Followers

Nuffnang

Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:45 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PENYOKONG PKR KELAPARAN, MULA PERSOAL WANG KOPI

Posted: 27 Oct 2014 09:30 PM PDT


Beberapa penyokong PKR kelihatan lesu, kelaparan dan dahaga. Mereka terbaring sambil berkata-kata sorang-sorang seperti orang gila. Pergaduhan sesama mereka mula meletus. Mereka mula mempersoal wang kopi masing-masing. 

Kepada orang ramai yang sudi, dimohon membawakan mereka sebotol air mineral atau secangkir kopi madu.










MENJELANG KEPUTUSAN ANWAR, AMERIKA SYARIKAT CARI ORANG LAIN

Posted: 27 Oct 2014 08:30 PM PDT

Penghargaan kepada khas Anwar Ibrahim yang disebut di dalam buku Building Moderate Muslim Networks.

Ketika Anwar Ibrahim menunggu hari-hari beliau akan dimasukkan penjara Amerika Syarikat sudah pun mencari penggantinya. Anwar yang satu ketika dahulu adalah orang harapan Uncle Sam kini sudah tidak lagi berguna untuk dipertaruhkan. Anwar menepati ciri-ciri yang dicari mereka tetapi sekarang ini beban yang dibawa Anwar tidak lagi dapat menawarkannya untuk keistimewaan tersebut kepada kuasa penjajah alaf baru itu.

Sememangnya dalam perancangan dan melaksanakan polisi mereka, Amerika Syarikat mengguna pelbagai cara, atas pelbagai nama (seperti kebebasan, demokrasi ddan seumpamanya) serta orang-orang tertentu dalam sesebuah negara itu sendiri untuk memudahkan kerja-kerja mereka. Menjatuh dan menaikan seseorang pemimpin sesebuah negara amat kerap dilakukan oleh Amerika Syarikat.
Mereka lakukan kerja-kerja espionage ini melalui pelbagai agensi kerjaaan mereka – secara penuh kerahsiaan yang akhirnya terbongkar. Contoh-contoh yang telah mereka lakukan tersangat banyak. Lazimnya selepas terlaksananya perancangan mereka, negara itu menjadi kacau-bilau atau tunduk patuh kepada segala apa kehendak Amerika.
Sebab itulah apabila Anwar dipecat dari menjadi TPM, beberapa pemimpin kanan negara penjajah tersebut bingkas membela beliau. Dari Naib Presiden Al Gore, Setiausaha Negara Madeleine Albright hingga kepada John Mallot, Dutanya di Kuala Lumpur, (dan berkali-kali juga suara sahabat karibnya Paul Wolfowitz kedengaran) kesemua mereka terpaksa menyuarakan bantahan kerana orang harapan mereka dipenjarakan. [Wolfowitz adalah antara orang terawal berjumpa Anwar selepas dibebaskan]
Walaupun terpenjara semenjak 1998, mereka tetap percaya dan menaruhkan harapan Anwar masih berupaya untuk membantu mereka. Maka, sebaik sahaja Anwar terlepas, Anwar terus berkampung di beberapa pusat penting di Barat yang kemudiannya memainkan peranan penting dalam menerbitkan buku Rand Corporation "Building Moderate Muslim Networks" (BMMN).
Perancangan terperinci yang disebut dalam buku BMMN ini amat penting untuk kita baca, faham dan sedar bahawa gejala-gejala yang melanda kita saban hari adalah tidak lari dari perancangan musuh. Kelantangan suara-suara songsang Liberal-Moderat dan kelicikan kerja-kerja jahat puak Liberal-Moderat semuanya ini tercatat dalam buku BMNN dan juga buku terbitan Rand Corporation yang terdahulu "Civil Democratic Islam". Kedua-dua buku ini dengan jelas menyebut sumbangan dana berterusan Amerika Syarikat melalui barua-barua moderat mereka (baca: The "Moderate Baruas") untuk tujuan membawa sesebuah negara dan para pemimpinnya di bawah telunjuk Uncle Sam.
The U.S. government should make an explicit decision to help build moderate Muslim networks and link these efforts to overall U.S. strategy and programs.
Dengan pelbagai imbuhan lumayan, Anwar memang telah dapat memainkan peranannya untuk menjadi budak suruhan Amerika. Hasil perancangan Rand Corporation supaya kerajaan menubuhkan sebuah yayasan mirip Asia Foundation, yang sangat berjaya meliberalkan umat Islam di Asia khususnya di Indonesia, maka dengan dana USD$50,000,000 maka Foundation for the Future (FFF) ditubuhkan pada tahun 2006 – ketika Anwar masih berulang alik di antara Tanah Airnya dengan negara tajaannya. Anwar dilantik sebagai Pengerusi dan Presiden FFF yang pertama – suatu kebanggaan?
Ketika Anwar memegang jawatan penting dalam FFF inilah timbul skandal Paul Wolfowitz dengan teman wanitanya, Shaha Riza. Anwar bertindak untuk menyelamatkan sahabat karibnya dengan membawa keluar Shaha Riza dari World Bank ke FFF. World Bank pula membayar USD$21,000 kepada Anwar pada tahun 2006.
Dengan kemungkinan disumbat ke dalam penjara dan sokongan orang ramai semakin merosot terhadap "agenda perubahan" Anwar yang semakin hari dilihat semakin menjadi agenda sendiri dan keluarga sendiri. Banyak gerak langkah menjadi kEjang kerana nafsu tembolok semakin diketahui umum. Setiap percaturan atas nama rakyat bermatlamatkan keuntungan peribadi. Maka semua ini menjadi suatu bebanan yang Uncle Sam tidak mahu menanggung lagi.
Umur sudah tidak lagi menyebelahi Anwar. Untuk menghadapi PRU akan datang, Anwar sudah mencecah umur 70an. Kelompongan pimpinan untuk menganti KETUM partinya sukar disambut oleh barisan muda yang ada. Pakatan Rapuhnya mungkin tinggal dua dahan sahaja untuk mendepani PRU14 – dahan Islamiknya, yang merupakan tulang belakang jentera pilihanraya, mungkin sudah gugur patah dimakan anai-anai parasit dalam parti PAS.
Amerika tidak mahu ketinggalan kerana kegagalan Anwar itu. Mereka sudah pun menyusun rapi mencari altenatif kepada Anwar. Saya yakin beberapa bidak telah pun dikenalpasti. Ciri-ciri bidak baru Amerika ini seharusnya mempunyai ciri-ciri apa yang Anwar punyai 30-40 tahun lalu. Orang itu kini sedang di"grooming" malah jika kita teliti – sememangnya bidak ini sudahpun menunjukkan keupayaannya. (http://akarimomar.wordpress.com/2014/10/27/uncle-sam-sedang-mencari-pengganti-anwar-ibrahim/)

