Followers

Nuffnang

MIMPI SENJA

0

Posted by Unknown | Posted on 11:48 PTG | Posted in

sumber :-

MIMPI SENJA


Pontianak di Hospital Banting?

Posted: 03 Nov 2014 08:21 PM PST


Makhluk kononnya pontianak dikatakan sedang berlegar-legar di pintu Mula tersebar di laman sosial. keluar hospital.Makhluk kononnya pontianak dikatakan sedang berlegar-legar di pintu Mula tersebar di laman sosial. keluar hospital.BANTING - Imej lembaga kononnya didakwa menyerupai pontianak di Hospital Banting yang dirakamkan oleh pihak tertentu kini mula tersebar di laman sosial Facebook (FB) sekali gus menimbulkan tanda tanya dalam kalangan masyarakat.
Meskipun ada pihak menganggap ia sebagai tahyul, namun tanggapan ramai dalam kalangan masyarakat yang mempercayai kewujudan makhluk halus juga tidak boleh diketepikan.
Bekas Pegawai Khas Menteri Besar, Datuk Abd Samad Maharudin berkata, beliau percaya keadaan itu wujud. Namun katanya, masyarakat dinasihatkan agar tidak mudah terpengaruh sehingga menakut-nakutkan pelanggan hospital.
Beliau yang pernah menjadi Pegawai Khas kepada bekas Menteri Besar, Datuk Harun Idris memaklumkan, pada asalnya tapak kawasan Hospital Banting dan Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Langat merupakan kawasan ladang getah dan kelapa sawit.
Justeru katanya, kewujudan makhluk halus di kawasan-kawasan berkenaan tidak dapat dinafikan. Bagaimanapun, beliau tetap menegaskan bahawa hal tersebut tidak wajar dijadikan isu utama kerana bimbang ia disalah tafsir, sedangkan yang Maha Berkuasa adalah ALLAH SWT.
Berhenti sebar gambar
"Masa tu, kawasan tersebut adalah milik sebuah syarikat swasta yang mengusahakan ladang getah dan kemudian di jadikan ladang kelapa sawit. Selepas pembinaan bangunan hospital dilakukan, tidak pula pernah dengar ada jelmaan makhluk halus. Cuma... jika betullah seperti yang kecoh sekarang ni, saya cuma anggap itu sebagai petunjuk dari ALLAH, untuk manusia beringat-ingat.
"Lagipun hospital... biasalah. Hospital kan tempat banyak berlaku insiden ngeri macam pesakit mati kemalangan, mati dibunuh, mati bunuh diri, atau pun mati sakit. Itu perkara biasa, tapi janganlah pula ia dijadikan satu kebimbangan yang tidak sepatutnya kepada masyarakat.
"Mengenai gambar-gambar (pontianak) tu, boleh jadi ia telah diedit. Bagi saya mudah saja, selagi ia tak kacau masyarakat biarkanlah. Tapi jika ada gangguan, pihak pengurusan hospital perlu ikhtiar melakukan sesuatu," katanya yang mahukan masyarakat berhenti menyebarkan foto berkaitan makhluk halus berkenaan di laman sosial ataupun menerusi lain-lain medium.
Abd Samad berkata, beliau mahu masyarakat memanfaatkan kemudahan yang ada dengan baik dan tidak mencetuskan keadaan yang boleh mencetuskan kebimbangan dalam masyarakat.
"Saya yakin masyarakat boleh buat pertimbangan yang wajar akan situasi yang berlaku ini," katanya yang juga merupakan bekas Adun Morib sekitar tahun 1995.
Bukan rakaman CCTV hospital
Pengerusi Ahli Lembaga Pelawat Hospital Banting, Abdul Razak Khasbullah berkata, beliau belum pernah menerima aduan daripada pihak pengurusan hospital atau aduan awam mengenai sebaran gambar tersebut.
Bagaimanapun, beliau memaklumkan telah bertemu dengan pengarah hospital berhubung hal berkenaan dan merumuskan kejadian itu tidak pernah berlaku di dalam wad apatah lagi ia hanya sebuah rakaman melalui telefon bimbit dan bukannya melalui rakaman kamera litar tertutup (CCTV) milik hospital.
"Bagi saya senang, dalam Islam kita tak boleh meragui kewujudan makhluk-makhluk berkenaan. Cuma, apa yang perlu diberi perhatian adalah pihak yang mengirimkan gambar-gambar berkenaan agar berhenti menyebarkannya jika hanya nak menakut-nakutkan orang ramai.
"Paling penting kejadian itu pun bukan boleh dilihat oleh semua orang... hanya insan-insan terpilih sahaja yang boleh nampak. Jadi tak perlulah nak sebarkan gambar-gambar seumpama itu. Ini penting bagi mengelakkan keraguan dan kebimbangan di kalangan masyarakat," katanya yang turut memaklumkan hospital tersebut telah dibina sejak tahun 1974.
Simpan buat koleksi peribadi
Sementara itu, seorang orang awam, Adenan Yusop, 50, berkata, dia tidak pernah melihat atau terdengar khabar angin mengenai sebaran gambar menyerupai pontianak itu walaupun percaya kewujudan makhluk halus.
"Pihak yang dapat rakam gambar 'benda' tu tak payahlah nak sebar-sebarkannya... bagi takut orang ramai buat apa. Nanti orang yang sakit takut nak datang hospital, bukankah dah bagi masalah tu.
"Apa lebih elok, pihak tu simpan sendiri semua gambar pontianak tu jadi koleksi peribadi. Lagipun, kejadian makhluk halus ni tak boleh dibuat main-main... jika benarlah ada, hal ni perlu diambil serius... bukannya memutar belitkan maklumat," katanya.
--Sinar Harian

Dengan mata ditutup, Nik Wallenda berjaya berjalan atas tali merentasi 2 bangunan tinggi di Chicago [Siaran Langsung Discovery Channel @ 8.00 am tadi] DON'T DO THIS, YOU WILL DIE

Posted: 03 Nov 2014 02:21 AM PST

Daredevil Nik Wallenda performs his blindfolded walk along a tightrope between two skyscrapers suspended 500 feet (152.4 meters) above the Chicago River in Chicago, Illinois, November 2, 2014 (Reuters / Jim Young)
Daredevil Nik Wallenda performs his blindfolded walk along a tightrope between two skyscrapers suspended 500 feet (152.4 meters) above the Chicago River in Chicago, Illinois, November 2, 2014 (Reuters / Jim Young)
Thousands of onlookers in Chicago and across the globe nervously watched as famous high-wire performer Nik Wallenda did two tightrope walks with no safety net between 200-meter towers, wearing a blindfold for one. It was all broadcast online.
The 35-year-old daredevil on Sunday attracted a huge crowd of fans near Chicago's landmark Marina City towers, who gathered to watch him make two crossings while 204 meters (671 feet) above the ground.
Reuters / John Gress
Reuters / John Gress

Wallenda had to do the first walk, which spanned for 138 meters (454 feet) and stretched from the west tower above the river, at a 19-degree incline. It took him less than seven minutes to complete.

