Followers

Nuffnang

Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:32 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


#prkpengkalankubor: Apa nak dikata...bila ahli PAS pun berperangai Yahudi?

Posted: 02 Sep 2014 09:22 PM PDT


Perang di Gaza sudah tamat seketika dengan adanya gencatan senjata antara pejuang Hamas dengan regim zionis.

Perang yang ternyata merugikan semua pihak hinggakan proses pembangunan semula Gaza bisa mencapai jutaan dollar US dan mengambil masa lebih dari dua dekad. 

Sedangkan di pihak Zionis Israel, ketidakmampuan mereka menghadapi serangan ala gerila mujahidin Al Qassam dan Saraya Al Quds menyebabkan Tel Aviv terpaksa menanggung malu maruahnya tercalar kononnya sebagai pasukan tentera terkuat di rantau Asia Barat dan Timur Tengah.

Bahkan Bajet Israel tahun 2015 untuk pembangunan dan perkhidmatan negara tersebut terpaksa dipotong dan disalurkan untuk membangunkan pasukan dan kelengkapan tentera yang lebih canggih bagi melawan Palestine di masa akan datang. 

Kita bersyukur dengan keprihatinan kerajaan dan rakyat Malaysia yang sentiasa membantu umat Palestine dengan wang, tenaga dan masa meskipun dalam masa yang sama kita juga ditimpa musibah MH 17.


Keprihatinan semua NGO's terutamanya Kelab Putera 1Malaysia (KP1M) yang berjaya mengumpul semua sumbangan rakyat Malaysia untuk diberikan terus kepada rakyat Palestine di Gaza amat membanggakan.

Tapi dalam masa yang sama ada juga puak-puak bangang tak bertempat yang terus-menerus mempertikaikan kenapa Malaysia masih berdagang dengan Israel.

Penafian MITI

Walaupun telah berkali-kali kerajaan Malaysia melalui Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) telah menjelaskan menafikan penglibatan hubungan dagang Malaysia dengan Israel seperti biasa puak-puak buta kayu dan hati ini masih tak mahu menerima kebenaran. Klik <sini> dan <sini>

Mungkin kerana hati mereka sudah gelap disogok dan disumbat dengan duit-duit haram DAP menyebabkan nasihat, penerangan fakta dan kebenaran sukar diterima oleh mereka.

Mungkin juga kerana tiada lagi isu yang boleh dimainkan untuk menghasut rakyat membenci kerajaan Barisan Nasional menyebabkan mereka terpaksa berbohong. 

Walhal semua tahu PAS hanya bermuka-muka sokong Palestine...Kutip duit berkarung-karung atas nama Palestine lesap entah ke mana !  

Betapa sukarnya untuk membantu rakyat Palestin, hinggakan Pengerusi KP1M terpaksa mengadai nyawanya masuk ke Gaza. PAS buat apa?.. Boleh berdemo menkapir dan maki hamun orang-orang Melayu UMNO je lah...
Rakyat akan mempersoalkan apa yang dibuat oleh PAS untuk membantu Palestine...PAS tentunya tak boleh jawab atau banding dengan jasa UMNO-BN, KP1M dan Kerajaan Malaysia.

Jadi untuk mengelakkan rakyat terus menerus mempersoalkan apa yang PAS telah buat maka pakar-pakar strategi PAS mencadangkan agar pengikut-pengikut PAS berdemo depan kompleks Kerajaan Jalan Duta Jumaat 29 Ogos lalu untuk membantah MITI dan kerajaan Malaysia yang dikatakan berdagang dengan Israel.

Kesian dapat pahala solat Jumaat di Masjid Jalan Duta tetapi lebur semuanya akibat mengadakan demonstrasi haram menipu rakyat. Berkatkah perbuatan PAS tersebut?

Lepas solat Jumaat pergi memekik berdemo dengan isu yang palsu lagi mendustakan ...berbohong depan rakyat dan berbohong juga depan Allah s.w.t...
Hakikatnya nak bagitau, betapa susahnya KP1M hendak membawa masuk segala barangan sumbangan rakyat Malaysia ke Gaza. Bukan saja disekat oleh regim Al Sisi di Mesir yang menutup pintu sempadan Rafah tetapi dipersulitkan dengan pelbagai sekatan.

Nak bawa masuk barang ikut laut lagi susah, mana ada pelabuhan laut di Gaza. Semuanya dimusnahkan oleh Israel semasa peperangan tahun 2000 lalu. Yang ada jeti perikanan pun amat daif dan dikawal ketat oleh regim Israel.

Laluan masuk ke pelabuhan paling dekat adalah pelabuhan Ashdod di Israel. Semua barang dari seluruh dunia perlu melalui antaranya pelabuhan ini. 

Pelabuhan Ashdod di Israel menjadi laluan masuk barangan ke Palestine. Israel mengharamkan laut Gaza digunakan untuk kemasukan sebarang barangan dari luar dan mempunyai hubungan antarabangsa. Sementara pintu Rafah ditutup Mesir. Kemasukan barang dari Jordan ke Tebing Barat dihalang Israel...Adakah PAS tahu fakta ini?

Kapal frotilla Mavi Marmara diserang oleh komando Israel sebelum memasuki perairan Gaza pada 31 Mei 2010 ketika cuba membawa masuk bekalan antarabangsa ke Palestine. Bekalan dari kapal ini hanya dibenarkan berlabuh di Pelabuhan Ashdod  dengan diringi kapal-kapal tentera Israel. Adakah PAs tahu fakta ini?


