Followers

Nuffnang

APANAMA

0

Posted by Unknown | Posted on 11:29 PTG | Posted in

sumber :-

APANAMA


Beginning of the end

Posted: 15 Jan 2015 07:47 AM PST

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:24 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


Video gangster DAP lempang pekerja Myeg

Posted: 15 Jan 2015 10:25 PM PST


Dalam posting SINI, Unspinner dedahkan tonto dan underworld ada di belakang pihak yang dok serang dengan tuntutan anih.

Tak percaya? Baik ....

Lihat video berikut bagaimana bouncer seorang underworld DAP lempang pekerja Myeg di tapak underworld di bumi DAP Pulau Pinang.

Sedar tak ada pemimpin Gerakan dan MCA pun turut bersuara.


Suka hati mak dia ajer main penampar anak orang. Kejadian ini berlaku selepas kaunter tutup.

Selama ini, samseng2 ini mudah boleh kowtim dan beroperasi melalui kaunter sebelum ini...

Bawah Myeg, mereka tak boleh lagi sebab cara sisten dah set tidak membolehkan mereka bermaharajalela bawa orang asing sesuka hati untuk rumah urut, rumah maksiat, den judi dll.

Myeg perlu ikut betul2 aturcara dan access maklumat yg ditetapkan imigresen. Sekarang tak boleh bypass dan funa budibicara mcm dulu.

Itu yang depa hangin ....

Nanti kita jawab banyak tuduhan pasal monopoli, tak ada tender, sekuriti dll. Bila dah faham, akan keligatan bodoh pemimpin pembangkang.

Sebab DAP bising, ada MCA dan Gerakan pun terpaksa bersuara demi politik. Takpe ... bila dah difahamkan dan asasnya munasabah, MCA dan Gerakan boleh segera diam..




Ketua Muslimut PASma IQ rendah, singkat pandangan

Posted: 15 Jan 2015 08:30 PM PST


Dulu beriya2 sokong DAP tapi apa Dap buat pada PAS?





Dah tak cerdik, mana dia sedar ni semua...




Fikirlah, yang akan tolong dsn bela rakyat, BN juga ...




PASma dipinta keluar PAS, Din Pudu 'defend' PASma

Posted: 15 Jan 2015 06:30 PM PST


KELUAR PAS JIKA MAHU TERUSKAN AGENDA PASMA 

KUALA LUMPUR : PAS Terengganu menggesa ADUN Pengkalan Kundor, Datuk Phahrolrazi Zawawi meletakkan jawatan dan keluar parti sekiranya mahu meneruskan agenda Persatuan Ummah Sejahtera (PasMa) yang ditolak oleh parti Islam itu.

Pesuruhjaya PAS Terengganu, Saiful Bahri Mamat menegaskan tiada halangan untuk PasMa yang diterajui Phahrolrazi menjadi sebuah parti politik dalam negara yang mengamalkan demokrasi.

Namun, beliau mengingatkan Pahrolrazi agar keluar daripada PAS dan jangan sesekali 'bertenggek' di atas perjuangan parti berteraskan Islam itu.

"PAS Pusat ada keputusan dah mengenai PasMa, kita ikut yang itu sahaja. Kita berpegang apa yang diputuskan oleh PAS Pusat itu.

"Jadi apa nak dilakukan kalau PasMa nak jadi parti politik. Daripada awal saya dulu saya sebut Malaysia ini negara demokrasi sesiapa sahaja boleh daftar parti.

"Cuma kita sebut kalau dia rasa PAS tidak lagi sesuai sebagai bahtera perjuangan baik dia keluar daripada parti. Jangan dia bertenggek berpegang dengan parti PAS ini," katanya kepada Antarapos.

Saiful Bahri diminta mengulas mengenai tindakan Phahrolrazi bersama ahli PasMa yang mengadakan pertemuan dengan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng baru-baru ini bagi membincangkan kerjasama di masa depan.

Difahamkan pertemuan itu antara lain membincangkan mengenai isu dan strategi kerjasama dengan Lim untuk pilihan raya umum akan datang.

Sumber mendakwa NGO berkenaan berhasrat membentuk parti politik baru untuk bekerjasama dalam Pakatan Rakyat namun Phahrolrazi menafikan perkara itu sambil menegaskan tiada perancangan meletakkan calon untuk bertanding dalam pilihan raya umum.

Mengenai kedudukan PAS dalam Pakatan, Saiful Bahri menegaskan parti itu akan terus mengukuhkan kedudukan dalam perikatan itu sebagaimana diputuskan muktamar.

"Kedudukan PAS dalam Pakatan Rakyat ini sebagaimana yang diputuskan oleh muktamarlah sebab kata pemutus dalam muktamar.

"Muktamar memutuskan bahawa PAS masih lagi berada dalam Pakatan Rakyat, setakat ini tiada perubahan lagi.

"Setakat ini kita dah ada keputusan. Jadi kita tengoklah perkembangan nanti," katanya.


Untuk rekod, Majlis Syura Ulama PAS telah mengingatkan agar tiada ahli parti itu menyertai sebarang aktiviti PasMa dan badan tertinggi itu akan memantau segala tindak-tanduk NGO itu.

Keputusan itu selari dengan peringatan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam penggulungan muktamar 2014 supaya tidak berlaku adanya 'jemaah dalam jemaah' dan 'parti dalam parti'.

Tugu peringatan batang pelir Nik Aziz dan Husam akan dibina

Posted: 15 Jan 2015 03:44 PM PST


Dikhabarkan seorang lelaki bernama Mohd Zikri Bin Ropi 45 tahun akan membina sebuah tugu batu asas diatas tanah miliknya sendiri di Jalan Pengkalan Chepa, Kota Baru. 

Tugu batu asas yang bakal dibina itu akan berbentuk menyerupai batu pelir Nik Aziz dan Husam Musa sebagai mengingati 'kejayaan demi kejayaan' mereka dalam meletak batu asas untuk pelbagai projek sepanjang mereka mentadbir Kelantan. 

Tapak lokasi tugu di Jalan Pengkalan Chepa sesuai sekali kerana lokasinya terletak di pintu masuk ke Kelantan dari Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra. 

Masih lagi nak cuba menipu rakyat

Dengan demikian, beliau berharap anak-anak Kelantan yang pulang ke kampung halaman dan orang-orang luar yang masuk ke Kelantan tahu 'kejayaan hebat' dua pemimpin itu membangunkan batu asas di Kelantan.


Negeri yang baru lepas bencana banjir aku kebuasan tamak dan kealpaan kedua mereka mahu dianggap kaya oleh akhbar organ PAS untuk menipu rakat jelata.


Hakikatnya kekayaan rakyat dan negeri Kelantan dibiarkan jatuh ketangan orang asing luar negeri yang kini membalas hati 'baik' Husam dan Nik Aziz dengan tindak tanduk yang berakhir dengan bala dan kesengsaraan pada rakyat!!!!

Mereka boleh bersuara, kenapa tak Perkasa dan ISMA?

Posted: 15 Jan 2015 07:30 AM PST


Pembangkang sanjung Tun Razak sederhana?

Posted: 15 Jan 2015 07:30 AM PST


Forum dianjur oleh DAP Roketkini.

Bukankah Dr Kua Kia Soong yang ahli DAP dan bekas MP DAP yang tulis buku tuduh Tun Razak bunuh orang CIna ketika Mei 13?

Bukankah DAP yang kata Tun Razak ultra Melayu kerana dasar DEB yang dituduh mereka sebbagai tidak adil pada bukan Melayu?

Apa helah mereka kini anggap Tun Razak sederhana?

Nak undi Melayu ke? Nak malukan Najib ke? Nak diterima Melayu maka tukar kulit ke?

Nak dengar DAP akui DEB bbagus dulu dan akan teruskan 153.

Malaysiakini dibiayai Soros

Posted: 15 Jan 2015 02:30 AM PST




Zahid dah jelas, Mkini didedah berlaku jahat!!!!

Posted: 14 Jan 2015 11:10 PM PST



WARTAWAN MALAYSIAKINI CURI MASUK PC ZAHID

1. Semalam dengar khabar angin dalam kalangan wartawan, Zahid akan membuat PC (Isu Surat Paul Phua) pada hari ini selepas Perhimpunan Bulanan KDN. Pagi ini memang betul Zahid tampil merungkai segala fitnah Malaysiakini. Para wartawan "impress" Zahid dengan "firm" dan konsisten menjelaskan kontroversi tersebut di hadapan para wartawan (mungkin ada wartawan Malaysiakini menggunakan pas media saluran perdana).

2. Zahid memulakan PC dengan menyatakan bahawa beliau telah membuat penjelasan dalam kabinet bersama Jemaah Menteri sepertimana yang dinyatakan oleh Menteri Luar, Anifah Aman. 

3. Kenyataan Zahid sangat jelas bahawa surat tersebut adalah surat penjelasan status bukannya surat sokongan untuk tidak mendakwa Paul Phua. Sementara isu Paul Phua membantu kerajaan dalam hal keselamatan, Zahid menyatakan ia tidak dapat didedahkan kepada umum kerana melibatkan isu keselamatan yang berstatus Rahsia Besar. 



4. Ditanya oleh seorang wartawan "Mengapakah surat tersebut tidak melalui Wisma Putra?". Zahid menjawab ia telah menjadi amalan dan tradisi Menteri Dalam Negeri sebelum ini kerana ia bukan urusan G to G sebaliknya hanya permintaan guaman. 

5. Soalan celahan nakal pula dari seorang wartawan bertanyakan "Adakah kabinet menerima baik penjelasan Dato' Seri?". Jawapan Zahid: Ya !

6. Kami para wartawan faham mengapa soalan itu ditanya kerana Malaysiakini melaporkan bahawa kononnya Wisma Putra mendakwa ahli kabinet hanya mendengar penjelasan Zahid tetapi tidak menerimanya. 

7. Isu ini telah dinafikan sendiri oleh Anifah Aman bahawa Wisma Putra bukan ahli kabinet dan Malaysiakini BERBOHONG. Memang kali ini Malaysiakini terperangkap dengan stratergi mereka memanipulasi kenyataan media.

