Followers

Nuffnang

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:26 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


DAP, MCA, Gerakan: Apartheid Cina mana akan bantai Razali Ibrahim dulu?

Posted: 04 Aug 2014 10:34 PM PDT



HENTIKAN PEMBINAAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN CINA (‪#‎SJKC‬)

MUAR, 4 Ogo: Kerajaan perlu menghentikan pembinaan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) yang baharu kerana kewujudannya tidak menyumbang kepada perpaduan nasional dan meretakkan hubungan antara kaum.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Razali Ibrahim berkata, sudah tiba masanya perkara itu dipertimbangkan memandangkan keharmonian antara kaum ketika ini semakin renggang dengan pelbagai isu.

"Selagi permohonan menambah SJKC (ditunaikan), maka semakin retak hubungan kaum dan akhirnya akan menggagalkan usaha memupuk perpaduan nasional. Membentuk perpaduan antara kaum perlu dilakukan di peringkat sekolah rendah.

"Ini perlu dilakukan di Sekolah Wawasan iaitu sekolah rendah berkonsepkan belajar bersama-sama dalam satu kawasan yang sama tanpa mengira kaum atau agama," katanya ditemui selepas Majlis Ramah Mesra Bersama Media di kediamannya di sini malam tadi.


Beliau mengulas gesaan Setiausaha MCA negeri, Chia Song Cheng dalam sebuah akhbar Inggeris baru-baru ini yang meminta kerajaan membina SJKC di kawasan Bukit Indah, Johor Bahru kerana ketika ini terdapat 5,000 rumah di situ.

Song Cheng mendakwa, murid-murid Cina ketika ini terpaksa pergi SJKC Kuo Kuang 2 di Skudai, SJKC Ming Chih (Horizon Hills), SJKC Ming Teck (Gelang Patah) dan SJKC Ping Min (Lima Kedai) yang jarak lebih setengah jam dari Bukit Indah.

Mengulas lanjut, Razali berkata, persefahaman dan rasa hormat antara satu sama lain akan dapat dipupuk dengan mudah dan SJKC atau Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) seakan-akan sukar menjayakan agenda nasional itu.

Selain itu, beliau yang juga Ahli Parlimen Muar berkata, pertambahan SJKC juga bertentangan dengan persetujuan jumlah membenarkan pengendalian dan kewujudan sekolah vernakular yang ditetapkan.

Menurutnya, pemimpin perlu menjelaskan kepada rakyat secara bertanggungjawab tentang hal itu dan bersama-sama berusaha meyakinkan rakyat terhadap agenda pemerkasaan sekolah kebangsaan yang dilaksanakan kerajaan.

"Bukan dengan mengambil jalan mudah merenggangkan lagi hubungan sesama kaum di negara ini," katanya sambil memberi contoh kebelakangan ini terdapat pihak-pihak yang tidak menghormati kaum dan agama orang lain dengan bertindak menghinanya. - UM

-------------------

Cina apartheid atau rasis atau anti perpaduan mana yang akan berkokok ke atas tiada lagi tambahan pada yang sudah dipersetujui dan sekolah cina tidak berperanan menyatu padukan rakyat.

Cecrita bagaimana sekolah cina boleh bantu perpaduan? Nanti pasti tak jawab malah dia ungkit sekolah ini itu tak bantu perpaduan.

Tak caya tengoklah nanti. Mesti dia tak nafi dan kata cuba berhujah sekolah cina  bantu perpaduan.

Mereka ni cina asal usul dari coastal china yang sentiasa menentang kerajaan dan empayar china. Pemberontak sepanjang masa tak akan ngaku salah sendiri tapi sentiasa cari salah orang!!!

Toll CIQ: MP Pulai tak ada pendirian, Cakap anak cina lidah bercabang

Posted: 04 Aug 2014 07:28 PM PDT

photo

Dulu cakap lain,, sekarang cakap lain ....

JazlanJazz


Lepas penggal ini, elok benar PAC chairman pencen saja. Dah nyanyuk cepat pelupa.

Macam kita tak tahu Pulai nak kow tow dengan pengundi cina dalam kawasannya yang kerja di Singapura, tak bayar cukai pada kerajaan dan cukai kereta tapi nak subsidi Malaysia.

Usahlah pembangkang guna cakap Tan Sri Shahril Samad pasal dia nakkan sokongan setinggan di sepanjang EDL tapi tak selesaikan masaalah perumahan setinggan. Akhirnya pihak pembina EDL juga terpaksa bantu sediakan buat mereka rumah yang lebih sesuai.

Wakil rakyat kerajaan seharus lebih matang dalam hal pentadbiran dan polisi kerajaan dan tidak hanya pentingkan undi masing-masing tapi keselesaan rakyat dan penyelesaian masaalah tak ditangani.

Baca komen Apanama di SINI

Quran sudah tercatat perangai-perangai jahat Yahudi

Posted: 04 Aug 2014 09:40 AM PDT

Dalam Al-quran sedikitnya disebutkan 22 sifat buruk bangsa Yahudi, iaitu:

1. Keras hati dan zalim (Al-Baqarah:75,91,93,120,145,170; An-Nisa:160; Al-Maidah:41)

"Sesudah kamu - wahai Muhammad dan pengikut-pengikutmu - mengetahui tentang kerasnya hati orang-orang Yahudi itu) maka bolehkah kamu menaruh harapan bahawa mereka akan beriman kepada seruan Islam yang kamu sampaikan itu, padahal sesungguhnya telah ada satu puak dari mereka yang mendengar Kalam Allah (Taurat), kemudian mereka mengubah dan memutarkan maksudnya sesudah mereka memahaminya, sedang mereka mengetahui (bahawa perbuatan itu salah)?" ( 2:75)

"Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu kepada apa yang telah diturunkan oleh Allah (kepada Nabi Muhammad)", mereka menjawab: "Kami hanya beriman kepada apa yang telah diturunkan kepada kami (Taurat)".