Inilah pelabuhan Gaza yang hanya mampu mendaratkan perahu dan bot-bot kecil nelayan.  Bagaimanakah kapal-kapal kontena yang besar mahu berlabuh di jeti perikanan seperti ini?  ...PAS tahu ke keadaan ini???

Antara lokasi Jeti Gaza yang telah dimusnahkan oleh tentera Yahudi untuk menyekat bekalan antarabangsa. Jika pihak antarabangsa mahu menghantar bantuan melalui laut perlu ke pelabuhan Ashdod yang jaraknya 22.6 km dari Gaza. Begitu juga semua bekalan ke Palestine mesti melalui pelabuhan Ashdod. Adakah ini bermakna Malaysia berdagang dengan Israel. Apakah  PAS tak tahu fakta ini?

Sempadan kelautan yang ditetapkan oleh Israel ke atas Gaza...Adakah PAS pernah tengok peta ini dan tahu betapa deritanya rakyat Palestine mencari rezeki di laut? Begitulah juga deritanya kerajaan Malaysia mahu menembusi sempadan laut untuk menghulurkan bantuan kepada Palestine. 
PAS buta fakta...masih tegar memfitnah 

Sama jugalah barangan untuk kegunaan rakyat Palestine termasuklah minyak masak kelapa sawit, tepung, perubatan dan sebagainya dari Malaysia wajib dilabuhkan dan diperiksa di Pelabuhan Ashdod ini jika tidak menggunakan pintu sempadan di Rafah. 

Mana boleh masuk ikut laut Gaza nanti tak pasal ditembak tentera laut Israel seperti mana terjadi pada Frotilla Gaza Mavi Marmara tahun 2010 lalu. Kalau tak ditembak Israel silap-silap ditembak pula tentera laut Mesir.

Rasanya PAS tak tahu aspek penguatkuasaan undang-undang laluan maritim ini. Manakan tidak dok asyik baca Harakah dan dengar ceramah siang malam dok maki hamun hinggakan isu antarabangsa pun tak tahu. Sebab tu Allah tak izinkan langsung mereka memerintah Malaysia kerana kejahilan mereka.

Begitu juga halnya apabila PAS terus memfitnah kononnya barangan Malaysia dieksport ke Israel. Hakikatnya produk-produk Malaysia tersebar di seluruh dunia.

Malaysia berdagang dengan banyak negara dunia. Apabila barangan Malaysia dijual atau dieksport  ke sesebuah negara dan negara itu menjual balik produk Malaysia ke negara-negara yang lain seterusnya produk itu dijual pula ke Israel, maka itu tidak boleh dikatakan Malaysia mengeksport produk ke Isreal.

Malah Malaysia tidak boleh menghalang aktiviti dan sistem perdagangan antarabangsa sedemikian. Itu adalah hak negara terbabit menjual apa jua barangan yang telah mereka beli dari sesebuah negara lain.

Inilah isu yang dimainkan oleh tukang-tukang kempen PAS dan PKR di Pengkalan Kubor kepada rakyat yang tidak tahu isu sebenar untuk mengaitkan UMNO-BN dan Kerajaan Malaysia dengan Israel. Sedangkan pemimpin anugerah Tuhan mereka menjadi penjilat tegar Yahudi mereka mahu sembunyikan.

Jika kita tiba-tiba terjumpa budu, serunding dan kain batik Kelantan dijual di Tel Aviv maka bolehkah kita menuduh kerajaan PAS Kelantan berdagang dengan Israel? 

Kepada PAS dan umat kami nak berpesan; kerja baik orang lain jangan kita asyik nak pertikai, sedangkan kerja sendiri tak buat. Dok asyik nak cari kesalahan orang lain, sedangkan diri sendiri berantakan sana sini macamana hidup nak berkat?


ANUGERAH CINA PALING BODOH DI MALAYSIA

Posted: 02 Sep 2014 05:56 PM PDT

Exco Kerajaan Negeri Pulau pinang, Phee Boon Poh yang mengetuai Pasukan Peronda Sukarela (PPS) ditahan polis petang ini -Agendanews
Guan Eng terus tunjuk lagak. Tadi cabar KPN, Tan Sri Khalid debat pasal PPS. Tanya bila dia pula nak ditangkap. Kata kerajaan Penang tak akan tunduk.
Cina bodoh macam Guan Eng tangkap pun buang masa!
Noboby scared of u, lupakah berapa kali masuk ISA. Orang macam Guan Eng patut duduk jail sampai mampus. Jangan kurang ajar. Memang tak layak jadi Ketua Menteri, patut jadi pariah jalanan kalau melakukan begini.
Kalau Melayu pula buat pasukan macam tu, macam mana?
Guan Eng sudah jadi Ketua Menteri berlagak mengatasi undang-undang. Nak buat undang-undang sendiri. Nak jadikan Penang milik keluarga. Biarlah hari-hari bom meletup di rumahnya. Dia berlagak hero pertahan PPS.
Kalau tidak matikan PPS sekarang, besok-besok akan jadi lebih ganas dari Unit Amal (PAS). Dia mencabar semuanya kerana dia tahu samseng-samseng di tepi perairan Penang akan support dia.
Kita Melayu boleh hidupkan dan perbesarkan semula Home Guard di Penang kerana di Penang banyak jenayah.
PPS kata jaga keselamatan awam tapi yang pergi pasang bendera DAP itu pasal apa?
Melayu Penang 
sumber; adc.