8. Sebenarnya dalam isu surat Paul Phua kami dapati banyak pembohongan telah ditulis dalam Malaysiakini kononnya Pegawai Tinggi Polis kecewa dengan surat Zahid, kononnya Putrajaya menarik balik surat tersebut dan paling kelakar manipulasi jawapan TPM kononnya Zahid tidak merujuk kepada kabinet surat tersebut sedangkan sesiapa yang menonton rakaman video sebenar tahu maksud TPM isu surat tersebut tidak dibincangkan dalam kabinet lagi. 

9. Para wartawan sebenarnya kurang senang dengan cara Malaysiakini yang menyalahi integriti media. Walau bagaimana pun, kami berharap agar pihak Kementerian Komunikasi menyaring semula dan meletakkan security code kepada Pas Keselamatan Media agar ia tidak disalahgunakan oleh sesiapa pun (Malaysiakini/MalaysianInsider).

10. Walaupun Malaysiakini banyak melaporkan berita fitnah untuk menjatuhkan para pemimpin tetapi sehingga hari ini portal pro Pembangkang ini masih beroperasi seperti biasa. Bersamalah kita fikirkan kerana sudah tiba masanya ... !

Dari Whats App

MIMPI SENJA

0

Posted by Unknown | Posted on 11:09 PTG | Posted in

sumber :-

MIMPI SENJA


'Ada VVIP peluk Shah Rukh Khan, mana JAWI?'

Posted: 15 Jan 2015 04:39 AM PST


Usaha Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) untuk menyiasat remaja yang dirangkul dan dicium artis K-Pop terus mendapat kritikan dan sindiran sinis oleh para artis, dan pemimpin gerakan sivil tempatan.

Antara yang paling lantang, pelakon dan pelawak terkenal Adibah Noor yang berkongsi pengalamannya melihat gelagat para "isteri orang" dan "makcik-makcik" ketika berdepan dengan artis pujaan mereka.

"Gadis terpengaruh dengan anasir luar sampai lupa jati diri Islam? Tolonglah.

"Saya pernah lihat para isteri orang, makcik-makcik meraba dan mengucup para artis lelaki tempatan," katanya di Twitter.

Beliau bagaimanapun tidak menamakan individu yang dimaksudkannya dalam kenyataannya itu dan tidak menyatakan sekiranya wanita berkenan turut disiasat oleh JAWI.

Selain itu, bekas MP, Datuk Zaid Ibrahim pula berkata, kejadian berpelukan juga berlaku semasa satu persembahan konsert oleh bintang Bollywood, Datuk Shah Rukh Khan.

Beliau mendakwa, JAWI bagaimanapun tidak bertindak kerana acara tersebut dihadiri orang kenamaan, yang tidak dinamakannya.

Peluk Shah Rukh Khan

"Mana JAWI masa konsert Shah Rukh Khan? Ada hugging dan peluk juga. Tapi VVIP pun ada jadi tak ada tindakan.

"Anak muda nak bergembira sikit heboh seluruh negara. Apa pengawasan ke atas orang atasan?," katanya lagi di Twitter.

Kumpulan pemimpin masyarakat sivil pula mendakwa Jabatan JAWI bertindak keterlaluan kerana mengancam untuk menangkap tiga remaja bertudung yang dilaporkan dipeluk dan dikucup anggota kumpulan artis K-Pop.

Antaranya, peguam hak asasi, Datuk S Ambiga yang bimbang tindakan itu akan menyebabkan remaja bertudung berkenaan mengalami trauma.

"JAWI mahu mendapatkan waran tangkap kepada gadis muda dalam K-Pop? (Tindakan) itu boleh mendatangkan trauma kepada mereka buat sepanjang hidup mereka," katanya di Twitter.

Sementara itu, NGO hak asasi wanita Sisters in Islam pula mempersoalkan peruntukan undang-undang yang didakwa "terlalu luas" untuk siasatan bagi kes itu.

Dalam kenyataan di laman Facebook mereka, NGO itu mendakwa peruntukan tersebut "boleh membuka ruang untuk penyalahgunaan penguatkuasaan sewenang-wenangnya dan terpilih."

'Tak ada kerja lain?'

Ia merujuk kepada siasatan JAWI mengikut  bawah Seksyen 29 Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997 (Akta 559) Perbuatan Tidak Sopan di Tempat Awam.

Tindakan berkenaan turut menimbulkan sindiran daripada aktivis hak asasi dan media, V Gayathry yang mempersoalkan keutamaan JAWI dalam menjalankan operasi mereka.

"Serius? JAWI mahu waran tangkap terhadap peminat artis K-pop? Anda tak ada kerja lain ke?," katanya yang juga pengarah eksekutif Pakatan Akhbar Asia Tenggara (Seapa).

Beliau mengulas laporan yang menyebut, JAWI akan mendapatkan perintah mahkamah untuk mengeluarkan waran tangkap sekiranya remaja bertudung tersebut tidak hadir untuk siasatan.

Laporan Utusan Malaysia menyebut, pengarah JAWI Paimuzi Yahya berkata jabatan itu memberi tempoh tujuh hari bermula semalam kepada remaja perempuan itu untuk tampil bagi siasatan.

Video menunjukkan aksi anggota kumpulan B1F4 itu beredar di blog dan laman sosial popular sejak Sabtu lalu.

Ia menunjukkan salah seorang ahli kumpulan itu berinteraksi dengan mesra dengan beberapa remaja perempuan bertudung dan memeluk mereka di atas pentas.

Ia turut menunjukkan seorang daripada anggota kumpulan dari Korea Selatan itu mengucup salah seorang daripada mereka di bahagian ubun kepala.

Kumpulan remaja bertudung itu dilihat gementar namun ada di kalangan mereka dilihat membalas rangkulan artis tersebut. - mkini

Mufti Kelantan Sifatkan Eric Paulsen Biadap

Posted: 15 Jan 2015 02:02 AM PST

alt


KOTA BHARU 14 Jan. - Tuduhan Pengarah Eksekutif Lawyers For Liberty, Eric Paulsen terhadap Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menyebarkan fahaman ekstremis pada setiap Jumaat kepada umat Islam mencerminkan dirinya yang sebenar.

Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad berkata, tuduhan yang dibuat ke atas Jakim itu sebenarnya berbalik kepada diri peguam itu sendiri kerana mengganggu gugat perpaduan rakyat negara ini.

Malah, beliau turut menyifatkan tindak-tanduk Eric sebagai biadab serta mempunyai agenda pencerobohan terhadap Islam dengan menyemai unsur-unsur provokasi dan penghinaan terhadap agama suci ini.

Katanya, khutbah Jumaat yang disediakan Jakim dan pihak berkuasa lain selama ini bertujuan mendidik masyarakat agar bersifat sederhana serta hidup dalam keadaan penuh harmoni.


"Tindakan Eric umpama menuding satu jari kepada orang lain tetapi empat jari menuding pada diri sendiri. Isi kandungan khutbah Jumaat telah diselia begitu rapi. Sekiranya khutbah Jumaat ini mempunyai fahaman ekstremisme sudah lama Malaysia menjadi sebuah negara yang ekstremis.

"Sebaliknya sehingga hari ini, Malaysia masih sebuah negara yang masyarakatnya hidup dalam keadaan aman dan damai," katanya.

Baru-baru ini, Eric menerusi laman sosial Twitter mengeluarkan kenyataan menuduh Jakim menyebarkan fahaman ekstremis pada setiap Jumaat yang dipercayai merujuk kepada khutbah solat Jumaat kepada umat Islam.

Ekoran kenyataan itu, Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah menahan Eric di pejabatnya, di Brickfield malam kelmarin dan disiasat mengikut Akta Hasutan 1948.

Sebelum ini Eric pernah mengkritik Pas berhubung hasrat parti itu melaksanakan hukum hudud di Kelantan.

Sementara itu, Mohamad Shukri turut mendesak pihak bertanggung­jawab agar segera mengenakan tindakan tegas terhadap Eric.

Katanya, ini penting bagi mem­be­ri peringatan kepada semua individu agar tidak sewenang-wenangnya mengeluarkan tuduhan yang boleh mengundang provokasi terhadap agama.

"Sejak akhir-akhir ini terdapat begitu banyak kes penghinaan terhadap agama Islam dan perkara ini perlu dibendung segera," katanya.- RakyatNews

Belantan

0

Posted by Unknown | Posted on 11:06 PTG | Posted in

sumber :-

Belantan


DAP tetap kritik pelaksanaan hudud Pas?

Posted: 15 Jan 2015 08:41 AM PST


Hubu­ngan antara DAP dengan Pas terus berkocak apabila Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke Siew Fook menegaskan, rancangan pelaksanaan hudud di Kelantan perlu dikritik pihaknya secara terbuka.

Katanya, hal ini demikian ke­rana pelaksanaan hudud tidak pernah dibangkitkan atau mendapat persetujuan dalam majlis pimpinan pakatan pembangkang.

"Umum diketahui bahawa pelaksanaan hukum hudud di mana-mana negeri dalam Persekutuan Malaysia bukannya dasar bersama yang dipersetujui oleh parti-parti pakatan.

"Konsensus yang dicapai oleh ketiga-tiga parti pada 28 September 2011 ialah, walaupun hak parti Pas untuk memperjuangkan isu hudud dihormati, namun adalah ditegaskan bahawa apa-apa usaha untuk melaksanakan hudud di mana-mana negeri perlu dibincangkan dalam majlis pimpinan pakatan dan konsensus perlu dicapai," katanya dalam satu kenyataan dalam portal berita rasmi DAP, roketkini.com hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali dalam wawancara bersama akhbar Sin Chew Daily kelmarin yang menya­takan pimpinan DAP sering memburuk-burukkan Pas.


Kata Mustafa, DAP juga telah melupakan hasrat pakatan pembangkang menguasai Putrajaya kerana telah berpuas hati menguasai Pulau Pinang serta meraih sokongan besar pengundi Cina.

Menurut Siew Fook, DAP tidak pernah melupakan impian Putrajaya sebaliknya parti itu memberi komitmen penuh untuk memastikan pakatan pembangkang terus kekal walaupun terdapat perbezaan antara DAP dengan Pas beberapa bulan kebelakangan ini.

"Walaupun kami tidak bersetuju dengan kerajaan negeri Kelantan berkenaan dengan isu hudud, kami mengenepikan perbezaan tersebut untuk membantu dan menyokong usaha pemulihan pasca banjir di Kelantan atas dasar kemanusiaan," katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata, DAP amat terkilan dengan pandangan Pas yang membantah dan tidak bersetuju terhadap pilihan raya kerajaan tempatan yang diperjuangkan oleh Kerajaan DAP Negeri Pulau Pinang.