ANWAR LIWAT: 7 PERKARA YANG RAKYAT HAKIM NEGARA PERLU TAHU !

Posted: 27 Oct 2014 07:30 PM PDT


1. Rakyat hakim negara hanya ketika pilihanraya bukan utk adili kes jenayah peribadi. Rakyat telah menghakimi BN & kami telah menang PRU13 yg lalu 133/222 kerusi. Anda telah kalah dengan 89/222 kerusi. Anak2 tadika pun faham 133 lebih banyak daripada 89. 

2. Sebelas hakim, 11 orang telah yakin yg Anwar terlibat dgn liwat. 3 hakim Mahkamah Persekutuan kes pertama dgn Azizan nyatakan dlm 1 paragraf bahawa kejadian itu memang berlaku. 2 bebaskan Anwar hanya sbb teknikal kerana Azizan terlupa tarikh.

3. Kemudian Anwar minta supaya paragraf itu dibuang. Tahun ini 5 hakim secara 5-0 putuskan yg paragraf itu dikekalkan. Dgn kata lain, mereka bersetuju dgn fakta bahawa kejadian liwat memang berlaku. Siapa kita utk mempertikai kajian mereka yg pakar bab perundangan. 

4. Dan bulan April thn ini 3 hakim mahkamah rayuan secara 3-0 setuju dengan tanpa syak lagi yg Anwar memang meliwat Saiful. Boleh baca keputusan ini dalam anwaraidc.com . Jadi 3+5+3=11 hakim telah buat keputusan ttg Anwar. Bukan 1 org tapi 11 org hakim. 

5. Hari ini & esok 5 lagi hakim akan buat keputusan di Mahkamah Persekutuan, keputusan terakhir utk Anwar bagi kes Liwat 2 ini, bukan Fitnah 2 mcm kata mereka. Jika Anwar dilepas, itu keputusan mahkamah yg perlu diterima. Jika Anwar tidak lepas, itu juga keputusan mahkamah yg perlu diterima. 

6. Hanya org yg terdesak, org yg bersalah akan rasa terdesak lantas melakukan hal2 yg melanggar undang2 spt kejadian di UM mlm tadi. Org yg tidak bersalah sepatutnya hanya perlu tersenyum & berdoa serta bertawakal kpd Allah. 

7. Anwar, cukuplah utk menipu rakyat. Cukuplah utk mengguna rakyat bagi kepentingan peribadi. Keadilan akan terbukti berdasar fakta kes anda. Jangan khuatir jika anda tidak meliwat. Namun jika anda mmg benar melakukannya, keadilan kpd Saiful akan terlaksana jua. Rakyat hakim negara pada PRU14 nanti. Bukan hari ini & esok. 28/10/2014 Hari Selasa. -

sumber 


Video Terkini Dari Istana Kehakiman : Tahap Mental Penyokong Anwar Ibrahim Terserlah

Posted: 27 Oct 2014 06:47 PM PDT


Perhatikan betapa 'tinggi'nya tahap pemikiran penyokong-penyokong Anwar Ibrahim.


Klip klap....klip klap......apa punya 'mental' macai Anwar.

*Kes perbicaraan Anwar Ibrahim tapi kenapa ada muka 'Mak Lampir' pada banner tu?

GELAGAT PERSATUAN MAHASISWA UM REMPUH PAGAR DIKETAWAKAN PENSYARAH SENDIRI

Posted: 27 Oct 2014 06:30 PM PDT

Facebooker Harris Nasril menempelak sekumpulan penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim yang bertindak merempuh pintu pagar Universiti Malaya semata-mata untuk membenar Ketua Umum PKR berceramah.

"Lepas ceramah apa jadi? Teh tarik la macam biasa. Ceramah tak habis-habis. Anwar ada berapa banyak masa lepas PRU12 sampai PRU13 tak pernah pun dia cuba masuk UM.
"Bila nak dekat kes mahkamah guna student nak buat drama gempak. KAHKAH!
"Di Hong Kong orang occupy berbulan nak tuntuk hak demokrasi. Di UM konon tuntuk hak demokrasi?
"Hak demokrasi apa benda wei…hak untuk bagi Anwar pentas ceramah je. Lepas ceramah bersurai. Jangan lupa selfie!,"sindirnya.Turut dipaparkan Harris Nasril sekeping foto pelajar-pelajar UM yang sedang minum teh tarik selepas merempuh pagar universiti.
Edwin Michael Pensyarah Universiti Tunku Abdul Rahman, Perak menganggap tindakan itu sebagai memperbodohkan tahap mahasiswa paling maksima semata-mata untuk membela satu batang tubuh bernama Anwar Ibrahim.