Dan mereka ingkarkan (Kitab) yang lain yang diturunkan kemudian daripadanya, padahal Al-Quran itu benar lagi mengesahkan Kitab Taurat yang ada pada mereka. Katakanlah (wahai Muhammad): "Jika demikian mengapa kamu membunuh Nabi-nabi Allah pada masa yang lalu kalaulah kamu benar-benar orang-orang yang beriman?".(2:91)

Dan (ingatlah) ketika Kami mengikat perjanjian setia dengan kamu semasa Kami angkatkan bukit Tursina itu ke atas kamu (sambil kami berfirman): "Ambilah (dan amalkanlah ajaran Kitab Taurat) yang Kami berikan kepada kamu itu dengan bersungguh-sungguh, dan dengarlah (apa yang diperintahkan kepada kamu dengan mematuhinya)".

Mereka menjawab: "Kami dengar, dan kami menderhaka". Sedang kegemaran menyembah (patung) anak lembu itu telah mesra dan sebati di dalam hati mereka, dengan sebab kekufuran mereka. Katakanlah (wahai Muhammad):"

Amatlah jahatnya apa yang disuruh oleh iman kamu itu kalaulah kamu orang-orang yang beriman".  (2:93)

" Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu).

Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk yang benar".

Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu." (2:120)

"Dan demi sesungguhnya! Jika engkau bawakan kepada orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang telah diberikan Kitab, akan segala keterangan (yang menunjukkan kebenaran perintah berkiblat ke Kaabah itu), mereka tidak akan menurut kiblatmu, dan engkau pula tidak sekali-kali akan menurut kiblat mereka; dan sebahagian dari mereka juga tidak akan menurut kiblat sebahagian yang lain. Demi sesungguhnya!

Kalau engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka setelah datang kepadamu pengetahuan (yang telah diwahyukan kepadamu), sesungguhnya engkau, jika demikian, adalah dari golongan orang-orang yang zalim." (2:145)

"Dan apabila dikatakan kepada mereka" Turutlah akan apa yang telah diturunkan oleh Allah" mereka menjawab: "(Tidak), bahkan kami (hanya) menurut apa yang kami dapati datuk nenek kami melakukannya".

Patutkah (mereka menurutnya) sekalipun datuk neneknya itu tidak faham sesuatu (apa pun tentang perkara-perkara ugama), dan tidak pula mendapat petunjuk hidayah (dari Allah)" (2:170)

"Maka disebabkan kezaliman yang amat besar dari perbuatan orang-orang Yahudi, Kami haramkan atas mereka makanan yang baik-baik yang pernah dihalalkan bagi mereka, dan disebabkan mereka banyak menghalang manusia dari jalan Allah." (4:160)

"Wahai Rasul Allah! Janganlah engkau menanggung dukacita disebabkan orang-orang yang segera menceburkan diri dalam kekufuran, iaitu dari orang-orang yang berkata dengan mulutnya:

"Kami tetap beriman", padahal hatinya tidak beriman; demikian juga dari orang-orang Yahudi, mereka orang-orang yang sangat suka mendengar berita-berita dusta; mereka sangat suka mendengar perkataan golongan lain (pendita-pendita Yahudi) yang tidak pernah datang menemuimu; mereka ini mengubah serta meminda perkataan-perkataan (dalam Kitab Taurat) itu dari tempat-tempatnya yang sebenar.

Mereka berkata: "Jika disampaikan kepada kamu hukum seperti ini maka terimalah dia, dan jika tidak disampaikannya kepada kamu, maka jagalah diri baik-baik".

Dan sesiapa yang dikehendaki Allah kesesatannya, maka engkau tidak berkuasa sama sekali (menolak) sesuatu apapun (yang datang) dari Allah untuknya. Mereka ialah orang-orang yang Allah tidak mahu membersihkan hati mereka; bagi mereka kehinaan di dunia, dan di akhirat kelak mereka beroleh azab seksa yang besar.(5:41)

2. Kebanyakan fasik dan sedikit beriman kepada Allah SWT
(Ali Imran:110; An Nisa:55)

"Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). Dan kalaulah Ahli Kitab (Yahudi dan Nasrani) itu beriman (sebagaimana yang semestinya), tentulah (iman) itu menjadi baik bagi mereka. (Tetapi) di antara mereka ada yang beriman dan kebanyakan mereka: orang-orang yang fasik" (3:110)

"Maka di antara mereka (kaum Yahudi yang dengki itu) ada yang beriman kepada (apa yang telah dikurniakan oleh Allah kepada keluarga Nabi Ibrahim) itu, dan ada pula di antara mereka yang berpaling daripadanya (tidak beriman). Dan cukuplah dengan neraka jahanam yang sentiasa menyala-nyala itu (menjadi tempat seksa mereka)".(4:55)

3. Musuh yang paling bahaya bagi orang-orang Islam (Al-Maidah:82)

"Demi sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) akan dapati manusia yang keras sekali permusuhannya kepada orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik.

Dan demi sesungguhnya engkau akan dapati orang-orang yang dekat sekali kasih mesranya kepada orang-orang yang beriman ialah orang-orang yang berkata: "Bahawa kami ini ialah orang-orang Nasrani" yang demikian itu, disebabkan ada di antara mereka pendita-pendita dan ahli-ahli ibadat, dan kerana mereka pula tidak berlaku sombong"

4. Amat mengetahui kekuatan dan kelemahan orang-orang Islam seperti mereka mengenal anak mereka sendiri (Al-An'am:20)

"Orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang telah Kami berikan kitab kepada mereka, mereka mengenalinya (Nabi Muhammad), sebagaimana mereka mengenali anak-anak mereka sendiri. Orang-orang yang merugikan diri sendiri (dengan mensia-siakan pengurniaan Allah), maka mereka (dengan sebab yang tersebut) tidak beriman."


5. Mengubah dan memutarbalikkan kebenaran (AlBaqarah:75,91,101,140,145,211; Ali Imron:71,78; An Nisa:46; Al-Maidah:41)

"Atau patutkah kamu mengatakan, bahawa Nabi Ibrahim, dan Nabi Ismail, dan Nabi Ishak, dan Nabi Yaakub beserta anak-anaknya, mereka semua adalah orang-orang Yahudi atau Nasrani, (padahal ugama mereka telahpun ada sebelum adanya ugama Yahudi atau ugama Kristian itu)?"

Katakanlah (wahai Muhammad): "Adakah kamu yang lebih mengetahui atau Allah? Dan siapakah yang lebih zalim daripada orang yang menyembunyikan keterangan (saksi dan bukti) yang telah diberikan Allah kepadanya?"