MIMPI SENJA

0

Posted by Unknown | Posted on 11:30 PTG | Posted in

sumber :-

MIMPI SENJA


Selepas Selangor, Khalid akan terajui MAS?

Posted: 02 Sep 2014 08:27 PM PDT

Pengambilalihan Guthrie melalui PNB, pengumpulan dana 3.2 Billion, kesepakatan perjanjian air Projek Langat 2, pengambilalihan syarikat konsesi air kerajaan negeri, program air 20 meter padu merupakan sebahagian kejayaan yang dirintis Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai tokoh korporat dan ketua kerajaan negeri Selangor.
Pemilihan beliau sebagai menteri besar pertama selepas Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran negeri Selangor pada tahun 2008 diyakini berdasarkan rekod cemerlang beliau yang lalu sebagai tokoh korporat disegani di Malaysia. 
Maka tidak hairanlah sebuah negeri paling maju dan terkaya di negara ini mampu dikendalikan seorang tokoh seperti Khalid meskipun beliau berhadapan dengan cabaran yang besar untuk mengawal nafsu politik rakus sebilangan ahli-ahli politik partinya di Selangor. 
Akibat mempertahankan integriti dan urus tadbir yang telus, beliau akhirnya tewas dalam percaturan politik dalam kepimpinan PKR yang berusaha menyingkirkannya dari posisi menteri besar Selangor. 
Semasa tempoh penggal pertama menjawat jawatan MB Selangor, beliau disanjung kawan dan lawan sebagai tokoh terbaik dalam urus tadbir di negeri Selangor.
Atas dakwaan "dosa" tidak mendengar nasihat dan mempertahankan kewibawaan urus tadbir yang baik, beliau dipecat parti yang selama ini menyanjung kredibiliti dan menerima keahlian seumur hidupnya. 
Maka pengunduran Khalid sebagai MB Selangor harus diambil perhatian serius kerajaan persekutuan dengan mengangkat semula kedudukan beliau untuk menerajui proses pemulihan Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS). 
Pelantikan beliau menerajui proses pemulihan MAS dijangka memberi pulangan yang berbaloi terhadap keuntungan dan imej syarikat penerbangan terulung di negara ini berdasarkan rekod pengalaman serta kejayaan Khalid. 
"Dosa" politik di yang didakwa dilakukan Khalid diyakini dapat ditebus dan terhapus melalui pelantikan beliau untuk menerajui MAS sekaligus membuktikan sikap jiwa besar kerajaan persekutuan dalam mendahulukan kepentingan rakyat Malaysia. 
Diyakini hati rakyat Selangor dan Malaysia akan sedikit terubat melalui pemilihan Khalid untuk menerajui MAS yang berpusat di KLIA sebagai nadi utama Selangor dan Malaysia. – 3 September, 2014.
* Penulis ialah Penganalisis politik dan Calon PhD Universiti Malaya

Anak pemuas nafsu bapa

Posted: 02 Sep 2014 06:50 PM PDT

JERTIH - Harapkan pagar, pagar makan padi. Itulah perumpamaan yang boleh digambarkan kepada seorang bapa di sebuah kampung di sini apabila dipercayai tergamak merogol anak kandungnya sendiri sejak empat tahun lalu.

Suspek yang berusia 41 tahun sepatutnya menjadi pelindung kepada gadis itu sebaliknya bertindak di luar kewarasan akal apabila merogol anak perempuannya itu sejak mangsa berusia 13 tahun.

Namun kerana tidak tahan menjadi mangsa pemuas nafsu bapanya sendiri, pelajar tingkatan empat sebuah sekolah di sini nekad melaporkan perbuatan keji suspek kepada polis di Balai Polis Jertih pada Khamis lalu.


Menurut sumber, aduan tersebut dibuat selepas suspek didakwa merogol mangsa untuk kali terakhir ketika mangsa sedang tidur kira-kira jam 2 pagi pada Rabu lalu di rumahnya di sebuah kampung di sini.

Katanya, mangsa yang tersedar daripada tidur terkejut melihat suspek berada di hujung kakinya sebelum bertindak merogol mangsa.

"Sebelum itu mangsa membantah perbuatan bapanya namun dengan kudratnya sebagai wanita menyebabkan dia tidak mampu menolak perbuatan keji bapanya itu," katanya.

Kata sumber itu lagi, tidak tahan dengan sikap kebinatangan bapanya dan tidak sanggup berterusan diperlakukan begitu lagi mangsa kemudiannya membuat laporan polis pada jam 1.15 petang sehari selepas kejadian.

Difahamkan juga, mangsa mengakui menjadi mangsa rogol bapanya yang bekerja sebagai jurujual di Jertih itu sejak dia di tingkatan satu lagi dan perbuatan tersebut berlaku di rumah.

Sementara itu Pemangku Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Noorzainy Mohd Noor ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berkenaan serta tindakan lanjut sedang dijalankan.

Menurutnya, mangsa telah dirujuk ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian, Kelantan untuk pemeriksaan lanjut.