"I love Chicago and Chicago definitely loves me,"
 said Wallenda while on the wire, with a crowd cheering in support. "What an amazing roar!"
Reuters / Jim Young
Reuters / Jim Young

RT's Ruptly agency estimated that more than 50,000 people gathered to watch Wallenda do his death-defying walk. Even more watched the dizzying footage from home, as it was broadcast live by the Discovery Channel.
The broadcast was intentionally delayed by about 10 seconds, so the channel could cut it off in case the walk went horribly wrong.
Reuters / John Gress
Reuters / John Gress

The second lap that the performer chose to do – between the Marina City towers – was just 30 meters (94 feet) long. But the pole-wielding artist decided to thrill the audience to the extreme by placing a blindfold around his eyes before the stunt.
WATCH HOW WALLENDA COMPLETED HIS CHICAGO WALK:
{
Reuters / John Gress
Reuters / John Gress

Reuters / John Gress
Reuters / John Gress

Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:47 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


WARKAH DARI SAIFUL BUKHARI

Posted: 03 Nov 2014 04:59 PM PST

HARI PENENTUAN, KEADILAN KEPADA SAIFUL 
Saudara-saudari semua,

Hari ini 4 November 2014 akan menjadi saksi ke atas seorang pelakon yang sangat kejam kerana telah melakukan banyak kerosakan kepada orang-orang lain sebelum saya sendiri. Anwar Ibrahim yang anda lihat alim itu, sebenarnya adalah seorang manusia yang sakit jiwa raganya. 

Saudara-saudari, Insyaallah hari ini dia akan menerima akibatnya setelah melakukan perbuatan terkutuk ke atas diri saya tanpa kerelaan saya, malah sebelum saya berapa ramai isteri-isteri yang bercerai kehilangan suami angkara manusia jijik ini, berapa ramai yang telah dia liwat dan dia terepas kerana dia kaya mampu mengupah peguam-peguam termahal.

Sesungguhnya Anwar Ibrahim hanyalah manusia biasa yang menggunakan kedudukan dan kekayaannya untuk memuaskan hawa nafsunya. Namun, sesungguhnya Allah SWT Maha Adil, pada hari ini Keadilan akan ditunjukkan. Mudah-mudahan penderitaan semua mangsa-mangsa liwat yang lalu Azizan, Sukma, Munawar dan isteri-isteri yang menderita akan terjawab pada hari ini.

Kepada Anwar Ibrahim, bertaubatlah kamu kepada Allah SWT kerana sesungguhnya Allah SWT Maha Pengampun. Berhentilah daripada memperbodoh-bodohkan rakyat Malaysia, berhentilah daripada berlakon, berhentilah daripada merosakkan negara, merosakkan rumahtangga orang dan merosakkan agama Islam.  

Walaupun kamu kaya-raya, anak-anak dan isteri kaya-raya tetapi kamu tidak boleh membeli semua sekelip mata. Sesungguhnya keadilan tidak boleh dibeli kerana ianya milik Allah SWT.

Kepada seluruh rakyat Malaysia, marilah kita menutup cerita ini supaya menjadi pengajaran kepada generasi akan datang, supaya janganlah muncul lagi seorang pemimpin sepertinya lagi dalam negara kita ini. Benarlah kata mendiang Karpal Singh bahawa Anwar Ibrahim telah membuat sangat banyak kerosakan kepada negara, semoga penjara Sg Buloh nanti menjadi tempat bertaubat yang terbaik kepadanya.

Mohd. Saiful Bukhari
Kuala Lumpur, 0730am, 4 November 2014.

-----------------------------------------------------------------------------------------
*Warkah di atas kiriman emel.


HADI BAKAL TERSINGKIR DALAM MUKTAMAR PAS AKAN DATANG...TANDA BERAKHIRNYA KEPIMPINAN ULAMA...

Posted: 03 Nov 2014 06:09 AM PST



Presiden PASMA; Pahlol Razi telah memberikan beberapa hint atau petunjuk bahawa kepimpinan ulama yang belajar ilmu agama secara bersanad akan berakhir tak lama lagi.

Presiden PASMA itu juga menyatakan Hadi Awang bukanlah Presiden PAS seumur hidup dengan kata lain secara tersirat dia boleh ditumbangkan atau digantung bahkan boleh disingkirkan dari parti PAS sendiri.

Mungkin kita masih ingat di kala arwah Ustaz Azizan; mantan Menteri Besar Kedah masih hidup, Pahlol Razi adalah dalang utama menjadi duri dalam daging kepimpinan ulama di Kedah.

Hingga arwah merajuk dan terasa hati dengan tindakan Pahlol Razi dan juak-juaknya yang getik nak rampas kepimpinan MB kedah.

Kemelut dalaman perebutan kuasa MB di Kedah menyebabkan PAS tumpas di negeri jelapang padi itu. 

Setelah PAS tewas, Pahlol terus mengkritik arwah hingga membawa kepada sakit berpanjangan, malang sekali bila kaki arwah terpaksa dipotong akibat komplikasi serius kencing manis, geng-geng Pahlol terus mengatakan ia kifarah akibat dosa-dosa arwah Ustaz Azizan mentadbir Kedah.

Sedikit pun tanpa rasa kasihan.




Ulama-ulama bersanad PAS semakin pupus, sementara ular-ular mak semakin ghairah berebut kepimpinan PAS...tanda-tanda akhir zaman.

Bila nak dicalonkan bakal calon DUN Sg Limau,  geng-geng Pahlol Razi mula hasut agar tidak diletakkan calon pro ulama dan calon pilihan arwah Ustaz Azizan. 


Semua orang tahu apa yang Pahlol buat hingga keluarga arwah Ustaz Azizan mengadu pada Mukhriz.

Geng-geng Pahlol juga yang buat provokasi gantung kaki palsu di tiang eletrik tengah-tengah sawah di Sg Limau lepas tu tuduh orang UMNO yang buat.

Kerana pepecahan dalaman, PAS hanya menang dengan majoriti berkurangan. UMNO sebaliknya dapat menguasai beberapa PDM yang dahulunya didominasi PAS.

Sekarang kerana dipinggirkan golongan ulama dalam PAS dan kerana suka menjilat Anwar dan bininya yang ketagih nak jadi MB Selangor, Pahlol tubuhkan PASMA yang ternyata melangggar kepimpinan ulama PAS. 

Pahlol sokong ADUN-ADUN brokar dan barua.


Sekali lagi kerana dosa Pahlol menjilat si peliwat, PAS tak dapat sokongan di Pengkalan Kubor. Inilah dosa akibat bersekutu dengan puak songsang liberal PKR, komunis DAP dan puak-puak penipu 'R', PAS teruk dibelasah di Pengkalan Kubor!

