Followers

Nuffnang

Belantan

0

Posted by Unknown | Posted on 11:43 PTG | Posted in

sumber :-

Belantan


PRIME MINISTER NAJIB RAZAK STATEMENT ON MH17 AGREEMENT!

Posted: 21 Jul 2014 11:54 AM PDT


3 isi utama ucapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak jam 12.20mlm 22 Julai 2014.

Setelah berunding dengan Aleksander Borodai

1. Kumpulan pemisah bersetuju untuk serahkan mayat nahas MH17 kepada Malaysia.
2. Kumpulan pemisah bersetuju untuk serahkan 2 kotak hitam kepada Malaysia.
3. Kumpulan pemisah juga beri jaminan keselamatan untuk penyiasat antarabangsa masuk ke kawasan nahas.

In recent days, we have been working behind the scenes to establish contact with those in charge of the MH17 crash site.

That contact has now been made. Under difficult and fluid circumstances, we have been discussing the problems that have occupied us all: securing vital evidence from the aircraft, launching an independent investigation, and above all recovering the remains of those who lost their lives.

Tonight, we have established the basis of an agreement to do just that.

Earlier this evening I spoke to Alexander Borodai, who is in command of the region where the tragedy occurred. We have agreed the following:

Firstly, the remains of 282 people, currently in Torez, will be moved by train to Kharkiv, where they will be handed over to representatives from the Netherlands. The train will depart this evening Ukraine time, and will be accompanied by six Malaysian members of the recovery team. The remains will then be flown to Amsterdam on board a Dutch C130 Hercules, together with the Malaysian team. Following any necessary forensic work, the remains of Malaysian citizens will then be flown home to Malaysia.

Secondly, at approximately 9pm tonight Ukraine time, the two black boxes will be handed over to a Malaysian team in Donetsk, who will take custody of them.

Thirdly, independent international investigators will be guaranteed safe access to the crash site to begin a full investigation of the incident.

I must stress that although agreement has been reached, there remain a number of steps required before it is completed.

There is work still to be done, work which relies on continued communication in good faith. Mr Borodai and his people have so far given their co-operation.

I ask that all parties continue to work together to ensure that this agreement is honoured; that the remains of our people are returned, that the black box is handed over, and that the international team is granted full access to the site.

Only then can the investigation into MH17 truly begin; only then can the victims be afforded the respect they deserve. We need to know what caused the plane to crash, and who was responsible for it, so that justice may be done.

In recent days, there were times I wanted to give greater voice to the anger and grief that the Malaysian people feel. And that I feel. But sometimes, we must work quietly in the service of a better outcome.

I understand that for the families, nothing can undo this damage. The lives taken cannot be given back; the dignity lost cannot be regained.

My heart reaches out to those whose loved ones were lost on MH17. We hope and pray that the agreement reached tonight helps bring them a clear step towards closure.

ENDS












Suara Politik
Belantan

oyabun

0

Posted by Unknown | Posted on 11:40 PTG | Posted in

sumber :-

oyabun


Azmin melopong...!!! Anwar umum Wan Azizah 'kipas' ganti Khalid Menteri Besar Selangor?

Posted: 21 Jul 2014 12:10 PM PDT


Kini tiada teka teki lagi. Nampaknya seperti diduga its all in the family...Orang lain termasuk Azmin Ali tidak payah nak berangan nak jadi Menteri Besar Selangor.

Tan Sri Khalid Ibrahim sendiri sudah boleh membilang hari untuk kemas barang di pejabatnya di bangunan SUK Selangor di Shah Alam.

Majlis Pimpinan PKR adakan mesyuarat Isnin malam.

Dalam sidang akhbar lewat malam, Anwar Ibrahim mengumumkan PKR sudah memuktamadkan presiden parti itu Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail bakal menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor.

Menurutnya hanya nama Wan Azizah sahaja dicadangkan sebagai pengganti Khalid.

Katanya nama Adun Kajang itu diputuskan sebulat suara kerana berpendapat beliau boleh memberi kestabilan dalam PKR dan Pakatan Rakyat (PR).

Menurut Anwar, pelantikan Menteri Besar baru itu juga bertujuan menyelesaikan isu-isu tertangguh termasuk masalah air, lebuhraya Kidex dan isu lain yang dibangkitkan rakyat.

Mengenai tempoh peralihan kuasa itu, perkara itu akan dibincangkan dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat pada Rabu nanti.

Dalam masa sama katanya, perbincangan dengan Khalid masih diteruskan.

Anwar dakwa peralihan kuasa akan berjalan dengan baik dengan Khalid sudah tentu diberikan peranan untuk menasihati pentadbiran Selangor.

Beliau berkata, perubahan itu bermakna 'Langkah Kajang' diteruskan untuk memberi ruang supaya ada perubahan di Selangor bagi mengangkat prestasinya.

Khalid dan timbalan Presiden PKR yang juga Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali tiada dalam mesyuarat selama dua jam bermula 10.30 malam di ibu pejabat PKR dekat Petaling Jaya.

Azmin sebelum ini turut hangat disebut-sebut bakal menggantikan Khalid.

Wan Azizah yang hadir bagaimanapun keluar satu jam selepas mesyuarat bermula. - Agenda Daily

Wasabi Oyabun..