"Kami tidak faham mengapa Pas tidak bersetuju malah membantah usaha untuk mengembalikan proses pilihan raya kerajaan tempatan.

"Mungkin hanya pimpinan tertinggi Pas sendiri sahaja yang mengetahui alasannya dan dapat menjelaskan sebab bantahan mereka," katanya.

Suara Politik
Belantan

Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:03 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


MELETOP: NURUL IZZAH KINI AVAILABLE FOR ALL...BERGETAH LAGI WOOOI

Posted: 15 Jan 2015 10:00 PM PST



Setelah setahun naik turun mahkamah akhirnya rumah tangga anak kepada pasangan KETUM PKR: Anwar Ibrahim dan Wan Azizah; Nurul Izzah dan Raja Ahmad Shahrir akhirnya hancur.

Walaupun punca sebenar selalu dirahsiakan oleh Nurul Izzah, namun yang diketahui bahawa penceraian tersebut adalah atas tuntutan dan desakan Nurul Izzah dan bukannya suaminya, Raja Ahmad Shahrir Iskandar.

Sebagai umat Islam kita tak suka bila dengar kes-kes penceraian berlaku. Sana sini artis dan selebriti bercerai-berai dan akhirnya bertelagah soal perebutan hak jagaan anak-anak dan soal nafkah. 

Nampak sangat soal nikah kahwin dan cerai merai dipermain-mainkan dan menjadi bagai satu trend...ni bahan nak salahkan UMNO lagi ler tew...

Harapan kami semoga Nurul Izzah tabah menghadapi kehidupan sebagai janda. Jadikan ini sebagai satu ikhtibar dan teguran dari Allah s.w.t terhadap apa yang Nurul buat selama ini terhadap insan-insan lain. 



Jangan pulak Nurul Izzah nak salahkan UMNO, BN dan Najib kononnya berkonspirasi menyebabkan rumah tangganya hancur...tak baik tau ! 

Harapan kami semoga cepat beroleh jodoh. Tak baik hidup menjanda lama-lama. Jangan moody-moody macam Ostajah Abbi ye sayang...

Oppppssss ....Ampun Tuanku Sultan Melaka, patik gurau senda jer...









Malaysiakini cuba perangkap DS @Zahid_Hamidi untuk dedah RAHSIA negara kepada MUSUH! @NajibRazak

Posted: 15 Jan 2015 06:01 PM PST


Dalam isu surat Menteri Dalam Negeri (MDN) yang menjelaskan status Paul Phua kepada FBI, kami merasakan serangan pembangkang melalui Malaysiakini ke atas MDN sebenarnya mempunyai motif tersembunyi yang lebih jahat.

Pertama sekali, mereka seboleh-bolehnya cuba untuk melaga-lagakan MDN dengan Jemaah Menteri dan TPM sendiri. Mereka cuba untuk menanam persepsi bahawa MDN telah bertindak sendirian tanpa restu bos beliau.



Kedua, Malaysiakini juga cuba untuk mewujudkan persepsi bahawa MDN dan Kerajaan melindungi penjenayah tertentu yang mempunyai kepentingan. Untuk yang mempunyai fikiran simplistik, mereka akan telan bulat-bulat dan percaya dengan agenda ini.

Dan ketiga, Malaysiakini merupakan agen atau alat pembangkang yang dibelakangi oleh anasir musuh negara dan penjenayah, cuba untuk menekan pihak Kerajaan bagi mendedahkan perkara-perkara sulit dan rahsia besar yang boleh memberi kesan terhadap keselamatan negara. 

Lantas ini membuka ruang kepada 'penaja' pembangkang untuk mengkaji dengan lebih lanjut berhubung titik kelemahan pertahanan negara untuk diserang setiap masa bagi memastikan Kerajaan tidak mampu untuk fokus terhadap pelan pembangunan negara dan ekonomi.

Bagi membuktikan teori ini, mari kita sama-sama kaji berapa kali Malaysiakini atau pemimpin pembangkang telah bermati-matian membela penjenayah.






Ketika arwah Sosilawati dibunuh, di mana perginya kelibat pemimpin atau peguam pembangkang yang dahagakan keadilan untuk rakyat? Malah, anehnya Malaysiakini juga kurang berminat untuk menyiarkan berita pembunuhan tersebut. Kenapa? Adakah kerana salah seorang pembunuh itu juga seorang peguam DAP?!!

Tidakkah ini semua membuatkan kita terfikir sejenak. Mengapakah ISA dan Ordinan Darurat dituntut untuk dimansuhkan dahulu sedangkan 99% tahanan ketika itu adalah ketua-ketua kongsi gelap dan penjenayah?

Adakah apa yang kita hadapi kini kesan daripada pemansuhan ISA? Dengan bukan Islam semakin berani mencabar agama, penjenayah semakin berleluasa sehingga boleh bertempur di tempat terbuka?!! Tidakkah terlintas difikiran kita bahawa parti pembangkang, terutamanya DAP didalangai oleh kongsi gelap dan penjenayah kerana mereka adalah penaja utama parti tersebut selepas agen luar?!!

Masih tidak percaya? Cuba kaji semula siapa yang membela pembunuh, ketua kongsi gelap di mahkamah ketika ini.

Adakah anda semua sudah tersilap membuang undi pada PRU-13 yang lalu?!!


   



MISTERI: TERSUMPAH JADI SASAU DAN POYO BILA RASA DIRI TERLALU HEBAT KRITIK PM.

Posted: 15 Jan 2015 07:59 AM PST


Kedua-dua manusia ini apabila digabungkan akan melahirkan gen-gen intelektual Melayu yang berfikiran futuristik persis Mat Jenin atau Mr Loba-Loba.

Mereka kadang-kala umpama berada di alam kayangan apabila mengimpikan kesempurnaan yang tiada tolok bandingan. 

Sama seperti seorang yang pernah ditabalkan dengan gelaran Anugerah Tuhan yang mereka puja dan teruja itu.

Dahulu mereka disanjung kerana keintelektualnya, namun mungkin kerana terlalu banyak berfikir yang indah-indah menyebabkan mereka berubah menjadi sasau.

Dan akibat kesasauan itu, seorang telah turun ke jalanan memekik-mekik sambil baca puisi.

Manakala seorang lagi menjadi penulis blog yang hanya tahu mengkritik macam dia saja yang bagus, konon dia pandai segala-galanya mengkritik semua dasar negara selagi boleh.

Apa matlamatnya???

Menjatuhkan orang yang mereka tak suka kerana dendam dan rajuk serta berfantasi kononnya semuanya akan menjadi baik jika Najib letak jawatan dan Anwar menjadi Perdana Menteri yang baru. 

Apakah itu saja jasa mereka untuk pembangunan negara?

Mungkin mereka sudah terlalu pandai maka tidak perlu mereka menjawab atau memberikan cadangan membina kerana kerja sebagai sasauan dan wartawan pencen hanya mengkritik saja.

Kalau macam tu sama saja mereka seperti macai-pencacai upahan yang selalu berdemo di jalanan atau keyboard-keyboard warrior yang hanya tahu memaki hamun depan komputer sambil mengira-ngira berapa banyak like mereka dapat dalam posting facebook mereka... 



Cursing Malay : Terus Terang

0

Posted by Unknown | Posted on 9:31 PTG | Posted in

sumber :-

Cursing Malay : Terus Terang


Cerpen Jumaat : Bagaimana Melayan Perasaan Seorang Isteri Yang Gemar Ber-"Till Jannah?"

Posted: 15 Jan 2015 08:44 PM PST

"Sayang, sayang, kalau lah ditakdirkan kita masuk syurga nanti.....macam saya selalu sebut dalam Facebook, saya harap kita pasangan yang till jannah," Alina bertanya kepada Halim.

Halim bersedia. Ini nampaknya satu cubaan untuk memerangkap beliau dengan soalan yang dijawab betul salah, dijawab salah pun salah.

".....Mahu tak awak meneruskan kehidupan perkahwinan kita disyurga, sedangkan ada ramai lagi gadis penghuni syurga yang boleh awak pilih sebagai pasangan awak di sana?"

Halim terdiam.

Dia terus menatap surat khabar yang dipegangnya. Memang dari dulu dia menyampah dengan isterinya yang setiap masa duk update Facebook dengan apa yang mereka lakukan bersama-sama. Habis aje posting, Alina akan sudahi dengan till Jannah dan feeling blessed.

Dah berkali-kali ditegur tapi Alina selalu menjawab itu semua untuk sharing kebahagiaan. Kongsi sesuatu yang positif sebab terlalu ramai yang suka letak benda-benda negatif dalam internet seperti sebuah blog ini yang hari-hari cerita benda negatif.

Halim pula adalah pembaca setia blog itu.

"Tengoklah berapa lama awak duduk dalam neraka tu, nanti saya pergi melawat dulu. Bila awak dah lepas, tengoklah macam mana lepas tu. Tapi saya tak boleh janji apa-apa lagi," jawab Halim dengan yakinnya.

"ABANGGGGG!!" jerit Alina.

ANGIN PERUBAHAN

0

Posted by Unknown | Posted on 9:25 PTG | Posted in

sumber :-

ANGIN PERUBAHAN


Pernah Pertikai Kalimah Allah, Guan Eng Juga Perlu Disiasat

Posted: 15 Jan 2015 08:28 PM PST



Ketua Menteri Pulau Pinang ini nampaknya bercakap main lepas sahaja sekarang ini. Dalam isu Eric Paulsen, nampaknya Guan Eng seolah cuba menyalahkan pihak polis bila menahan Eric untuk siasatan. Mengapa mereka dilihat cuba mempertahankan seorang yang telah tuduh JAKIM sebar unsur keganasan dalam Khutbah Jumaat?  

Untuk rekod, bulan lepas Guan Eng telah mencetuskan kontroversi apabila beliau berkata bukan Islam di Pulau Pinang bebas untuk menggunakan kalimah Allah. Lim dilaporkan mendakwa bahawa Enakmen Negeri Pulau Pinang Pentadbiran Agama Islam 2004 tidak boleh dikuatkuasakan ke atas bukan Islam (baca sini)

Nampaknya Guan Eng juga perlu ditahan sama untuk disiasat kerana turut mempertikai kedudukan Islam di negara ini. Apakah orang Islam (yang masih ada dalam PAS, PKR dan yang mula hendak masuk DAP) tidak sebar apa rancangan besar mereka (DAP & PKR) sedang buat di negara ini. 