"Pintu pagar UM dipecahkan. Ini dlakukan bukannya menuntut pendidikan percuma atau kebajikan mahasiswa. Ini dilakukan hanya untuk perjuangan agenda peribadi seorang bangsat politikus.
"Sejak PRU12 tidak pernh sekali pun datang ke UM, hanya kerana kesnya besok dibicarakan mahabalacinya mati-matian mahu huru harakan negara ini!,"katanya dalam facebook R Ed Mikael.
Lim Sian See yang memetik tulisan facebooker Reha Dolphin berpendapat Anwar tidak sepatutnya menjadikan mahasiswa sebagai perisai untuk masalah peribadinya, sebaliknya mencontohi Nelson Mandela masuk penjara tanpa keluh kesah.
"Bagi saya, si Ketum jangan jadikan pelajar universiti sebagai perisai ..
"Kalau Ketum adalah seorang pemimpin yang sanggup mengharung segala keperitan perjuangan, bila Ketum sudah mati, mungkin dia bole dikenang sebagai seorang ahli politik yang ada pendirian.
"Contoh seperti Nelson Mandela, seorang pejuang yang ditahan di penjara bertahun-tahun lamanya tanpa keluh kesah sehingga dia bebas dari penjara dan dijulang sebagai hero sehingga di akhir hayatnya,"katanya.
Blogger amenoworld pula menganggap isu rempuh pagar UM tidak boleh menyelesaikan kes liwat yang sedang dihadapi Anwar.
"Kes dia tak boleh selesai dengan rempuh UM. Atau berpidato depan UM. Ataupun berdemo di istana kehakiman.
"Kes dia hanya boleh diselesaikan dengan proses perbicaraan di mahkamah. Ini satu-satu jalan yang dia ada. Dia kena cari ruang keadilan kat situ. Anwar bukan orang yang kekurangan duit. Atau kuasa. Sekalipun dia bersabit dijatuhkan hukuman penjara selama 5 tahun dia sentiasa boleh melakukan rayuan supaya dibebaskan. Itu kalau dijatuhkan kesalahan. Kalau tidak? Jika dibebaskan?
"Bagaimana dengan perlawanan2 itu semua? Kalau dijatuhkan penjara, berapa lama kau semua nak berdemo? Tinggalkan keluarga, anak bini, hilang kerja, hilang pelajaran, sanggup kena buang apa semua segala?.
"Takde masalah. Jika ia atas tujuan yang jelas. Contoh. Kau nak ubah sistem. Tapi apa yang aku nampak atas tubuh badan pemimpin. Bagi aku perlawanan2 macam tu mengarut dan tak tentu hala,"katanya.

LAGI SOLADIRITI KEPADA PRESIDEN PAS DI KUALA TERENGGANU

Posted: 27 Oct 2014 05:16 PM PDT


DUTA ASING CAMPURTANGAN POLITIK MALAYSIA?

Posted: 27 Oct 2014 04:30 PM PDT

SIAPAKAH ORANG PUTIH DAN ORANG CINA INI? DARI NEGARA MANA?

ADAKAH MEREKA MEMANTAU SUMBANGAN DANA MEREKA?

Imbas semula campurtangan kedutaan negara asing beberapa tahun dahulu, http://mymassa.blogspot.com/2013/11/bukti-singapura-mengintip.html Nampaknya mereka tidak pernah serik.Persoalannya, adakah mereka datang untuk memantau hasil dana yang mereka sumbangkan untuk memporak-perandakan kestabilan negara? Siasatan perlu dilakukan segera, ianya tidak boleh dibiarkan!

ULAMA PAS SERU HADIR BERAMAI-RAMAI KE KUALA TERENGGANU

Posted: 27 Oct 2014 03:40 PM PDT

PAS Pusat Keluar Arahan Sokong Presiden. Adakah Ahli PAS Wala' Pada Haji Hadi Atau Anwar?

Posted: 27 Oct 2014 09:30 AM PDT

Esok bukan sahaja menjadi penentu kepada Anwar Ibrahim.

Esok juga menjadi penentu kepada Haji Hadi sama ada ahli parti yang dipimpin akan menyokong beliau atau sebaliknya berdasarkan surat ini.




Adakah akan ada lagi BARUA dan BROKER menjelang hari esok?

Gambar Kerusi Stadium Kosong Membayangi Program Anwar Ibrahim di Stadium 3K Subang Jaya

Posted: 27 Oct 2014 09:02 AM PDT

Biar gambar berbicara...



Memang terbukti Anwar Ibrahim di penghujung jalan yang dipilihnya. Rakyat dah muak dengan permainan memperkudakan orang lain demi kepentingan peribadi.

Gambar Terkini Anwar Ibrahim di Stadium Mini 3K Subang Jaya, Terpaksa Cari Kawasan Sempit, Penyokong Kurang

Posted: 27 Oct 2014 08:18 AM PDT

Gambar Anwar di Stadium 3K Subang Jaya.



Kenapa Anwar Ibrahim tak pilih venue yang lebih besar seperti Padang Kelab Sultan Sulaiman?

Sebab tak orang dah meluat dan tak sanggup jadi barua dan macai Anwar Ibrahim lagi. Penyokong Anwar sekarang tak seramai zaman Reformasi.

Atau sebab PAS boikot perhimpunan kali ini?

*Cuba cari pemimpin PAS dalam gambar di atas.....yilek!

Terkini Gambar Anwar Di UM : Dari Kedutaan Turki Ke Universiti Malaya

Posted: 27 Oct 2014 07:42 AM PDT



Memang lawak tengok gelagat Anwar Ibrahim sekarang ni.