Adakah Pahlol Razi ini spesis manusia perosak yang jemaah PAS mahu angkat sebagai pengganti ulama bersanad dan Presiden yang berusaha menjaga ahli-ahlinya dari lobang api neraka?

Ulama bersanad PAS kian pupus...

    

BOMOH BENGGALI GUNA IBLIS, ANAK PATUNG DIBALUT KAIN KUNING DITEMUI MAHKAMAH

Posted: 03 Nov 2014 03:08 AM PST

ANAK PATUNG DIBALUT KAIN KUNING DITEMUI DI TEPI BANGUNAN MAHKAMAH
KAIN BERBALUT HITAM MELAMBANGKAN CIRI-CIRI IBLIS

oyabun

0

Posted by Unknown | Posted on 11:31 PTG | Posted in

sumber :-

oyabun


Warkah terakhir dari Anwar Al-Juburi ( kata Mat Sabu lah )?

Posted: 03 Nov 2014 07:39 PM PST


Warkah Akhir Untuk Saudaraku.

Saudaraku, esok 4 November 2014 mungkin kali terakhir kita dapat menjejak tanah yang sama, berbumbung langit yang serupa dan menghirup udara yang tiada beza tanpa hadangan tembok penjara dan tirai besi.Rejim zalim Barisan Nasional menerusi aparatnya kelihat amat tidak sabar untuk
kembali menghumban saya ke penjara.

Esok juga mungkin peluang akhir saya berjabat tangan dan menatap wajah saudara semua.Saya dan Azizah serta seluruh keluarga ingin memohon maaf jika terdapat salah dan silap yang kami lakukan sepanjang jalan perjuangan kita.

Kepada sahabat yang setia, terima kasih kerana teguh bersama menegakkan cita-cita Reformasi dan Islah yang kita dokong selama ini.Saya tidak mungkin dapat bertahan begini lama tanpa dokongan dan doa daripada saudara sekalian.

Buat rakan-rakan Pakatan Rakyat, harapan saya agar kerjasama kita dapat diperkukuh demi matlamat menumbangkan kezaliman dan menegakkan keadilan.Untuk anak-anak muda sekalian, masa depan Malaysia ditangan kamu semua.Bangkitlah dengan jiwa merdeka, jangan dilemahkan dengan ugutan penguasa.Kamu penentu masa depan negara.
Walaupun rencana jahat mereka mampu memenjarakan jasad saya, berjanjilah bahawa jiwa dan perjuangan kita tetap bebas dan terus menyusur ke segenap jiwa saudara semua.
Saya tetap optimis, perubahan tetap akan berlaku di bumi tercinta ini.Kita jumpa esok di Istana Kehakiman, Putrajaya.

Reformasi! Allahuakbar!


Sekian,
Anwar Ibrahim.
Bukit Segambut,
3 Nov 2014 . 2145hrs










Wasabi Oyabun..

Belantan

0

Posted by Unknown | Posted on 11:12 PTG | Posted in

sumber :-

Belantan


Liwat ll : Hubungan seksual terdahulu boleh di terima?

Posted: 03 Nov 2014 07:15 PM PST


Keterangan Mohd Saiful Bukhari Azlan berkaitan hubungan seksual terdahulu dengan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim boleh diterima dalam rayuan kes liwat sekarang, Mahkamah Persekutuan diberitahu hari ini.

Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah yang mengetuai pasukan pendakwaan berkata, keterangan itu boleh diterima kerana menunjukkan keadaan minda dan perilaku Mohd Saiful sebelum, semasa dan selepas perbuatan liwat seperti didakwa itu.

Beliau berkata, keterangan itu relevan untuk menjelaskan mengapa tiada sebarang kecederaan atau tanda-tanda trauma fizikal pada dubur pengadu.

"Justeru, adalah jelas bukti mengenai hubungan seksual terdahulu, seperti keterangan oleh Mohd Saiful, sebenarnya diterima...dan tidak ada bahaya yang serius mengenai keterangan prapenghakiman," katanya ketika berhujah di hadapan barisan panel lima orang hakim yang diketuai Ketua Hakim Negara, Tun Arifin Zakaria.

Empat orang lagi hakim ialah Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Md Raus Sharif dan hakim Mahkamah Persekutuan, Tan Sri Abdull Hamid Embong, Tan Sri Suriyadi Halim Omar dan Datuk Ramly Ali.


Muhammad Shafee berkata, contoh keterangan Mohd Saiful yang mengaitkannya dengan hubungan seksual terdahulu dengan Anwar ialah "saya kata saya tidak mahu lakukannya pada hari tersebut."

Beliau juga berkata, Hakim Mahkamah Tinggi telah terkhilaf dalam membuat penilaian maksimum terhadap kes pendakwaan dan salah laku Anwar pada penggulungan kes oleh pihak pembelaan berhubung dengan apa yang dikatakan hubungan seksual terdahulu.

Beliau berkata, keterangan itu relevan mengikut Seksyen 8 Akta Keterangan 1950 kerana ia memperjelaskan pertuduhan liwat.

Mengenai perkara lain, Muhammad Shafee berhujah bahawa Anwar gagal untuk memanggil saksi yang menjadi alibi beliau untuk membuktikan pembelaannya.

Beliau berkata Anwar, melalui peguam caranya SN Nair, telah menyenaraikan kira-kira 10 nama termasuk isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tetapi tidak seorang pun daripada mereka dipanggil.

Suara Politik
Belantan

Teguran Najib kepada UMNO Selangor - Bersikap jujur, bukan pentingkan kem?

Posted: 03 Nov 2014 03:17 PM PST


Datuk Seri Najib Tun Razak memberi teguran keras kepada kepimpinan Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor agar bersikap jujur dan bukannya mementingkan kem tertentu dalam usaha menawan kembali negeri tersebut pada pilihan raya umum akan datang.

Malah, Presiden UMNO itu tanpa berselindung mengakui bahawa beliau malu, letih, perit dan serik dengan kemelut politik UMNO Selangor sebelum ini dan berharap, perkara sedemikian tidak berlaku lagi pada masa hadapan kerana merampas Selangor mesti menjadi kemestian utama.

Perdana Menteri juga secara terbuka meluahkan rasa tidak berpuas hatinya dengan proses penambahan ahli serta pendaftaran pengundi di Selangor, yang disifatkan sebagai masih lembab berdasarkan angka-angka semasa dan ujarnya, senario serupa turut berlaku di negeri-negeri lain.

Pada satu ketika juga, Najib dilihat menepuk 'rostrum' sebanyak tiga kali ketika mengupas mengenai kewujudan kem tertentu pada pilihan raya umum lalu serta penilaian tidak jujur oleh Badan Perhubungan UMNO Selangor berhubungan kriteria dalam soal pemilihan calon.


"Kalau kita nak memilih calon, tak boleh pilih kerana (dia) penyokong kuat dan dari kem kita, betul? Siapa patut dipilih? Kalau kawasan itu berkehendakkan pemimpin yang berwibawa, cuba kita huraikan apa maksud dan kriteria berwibawa? Malangnya semua kata mereka 'winnable candidate' (calon boleh menang).

