Followers

Nuffnang

Belantan

0

Posted by Unknown | Posted on 11:43 PTG | Posted in

sumber :-

Belantan


QZ8501: Co-pilot Remi Emmanuel Plesel was flying plane?

Posted: 29 Jan 2015 12:54 AM PST


Jakarta – Indonesia's National transportation Safety Commmittee announced Thursday that Air Asia QZ8051 had been piloted by co-pilot Remi Emmanuel Plesel, and not the captain as previously believed.

Plesel, 46, who was also the president of a French pilot association, had only completed 2,275 flying hours with Air Asia Indonesia as compared to Captain Irianto. The captain had clocked up 20,000 flying hours, of which 6,100 were with AirAsia on the Airbus 320 in his six years of service with the budget carrier.

Irianto had worked for another airline in Indonesia for 13 years prior, and started his flying career with the Indonesian Air Force.

The co-pilot was flying the ill-fated plane, as the captain monitored the flight that crashed in the Java Sea during a regular flight from Surabaya to Singapore, killing all 162 people on board.



Chief investigator for the committee Mardjono Siswosuwarno told media that the plane had been in good condition and that the crew were all qualified.

Indonesian aviation investigators are investigating why the Air Asia Flight went down in an area of heavy thunderstorms December 28 while planes in the vicinity completed their journeys safely.

Indonesian authorities have succeeded in recovering 70 bodies from the sea, leaving 92 still unaccounted for.

Suara Politik
Belantan

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:19 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


Mula-mula bawa jalan anjing, akhirnya apa? Aksi doggie...

Posted: 29 Jan 2015 10:33 PM PST


Mula-mula benda yang najis kemudian itu benda haram pun buat. Itulah cara mereka mengikis keimanan dan keislaman kita.

Sikit demi sedikit

Lepas bercium nak dapat burit, sekarang Zaril sembah patong pula?

Posted: 29 Jan 2015 07:30 PM PST

Gambar foto Zarul bersama Dyana bercengkerama mendedahkan budak toye anak ____ arwah Tan Sri Khir Johari tidaklah setoye yang dijangka.

Sementang dia memelok ugama Islam, jangan pula anggap dia tidak mengikuti ugama asal ibu dan bapa kandongnya.

Ternyata salah anggapan tersebut ....


Bila dia nak komen atau buat laporan polis terhadap penyiar gambar Zarul cium anak 'dara' Yammy untuk dapat burit, berikut:




Guan Eng di "queen control" Betty, mana tahu tadbir

Posted: 29 Jan 2015 04:30 PM PST


Guan Eng hanya bawah Queen Control Betty. Kalau tidak dengar cakap, ashtray kena ke kepala. Betty marah lalu dia kena defend boss dia Betty Chew.


Apabila Betty berhadapan tekanan, kenalah dia buat diversion:



Dahlah tak tolong mangsa banjir dan tipu rakyat konon tolong. Duit banjir kasi PASMA untuk kempen jatuhkan Hadi.

Lu nak tegur tu macam bagus sangat tadbir ....cuba jawab ni.



Kasi roboh untuk bikin baru?










Tadbir tak tahu tapi mahu tegur orang lain




Tambah lagi




THE DEVOUTED SAVIOUR OF TFK: LAGI PROJEK UNTUK KRONI LIM GUAN ENG, DIDEDAHKAN!!!! PATUTLAH MENGGELUPUR SEMACAM DI FACEBOOK!!! -


Ikut sajalah cakap Betty tu ...


Tertekan isu pilihanraya PBT, LGE guna auta ala "half truth"

Posted: 29 Jan 2015 07:00 AM PST



Pilihanraya PBT bukan sebahagian dari persetujuan Pakatan Rakyat. Bila PAS bbawa agenda Hudud, DAP serang PAS. Bila DAP bawa agenda pilihanraya PBT, PR terima tanpa bincang dan Azmin penyamun Datum sedia kaji untuk Selangor.