Bila dah hujung-hujung nyawa, pandai pulak pergi ke menara gading untuk raih sokongan.

Rasanya tak perlu nak promote apa yang tengah berlaku di Universiti Malaya kerana ramai rakan blogger yang dah updata keadaan semasa.

Cuma satu soalan yang menerjah ke benak fikiran....

1. Masa mula-mula kes liwat, kenapa tempat pertama yang si Ketum ni lari adalah kedutaan Turki bukannya UM?

2. Masa mula-mula kes liwat, kenapa buat cerita bohong yang bahawa ada orang nak bunuh dia sebab tu dia bersembunyi. Kalau betul ada orang nak bunuh dia, kenapa dia berani pulak pergi ke UM malam ni?

Sudah-sudahlah Ketum...


NIK NAZMI SENTIASA BERIMAGINASI AGAR DILIWAT ANWAR...DAH GILO APO???

Posted: 27 Oct 2014 06:00 AM PDT


Muka macam jerangkung dalam almari ada hati nak goda Anwar....eeeei geli nyer, you are not Anwar's taste la. 

Uwekkkk perasaan hensem dan jambu konon...ada hati berangan ketagih untuk diliwat Nuar jubo.

Sedor le diri tu sket!





Nik Nazmi ni mungkin juga memberi klu bahawa Nuar memang suka meliwat namun dirinya tidak disentuh. 

Kira dia hebat le tuh, walhal tentu Nuar geli dengan muka dia macam budak slapstik.

Apa respon Anwar???

Nuar...ko ade selera ker dengan jantan poyo perasan lebih nih???



Presiden PAS Boikot Mesyuarat Bersama Anwar Ibrahim. Apa Mesej Untuk Ahli Parti?

Posted: 27 Oct 2014 04:13 AM PDT

Tamparan Buat Anwar, Hadi Tidak Hadir Mesyuarat

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Anwar Ibrahim menerima tamparan hebat daripada sekutu politiknya apabila Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak muncul pada mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat di bangunan Parlimen pada Isnin yang diadakan bagi meraih sokongan berhubung kes liwat pada Selasa dan Rabu.

Ketiadaan Abdul Hadi dalam mesyuarat penting sehari sebelum pendengaran terakhir rayuan Anwar berhubung kes liwat keduanya menimbulkan pelbagai tanda tanya daripada pengikut politik pembangkang yang selama ini merasakan pemimpin mereka bersatu.

Walaupun ini bukan kali pertama Abdul Hadi tidak melibatkan diri dalam mesyuarat yang dipengerusikan Anwar, namun ketiadaannya pada kali ini dilihat janggal terutama di saat Ketua Pembangkang itu mungkin berhadapan hukuman penjara jika gagal dalam proses rayuannya.

Seakan menutup perselisihan antara beliau dan Presiden PAS itu, Anwar pada permulaan sidang medianya lebih awal menyatakan bahawa Abdul Hadi tidak dapat hadir kerana mempunyai komitmen lain di Terengganu.

Seperti biasa, pada mesyuarat itu Abdul Hadi diwakili Timbalannya, Mohamad Sabu; Setiausaha Agung, Datuk Mustafa Al; Naib Presiden, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man serta beberapa pemimpin PAS lain.

Pada Selasa dan Rabu ini, Mahkamah Persekutuan akan mendengar rayuan terakhir Anwar berhubung kes liwat keduaanya.

Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh sebelum ini disabitkan bersalah dan dijatuhkan hukuman penjara yang dikenakan Mahkamah Rayuan pada 7 Mac lalu selepas mendapatinya bersalah meliwat Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Anwar, 67, didakwa mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan, yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Sumber : http://www.mstar.com.my/berita/berita-semasa/2014/10/27/hadi-anwar/
http://antidotcomm.blogspot.com/2014/10/mesyuarat-tertinggi-pakatan-tanpa.html

 

 
 
 

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:25 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


MENJAWAB Gopal Sri Ram: Hujah macam di High Court ...

Posted: 27 Oct 2014 10:13 PM PDT



Kami merujuk kepada laporan Malaysiakini mengenai hujah Gopal Sri Ram SINI.


Hal utama yang boleh dipersoalkan Gopal mungkin pad agambar Saiful sehari selepas incident menghidang air teh kepada pengunjung AIC. Pembelaan sedang cuna untuk persoal kredibiliti witnes.

Hujah tak kuat sebab Saiful bekerja dengan Anwar. Ada 1,001 macam sebab kenapa dia kembali hari esuknya. Mudah untuk tan Sri Shafee jawab.

Kebanyakan hujah-hujah Gopal tak releven. Dia cuba kaitkan dengan Inspector Rodhwan dan IGP tapi ianya bukan hujah menolak liwat berlaku. Anwar didakwa kerana ada semen terkumpul di dubur Saiful dan semen itu kepenuyaan Anwar.

Pembela perlu membuktikan itu bukan semen Anwar untuk kata dia tak bersalah.

Apa perlu Gopal mahu andaikan ada subahat atau 'accomplice'? Anwar telah liwat Saiful berdasarkan semen. Itu faktanya. Tambah lagi, ayah Saiful adalah penyokong Anwar dulu, bukan penyokong BN. Bapanya berbangga anak dia kerja dengan anwar.

Takde cerita ini semua nak trap anwar. Akhirnya ayahnya tak bangga Anwar kerjakan anaknya.


Gopal pertikaikan kenapa Dr Osman dari Psurawai yang penyokong Anwar tidak dipanggil. Macam mana nak panggil bila Dr Osman tak boleh confirm tanpa Pathology Report. Lagi pun kes jenayah hanya libatkan hospital kerajaan saja ....