Dan (ingatlah), Allah tidak sekali-kali lalai akan apa yang telah kamu lakukan".(2:140).

Buktikan dengan McD, Starbuck dan Tesco M'sia derma pada Palestine!!!

Posted: 04 Aug 2014 05:25 AM PDT


Buktikan tak sokong Israel dengan McDonald, Starbuck dan Tesco derma pada Pelestin!!!

Semalam, Pengerusi Aqsa Syarif Bhd, Prof Madya Hafidzi Mohd Nor telah dikunjungi oleh pihak pengurusan Mac Donald Malaysia, di pejabat Aqsa Syarif berbicang mengenai boikot terhadap McD yang dibuat oleh Aqsa Syarif. Mungkin McDonald sudah mula terkesan dengan boikot oleh berbagai pihak terhadap McD. Tetapi saya puji kunjungan pihak McD ke pejabat Aqsa Syarif yang menjadi salah sebuah agensi terulung di Malaysia yang membela nasib rakyat Palestin yang dizalimi Israel.

Pengurusan McD bertanya Aqsa Syarif soalan antaranya "Mengapa tidak memboikot juga syarikat lain dari Amerika?". 'Mengapa boikot McD sedang ramai pekerja Malayu/Islam bekerja untuk menyara kehidupan di McD?" Soalan seperti ini saya fikri soalan ikhlas daripada wakil Mc Donald dan kita tidak boleh prasangka tetapi membantu mereka memahami isu sebenar dari perspektif perjuangan keadilan, kebenaran dan kemanusiaan sejagat untuk kehidupan yang lebih baik bagi kita semua.

Maaf, walaupun panjang ikutilah beberapa perkongsian daripada Pengerusi Aqsa Syarif, yang saya sunting dari email beliau. Maklumat penuh boleh didapati dari pihak Aqsa Syarif:

Dalam pertemuan tersebut, pihak McD mengakui bahawa McD Malaysia adalah syarikat miliki Golden Arches Restaurant Sdn Bhd yg merupakan subsidiari kpd McD Corp. (US). McD Malaysia membayar 5% dari jualan kepada McD Corp US yang merupakan organisasi pembuat polisi utama. McD Corp US juga akan memberi bantuan pakej kewangan untuk "outlet" baru.

Jelas semua rangkaian McD Malaysia menjanakan pendapatan untuk McD Corp US melalui yuran francais tersebut dan juga mendapat manfaat daripada McD Corp US dari segi dana awal membuka outlet.

Oleh itu, hujah bahawa McD Malaysia tidak menyuumbang kepada McD US dan hanya membayar cukai kepada kerajaan Malaysia sahaja adalah tidak tepat.

McD juga mendakwa mereka tidak mempunyai hubungan dengan Israel. Aqsa Syarif menolak dakwaan ini kerana McD menerima anugerah daripada Kerajaan Israel kerana membantu ekonomi Israeil. Selain itu, seorang ahli lembaga Pengarah McD Corp menerima anugerah dari Muzuem of Holocaust kerana membantu masyarakat terus ingat peranan Yahudi dalam sejarah.


Mengenai Jack M Greenberg bekas Pengerusi dan CEO McD (1999 – 2002) yang menyumbang kepada Jewish United Fund (JUF) – sebuah tabung yang terkehadapan dalam membantu Israel, wakil Mc D Malaysia tersebut mengakui CEO 10 tahun dulu itu memang menyuumbang tetapi bukan CEO sekarang.

Namun kata mereka Greenberg menyumbang kepada JUF atas kapasiti peribadi. Tetapi apabila pihak Aqsa Syarif bertanya adakah sumbangan peribadi menggunakan dana McD, pihak McD tidak dapat memberi jawapan.


Pengurusan McD juga bertanya mengapa baikot sedangkan di Mc D Malaysia terdapat 80% pekerja Melayu/Islam cari rezqi. (Nampaknya, McD tidak atau belum memahami isu sebenar)

Aqsa Syarif menegaskan, kita boikot McD kerana McD membantu Israel yang melancarkan peperangan terhadap kemanusiaan sejagat. Bukan boikot pekerja McD, bukan menentang rezqi dan kehidupan sesiapa. Boikot akan terus relevan tidak kira siapa pun yang bekerja dan tidak kira orang Melayu Islam menjadi pekerja majoriti atau tidak. Tidak pula bermakna jika orang Islam dan Melayu tidak bekerja di McD boikot dihenttikan.

Israel tidak hanya mensasarkan umat Islam tetapi seluruh kemanusiaan yang mahu diporakperandakan. Mereka membunuh kanak-kanak dan meletupkan sekolah. Inilah penentangan kita.

Oleh itu McD Malaysia turut bersalah dan bertanggungjawab seperti mana McD Corp US terhadap sokongan kepada Israel yang membunuh kemanusiaan.

Pengurusan McD Malaysia juga bertanya mengapa tidak boikot syarikat Amerika yang lain. Kata Prof Madya Dr Hafidzi, kita boikot bukan atas asas ia syarikat Amerika. Bahkan Aqsa Syarif tidak baikot syarikat Yahudi hanya kerana ia milik orang Yahudi.

Aqsa Syarif boikot mana-mana syarikat yang membantu kewangan Israel – sebuah regim yang zalim - tanpa mengira siapa walaupun syarikat itu milik umat Islam.

Jika syarikat itu menolong Israel maka syarikat itu akan jadi sasaran boikot sama seperti McD. Boikot bukanlah kerana semata-mata syarikat itu datang dari Amerika Syarikat atau Barat (Diharapkan pihak pengurusan McD Malaysia dapat memahami perkara ini).



---------------------------

Bukan saja McDonald yang dipunyai Vincent Tan, Starbuck yang dipunyai Vincent dan Tesco yang dipunyai Sime Darby pun ada buat kenyataan stail sama.



Kalau betul mereka tak terlibat, buktikan dengan McDonald Malaysia, Starbuck Malaysia da Tesco Malaysia berderma pada Palestine


Sekarang baru nak dapatkan dan edarkan sijil halal... selama ni VINCENT TAN kasi orang Islam makan babi!!!