Padahal ini tidak menguntungkan PKR dan PAS. Ada kebenaran sejrah disebalik kata-kata Hadi dan Harun Din bahawa pilihanraya PBT tidak perlu dan hanya mencetuskan perkauman. Ianya pernah jadi isu yang mencetuskan Mei 13 dan tidak membawa keuntungan untuk semua rakyat tapi HANYA UNTUNGKAN KRONI TAUKEH CINA PRO DAP. .


Pilihanraya PBT tidak sah dari segi undang2. Ia bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.  Ia hanya permainan ego LGE untuk bawa saman menamakan kerajaan persekutuan sebagai defendan ke mahkamah persekutuan. Akhirnya DAP dan kerajaan Pulau Pinang akan kalah saman itu. Jika Parlimen tidak luluskan, ianya tak boleh dilakukan.


Ini juga berkait rapat dengan agenda DAP untuk adakan polis sendiri di Pulau Pinang. Konon jaga keamanan tapi sebenarnya jadi samseng.

Baca The Selangor Chronicle: Keegoan dan Keangkuhan Lim Guan Eng-DAP Mahu Buktikan Pulau Pinang Sepenuhnya NEGERI CINA!

 
Ekoran dari itu, Anthony Loke telah marah. Baca di THE DEVOUTED SAVIOUR OF TFK: KENAPA PULAK ANYHONY LOKE NAK MARAH BILA HADI AWANG KATA PILIHANRAYA MAJLIS BANDARAN BAKAL CETUS 13 MEI 1969 YANG BARU? -

Malah hujah berikut sebenarnya menyorok hasrat untuk kuasa negara dengan mula ambbilalih pentadiran penguasa tempatan dan manipulasi peraturan kecil untuk penguasaan satu kaum.


Pilihan raya Kerajaan Tempatan. Pandangan Haron Din jumud.

Berikutan pemansuhan pilihan raya kerajaan tempatan sejak tahun 1960-an, pegawai-pegawai tertinggi PBT dan juga ahli-ahli Majlis yang bertindak sebagai penasihat dan penggubal undang-undang kecil di PBT, tidak lagi dipilih penduduk di sekitar kawasan PBT itu, sebaliknya oleh kerajaan negeri. Amalan ini telah sekian lama dikritik terutamanya oleh penduduk-penduduk yang tidak berpuas hati dengan prestasi PBT di kawasan mereka. Antara kritikan-kritikan itu ialah PBT tidak menjalankan tugas mereka dengan sebaik-baiknya terutamanya merancang pembangunan dengan teratur dan mampan sehingga menyebabkan kesesakan lalulintas, banjir kilat, pencemaran alam sekitar dan juga kadar cukai pintu yang amat membebankan penduduk.

Suara-suara yang menyeru kepada penganjuran semula pilihan raya kerajaan tempatan telah dengan lantang cuba diketengahkan oleh pelbagai pihak terutamanya daripada parti-parti pembangkang, pergerakan-pergerakan awam dan juga ahli-ahli akademik selain penduduk-penduduk sendiri. Suara ini adalah amat lantang terutamanya di sekitar kawasan pantai barat Semenanjung dan juga di Kuching, Sarawak yang menyaksikan urbanisasi yang pesat. Malah, beberapa ahli politik daripada parti pemerintah seperti Datuk Shahrir Samadpernah turut sama menyuarakan isu ini pada tahun 2007.

Sejak Pilihan Raya Umum pada 8 Mac 2008 yang lalu, parti-parti politik dari Pakatan Rakyat telah menyuarakan hasrat mereka untuk menganjurkan pilihan raya tempatan terutamanya di negeri-negeri yang dikuasai mereka seperti Selangor, Perak danPulau Pinang. Antara hujah-hujah mereka untuk membawa semula pilihan raya ini ialah meletakkan tanggungjawab ke atas pegawai tertinggi PBT yang selama ini merupakan kakitangan awam kerajaan negeri yang tidak dilantik oleh penduduk di sekitar PBT itu, selain memilih barisan ahli majlis melalui pengundian yang akan mencerminkan perwakilan secara seimbang di kalangan penduduk di kawasan tersebut.

