Followers

Nuffnang

DARUL EHSAN TODAY

0

Posted by Unknown | Posted on 11:50 PTG | Posted in

sumber :-

DARUL EHSAN TODAY


Antara Dyana Sofia, Alifah Ting & Dr. Noha....

Posted: 19 May 2014 10:00 PM PDT


Alifah Ting Leh Ping kini adalah ikon sebenarnya bagi generasi muda, remaja dan para siswazah. Namanya melonjak naik hanya kerana mempertahankan sebuah keyakinan yang berjaya dibina dalam masa setahun sahaja.

Ini adalah satu pencapaian yang luar biasa bagi seorang mualaf berbangsa Cina untuk memahami dan menghayati sesuatu keyakinan, tanpa dipaksakan atau diindoktrinasikan. 

Tidak sedikit manusia Muslim yang bergelumang di menara gading, mencapai pelbagai gelaran di sana sini, bergesel bahu dengan tokoh-tokoh terbilang tetapi memiliki worldview dan pegangan hidup yang bertentangan dengan Islam.

Dyana Sofia, satu sosok wanita yang menjulang namanya sebagai seorang wanita Islam yang bertanding didalam pilihan raya kecil Teluk Intan. Oleh kerana beliau berpegang kepada keyakinan dan
ideologi parti DAP yang begitu rasis, beliau tidak menghadapi ribuan cemuhan, caci dan cercaan, maki hamun mahupun penghinaan sebagaimana yang dialami oleh Ting Leh Ping.

Malah ada sumber yang mendakwa bahawa berita fitnah dan tohmah terhadap beliau adalah rekaan yang berasal dari bilik gerakan dan propaganda DAP sendiri untuk membina satu imej yang dapat menyaingi imej Alifah Ting) dan juga untuk meraih simpati untuk beliau dari para pengundi.

Parti rasis sekular DAP berteraskan ideologi sosialisme menjadi tempat bernaung dan teduhan Dyana Sofia. Satu kredit kepada parti DAP kerana berjaya merekrut dan mengindoktrinasikan seorang wanita Islam sebagai kader dan ayam tambatan mereka.

Sepertimana Alifah Ting berbangga dan yakin dengan NGO Islam pilihan hatinya, Dyana Sofia juga berbangga dan begitu yakin dengan parti Malaysian Malaysia DAP itu.

Dr Noha menutup auratnya tetapi begitu konsisten dan terlalu ghairah dalam sikap negatifnya terhadap asas-asas ajaran dan agama Islam. "Keberanian" beliau membakar sentimen anti-Islam telah dijawab dengan lebih lantang dan tegas oleh pengacara yang tidak pula menutup aurat!

Di sini, kita perhatikan bahawa meskipun pengacara itu tidak menutup aurat, beliau sangat faham akan apa akibat dan natijah daripada ikrar dua Kalimah Syahadah. 

Setiap satu butiran penolakan Dr Noha terhadap Islam telah dipatahkan dengan cepat dan tangkas oleh sang pengacara, hatta kepada isu hudud, pelaksanaan Syari'ah dan hukuman potong tangan terhadap pencuri.

Satu pemerhatian yang boleh dinyatakan di sini adalah seseorang itu boleh melakukan dosa tertentu di dalam hidupnya (atas sebab apa sekalipun), tetapi beliau tetap masih boleh mempertahankan asas-asas penting dalam Islam apabila asas-asas itu dicabar secara terang-terangan. 

Dalam erti kata lain, darah Iman dan kecintaan kepada Islam masih mengalir dalam saluran darah dan jantung umat ini. Ia bisa dibangunkan kembali dengan sentuhan yang lembut dan berhikmah, juga sepantasnya dengan izin dan limpah kurnia dari Allah juga.

Sebaliknya, setiap penolakan dan pembangkangan terhadap asas-asas Islam pasti ada kesombongan dan kebongkakan di dalamnya.

Ketiga-tiga contoh di atas adalah (pada pandangan penulis) pencerminan kepada satu pertempuran ideologi antara Islam dan Jahiliyah, antara hawa nafsu dan hidayah, antara kebenaran dan kepalsuan juga antara Haq dan Batil. baca artikel penuh disini

Tahun 2013 Kutip Zakat RM492 Juta, Tapi Masih Ada Orang Islam Tinggal Bawah Jambatan...

Posted: 19 May 2014 07:00 PM PDT

Jambatan konkrit di Lebuh Pasar Besar berhampiran Pasar Seni di sini, menjadi saksi kedaifan hidup sebuah keluarga gelandangan di tengah-tengah kemajuan ibu negara.

Kawasan itulah menjadi 'rumah' buat Juliana Jamil, 38, bersama suaminya yang hanya mahu dikenali sebagai 'Bob Komando' dan empat anak mereka berusia antara empat hingga 10 tahun berteduh sejak tahun lalu.

Lebih menyayat hati apabila melihat anak-anak pasangan ini, terpaksa mandi menggunakan air longkang yang entah dari mana sumbernya.

Dengan pendapatan keluarga ini hanya kira-kira RM7 sehari daripada hasil menjual barangan lusuh yang dikutip di tempat awam dan tong sampah, sudah tentu mengisi perut menjadi keutamaan
pasangan ini daripada memberi pendidikan kepada anak-anak.