"Hakikatnya kita tidak jujur kepada diri kita, kita tidak menilai dengan sebenarnya. Kita lebih mementingkan kedudukan kita daripada kemenangan UMNO dan Barisan Nasional (BN). Kalau kita tidak berani buat perubahan ini, apa makna-nya kita bercakap soal perubahan?

"Maaf kalau saya bercakap dalam nada sedemikian tapi saya nak berterus terang, bahawa tiada apa dalam hati yang menggembirakan saya daripada melihat kita menebus maruah dalam pilihan raya umum akan datang, tidak ada yang menggembirakan saya daripada melihat kita kembali berkuasa," katanya.


Ucapan keras Perdana Menteri semasa merasmikan Konvensyen UMNO Selangor 2014 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) itu kemudiannya disambut dengan laungan 'Betul!' serta 'Hidup Najib!' oleh para hadirin.

Dalam pada itu, Najib menggesa Badan Perhubungan UMNO Nege-ri Selangor supaya segera bangkit dengan semangat baharu di samping menerima hakikat bahawa parti berkenaan tidak lagi berkuasa seperti sebelum ini, sebaliknya merupakan pembangkang menyebabkan gerak kerja parti perlu dilipat gandakan.

Katanya, seandainya semua pihak memiliki semangat untuk bangkit daripada dua kekalahan berturut-turut dalam pilihan raya umum lalu, tiada sebab mengapa UMNO dan BN tidak boleh kembali menjadi parti yang memerintah Selangor.

"Saya berjanji akan membantu Selangor tetapi saya minta keberhasilan. Lakukan usaha ini dengan kos yang rendah tetapi keberhasilannya tinggi dan ingatlah, Allah tidak akan mengubah nasib kita melainkan kita sendiri berusaha untuk mengubahnya," jelasnya.-UMO

Suara Politik
Belantan

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:10 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


LIVE from Putrajaya: Shafee KASI MALU Sri Ram guna gambar Saiful hidang kopi!!!

Posted: 03 Nov 2014 10:55 PM PST



Jam 1442:  Ehh ... malunya Gopal Sri Ram main hujah foto yang tak layak dijadikan bukti???  Ini mesti percaturan propagadna Anwar Ibrahim ... MESTI PUNYA!!!

2.35pm: Shafee refers to the photograph which shows Saiful at Anwar's tea function.

Lead defence counsel Gopal Sri Ram had previously argued that cameras do not lie, and it shows the demeanour of Saiful.

Shafee says the photograph is not admissible as the photographer need to be called.

"This is a documentary evidence and rules apply. If not it is documentary hearsay."

Shafee says while Gopal claimed Saiful looked normal, the government prosecutor says the complainant looked upset.

"Hence this is very subjective," he says.

LFL: Shafee attempting to explain Saiful serving tea/ coffee & curry puff to Anwar & guests after the alleged sodomy.


Jam 1400: Ada usaha macam nak buat diversion guna isu baru melibatkan pelajar asrama di dera  untuk tenggelamkan perbicaraan Anwar.


Sebab Anwar diliwat di asramaa lah dia mahu liwat orang pula ...


Jam 1320: Dah dijangka kumpulan Manikavasagam nak buat kekecuhan. Polis tak dapat tahan dari berlaku. ISA takde ... makan kejadian kena dibiarkan berlaku dahulu

1.20pm: Some 50 Saiful supporters have gathered outside the Palace of Justice with banners and placards.

Among those present was Salahuddin Abdullah, 22, from Sepang, who told Malaysiakini that Anwar has tarnished Islam.

"We must fight against those who soil Islam," he said.

Meanwhile, some 20 Anwar supporters created a minor commotion when they gathered at the steel barricades and asked the police to let them through but this was denied.

The group was led by Kuala Selangor PKR branch chief S Manikavasagam.

-----------------------

Sementara itu ada pula yang menari-nari pula ....

Macam diversion untuk buat sesuatu saja .....

Reformis veteran REDHA Anwar ke penjara, tunggu nak LUDAH Rafizi

Posted: 03 Nov 2014 10:10 PM PST


Dr Maza yang tak berapa betul pemikirannya pun nasihati Anwar supaya TAUBAT dan pencen. Baca JOMO MALAYA SINI.

Manakala reformis lama tengah bengkak dengan Rafizi. Rupanya budak MC Gay Gay ni kaki ampu cucuk bontot ...

Boleh kah pembelaan heret Saiful ke penjara?

Posted: 03 Nov 2014 09:53 PM PST


Terbaca di Jomo Malaya semalam:

Group peguam bela difahamkan akan menyiapkan pembentangan mereka selepas pembentengan pendakwaraya tamat... Pendakwaraya masih tetap dengan pendirian mereka bahawa DNA itu sama dengan DNA kepunyaan Anwar Ibrahim... Mereka juga konsisten dengan Cara DNA itu diambil dan pastinya jawapan peguam bela pastikan akan menemui jalan buntu...
Kemungkinan besar, team peguam bela akan cuba mengalihkan isu kepada perkara lain... Jika benar apa yang berlaku, kemungkinan game terakhir mereka adalah dengan mengheret Saiful sama ke dalam penjara...
 
Sepenuh di SINI.
 
DIbuatnya Saiful dimasukkan ke dalam bilik penjara yang sama... nyaya Saiful!
 
Dari pembacaan berikut:
 
 "377A. Carnal intercourse against the order of nature - Any person who has a sexual connection with another person by the introduction of the penis into the anus or mouth of the other person is said to commit carnal intercourse against the order of nature."

"377B. Committing carnal intercourse against the order of nature - Whoever voluntarily commits carnal intercourse against the order of nature shall be punished with imprisonment for a term which may extend to twenty years, and shall also be liable to whipping."
 a
Saiful kena ke tidak? Yang voluntarily adalah anwar. Yang masukkan punai adalah anwar. Saiful tak gunakan punainy ... boleh ke kena?   


Dah nampak kena ni ... padanlah Zuraidah nak ajak robohkan gate... Kuat PATI penjual buah dari Bengkalis.

Bawak bertenang. Ambik sembahyang, kau orang Islam pluralisma boleh ikut sama sembahyang. Tukang gendang pun Adam adli.



 
 

LIVE dari Putrajaya: Kenyataan dari dock layak masuk dubor Sukma!!!

Posted: 03 Nov 2014 09:18 PM PST



Jam 1250: Kenyataan Anwar dari dock (iaitu kandang tertuduh dan bukan kandang saksi) layak dicampak dalam dubur Sukma. Takde bersumpah dan corss examination (soalperiksa).

Mahkamah kembali pukul 2.20 PM

12.50pm: Shafee emphasises that Anwar's statement from the dock is worthless as he provided reasons which were untenable.