Israel kata orang Islam tak berani boikot barangan mereka

Posted: 04 Aug 2014 02:33 AM PDT


Jika tidak mampu memberi utk tabung palestine berusahalah utk berhenti menyumbang dana zionis

Usaha memboikot beberapa produk Yahudi mungkin dipandang remeh sesetengah pihak namun saya mengambil iktibar kisah di bwh :-

Semasa Nabi Ibrahim dibakar oleh kaumnya, ada seekor burung kecil comel yang menonton peristiwa itu, lalu terus terbang berulang-alik mencari air. Burung kecil itu menyedut dan mengisi air di dalam paruhnya lalu dilepaskannya ke atas unggun api yang membakar Nabi Ibrahim a.s. Itulah yang dilakukannya berulang-ulang kali, sehinggalah Nabi Ibrahim a.s. dikeluarkan daripada api.

Perbuatan burung kecil itu diperhatikan oleh makhluk Allah yang lain, lantas bertanya kepada burung kecil itu, "Mengapakah kamu bersusah-payah berulang-alik mengambil air, sedangkan kamu tahu api besar yang membakar Nabi Ibrahim takkan terpadam dengan sedikit air yang kamu siramkan itu?"

Lalu dijawab oleh burung kecil, "Walaupun aku tahu aku tidak berupaya memadam api tersebut, namun aku mesti berusaha untuk menegakkan kebenaran atas kemampuan yang terdaya oleh diriku sendiri, Allah tidak akan bertanya sama ada aku berjaya memadamkan api itu ataupun tidak! Aku lebih takut kepada Allah kerana Allah akan menyoal aku nanti, kelak di hadapan Allah aktu tidak akan dipertanggung-jawapkan kerana aku telah berusaha melakukan sesuatu apabila melihat kezaliman!"

Sumber Whats App


Antara syarikat dan produk yg membantu ekonomi Israel. Telitikan...

1.USB flash drive
2. Viber
3. Waze, aplikasi GPS
4. Biji timun hybrid
5. Epilator (originally "Epilady")
6. Wonder Pot
7. Mastermind
8.Victoria's Secrets.
9.Kurma Medjool (lebih 50% ditanam di wilayah Palestin dijajah Israel).
10. Hewlet-Packard.


11. Pampers.
12. Volvo.
13. Intel.
14. Motorola.
15. Estee Lauder.
16. Loreal
17. Johnson & Johnson
18. Revlon.
19. Marks & Spencer.
20. LaSenza.
21. Timberland.
22. Catterpillar.
23. Danone.
24. McDonald
25. Coca Cola
26. Starbucks
27. Nestle
28. Sara Lee
29. Kraft
30. Tesco




31. Kit Kat
32. Aramis
33. Huggies
34. Hugo Boss
35. Nescafe
36. Clinique
37. Maggi
38. Maybelline
39. Libby's
40. Biotherm
41. Selfridges
42. Disney
43. Kleenex
44. Arsenal Football Club
45. Nokia
46. Ambi Pur
47. Milo
48. Steven Speilberg
49. Transformers
50. Facebook
51. Chery automobiles
52. BMW
53. Audi
54. Mercedes Benz
55. Boeing
56. Dell Computers
57. Uni Lever
58. Pizza Hut
59. EDS
60. Samsung

...dan banyak lagi...





Ya termasuk pasukan bolasepak Arsenal

Arsenal Football Club has just signed (26th February) a sponsorship deal to promote Israel as a tourist destination.

The £350,000 agreement makes Israel Arsenal's "official and exclusive travel destination." Israel will be featured on digital perimeter boards and 450 high-definition LCD screens at the stadium on game days.[1] The tourism ministry will also have access to the club's official website Arsenal.com, database and magazine to promote Israel as a holiday destination [2]

The televised ads will reach audiences of up to 700 million in an estimated 198 countries. The Israeli Tourism Ministry will also receive intellectual property rights, the use of the team logo and the right to use photos of the team and its players in ads. For an additional fee, Arsenal players will also appear in the ads.[3]

The deal doesn't stop with promoting Israel but actually grants Israel a physical presence in the stadium. The Israeli Tourism Ministry can use the stadium's banquet hall twice a year and can organize an exhibition at the end of the playing season.[3] The stadium will also feature permanent sales tables for t-shirts.

Sumber Whats App

Tian Chua, Nurul usah berlakun? Anwar, SUARAM, COMANGO tak berani kritik Israel!!!

Posted: 03 Aug 2014 11:30 PM PDT


Usahlah Tian Chua dan Nurul tunjuk palestin untuk Palestin.

Tian CHua ... mana suara SUARAM dan COMANGO tentang nasibb orang Palestin di Gaza?

Nurul .... kenapa ayah sebut ini dan ISrael mahukan ayah jadi PM?



Belantan

0

Posted by Unknown | Posted on 11:17 PTG | Posted in

sumber :-

Belantan


#MH 17: Hanya 62 mayat ditemui sempurna?

Posted: 04 Aug 2014 07:09 PM PDT


Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar mengesahkan hanya 62 mayat mangsa nahas MH17 ditemui dalam keadaan sempurna.

Dalam satu wawancara khas dengan Astro Awani, Khalid memaklumkan bahawa mayat yang bertaburan di sekitar kawasan seluas 15 kilometer persegi, menyukarkan kerja-kerja mencari.

Khalid berkata, dia yakin bahagian mayat yang belum ditemui masih berada di lokasi berkenaan, dan berharap mendapat kerjasama, khususnya daripada penduduk tempatan untuk memaklumkan di mana mayat yang belum ditemui berada.


Biarpun yakin dengan ketelusan siasatan pakar, Khalid bagaimanapun tidak dapat memberi kepastian selama manakah proses siasatan akan berjalan. Malah beliau turut tidak menafikan kemungkinan bahan bukti telah diubah berikutan ia terbiar dalam tempoh masa yang lama sebelum pasukan pakar dibenarkan masuk ke lokasi nahas.

Pesawat MAS MH17 yang dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur, terhempas di Ukraine pada 17 Julai lalu dan mengorbankan kesemua 298 penumpang dan anak kapal. Ia dipercayai ditembak namun belum ada pihak yang mengaku bertanggungjawab melakukannya.