Menurut Juliana, mereka yang berasal dari Johor terpaksa hidup merempat sejak Jun tahun lalu ekoran tidak mempunyai kemampuan untuk menyewa rumah. utusan online

Sebanyak RM492,011,373 zakat harta telah berjaya dikutip daripada pembayar-pembayar di Wilayah Persekutuan sepanjang tahun 2013.

Ia merangkumi jumlah kutipan zakat harta oleh PPZ-MAIWP sebanyak RM484.63 juta dan zakat fitrah yang dikutip oleh MAIWP sebanyak RM7.38 juta.

Kutipan zakat harta pada tahun 2013 meningkat sebanyak 20% berbanding kutipan zakat pada tahun 2012 sebanyak RM402.81 juta. Manakala bagi bilangan pembayar, ia meningkat sebanyak 12% daripada 114,412 pembayar pada tahun 2012 kepada 128,061 orang pada tahun 2013.

PPZ-MAIWP turut melancarkan Skuad Mesra Pembayar Zakat. Skuad ini akan bergerak mendekati pembayar-pembayar zakat yang berpotensi untuk mendidik dan mendorong mereka menunaikan kewajipan berzakat. maiwp.gov.my

Majlis agama Islam wilayah nampak hebat bila memberitahu kepada rakyat malaysia, mereka mampu mengutip sebanyak RM 492 Juta duit zakat, menteri jamil khir memberi tahu, pusat pungutan zakat mawip juga telah melancarkan skuad bergerak untuk mengutip zakat, kenapa tak lancarkan skuad bergerak untuk mencari orang patut menerima zakat...?

Soalnya untuk apa di lancarkan skuad bergerak untuk kutip zakat sedangkan tiap-tiap tahun pungutan zakat maiwp meningkat, adakah maiwp menggunakan duit zakat yang sepatutnya di berikan kepada asnaf untuk membeli kenderaan seperti gambar di bawah? 


Aku cukup tak paham, kutip duit zakat sampai bermilion, tapi masih ada lagi umat Islam yang miskin merempat tidur di bawah jambatan, mana perginya kesemua duit zakat tu...???

Kenapa tak dibahagi-bahagikan duit yang dikutip tu kepada mereka yang memerlukan, buang segala jenis prosidur dan karenah birokrasi yang membebankan orang.

Sepatutnya wang zakat ini perlu sampai kepada asnaf yang lapan. Tetapi itu tidak berlaku. Jikalau ianya berlaku, bagaimana mungkin ramai yang tercicir dari bantuan sebagaimana yang dipaparkan di dalam akhbar utusan dan program Bersama mu...

Mat Sabu Cakap "Dia Suka Bibir Dyana Sofia" Love U Abang Mat...

Posted: 19 May 2014 06:00 AM PDT

Dyana sofia kata, abang mat suka bibir dia...

Perghh how nice, so romantic....

Kit siang mesti jelous...


Apa Mat Sabu Suap Ke Mulut Dyana...???

Posted: 19 May 2014 12:30 AM PDT

Apa yang mat sabu suap ke mulut calon DAP tu...?

Hebat bang mat, semua pompuan dia nak try...


The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:45 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


#BN4TlkIntan: Tok Jat kata Dyana tak sabar lalu cari jalan mudah nak naik

Posted: 19 May 2014 08:43 PM PDT


Tok Jat sudah senseng tangan dan balun Dyana yang dah perasan dirinya cantik tapi hanya umur saja yang lebih muda.

Masih lagi sexy Tok Jat yang bibir macam Angelina Jolie. Lagi lawa Tok Jat dengan mata bercelak.

Tok Jat menjawab:

Her comment today in Malaysian Insider says UMNO has failed women, and the fastest way for her to rise is through a different party. Ya, cause in UMNO you have to earn your way up. Not merely by virtue of being a pretty girl, or a novelty Malay candidate.


Dengan perangai sifat kurang ajar yang entah dari mana dia belajar, Dyana tersebut dalam Malaysian Insider berikut:

Dyana also refuted Shahrizat's claim that Umno had brought her to where she was today, and said that‎ the credit instead laid with her mother and family.


"I ask that she learns from my mother, who is an Umno member, but has realised that my candidacy by DAP heralds a breakthrough for young women in politics, especially for young Malay women, who have long been held back by an inflexible, patriarchal structure in Umno.

"I owe who I am today to my family and to my mother, to hard work and to the personal decisions which I have made along my life," said Dyana.

She said if she had chosen a path similar to Shahrizat's instead of joining DAP in 2011, it would be impossible ‎for her to aim to enter Parliament as the representative for the people of Teluk Intan and if elected, to be the youngest MP in Parliament.

Sepenuhnya di SINI

Kalau begitu, betullah Yammy mahu anaknya naik politik dengan deras melalui DAP dan meningkatkan kemungkinan Dyana akan satu hari lompat parti ke UMNO untuk terus lompat ke ats dengan jawatan yang menyelerasakan.

Yammy melihat ramai bekas penentang kerajaan masuk UMNO dan diberikan jawatan yang hebat dan selesa manakala ahli UMNO yang setia terus tak ada apa-apa. Malah ada rakan Yammy pun pernah menceritakan benda sama.