Bertindak atas laporan sepasukan anggota polis kemudian giat memburu suspek sebelum lelaki itu ditahan di depan sebuah kedai di bandar Jertih, kira-kira jam 5 petang pada Khamis lalu.

"Suspek kini ditahan reman selama tujuh hari bermula Jumaat lalu untuk membantu siasatan," katanya.

Menurutnya kes ini disiasat mengikut Seksyen 376 (B)Kanun Keseksaan kerana melakukan sumbang mahram.

Suami Paksa Isteri Hamil Bersetubuh Dengan Pekerja Bangladesh

Posted: 02 Sep 2014 02:58 AM PDT


PETALING JAYA: Seorang wanita mengandung tidak dapat menanggung derita selepas suaminya berulang kali memaksanya mengadakan hubungan seks dengan seorang pekerja Bangladesh untuk memenuhi nafsu seksualnya.

Ketua Polis Daerah Gombak Asisten Komisioner Ali Ahmad pada Selasa berkata wanita berusia 27 tahun itu melarikan diri dari rumah selepas menerima panggilan daripada suaminya yang berusia 34 tahun kira-kira pukul 10.30 malam Ahad yang memberitahunya bahawa dia akan membawa pulang seorang lelaki Bangladesh untuk tidur dengannya. 

"Takut dengan permintaan suaminya, wanita itu meninggalkan rumah dan meminta bantuan daripada pihak polis.

"Ini bukan kali pertama suaminya memaksa dia mengadakan hubungan seks dengan pekerja Bangladesh berusia 26 tahun itu yang hanya dikenali sebagai Nizam.

"Sebelum ini dia dipaksa mengadakan hubungan seks dengan Nizam sebanyak dua hingga tiga kali.

"Dia sedang mengandung tujuh bulan apabila suaminya meminta dia tidur dengan lelaki itu pada bulan Julai," katanya.

Wanita itu mendakwa suaminya akan terangsang dengan melihat mereka melakukan seks dan kemudiannya akan mengadakan hubungan seks dengannya.

Dia juga berkata Nizam tidak dikenakan sebarang bayaran untuk tidur dengannya.

Dia telah dihantar ke Hospital Selayang untuk penilaian perubatan, menurut laporan. 

"Kami menahan Nizam di kedai mainan di Chow Kit pada hari Isnin, manakala suami wanita itu ditahan di rumah pasangan itu di Taman Daya Kepong.

"Kedua-dua lelaki itu ditahan selama seminggu bagi membantu siasatan," kata Ali. 

Kes ini diklasifikasikan sebagai rogol di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:17 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


PKR sambut 916 sempena pertabalan Anwar sebagai PM

Posted: 02 Sep 2014 09:00 PM PDT


Berikut antara acara-acara yang akan diadakan pada 16 September 2014 sempena hari memperingati 'Pertabalan' Anwar Ibrahim sebagai 'Perdana Menteri Malaysia'.

Lokasi : Ibu Pejabat Parti Kencing Rakyat
Masa : 12 Tengah Malam Sampai 12 Tengah Malam hari yang sama.

Tentatif Program :


12.01am-1.00am : Pidato Kerusikan Rakyat yang bertajuk " If I Was A Prime Minister"

1.00 am- 2.00am : Tayangan Filem Rakyat yang bertajuk "50 Januari Menjadi Perdana Menteri"


2.00am - 3.00am: Ceramah Kencing Rakyat yang bertajuk "Kajang Move bersama Anwar"

3.00am - 4.00am: Wacana Kencing Rakyat yang bertajuk "Anwar si AnuGERAH"

5.00am - 6.00am : Kuliah Sebelum Subuh yang bertajuk "Tahaluf Siyasi Mengikut Mazhab Anwar Ibrahim"

6.00am - 7.00am : Subuh dan Kuliah Selepas Subuh yang bertajuk "Siyasah Syari'ah menurut pandangan Anwar.


8.00am - 9.00am : Perbarisan 'Ambil Alih Putrajaya'

9.00am - 10.00am : Sesi penerimaan pingat

1)Kerabat Diraja Melaka Kelas Pertama kepada Anwar Ibrahim dan Wan Azizah serta

2) Pingat Permaisuri Cantik Bistari kepada Nurul Izzah

oleh DYMM PADUKA SERI SULTAN AHMAD SHAH (TUANKU RAJA NOOR JAN SHAH IBNI ALMARHUM YAM RAJA TUAH SHAH) - Sultan Melaka Darul Islam. - Istana Hinggap 'Sultan' Melaka di Gombak.



11.00am - 12.00pm:
Bicara Nurul Izzah : Tuntut Fasakh adalah Hak Rakyat


12.00pm-1.00pm : Demonstrasi mengipas oleh Wan Azizah

1.00pm - 2.00pm : Bicara Bersama Pakar Ekonomi Sehinggit : Anwar Ibrahim dan Rafizi Ramli


2.00pm - 3.00pm : Sukaneka : We Have A Numbers - Pertandingan mencari MP BN untuk lompat parti"

3.00pm - 4.00pm : Sesi Khas Bersama Pengundi Melayu dengan ceramah yang bertajuk "Anwar PM untuk Melayu"

4.00pm - 5.00pm : Sesi Khas Bersama Pimpinan Pakatan Rakyat yang dihadiri oleh pemimpin DAP dan PKR serta kumpulan Anwarinas dalam PAS

5.00pm - 6.00pm : Taklimat Khas : "UMNO punca pemilihan PKR berterabur"

7.00pm - 8.00pm : Program penyerahan 'Kerusi Rakyat' bagi mengantikan kerusi-kerusi yang jahanam dalam pemilihan yang lalu.