# MH17 : Bapa Pelajar Pintar British Tuduh Presiden Rusia Bunuh Anaknya?

Posted: 21 Jul 2014 08:43 AM PDT


Bapa pelajar pintar matematik British iaitu Simon Mayne mendakwa Presiden Rusia, Vladimir Putin membunuh anaknya yang merupakan salah seorang penumpang MAS MH17.

Anaknya, Richard, 20, terdiri daripada 10 rakyat British yang terkorban selepas puak pemisah pro-Rusia menembak jatuh pesawat penerbangan MH17 milik MAS yang dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur.

Richard merupakan seorang pelajar pintar British dan pakar matematik bakal menerima ijazah kelas pertama dari Universiti Loughborough. Dia juga kini sedang melanjutkan pelajaran di Univerisiti Leeds.

"Semua orang tahu bahawa apa yang sedang berlaku di timur Ukraine adalah tajaan Rusia.

Putin fikir dia seorang pemimpin yang dikagumi tetapi sebenarnya dia telah membunuh anak saya.

"Semua orang tahu puak pemisah mendapat senjata dari Rusia bukannya beli dari kedai " kata Mayne..!

Wasabi Oyabun..

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:37 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


Wujud penglibatan Yahudi di Ukraine, Tuduh Rusia hanya tipudaya CNN

Posted: 21 Jul 2014 10:00 PM PDT



Bila kita nak tuduh seseorang maka kita perlu ada bukti sahih untuk tuduh seseorang. Begitu juga untuk kata sesiapa bertanggungjawab, kita mesti ada bukti yang sahih untuk kata kita bertanggungjawab.

Masih tidak dapat dikatakan siapa yang bertanggungjawab dan Malaysia negara uang neutral usah terjebak dalam konflik negara lain.

Oleh itu usah termakan tipudaya CNN untuk tuduh Rusia kerana ada petanda yang mungkin menunjukkan tak semesti Rusia yang lakukan.

Laman web David Duke SINI melaporkan President terpilih Ukraine mempunyai akar umbi Yahudi.


ABITW SINI mendedahkan seorang billionaire Yahudi yang mempunyai bala tentera sendiri dan berkemugkinan mempunyai keupayaan missile.



MIM pula mendedahkan SINI satu usahasama kewangan dan ekonomi yang lebih adil dan win-win dari usaha seperti TPPA oleh Barat yang boleh dilihat sebagai motif untuk mengkubar kacirkan negara ahli.


Jika Ukraine menuduh punya transkrip perbualan yang menandakan Rusia terlibat tapi buktinya masih tidak meyakinkan lagi, Rusia pula ada petanda pihak Kiev terlibat dan bukti belum meyakinkan juga.

Baca di Anak Seberang SINI

Pendik kata, syukurlah usaha Dato Najib berjaya menyelesaikan urusan sebaik mungkin dan secepat hendaknya dengan sebanyak kerjasama dari kedua-dua pihak.

Usah terjebak dengan konflik negara lain!!!!

Malaysia's politics of neutrality smoothen handling of MH 12 ... Oh Ei Sun wrong!!!

Posted: 21 Jul 2014 07:00 PM PDT


21 July 2014

Statement by Prime Minister Najib Razak on  #MH17 agreement

In recent days, we have been working behind  the scenes to establish contact with those in charge of the MH17 crash site. 

That contact has now been made. Under difficult and fluid circumstances, we have been discussing the problems that have occupied us all: securing vital evidence from the aircraft, launching an independent investigation, and above all recovering the remains of those who lost their lives.

Tonight, we have established the basis of an agreement to do just that. 

Earlier this evening I spoke to Alexander Borodai, who is in command of the region where the tragedy occurred. We have agreed the following:  

Firstly, the remains of 282 people, currently in Torez, will be moved by train to Kharkiv, where they will be handed over to representatives from the Netherlands. The train will depart this evening Ukraine time, and will be accompanied by six Malaysian members of the recovery team. 
The remains will then be flown to Amsterdam on board a Dutch C130 Hercules, together with the Malaysian team. Following any necessary forensic work, the remains of Malaysian citizens will then be flown home to Malaysia. 

Secondly, at approximately 9pm tonight Ukraine time, the two black boxes will be handed over to a Malaysian team in Donetsk, who will take custody of them. 

Thirdly, independent international investigators will be guaranteed safe access to the crash site to begin a full investigation of the incident. 

I must stress that although agreement has been reached, there remain a number of steps required before it is completed.
There is work still to be done, work which relies on continued communication in good faith. Mr Borodai and his people have so far given their co-operation. 

I ask that all parties continue to work together to ensure that this agreement is honoured; that the remains of our people are returned, that the black box is handed over, and that the international team is granted full access to the site. 

Only then can the investigation into MH17 truly begin; only then can the victims be afforded the respect they deserve. We need to know what caused the plane to crash, and who was responsible for it, so that justice may be done. 

In recent days, there were times I wanted to give greater voice to the anger and grief that the Malaysian people feel. And that I feel. But sometimes, we must work quietly in the service of a better outcome. 