Cina-cina bakal tertipu

Hairan dan pelik sekali strateg Dyana dan Dog & Pigs. Dyana bertanding lawan Presiden Gerakan, Dato Mah tapi Tok Jat pulak dijadikan sasaran,







Boleh nampak ini hanya permainan DAP untuk lumpuhkan jentera Wanita UMNO. Takut cakaplah takut ...






#BN4TlkIntan: Jawapan Dyana macam perempuan sekedudukan dengan boifren cina

Posted: 19 May 2014 06:29 PM PDT


Dato Razali IBrahim membidas Dyana Sofea. Baca Sin Chew berikut:

Razali challenges Dyana to tick off DAP leaders who question Malay rights



MUAR, May 18 (Bernama) -- Umno supreme council member Datuk Razali Ibrahim has challenged Teluk Intan by-election candidate from DAP, Dyana Sofya Mohd Daud, to admonish DAP leaders who often question Malay special rights which had been agreed upon in the social contract and enshrined in the Federal Constitution.
If not, he said, Dyana's willingness to contest in the by-election for DAP was only to seek a position which could create tension in the community.

"If she is willing to question the policy of Universiti Teknologi MARA (UiTM) which gives priority to the intake of Malay students, why doesn't she ask for Universiti Tunku Abdul Rahman, which is monopolised by one race, to be closed down?"

Razali said this to reporters after officiating at the Muar Umno division's 68th Umno celebration and Family Day at the Sungai Balang multi-purpose hall, here, today.
He said Dyana, a UiTM law graduate, had even said before that the word "Malay" in the birth registration should be removed but at the same time, asked for the number of teachers at national-type Chinese schools to be increased.
"This is definitely unfair," Razali said and stressed that Umno had never asked the Malays to rise against the Chinese and had no desire to take away their rights.

He said all parties should not queastion what had been agreed upon by the various races in the social contract as contained in the Federal Constitution.
Earlier, Razai expressed regret over some highly educated Malays who were prepared to condemn their own country when abroad, which was not done by people from developed countries against their respective countries.
He feared that if this misdeed continued, the Malay community would become weak and others would not help them.

Alahai Dyana .... masuk UiTM ikut jalan belakang. 

Apa agaknya cina-cina DAP sediakan untuk konon Dyana menjawab:

Media Statement by Dyana Sofya Mohd Daud, DAP Candidate for Teluk Intan by-election on Sunday, 19 May 2014 in Teluk Intan:

My reply to Datuk Razali Ibrahim on UiTM

As a graduate of UiTM, I take pride in my alma mater, just like many others with affectionate ties to their respective schools of higher learning, be it Ivy League institutions or local institutions of higher learning. I have always made it known, especially upon my foray into politics in 2011, that I am a lawyer, having graduated from UiTM Shah Alam. Having failed in its attack on my gender, UMNO is now using my alma mater as fodder for political attacks against me. My time in UiTM has trained me well enough to resist this attempt by UMNO to manipulate UiTM by using it as its political tool.

Sometime last year,
I proposed in an interview that a similar institution like UiTM, which provides affordable, quality education to the Malays, be established for the non-Malays. I believed and I still do, that education should not be race-based. Access to quality higher education should be accorded to all qualified, hardworking and deserving Malaysians, irrespective of race, religion, region, gender and political affiliation. 


Cakap orang, dia rupanya ... huhuhu

While a student in UiTM, I noticed the discrepancy where rich children of UMNO leaders were admitted into UiTM while poorer but more qualified non-UMNO linked families were shut out. A responsible and righteous government will not condone such injustice. A responsible and righteous government will correct this injustice. But instead of being open to constructive proposals, UMNO has gone on the defensive by accusing me of wanting to abolish UiTM. This is precisely why many Malaysians feel that UMNO has lost its plot. Instead of working to improve this nation, UMNO closes both ears and reads what it wants to read.

Equal opportunity to all deserving Malaysians does not mean that the Malays will be robbed. It means that more deserving Malaysians of all races, including many Malays who do not support UMNO, will have access to quality higher education. UMNO has lost sight of our future and is more concerned of stoking ethnic sentiments in order to shore up its support base. A public institution, more so a public institution of higher learning should never be placed at the mercy of a political party. UiTM belongs to the people, and not to UMNO.

The extent of this 'forced takeover' of UiTM by UMNO has even resulted in UMNO leaders labelling me a traitor for being a candidate of DAP, as apparently according to these UMNO leaders, UiTM alumni are not supposed to do that. When did joining UiTM made us UMNO members? It is highly ironic that UMNO is claiming that UiTM students should support UMNO as this is the same party that discourages students from being active in politics. Students are to be free to express their views and thoughts, and be accorded their freedom to pursue their dreams and ambitions. No political party has a right to stand in the way of the dreams and aspirations of young Malaysians.

I call upon my fellow alumni, and to all students in public institutions of higher learning, to never allow yourselves to be chained to the agenda of UMNO and BN. An alma mater means a nourishing mother in Latin. Never allow UMNO and BN to rob you of a nourishing mother by turning it into a repressive master. I aim to further the cause of student and youth activism if elected into Parliament, for the young are raring to change this nation around and I hope to be given the chance to play my part in this.

