Followers

Nuffnang

MIMPI SENJA

0

Posted by Unknown | Posted on 11:51 PTG | Posted in

sumber :-

MIMPI SENJA


Himpunan 1 Mei: PAS Kedah sedia 56 buah bas5

Posted: 27 Apr 2014 11:50 PM PDT


MUHAMMAD FAIZAL | .

KUALA LUMPUR: Sebanyak 56 buah bas disediakan PAS Kedah kepada para penyokong dan ahlinya bagi mengikuti Himpunan 1 Mei di Kuala Lumpur nanti.

Pesuruhjaya PAS Kedah, Datuk Mahfuz Omar memberitahu selain bas terdapat juga mereka yang hadir menaiki kenderaan sendiri mahupun pengangkutan awam.

"Tambang dibayar sendiri oleh mereka antara RM50 hingga RM60 setiap seorang.

"Setakat ini 56 buah bas dan kita menjangkakan akan ada penambahan bas lagi," jelasnya kepada Harakahdaily.

Mahfuz yang juga Ketua Penerangan PAS Pusat turut menggesa agar organisasi PAS di seluruh negara terus menggerakkan ahli-ahli bagi memastikan lebih ramai yang hadir pada perhimpunan itu.

"PAS setiap negeri perlu terus menggerak jentera mereka bagi memastikan lebih ramai penyokong dan ahli mereka hadir pada 1 Mei.

"Ini yang kita ingin tunjukkan kepada kerajaan terhadap bantahan yang kita lakukan," sambung beliau.

Beliau yang memberi jaminan himpunan membantah Cukai Jualan dan Perkhidmatan (GST) itu akan berlangsung dengan aman dan meminta semua pihak yang hadir agar tidak menimbulkan provokasi sehingga boleh mendatangkan ketegangan. - HD

Himpunan 1 Mei: PAS Kedah sedia 56 buah bas4

Posted: 27 Apr 2014 11:41 PM PDT


MUHAMMAD FAIZAL | .

KUALA LUMPUR: Sebanyak 56 buah bas disediakan PAS Kedah kepada para penyokong dan ahlinya bagi mengikuti Himpunan 1 Mei di Kuala Lumpur nanti.

Pesuruhjaya PAS Kedah, Datuk Mahfuz Omar memberitahu selain bas terdapat juga mereka yang hadir menaiki kenderaan sendiri mahupun pengangkutan awam.

"Tambang dibayar sendiri oleh mereka antara RM50 hingga RM60 setiap seorang.

"Setakat ini 56 buah bas dan kita menjangkakan akan ada penambahan bas lagi," jelasnya kepada Harakahdaily.

Mahfuz yang juga Ketua Penerangan PAS Pusat turut menggesa agar organisasi PAS di seluruh negara terus menggerakkan ahli-ahli bagi memastikan lebih ramai yang hadir pada perhimpunan itu.

"PAS setiap negeri perlu terus menggerak jentera mereka bagi memastikan lebih ramai penyokong dan ahli mereka hadir pada 1 Mei.

"Ini yang kita ingin tunjukkan kepada kerajaan terhadap bantahan yang kita lakukan," sambung beliau.

Beliau yang memberi jaminan himpunan membantah Cukai Jualan dan Perkhidmatan (GST) itu akan berlangsung dengan aman dan meminta semua pihak yang hadir agar tidak menimbulkan provokasi sehingga boleh mendatangkan ketegangan. - HD

Himpunan 1 Mei: PAS Kedah sedia 56 buah bas3

Posted: 27 Apr 2014 11:36 PM PDT


MUHAMMAD FAIZAL | .

KUALA LUMPUR: Sebanyak 56 buah bas disediakan PAS Kedah kepada para penyokong dan ahlinya bagi mengikuti Himpunan 1 Mei di Kuala Lumpur nanti.

Pesuruhjaya PAS Kedah, Datuk Mahfuz Omar memberitahu selain bas terdapat juga mereka yang hadir menaiki kenderaan sendiri mahupun pengangkutan awam.

"Tambang dibayar sendiri oleh mereka antara RM50 hingga RM60 setiap seorang.

"Setakat ini 56 buah bas dan kita menjangkakan akan ada penambahan bas lagi," jelasnya kepada Harakahdaily.

Mahfuz yang juga Ketua Penerangan PAS Pusat turut menggesa agar organisasi PAS di seluruh negara terus menggerakkan ahli-ahli bagi memastikan lebih ramai yang hadir pada perhimpunan itu.

"PAS setiap negeri perlu terus menggerak jentera mereka bagi memastikan lebih ramai penyokong dan ahli mereka hadir pada 1 Mei.

"Ini yang kita ingin tunjukkan kepada kerajaan terhadap bantahan yang kita lakukan," sambung beliau.