Satu persatu mereka pertikaikan, apa tujuan akhir mereka sebenarnya?

RAKYAT MARHAEN

0

Posted by Unknown | Posted on 9:23 PTG | Posted in

sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Di mana salah Zaidi? Pakar kecam mahkamah tentera

Posted: 15 Jan 2015 08:55 PM PST

Mejar Zaidi tekad berbakti tanpa sayap TUDM

Posted: 15 Jan 2015 08:54 PM PST

Pesanan Mejar Zaidi: Jangan takut lapor polis...

Posted: 15 Jan 2015 08:54 PM PST

Zahid thinks Malaysians are fools like the Cabinet!

Posted: 15 Jan 2015 08:19 PM PST

Prime Minister Najib Abdul Razak must step in to clean up the mess created by Zahid's infamous letter to the FBI.
zahid hamidi FBI kit siang2KUALA LUMPUR: Home Minister Ahmad Zahid Hamidi must not take Malaysia as a nation of fools even if the Cabinet is made up of fools obediently accepting his outrageous take about his infamous letter to the FBI.
"Zahid is being very brazen and blatant in demanding that everybody act as gullible fools to accept his version that his infamous letter to the FBI was merely intended to clarify that Paul Phua was not a member of the 14K triad "in Malaysia" and nothing more," said DAP elder statesman Lim Kit Siang in a statement.
Zahid claimed on Wednesday, noted Lim, that the Cabinet at its weekly meeting was 'satisfied with his explanation on the matter'.
"I do not believe that our Cabinet Ministers suffer from comprehension problems either or they will not have risen to their present pinnacle of political power in government," said Lim who is also DAP Parliamentary Leader and Gelang Patah MP.
"For reasons best known to them, they prefer to appear to be gullible fools but this is no compliment on their political purpose and integrity that they could be cowed into obediently accepting Zahid's outrageous explanation on his infamous letter to the FBI, knowing in their heart of hearts that Zahid was not speaking the truth."
Are there Ministers who really believe that Zahid's infamous letter to the FBI was nothing more than clarifying that Phua was not a member of the 14K triad "in Malaysia" and are prepared to step forward and identity themselves one by one?
"I doubt there will be a single Cabinet Minister who will be prepared to state openly and publicly that he or she truly believes that Zahid's infamous letter was just to clarify that Phua was not a member of the 14K triad "in Malaysia"," said Lim. "although collectively they have been cowed into accepting Zahid's claim or at least not to puncture the balloon in public that his explanation had been accepted by the Cabinet!"
"I do not believe that Zahid suffers from comprehension problems either that he could not understand that his letter was not merely intended to clarify that Paul Phua, the alleged gambling kingpin standing trial for illegal gambling in Las Vegas, Nevada was not a member of the 14K triad "in Malaysia"."
Lim asked whether the following statements would be regarded by the FBI as superfluous, empty and meaningless verbiage and not meant to influence the FBI's handling of Phua's case:
Phua helped the Malaysian government in "projects affecting our national security";
"We continue to call upon him to assist us from time to time as such, we are eager for him to return to Malaysia";
Phua's release would impact on furthering "good international relations between our two countries, especially in the exchange of information".
Every Minister collectively and personally responsible for Zahid
Zahid made one startling revelation on Wednesday to justify his infamous letter to the FBI, noted Lim. "He claimed that previous Home Ministers before him had also written such clarification letters."
Read More / Baca Lagi >>

ROSMAH & UMNO WARLORDS DIGGING IN? When Daim is angered, Najib is in BIG TROUBLE!

Posted: 15 Jan 2015 08:18 PM PST

ROSMAH & UMNO WARLORDS DIGGING IN? When Daim is angered, Najib is in BIG TROUBLE!It is not common knowledge that Tun Daim Zainudin has banking businesses in Europe and Africa; there are some pieces in the internet, that's all. But since it has been brought up in the recent mainstream, many people are getting curious and have started to ask questions.
In the true and rather sneaky tradition of Umno free-for-all, many of the salvos fired at Daim on government media like TV3 were made by making use of the Opposition, especially PKR adviser Anwar Ibrahim's frequent criticism of Daim and former prime minister Mahathir Mohamad.
But we have no proof that Daim has done the business illegally, for now anyway. Thus we should give him the benefit of the doubt that when there is no case brought against him in the countries he does his business, then his business deals should be fine.
So why are some people in Umno so unhappy with Daimthat they would use their prized weapon to reach the masses - the mainstream media? Does Umno or someone powerful in Umno know something we don't?
When Daim finally voiced out his concern on why the Umno media was promoting the Opposition's claim of his alleged illegal dealings, it confirmed that something has started to boil in Umno!
"I am aware of who is behind this sudden attention on me. If you don't like the message, kill the messenger," Daim was reported as saying on Thursday.
Najib's counter-attack
The attacks on Datuk Seri Najib Razak have been going on for some time, but it seems that it has gained some momentum recently.
There have been few counter attacks from Najib's camp but it is his nature not to do anything! It is only Najib's supporters who are offended most but most probably more apple polishing rather than sincere.

Tun Daim Zainudin - still water runs deep, VERY DEEP

Najib knows that he should not instigate the real wrath of Daim because he knows a lot about Najib. Daim has more connections and better networking which he had even before going into politics and he got more during Tun Dr. Mahathir era. Daim has more experience and more money to spend than Najib.

Read More / Baca Lagi >>

Ahli Perniagaan M'Sia 'Si Gemuk Leonard' Mengaku Bersalah Rasuah Tentera Laut AS

Posted: 15 Jan 2015 08:15 PM PST

SAN DIEGO: Ahli perniagaan dari Malaysia yang dituduh memberi rasuah kepada pegawai atasan Tentera Laut Amerika Syarikat (AS) bagi mendapatkan kontrak perkhidmatan jutaan dolar untuk syarikatnya, mengaku bersalah di Mahkamah Persekutuan di San Diego pada Khamis.

Leonard Glenn Francis, mengaku bersalah atas tuduhan rasuah dan konspirasi dalam kes yang menggemparkan struktur pasukan Tentera Laut AS apabila siasatan itu didedahkan kepada umum pada akhir 2013.

Francis, yang digelar 'Fat Leonard' kerana ketinggian dan saiz badannya yang besar berdepan hukuman sehingga 25 tahun penjara.

Sebagai sebahagian daripada persetujuan yang dicapai dengan pendakwa raya persekutuan, Francis dan syarikatnya, Glenn Defense Marine Asia, akan kehilangan AS$35 juta dalam hartanah dan hasil lain yang berpunca daripada dakwaan rasuah tersebut.

Selain pengakuan bersalah untuk sendiri, Francis juga mengaku bersalah bagi pihak firma.

Pihak pendakwaan mendakwa Francis merasuah pegawai Tentera Laut dengan wang tunai, dan juga pelacur, barang elektronik dan penginapan hotel mewah serta hiburan berharga mahal untuk pegawai-pegawai Tentera Laut yang kemudiannya berkongsi maklumat sulit dengannya.
Read More / Baca Lagi >>

Kembar Siam: Terkejut Pegawai Zakat Minta Maaf

Posted: 15 Jan 2015 08:12 PM PST

PETALING JAYA: Rosli Abdul Rahim, bapa pasangan kembar siam, Ahmad dan Muhammad, terkejut apabila tiba-tiba rumahnya dikunjungi tetamu yang tidak disangka-sangka pada petang Khamis.
Ketika itu, beliau sedang bekerja di bengkel berdekatan rumahnya di Kampung Tengah, Puchong selepas mengambil kedua anak istimewanya pulang dari sekolah.
Insiden ini berlaku selepas mStar Onlie melaporkan berita mengenai kesulitan yang dialami Rosli sekeluarga hinggakan serik untuk mendapat bantuan.
"Saya terkejut apabila seorang pegawai Lembaga Zakat Selangor datang ke rumah. Waktu itu saya sibuk di bengkel. Pada mulanya, saya tertanya-tanya juga siapa orang tu, kenapa dia datang.
"Rupa-rupanya dia datang untuk bertanyakan mengenai borang permohonan bantuan along (Ahmad) dan angah (Muhammad). Dia minta maaf sebab kesulitan yang dialami ketika berurusan dengan mereka selama ini," katanya kepada mStar Online.

Rosli yang bekerja sendiri berkata, pegawai itu meminta beliau  menghantar semula borang permohonan ke pejabat cawangan Bandar Puteri untuk mendapatkan bantuan perubatan, Isnin ini.
"Dia kata tak perlu kepilkan sekali salinan pengesahan doktor tapi saya kata dalam proses nak dapatkan surat pengesahan," katanya.
Bagaimanapun, Rosli berkata, beliau bersyukur kerana masalah dalam mendapatkan bantuan untuk menyediakan keperluan dua anaknya yang sepanjang masa memerlukan lampin pakai buang dan beg najis itu akhirnya mendapat perhatian pihak berwajib.
"Oleh kerana saya bekerja sendiri kadang-kala bayaran lambat masuk. Jadi waktu itu saya ada masalah nak beli barangan keperluan mereka. Saya amat bersyukur kepada Allah, sekurang-kurangnya bebanan saya dapat diringankan sedikit," katanya.

Pada masa sama beliau turut mengucapkan terima kasih kepada portal mStar Online yang mendedahkan mengenai kesulitan yang dialami keluarga tersebut.
Read More / Baca Lagi >>

Selain Laskar Siber Berhingusan, Najib Juga Di Kelilingi Personaliti Berpenyakit

Posted: 15 Jan 2015 07:49 PM PST

Oleh Mummy Rokiah
http://3.bp.blogspot.com/-P7ZHRnKOcaY/UuP4CDMqR-I/AAAAAAAABkA/XHgSjw_1ADc/s1600/Najib-main-bola.pngPertembungan siber di antara kumpulan Laskar Siber Najib dan wartawan Kadir Jasin nampaknya semakin tegang. Kadir melabelkan kumpulan laskar siber Najib sebagai kumpulan "LASKAR SIBER HINGUSAN" manakala beliau dan Daim pula kumpulan "SEKARUNG GARAM".
Semua pengundi tahu khasnya pengamal media sosial sedia maklum bahawa KUMPULAN HINGUSAN yang menembak melulu tanpa waras itu bekerja di bawah upahan.
Kalau dalam bahasa penjajah "You Squeeze My Juice I'll Squeeze Yours". Oooo....ini suatu kenyataan yang bahaya bagi parti UMNO.
Rupa-rupanya Najib yang kita lihat suci dan bersih kini juga ada menggendong liabilities atau juicy materials dalam sarung beliau . Cuma kita tidak tahu sejauh mana juicy nya juice Najib kalau dibandingkan dengan juice Anwar Ibrahim, juice Mat Sabu dan juice Mustapha Ali.