Dyana Sofya


Pandai copywriter Dyana jawabkan. BUNYI PUN AGENDA CINA DAP. Diskriminasi cina terhadap semua bangsa dalam Malaysia pasti tidak akan diperkatakan.

Malah diskkriminasi cina DAP terhadap bangsa lain tersirat di dalam agenda samarata mereka. Kalau boleh bangsa yang paling rasis dalam dunia sama dengan Yahudi ini mahu mendominasi semua hal dan serba serbi hingga kaum lain biar mati kebulur dan tak ada kerja hingga kalau boleh, tak wujud lagi di Malaysia.

Kalau wujud lagi, jadi hamba abdi CIna DAP.

Padahal majoriti kaum Malaysia adalah Bumiputera dan Pribumi.

Betul ke copywriter yang tulis? Entah-entah boifren cina live in Dyana yang bantu.... oppps 

#BN4TlkIntan: Orang sibuk kempen, Conman kempen sendiri

Posted: 19 May 2014 05:30 PM PDT


Ada juga orang macam gini ...

Will there be 11 wedding invitations in Sarawak?

Posted: 19 May 2014 08:25 AM PDT


A Whats App message promoted the message that Sarawak Politics entered a new era with the announcement on 15th May 2014 of  10 (5 from SPDP, 4 from SUPP and 1 from SWP) Assemblymen and 1 MP joining a new party TERAS.

SUPP President Tan Sri Peter Chin Fah Kui issued this statement as reported by Star newspaper tomorrow.

Published: Thursday May 15, 2014
Updated: Thursday May 15, 2014



SUPP sacks Wong Soon Koh

MIRI: The Sarawak United People's Party (SUPP) have sacked its Sibu chairman and veteran leader Datuk Seri Wong Soon Koh from the party with immediate effect, and has demanded that he vacate his position as state assemblyman of Bawang Assan state constituency to enable a by-election to be carried out.

SUPP president Tan Sri Peter Chin told The Star on Thursday that the party leadership today decided that Wong had to be sacked from the party following his (Wong's) move to declare that he is joining new party - TERAS.

SUPP, a component party of the Sarawak Barisan Nasional, is the state's oldest political party.

Chin said that the manner in which Wong abruptly announced his joining the new party (at about 5pm on Thursday in Kuching) was improper.

"Datuk Seri Wong Soon Koh had not even sent us any resignation letter and yet he declared at a press conference that he is joining TERAS.

"I have just received news from Kuching that Soon Koh had announced in public his joining new party TERAS, which is a party that is not even in the Barisan Nasional.

"Under the circumstances, our party central working committee had made an immediate decision that Soon Koh must be sacked with immediate effect.

"Soon Koh is the state assemblyman (for Bawang Assan), a constituency he won under the SUPP ticket.

"SUPP demands that he vacate his state assemblymen post since he has quit SUPP and is no longer with the BN.

"Soon Koh must publicly announce that he is resigning as state assemblyman also to enable a fresh by-election to be carried out in Bawang Assan.

"That is the proper thing for him to do since he had resigned from the SUPP under which he became a state assemblyman," said Chin, who is former Miri MP and former Cabinet Minister.

Chin, when asked what will happen if Wong refused to quit his state assembly seat, said that SUPP will continue to demand that he do so.

Wong announced in Kuching in a hurriedly-called press conference that he is joining TERAS.

Also at the press conference were several assemblymen, and also Sarawak Progressive Democratic Party (SPDP) president Tan Sri William Mawan, who also announced that he is quitting SPDP to join TERAS.

Chin said that the SUPP headquarters in Kuching will tomorrow send a letter of termination to Soon Koh and to also tell him to vacate his state assemblyman's post.)


The list of 11 YBs are as follows:

1. Wong Soon Koh - Advisor
2. William Mawan - Presiden
3. Jerip Susil ( N16 Bengoh)
4. Ranum Mina (N02 Opar)
5. Johanical Rayong (N28 Engkilili)
6. George lagong (N54 Pelagus)
7. Rosey Yunus (N61 Bekenu)
8. Peter Nansian (N02 Tasik Biru)
9. Slyvester Entri ( N66 Marudi)
10. Paulus Gambang (N69 Batu Danau)
11. Anyie Ngau (P220 Baram)


If these YBs are still supporting BN, then it will be similar to Dato Ahmad Said's 2 days hiatus as independent but still support BN. Will there be 11 wedding invitations in the short term?

Otherwise, the 11 will truly be leaving BN. In the meanwhile, SUPP insist Teras not to be accepted in BN. Read Rakyat News HERE.

Why is this happening? What is the objective/(s)? What will unfold further?

Unspinners see this an interesting development :)

#BN4TlkIntan: Yammy rancang Dyana lompat parti?

Posted: 19 May 2014 05:31 AM PDT






Mak Dyana, Yammy Samat adalah AJK Perkasa pertama dan bekas Setiausaha Wanita UMNO Perak.. Malah dalam FB dia yang mempertahankan anaknya, dia masih tidak menjauhkan diri dengan UMNO.