8.00pm - 9.00pm - Pembacaan Sajak Kencing Rakyat dengan Tema 'ANWAR PMku' oleh A.Samad Said

9.00pm - 10.00pm - Nyanyian Lagu Tema 'Kencing Rakyat', 'Anwar Ibrahim PMku', '16 September', 'Reformasi', '50 Januari', 'We Have A Numbers', 'Oh Azizah', 'Tanya Sama Anwar Apa Sebab Goyang' dan lain-lain lagi [Akan dinyatakan kemudian].


10.00pm -11.00pm : Debat dengan tema "Kenapa Azizah Bukan Azmin sebagai MB?"

11.00pm - 12.00am : Pidato Ketua Umum yang bertajuk 'PKR UNTUK KELUARGAku'


12.01am -16 SEPTEMBER 2015 : Anwar Ibrahim Masih bergelar KETUA PEMBANGKANG.

Dari Pena Minang

Dah masa Jeffrey Kitingan dicekut, STAR dan UBF ditutup

Posted: 02 Sep 2014 05:55 PM PDT


IGP Tan Sri Khalid sudah keluarkan amaran sedang memerhati pihak pemisah Sabah. Harap jangan lagi buang masa tapi tangkap saja dan pejabat STAR dan UBF ditutup segera!

Menurut Flying Kick, rancangan berpisah dari Malaysia dirancang bersama dengan PKR dan DAP. Ini bukan hanya taktik untuk PR dapatkan undi tapi sesuatu yang sudah dianggap treason dan boleh dikenakan hukuman mati...

Isu pemisahan Sabah dan Sarawak dari Malaysia telah dicetuskan oleh Pakatan Rakyat yang membabitkan PKR dan DAP dalam usaha mereka untuk merampas Putrajaya dari UMNO-BN. Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang-Guan Eng melihat hanya dengan mengeluarkan Sabah dan Sarawak dari Malaysia sahaja, barulah mereka dapat menguasai Putrajaya, sebelum kemudiannya dicantumkan dengan Singapura yang memberi majoriti 4/5 yang tidak membolehkan lagi Islam, Melayu-Bumiputera, Raja-Raja Melayu dan Bahasa Melayu wujud secara diiktiraf oleh Perlembagaan.

Kerana itulah, pada tahun 2011, ketika Pilihanraya Negeri Sarawak, isu ini mula dimainkan dan ditiupkan. Selepas 'kejayaan' DAP menguasai 12 kerusi DUN di Sarawak pada PRN itu berbanding 6 pada tahun 2006, isu tersebut semakin panas. PKR  yang bercita-cita besar dengan bertanding di 49 kerusi DUN, mula mereka-reka cerita kononnya mereka akan menang dan merampas Sarawak dari tangan Barisan Nasional.

Untuk tujuan tersebut, PKR menerusi Azmin Ali dan Zuraida Kamaruddin mula bercakap tentang perlunya Sarawak keluar dari Sarawak. Tetapi percakapan tersebut dibuat secara berkias dan tidak terlalu berterus-terang.

Seterusnya di SINI


PADA 16 SEPTEMBER setiap tahun, Hari Malaysia disambut untuk memperingati penubuhan Persekutuan Malaysia di tarikh yang sama pada tahun 1963. Ia menandakan penyertaan bersama Malaya, Borneo Utara, Sarawak, dan Singapura bagi membentuk Malaysia.

Sempena sambutan Hari Malaysia yang ke-49 pada 16 September 2012 yang lepas di Sabah, Jeffery Kitingan dalam perutusan ucapannya seolah-olah ingin membawa Sabah keluar dari Malaysia dan ingin membentuk Negara dan kerajaan yang baru yang dinamakan North Borneo. Berikut adalah perutusan ucapan beliau yang diedarkan oleh Parti STAR.

PERUTUSAN parti STAR pimpinan Datuk Dr. Jeffrey G Kitingan :

Mari Generasi Muda North Borneo (Sabah) undi Parti STAR!

Salam hormat, salam perpaduan dan salam Merdeka North Borneo (Sabah) yang ke-49 tahun. Disini, ingin saya serukan kepada anda semua yang cintakan negara ini (North Borneo-Sabah), yang mahu memperkasakan negara ini, kerajaan ini demi kepentingan bersama untuk bersama-sama memberi mandat dan kuasa kepada PARTI STAR dibawah pimpinan seorang "Pejuang Hak-Hak Negara North Borneo (Sabah)" iaitu Dr.Jeffrey G. Kitingan.

Dibawah kepimpinan beliau, masa depan negara kita akan lebih dan sangat terjamin kerana mereka telah menyediakan dasar yang mantap untuk mentadbir kerajaan Negara kita. Dibawah pimpinan mereka, Hak-hak dan kepentingan Negara kita akan PASTI TERJAGA DAN TERJAMIN. Dibawah pemerintahan mereka, akan hilang isu-isu pendatang tanpa izin (pti). Dibawah pimpinan mereka juga, akan wujud 7 buah kerajaan dalaman (7 Internal Government) yang mana dengan wujudnya kerajaan dalaman ini akan membuka peluang pekerjaan kepada semua generasi muda North Borneo (Sabah).