Suara politik
Belantan

POLIS AKAN BERTINDAK!

Posted: 04 Aug 2014 07:15 AM PDT


Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah membuka kertas siasatan sekali gus akan mengambil tindakan tegas terhadap pemilik akaun Facebook yang menggunakan identiti Kelvin Yip kerana memaparkan kenyataan yang nyata menyinggung sensitiviti umat Islam di negara ini.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, polis kini menyiasat akaun Facebook terbabit bagi mengesan pemiliknya dengan kerjasama Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

"Kita tidak akan berdiam diri atas kesalahan undang-undang ini," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.-UMO

Suara Politik
Belantan

MIMPI SENJA

0

Posted by Unknown | Posted on 11:02 PTG | Posted in

sumber :-

MIMPI SENJA


Pakar undang-undang: S'gor perlu p'raya baru

Posted: 04 Aug 2014 10:12 PM PDT



Pakar Perlembagaan, Abdul Aziz Bari berkata Sultan Selangor Sharafuddin Idris Shah mungkin berdepan masalah dalam melantik menteri besar yang baru dari PKR.

Beliau menimbulkan pendapat tersebut berdasarkan pandangan bahawa integriti penyandang jawatan itu, Tan Sri Khalid Ibrahim kini dipersoalkan oleh anggota parti itu.

Abdul Aziz berkata, Sultan Selangor mungkin dituduh mengamalkan pilih kasih terhadap pihak tertentu dalam PKR sekiranya baginda menggunakan budi bicaranya untuk melantik seorang menteri besar baru dari parti tersebut.

Justeru, cara terbaik untuk merungkai masalah itu ada dengan menjalankan pilihan raya negeri, kata bekas pensyarah Universiti Islam Antarabangsa itu.

"Dalam senario ini sukar untuk Sultan melantik MB baru.

"Sukar untuk menentukan siapa yang mempunyai sokongan majoriti dalam dewan negeri.

"Malah PKR sendiri nampaknya berpecah-belah dengan puak Azmin belum memberikan sokongan (kepada Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail).

"Cara lebih baik adalah membiarkan rakyat menentukannya menerusi pilihan raya negeri," katanya dalam satu kenyataan.

Flat Dicat Warna & Lambang PAS

Posted: 04 Aug 2014 03:12 PM PDT

Penghuni-penghuni Flat Taman Tun Sardon, Gelugor di George Town, tidak puas hati terhadap cat bangunan flat yang memaparkan lambang parti ketika tinjauan dilakukan, Isnin. Keadaan ini boleh memecah belahkan perpaduan antara penduduk-penduduk di kawasan berkenaan. -fotoBERNAMA

GEORGE TOWN: Tindakan mengecat empat daripada 26 blok pangsapuri di Taman Tun Sardon di sini dengan warna dan corak yang menyerupai lambang sebuah parti politik menimbulkan rasa kurang senang penduduk.

Dakwa mereka perbuatan itu boleh menyebabkan penduduk berpecah belah.

"Memang warna itu cantik tapi bila depa (mereka) letak macam lambang parti rasa tidak syok. Lambang parti apa pun tak patut dicat (pada bangunan pangsapuri). Masyarakat boleh berpecah belah pasal politik," kata Zainab Bee Mohd Yusof, 68, ketika ditemui Isnin.

Dia yang tinggal di pangsapuri empat tingkat tersebut sejak 1983 berkata tindakan itu juga tidak sesuai kerana sekarang bukan musim pilihan raya.

"Kalau nak cat warna bendera Malaysia tak apalah juga, sebab melambangkan semua masyarakat, tetapi kalau (lambang) parti ni ada yang sokong parti lain, ini yang tak syok," katanya.

Tinjauan Bernama di situ mendapati Blok AH, AG, AJ dan AK yang dalam proses dicat baharu dengan warna hijau dan putih turut memaparkan bulatan berwarna putih pada bahagian teratas dinding.

Jun lepas, akhbar rasmi kerajaan DAP Pulau Pinang Buletin Mutiara melaporkan Pengerusi Perancangan Bandar, Desa dan Perumahan negeri Jagdeep Singh Deo mengumumkan peruntukan RM1 juta untuk pelaksanaan kerja mengecat melibatkan 26 blok pangsapuri Taman Tun Sardon itu.

Sementara itu, penduduk empat blok berkenaan turut melahirkan kebimbangan terhadap kerja-kerja mengecat yang dilihat mengabaikan aspek keselamatan.

Wakil penduduk Mohamed Ismail Osman, 47, berkata kerangka besi bertingkat dipasang seminggu sebelum Aidilfitri tetapi proses mengecat fasa kedua taman itu hanya bermula Sabtu lepas.

"Kerangka besi itu hanya diikat menggunakan dawai halus, penyokongnya tidak kukuh. Beberapa kali besi yang panjang lebih sedepa terjatuh...mujur tidak kena orang. Di sini dekat dengan taman permainan ada ramai budak-budak.

"Penduduk juga tidak terima notis awal, mereka cakap pakai mulut saja masa nak mula kerja mengecat. Kami tak sempat nak ubah kenderaan, habis kena tempias cat," katanya kepada pemberita.

Mohamed Ismail berkata beliau telah memaklumkan perkara itu kepada Jabatan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan (Dosh) dan kesal kerana pihak kerajaan negeri yang melantik syarikat kontraktor berkenaan tidak memberi respons memuaskan ketika aduan dibuat.

Sementara itu, Pengarah Dosh Pulau Pinang Mohd Anuar Embi ketika dihubungi mengesahkan menerima aduan daripada penduduk pada Jumaat lepas dan berkata pegawainya akan meninjau flat tersebut hari ini.

"Dosh akan siasat dan teliti perkara ini. Jika benar peraturan keselamatan tidak dipatuhi, kami boleh mengarahkan kerja mengecat bangunan berkenaan dihentikan untuk sementara waktu sehingga tindakan lanjut diambil," katanya.