Lagi pun, Pusrawai tak pernah hantar any specimen lab sebab mereka tak ambil specimen. Isy bodohlah mantan hakim persekutuan ni. Ini bukan kes High Court tapi kes Mahkamah perskutuan ... isu perundangan dan bukan evidence dan trial,


Dalam hal spendar Saiful, agak terlambat pihak pembelaan untuk kemukakan fakta baru. Kena tengok dahulu samada ada dua DNA.

Jika ada pun, apa cerita semen di dubur tu. Siapa yang punya? Anwar!


Ada tiga lagi bakal bercakap - Surendran, Ram karpal dan Sangeet. Sama bangang ke semua ni?????

LIVE from Putrajaya: Saiful ke rumah Anwar ketika dua hari tak buang air?

Posted: 27 Oct 2014 09:36 PM PDT



Jam 11:20: Gopal Sri Ram kata Saiful ke rumah anwar sehari lepas kejadian untuk hidang teh. Padahal dia dikatakan dua hari tidak bang air. Oleh kerana gambar di atas bukan bahan bukti, Gopal perlu berhujah dulu .

Takut ini hanya hujah untuk diguna sebagai propaganda dan bukan ada hard fact. Malaysiakini berusaah perbesarkan SINI


KOMEN: Hairan kenapa hakim yang baik dan adil seperti Tan Sri Ahmad Maarop dikeluarkan.

Lagi hairan, kenapa tidak diobjek Gopal dari menjadi peguambela. Dia pernah mendengar rayuan kes Sukma Dermawan.


Jam 1100: Peguambela Anwar Ibrahim Gopal Sri Ram kini cuba mempertikaikan dua set seluar dalam Saiful telah dikemukakan sebagai bukti. Beliau mendakwa salah satu seluar dalam itu telah dibasuh dan basah.

Katanya, seluar dalam kedua tidak dipakai oleh Saiful pada hari itu tetapi ia ada bekas air mani.
 
Bekas Hakim Mahkamah Persekutuan Gopal Sri Ram yang bertindak menjadi ketua peguambela Anwar Ibrahim ... seterusnya di Sg Rapat Online SINI



Jam 1020: Blog Belia Bangkit laporkan ada hakim ditukar. Betul ke?

Peguam Anwar membangkang hakim Tan Sri Ahmad Maarop. Dia digantikan oleh Dato Ramli Ali. Maka dengan ini, adalah Ketua hakim negara, PMR, Tan Sri Mohd Raus Sharif, Tan Sri Hamid Embong, Tan Sri Suriyadi and Dato Ramli Ali


Hmmm ... ada kena mengena dengan mantan hakim Gopal Seri Ram ke? Baca halnya di SINI









Jam 1010: Puak-puak reformasi tertekan dengan kehadhiran penyokong Saiful.












Jangan estimate penyokong Saiful. Boleh celen ramai.






Jam 1020: Saiful ada penyokong di Putrajaya. Penyokong saiful memakai baju Merah, Kuning n Biru



Ada juga dari kalangan kelab motor "Bikers Club Putrajaya" sekitar 30 org. Jumlah keseluruhan sekitar 200-250 orang

Mereka memakai T shirt "Justice Saiful".


Jam 1000: Selingan sedikit

Mamat yang mati masih Bersih dulu dah hidup kembali ... Zombie PAS ni


Jam 0950: Turut diedar adalah warkah terbuka Sheikh Yusof Qadrawi. terus ditipu Yusof Qardawi .....


Macam di Masjid Subang ... lain yang Yusof Qardawi kata, lain yang translator Anwar kata. harami puak Islam Liberal kaki penipu ....


Jam 0940: Lau Weng San DAP ADUN Bt Tunku datang berucap tapi macam tak bersemangat sebab crowd tak ada. Serupa cakap pada hailer kah kah kah ....


Lebih baik Din Puduraya ke KT




Jam 0935: Alahai Zuraidah pun nak jual buah juga ...

OKlah dia berucap.


Ketua Wanita PKR kata wanita akan bangkit menyokong dan pelajar IPTA sudah bangkit. BUnayi macam ada 10 ribu sokong di Putarajaya.

Ye ke? Mana mana....!!??

Katanya kerajaan zalim dan sistem keadilan tidak boleh dipercayai. Akhirnya jadi salesman jual buah meraih simpati untuk berkumpul dan menunjukkan sokongan. Mana tak ... cuma 370 orang saja kelihatan!!!


Jam 0930: Nik Nazmi yang ditolak AMK tapi jadi Ketua AMK pula berucap. Mula-mula dia puji pelajar Universiti Malaya yang telah menjatuhkan maruah mereka dan kini bakal jadi penganggur pasal nama UM dah rosak pada mata majikan.


Dalam ucapannya, Nik Nazmi menuduh UMNO mahu penjarakan Anwar kerana itu saja cara nak tangani sokongan rakyat kepadanya. Hmmm ... UMNO ke yang sodokkan pelir ke jubor Saiful????

Dia cemburu dengan Saiful sebenarnya. Dia perasan hensem tapi Saiful yang kena rodok!

Kalau mahkamah telus, Anwar akan dibebaskan. Jika tidak, maknanya mahkamah digunakan politik dan Anwar akan dipenjarakan. INI MENGHINA MAHKAMAH!!!


Jam 0925: Tian Chua mulakan program memprovokasi dengan berucap di luar mahkamah untuk meraih simpati dan sokongan. Katanya, ini mungkin 24 jam terakhir DSAI merasa kebebasan.