North Borneo (Sabah) terbahagi kepada lima bahagian iaitu Bahagian Kudat, Sandakan, Tawau, Pedalaman dan Pantai Barat. Labuan akan diambil semua oleh kerajaan North Borneo (Sabah) dan satu Wilayah Persekutuan akan diwujudkan yang mana jumlah keseluruhan kerajaan yang bakal diwujudkan ialah 7.

Dengan wujudnya 7 buah kerajaan dalaman ini, pecutan ekonomi akan menjadi pantas dan ini seterusnya memberi implikasi yang positif terhadap pertumbuhan ekonomi negara dan dengan pertumbuhan ekonomi yang pesat akan membolehkan Kerajaan Baru Ini untuk membangunkan Negara ini dengan lebih lancar.

Selain itu, 7 buah kerajaan yang bakal diwujudkan ini akan melancarkan lagi proses pentadbiran Negara Sabah yang mana ini akan meningkatkan kecekapan dan menjadikan North Borneo antara Negara di Asia Tenggara dan Dunia yang Terbaik!

---------------------

Selain itu, awas buat kumpulan-kumpulan seperti STAR, UNITED BORNEO FRONT, PACOS TRUST, dan BORNEO HERITAGE FOUNDATION!!!

Sabah dan Sarawak sebuah negara sebelum Malaysia?

Posted: 02 Sep 2014 07:29 AM PDT



Ada pihak kata Sabah dan Sarwak satu negara sebelum menyertai Malaysia. Berikut apa tertulis dalam Malaysia Agreement...


Malaysia Agreement menulis Sabah dan Sarawak sebagai Colonies of North Borneo and Sarawak. Mereka tandatangan sebagai colonies yang baru merdeka. Macam mana kata sebuah negara jika masih dijajah? 

Modern nation states yang bersempadan hanya wujud dari penjajahan bangsa Eropah. 

Dalam hal 16 september dan 31 ogos, kerajaan Malaysia mahu satukan hari pada 31 ogos tapi Indonesia dan Phillipines dah kacau buat petision. Cukup-cukup ulang cerita sama.

31 Ogos hari Merdeka, 16 september hari malaysia. Itu juga Anwar PM kan? Kikiki

Let us move on.

Sapa ngaku unit risikan khas maknanya conman

Posted: 02 Sep 2014 05:24 AM PDT


Kalau terjumpa kad seperti berikut, kira tipu lah tu...



PPS urusan keselamatan polis, UMNO usah tumpang tui

Posted: 02 Sep 2014 03:28 AM PDT


PPS melibatkan isu keselamatan di mana sebuah badan ditubuhkan tapi tidak didaftarkan.

Pihak kerajaan Pulau Pinang sudah menceroboh bidang kuasa polis dan apa sekali alasan untuk dibandingkan dengan pelbagai badan yang ditubuhkan, ianya melibatkan pihak polis dan KDN, bukan negeri.

Kerajaan negeri tidak ada legitimasi kerana ianya tidak dibentangkan di DUN. Tambah lagi, PPS tidak terlibat untuk membantu polis tapi sudah menentang polis. KM sendiri telah mencabar IGP dan pihak polis. Maka polis berhak melakukan tindakan yang sewajar.

Tambah lagi, ahli-ahli PPS adalah penjenayah dan penagih dadah. Ada pula kejadian di mana PPS telah memukul orang ramai. Mereka menahan kenderaan seperti berkuasa macam polis.



Tujuan tersirat PPS adalah untuk menjadi enforcer menentang polis dan ini dapat dilihat apabila jumlah ahli sudah sampai 10 ribu. Jumlah sedimikian berupaya menentang dan menghadapai polis terutama bila melibatkan kongsi gelap.

INi boleh menimbulkan suasana lepas.


Jika Guan ENg terus bersikap menentang dari mengikut lunas-lunas undang-undang dan mahu mengugut untuk kucar kacirkan keselamatan awam, maka pihak berkuasa harus memikirkan untuk hidupkan kembali ISA dan tambah baik SOSMA untuk diisi elemen pencegahan.

Itu peranan UMNO dan parti yang menguasai kerajaan. Polisi kerajaan harus selari dengan aspirasi parti untuk menjaga kepentingan rakyat. Bukan untuk menimba populariti sementang PWTC nak bersidang.


Tak perlu nak ungkit hal Unit Amal PAS atau nak buat laporan SPRM untuk sumbangan kerajaan negeri yang hanya RM1 juta. Ketua Perhubungan Negeri tak perlu nak buat komen. Tahun lepas ada yang cakap berkobar di PWTC tapi tiada tindakan. Bila kena saman, diam saja hingga tiba-tiba off court settlement.

Ini kerja polis, usah campur tangan.Urusan Pemuda dalaman tu lebih baik diselesaikan ...


Lagi pun, tak mahu urusan polis dipolitikkan.

Anwar tunaikan janji Wifi Khalid

Posted: 02 Sep 2014 01:30 AM PDT


Takut saja Anwar nak tunaikan Wifi 4G pulak ....




Belantan

0

Posted by Unknown | Posted on 11:04 PTG | Posted in

sumber :-

Belantan


# MH17 - Keranda tiga beranak MH17 disimpan sementara di Nirvana, jurugambar ditumbuk keluarga mangsa?

Posted: 02 Sep 2014 03:58 PM PDT

Tinggal kenangan...Subashni Jretnam, Paul Goes dan anak mereka, Kaelamayajay Goes.