Tawaran RM1,500 dari Imigresen N Sembilan

Posted: 04 Aug 2014 06:30 AM PDT


Diterbitkan: Isnin, 4 Ogos 2014 4:26 PM

SEREMBAN: Jabatan Imigresen Malaysia cawangan Negeri Sembilan menawarkan ganjaran RM1,500 kepada orang ramai yang dapat menangkap seorang warga Iraq yang meloloskan diri dari Depot Tahanan Imigresen di Lenggeng.
Pengarahnya Faizal Fazri Othman berkata lelaki berusia 37 tahun itu melarikan diri pada pukul 4.20 petang Jumaat lepas dan kali terakhir dikesan di Kampung Dacing Hilir, pada pukul 10.45 malam Sabtu lepas.
Imigresen Negeri Sembilan melancarkan gerakan besar-besaran bagi mengesan lelaki itu dengan tumpuan di sekitar Lenggeng dan Mantin, katanya ketika dihubungi di sini, Isnin.
Menurut Faizal Fazri lelaki itu ditahan di depot tersebut sejak Januari lepas setelah selesai menjalani hukuman penjara atas kesalahan imigresen dan dalam proses untuk dihantar pulang ke negara asal.
Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai lelaki itu diminta menghubungi jabatan tersebut di talian 06-7627707.

Abdul Khalid sedia disiasat

Posted: 04 Aug 2014 05:19 AM PDT

  • Khalid IbrahimKhalid Ibrahim
 1 / 1 
SHAH ALAM - Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bersedia disiasat dan memberi kerjasama sepenuhnya terhadap siasatan salah laku dan penyelewengan kuasa yang dilemparkan terhadapnya sebagai salah satu usaha penyingkiran beliau daripada jawatan menteri besar Selangor.

Beliau bagaimanapun berkata, sekiranya tuduhan itu tidak berasas dan hanya sekadar fitnah semata-mata, pihaknya tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak.

"Saya mengingatkan rakan-rakan supaya berhati-hati membuat tuduhan kerana saya berhak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap kenyataan fitnah yang dilemparkan terhadap saya.

"Kegagalan Datuk Saifuddin dan rakan-rakan dalam PKR untuk berbuat demikian (laporan SPRM) hanya akan mengundang spekulasi bahawa tuduhan-tuduhan ini bermotifkan politik dan berniat jahat," katanya dalam satu kenyataan media, sebentar tadi.

Beliau berkata demikian mengulas lanjut dakwaan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail bahawa beliau terbabit dalam pemberian projek pembinaan 2,400 unit rumah pangsapuri mampu milik di bawah geran 'Selangorku' kepada syarikat pemaju Eco World Berhad, yang dianggarkan bernilai RM591 juta.

Selain itu, Saifuddin juga mendakwa syarikat sama juga telah membeli tanah seluas 308.72 juta ekar daripada Tropicana Corporation Berhad pada 19 Mac lalu yang sebelum ini milik kerajaan negeri Selangor.

Dalam pada itu, Abdul Khalid turut menafikan tuduhan Saifuddin itu sambil menyifatkannya sebagai tudahan tidak berasas.

Tegasnya sekiranya tuduhan itu benar, Saifuddin digesa mengemukakan laporan salah laku itu kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Bank Negara dengan mengemukakan bukti yang kukuh.

"Sekiranya Datuk Saifuddin yakin beliau juga berada di pihak yang benar, maka beliau dan rakan-rakan dalam PKR sepatutnya membuat laporan dengan kadar segera kepada SPRM dan Bank Negara Malaysia," katanya.

Abdul Khalid bagaimanapun akan meneruskan tugasnya sebagai menteri besar dan memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat dengan telus, bertanggungjawab dan mengamalkan pentadbiran yang baik.

Video Ular Tedung Di Kuil Tersebar

Posted: 04 Aug 2014 01:18 AM PDT









JASIN: Sebuah video amatur yang dirakamkan oleh seorang penganut Hindu berusia 57 tahun di kuil di Kesang Pajak tersebar luas sehingga mendapat perhatian dunia kerana aksinya menenangkan raja ular itu.
S. Subramaniam di Kuil Sri Pratiyangaraa Devi Sakhti Beddam di Taman Ria untuk upacara sembahyang pada Mei lalu di mana beliau menggunakan telefon pintarnya untuk merakamkan satu klip mengenai bagaimana seekor 'king cobra' menunjukkan 'aksi' menerusi upacara keagamaan.
"Anak saudara perempuan saya berusia 25 tahun kemudiannya memuat turun aplikasi WhatsApp ke dalam telefon, dan mengajar saya bagaimana untuk menghantar mesej menggunakan aplikasi itu.
"Bila saya melihat ular tedung ketika sedang melakukan upacara keagamaan, saya fikir untuk merakamkan perkara itu untuk rakan-rakan saya," katanya di sini, Ahad.
Pada awalnya bapa lima anak itu berkongsi video berkenaan dengan kebanyakan rakan dan saudara-maranya.
"Ramai yang memuji saya selepas saya menghantar video itu apabila mereka merasakan seorang lelaki tua dan sebelum ini membuat kerja-kerja sampingan seperti saya begitu mahir dengan penggunaan telefon pintar.
"Ia merupakan cubaan pertama saya menggunakan aplikasi WhatsApp dan saya terkejut apabila video berkenaan tersebar luas malah disiarkan di saluran televisyen di India."
Survana News di Karnataka di India menyiarkan rakaman itu semasa berita waktu perdana pada 29 Julai lalu, sebelum ia kemudiannya dikongsikan oleh stesen televisyen lain di India.
Penyampai berita Survana News bercakap kepada beberapa pakar herpetologi mengenai bagaimana 'king cobra' boleh dapat ditenangkan dalam upacara keagamaan yang berlangsung selama sejam.
Bagaimanapun, stesen televisyen pada awalnya mendakwa rakaman itu diambil dari sebuah kuil di Tamil Nadu tanpa menyedari bahawa ia sebenarnya dirakamkan di Melaka.
"Saya tidak menjangkakan rakaman saya akan dikongsikan seluruh dunia apabila pihak pengurusan kuil turut menerima panggilan daripada seorang wanita di Switzerland selepas dia menyaksikan rakaman itu di media sosial, dan kemudiannya cuba menjejaki sumber itu," kata Subramaniam yang bangga dengan berita itu.
Samil kuil K.M. Thinageswar Sivaachaariyar berkata, ular tedung itu dibawa masuk khusus untuk upacara keagamaan yang berlangsung pada Mei lalu.
Beliau berkata, walaupun ular itu mengeluarkan bisa, tetapi ia tidak menjadi agresif apabila ayat-ayat dibacakan semasa upacara berlangsung.
Thinageswar berkata, dua stesen televisten, satu dari Tamil Nadu dan satu lagi dari Tokyo, memohon kebenaran untuk membuat rakaman sewaktu ular tedung itu membuat 'kemunculan seterusnya' di kuih itu dari 19 hingga 30 Ogos ini.
"Saya juga terkejut bagaimana stesen-stesen televisyen ini dapat menjejaki kuil ini, walaupun rakaman yang tersebar di media sosial itu tidak pernah menyebut tempat atau negara (ia dirakam)," kata Subramaniam.
"Saya begitu teruja untuk meletakkan lebih banyak video dan gambar di YouTube dan Facebook. Pada masa lapang yang ada ini boleh saya membuat rakaman mengenai perkara-perkara yang menarik dan berkongsinya dengan mereka yang lain."- mStar