Baca FB Yammy berikut:


TADI PEMBERITA TANYA AKAK ..ANAK DAH JADI CALUN  DAP BILA AKAK NAK KELUAR UMNO?... AKAK JAWAB AKAK BUKAN MAT SAID KERANA ANAK NAK KAWIN SANGGUP ISTIHAR KELUAR UMNO.... MACAM NI KE PEJUANG SEBENAR... AKAK TIDAK HIPOCRITE BILA DITANYA AKAK KATA AKAK AHLI UMNO SEUMUR HIDUP... ANAK AKAK AHLI DAP.... SEBAGAI IBU AKAK MESTI BERADA DI SISI ANAK SAMPAI BILA2 PUN... TAKKAN KERANA PARTI AKAK NAK BUANG ANAK AKAK.... KAN BAGUS TU 'CALUN DAP ANAK ORANG UMNO'... SEJARAH NI SAMPAI BILA2 TERCATIT DALAM INGATAN SEJARAH.... FIKIR2KAN LAH..


Bukan saja itu, keluarga Yammy sana sini adalah ahli dan aktvis UMNO. Tak mungkin Dyana mengatakan apa yang dikatakan melainkan itu adalah skrip yang disediakan untuk Dyana.

Dengan background dia sedemikian dan keyakinan Yammy, ini hanya lakunan. Tammy adalah bekas ahli dan aktivis Semangat 46 yang diketuia Tengku razaleigh.

Dia begitu control anaknya, maka tak mungkin Dyana boleh jadi demikian. Ini mungkin hanya lakunan.


Baca MIK SINI 


Apa ke benda Jalani Ngah buat kerja Pengerusi Tabung Haji?

Posted: 19 May 2014 02:00 AM PDT


Bukan saja itu Dato Jailani Ngah memandai-mandai buat kerja Pengerusi Tabung Haji dalam hal-hal haji, apa perlu sampai arahkan Astro Awani untuk siarkan mukanya untuk suatu masa yang lama pagi tadi?

Nampak sangat Jailani cuba jual muka ke media untuk lakukan psywar untuk nafikan khabar angin dia telah dipecat.


Usahlah nak berpura-pura kerana khabarnya orang-orang Dato Razif dan orang-orang Dato Md Said berpakat memberitahu Dato Najib supaya memecat Jailani. 

Sahlah dia baik dengan media hingga boleh perguna dan arah media untuk memburuk, menghina dan jauhkan pemimpin. Dialah yang tangan yang suka melakukan konspirasi jatuh-jatuhkan orang dari melakukan arahan PM dengan berhemah dan terhormat.


Yang menjadikan orang keliru pula adalah apa perlu seorang Setiausaha Politik nak berucap dalam majlis dan masuk TV sekali?

Setiausaha Politik dah mengalahkan ramai Menteri yang tak dapat publisiti oleh media. Menteri ada pengundi untuk tunjukkan dia bekerja. Dia juga mewakili kerajaan untuk Kementeriaan yang dipertanggungjawabkan.

Setiausaha Politik hanya dipertanggungjawabkan kepada Menteri yang mana untuk Jailani adalah Perdana Menteri dan dia tidak perlukan publisiti. 


Adakah Jailani sedang promosi dirinya untuk jadi Menteri Besar Terengganu pula ke?

Jailani dikatakan hanya pengawai kepada Dato Abdullah Md Zin dalam JPM tapi namanya saja dalam kertas sebagai sebagai Setiausaha Politik keapda PM.

Kalau dia mewakili Abbdullah Md Zin ke Majlis dan sah dia bukan Pegawai PM, tak payahlah ke sana kemari dengan kereta Camry Putih dengan plat tertulis Setiausaha Politik kepada Perdana Menteri.

Bukankah menimbulkan anggapan salah untuk memakai kereta yang bukan kereta rasmi SetPol? PM pun pakai Proton Perdana.

Kalau nak Mercedes, MB Terengganu guna Mercedes yang dibeli zaman Md Said.

Belantan

0

Posted by Unknown | Posted on 11:13 PTG | Posted in

sumber :-

Belantan


Indah khabar dari rupa, mengata orang tapi mereka yang lebih...!!! Lim Kit Siang pun kaki songlap duit tabung rupanya?

Posted: 19 May 2014 07:58 AM PDT



Laporan Polis oleh Tony Tan bekas ahli DAP, keatas Lim Kit Siang kerana penyelewangan wang sumbangan kempen PRU13 pada 15 Mei 2014!

Bermula dengan masalah selewang wang oleh Teresa Kok, kini melarat pula kepada Lim Kit Siang dalam isu kutipan dana kempen PRU13 melalui pelbagai tabung. Nampak gaya nya Tony Tan, bekas ahli DAP Seputih istiqamah dalam usaha beliau mendapatkan keadilan.

DAP kini telah diketahui umum sebagai tidak telus dan tidak pernah akan melayan ahli mereka sendiri yang menuntut keadilan. Saman menyaman dan membuang ahli adalah kaedah yang mereka paling gemari untuk menutup sesuatu isu. Ikuti rakaman yang berikut nya...!



Selanjutnya sila lawat ke sini.

Suara Politik
Belantan

oyabun

0

Posted by Unknown | Posted on 11:07 PTG | Posted in

sumber :-

oyabun


Letak calon Melayu di Teluk Intan hanya 'hiasan' DAP - Dr. Mahathir?