I understand that for the families, nothing can undo this damage. The lives taken cannot be given back; the dignity lost cannot be regained.

My heart reaches out to those whose loved ones were lost on MH17. We hope and pray that the agreement reached tonight helps bring them a clear step towards closure.
------------------
A note to smart alec Oh Ei Sun who asked Malaysia to stop being neutral and being friendly to all parties and take side with the Zionist backed West which does not prosper thy neighbour.

The English version here.
Oh Ei Sun ... you are damn wrong!!!!
We do not know what actually happened. Why do we need to start a war where many lives will be sacrificed and suffer.  
Why have enemies when you can have more friends? Someone should examine this chinky's head!!!
If he desperately wants a war to erupt between Ukraine and Russia, Singapore could help send him to the front to fight for Ukraine. 

Selasa ada himpunan solidariti #Justice4MH17

Posted: 21 Jul 2014 10:03 AM PDT


Perpaduan kearah menyokong pembelaan maruah dan kedaulatan Negara, harus kita bersama sama berhimpun nyatakan kesetiaan kita pada Negara.

Pembunuhan kejam terhadap Rakat Malaysia, Belanda, Australia, Indonesia, New Zealand, United Kingdom, Germany, Filipina yang berada dalam Pesawat MH17 harus dibawa ke muka pengadilan.

Bangsa-Bangsa Bersatu harus digesa untuk menyatakan pendirian bagi menyelesaikan krisis pembunuhan orang awam ini.

Kerajaan Ukraine dan Rusia yang saling menuding jari diantara satu sama lain harus bertanggunjawab untuk mencari pesalah yang menekan butang peluru yang menjatuhkan MH17.

Demi keadilan maruah, demi keadilan, mereka ini harus di hukum.

Kami memangil semua rakyat negara yang terlibat dan mereka yang mengutuk pembunuhan ini bersama-sama berkumpul di hadapan Menara Tabung Haji jalan Ampang pada Jam 3.30 hari Selasa bagi menunjukkan Solidariti mengutuk Pembunuhan ini!

Sekretariat Himpunan #Justice4MH17.



Gaya Peneroka

0

Posted by Unknown | Posted on 11:25 PTG | Posted in

sumber :-

Gaya Peneroka


Video Antara Tiori Mengapa Ukraine tembak MH17

Posted: 21 Jul 2014 06:24 AM PDT


Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:06 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


ANWAR BAKAL MELANCARKAN KUDETA DEMI AZIZAH MENJADI MB.

Posted: 21 Jul 2014 10:13 PM PDT


Semakin hari semakin nampak belang si Anwar Ibrahim kutty ni.

Kalau dulu beria-ria benar dia minta Tun Mahathir letak jawatan sebab memecatnya, tetapi akhirnya dia terpenjara kerana 'kenakalannya' sendiri.

Kemudian dia desak pula Tun Abdullah letak jawatan kononnya dia dapat sokongan 30 ahli Parlimen BN yang akan lompat parti dalam drama 16 September 2008. Tu pun gagal. Sebaliknya beliau yang melompat ke kedutaan Turki cari perlindungan.

Bila dah terlalu kemaruk nak jadi PM, habis lanun-lanun Kiram diupahnya membuat onar di Sabah.

Masih tak puas hati dengan keputusan PRU 13, dia buat pulak drama black out, fitnah 30,000 undi Bangla, undi hantu dan dakwat kekal yang tak kekal untuk menekan DS Najib meletakkan jawatan dan menyerahkan jawatan Perdana Menteri secara free kepadanya.  

Konon beliau menang undi popular yang melayakkan Pakatan Rakyat memerintah bukannya UMNO-BN dan Najib. 
Kini Anwar buat hal lagi, tak dapat perintah Malaysia dia buat hal di Selangor pulak. Dari lantik diri sendiri sebagai Penasihat Ekonomi Negeri, dia paksa kosongkan kerusi DUN Kajang untuk letak bininya jadi ADUN baru. Sekarang dia namakan pula bininya sebagai Menteri Besar yang baru.

Tak cukup jadikan PKR jadi harta pusaka dia, sekarang kerajaan Selangor pun hendak difaraidkan pada kaum keluarganya.

Dahlah salah di segi moral, apa yang Anwar buat di Selangor hari ini jelas menunjukkan perjuangannya dalam politik selama ini adalah untuk kepentingan peribadinya semata-mata, langsung tiada kepentingan rakyat.

Bininya si Azizah, selain berkipas ke hulu ke hilir, apa yang dia tahu pasal pentadbiran negeri, melainkan hanya menjadi boneka kepada si suaminya semata.

Mana pergi janji-janji manifesto PRK Kajang dulu, berapa banyak yang terlaksana? Kajang semakin sesak, tiada perubahan pun sejak Azizah jadi ADUN? Harga sate pun tak pernah turun,  makin sikit isi dan kuah adalah.

Tapi pada tangan yang sibuk mengipas dan mengelap peluh ini jugalah yang akan diserahkan masa depan Selangor untuk dia kendalikan.

Kalau hal Rosmah sibuk Nuar anak beranak dan para macai canangkan itu dan ini. Penyudahnya, bini dia pulak yang semakin over nak dijadikan Menteri Besar wanita pertama di Selangor...PAS dah mula kata; Jijah ni boleh jadi imam solat kami kaa?