Konon Anwar yang hanya gila kuas ahingga sanggup lakukan apa saja telah banyak berkorban. Dia pemimpin yang takut disumbat ke dalam penjara

Rakyat tidak akan berdiam diri. Tapi mana 2,000 yang dirancang???? Cuba nak ampu polis kata mereka juga mangsa kezaliman kerajaan.

Hari ini hari permulaan kah kah kah ... permulaan Anwar masuk penjara. Dah agak dia sebut menyeru untuk berhimpun esok untuk menunjukkan sokongan.






Jam 0900: Peliwat negara sampai









Jam 8:55: Syok-syok posing. BUat masa saja ... apa ada hasil buat kerja gini. GPA bertambah baik ke? Nama UM laku ke pada majikan-majikan?


Kutu ini ada untung jual T shirt


Jam 0850: Jeneral Operasi Provokasi adalah Tian Chua.



Rafizi Ramli buat menyemak saja.


Jam 8:50: Ambiga sampai dan kelihatan dengan bodyguard


Jam 8:40: DAP Tan Kok Wai sampai dan masuk kamar. Biasa-biasalah masuk mahkamah. Gaduh dengan jenice Lee tak habis-habis lagi.



Jam 0837: Nampak ramai di luar adalah lebih kurang 250 orang. Kebanykkan Melayu, cina dan India sikit-sikit.


Jam 08:35: Laungan reformasi yang sudah basi. Adalah dalam 10 orang pegang banner. Macam kurang sambutan ajer ...

Berapa dibayar agaknya? Yang tahu tak mahu datang sebab duit di kemut Jonah untuk bayar hospital kerana cadang nak cederakan diri sendiri untuk meraih simpati.


Jam 0825: Nurul Izzah baru tiba dan masuk dalam kamar bicara. Pasti masih tak mahu terima bapa peliwat.


Jam 0820: Kelihatan seorang orang putih di luar. Sementara di dalam, Saifudin Nasution melepak di kantin mahkamah....


Jam 0803: Lateefa Koya dan N Surendran sampai. Mesti buat kecoh punya kaki!



Jam 0801: Ada seramai 70 orang wartawan yang yang berada di hadapan POJ. Sebahagian beratur  untuk masuk kamar bagi ikuti prosiding. Manakala yang lain membuat liputan diluar mahkamah.



Jam 0800: Kelihatan Timbalan Setia AMK (TSA) membuat lorongan panjang di hadapan gate masuk ke dalam poj. Ada dalam lebih kurang  50 orang.



TSA diwujudkan Sam Ketot sebelum PRU lepas dibiayai dari orang Singapura.


Jam 7:50: Ada kekecohan sedikit bila Sivarasa datang dan tidak dibenarkan masuk. Dia bukan peguam dilantik. yOU ARE NOT IN THE TEAM


Duduk bawah pokok!

Jam 7.30: Setakat ini hanya ada dalam 260 orang

Hakimi peliwat negara berdasarkan fakta

Posted: 27 Oct 2014 05:20 PM PDT


Fakta kes liwat Dato Seri Anwar Ibrahim yang meliwat pekerjanya Saiful Bukhari Azlan.

#RakyatHakimNegara - Saiful Bukhari diambil bekerja oleh DS Anwar Ibrahim sebagai pembantu di HQ PKR sebelum PRU12. #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Selepas PRU12 DSAI melantik Saiful Bukhari sebagai pegawai Khasnya dengan memegang jawatan Coffe Boy #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Saiful Bukhari membuat laporan Polis diliwat majikannya di pondok Polis Hospital Kuala Lumpur #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Sejurus Saiful membuat laporan polis diliwat, DSAI melarikan diri bersembunyi di kedutaan Turkey #AnwarSodomySaiful  

#RakyatHakimNegara -Dua hari selepas bersembunyi, DSAI keluar dan berbohong kepada media tidak kenal siapa Saiful Bukhari #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Hasil pemeriksaan doctor HKL ke atas dubur Saiful menemui DNA air mani DSAI 4cm dalam lubang dubur. #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Pihak Polis menahan DSAI untuk siasatan lanjut dan meminta sampel DNA DSAI untuk membantu siasatan #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -DSAI enggan menyerahkan sampel DNA nya bagi membantu siasatan pihak Polis.  #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Dua orang peguam dari Australia & US mewakili DSAI menghalang sampel DNA diberi kepada pihak Polis #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -DSAI tanpa sedar telah meninggalkan sampel DNAnya (Air Liur) sewaktu di Balai Polis #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Siasatan pihak Polis atas laporan liwat yang dibuat Saiful Bukhari dipadankan dengan keterangan saksi #AnwarSodomySaiful

#RakyatHakimNegara -Hasil Forensik mengesahkan DNA Air Mani yang ditemui dalam dubur Saiful sepadan 100% dengan DNA DSAI #AnwarSodomySaiful 



#RakyatHakimNegara -Hasil siasatan lengkap pihak Polis akhirnya membawa DSAI dituduh di Mahkamah atas kesalahan Liwat #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Sulaiman Abdullah peguam pertama mewakili DSAI dan beberapa kali perbicaraan terpaksa ditangguh. #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Peguam Sulaiman Abdullah akhirnya menarik diri daripada mewakili DSAI atas alasan penyakit Buasir #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Karpal Singh dilantik sebagai peguam mewakili DSAI setelah Sulaiman Abdullah menarik diri bagi kes #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Selain Karpal Singh terdapat 11 orang lagi peguam mewakili DSAI tidak termasuk 3 dari luar negara. #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -DSAI mendapatkan perintah Mahkamah menghalang liputan media sewaktu Saiful memberikan keterangan #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Keterangan Saiful Bukhari mangsa liwat DSAI dibicarakan dalam kamar tertutup Mahkamah. #AnwarSodomySaiful 