Apa pun gertak Kadir ini telah menyemai satu benih persepsi hitam di dalam minda pengundi bahawa rupa-rupanya Najib yang kami pilih juga tidak bersih. Hakikatnya Najib semakin hari semakin banyak 'carried forward liabilities' dengan persepsi negatif. Yang sedia ada tak tertanggung kini dicampur lagi dengan isu baru. Beza nya yang ini lebih menakutkan kerana ia tidak datang dari pembangkang tetapi dari orang dalam parti sendiri. Ini bisa membuat Najib pitam di atas ribaan DS Rosmah.
Read More / Baca Lagi >>

Apabila jawatan Presiden PAS di cuit, habis semua pakat melatah..!!!

Posted: 15 Jan 2015 07:47 PM PST

Pemilihan PAS 2015-2017
Jun 2015 akan berlangsung Muktamar Tahunan Pas Pusat yg akan sama memilih barisan kepimpinan utk sesi 2015-2017.
Proses demokrasi Pas sama spt proses demokrasi negara dlm memilih kepimpinan. Negara memilih kepimpinan melalui Pilihanraya Umum dlm tempoh lima (5) tahun manakala Pas melalui Muktamar Tahunan dua (2) tahun sekali.
Dlm Pas, yg akan memilih ialah para perwakilan yg mewakili Pas-Pas Kawasan tetapi kepimpinan negara dipilih oleh pengundi berdaftar.
Sesiapa saja ada hak utk mencadangkan kepimpinan yg disukai. Dlm memilih kepimpinan negara, ramai mencadangkan supaya kepimpinan drpd Umno/BN ditolak tetapi bila diadakan pilihanraya, masih dipilih kepimpinan Umno/BN.
Bg menghadapi pilihanraya, kita berkempen riuh rendah dgn pelbagai strategi utk mengubah kepimpinan tetapi pengundi yg berkuasa memilih. Sama dlm pemilihan parti, yg berkuasa adalah perwakilan. Kita hanya blh mencadang, memberi pandangan tetapi perwakilan yg memilih.

Justeru aku mencadangkan semua ahli Majlis Syura Ulamak tidak bertanding jawatan-jawatan di bawah utk mengelakkan pertindihan kepentingan malah lbh dr itu utk membuktikan Pas mengamalkan apa yg dikata iaitu melaksanakan konsep pemisahan kuasa.
Jika yg menjadi ahli Majlis Syura dan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat adalah org yg sama, maka pertindihan kuasa berlaku & konsep pemisahan kuasa yg diperjuangkan hanya retorik.
Read More / Baca Lagi >>

Wujud garis pertempuran antara Najib dan pengkritik, kata wartawan veteran

Posted: 15 Jan 2015 07:34 PM PST

Kritikan terhadap bekas orang kuat Umno oleh media arus perdana menunjukkan wujud pertempuran antara perdana menteri dan pengkritiknya, kata wartawan veteran Datuk A Kadir Jasin. – Gambar fail The Malaysian Insider, 16 Januari, 2015.Kritikan terhadap bekas orang kuat Umno oleh media arus perdana menunjukkan wujud pertempuran antara perdana menteri dan pengkritiknya, kata wartawan veteran Datuk A Kadir Jasin. – Gambar fail The Malaysian Insider, 16 Januari, 2015.Kritikan terkini terhadap dua bekas orang kuat Umno di media arus perdana melambangkan garis pertempuran antara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan pengkritiknya, kata seorang wartawan veteran, hari ini.
Bekas Ketua Pengarang kumpulan New Straits Times Datuk A Kadir Jasin berkata kritikan yang dilemparkan pada bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin bermula selepas pertemuan antara Najib dan Dr Mahathir, bulan lepas.
"Mesyuarat itu diadakan di rumah bekas perdana menteri itu di Seri Kembangan di mana Najib makan malam bersama Dr Mahathir," Kadir menulis dalam blognya kadirjasin.blogspot.com.

"Perdana menteri dan bekas perdana menteri itu berbincang mengenai beberapa isu termasuk 1Malaysia Development Berhad (1MDB), yang mana Najib ialah penasihatnya.  "Sumber mendedahkan Najib terkejut dengan perbincangan mengenai syarikat itu," Kadir menulis.

Mejar Zaidi tekad berbakti tanpa sayap TUDM

Posted: 15 Jan 2015 07:19 PM PST

Mejar Zaidi Ahmad berazam untuk lebih banyak berbakti kepada masyarakat apabila berada di luar pasukan Tentera Udara Di Raja Malaysia (TUDM) selepas dipecat oleh Mahkamah Tentera pada 12 Januari lalu.

Tekad itu mendorong beliau untuk tidak merayu pemecatannya selepas diputuskan bersalah memberi kenyataan media tentang dakwat kekal dan mendedahkan surat pertukaran tugasnya tanpa izin Majlis Angkatan Tentera.

Menurutnya, jika tidak dipecat sekali pun, peranan beliau dalam TUDM dihadkan apabila beliau mendakwa dihalang terbang serta merta dalam masa 24 jam selepas membuat laporan polis berkenaan isu dakwat kekal pada 1 Mei 2013.

"Saya tidak lagi dibenarkan terbang selepas saya membuat laporan polis (berkenaan dakwat kekal).

"Saya 'disejukbekukan' selepas itu.

"Jadi apakah maksudnya ini? Lebih baik sahaja saya keluar (dari TUDM).

"Lebih baik untuk saya berada di luar dan berbuat sesuatu, berbanding duduk di dalam dan tidak berbuat apa-apa," kata juruterbang pesawat pejuang itu.

Beliau berkata demikian dalam forum 'Padah kerana benar, Bebas kerana salah' anjuran NGO reformasi pilihan raya, BERSIH 2.0 di ibu negara semalam.

Menurut Zaidi lagi, beliau berhasrat untuk "menyumbang secara politik" kepada masyarakat di samping menceburi bidang perniagaan.

Read More / Baca Lagi >>

'Lapor polis, jangan bercakap dengan media' kata Mejar Zaidi

Posted: 15 Jan 2015 07:17 PM PST


Mejar Zaidi Ahmad menasihati rakan-rakan dalam pasukan Tentera Udara Diraja Malaysia supaya mengambil teladan daripada hukuman buang kerja yang dikenakan ke atasnya.

Katanya, mereka tidak harus bercakap kepada media selepas membuat laporan polis jika mengesan perkara yang tidak kena dalam perjalanan pilihan raya.

Jelasnya, beliau dipecat dari TUDM kerana memberi kenyataan media dan bukan kerana laporan polis yang dibuat berkenaan dakwat kekal.

"Kepada anggota-anggota keselamatan, buatlah laporan polis jika anda rasakan ada yang tidak kena.

"Tapi, janganlah bercakap kepada media.

"Tampal pelekat di mulut anda dan media pula janganlah tanya soalan.

"Dapatkan salinan laporan tersebut dan anda boleh merakam gambar individu berkenaan.

"Itu sahaja," kata Zaidi pada forum 'Padah kerana benar, Bebas kerana salah' anjuran BERSIH2.0 di ibu negara pada malam tadi.

Kenyataannya itu disambut dengan ketawa kecil daripada kira-kira 300 orang hadirin forum namun bekas pegawai TUDM itu tetap serius.

"Bukan semua orang tahu hak mereka," katanya.

Tanggungjawab sebagai Muslim
Read More / Baca Lagi >>

'Dia ahli biasa tak perlu layan' kata PJ Terengganu

Posted: 15 Jan 2015 07:15 PM PST

KUALA TERENGGANU – Pesuruhjaya Pas Terengganu, Satiful Bahri Mamat menyifatkan kenyataan Exco Pemuda Pas Pusat, Zulhazmi Shariff supaya Presiden Pas tidak dicalonkan sebagai presiden pada pemilihan parti pertengahan tahun ini, sebagai kenyataan yang tidak perlu dilayan.

Katanya, Zulhazmi hanya ahli biasa dalam Pas dan tidak perlu respons pada kenyataanya itu.

"Tidak perlu respon kenyataan dia.. siapa dia.. dia ahli biasa sahaja dalam Pas," katanya.

Selain menjelaskan bahawa Zulhazmi adalah peguam Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (Pasma) iaitu salah  sebuah NGO yang lantang mengkritik kepimpinan Pas di bawah Abdul Hadi, Satiful Bahri turut membidas Zulhazmi supaya tidak mencampuri urusan parti itu.

Satiful Bahri menegaskan, perwakilan dalam Muktamar Pas akan memainkan peranan untuk menentukan sama ada Abdul Hadi kekal atau sebaliknya.

"Kalau kepimpinan persatuan peringkat dunia iktiraf beliau (Abdul Hadi) dengan melantiknya sebagai Timbalan Ketua Kesatuan Ulama Sedunia, kenapa kita di Malaysia hendak tolak?

"Untuk jawatan Mursyidul Am Pas, kita sudah ada Timbalan Mursyidul Am iaitu Datuk Dr Harun Din," katanya kepada Sinar Harian, di sini.

Sebelum ini, bekas Exco Pemuda Pas Pusat mencadangkan Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak dicalonkan sebagai Presiden pada pemilihan parti 2015-2017 yang akan berlangsung pertengahan tahun ini, sebaliknya lebih layak memegang jawatan Mursyidul Am Pas menggantikan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang uzur.

Read More / Baca Lagi >>

Kalau Najib benar berjiwa besar dan sayangkan negaranya, berundurlah!