 He says the spreadsheet that the prosecution prepares is from the raw material of the chemist's analysis.

The government appointed lawyer says it is copied exactly from the source.

 1.09pm: Justice Arifin announces a break with the hearing slated to resume at 2.20pm


Jam 1230: Air mani di dubur boleh kekal hingga 65 jam di rectum. Dalam kes Anwar ia adalah 56 jam.

Ada disebut ketika trial air mani boleh kekal sampai 72 jam.

12.30pm: Shafee further submits that samples from the rectum can lasts longer compared to the peri-anal.

He says there is literature that the samples can last up to 65 hours in the rectum.

"In Anwar's case, the samples were retrieved after 56 hours," he points out.

Shafee wants to submit an article in Thai, where the conclusion is in English, but Ram Karpal objects.

"This article has been pointed out in the High Court and the Court of Appeal, we cannot allow an article which is in Thai in court.

"If not we might as well take an article in Spanish," argues the defence lawyer.

Justice Arifin notes the objection.

While Shafee continues to submit further on the Thai article, Justice Suriyadi stops him and says he cannot decipher what is in the article although it is related to a sexual offence.

"For all we know it could be against a chicken," says the judge.

Shafee says he takes the point and maintains it is not about a chicken. But Justice Suriyadi has the courtroom in stitches when he quips, "It could be about KFC for all we know".

Sperm dimasukkan ke uterus buat mahasiswa pro PKR GPA 1.6

Jam 1215: Satu lagi penjelasan kenapa tak mungkin air mani Anwar saja di inject ke dubur Saiful seperti dikatakan oleh anwar dan KELNDAIAN boleh percaya buta.

12.15pm: Shafee says if there is DNA, it makes the case stronger.

He raises the question again as to how Anwar's semen could have been planted with some signs of degradation as the sperm found did not have tails.

"This shows there is degradation. If it is planted, where could we get the accused's sample and aged it a little," he says.


Jam 1213: Saiful's underwear with accused semen stains worn 2 days after sodomy not incredible due to protoscope exams done on Saiful.

Note: Saiful's underwear worn on the day of alleged sodomy was washed & hence no traces of accused semen.

Ada faham Gopal Sri Ram????

 12.07pm: Moving to Saiful's grey underwear, which he used when going to HKL, where semen stains of Anwar were found, Shafee explains it is not incredible.

The defence lawyers, he says had questioned how could this be and he explained that it could be as a result of Dr Osman inserting the proctoscope to inspect Saiful's anus.

Or it could be discharge retrieved from Saiful by the HKL doctors, the prosecutor explains.

Jam 1140: Shafie kisahkan DNA ke 3 serupa kes DNA orang yang tidak dapat dikesan dalam kes Teoh beng Huat. Kalau ini pun badigol tak faham, ulang balik periksa SPM tu ...

Bodoh sangat!!!

LFL: Shafee - unexplained 3rd party DNA in Saiful's samples could be that of Dr Osman ie the first Dr who examined him. Or unidentified 3rd party DNA could be of anybody like in TBH's inquest where an unknown DNA sample was attached to TBH's belt.

Shafee reading notes of evidence of DNA expert to clarify how she classified her analysis.

11.40am: ‎In many of these cases, McDonald's testimony had been rejected and that is the reason why the appellate court says he is an armchair expert.

On the allele 18, Shafee says Saiful's was examined by Dr Mohd Osman Abdul Hamid and there was no evidence that the proctoscope used was sterile.

"There is no evidence whether Dr Osman wore gloves as he was all over the anus of Saiful.

"There is possibility that Osman's DNA is deposited on Saiful," he says.

 11.50am: Shafee says this could explain the contamination.

Now he discusses the photographs taken from Anwar's lock-up, which show the toothpaste, toothbrush and towel which have already been used.

He says we can conclude Anwar opened the package on those items, which were handed over by the police.

Shafee says the 18 allele found on Saiful's peri-anal region could be from Dr Osman.

"The allele 18 just appeared once and what PW6 says is that it is a starter. Starter is a reading that is false."


Jam 1148:  Macam Dr Porntip, Pakatan sekali lagi guna pakar asing yang conman, Brian McDonald. Asal omputih saja dia ingat bagus ....

LFL: Shafee attacking credibility of defence DNA expert McDonald saying that his expertise has been rejected in Aust cases.

 11.15am: Shafee reads defence witness Dr Brian McDonald's testimony, where he says these are pristine DNA i.e. samples found from Saiful.

He says even Australians classify McDonald as an "armchair expert" and not only the Court of Appeal.

(In convicting Anwar, the appellate court found the defence witnesses as armchair experts)

"Australian judges held the same about the defence experts whom they described as armchair experts," says Shafee.

 11.22am: Shafee says Malaysia is already there, together with Singapore, on DNA testing.

He says McDonald should not be relied upon as the Australian court also does not accept his evidence.

"He has been rejected in many courts in Australia and Brunei," says Shafee.

 11.32am: McDonald's testimony had been rejected since 2007 and also in two cases in 2014, says the prosecutor.

McDonald, Shafee adds, will testify on anything "under the sun".


Jam 1052: LFL: Shafee - DNA experts said DNA reading was perfect, pristine not that DNA samples were pristine. chemist evidence should be accepted at face value unless it can be shown that it was inherently incredible or not credible.

PKR tiada locus standi nak tuduh BN rasuah ... serah pihak berkuasa

Posted: 03 Nov 2014 07:50 PM PST


Tadi masa buat ceramah bodohnya di atas lori, Tian Chua berhujah BN rasuah maka rakyat hadapai kenaikkan harga.

Hok ni apa cerita?


Bukan BN yang cakap, tapi orang PKR sendiri.

Usahlah nak politikkan rasuah. Baik rasuah atau liwat, semua kesalhan undang2. Oleh itu, usahlah nak guna sebagai modal politik. Baik liwat mahu pun rasuah mesti dihukum.

Rasuah ni adalah kesalahan peribadi atau individu. Yang perlu dihukum adalah individu.

INgat cerita judi haram tu tak melibatkan DAP di Selangor dan Pulau Pinang?


Dalam kita timbulkan isu semalam tentang ada Setpol pakai kereta mewah YANG DAH MODEL LAMA, ada pula MP Pas pun hebat juga kereta.

Jual air Yaasin boleh pakai kereta mewah ke???

Sudahlah PR ...

LIVE dari Putrajaya: Sperrma tanpa ekor boleh peroleh DNA

Posted: 03 Nov 2014 07:38 PM PST



10.42am: Shafee says while the sperm's tail may dissolve, the head remains.

From the head, he says the chemist managed to get the reading, and the reading was perfect.

Shafee is seen as debunking Ram Karpal's submission that in order to be pristine it must be a fresh sample.

Justice Arifin orders a short recess until 11am.



Jam 1031: LFL: Shafee - reading notes of evidence where DNA experts agreed there would be degradation of sample. No test to show what level of degradation

10.25am: Shafee now replies on the alleged degradation.