#RakyatHakimNegara -Saiful dalam keterangannya kepada mahkamah dakwa DSAI liwat beliau tanpa kerelaannya. #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Fungsi KY Jelly yang digunakan untuk melincirkan zakar DSAI ke dalam dubur diterangan Saiful Bukhari #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Saiful turut nyatakan DSAI menghadiahkannya seluar dalam lelaki berjenama Levis #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Segala keterangan Saiful Bukhari yang dibuat secara tertutup dalam kamar mahkamah didengar oleh DSAI #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Karpal Singh peguam DSAI tidak menyoal balas keterangan Saiful bahawa DSAI telah meliwatnya #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Bukti rakaman CCTV lif dan koridor kondo kejadian liwat berlaku pamerkan wajah Saiful dan DSAI #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Bukti DNA, Karpal Singh mempertikai cara pemerolehan sampel DNA DSAI kerana tidak ikut prosedur. #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Sepanjang perbicaraan liwat berlangsung Karpal Singh peguam DSAI tidak mempertikai laporan Forensik #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Karpal Singh hanya mempertikaikan cara pemerolehan sampel DNA DSAI yang didapati sewaktu dalam lokap. #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Karpal Singh tidak membantah laporan forensik sahkan Air Mani DSAI dalam dubur Saiful Bukhari #AnwarSodomySaiful 


   
#RakyatHakimNegara -Sepanjang perbicaraan kes Liwat, Karpal Singh hanya mempertikaikan cara bukti DNA air mani disimpan #AnwarSodomySaiful

#RakyatHakimNegara -Setelah 48kali perbicaraan liwat ditangguhkan.Hakim akhirnya mengarahkan DSAI membela diri. #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -DSAI sewaktu membela diri enggan mengangkat sumpah bercakap benar dihadapan Yang Arif Hakim. #AnwarSodomySaiful  

#RakyatHakimNegara -DSAI sewaktu membela diri mengakui kenal Saiful Bukhari dan sahkan Saiful adalah pekerjanya #AnwarSodomySaiful

#RakyatHakimNegara -DSAI tidak mempertikai DNA Air Mani miliknya yang ditemui dalam dubur Saiful sewaku membela diri #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -66 kali perbicaraan kes jenayah Liwat ditangguhkan oleh DSAI di Mahkamah tinggi Jalan Duta #AnwarSodomySaiful

#RakyatHakimNegara -Hujahan Karpal Singh dalam kes Liwat hanya pertikai cara penyimpanan sampel DNA Air Mani DSAI. #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Karpal Singh pertikai cara pihak Polis menyimpan DNA air mani dengan alasan plastik DNA tercemar #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Hujahan Karpal Singh tidak menafikan DSAI meliwat Saiful sebaliknya menyatakan liwat suka sama suka #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Mahkamah Tinggi KL akhirnya bebaskan DSAI atas alasan plastik sampel DNA Air Mani DSAI tercemar. #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Pihak pendakwaraya menfailkan rayuan ke Mahkamah Rayuan atas keputusan pembebasan DSAI #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -DSAI membantah rayuan yang difailkan pendakwaraya ke Mahkamah rayuan. #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Tan Sri Shafee Abdullah dilantik sebagai pendakwaraya bagi rayuan Saiful Bukhari ke Mahkamah Rayuan #AnwarSodomySaiful

#RakyatHakimNegara -DSAI membantah Tan Sri Shafee Abdullah sebagai pendakwaraya kes Liwat di Mahkamah Rayuan #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Hujahan Karpal Singh di Mahkamah Rayuan berkisar kepada plastik DNA air mani yang tercemar #AnwarSodomySaiful


 
#RakyatHakimNegara -Hujah Pendakwaraya menekankan pada bukti DNA air mani DSAI berada dikedalaman 4cm dalam dubur Saiful #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -DSAI dan para peguam tidak menafikan liwat berlaku dan air mani DSAI dalam dubur mangsa liwat #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Sebanyak 12 kali kes perbicaraan di Mahkamah rayuan ditangguhkan atas sebab permohonan tertuduh DSAI #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -3 orang panel Hakim mahkamah Rayuan putuskan DSAI didapati bersalah meliwat Saiful Bukhari #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -DSAI dihukum penjara 5 tahun Hakim Mahkamah Rayuan kerana meliwat pekerjanya Saiful Bukhari Azlan. #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -3 panel Hakim Mahkamah Rayuan putuskan bukti DNA air mani DSAI satu bukti kukuh liwat telah berlaku #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Karpal Singh peguam DSAI maklum pada mahkamah Liwat suka sama suka dan minta Saiful juga dihukum #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -DSAI failkan permohonan merayu ke Mahkamah Persekutuan atas keputusan hakim mahkamah Rayuan #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -DSAI sekali lagi failkan permohonan mengenepikan Tan Sri shafee selaku pendakwaraya kes Liwat #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Peguam DSAI Karpal Singh terbunuh dalam kemalangan ngeri (MISTERI) dan kes Liwat ditangguhkan. #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Sulaiman Abdullah dilantik semula menjadi peguam utama DSAI menggantikan mendiang Karpal Singh #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Pengurusan kes di Mahkamah Persekutuan ditangguhkan ekoran peguam DSAI mengambil cuti sakit. #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Mahkamah Persekutuan tetapkan 28&29 Okt pendengaran permohonan rayuan keputusan kes liwat DSAI. #AnwarSodomySaiful 

#RakyatHakimNegara -Sudah 6 tahun 2 bulan kes liwat berlangsung yang mana telah ditangguhkan sebanyak 78 kali oleh DSAI  #AnwarSodomySaiful

Boleh tambah Fakta @ perbetulkan jika ada kekurangan disitu.