Posted: 15 Jan 2015 07:01 PM PST

Aspan Alias
 
Selamat Tinggal Putrajaya..!!!
Kenapa Najib masih berkeliaran di Putrajaya lagi? Kesalahan yang macam mana yang membolehkan seseorang Perdana Menteri dan kabinetnya meletakan jawatan? Tidak kah cukup lagi dalil-dalil dan sebab-sebab kenapa Najib dan seluruh barisan kabinetnya yang gagal sekarang ini untuk meletakan jawatan?
Cuba kita sebutkan apakah yang baik yang telah Najib lakukan yang membolehkan beliau kekal duduk di Sri Perdana itu? Najib mempunyai imej seorang Perdana Menteri yang tidak bertanggungjawab kerana beliau tidak mempunyai roh kepimpinan yang betul dan secocok dengan kemahuan negara dan rakyatnya.  Najib telah gagal segagal-gagalnya untuk mentadbir politik dan negara walaupun beliau telah melalui segala-gala laluan dalam kepimpinan parti sejak memasuki politik pada tahun 1976 yang lalu.
Datang dari keluarga yang pejuang pun dan di tambah dengan pelajaran luar negara sekali pun tidak dapat menggilap beliau sebagai pemimpin yang mempunyai roh yang sesuai dan secocok untuk negara yang kosmopolitan ini. Najib tidak mampu untuk belajar baik dari kesilapan sendiri mahu pun dari kesilapan orang lain dan pendeknya beliau hanya mempunyai kulit yang cantik dan kehidupan yang senang dari keluarga seorang Perdana Menteri.
Segala yang dilaungkan dan dilancarkan secara 'ambitious' untuk kemajuan negara semuanya gagal dilaksanakan dan beliau tidak dapat menghampiri cita-citanya untuk menunjukan kelainan dari pimpinan terdahulu. Beliau tidak dihormati oleh rakyat kerana beliau sendiri tidak mampu untuk menghormati diri beliau sendiri sebagai seorang pemimpin yang sepatutnya bertanggungjawab dan prihatin terhadap kemahuan dan keperluan rakyat pimpinannya dan kerajaan yang diketuainya.
Jika sudah sampai ketahap ini maka tidak ada sebab untuk beliau dan pimpinan dalam kabinet beliau kekal dan masih berkeliaran di Putrajaya melakukan semua yang tidak digemari rakyat. Mereka ini menjadi masalah kepada negara dan tidak tahu bagaimana mereka boleh dan mampu untuk menyelesaikan masalah rakyat dan negara sedangkan mereka sendiri adalah penyumbang kepada masalah yang negara hadapi kini.
Najib telah gagal dalam segala-galanya dan untuk terus menjadi ketua kerajaan merupakan satu tindakan yang menzalimi rakyat dan dirinya sendiri. Jika Najib bersara ia boleh membuka ruang bagi mencari penggantinya yang boleh dianggap mempunyai stature yang baik untuk meneruskan mentadbir dan membina negara ini ketahap yang lebih tinggi lagi.
Jika Najib bersara tentulah ia diikuti oleh barisan kepimpinan dalan kabinet sekali kerana kegagalan Najib itu juga adalah kegagalan keseluruhan barisan kabinet itu. Itu sememangnya biasa kerana kabinet yang ada itu adalah lantikan Perdana Menteri yang gagal itu. Kegagalan Najib itu adalah kegagalan seluruh ahli-ahli jemaah kabinet itu. Itu adalah 'collective' responsibility' yang diguna pakai oleh kebanyakan kerajaan dinegara-negara maju.
Read More / Baca Lagi >>

DAP sokong DEB Razak, sehingga ia jadi ‘Umno-putera’, kata musuh politik

Posted: 15 Jan 2015 06:40 PM PST

Parti pembangkang, DAP, sentiasa menyokong Dasar Ekonomi Baru (DEB) dengan objektifnya bagi membasmi kemiskinan dan menyusun semula masyarakat, kata pemimpin veteran, Lim Kit Siang.
Dasar pro Bumiputera itu bagaimanapun, hanya menjadi masalah selama ini kerana cara ia dilaksanakan, sehingga ia menjadi "agenda Umno-putera" dan bukannya untuk memanfaatkan Melayu bukan elit, kata Lim tentang dasar yang diwujudkan Perdana Menteri Kedua Malaysia yang kedua Tun Abdul Razak Hussein.
DAP sokong DEB Razak, sehingga ia jadi 'Umno-putera', kata musuh politik"Akibatnya, ia memberi manfaat kepada kroni Umno dan panglima perang yang mengakibatkan jurang antara golongan berada dan kurang berada. Ini disahkan oleh kajian baru-baru ini," kata Lim dalam satu temubual untuk siri The Malaysian Insider bagi memperingati ulang tahun ke-39 kematian Razak pada 14 Januari, 1976.
DEB direka untuk meningkatkan (taraf hidup) orang Melayu dan Bumiputera daripada kemiskinan dan merapatkan jurang kekayaan di antara kaum lain, serta menghapuskan kaitan kaum mengikut fungsi ekonomi.
Ia muncul selepas trauma rusuhan kaum pada 13 Mei 1969. Razak, menjadi arkitek kepada dasar itu, sebagai perdana menteri selepas rusuhan tersebut.
Lim berkata, keadaan sekarang tidak seperti dulu, kini terdapat kurang jurang kekayaan antara kaum, tetapi banyak perbezaan antara individu daripada kaum yang sama.
"Oleh itu, seluruh DEB yang saya katakan selama ini, hendaklah berasaskan kepada keperluan dan bukannya kaum atau kuota. Ia perlu digantikan dengan pendekatan berasaskan keperluan," katanya.
Lim pertama kali dipilih ke Parlimen apabila memenangi kerusi di Kota Melaka pada 1969. Bagaimanapun, tidak lama selepas rusuhan itu, beliau ditahan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) selama 17 bulan.
Beliau dibebaskan sebulan selepas Razak mengambil alih kekuasaan daripada Tunku Abdul Rahman.
Lim, yang kini merupakan ahli Parlimen Gelang Patah, ditahan sekali lagi mengikut ISA pada 1987 dalam Operasi Lalang ketika pentadbiran Tun Dr Mahathir Mohamad.
Dalam wawancara ini, beliau menceritakan mengenai Razak dari pandangan pembangkang, menyatakan komitmen kepemimpinannya terhadap demokrasi, politik dan negara sekular - cita-cita yang sama seperti DAP.
TMI: Bagaimanakah Tun Razak dari pandangan anda?
Lim: Dia sangat rajin, seorang bangsawan. Beliau sangat serius mengenai tanggungjawabnya. Dia bukan seorang yang terbuka dan riang seperti Tunku (perdana menteri Malaysia yang pertama Tunku Abdul Rahman Putra al-Haj) tetapi dia sangat serius dan komited atas tanggungjawabnya.
TMI: Bolehkah anda berkongsi kata-kata beliau yang tidak dapat dilupakan, atau pengalaman peribadi anda bersamanya?
Lim: Satu-satunya perkara yang saya ingat adalah (episod) pada hujung sidang Parlimen pada akhir November atau awal Disember 1975. Ketika itu, perdana menteri akan mengadakan parti untuk semua ahli Parlimen. Ia adalah urusan tahunan di Seri Perdana (kediaman rasmi PM), yang terletak berhampiran Parlimen pada masa itu.
Beliau ada satu pejabat peribadi di sana dan beliau menerima panggilan. Kemudian, beliau memberitahu saya (tentang panggilan berkenaan) anaknya Najib (perdana menteri sekarang) tamat pengajian dan betapa gembiranya dia.
Itu adalah perjumpaan terakhir saya dengannya, dan kemudian saya dapat berita beliau meninggal dunia di London. Tiada seorang pun tahu keadaan kritikal beliau.
Read More / Baca Lagi >>

Menjawab 18 Soalan Kadir Jasin .!!

