan 108 undi. BillHudud hanya memerlukan 114 undi sahaja untuk dijayakan.

Terpulang kepada Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia sama ada menggunakan undi sulit atau secara terbuka.


ANGIN PERUBAHAN

0

Posted by Unknown | Posted on 9:48 PTG | Posted in

sumber :-