Posted: 19 May 2014 08:24 AM PDT


Tindakan DAP meletakkan calon Melayu pada pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan merupakan tindakan 'hiasan luaran' parti itu bagi mengaburi mata orang Melayu, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau berkata, tidak mustahil ramai orang Melayu akan menyokong calon DAP itu kerana sejarah telah membuktikan bahawa orang Melayu mudah tertipu dengan tindakan seperti itu.


"Tindakan itu hanya hiasan luaran sahaja tiada harapan apa-apa (diletakkan kepada calon itu), kalau dia (calon itu) menang dia menanglah," katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.

Terdahulu, beliau berucap pada program Chancellor's Talk di Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM) yang turut dihadiri Yang Dipertua Negeri Melaka Tun Mohd Khalil Yaakob, Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron dan Naib Canselor UTeM Prof Datuk Dr Ahmad Yusoff Hassan.

PRK Parlimen Teluk Intan menyaksikan DAP meletakkan Dyana Sofya Mohd Daud sebagai calonnya menentang calon Barisan Nasional (BN) yang juga Presiden Gerakan Datuk Mah Siew Keong.

Wasabi Oyabun..

Manjung Mari

0

Posted by Unknown | Posted on 10:46 PTG | Posted in

sumber :-

Manjung Mari


EEiii, Buat penggemar mee goreng ayam mamak..

Posted: 19 May 2014 07:14 PM PDT

Aku memang tak masuk kedai mamak,, lama dah, kekalau ada masuk juga pun kalau melayan kekawan,, itu pun sekadar minum barley panas aja,, makan sorry...

Seperti mana geli geleman tengok umno,, lagi geli geleman tengok gambar videi ni...

Hangpa perati kat daging ayam.. tengah-tengah isi (kawasan tulang tu...)




Kesimpulan dari sini,, kalau nak makan luar,, jangan lah pi cari kedai mamak,, cariler kedai melayu,, kekadang kedai mamak ni,, harga tak payah cerita,, lebih mahal dari kedai melayu...


Mamak dan umno berpisah tiada... 









PRK Teluk Intan - Apa lagi Cina Mau,, Lihat sendiri macai umno sedia berkorban

Posted: 19 May 2014 01:13 AM PDT

Aku minta pembaca blog aku pakat-pakat pikiaq la apa yang berlaku kepada nasib orang melayu dengan perbuatan umno sendiri...

Pertama tengok gambar ni ...



Tak payah aku nak komen apa-apa lagi dengan cogankata diatas dlm gambar tu..

Dan kini gambar terkini sebentar tadi semasa penamaan calon...


Sebagaimana pemimpin umno, macai umno pun turut sekali nak berkasar dengan polis yang menjaga keselamatan,,, terbukti pemuda umno sanggup jadi balaci Cina..


Ha ha ha akhirnya ada timbalan Menteri yang tunjuk hero,,, apakah ini semua lakonan belaka..

video pun ada..

ANGIN PERUBAHAN

0

Posted by Unknown | Posted on 10:43 PTG | Posted in

sumber :-

ANGIN PERUBAHAN


Pelan DAP Untuk Tawan Malaysia, Bermula Di #TelukIntan

Posted: 19 May 2014 10:32 AM PDT



Nik Aziz Tidak Setuju Dyana Jadi Calon Di #TelukIntan

Posted: 19 May 2014 12:21 AM PDT


PenangWasabi

0

Posted by Unknown | Posted on 10:18 PTG | Posted in

sumber :-

PenangWasabi


Ramkarpal dibidas kerana sentuh isu hudud?

Posted: 19 May 2014 09:29 AM PDT


Calon DAP dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Bukit Gelugor, Ramkarpal Singh Deo ditempelak sebagai tidak layak dan tidak berhak mewakili DAP untuk membuat sebarang kenyataan berhubung pelaksanaan hukum hudud Pas.

Menurut calon Bebas PRK berke­naan, Mohamed Nabi Bux Mohd. Nabi Abd. Sathar, Ramkarpal tidak mempunyai apa-apa jawatan dalam DAP seperti mendiang bapanya, Karpal Singh untuk menyatakan pendirian mengenai hudud.

Malah menurut beliau, jangka masa keanggotaan Ramkarpal da­lam DAP juga dipersoal oleh ahli-ahli parti itu sendiri.

"Pendirian beliau berkenaan hudud tidak penting sebab dia hanya ahli DAP biasa, tiada sebarang jawatan pun, jadi tidak perlu diambil kira," katanya kepada pemberita selepas bertemu pengundi di Pasar Awam Taman Tun Sardon, Bukit Gelugor di sini hari ini.

Mohamed Nabi Bux membidas kenyataan Ramkarpal baru-baru ini bahawa beliau mempunyai pendirian yang sama dengan mendiang bapanya, Karpal dan DAP yang menolak pelaksanaan hukum hudud di negara ini.

Dalam pada itu Mohamed Nabi Bux mendakwa, Setiausaha Agung DAP yang jawatannya belum disah­kan, Lim Guan Eng secara sulit menyokong penuh pelaksanaan hukum hudud di Kelantan demi kepentingan politiknya di negeri ini.

Beliau turut mendakwa, Guan Eng menyokong pelaksanaan hukum hudud itu secara sulit demi mengambil hati pemimpin Pas dan menjaga hubungan dalam pembangkang meskipun sebelum ini mengakui menentang hukum Islam tersebut.