Posted: 15 Jan 2015 06:39 PM PST

Menjawab Kadir Jasin
P Ramlee adalah tokoh dalam bidangnya yang tahu bila masa untuk berdiam diri. Zaman kegelapan P Ramlee bermula apabila irama Pop Yeh Yeh menguasai muzik tanah air. Namun begitu, sumbangan besar P Ramlee dalam penggubalan Dasar Kebudayaan Kebangsaan sangat membanggakan.
Hari ini, sangat malang apabila seseorang tidak tahu bila masa yang sesuai untuk berhenti dan berehat. Mereka ini tidak menyelami nasihat Tun Dr Mahathir Mohamad, supaya berhenti makan sebelum kekenyangan.
Inilah masalah di dalam negara kita, mereka selalu mahu menciptanews of the year.
Kewartawanan era Najib
Kewartawanan hari ini sangat-sangat berbeza dengan era tahun 1960an hingga ke hujung 1990an. Keberuntungan para pengarang pada zaman sebelum Datuk Seri Najib Razak ialah mereka kurang keberanian untuk mengkritik perdana menteri sebagaimana yang mereka lakukan sekarang.
Ada satu cerita oleh wartawan lama, seandainya anda sedang bertanya kepada seseorang menteri soalan yang sukar, tiba-tiba kaki anda akan dipijak sebagai tanda anda tidak boleh meneruskan soalan itu.
Malang kepada mereka kerana hari ini kita mempunyai seorang perdana menteri yang tidak menghalang dirinya dikritik, walaupun reka bentuk kritikan itu kelihatan sangat hodoh malah menelanjangi kekurangan si pengkritus.
Mereka tewas kepada kesederhanaan perdana menteri yang menerima sebarang bentuk kritikan, dan mereka sangat sakit hati kerana perdana menteri boleh bersabar, tenang dan kelihatan hebat di tengah-tengah kritikan yang menggila.
Apalah sangat ketohoran idea wartawan kunos (bukan kuno) yang berasa diri sebagai pemikir terhebat konon, walhal mereka sering lupa tanpa peranan Kerajaan yang memberikan peluang kepada kita bersuara dan berbisnes, ia hanya umpama kertas-kertas hangus yang diterbang angin ke ruang kotor udara.
Saya sangat yakin kerana semakin vacumnya mereka dengan pemikiran lama, dan tidak berada di dalam cycle kerajaan, mereka menjadi syok sendiri hinggakan berperasan merekalah pengkritik tersohor dekad ini walhal kritikan-kritikan itu tidak signifikan kerana tidak up to date. Mereka ingat kerajaan hari ini sebuah kerajaan yang statik. Sedarlah zaman sudah berubah.
Sejak 2009, Najib secara peribadi tidak pernah pun menyinggung apa yang dibuat oleh Tun Daim Zainuddin hinggalah sekarang ini. Sumbangan Daim tidak pernah pun dipertikaikan oleh kerajaan. Mengapakah berasa kerajaan mempertikai atau mengenepikan sumbangan Daim?
Mengapa ada orang lain terasa sangat? Hubungan kerajaan dengan Daim dan Dr Mahathir sentiasa dalam keadaan baik sepanjang masa. Jika mereka mempunyai pandangan yang berbeza dengan kerajaan, bukanlah bermakna kerajaan bermusuhan dengan mereka.
Baru-baru ini saya terserempak dengan Daim di Institut Jantung Negara, walaupun ketuaan beliau sangat jelas, saya tidak fikir Daim mempunyai apa-apa masalah dengan kerajaan dan Najib.
Kita kena sedar Najib tidak mempunyai pegawai tingkat 4 untuk bermesyuarat di luar waktu pejabat atau di luar kawasan.
Saya tidak tahu kepada siapakah Datuk A. Kadir Jasin menujukan kritikannya, jika orang muda yang berdampingan dengan perdana menteri yang dimaksudkan, maka saya bukanlah orangnya. Saya menerima sebahagian kritikan Kadir, tetapi saya menolak sebahagiannya juga.
Sebagai ahli kerajaan yang baik, dan sebagai warganegara yang baik, saya mesti mempertahankan kerajaan, negara dan perdana menteri. Tetapi percayalah, saya tidak akan mempertahankan menteri yang bertanggungjawab di bawah bidang kuasanya terhadap penganjuran K-Pop baru-baru ini.
Inilah jawapan saya terhadap 18 soalannya.
1. Najib memberikan jawapan sebab mengapa darurat tidak diisytiharkan semasa banjir besar baru-baru ini, di antaranya kerana isu insurans sebagaimana dalam laporan Malaysiakini. Majoriti rakyat menerimanya dan pengamal insurans tidak menolak alasan itu, di mana keputusan tersebut dilakukan demi kebaikan rakyat yang ditimpa musibah.
Tanpa darurat pun, kebijaksanaan kerajaan lebih terkehadapan di mana langkah-langkah pro aktif seperti kerjasama kerajaan PAS dan Umno dilihat lebih berkesan. Di peringkat kerajaan persekutuan pun, agensi-agensi kerajaan sudah all out sepanjang masa.
Saya sedar terdapat kekeliruan apabila angka RM800juta disebut kononnya dibelanjakan sepanjang banjir besar baru-baru ini. Walhal, faktanya peruntukan wang itu belumpun dibelanjakan, di mana agensi-agensi kerajaan masih menggunakan peruntukan bencana banjir 2014.
Najib seorang perdana menteri yang sangat teliti, kerana itulah dua hari lepas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Jabatan Audit Negara (JAN) dan Majlis Keselamatan Negara (MKN) menubuhkan Jawatankuasa Memastikan Pengurusan Bencana Banjir sebanyak RM500 juta itu dibelanjakan mengikut cara yang betul, telus dan bertanggungjawab.
Satu sen pun daripada RM500 juta itu akan menjadi kawalan ketat oleh pihak SPRM, JAN dan MKN. Sudah pasti rakyat sangat gembira dengan kerjasama integriti ini.
Kerana itulah, jika anda duduk di Kuala Lumpur dan menulis soalan mengapa tidak diisytiharkan darurat, ia sama keadaan apabila anda duduk di Brickfields dan seseorang menghantar Whatsapp gambar perdana menteri Malaysia dan Presiden Barrack Obama sedang bermain golf, dan anda membuat pemikiran sendiri kononnya mereka bermain golf selama 8 jam. Saya sudah jelaskan kisah sebenar di Hawai di sini.
Read More / Baca Lagi >>

Saya orang Islam, tidak mahu terlibat penipuan, kata Mejar Zaidi

Posted: 15 Jan 2015 06:35 PM PST

Mejar Zaidi Ahmad yang dipecat Mahkamah Tentera bercerita mengenai pengalamannya di forum anjuran Bersih 2.0, di Kuala Lumpur, malam tadi. – Gambar The Malaysian Insider oleh Seth Akmal, 16 Januari, 2015. Mejar Zaidi Ahmad yang dipecat Mahkamah Tentera bercerita mengenai pengalamannya di forum anjuran Bersih 2.0, di Kuala Lumpur, malam tadi. – Gambar The Malaysian Insider oleh Seth Akmal, 16 Januari, 2015. Mejar Zaidi Ahmad yang dipecat Mahkamah Tentera pada Isnin kerana melanggar disiplin memberitahu forum malam tadi beliau tidak pernah menyesal dengan apa yang berlaku.
Zaidi berkata, tindakannya membuat laporan polis terhadap dakwat kekal yang tidak efektif semasa Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu kerana beliau bertanggungjawab untuk menyatakan kebenaran.
"Mereka (kerajaan) mengatakan dakwat itu kekal tetapi saya dapati ia boleh dibasuh. Saya tidak mahu jadi sebahagian daripada penipuan.

"Saya orang Islam dan bertanggungjawab menyatakan kebenaran. Saya tidak menyesal untuk menyatakan kebenaran," kata Zaidi pada satu forum di Kuala Lumpur malam tadi. Forum malam tadi dianjurkan Gabungan Pilihan Raya Bebas dan Adil (Bersih 2.0) yang turut menampilkan Pakar Perlembagaan Dr Abdul Aziz Bari, Naib Presiden Majlis Peguam Steven Thiru dan Pengerusi Bersih Maria Chin Abdullah.
Zaidi dijemput untuk memberikan ucapan pembukaan dan berkongsi pengalaman perbicaraan dengan Mahkamah Tentera.
Read More / Baca Lagi >>

DAP desak KPN jangan beri layanan istimewa pada dalang skandal 1MDB

Posted: 15 Jan 2015 06:32 PM PST

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar perlu memastikan dalang skandal 1Malaysia Development Berhad tidak terlepas siasatan, kata Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua. – Gambar fail The Malaysian Insider, 16 Januari, 2015.Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar perlu memastikan dalang skandal 1Malaysia Development Berhad tidak terlepas siasatan, kata Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua. – Gambar fail The Malaysian Insider, 16 Januari, 2015.Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar digesa supaya tidak membiarkan mana-mana pihak yang terlibat dengan skandal dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) terlepas daripada siasatan, kata Tony Pua.
Setiausaha publisiti DAP itu berkata, selepas 5 minggu laporan polis dibuat, Khalid sepatutnya sudah mula melakukan siasatan dengan mengambil kenyataan pengurusan atau pengarah 1MDB.
"Kami berharap isu ini tidak akan jadi seperti kes lain apabila kerajaan yang terlibat atau individu berkaitan Barisan Nasional (BN) mendapat layanan istimewa dengan Tiada Tindakan Selanjutnya (NFA)," katanya.

Pua berkata, pihaknya kecewa sehingga kini polis masih berdiam diri terhadap 1MDB, sebaliknya mengalihkan pandangan terhadap Pengarah Eksekutif Lawyers for Liberty Eric Paulsen yang menyiarkan Twitter berbaur hasutan sehingga mendapat perhatian istimewa daripada Khalid. "Memandangkan dakwaan yang serius melibatkan hutang RM42 juta yang dikumpulkan dalam tempoh 5 tahun dan melibatkan ekonomi negara, amat penting untuk memastikan sama ada Polis Diraja Malaysia (PDRM) sudah memulakan siasatannya terhadap syarikat itu," katanya.
Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara itu berkata, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) juga perlu menjalankan siasatan terhadap laporan yang dikemukakan pemimpin Umno Pulau Pinang, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan terhadap bayaran faedah yang lebih tinggi daripada kadar biasa bagi bon 1MDB serta lebihan 10% komisyen, yuran dan caj yang dibayar kepada Goldman Sachs International bagi meningkatkan pinjaman AS$6.5 bilion.
Read More / Baca Lagi >>

Kalau Rosmah Boleh Dakap Chong Wei, Apakah Najib Juga Boleh Peluk Nicol David?

Posted: 15 Jan 2015 04:21 PM PST

SH

Saya terpanggil untuk menjawab tulisan Ketua UMNO Bahagian Cheras, Syed Ali Alhabshee yang mempertahankan tindakan isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor yang memeluk jaguh badminton negara, Lee Chong Wei dengan menyifatkan pelukan itu sebagai suatu penghargaan seorang ibu kepada anaknya yang berjaya meraih kemenangan dalam sukan.

Dalam tulisan di blognya, Syed Ali secara khusus menyelar  dan menyebut nama saya dengan menyifatkan tindakan Rosmah memeluk Lee Chong Wei tidak sama dengan perbuatan tiga gadis yang bercium dengan artis K-Pop Korea Selatan.

Katanya lagi, "bagi saya tidak salah bagi isteri Perdana Menteri yang menganggap dirinya ibu memeluk Lee Chong Wei kerana mengiktiraf dan amat menghargai kejayaan yang dicapai oleh pemain badminton yang berjaya mengharumkan nama negara."

Jika diamati tulisan saya semalam, bukan saja perbuatan berpeluk yang dilakukan Rosmah saja yang saya pertikaikan, bahkan juga bercium dengan artis. Dalam gambar yang saya sertakan pula, ia jelas Rosmah sedang bergesel pipi dengan artis Bollywood, Arjun Rampal.

Apabila Syed Ali mengatakan tidak salah perbuatan Rosmah itu, saya harap ianya tidak bemaksud beliau ingin menukar hukum bersentuhan antara lelaki dan wanita muhrim daripada haram kepada tidak haram.

Diharapkan juga Syed Ali tidak bermaksudkan bahawa oleh kerana Rosmah adalah isteri Perdana Menteri, maka beliau mempunyai keistimewaan tertentu dari segi hukum dan dibenarkan berpeluk dengan sesiapa saja.

Selain itu, kenapa hanya Rosmah berpeluk dengan Chong Wei saja diumpamakan pelukan ibu dengan anak, kenapa dengan Arjun Rampal juga tidak dikatakan geselan pipi antara ibu dengan anak? Begitu juga dengan Shahrukh Khan yang gambarnya turut tersebar di media sebelum ini?

Ternampak seolah-olah Syed Ali mempunyai agenda tertentu dalam membela isteri Perdana Menteri dan cuba menyembunyikan perbuatan salah Rosmah yang lain.