Dulu kata BN kroni dan nepotisme. Tapi sekarang siapa yang lebih kronisme dan nepotisme?

Habis anak beranak jadi ketua itu dan ini dalam parti.

Manusia macam Anwar ni mana ada soal moral dan integriti. semuanya auta dan flip-flop. Sekejap nafi, lepas tu salahkan orang lain tetapi akhirnya jawatan Menteri Besar jadi idaman.

Habis rakyat diperbodohkan. Sampai orang nak jadi ahli PKR pun malu. Lebih baik masuk DAP...kononnya lebih cool tak dak main baling-baling kerusi sampai berdarah bila nak kalah.

Nampak sangat Anwar dah terdesak...Mungkin ini kifarah yang diterima Anwar setelah begitu banyak menimbulkan huru-hara di Malaysia ini. 

Minoriti dah mula pandai mencabar hak-hak majoriti. Siapa yang ajar kalau bukan si Anwar?

Kini jawatan MB Khalid Ibrahim jadi rebutan. Mungkin Anwar sangka Khalid sebagai anak jati Selangor ni lemah dan akan serahkan jawatannya buta-buta pada Azizah.

Anwar ingat lepas ni Khalid Ibrahim akan merajuk dan melepaskan jawatan sebagai ADUN Pelabuhan Kelang supaya sebuah PRK diadakan dengan Nurul Izzah menjadi calonnya dan diharapkan akan menang.

Maka lengkaplah Azizah anak kelahiran Singapura sebagai Menteri Besar, Anwar anak kelahiran Pulau Pinang sebagai Penasihat Ekonomi dan Nurul Izzah sebagai Penasihat Kehormat. 

Apa pun keputusan akhir di tangan DYMM Sultan Selangor. Tapi kalau perlantikan Azizah tak diperkenan....Anwar sudah ada game lain. 

Logiknya, kenapa hanya satu nama yang dihantar, apa kurangnya Khalid Ibrahim sebagai anak jati Selangor? 

Kenapa perlu dilantik dari kalangan bukan anak jati Selangor.  Tiadakah lagi nama-nama ADUN lain di Selangor yang lebih layak? ADUN dari PAS misalnya... 

Yang akan ditimbulkan nanti adalah kemarahan 'rakyat' yang biasanya dirujuk kepada orang-orang cina terhadap institusi beraja kerana tidak perkenan perlantikan Azizah yang kononnya pro-rakyat.

Lembu-lembu dan keldai-keldai Melayu dalam NGO Negara-ku yang baru ditubuhkan sudah tentu bersedia membuat demo melawan Sultan di sana sini kalau Azizah gagal menjadi MB. 

Samseng-samseng India pula diupah melakukan sabotaj sana sini.

Semuanya Anwar dah rancang untuk menunjukkan dirinya masih dapat sokongan kuat rakyat. 




TAHNIAH MALAYSIA...KERANA DIPLOMASI, KITA BERJAYA DAPATKAN KOTAK HITAM MH17.

Posted: 21 Jul 2014 05:30 PM PDT


PUTRAJAYA: Malaysia telah berjaya mencapai persetujuan dengan kumpulan pemisah Ukraine pro-Rusia untuk memperolehi semula kotak hitam yang dipercayai berada dalam tangan mereka buat masa ini.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata, persetujuan itu termasuklah akses untuk memasuki ke kawasan nahas pesawat MH17 itu.

"Pada lebih kurang jam 9 malam Isnin, waktu Ukraine (Selasa, 2 pagi waktu Malaysia), dua buah kotak hitam akan diserahkan kepada pasukan Malaysia yang kini telah berada di Donetsk," kata Perdana Menteri dalam satu kenyataan di Seri Perdana.

Najib berkata, beliau sendiri telah bercakap dengan pemimpin pemberontak itu, Alexander Borodai pada awal petang Isnin berhubung persetujuan tersebut.

Majlis menyerahkan kotak hitam pesawat MH17 kepada pihak Malaysia
Borodai adalah pegawai pemberontak yang memimpin wilayah bergolak itu di mana nahas tersebut berlaku.

Perdana Menteri juga menambah yang badan penyiasat bebas antarabangsa telah diberi jaminan akses untuk ke kawasan nahas untuk membolehkan mereka memulakan siasatan.

Sementara itu kesemua 282 mayat yang telah ditemui dan ditempatkan di dalam gerabak-gerabak kereta api berhawa dingin dan kini sedang berada di pekan Torez berhampiran tempat kejadian akan bergerak ke Kharkiv, di mana kesemuanya akan diserahkan kepada wakil daripada negeri Belanda.

"Kereta api tersebut akan bertolak pada petang ini dan akan diiringi oleh enam wakil dari Malaysia. Kesemua mayat mangsa akan diterbangkan ke Amsterdam menggunakan pesawat Hercules C130 milik Belanda bersama-sama pasukan kita," jelas Najib lagi.


Selepas melalui proses forensik, mayat-mayat warganegara Malaysia akan terus dibawa pulang ke tanah air dengan segera.

Menurut Najib, Borodai dan para pengikutnya telah memberikan kerjasama mereka setakat ini.