Walau bagaimanapun, beliau mengakui tidak pernah mendengar sendiri Guan Eng menyatakan perkara tersebut dalam mana-mana perjumpaan dengan ahli-ahli Pas.

"Dia tidak akan beritahu saya atau rakyat, beliau akan beritahu pemimpin Pas. Ini semua untuk kepentingan politik dia. Saya tahu dia memang setuju, 100 peratus setuju, tetapi secara sulit, kerana politik dia mesti setuju," katanya.

Dalam perkembangan lain, Mohamed Nabi Bux berkata, beliau bersedia dihadapkan ke Lembaga Disiplin Pas sekiranya Ketua Penera­ngan, Datuk Mahfuz Omar berhasrat mengambil tindakan terhadapnya.

Menurutnya, beliau tidak gentar berdepan tindakan daripada parti memandangkan mendapat sokongan ramai ahli Pas lain berhubung keputusannya bertanding dalam PRK berkenaan.

"Ramai ahli Pas berada di belakang saya kerana saya memperjuangkan pelaksanaan hukum hudud di negeri ini yang mana ini adalah dasar dalam Pas sendiri," katanya.

Penang Wasabi..

Cursing Malay : Terus Terang

0

Posted by Unknown | Posted on 10:07 PTG | Posted in

sumber :-

Cursing Malay : Terus Terang


Penjelasan Kenapa Dyana Sofea Kelihatan Lebih Cun Berbanding Biasa Berdasarkan Teori "The Backdrop Effects"

Posted: 19 May 2014 09:32 PM PDT

Beberapa hari ni nama Dyana Sofea menjadi bualan hangat. Kita pun sebenarnya tau kenapa. Sebab dia hot la jugak jika dibandingkan dengan politician2 yang selalu kita nampak.

Aku jelaskan awal2, aku tak rasa dia hot...sebab pada aku dia biasa aje.

Tapi bila dah diletakkan sebaris dengan pemimpin2 pembangkang yang lain (sori bro, especially Mat Sabu!) membuatkan dia nampak macam bidadarilah. Ini pun ilusi sama yang terhasil apabila kau nampak satu grup perempuan jalan ramai2, mesti ada sorang yang hot dan yang selebihnya nampak seperti backdrop untuk "mencantikkan" lagi yang hot tu.

Adakah kau seorang backdrop?

Kau cuba la tengok siapa kawan2 kau dalam grup kau. Kalau kau nampak ada seorang yang macam outstanding sikit, itu bermaksud....kau backdrop dia. Kau nak konfemkan, kau perhatikan aa, bila dia nak pegi keluar mana2 aje, mesti dia ajak kau.

Apa yang aku gemar mengenai Dyana Sofea punya lantikan sebagai calon ini adalah menunjukkan yang parti belah Pakatan lebih mudah memberi laluan kepada orang muda berbanding parti BN kita tu. Sebab berdasarkan pandangan rambang aku aje la, aku nampak kebanyakan calon2 dari Pakatan jauh lebih muda berbanding calon2 dari BN. Jika kau ada statistik purata umur calon BN dan Pakatan bagitau aku, kita boleh compare betol2.

Itulah persoalan aku selama ni. BN cuba mendekati anak muda. BN buat konsert belia, hari belia, minggu belia, pertubuhan belia.....tapi bila waktu nak bagi peluang jadi pemimpin, yang dicariknya, adalah orang2 tua atau orang2 yang dah berumur. Dalam BN sendiri peluang Pemuda UMNO untuk naik ke atas seolah2 agak malap kalau aku lihatkan sejarahnya. Nak naik, kena tunggu tua, tunggu berumur, atau pemimpin yang lama KO. Bila dah tua, macam mana kau nak dekat dengan pengundi muda?

Setakat menari sikit2 dekat konsert tak dapat bang. Malu orang muda tengok. Kalau ada yang percaya pun, itu mesti yang jenis macai2 yang tak ada kemampuan berfikir sendiri dan suka dengan pendidikan spoonfeeding.

Sekarang ni kita tengok kerajaan selalu kata UITM adalah kilang pengeluar Melayu yang berjaya. UITM adalah pusat di mana Melayu2 masa depan dilatih untuk jadi pemimpin. Tapi kenapa pula graduan UITM perlu melalui tiket parti "Cina Komunis DAP" untuk dapat peluang jadi wakil rakyat?

Apa usaha BN untuk buka ruang lebih besar supaya pemimpin2 yang dah berhabuk ni diganti dengan orang2 muda yang lebih segar? Kau cuba tengok balik berapa umur pemimpin2 kita masa merdeka dulu dan comparekan dengan sekarang. Kenapa average age pemimpin sekarang ini jauh lebih tinggi? Sedangkan, pada satu masa dulu, belia2 berumur belasan tahun, 20 an, 30 an sudah mampu jadi suara kepada rakyat?

Sekarang ni golongan2 macam tu, Kerajaan BN ajak pegi konsert! Pegi layan KPOP! Aku rasa itu satu percubaan membodohkan rakyat untuk memastikan pemimpin berhabuk ni kekal berkuasa dan tak diganti selama mungkin.