Nazri: Perbicaraan 'palsu' MH17 tanpa penjenayah

Posted: 04 Aug 2014 12:26 AM PDT



Bekas menteri undang-undang Datuk Seri Nazri Abdul Aziz berkata, Malaysia tidak dapat menjalankan perbicaraan dalam kes tembakan jatuh MH17 kerana hanya akan dianggap sebagai perbicaraan "palsu".

Katanya, perkara itu tidak mungkin kerana pesalahnya akan menghadiri perbicaraan kes pesawat yang ditembak jatuh pada 17 Julai lalu akan hadir ke mahkamah negara ini.

"Kita tidak boleh bawa pemberontak ke sini untuk dibicarakan, dan jika mereka tiada di sini untuk dibicarakan, ia hanya akan menjadi perbicaraan palsu," kata Nazri, menteri kebudayaan dan pelancongan, kepada Malaysiakini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nancy Shukri semalam dilaporkan berkata, Malaysia dan Ukraine bukan anggota Mahkamah Jenayah Anrabangsa (ICC), berbanding Belanda yang merupakan anggota ICC.

"Negara perbicaraan masih belum ditentukan lagi, masih bergantung kepada keputusan siasatan lagi. Jika keputusan siasatan mendapati lebih baik dilakukan (perbicaraan) di Malaysia, dalang akan didakwa di negara ini.



"Kalau keputusan siasatan mendapati lebih baik didakwa di negara lain terutama Belanda, jadi kita serahkan kepada Belanda, yang penting keputusan memilih negara perbicaraan akan memberi faedah semua mangsa nahas tersebut," beliau dipetik sebagai berkata oleh Bernama.

Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika ditemui pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri beliau di Pustaka Negeri Sarawak, Petra Jaya semalam.

Nancy bagaimanapun berkata Peguam Negara Tan Sri Abdul Ghani Patail yang kini mewakili Malaysia dalam jawatankuasa menyiasat nahas MH17 itu tetap mengkaji pilihan terbaik sama ada mengambil tindakan membicarakan dalang di dalam atau luar negara.

"Walaupun Malaysia bukan anggota ICC, tindakan terhadap dalang masih boleh dilakukan di negara ini. Kita ada peruntukan tertentu antaranya di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (SOSMA)," katanya seperti dilaporkan agensi berita nasional.- malaysiakini

Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:02 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Santai: Jem Bila DAPig Berterabur Atas Jalan

Posted: 04 Aug 2014 06:58 PM PDT


Teringat dua tiga hari lepas bila ahli-ahli DAPig terlepas di CIQ Johor Bharu, hampir lumpuh Tambak Johor kerana bas-bas kilang mogok menghalang lalu lintas.

Terkini beberapa binatang berstatus najis haram yang menjadi santapan para penganut DAPig pun turut serta membuat onar berkeliaran di atas jalan raya.

Khabarnya babi-babi tersebut akan dihantar ke Singapura untuk menjadi santapan para penduduk di sana. Para tokey lori babi ini sudah tentu akan merungut tambang tol yang akan dikenakan ke atas lorinya di Tambak nanti.

Mungkin kerana pening memikirkan margin keuntungan jualan babinya akan menjadi semakin kurang, maka lori babi yang dibawanya hilang kawalan lalu terbabas hingga menyusahkan pengguna jalanraya yang lain.

Itulah realiti yang berlaku dalam kehidupan para penikmat juadah babi ini. 

Bila kerajaan Singapork mengenakan caj RM129.00 DAPig diam tak kata apa.

Tapi bila Malaysia mengenakan caj RM16.50, DAPig menguak siang malam macam babi-babi kelaparan.

DAPig yang hidupnya siang malam hidup hanya memikirkan uang dan untung tanpa mengira samada ia merampas dan menzalimi orang lain...macam perangai babi juga asal perutnya kenyang tak kira halal atau haram bedal sajalah...  







Ajaran Sesat Terbaru Dibongkar?

Posted: 04 Aug 2014 12:59 AM PDT

Ajaran sesat yang semakin menular dalam Pakatan.


Hebat sangat ke Anwar Ibrahim sampai tak boleh nak dikritik?

* #MACAILOGIK

ANGIN PERUBAHAN

0

Posted by Unknown | Posted on 9:27 PTG | Posted in

sumber :-

ANGIN PERUBAHAN


Sanggup DAP Biarkan Lelaki Dalam Penjara

Posted: 04 Aug 2014 05:06 PM PDT



Pendedahan Berani Tun M Mengenai Kehilangan Pesawat #MH370

Posted: 04 Aug 2014 08:33 AM PDT

Mengapa Anwar Ibrahim Tidak Nafikan Beliau Punyai Bank Di Israel?

Posted: 04 Aug 2014 07:16 AM PDT



Press Statement Liow Tiong Lai On #MH17

Posted: 04 Aug 2014 03:53 AM PDT

4 August 2014

REPATRIATION OF HUMAN REMAINS FROM THE MH17 SITE:
STATEMENT BY LIOW TIONG LAI, MINISTER OF TRANSPORT, MALAYSIA

"Efforts to locate and identify victims of the MH17 tragedy continue.