Najib berkata, walaupun tiada apa yang dapat mengembalikan kesemua 298 nyawa yang terkorban dalam nahas itu tetapi beliau berharap persetujuan yang telah dicapai dengan kumpulan pemisah itu akan membantu negara membawa pulang jenazah dan juga warganegara yang terkorban untuk disemadikan oleh keluarga masing-masing.


"Kadang-kala kita perlu bekerja secara senyap dan diam-diam dengan harapan ia akan membawa hasil yang lebih baik kepada kita. Hati dan jiwa tetap bersama-sama sanak keluarga yang kehilangan orang tersayang dalam tragedi ini," kata Najib.

Hebat sungguh diplomasi Perdana Menteriku ini. 

Seluruh dunia kini memujimu.

Tapi apa pula kata Anwar Ibrahim dan DAP?

Kalau setakat pandai bising-bising dan kutuk-kutuk jer tak akan bawa sebarang hasil pun...

Diplomasi tahap tertinggi PM DS Najib mengalahkan pendekatan kekerasan dan ancaman yang digunapakai kuasa-kuasa besar terhadap puak pemberontak...Anwar tak jelous ker?  

Video Rakyat Malaysia Bersatu #Justice4MH17

Posted: 21 Jul 2014 03:00 AM PDT

Hayati video ini.



Bukti rakyat Malaysia mampu bersatu tatkala negara menghadapi krisis.

Anehnya masih ada pemimpin politik yang cuba jadi batu api.


Jangan lupa esok ada himpunan Solidariti #Justice4MH17 di Kedutaan Ukraine. Mari kita tolak perbezaan dan sama-sama menyokong perhimpunan ini.


Lim Kit Siang Bersetuju Dengan Datuk @najibrazak #Justice4MH17

Posted: 21 Jul 2014 01:00 AM PDT

Artikel dari Lim Kit Siang.

MH 17 disaster – fully supports Najib's call for "swift justice" against perpetrators of crime against humanity who blew the Malaysian Airlines plane out of the sky and murdered 298 passengers/crew on board



All Malaysians are united as one people behind the Prime Minister, Datuk Seri Najib Razak and fully back his call for "swift justice" against the perpetrators of the crime against humanity who blew MH 17 civilian aircraft out of the sky in Ukranian airspace last night and murdered 298 passengers and crew on board in cold blood.
Before the country has recovered from the disaster of the 132-day disappearance of MH 370 Boeing 777 jet with 239 passengers/crew on board on March 8, despite the largest and longest multi-national air, land, sea and sub-sea search, Malaysians reel with incredulity, shock and grief at another major air disaster to hit the country involving another Boeing 777 jet in less than five months.
Malaysia is in mourning today with Malaysians totally distraught at the senseless and criminal snuffing out of innocent lives, including three infants, as a result of the unspeakable crime against humanity against MH 17 in Ukraine.
All Malaysians extend the deepest condolences to the bereaved families, relatives and friends of the 298 passengers/crew of MH 17.
Like the still unresolved MH 370 disappearance, the MH 17 disaster is not just a national catastrophe but an international calamity, as the victims are nationalities from at least nine nations, viz. Netherlands 154, Malaysia 43 (including 15 crew), Australia 27, Indonesia 12, United Kingdom 9, Germany 4, Belgium 4, Philippines 3, Canada 1 and unverified 41.
The international community must condemn and demand an international inquiry into the criminal downing of MH 17 and murder of 298 people on board and bring the criminals to justice, whether the culprits are Russians, the pro-Russian Ukrainian separatists or the Ukranians.
The Malaysian authorities should launch an immediate international diplomatic initiative into the MH 17 catastrophe to ensure that no stone is left unturned to ensure a credible and comprehensive international inquiry into the downing of MH 17 civilian aircraft and the murder of 298 people on board.
Sumber : http://blog.limkitsiang.com/2014/07/18/mh-17-disaster-fully-supports-najibs-call-for-swift-justice-against-perpetrators-of-crime-against-humanity-who-blew-the-malaysian-airlines-plane-out-of-the-sky-and-murdere/

Kalau pemimpin tertinggi DAP boleh mengenepikan politik dan menyokong usaha Kerajaan, kenapa masih ada pemimpin DAP yang cuba mempolitikkan isu ini?

* #Justice4MH17 . Jangan lupa esok ada himpunan Solidariti #Justice4MH17 di Kedutaan Ukraine. Mari kita tolak perbezaan dan sama-sama menyokong perhimpunan ini.





ANGIN PERUBAHAN

0

Posted by Unknown | Posted on 9:38 PTG | Posted in

sumber :-

ANGIN PERUBAHAN


Malaysia Receives #MH17 Black Boxes From Ukrainian Rebels

Posted: 21 Jul 2014 07:36 PM PDT



DONETSK: Malaysian officials have received the two MH17 black boxes from the self-proclaimed Donetsk People's Republic (DPR) on Tuesday in Ukraine.

At 6.11am, DPR showed up at their government headquarters here, leading with them were the Malaysian government representatives.

Speaking to the press, DPR leader Alexander Borodai thanked Malaysia and the Netherlands for sending teams here on Monday to resolve the MH17 matter.