He says if the reading is achievable then it should not be questioned.

The prosecutor adds that (chemist) Seah (right) did not say the samples were pristine but rather that the reading is perfect.

He says the Court of Appeal also dealt with the samples and it is not in dispute.

He cites an Australian murder case R vs Butler where a DNA sample was retrieved from a towel which had been buried for 13 years.

"The DNA was found on the towel where semen was found. The reading was considered matching and the accused was convicted for the murder," he says.

Shafee further cites internet articles but Justice Arifin questioned how could the court evaluate internet articles.

"In my case, the reading is perfect."


Jam 1015: LFL Shafee - who would go, to what extent would someone go & get semen, plant evidence?

Anwar should have conducted his own DNA analysis if dissatisfied instead of claiming fabrication etc.

10.15am: Shafee argues that Anwar's case is not the first case where he alleged conspiracy as there was the Indian case.

"How do we explain Anwar's semen sample found (in Saiful's anus). The broad allegations of conspiracy must be believable and logical, and the court should evaluate this."

"The defence has not explained how Anwar's semen was there," says the government-appointed prosecutor.



10.05am: Shafee points out that while Anwar has claimed the sodomy case was the greatest 'fitnah' against him, he did not deny his presence at the said apartment (condo).

Shafee shows the court the arrival of Anwar and Saiful from the closed-circuit camera.

"It is Anwar's duty to dispute this (his presence at the condo unit)."

With the defence of alibi abandoned, Shafee says this would attract an adverse inference made against the accused.




Mkini

 9.36am: Government-appointed prosecutor Shafee cites various case laws where adverse inference can be made against Anwar for not calling his alibi witnesses.

He refers to an Indian Supreme Court decision in the case of a politician who killed his wife to keep their marriage secret and tried to dispose the body by burning it in a 'tandu' (oven).

The politician, Shafee says, gave a list of alibi witnesses but none of them were called to prove his alibi.

But there were evidence to prove the politician's presence when the body was burnt at a restaurant which he owns, says the prosecutor.

"The failure to call alibi witnesses is considered an independent corroborative evidence."

10am: Shafee says according to the Indian case, a corroborative evidence can be made against Anwar when he failed to call his alibi witnesses.

"We (the prosecution) have proven Anwar's presence in the particular (condominium) unit," he says.

Justice Suriyadi asks whether the accused testified from the dock or otherwise in the Indian case, Shafee says the Indian politician had exercised his right to remain silent.

The prosecutor submits two photographs to show Anwar and Saiful in the said condo unit where the incident happened.





Kumpulan Manivasagam yang rempuh gate hari itu

Jam 0900:

Shafee - con't submissions on Anwar's notice of alibi. none of the witnesses listed in the alibi were called. Court can comment & draw inference from defence's failure to follow up on the alibi notice. Saiful was cross examined on alibi.

Shafee narrating in detail the tandoori murder case in India - illicit sex & murder of a woman involving a tandoori oven.  Defence cannot simply abandon the defence of alibi. once u have opened the umbrella, u must use it irrespective of rain or shine.

 Shafee drawing similarities between tandoori murder case where the court rejected the accused defence that evidence was fabricated vs him.

Mkini:

 9.30am: Shafee reads out the court's transcript. He says former defence lawyer Karpal Singh (right) had then said an alibi notice was given.

"The defence is short lived as none of them are called."

He cites a case law where an adverse inference can be invoked following the defence's failure to call its alibi witnesses.


Takyah komenlah KELDAIAN ... mcm std SPM

Jam 1102: Pemerhati asing kata mahkamah adil

PUTRAJAYA, Oct 31, 2014:
International observers have stated that the current appeal by Datuk Seri Anwar Ibrahim on his sodomy 2 conviction is going smoothly so far.
According to Union of Civil Liberties senior adviser Danthong Breen, the ongoing hearing has been fair on both sides.
"This is a great example of the trial as it is not often that the courts have given both sides all the time to present their submissions.
"I have attended the previous trials at the High Court and the Court of Appeal and each time the evidence was expanded and given more in detail," he said when met outside the court at the Palace of Justice here today.
However Breen said while that factor adds greater value for the whole legal system but his doubts on the case have increased.
"When you have the two arguments presented by both sides, there are doubts about the fact of guilt and also doubts about innocence.



Jam 0900: Shafee dah mula. LFL ni paham ke apa di akata fabrication? Yang pembela nak create doubt gunalah hujah yang tak boleh dijawab atau ada pelbagai kemungkinan lain/ Itu hanya menunjukkan pembela TAK ADA FAKTA asas untuk timbulkan KERGUAN YANG BERKEYAKINAN!!

Apa pun kita guna info Twitter Lawyer for Liberty dan Malaysiakini sebagai sumber. Tak perlu percaya kerana kita akan beri komen juga....


Jam 1000: Kelihatan Tian CHua berucap tapi tak ramai orang keliling mendengar. Kata dia kalau Anwar ditangkap, kita akan kumpul di Dataran hujung minggu ini. Tengok siapa yang kuat?

Dalam ucapan, dia perlekehkan Tan Sri Shafee. Ikut kiu anwar kata dia sensasikan submission dan mahu jadi AG. Buat apa? Dia buat duit lagi banyak sebagai peguam luar????

Masa ni juga nak sibuk pasal rakyat dibebani kenaikkan kos tinggi. Abis Penang dan Selangor apa dilakukan berkenaan rumah rakyat yang mana rumah dibiar kasi naik mendadak!!!

Ronnie Liu




Jangan komplen bila satu hari ini berlaku? Kaldaian ...
Jam 0910: Duduk ramai-ramai ini baca Yaasin ke? Eh ... ada si samseng Ronnie Liu. Mana cina? Apsal Melayu saja????????

Cilaka lu kasi kaldai Melayu!!!!







Jam 0900: Samad Said tiba. Kumpulan yang bakal rempuh gate ari itu yang pakai merah dan hitam. Duit dah bayar belum. Nanti Jonah bawak lari lepas mahkamah kang  ...



Jam 0840: Spendar Stopa Ali buat apa?












Jam 0830: Risalah, banner dan laungan reformasi kedengaran







Jam 0820: Pelbagai gambar

Warkah Akhir Untuk Saudaraku.

Saudaraku, esok 4 November 2014 mungkin kali terakhir kita dapat menjejak tanah yang sama, berbumbung langit yang serupa dan menghirup udara yang tiada beza tanpa hadangan tembok penjara dan tirai besi.Rejim zalim Barisan Nasional menerusi aparatnya kelihat amat tidak sabar untuk
kembali menghumban saya ke penjara.

Esok juga mungkin peluang akhir saya berjabat tangan dan menatap wajah saudara semua.Saya dan Azizah serta seluruh keluarga ingin memohon maaf jika terdapat salah dan silap yang kami lakukan sepanjang jalan perjuangan kita.