Usaha memperkenalkan semula pilihan raya ini dijangkakan mendapat tentangan daripada kerajaan persekutuan lebih-lebih lagi dengan perlunya mendapat persetujuan parlimen untuk meminda Akta Kerajaan Tempatan 1976 bagi membolehkan pilihan raya diadakan semula. Sehingga pilihan raya boleh diadakan, kerajaan-kerajaan negeri terutamanya di kalangan Pakatan Rakyat telah melantik ahli-ahli majlis PBT di kalangan tokoh-tokoh dan aktivitis-aktivis setempat bagi menyeimbangkan pandangan di kalangan penduduk sekitar yang akan dapat memberikan maklumat berguna bagi pentadbiran sesebuah PBT.


Mustapha Ali Setiausaha Agong PAS naik angin tadi di PC kerana Lim Guan Eng berbohong mengatakan bahawa beliau telah berbincang dengan Mustapha dan Hj Hadi berhubung Pilihanraya PBT.


Di PC tadi Mustapha mengelar Lim Guan Eng mulut celupar. Menurut Mustapha, Guan Eng hanya telefon beliau selepas DUN Penang lulus enakmen 2012. Baca di KL Xpress SINI

Dia turut ajak Guan Eng berdebbat.

Dalam perkembagaan terbaru, Semut Hitam SINI terkesan pencacai Guan Engg, Anthony Loke sudah buat kenyataan buat kenyataan berikut:
"Ini perlu diselesaikan dalam mesyuarat bersama dan debat merupakan pilihan terakhir untuk membincangkan isu tersebut," katanya selain turut meminta Mustafa untuk menasihati pimpinan PAS supaya menghadiri mesyuarat PR daripada mencabar diadakan debat terbuka.
Takut nak debat ke???



Dengan demikian, Kerajaan pusat jangan sesekali bersetuju!!! Takde kerja kita untuk asyik berpilihanraya ... dahlah coming up Permatang Pauh.

Nak tambah dengan PBT pulak.

Psyche PASMA sudah diliwat Anwar dan dibabikan DAP

Posted: 29 Jan 2015 04:25 AM PST


Kenyataan tegas Abdul Hadi itu bagaimana pun ditolak mentah-mentah oleh Pasma apabila presidennya dilaporkan berkata bahawa tiada sebab untuk Pasma keluar dari PAS melainkan jika pertubuhan itu menentang perlembagaan atau dasar parti.

"Jika ahli parti tidak setuju dengan perlembagaan atau dasar parti, memang wajar dia keluar parti.
Tetapi, jika sekadar berbeza pandangan, atau tidak setuju dengan pandangan pemimpin, tidak ada sebab untuk keluar parti", kata Phahrolrazi seperti yang dilaporkan Sinar Harian hari ini.


Pasma nampaknya tidak akan tunduk dan mengalah kepada presiden PAS apabila akhbar sama melaporkan bahawa Phahrolrazi menegaskan "Pasma tidak akan berganjak dengan pendirian, dan tidak terancam dengan mana-mana amaran, malah tetap meneruskan program dialog serta menerima mana-mana ahli parti termasuk PAS".



Baca PASMA Sanggah Hadi: Tiada Sebab Kami Keluar Pas di KL Express SINI

"Saya Tidak 'Ambil Pusing' Gertakan Abdul Hadi", Kata Presiden PASMA dilaporkan KL Exprress di SINI


Bila dah degil sangat, Dato Mustapha Ali hanya berkata:


Boleh baca di Malaysian Insider di SINI.


Segera terus Pemimpin PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail membidas kenyataan Stopa. Dia  mengingatkan PAS akan jasa KETUM PKR itu.


"Semasa pilihan raya 2008 dan 2013, pilihan raya ketika itu berlangsung ketika Anwar yang bebas dan hasilnya Pakatan berjaya menafikan majoriti dua pertiga BN. Malah menang undi popular."