Sebagai seorang yang lebih dewasa dan berketurunan Nabi pula, Syed Ali juga seharusnya lebih arif hukum halal haram bersentuhan antara lelaki dengan wanita yang bukan muhrim dan tidak menjadikannya "tidak mengapa" semata-mata kerana ia dilakukan oleh isteri Perdana Menteri.
Read More / Baca Lagi >>

ADAKAH 'KANTONG' kewangan negara dah semakin tenat ???

Posted: 15 Jan 2015 04:00 PM PST


Bijak betul kerajaan 'ambil kesempatan' di atas kesusahan rakyat..

Makin menggalakkan rakyat berhutang..
Bila rakyat susah atau terbeban nak bayar hutang..
Masa itulah pemimpin2 & macai2nya salahkan peminjam hutang..

Interest bermula dari 3.9% ???
Maknanya akan bertambahlah lagi ... interestnya.

KALAU BENAR kata Najib ekonomi negara semakin kukuh lagi stabil walaupun nilai ringgit jatuh.. kenapa tidak bg pinjaman dgn kadar interestnya 0% !!!. 

BUKANKAH Najib pernah berkata.. "kerajaan tidak mengisytiharkan darurat di kawasan yang teruk dilanda banjir bagi membolehkan mangsa membuat tuntutan insuran atas kerugian"..

Mejar Zaidi akan bersama Pakatan Rakyat

Posted: 15 Jan 2015 03:51 PM PST


Bekas Pegawai Kanan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Mejar Zaidi Ahmad mengesahkan akan bersama Pakatan Rakyat (PR).
Beliau berkata demikian, selepas menyertai Forum Bersih 2.0, "Padah Kerana Benar, Bebas Kerana Salah", pada Khamis malam.
"Sudah pasti saya akan bersama Pakatan Rakyat.
"Bila kamu sertai parti politk, kamu kena ikut keputusan parti. Dan kalau parti ambil keputusan untuk saya bertanding, saya akan bertanding sebagai calon," katanya ketika ditanya sama ada akan bertanding sebagai calon PR pada pilihan raya umum akan datang.
Menurutnya, keputusan untuk bersama PR, bukanlah satu keputusan yang dipaksa mana-mana pihak, sebaliknya ia adalah keputusan beliau sendiri, berdasarkan apa yang berlaku dalam arena politik negara.
"Faktanya ialah, kalau awak tidak bersetuju dengan kerajaan, kamu kena ada pilihan atau alternatif. Jadi, saya perlu lakukan bahagian saya, dan saya percaya semua orang buat keputusan sendiri.
"Keputusan saya adalah berdasarkan apa yang saya fikir, bukan berdasarkan apa yang orang fikir dan percaya apa yang saya akan buat," jelasnya lagi.
Isnin lalu, Mahkamah Tentera Kuala Lumpur memutuskan untuk memecat Mejar Zaidi daripada perkhidmatan Yang di-Pertuan Agong.
Keputusan itu dibuat mahkamah berkenaan, selepas mendapati dia bersalah terhadap dua pertuduhan, melibatkan isu dakwat kekal, pada Pilihan Raya Umum ke-13, serta menyiarkan maklumat surat pertukaran kerjanya, dua tahun lalu.

Tiada ruang lagi untuk saya buat dosa – Mejar Zaidi

Posted: 15 Jan 2015 03:49 PM PST


Bekas Pegawai Kanan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Mejar Zaidi Ahmad berkata, dia sudah tiada ruang untuk dirinya membuat dosa.
Beliau berkata demikian, ketika diminta mengulas keputusan yang dijatuhkan Mahkamah Tentera Kuala Lumpur terhadapnya, pada Isnin lalu.
"Saya dah pergi menunaikan Haji, jadi sudah tiada ruang untuk saya buat dosa lagi.
"Dan sudah menjadi tanggungjawab saya untuk berkata benar dalam hal dakwat itu. Saya seorang yang beragama Islam dan saya tidak boleh berada dalam penipuan," katanya dalam Forum Bersih 2.0, "Padah Kerana Benar, Bebas Kerana Salah" yang diadakan pada Khamis malam.
Mejar Zaidi dipecat daripada TUDM, selepas didapati bersalah atas dua kesalahan oleh Mahkamah Tentera Kuala Lumpur.
Daripada tujuh pertuduhan, Mejar Zaidi didapati bersalah memberi kenyataan media tanpa kebenaran Angkatan Tentera Malaysia dan mendedahkan kawat tumpangan keluar kepada media.
Mengulas lanjut berhubung pemecatannya, Mejar Zaidi berpandangan, beliau lebih bebas bercakap sekarang.
"Kalau saya masih kekal dalam TUDM, saya tetap tidak akan dibenarkan untuk terbang (memandu kapal terbang). Jadi, apa makna untuk saya kekal dalam TUDM.
"Sekarang saya lebih bebas bercakap," tambahnya lagi.
Ketika diajukan soalan berhubung tawaran kerja bersama Kerajaan Negeri Pulau Pinang, katanya, perkara itu masih belum diputuskan.
"Itu masih tidak dibincangkan lagi, kita akan bincang kemudian. Kalau ada tawaran pun, mungkin kerja-kerja pejabat," katanya.

Matlamat TIDAK MENGHALALKAN Cara... HARAM TETAP HARAM !!!

Posted: 15 Jan 2015 02:43 PM PST


"Saya menyifatkan tindakan Datin Rosmah Mansor memeluk pemain bandminton nombor satu negara sebagai satu penghargaan seorang ibu kepada anaknya" - Jilat No.1 UMNO


Patutler semenjak2 ni Ketua UMNO Cheras kerap keluar kenyataan berbau BODEK MENGAMPU & pertahankan Najib Rosmah..

“Sirul pernah cakap pada Mak Long, tindakannya itu dilakukan atas arahan seseorang.. " dedah Ibu Sirul

Posted: 15 Jan 2015 07:07 AM PST

SEBERAT mana pun tuduhan yang dikenakan ke atasnya, sebesar mana pun kesalahannya, namun anak tetap anak!

Apa saja berita tentang darah daging yang pernah dikandung sembilan bulan, dibesarkannya itu, tidak mungkin dapat ditepis dan dibiarkan dibawa angin lalu.

Tidak dapat digambarkan kesedihan seorang ibu apabila mengenangkan nasib anak keempat daripada lapan beradik iaitu bekas anggota polis Unit Tindakan Khas (UTK) Bukit Aman, Koperal Sirul Azhar Umar yang dijatuhi hukuman gantung sampai mati oleh Mahkamah Persekutuan, kelmarin.

Menjejaki rumah pusaka didiami Sirul Azhar bersama keluarga sejak kecil di kampung halamannya di Batu 8, Trong, Taiping, tidaklah sukar.

Pertemuan singkat dengan Piah Ahmad, 71, atau lebih mesra dipanggil Mak Long Piah, tidak banyak sedikit, dapat berkongsi duka si ibu tua. 

Ikuti luahan ibu kandung Sirul Azhar seperti diceritakan kepada Wartawan Sinar Harian, NURUL MAZWANA HAMDAN, semalam.

Pintu rumah dibuka kecil. Separuh tubuhnya disembunyikan di balik daun pintu. "Apa yang boleh Mak Long cakap? Hukuman sudah diputuskan hakim, sudah dijatuhkan mahkamah," ibu tua itu bersuara lemah.

Sebagai seorang ibu yang sentiasa mengharapkan kesejahteraan anaknya, dia hanya mampu memanjatkan doa dan berharap anaknya itu kembali semula ke tanah air.

"Dah lama kami terputus hubungan. Kali terakhir kami berjumpa tahun lalu semasa dia datang jemput anaknya.

"Sebagai ibu, siapa yang tidak sedih mengenangkan nasib anak, tambahan pula ketika ini Mak Long tidak tahu di mana dia berada.

"Mak Long reda dengan keputusan yang sudah ditetapkan mahkamah. Itu ketentuan Tuhan. Sudah bahagian dia begitu, tapi kalau boleh Mak Long nak dia pulang.

Read More / Baca Lagi >>

Harga Minyak Dunia Jatuh. Pertumbuhan Ekonomi Malaysia 2015 Negatif 0.5% (KDNK 3.8% Sahaja)....

Posted: 15 Jan 2015 06:16 AM PST

Pertumbuhan Ekonomi 2015
 Harga minyak dunia menjadi perbualan dan perbincangan yang hangat bagi tahun 2015. Itulah antara bait-bait perkataan yang keluar daripada mulut Kenneth Rogoff yang merupakan seorang prefesor ekonomi Universiti tersohor dunia, dari Universiti Harvard.
Manakala ketua strategik teknikal bagi syarikat ICAP yang berpengkalan di New Jersey City mengatakan jika harga minyak dunia melepasi sahaja paras US$39 setong, maka dunia akan menyaksi harga minyak dunia akan berada pada paras USD30 setong.
Dan firma penyelidikan Ekonomi Universiti Oxfort telah selesai menjalankan kajian dan analisa melibatkan 45 buah negara meletakkan :
  1. Filipina adalah pemenang disebalik kejatuhan harga minyak dunia apabila dijangka pertumbuhan ekonomi Filipina akan melonjak pertumbuhan ekonomi ke paras 7.6% untuk 2 tahun akan datang jikalau harga minyak dunia berada pada paras USD40 setong
  2. Manakala pertumbuhan ekonomi Rusia berada pada paras yang menyeksakan apabila bakal menyusut negatif 2.5%
  3. Manakala dikalangan negara maju, Hong Kong akan tersenyum lebar disebalik kejatuhan harga minyak dunia
  4. Negara-negara seperti Arab saudi, UAE, Rusia bakal menghadapi detik yang cukup sukar dalam urusan mengendalikan ekonomi mereka di masa akan datang
  5. Malaysia? Pertumbuhan ekonomi Malaysia 2015 dijangka mengalami penyusutan sebanyak 0.5% dan hanya berada pada paras 3.8% sahaja
Pakar Ekonomi bagi JP Morgan Securities yang berpengakalan di New York, Bruce Kasman menjangkakan kadar inflasi di kebanyakan negara di dunia akan berada pada paras yang tidak pernah disaksikan sejak kegawatan ekonomi berakhir pada 2009.

Perbandingan Kesan Kejatuhan Harga Minyak Dunia Di Bawah USD40 Kepada 45 Buah Negara?

Semak hasil perbandingan kajian dan analisa yang dilakukan oleh Firman Penyelidikan Ekonomi Universiti Oxford seperti di bawah ini termasuklah Malaysia :
Read More / Baca Lagi >>