2 Sept - Mayat tiga sekeluarga, pelakon Subashni Jretnam dan suami, Paul Goes serta anaknya, Kaelamayajay Goes, tiba di Memorial Nirvana, Sg. Besi di sini hari ini untuk disimpan sementara menunggu hari pengebumian pada Jumaat ini.

Ketiga-tiga mayat sekeluarga ini adalah sebahagian daripada sembilan jenazah mangsa tragedi pesawat MH17 yang berjaya dibawa pulang untuk dikebumikan.

Subashni yang berkahwin dengan Paul, warganegara Belanda merupakan antara 298 termasuk anak kapal yang menjadi mangsa apabila pesawat MAS, MH17 ditembak jatuh pada 17 Julai lalu di Timur Ukraine.

Suasana di Nirwana pada mulanya tenang sementara menunggu ketibaan van-van jenazah tetapi bertukar menjadi kecoh apabila ahli keluarga mendiang bertindak agresif terhadap sekumpulan wakil media massa yang bertugas membuat liputan ketibaan van-van jenazah.


Keadaan menjadi kelam kabut apabila salah seorang jurufoto akhbar berbahasa Inggeris tempatan, diserang sehingga menyebabkan kecederaan di bahagian mukanya.

Ekoran insiden tersebut, kamera jurufoto berkenaan pecah dan beliau terpaksa dibawa ke hospital untuk mendapatkan rawatan.

Bagaimanapun kekecohan itu dapat dileraikan apabila pihak berkuasa campur tangan dan pihak pengurusan Nirvana pula bertindak menenangkan keadaan.

Mayat ketiga-tiga mangsa MH17 ini akan disemadikan di Nirvana Semenyih, berdekatan Broga pada Jumaat nanti selepas segala persiapan penghormatan terakhir kaum keluarga dan sahabat handai terdekat dijalankan.-UMO

Suara Politik
Belantan

Proton Iriz officially revealed!

Posted: 02 Sep 2014 04:09 AM PDT


This Merdeka weekend, Proton introduced the first images of its latest compact car, the Proton Iriz.

This car is said to be the main competitor for Perodua's Myvi, Hyundai i10, VW Up and Honda Brio. The images released shows that the Iriz is equipped with projector headlamps, six airbags, Bluetooth, in-built dashboard touchscreen, WiFi hotspot, satellite navigation.

However, a specific release date is yet to be announced.





Photo Credit : Rush Lane

Suara Politik
Belantan


ANGIN PERUBAHAN

0

Posted by Unknown | Posted on 9:43 PTG | Posted in

sumber :-

ANGIN PERUBAHAN


MB Kelantan Berbincang “Agenda Sulit” Dengan Tok Pa ? #PengkalanKubor

Posted: 02 Sep 2014 05:00 PM PDT




 Namun di tengah tengah itu muncul pula Menteri Besar Kelantan, Dato' Ahmad Yakub.

Apakah yang mereka bertiga bincang untuk Pengkalan Kubor? Apakah Pengkalan Kubor menjadi medan untuk PAS tolak Anwar dan berpakat dalam diam dengan UMNO untuk kebaikan orang Melayu? Baca lanjut

Apakah Ada Lagi Kebebasan Bersuara Dalam PKR?

Posted: 02 Sep 2014 09:23 AM PDT



Pasukan Peronda Atau Pasukan Pencacai Sukarela?

Posted: 02 Sep 2014 08:03 AM PDT









Ini Bukti PPS Ada Agenda Lain

Posted: 02 Sep 2014 05:04 AM PDT



Cursing Malay : Terus Terang

0

Posted by Unknown | Posted on 9:33 PTG | Posted in

sumber :-

Cursing Malay : Terus Terang


Balada Pantun : Aku, Drama Islamik Moden dan Ustazah Mee Segera

Posted: 02 Sep 2014 07:38 PM PDT


Bukak TV hari-hari,
Aku nampak benda sama,
Semua orang Melayu kini,
Galak berlakon drama agama.

Tajuk drama mesti Islamik
Yang free hair pun jadi hijabista
Tapi kadang-kadang aku pun pelik
Laki perempuan rapat bersama

Yang lelakinya dijadikan alim
Yang perempuan dituliskan baik
Skrip ditulis "Drama Muslim"
Tapi hasilnya banyak bertaik

Atas katil bermanja-manja
Konon dah kahwin jadi tak apa
Kepala hotak kau la gila
Dalam drama mana boleh kira

Si lelaki mulut sebut "ingat Tuhan"
Si wanita asyik ingatkan "kuasa Tuhan"
Kau bukannya laki bini pun setan!
Apahal berjalan nak pimpin2 tangan?

Itulah dia drama Islamik kita
Nak buat pahala terbuat dosa
Habis shooting "ARGH RIMASNYA!"
Tudung tanggal tah ke mana

Tah hapa la kita ni
Orang kita ni taksub sangat
Asal "Islamik" semua jadi
Tak peduli dah pasal aurat

Satu persoalan tak ada ubatnya
Dari dulu lagi aku bertanya-tanya
"Drama Islamik" ni tak ada kisah lain ka?
Balik-balik drama bertemakan cinta

Drama Islamik, bertemakan cinta
Asal Islamik, semua cuba suka.
Sebab tu la kot Ustazah Ekspress bercambah
Gejala "Aku Islamik" excited berhijrah

Cucu Anda Bertanya," Atuk! Atuk! Kenapa Ada Kaabah Dekat Las Vegas?"