Saifuddin berkata, keputusan mahkamah pada Februari depan penting kepada masa depan PR dan juga harapan rakyat yang mahu melihat sistem 2 parti berjaya.

Nampak risau saja Puding jerawat batu

Betul Anwar yang menjadikan Pakatan Rakyat, TAPI dia juga yang menjahanamkan Pakatan Rakyat dengan permainan politik tikam belakang dan perbuatan liwatnya.


Namun begitu, PASMA ni berani pasal ada wang DAP dan permainan Anwar hingga dah rosak pemikiran mereka.

Keberanian PASMa ini boleh dilihat dalam mesej Whats up yang sedang tersebar antara ahli-ahli PAS


>>>> Sehari dua ini Datuk Pharolrazi menjadi mangsa serangan dan kritikan ahli2 pas berikutan kenyataan Datuk Presiden 2 hari lps yg menyamakan pasma sbg org menebuk lubang kapal.

Ahli2 pas tidak mengetahui siapa sebenarnya individu penting belakang pasma.org itulah yg menggerakkan rancangan tubuh pasma.mengeluarkan wang dan sebagainya.org itu yg dimaksudkan adalah naib presiden pas,datuk husam musa.

Itulah dalang sebenar di belakang pasma yg sedang menggerakkan rancangan menumbangkan presiden dlm pemilihan akan dtg.

Tlg sebarkan kpd semua barisan jemaah kita.datuk husam perlu dicampak kelaut dgn segera sebelum kapal kita bocor. <<<<<

Apahal pun, takkan muka-muka ni jadi pemimpin PAS?




Anwar elok diberi passport istimewa untuk lari ke Brunei

Posted: 29 Jan 2015 02:30 AM PST



Asal Mahkamah nak mula bicara dan beri keputusan, mulalah dia nak lari dan kempen ke sana kemari, dari dalam atau luar negara Brunei lagi bagus....



Itu yang membuat Mursyidul am TIBAI buat kenyataan tuntut tarik balik passport Anwar. Sabagaimana kita tahu banyak ahli politik Australia membela dia.


Ditakuti dia akan guna taktik Sirul pula.

Anwar sudah tahu dua hari sebelum tarikh keputusan diumumkan pejabat mahkamah. Entah-entah ada kaki dalam pejabat AG dah bocorkan.

Anwar buat kenyataan:
26 JANUARI 2015
KENYATAAN MEDIA
UNTUK EDARAN SEGERA

Tarikh Penghakiman 10 Februari

Saya menerima maklumat yang menyatakan Mahkamah Persekutuan telah menetapkan 10 Februari hadapan sebagai tarikh penghakiman bagi rayuan kes saya di peringkat Mahkamah Persekutuan di Istana Kehakiman Putrajaya.

Berdasarkan penghujahan pasukan guaman, saya yakin akan dibebaskan berdasarkan perincian fakta dan undang-undang kukuh yang telah dibentangkan di hadapan panel Mahkamah Persekutuan.


Fitnah tidak wajar dijadikan alat dalam tinju politik dan diberi ruang untuk memporak-perandakan negara.

Saya panjatkan doa pada Allah Yang Maha Esa agar keadilan dapat ditegakkan dan saya dibebaskan.

ANWAR IBRAHIM

http://anwaribrahimblog.com/2015/01/26/kenyataan-media-10-februari/

Kalau yakin, kenapa nak keliling satu Malaysia?


Macam-macam rancangan telah diaturnya. Arahan ambik cuti pun dah keluar.

Sebanyak 13 program demi rakyat 2.0 telah diatur di seluruh negara. Masa banjir tidak boleh dapat tiket baaik, tapi nak selamatkan jubor, boleh ....


Konon ini adalah peluang terakhir untuk lihat wajah si kaki jubor ini.


Program terakhir pada 6 mac 2015. Berikut adalah jadual penuh siri jelajah menjelang keputusan rayuan Kes Liwat KETUM:  Anwar Ibrahim pada 10 Feb 2015..