Kepada sahabat yang setia, terima kasih kerana teguh bersama menegakkan cita-cita Reformasi dan Islah yang kita dokong selama ini.Saya tidak mungkin dapat bertahan begini lama tanpa dokongan dan doa daripada saudara sekalian.

Buat rakan-rakan Pakatan Rakyat, harapan saya agar kerjasama kita dapat diperkukuh demi matlamat menumbangkan kezaliman dan menegakkan keadilan.Untuk anak-anak muda sekalian, masa depan Malaysia ditangan kamu semua.Bangkitlah dengan jiwa merdeka, jangan dilemahkan dengan ugutan penguasa.Kamu penentu masa depan negara.
Walaupun rencana jahat mereka mampu memenjarakan jasad saya, berjanjilah bahawa jiwa dan perjuangan kita tetap bebas dan terus menyusur ke segenap jiwa saudara semua.
Saya tetap optimis, perubahan tetap akan berlaku di bumi tercinta ini.Kita jumpa esok di Istana Kehakiman, Putrajaya.

Reformasi! Allahuakbar!

Sekian,
Anwar Ibrahim.
Bukit Segambut,
3 Nov 2014 . 2145hrs


Jam 0830; Setakat tadi sudah ada 300 orang datang. Mereka ingat hari ini keputusan.
Salam Reformasi.
Seperti yang semua sedia maklum, perbicaraan politik terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memasuki fasa terakhir di mana selama 3 hari awal peguam pihak pembelaan membentangkan hujah dan fakta.
Dijangkakan minggu hadapan pada 4 November (selasa) setelah tamat hujahan pihak pendakwa, dan hujahan balas pembelaan. Panel 5 Hakim Mahkamah Persekutuan akan membuat keputusan samada Datuk Seri Anwar akan dibebaskan oleh konspirasi ini atau akan dipenjara.
Kami menyeru kesemua sahabat untuk bersama kami menyatakan solidariti terhadap Datuk Seri Anwar dengan hadir beramai-ramai ke Istana Kehakiman Putrajaya pada 4 November 2014.
Keputusan kes ini bukan hanya melibatkan batang tubuh Datuk Seri Anwar sahaja, tetapi bakal menentukan masa depan Malaysia samada Badan Kehakiman masih lagi terkonkong oleh pengaruh Politik atau komited terhadap keadilan.
Ayuh semua saudaraku pelbagai kaum, Jumpa Anda di Sana!
#RakyatHakimNegara
Khabarnya Permatang Pauh hantar 14 bas. Hmmm ... berapa bas yang berisi kelak?

Tan Sri Shafee dijangka sambung hujah pukul 11 pagi. Lepas digulong oleh Dato Gopal Sri Ram. Dikuti oleh penggulongan Shafee. Mungkin lepas itu tangguh dulu.


Macam orang putus asa ajer ???

Posted: 03 Nov 2014 05:09 PM PST



Takyah nak timbulkan persoalan lojik bodoh tak berilmu. ....


Ini isu jenayah dan undang-undang. Tak faham law jangan buat andaian...

Semua sudah terjawab dalam mahkamah. Pembangkang mahu 'create reasonable doubt' tapi tak cukup untuk dipersoalkan.

Tambah lagi, banyak sangat tipu muslihat hingga PKR guna saksi tipu dan fabricate evidence. BUkan polis atau pendakwa yang nampak kaki penipu dan pembelit tapi Anwar dan PKR!!!

Previous liwat encounter admissable in Court

Posted: 03 Nov 2014 04:13 PM PST



The evidence given by Mohd Saiful Bukhari Azlan pertaining to alleged previous sexual encounters with Datuk Seri Anwar Ibrahim is admissible, the prosecution told the Federal Court.

Lead prosecutor Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah argued that such evidence would reflect Mohd Saiful's state of mind and conduct before, during and after the sodomy incident.

He added that the evidence would be further helpful to understand the issue of credibility on the part of the complainant.

"It is relevant to explain why there were no injuries or signs of physical trauma on the intimate part of the complainant (Mohd Saiful).

"How come you have KY jelly (when Mohd Saiful went to see Anwar)? All this will only make sense if the complainant says that there were previous encounters. If you are used to the situation to a number of times, you will get prepared not to be injured," Shafee submitted, Monday.

The prosecutor added that such evidence was also relevant pursuant to Section 8 of the Evidence Act 1958 among others to explain the preferred sodomy charge.

Shafee further added that Anwar had failed to call about 10 alibi witnesses including the PKR leader's wife, when a notice of alibi had been issued by his solicitor earlier.

Read more at Tunku HERE

Anwar tak kasi guna Akuan Bersumpah Dr Osman penipu

Posted: 03 Nov 2014 03:28 PM PST



Baca dulu butiran transkrip Dr Osman dengan Karpal Singh dalam mahkamah di SINI

Menurut Yuktes yang pernah menjadi peguam Anwar Ibrahim, dia telah menipu. Berikut komen Yuktes:

Anwar telah hantar dua orang ke Mynmar untuk ambil Akuan Bersumpah daripada Dr Osman. Akuan bersumpah yang dirujuk di atas tidak pernah digunakan di Mahkamah kerana tidak diminta oleh peguambela Anwar ketika di Mahkamah Tinggi.

Kenapa? Sebab Anwar telah halang kita daripada buat sedemikian.

Di sini turut tertera satu lagi pembohongan Anwar. Menurut Anwar, dia tidak bawa mana-mana saksi alibi dia ke Mahkamah kerana mereka telah ditakutkan dan diberi tekanan oleh pihak polis.

Namun, nampak tak apa yang Dr Osman cakap? NO THEY NEVER ASK ME ANYTHING

Takkan polis nak buli saksi alibi walhal "saksi penting" seperti Dr Osman yang merupakan orang pertama yang telah periksa dubur mangsa liwat tidak diusik?

Yang hantar dan beri tekanan untuk buat akuan bersumpah adalah Anwar.

Tapi, polis yang dikecam oleh Anwar. Ini logik? Ini gelagat seorang yang sah bersalah dan sekarang cari jalan untuk 'escape' !

Tan Sri Shaffee adalah betul! Dr Osman saksi yang tiada kredibiliti!!

Lari Anwar bila dItanya enggan bagi DNA

Posted: 03 Nov 2014 08:40 AM PST



Punca sebenar Anwar Ibrahim tidak mahu memberikan DNAnya untuk disiasat sudah dikenalpasti apabila contoh DNA yang diambil pada sebatang berus gigi, sehelai tuala Good Morning dan sebotol bekas air mineral kosong kepunyaan Anwar adalah sama dengan rektrum yang berada dalam dubur Saiful.

Menurut Shafee Anwar Ibrahim telah diminta untuk memberikan DNA tetapi malangnya dia enggan untuk berkerjasama dan pihak polis terpaksa menahan beliau sehari dalam lokap. Pihak polis tidak memaksa beliau setelah beliau enggan memberikan DNA untuk disiasat.