"(Our) thanks to Malaysia and Holland to come here without protection or help from Kiev (the Ukrainian government)," he said, according to a rough translation by a local.

A handover ceremony then took place between the DPR and Malaysian officials.

Both parties were seen signing various documents.

The DPR then produced a white sack containing the black boxes and showed them to the Malaysian officials.

The boxes were then inspected and later accepted by Malaysian officials.

A man who introduced himself as Kol Mohd Shukri of the National Security Council thanked Borodai for handing the boxes back to Malaysia.

"I would like to convey our sincere appreciation to Borodai for giving us the opportunity and entertain our special request to him for handing over the two black box to Malaysia as this is a property of Malaysia," he said.

He added that teams from Malaysia would also be sent to the crash site although he did not say when this would be.

On Monday Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak reached an agreement with Ukrainian rebels for custody of the black boxes and access to the Malaysia airlines flight MH17 crash site.











Dato Seri @NajibRazak Statement On #MH17 Agreement

Posted: 21 Jul 2014 05:37 PM PDT



In recent days, we have been working behind the scenes to establish contact with those in charge of the MH17 crash site.

That contact has now been made. Under difficult and fluid circumstances, we have been discussing the problems that have occupied us all: securing vital evidence from the aircraft, launching an independent investigation, and above all recovering the remains of those who lost their lives.

Tonight, we have established the basis of an agreement to do just that.

Earlier this evening I spoke to Alexander Borodai, who is in command of the region where the tragedy occurred. We have agreed the following:

· Firstly, the remains of 282 people, currently in Torez, will be moved by train to Kharkiv, where they will be handed over to representatives from the Netherlands. The train will depart this evening Ukraine time, and will be accompanied by six Malaysian members of the recovery team. The remains will then be flown to Amsterdam on board a Dutch C130 Hercules, together with the Malaysian team. Following any necessary forensic work, the remains of Malaysian citizens will then be flown home to Malaysia.



· Secondly, at approximately 9pm tonight Ukraine time, the two black boxes will be handed over to a Malaysian team in Donetsk, who will take custody of them.



· Thirdly, independent international investigators will be guaranteed safe access to the crash site to begin a full investigation of the incident.

I must stress that although agreement has been reached, there remain a number of steps required before it is completed.

There is work still to be done, work which relies on continued communication in good faith. Mr Borodai and his people have so far given their co-operation.

I ask that all parties continue to work together to ensure that this agreement is honoured; that the remains of our people are returned, that the black box is handed over, and that the international team is granted full access to the site.

Only then can the investigation into MH17 truly begin; only then can the victims be afforded the respect they deserve. We need to know what caused the plane to crash, and who was responsible for it, so that justice may be done.

In recent days, there were times I wanted to give greater voice to the anger and grief that the Malaysian people feel. And that I feel. But sometimes, we must work quietly in the service of a better outcome.

I understand that for the families, nothing can undo this damage. The lives taken cannot be given back; the dignity lost cannot be regained.

My heart reaches out to those whose loved ones were lost on MH17. We hope and pray that the agreement reached tonight helps bring them a clear step towards closure.

ENDS

Pihak Pemberontak Ukraine Serah Kotak Hitam #MH17 Kepada Malaysia

Posted: 21 Jul 2014 03:45 PM PDT







PAS Kata Arak Antara Punca Nahas #MH17

Posted: 21 Jul 2014 02:53 PM PDT



This Video Shows Flight Recorder Recovered From Crash Site #MH17 #PrayForMH17

Posted: 21 Jul 2014 08:30 AM PDT


Kenyataan Tidak Sepatutnya Daripada Ketua Pemuda PAS Tentang #MH17

Posted: 21 Jul 2014 07:30 AM PDT


Video Wartawan SkyNews Selongkar Barang Mangsa #MH17 #PrayForMH17

Posted: 21 Jul 2014 03:30 AM PDT


Ibu Mangsa #MH17 Dari Belanda Rayu Agar Jasad Anaknya Dikembalikan

Posted: 21 Jul 2014 02:30 AM PDT


Pakar Penerbangan Bidas Laporan Agensi Media RT Mengenai #MH17

Posted: 21 Jul 2014 01:30 AM PDT


#MH17 Bendera Jalur Gemilang Tidak Diturunkan Separuh Tiang Di KOMTAR, Mengapa DAP Buat Begitu?

Posted: 21 Jul 2014 12:30 AM PDT


Mufti Zimbabwe Bidas Tuduhan Pihak Pembangkang Dalam Nahas #MH17 #PrayForMH17

Posted: 20 Jul 2014 11:30 PM PDT


Dendang Perantau, Lagu Terakhir Pramugara #MH17 Untuk Keluarganya Di Klang #PrayForMH17

Posted: 20 Jul 2014 10:30 PM PDT




 Pastinya kepada keluarga pramugara MH17 Shaikh Mohd Noor Mahmood, rakaman lagu hari raya oleh mangsa kepada keluarganya di Klang, amat menyentuh hati. 

Shaikh Mohd Noor sempat merakamkan lagu Dendang Perantau ini sebelum berlepas dari Amsterdam. 