1. Negeri Sembilan (1 Feb, Ahad, 8.30 malam)
Pasti di Seremban

2. Kedah (2 Feb, Isnin, 8.30 malam)
Taman perumahan diSg petani

3. Terengganu (3 Feb, Selasa, 8.30 malam)
Pejabat Keadilan di Kuala Terengganu

4. Selangor (4 Feb, Rabu, 7 malam)
Bukit Beruntung

5. Perak (4 Feb, Rabu, 9 malam)
Tanjung Malim

6. Pulau Pinang (7 Feb, Sabtu, 4.00 petang)
Bayan Lepas

7. Penang (7 Feb, Sabtu, 7 malam)
Masjid Jamek Seberang Jaya

8. Penang (7 Feb, Sabtu, 8.30 malam)
Tapak Pasar Awam, Permatang Pauh

9. Johor (8 Feb, Ahad, 8.30 malam)
Bilik Gerakan Utama Pakatan Rakyat Gelang Patah

10. Melaka (8 Feb, Ahad, 8.30 malam)
Bukit Piatu, Melaka


11. Solat Hajat Perdana/Tazkirah (9 Feb, Isnin, 6.00 petang)

Stadium Tertutup Malawati Shah Alam

12. Grand Finale (9 Feb, Isnin, 9.00 malam)
Stadium Tertutup Malawati Shah Alam

Jangan risau kita dedahkan. Masa nak bicara, roadshow dia takde orang datang. Kali ini pun tak berapa ramai. Kelentong benda sama.


Pada malam 30hb ini, dia ada CERAMAH UMUM di KK, Sabah. Sepena lawatan DSAI. Pertemu anak-anak ikan di sebuah hotel di Penampang, KK.


Esoknya 31 Januari, dalang yang nak keluarkan Sabah dari Malaysia pada tahun 90an akan berucap di sebuah hotel di Tuaran dalam Forum bertajuk Autonomi dan Masa Depan Rakyat Sabah.


Program ini dirangka utk tingkat momentum rakyat untuk tolak keputusan mahkamah nanti.



Kita cuma mahu keadilan buat Saiful ...







Diversion Rafizi untuk Datum Jelatek

Posted: 29 Jan 2015 01:25 AM PST


Rafizi Ramli menipu lagi. 

Semalam di dalam laman sosial Facebook beliau, beliau telah mempertikaikan kenapa Kerajaan Malaysia menjual tanah di Iskandar kepada syarikat hartanah dari negara China. 

Ini adalah penipuan terbesar Setiausaha Agong PKR.


Tanah bernilai RM2.4 billion yang dikatakan dibeli dari Kerajaan sebenarnya dibeli dari Iskandar Waterfront City Bhd, sebuah syarikat pembinaan tempatan milik Rakyat Malaysia.

Walaupun nama syarikat tempatan berkenaan ada Iskandar, tidak bermakna ianya milik Kerajaan.



Syarikat berkenaan dimiliki oleh seorang taikun Cina tempatan, 'billionaire' Lim Kang Hoo. Kesemua tanah ini telah dibelinya pada harga murah semasa Krisis Kewangan Asia pada tahun 1997. 

Pembelian berkenaan berlaku pada masa kemelesetan ekonomi iaitu 9 tahun sebelum projek Iskandar dilancarkan pada tahun 2006. 

Syarikat hartanah dari negara China membeli dari syarikat Malaysia yang memiliki tanah berkenaan secara sah, apa kaitannya dengan Kerajaan, wahai Rafizi Ramli? 

Rafizi Ramli mungkin cuba untuk mengalihkan isu penjualan tanah berkenaan untuk menutup isu Datum Jelatek di Selangor. 

Mungkin Kerajaan boleh memikirkan untuk menyaman Setiausaha Agong PKR ini atas fitnah yang dilakukan olehnya.

Sumber Whats App

Apsal bodoh sangat Setiausaha Agong PKR ni. Lagi bodoh yg lantik dia ....