Seperti pembunuh yang menggunakan pisau tapi enggan memberikan cap jari untuk disiasat.

Sewaktu dalam lokap Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur pihak polis telah berjaya mendapatkan DNA melalui berus gigi, sehelai tuala Good Morning dan sebotol bekas air mineral kosong.



Sementara itu Anwar Ibrahim yang memberi kenyataan kepada media sebentar tadi terus menyerang peribadi Tan Sri Muhammad Shafee kononnya Shafee diupah oleh UMNO.

Beliau mendakwa ini semua hanyalah mainan politik UMNO yang mahu beliau dipenjara. Apabila ditanya kenapa beliau enggan memberi DNA, Anwar Ibrahim terus meninggalkan wartawan tanpa sebarang jawapan.

Sg Rapat Onlline

Anwar tidak lagi releven untuk PR atau BN

Posted: 03 Nov 2014 05:35 AM PST

Tiada ribuan sambut Anwar pagi tadi, penyokong sudah bosan [lihat SINI]

Memetik Malaysiakini dari blog Dr Novandri, Guan Eng mengatakan tiada beza ada Anwar atau tiada Anwar.

Menurut ketua menteri Pulau Pinang itu lagi, tiada beza sama ada Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dibebaskan daripada tuduhan liwat atau dipenjarakan, jika ketiga-tiga parti tidak mampu menunaikan komitmen dan janji.

Dr Novandri SINI menginterpretasi sebagai:

Lim Guan Eng masih mahu menegakkan benang yang basah tentang Pakatan akan 'habis' jika Anwar dipenjarakan. Realitinya, DAP dan PAS tidak sebulu di dalam politik. Lebih-lebih lagi sekarang apabila parti PAS dihina dengan teruknya oleh rakan-rakan politiknya sendiri.


Rocky Bru SINI pula menginterpretasi sebagai:

Even with Anwar leading the pact now, the coalition has been weakening and sometimes in disarray. Anwar himself is not who he used to be. In 1998, he ignited the local Reformasi and was almost as successful as the Reformasi in Indonesia; in recent years, it has been a challenge to get a few thousand people to take to the streets .....


Namun begitu, bagi UMNO dan BN:


... it's not going to make much difference. Prime Minister Najib Razak's main concerns are not Anwar Ibrahim's jail term or justice for Saiful, it's the growing dissent within his own ranks and the growing unhappiness of his old boss, Dr Mahathir Mohamad. 

Sementara itu, Najib pun meluahkan rasa kecewa dengan UMNO Selangor yang nampaknya "lembab" untuk menyedari masaaalah, perbetulkan sikap dan lakukan gerak kerja untuk baiki dan perbetulkan parti.

Dah masa UMNO akui mereka perlu bangun kembali berasaskan meritokrasi politik individu. Barulah ada asas baik dari keahlian mahu pun kepimpinan cawangan, bahagian dan negeri untuk mencari kekuatan.

Lelaki atau Pompuan, memang tak ada pendirian

Posted: 03 Nov 2014 01:30 AM PST

Azmin arah suruh hormati Mufti tentang fatwa SIS sesat, 


Lalu SIS mahu saman Majlis Fatwa Negeri Selangor. Kemudian salahkan Putrajaya ....

Dalam hal ugama, takkan kita nak dengar cakap SIS yang hanya penulis kolum akhbar, aktuvis dan bukan ahli dalam hal ugama. Mereka ni faham ugama pakai tangkap muat. Ada anti hadis, anti nabi, dan Islam liberal yang sesat.

Anwar pula macam ular tak boleh ambil pendirian ....

 The opposition leader said while it was the right of the National Fatwa Council to disagree with SIS, it should not have banned the group.

Anwar also defended Selangor Menteri Besar Mohamed Azmin Ali's stance on the fatwa, saying that the latter merely said he respected it.

"My position is that there must be an avenue for people to agree to disagree and to continue to have discussions in a proper forum," Anwar told reporters after giving a speech at the Muslim Democrats Conference dinner in Petaling Jaya tonight.

"I have reservations about the fatwa. It can express disagreements but I don't think they should ban discourse in the first place."

SIS is filing a judicial review on a fatwa gazetted in July which declared that SIS and any other similar organisations that promote religious liberalism and plurality as being deviant to the teachings of Islam.

In addition, any publication that promoted liberal and pluralistic religious thinking would be declared unlawful and confiscated.

SIS have named the Selangor Fatwa Committee, Selangor Islamic Religious Council (Mais) and the state government as respondents in the judicial review.

The group said it was challenging the fatwa on constitutional grounds.

In his remarks today, Anwar said religious authorities should not place a blanket ban on concepts such as liberalism and pluralism without first looking at how they are being used in Muslim intellectual discourse.

Muslim authorities, Anwar said, should allow for more space in society to discuss the different interpretations of these concepts.

"Liberalism can mean openness and pluralism is an ideal that has been advanced by (famous Tunisian Muslim scholar) Rached Ghannoushi., who said that Islam is pluralistic. You cannot label Ghannoushi as deviant.

"If pluralism means that you reject the Muslim faith as the true faith, then that is different. But pluralism can also mean diversity, which is respected and noble."

Meanwhile, Azmin said that he was not qualified to comment on whether the fatwa was properly done as he was not a part of the Fatwa Council which issued the decree.

He added that the Selangor Muslim Affairs Council (Mais) will meet SIS over the fatwa that declared the latter a deviant organisation.

Azmin said the meeting would allow Mais to listen to SIS's point of view while the latter would also have the chance to learn the reasons behind the fatwa.

"This is a positive development to enable SIS to discuss the fatwa with Mais and for the Mufti's office to look into the matter.

"I urged both parties to take this consultative approach and the Mufti has agreed to this.

"This is the best way so that both parties can get explanations from each other," Azmin told reporters when met after the Muslim Democrats Conference.

Azmin was criticised today by SIS for saying that the state government respected the Fatwa Council's decision to issue the decree. – November 2, 2014.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/wrong-to-ban-sis-allow-different-views-anwar-urges-muslim-authorities#sthash.cmNMwQtf.dpuf

PELIWAT BISEXUAL MACAM GITU LAH ... tak ada pendirian ... lelaki atau perempuan


Salahlaku seks 377 tak perlu waran tangkap

Posted: 03 Nov 2014 12:00 AM PST

 
TAN SRI Muhammad Shafee Abdullah berhujah Anwar diharapkan adalah orang terakhir yang perlu mengetahui bahawa Seksyen 377 merupakan seksyen di mana menangkap orang kena tuduh, tidak memperlukan waran tangkap.
Hujah peguam bela Anwar bahawa bukti-bukti yang diambil daripada lokap di mana Ketua Pembangkang itu ditahan tidak boleh diterima sebagai bukti; atas sebab penangkapan Ketua Umum PKR pada 7 Julai 2008 adalah tidak sah kerana tidak dikeluarkan waran tangkap.