Posted: 01 Sep 2014 11:16 PM PDT

One of Islam's most revered holy sites – the tomb of the Prophet Mohamed – could be destroyed and his body removed to an anonymous grave under plans which threaten to spark discord across the Muslim world.

The controversial proposals are part of a consultation document by a leading Saudi academic which has been circulated among the supervisors of al-Masjid al-Nabawi mosque in Medina, where the remains of the Prophet are housed under the Green Dome, visited by millions of pilgrims and venerated as Islam's second-holiest site. The formal custodian of the mosque is Saudi Arabia's ageing monarch King Abdullah.

The plans, brought to light by another Saudi academic who has exposed and criticised the destruction of holy places and artefacts in Mecca – the holiest site in the Muslim world – call for the destruction of chambers around the Prophet's grave which are particularly venerated by Shia Muslims.

The 61-page document also calls for the removal of Mohamed's remains to the nearby al-Baqi cemetery, where they would be interred anonymously.

There is no suggestion that any decision has been taken to act upon the plans. The Saudi government has in the past insisted that it treats any changes to Islam's holiest sites with "the utmost seriousness"

Al-Nabawi mosque around the tomb has been expanded by generations of Arabian rulers, particularly the Ottomans. It includes hand-painted calligraphy documenting details of the Prophet's life and his family. Dr Alawi said the plans also call for these to be destroyed as well as the Green Dome which covers the Prophet's tomb.

The Prophet is venerated by both branches of Islam, Sunni and Shia. The strict Wahhabi sect is a branch of the Sunni faith, however, and removing the Prophet could further inflame tensions between the two groups .

The current  crisis in Iraq has been blamed on the Shia former Prime Minister Nouri al-Maliki's sectarianism, which alienated the Sunni, leading to the uprising. Isis, also known as Islamic State, which holds swathes of Iraq and Syria, and which murdered the American journalist James Foley, is a Sunni organisation.

Mainstream Sunni Muslims would be just as aghast at any desecration of the tomb as the Shia, Dr Alawi said.

The Independent has previously revealed how the multibillion-pound expansion of the Grand Mosque has, according to the Washington-based Gulf Institute, led to the destruction of up to 95 per cent of Mecca's millennium-old buildings. They have been replaced with luxury  hotels, apartments and  shopping malls.

King Abdullah has appointed the prominent Wahhabi cleric and imam of the Grand Mosque, Abdul Rahman al-Sudais, to oversee the expansion project – necessary to cope with the huge number of pilgrims who now visit each year.

Dr Alawi says the consultation document for the al-Nabawi mosque in Medina, by the leading Saudi academic Dr Ali bin Abdulaziz al-Shabal of Imam Muhammad ibn Saud Islamic University in Riyadh, has been circulated to the Committee of the Presidency of the Two Mosques.

Several pages of the consultation document have just been published in the presidency's journal. They call for the destruction of the rooms surrounding the tomb – used by the Prophet's wives and daughters, and venerated by the Shia because of their association with his youngest daughter, Fatima.

The document also calls for the Green Dome, which covers the tomb and these living quarters, to be removed, and the ultimate removal of the Prophet's body to a nearby cemetery.

The al-Baqi cemetery already contains the bodies of many of the Prophet's family, including his father who was removed there in the 1970s, Dr Alawi said. In 1924 all the grave markers were removed, so pilgrims would not know who was buried there, and so be unable to pray to them.

"The Prophet would be anonymous," Dr  Alawi added. "Everything around the Prophet's mosque has already been destroyed. It is surrounded by bulldozers. Once they've removed everything they can move towards the mosque. The imam is likely to say there is a need to expand the mosque and do it that way, while the world's eyes are on Iraq and Syria. The Prophet Mohamed's grave is venerated by the mainstream Sunni, who would never do it. It is just as important for the Shia too, who venerate the Prophet's daughter, Fatima.

"I'm sure there will be shock across the Muslim world at these revelations. It will cause outrage."

The Independent was unable to contact the Saudi Arabian embassy, but it said in a statement last year: "The development of the Holy Mosque of Makkah al-Mukarramah [Mecca] is an extremely important subject and one which the Kingdom of Saudi Arabia, in its capacity as custodian of the two holy mosques, takes with the utmost seriousness. This role is at the heart of the principles upon which Saudi Arabia is founded."

.................

Aku share dulu. Ini berita semua datang dari UK dan media Eropah. Mungkin ini propaganda. So, berhati2.

Tapi memandangkan Mekah sendiri sudah jadi satu tempat yang membeza2 kan faktor kewangan sesama Islam sendiri sama ada dia mampu atau tidak, padahal Mekah adalah tempat di mana semua orang Islam sama darjat...kau buat la konklusi sendiri.

Apa salah satu tanda kiamat? Orang berebut bina bangunan tinggi.  Kat mana kau boleh nampak tanda tu?

Sebelah Kaabah. Hahaha. Aku takut betul satu hari nanti, anak cucu kita takleh bezakan Kaabah dengan Las Vegas.