Beliau yang memberi jaminan himpunan membantah Cukai Jualan dan Perkhidmatan (GST) itu akan berlangsung dengan aman dan meminta semua pihak yang hadir agar tidak menimbulkan provokasi sehingga boleh mendatangkan ketegangan. - HD

Himpunan 1 Mei: PAS Kedah sedia 56 buah bas2

Posted: 27 Apr 2014 11:34 PM PDT


MUHAMMAD FAIZAL | .

KUALA LUMPUR: Sebanyak 56 buah bas disediakan PAS Kedah kepada para penyokong dan ahlinya bagi mengikuti Himpunan 1 Mei di Kuala Lumpur nanti.

Pesuruhjaya PAS Kedah, Datuk Mahfuz Omar memberitahu selain bas terdapat juga mereka yang hadir menaiki kenderaan sendiri mahupun pengangkutan awam.

"Tambang dibayar sendiri oleh mereka antara RM50 hingga RM60 setiap seorang.

"Setakat ini 56 buah bas dan kita menjangkakan akan ada penambahan bas lagi," jelasnya kepada Harakahdaily.

Mahfuz yang juga Ketua Penerangan PAS Pusat turut menggesa agar organisasi PAS di seluruh negara terus menggerakkan ahli-ahli bagi memastikan lebih ramai yang hadir pada perhimpunan itu.

"PAS setiap negeri perlu terus menggerak jentera mereka bagi memastikan lebih ramai penyokong dan ahli mereka hadir pada 1 Mei.

"Ini yang kita ingin tunjukkan kepada kerajaan terhadap bantahan yang kita lakukan," sambung beliau.

Beliau yang memberi jaminan himpunan membantah Cukai Jualan dan Perkhidmatan (GST) itu akan berlangsung dengan aman dan meminta semua pihak yang hadir agar tidak menimbulkan provokasi sehingga boleh mendatangkan ketegangan. - HD

Himpunan 1 Mei: PAS Kedah sedia 56 buah bas

Posted: 27 Apr 2014 10:59 PM PDT


MUHAMMAD FAIZAL | .

KUALA LUMPUR: Sebanyak 56 buah bas disediakan PAS Kedah kepada para penyokong dan ahlinya bagi mengikuti Himpunan 1 Mei di Kuala Lumpur nanti.

Pesuruhjaya PAS Kedah, Datuk Mahfuz Omar memberitahu selain bas terdapat juga mereka yang hadir menaiki kenderaan sendiri mahupun pengangkutan awam.

"Tambang dibayar sendiri oleh mereka antara RM50 hingga RM60 setiap seorang.

"Setakat ini 56 buah bas dan kita menjangkakan akan ada penambahan bas lagi," jelasnya kepada Harakahdaily.

Mahfuz yang juga Ketua Penerangan PAS Pusat turut menggesa agar organisasi PAS di seluruh negara terus menggerakkan ahli-ahli bagi memastikan lebih ramai yang hadir pada perhimpunan itu.

"PAS setiap negeri perlu terus menggerak jentera mereka bagi memastikan lebih ramai penyokong dan ahli mereka hadir pada 1 Mei.

"Ini yang kita ingin tunjukkan kepada kerajaan terhadap bantahan yang kita lakukan," sambung beliau.

Beliau yang memberi jaminan himpunan membantah Cukai Jualan dan Perkhidmatan (GST) itu akan berlangsung dengan aman dan meminta semua pihak yang hadir agar tidak menimbulkan provokasi sehingga boleh mendatangkan ketegangan. - HD

Artis : Al-Fatihah, Sidek Hussain 63 meninggal dunia

Posted: 27 Apr 2014 08:28 PM PDT

  • Sidek Hussain meninggal duniaSidek Hussain
 1 / 1 
PELAKON Sidek Hussain, 63, meninggal dunia di Hospital Kuala Lumpur (HKL) 11.55 malam tadi, akibat kanser tahap empat.

Allahyarham dimasukkan ke HKL sejak Selasa lalu selepas keadaan kanser di pipinya semakin serius dan komplikasi penyakit itu merebak ke seluruh badan.

Allahyarham meninggal dunia di sisi isterinya Sebiah Sulaiman, 61.

Selain kanser berkenaan, beliau turut mengalami masalah jantung dan paru-paru.

Allahyarham pernah membintangi filem Karak terbitan KRU Studios dan beberapa lagi filem tempatan.

Al-Fatihah.

Belantan

0

Posted by Unknown | Posted on 11:45 PTG | Posted in

sumber :-

Belantan


MB Khalid 'panas bontot' di sergah Jeff Oii?

Posted: 27 Apr 2014 09:06 AM PDT


Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini menempelak Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi dengan menyifatkan pemimpin kanan DAP itu tidak mempunyai hak untuk memaksa beliau meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Selangor.