"Once bodies have been identified and the necessary forensic work completed, the next-of-kin will be informed. Arrangements for repatriating the bodies will then be discussed with the next-of-kin.

"At all times, we will be guided by the next-of-kin, and will endeavour to carry out repatriation in line with their wishes.

"Arrangements are being made for a national day of mourning once all remains have returned to Malaysia."

ENDS

Cursing Malay : Terus Terang

0

Posted by Unknown | Posted on 9:25 PTG | Posted in

sumber :-

Cursing Malay : Terus Terang


Film Review : Guardians of The Galaxy

Posted: 03 Aug 2014 09:50 PM PDT

Guardians of The Galaxy (GOTG) agak asing pada aku kerana aku tak pernah tahu pun kewujudan komik tu.

Mungkin ada ramai diluar sana yang akan mengaku "Ya, aku adalah comic nerd dan aku cool kerana aku dah tau pasal komik2 rare ni sebelum kau" tapi aku ingin berterus terang di sini, aku langsung tak pernah tahu pasal komik ni, jadi kalau kau nak kata aku tak paham dan tak mengerti backstory dia, aku tak peduli langsung pun.

Pada aku filem ni tak best langsung. Tah hapa-hapa dan buang masa aje tengok.

Filem ini mengisahkan mengenai sekumpulan penjenayah yang terpaksa bersatu menentang ancaman anasir yang ingin menakluki dunia (tipikal storyline barat...) hero mesti orang putih dan awek yang berbangsa lain pun boleh jatuh hati dengan orang putih sebab dia orang putih.

Dengan watak tambahan seorang (sebatang pokok?) yang bernama Groot, rakun kecil yang mulutnya tak henti2 bercakap bernama Rocket dan typical muscular character yang dilakonkan oleh ahli gusti....ini dengan jelas menunjukkan semuanya..tipikal, tipikal, tipikal.

Tipikal Marvel punya storyline. Aku tak berapa suka Marvel yang baru dan femes ni kerana aku lagi prefer Marvel keluarkan filem2 berstatus sederhana seperti sebelum ini. Aku cuba senaraikan semua filem Marvel yang aku rasakan jauh lebih baik berbanding filem2 Marvel era 2011 ke atas ni;

1. Daredevil

Pada aku, ni lah filem terbaik Marvel setakat ni dengan lakonan mantap Ben Affleck sebagai seorang buta yang mempunyai sixth sense.

2. Punisher 1 and 2

Dah tengok filem Punisher? Kau kena tengok. Kau bayangkan filem Marvel2 yang baru2 ni, kau buang semua komedi dia dan kau jadikan ia filem serius yang berat dan moody, itu filem Punisher.

3. Catwoman

Ye ye, Catwoman adalah karakter DC, tapi pada aku, Catwoman adalah filem yang jauh lebih baik berbanding dengan Guardian of the Galaxy.

Seolah2 ada berlaku perubahan mentaliti pada semua filem Marvel selepas Iron Man yang cuba mewujudkan sebuah filem komedi slapstik yang ringan, tiada mesej dan tidak ada intinya. GOTG seolah2 dikarang agar menjamu penonton dengan cliche dan selepas itu cliche dan selepas itu ditambah lagi dengan cliche supaya penonton jadi dungu.

Dan itulah yang bakal berlaku pada penonton di Malaysia ni yang setiap hari kebelakangan ini berkobar2 ajak orang save Gaza, save Palestine, boikot barangan Israel dan pelbagai mesej kemanusiaan yang lain lagi, tapi bila kena tang dia, dia hanya buat apa yang dia rasa dapat buat. Dia suruh orang boikot tapi kerana tarikan nak menonton filem Guardian of The Galaxy ni terlalu kuat, dia tewas.

Padahal semalam baru aje dia share brochure produk berkaitan Israel yang perlu diboikot dan dengan jelas dan terang dalam brochure yang dia share tu ada logo Disney. Tapi orang2 Melayu macam ni dia pretend dia tak nampak logo Disney tu sebab pada dia "apa salahnya, aku sorang aje..orang Melayu lain mesti tolong boikotkan untuk aku..."

Dungu. Tapi itu baru satu level dungu.

Ada yang lebih teruk lagi. Macam mana orangnya tu?

"Orang2 yang berkobar ajak orang boikot kemudian dia suruh kau beli barangan lain kalau kau dah ada barangan yang berkaitan Israel ni. " dengan ayat "Ish apa ni kau pakai telefon Nokia ni! Israel ni! Gi la beli telefon lain!" kata dia sambil muncung-muncung bibir menjuih nak menunjukkan dia lah pemboikot paling hebat.

Ni lah dungu nombor dua. Kalau kau dah beli, kau bukannya boleh "un-beli." Yang kau suruh orang pegi beli baru barang2 tu kenapa makcik oi? Kalau kau dah ada barang elok, kau pegi buang, kau membazir. Apa yang kau patut buat adalah gesa orang supaya jangan beli lagi lepas ni.  Kita dah jadi funder kepada banyak syarikat berkaitan Israel melalui medium hiburan kita tanpa kita sedari. Aku tak boleh ajak kau "Woi jom ambik balik duit kita masa kita gi tengok filem Avengers hari tu woi!"

Tak mati pun kalau kau tak gi tengok Guardians of The Galaxy dekat wayang.  Tak mati pun kita kalau kita tak tengok filem Avengers 2 nanti dekat wayang.

Yang mati, tu ha, orang Palestine. Takkanlah hanya bila Palestine diserang baru kita nak boikot tapi bila Palestine tak diserang, kita pulak ramai2 berebut jadi funder kepada diorang. Manalah tau, memang macam itu cycle dia? Mungkin kita la funder Zionist selama ni dan pada masa yang sama, kita kutuk diorang? The perfect crime?

"Stop attack >  buat movie > bagi orang enjoy > kutip billion duit > bagi Israel > kembali attack > fund habis > Stop attack...."

Repeat sequence.

Kalaulah dunia ni tak mendambakan apa yang Hollywood cuba jual hari2, kau rasa macam mana dunia kita sekarang?

ps - aku main2 je pasal filem Daredevil dan Catwoman tu best. SUCK GILA filem tu...dan aku tak tengok pun lagi filem ni.