Itulah yang aku persoalkan bila aku tengok si Dyana Sofea ni. Dia lulusan UITM dan itu pun jadi isu kepada macai2 BN. "Hoi! Belajar UITM HARAM lawan Kerajaan! Belajar UITM tapi lawan kerajaan bermaksud tak kenang budi!" Bodoh siot sapa yang fikir camtu. Apa yang sepatutnya kau persoalkan adalah apa yang dah jadi dengan BN sampaikan graduan UITM pun bangun lawan diorang?

Jadi berbalik kepada isu backdrop tadi. Jika kau isolatekan Dyana Sofea ni sorang2, kau akan sedar, dia sebenarnya takde la hot mana. Tapi, at least dia dapat la jugak shoulder the burden yang Nurul Izzah selama ni tanggung. Cuma letak sebelah Nurul Izzah, dah sah sah la pemenang dia sapa...


BN kena mula gunakan taktik backdrop ni secepat mungkin sebelum PRU akan datang. Kita bercakap mengenai first impression dan kebanyakan calon wakil rakyat pilihan BN ni ramai yang fail dari first impression, yang boleh membuatkan kerajaan BN jatuh. Memang aku akui ada cubaan oleh wanita2 dalam BN khasnya UMNO dalam menggunakan taktik backdrop ni tapi masalahnya....kau tengok la sendiri.

Bila bercakap mengenai Wanita UMNO....ini adalah benda2 yang terlintas first sekali dalam kepala aku. Aku bagi kau contoh sebab aku nak jelaskan secara visual apa yang aku fikir bila orang sebut "Wanita dan Puteri UMNO."

Gambar 1 - Puteri UMNO

Mengikut sejarah UMNO, kebanyakan pemimpin wanita mereka adalah jenis gempal dan free hair. Jadi kita dah tau siapa yang paling berkemungkinan akan naik jadi pemimpin Wanita UMNO dalam gambar di atas. Aku doakan kau berjaya dik.

Gambar 2 - Wanita UMNO


Aku tak pasti, adakah bila kau jadi aje ahli Puteri dan Wanita UMNO, automatically, kau hanya mampu buat 6 jenis raut wajah di atas? Tak boleh bersopan sikit ke? Itu wajah orang kuat bekas Menteri? Mak aih! Adakah selepas kau dah tak layak jadi Puteri UMNO, kau upgrade jadi Wanita UMNO...terus wajah kau pun jadi sedemikian rupa?

First impression matters! Dalam bab ni, BN memang agak ketinggalan berbanding Pakatan. Dari yang tua, sampai ke muda, aku tak tau lah kenapa imej lelaki gempal dan perempuan gempal yang mempunyai angan2 tinggi terlalu sinonim dengan Barisan Nasional.

Apa imej orang Melayu ni gemuk2 ke?

Masyarakat Yang Progressive Mesti Lah Pakai Common Sense dan Logik Akal

Posted: 18 May 2014 11:07 PM PDT

Komen 1

Raja, sultan serta keluarga mereka tak kena hudud, jadi adakah mereka lebih tinggi dari hukum Allah? Anak kau kalau ditangkap zina sanggup kau suruh dia kene rejam? Cakap boleh lah brader.. Be careful what you wish for.. Kita orang melayu la, aku tak rasa ada yg tergamak nak tengok, apa lagi nak rejam orang sampai mati.. Lagi satu kalau anak lu kena rogol, lu rasa lu atau anak lu bole dapat ke 4 saksi lelaki yang beriman, yang menunjukkan kejadian rogol tu berlaku? Menolak hudud tak bermakna menolak Islam.. Tak boleh guna common sense ke brader..

Jawapan aku untuk komen 1.

Ada satu kisah diriwayatkan, ada seorang wanita dari kalangan keluarga berada yang telah mencuri, kemudian ditangkap. Lalu dia di bawa menghadap Rasulullah dengan harapan agar diberikan kemaafan atau pengampunan.

Jawapan Rasulullah terhadap permohonan itu? "Jika anak aku Fatimah ditangkap mencuri, aku akan potong tangan dia." Jadi wanita yang ditangkap mencuri itu pun kudung lah tangannya selepas itu.


.................

Komen 2

Pelik kenapa negara2 yang fokus pada pemulihan pesalah daripada hukuman berat lebih kurang kadar jenayahnya daripada negara2 hukuman berat.

Pasti sangatkah kau hukuman berat tu boleh turunkan kadar jenayah? Ada siapa2 dah buat kajian? Sokong dan laksanakan membuta tuli tanpa fikir kebersanannya pun tak boleh. Mana datang keyakinan kau tot?

Lagipun, undang2 Tuhan sempurna macam mana sekali pun, dilaksana setan tak guna. Luar cantik, dalam? Fikir balik betul2. Kau salah faham kenapa orang tak sokong. Kau tak dengar. Kau ingat diaorang serang agama kau. Diaorang cuma lindung diri diaorang. Cuba jangan emosi sampai jadi rasis.

Jawapan aku untuk komen 2

Ini video persembahan "seni" di Cologne, Germany.



Berbogel bukan jenayah di Cologne, Germany. Mengambil gambar bogel menggunakan kamera DSLR di Cologne,Germany bukan jenayah. Melukis menggunakan pantat atas nama seni di khalayak ramai juga tidak salah di Cologne, Germany.

Jadi, tidak mengejutkan bukan, jika jenayah di sana rendah?