Menurut keluarganya di Klang, Selangor - Shaikh Mohd Noor antara kru yang sepatutnya menaiki pesawat MH 370 ke Beijing 8 Mac lalu. Namun - perubahan jadual menyebabkan Sheikh Mad Nor tidak menaiki pesawat berkenaan. 

Tetapi kali ini - kepulangannya dari Belanda ke tanah air bertukar tragedi apabila dia berada dalam pesawat MH17. Al fatihah untuk arwah Shaikh dan takziah untuk keluarga.

Cursing Malay : Terus Terang

0

Posted by Unknown | Posted on 9:37 PTG | Posted in

sumber :-

Cursing Malay : Terus Terang


Q&A : Seperti Yang Dijanjikan, Aku Jawab Soalan Kau Bersempena 33 Tahun Aku Hidup

Posted: 20 Jul 2014 09:39 PM PDT

noor said...
Dari 2006 lagi saya tertanya-tanya nama sebenar Mantot. Dari zaman spm hingga dah ada anak 1 persoalan tu belum terjawab lagi.

Drp RYSMHP.
Dah lama X tinggal comment...Please jgn stop blog nih...sbb Cursing Malay buatkan saya rasa normal utk berfikir secara waras. Soalan: Boleh saya tahu nama penuh En. Mantot?


Nama aku Irmanyadi Idris.  Aku bukan orang Indonesia walaupun nama aku macam nama orang sana. Sampai sekarang still ada orang yang takleh nak pronounce nama aku betul2.

.............

Soalan aku: -
1. Berbaloikah mengambil risiko untuk mencuba sesuatu yang baru?
2. Aku rasa nak menceburkan diri dengan kerja amal, aku rasa membantu orang adalah sesuatu yang mendatangkan kepuasan. Tapi, orang kata "dengan kerja kau sekarang, bantuan kewangan kau adalah lebih bermakna dari tulang 4 kerat kau dlm kerja amal". Apakah komen kau?


1. Aku tak tau. Aku pernah cuba jual nasik goreng kat kedai, jual nasik lemak, buat kartun, buat video, jadi cikgu.....tapi benda paling berbaloi aku rasa aku buat, adalah tidak makan gaji dengan orang. Kau tak percaya, kau cuba masak nasi goreng ke, letak kat kedai runcit, buat kuih, letak kat kedai orang. Feeling dia lain....sebab kau tau itu 100% bergantung dengan effort kau. Start slow. Aku stop buat sebab dah ramai sangat pulak yang letak tempat aku letak nasi aku.

2. Huh? Boleh ke camtu? Gi carik tempat lain. Ada banyak lagi tempat lain, macam Teach for The Needs yang memerlukan volunteer untuk mengajar budak2 yang memerlukan kasih sayang ni.


..................

tot,
bagaimana nak memilih jalan yang ko yakin kalau ko akan jatuh sekalipun ko takkan menyesal sebab pilih jalan tu? menyesal or tak menyesal dgn jalan yg dipilih ni ko rasa subjective ke tak? 'live life to the fullest' ni satu keadaan in denial ttg kesengsaraan hidup sendiri or sememangnya kita mmg perlu hidup sebegitu (to the fullest)?


Hidup kita bukannya lama. Berapa kali anak kau umur dia setahun 8 bulan 17 hari? Sehari aje dalam seumur hidup dia. Tiap2 kali kau tinggalkan family kau untuk pergi kerja, anak2 kau bukannya berenti membesar.

Dan kau akan missed banyak benda.

Jika kau nak missed moment nak tengok anak2 kau membesar, pastikan yang kau missed moment2 tuuntuk sesuatu yang worth it. Untuk aku, pilihan aku waktu tu ada dua, anak atau selubungi diri dengan serabut kepala dengan masalah orang lain untuk dapat gaji hujung bulan.

Aku tak suka losing control barangkali. Bila kita dependant kepada orang lain untuk financial source kita, apa akan jadi kat kita bila dia dah tak nak teruskan bisnes dia?

.................


Soalan aku: Kau ada terpikir tak apa akan jadi kalau kata kau gagal? Atau kau sebenarnya optimis all the way through yg kau akan berjaya?

Aku tak optimist. Tak ada orang boleh predict future.

Tapi kalau dulu2 aku takut gagal, Tiz Zaqyah dan Felixia Yeap takkan share apa aku tulis, betul? Kau nak tau berapa lama aku nak beranikan diri tulis benda2 camni? 2 tahun aku mundar mandir. Sebab waktu tu, ramai yang kutuk kerajaan tapi tak ada orang yang berani persoalkan adat2 orang Melayu yang karut openly.

Itu tak masuk lagi share lagu aku dekat member bandmate aku. Punyalah lama aku simpan lagu aku dari 2004 dan aku teruskan kerjaya suka2 aku sebagai seorang drummer yang hanya tau main gitar untuk lagu Nirvana sahaja.

...........

Rompa said...
Bila nak jamming dgn aku? Main lagu rilek2 sudah

Jom.

..............

zer said...
salam tot,

dua soalan je.
1. awat nk brenti menulis?
2. nama ko ape tot.

aku jantan tot, tp masa keje cyberjaya dulu & mkn kt bus station tu aku survey2 jgk org gemok mcm ko describe kt blog ko ni.hehe

Nama aku ada kat atas.