Sir Azri
(Bukan Mangsa Liwat)




JK PAS Pusat keluar arahan sokong Hadi esuk

Posted: 27 Oct 2014 08:33 AM PDT



Hadi dissaman PKR, tapi PASMA dokong Anwar atau President PAS?

Stadium 3K tapi bolehkah dapat 3,000 hadhir?

Posted: 27 Oct 2014 08:00 AM PDT






400 ajer ...kah kah kah

Helah gate sengaja dipecahkan

Posted: 27 Oct 2014 07:42 AM PDT



Ada helah disebalik gaya dirempuh. Tujuannya adalah menimbulkan provokasi supaya menaikkan semangat dan jadikan penhumpulan untuk esuk di putrajaya kelihatan ramai.

Mereka sedang risau. Jika tak ada 2 ribu yang hadhir esuk dan lusa, maluuuu......

Esuk pasti ada yang sanggup bikin provokasi dan sedia serah diri untuk di tangkap. Jonah ke ....????

Lagi ditangkap, diharap lagi ramai ... harap kita jgn tertipu.




M'sia Insider tak lapor berapa di UM kah kah kah!!!

Posted: 27 Oct 2014 07:19 AM PDT


Gambar banyak. Video ada.

Banyak student bakal kena expell kerana vandalism dan langgar peraturan disiplin Universiti.

Di Amerika yang kampus bebas hingga seks bebas lumrah pun akan dikenakan disiplin.

Ingat 10 ribu macam Reformasi dulu ... kah kah kah!!!

Posted: 27 Oct 2014 06:55 AM PDT






Kena pakai angle tepi untuk nampak ramai ... kah kah kah




PMUM beri UM imej buruk pada bakal majikan

Posted: 27 Oct 2014 05:00 AM PDT


Kita hidup dalam masyarakat dan organisasi mesti tertakluk pada peraturan, undang-undang dan budaya tertentu.

Jika kita engkar, maka tidak sesuailah kita berada dalam kumpulan itu. Ada ketika, kita boleh dihukum menurut lunas2 undang2.

Mana-mana organisasi atau majikan pasti akan fikir balik permohinan mereka2 yg tak tahu ikut peraturan, undang2 dan cara sesebuah organisasi. Jika telah tunjukkan sikap engkar, sapa nak ambil penuntut dari Universiti Malaya?????

Khabarnya ini yang mahu dilakukan....

Tengahhari tadi, di perkarangan DTC UM, FAHMI ZAINOL - Presiden PMUM, telah mengadakan sidang media berhubung pendirian PMUM di dalam penganjuran "Pidato Umum DSAI : 40 Tahun Dari UM ke Penjara, Signal Kebangkitan Mahasiswa" pada malam ini.

Antara perkara yang signifikan dari segi keselamatan adalah :-

Gate dah tutup, masuk dan keluar tak boleh... Nak rempuh?

"Semua peserta Pidato Umum berkumpul di Gate KL - UM pada jam 2000 dan merempuh Gate KL - UM dan berarak ke DTC UM".

PMUM akan meneruskan program Pidato Umum tersebut dan memberi jaminan Pidato akan berlangsung dalam keadaan aman.

Kenyataan Akhbar di-whatsApp seperti di bawah:--



Walaupun ramai mahasiswa yang menemtang dan persetujui, namun imej UM telah buruk.

Sapa nak ambil produk keluaran UM yang tak ada disiplin dan bersifat engkar????

Tak payah letak PMUM dlm resume anda. Tak laku!!!



Nik Nazmi teringin diliwat ....

Posted: 27 Oct 2014 03:38 AM PDT


Muka cengkung mcm penagih dadah. Rupanya macam Anwar sendiri. Dahlah tu bontot leper. Anwar tak minat la tu ... kikiki

Maknanya ABIM, IKRAM dan PKPIM setuju liwat dihalalkan

Posted: 27 Oct 2014 02:34 AM PDT


Dari pandangan seorang penulis Twitter, cara kempen selamatkan Anwar dijalankan seolah-olah mahu dimansuhkan undang-undang liwat.

Mana tidak, penglibatan Bar Council yang ketara membantu melalu usaha anak Tan Sri Johan Jaafar mengapalai kempen hapuskan Akta Hasutan.

Kita jangan lupa Bar Council mengatakan kanun keseksaan 377b sebagai undang-undang lapuk ketinggalan zaman.

Anwar pernah diinterbiu BBC menyuarakan pembelaan kepada amalan seks luar tabii dengan hujah privasi.

Yang Islam liberal jangan diherankan hujah mereka sokong Anwar mengikut acuan hak asasi manusia (bukan berdasarkan hukum tuhan dan fitrah manusia).

Kini apa pula asas ABIM, Ikram dan PKPIM membela Anwar yang jelas tanpa syak dan waham sudah dihukum mahkamah rayuan bersalah melakukan liwat dan main bontot!!!????

Jawab berdasarkan hukum bukan emosi, bukan wayang, dan bukan in denial.

Penghakiman penuh kes Anwar dituduh meliwat Saiful keputusan 3-0 oleh 3 hakim yg mendapati tanpa ragu bahawa Anwar bersalah boleh dibaca di: anwaraidc.com

Kes Liwat Anwar : Penghakiman Penuh Bertulis Mahkamah Rayuan

Azmin! Jokowi tak pakai Ferari, tak ada PLC

Posted: 27 Oct 2014 01:04 AM PDT


Gambar Azmin di Sekincan semalam yang dipetik dari MIK  SINI

Alahai hipokrit betul. Baca hal Jokowi di Jelapang SINI, dia tak pakai Ferari ...




Cecrita siapa belakang Melati Ehsan Holdings, Azmin?