Aku nak berenti sebab aku nak memberikan tumpuan kepada penghasilan karya2 lain yang bukan berbentuk tulisan semata2. Anak aku suka main game, tapi banyak game yang aku tengok tak sesuai sangat untuk dia sebab ada unsur2 yang aku tak suka.

Jadi sekarang ni, aku tengah revise balik knowledge HTML aku nak update ke HTML5, aku nak revise aku punya programming language aku dari C++ ke C# dan aku nak belajar buat game guna Unity engine.

Kesimpulan dia, aku nak lari dari cabang yang aku buat selama ni dan kembali kepada aku masa aku zaman student dulu. Aku dah serik buat video sebab kebanyakan client yang aku dapat, dia ingat tukar benda dalam video sama macam tukar perkataan dalam Microsoft Word. Especially benda2 yang melibatkan core aku, 3D animation.

Aku rasa kita pernah berjumpa. Kau la kot yang stare aku masa aku makan sorang2 tu?
Aku ingat gay mana.

................

Soalan-Currently, apa sumber kewangan kau untuk menanggung isteri & anak2?

Tak ada. Aku guna saving aku. Aku gamble ni.

................

lkjhgfdsa said...
Heheheh kalo korang download lagu yg Mantot bagi itu hari korang akan tau nama Mantot. So persoalan pasal nama dah terjawap. Aku baca blog ni since 2009 kot. Baru tahun ni aku dpt tau nama Mantot.

Takpenting pun nama. Yang penting isi.

Kenapa ko nak berenti tulis Mantot. Sedih ar gini.

Itu lah. Aku sengaja sebenarnya bagi lagu aku untuk tujuan tu dengan harapan agar ada wartawan Melodi datang rumah aku dan menemubual aku dengan soalan "dari mana Encik Irman dapat inspirasi untuk menulis semua lagu2 yang AMAT SEDAP ni? Oh ya, ada juga desas desus yang mengatakan artis kita, Heliza Helmi, juga adalah seorang peminat lagu2 Encik Irman."

Tiap2 malam, aku berdoa agar Tuhan membuka hati pintu Heliza Helmi untuk menerima aku sekurang2 nya sebagai pembancuh air dia.


.................


en mantot mengajar di sekolah mana? sebab saya nak suruh anak saya belajar di kelas en. mantot sekian mekasih.

Kalau aku bukak kelas visual effects dan 3D Modelling, kau nak hantar anak kau belajar dengan aku tak? Bidang animasi dan visual effects kat Malaysia ni sebenarnya bagus tapi tah la kenapa, tak sukses2 dari dulu dan kita terus dihidangkan dengan animasi sub par melepaskan batuk ditangga.

Jika anak kau minat bidang ni, bagitau la dia. Tapi tak free aa.
Aku kena keluar modal beli projektor.

.................

salam alaik mantot :-)

kenapa nak kene berhenti ni? alaa mantot, tak rock aa. aku paham kau nak bgi full commitment untuk target kau tu tapi takkan lah sampai nak berhenti? xleh ke walau sebulan satu post ke? dua bulan satu post ke, hatta tiga bulan satu post sekalipun, xper mantot, asalkan kau tak tinggal terus dunia blogging ni.. i know what starts will ends tapi takkan xbole kut?

Aku try. Aku akan try!

.................


Tot, apasal blog hang ni x mesra android mcm dulu?

Aku tukar template dia. Aku dah betulkan dah.

..............

1C2J3U4M5M said...
aku nak join ko buat animasi!!!
aku nak upgrade animasi kat malaysia ni setaraf anime!

Jom!

...............


bini kau baca ke post2 kau ni tot?

Baca.

...........

aku tau kenapa ko nak stop. takde pulangan, btol tak? semua blogger yg berenti ckp camtu. baru aku tau yg ko ni sama je mcm blogger lain, bertuhankan duit je.

ko kena stat layan blog Cursing Malay ni sbg satu hadiah kepada rakyat marhaen bak kata John Green.

Siapa John Green?
Apa kau tulis ni?

Bercerita mengenai pulangan, ya, memang ada orang menulis untuk jana income. Tapi kau pun tau jika seseorang itu menulis untuk income, kau boleh kenal tulisan dia dan blog dia macam mana. Mesti ada unsur2 self promotion yang hebat dan menampilkan wajah penulis dari angle yang menampakkan wajah penulis seolah2 tidak ada double chin langsung.

Aku menulis sebab ini yang aku boleh buat. Aku rancang nak berhenti sebab.....aku nak menulis menggunakan lagu, hahaha.

"Tapi, suara kau tak sedap Tot?"

Ah. Peduli apa aku.

................

Anonymous said... tolong jangan berenti menulis...
nak tengok gambo boleh?

Belum lagi buat masa sekarang. Kau tunggu aku pegi gym, nanti aku selfie masa badan aku berpeluh dan muscle aku flex. Barulah sensasi.

Kenapa semua orang yang gemuk, bila dah kurus, dia nak tayang body dia dengan pakai baju2 ketat? Kalau macam tu, lagi elok dia gemuk, kan?