Sebaliknya Abdul Khalid yang mula memegang jawatan tersebut sejak tahun 2008 menegaskan, beliau tidak akan melepaskan jawatan itu meskipun wujud desakan daripada pihak yang mahukannya berbuat demikian.

"Saya ingat dia tidak ada kuasa meminta saya meletak jawatan Menteri Besar," katanya dengan ringkas kepada pemberita selepas menghadiri Program Mesra Rakyat peringkat daerah Klang di Dewan Hamzah, Majlis Perbandaran Klang (MPK) di sini hari ini.

Jeff Ooi menerusi laman Facebooknya dilaporkan secara terbuka menyatakan hilang kepercayaan kepada Abdul Khalid dan menggesa beliau dipecat sebagai Menteri Besar kerana didakwa gagal menangani isu air di negeri ini.


Pemimpin DAP itu dikatakan berang dengan pentadbiran Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Selangor di bawah Abdul Khalid yang didakwa gagal menguruskan isu catuan bekalan air di negeri ini yang disifatkannya tidak pernah berlaku sebelum ini termasuk ketika di bawah pentadbiran Barisan Nasional (BN).

Selain Jeff Ooi, Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin menerusi sebuah portal berita, www.astroawani.com hari ini dilaporkan turut mempersoalkan kredibiliti Abdul Khalid dan bersedia untuk menamakan calon yang layak menggantikan Menteri Besar Selangor.

Dalam pada itu, Abdul Khalid enggan mengaitkan kenyataan Jeff Ooi dan Zuraida itu mempunyai kaitan dengan pemilihan PKR yang beliau akan bertanding merebut jawatan Timbalan Presiden menentang penyandang jawatan tersebut, Azmin Ali serta Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail.

"Saya tidak mahu kata perkara itu ada hubung kait. Kalau saya kata begitu, nanti saya pula dikatakan membuat fitnah.

"Mengenai kenyataan Zuraida, saya pun ada nama calon untuk menggantikan beliau sebagai Ketua Wanita PKR," katanya.

Suara Politik
Belantan

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:45 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


Anwar pujuk Mat Sabu: Jangan tinggal daku

Posted: 27 Apr 2014 09:30 PM PDT


Gambar di petik dari MIK SINI

Entahlah .... ada kena mengena dengan lawatan Tan Sri Muhyiddin Yassin dengan Dato Nik Aziz berikut:








Anwar bengkek Najib selfie dengan Obama

Posted: 27 Apr 2014 06:32 PM PDT





Sampai penyokong photoshop gambar Anwar bersama Obama




Wakil Anwar pun dapat jumpa Obama kah kah kah ...




Mana tanda Guan Eng, DAP, PKR sokong hudud? Hmmm .... PAS Piss Pus!

Posted: 27 Apr 2014 08:30 AM PDT


Demikianlah kata-kata Asnah Hashim, calon PAS untuk Bayan Lepas.

Kata-kata ini tak datang begitu saja kerana Nik Aziz pernah kata perkataan yang sama dan egitu yakin mendiang Karpal Singh akan setuju dengan negara Islam dan hudud sebaik saja dia faham.

Sekarang ni, UMNO yang dikafirkan Nik Aziz sudah jelas kata sokong hudud. Dulu pun UMNO tak pernah tentang hudud tapi mahu ianya dijelaskan betul-betul.

Nampaknya sapa yang tak tolak hudud sekarang.


 






PAS cuba berhujah ...


Lagi keras mereka ...




Dulu boleh kata




Padan tak faham GST, mahasewel nak tumbang kerajaan pejenis GPA rendah

Posted: 27 Apr 2014 05:30 AM PDT


Budak begini ke nak didengar tuntutan mereka? Makan minum belanja sekolah masih pakai duit mak bapak dan pinjam dengan kerajaan.

Belajar dulu dengan baik dan faham isu-isu supaya dapat kerja dan satu hari bawalah perubahan. Tak faham dan tahu selok belok mentadbir negara tapi nak ajar orang macam mana nak memerintah.

Ikut sangatlah Pakatan Rakyat yang tak pernah mentadbir dan kini tadbir pun teruk sampai bekalan air pun tak ada untuk rakyat.

Macam mana nak bawa pelabur dan negara nak berjalan dengan sempurna?

Azmin popular atau penipu atau pekena?

Posted: 27 Apr 2014 01:25 AM PDT



Akhbar milik Umno, Utusan Malaysia hari ini meramalkan tidak ada masalah bagi penyandang Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali mempertahankan jawatannya ekoran daripada sokongan kuat yang diterima daripada peringkat akar umbi berbanding calon lain, termasuk Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Datuk Saifuddin Nasution Ismail.
Utusan Malaysia melalui pengarang kanannya, Zulkiflee Bakar mendakwa Azmin cukup popular di peringkat akar umbi seluruh negara dan kedudukan itu berbeza dengan Khalid yang hanya mendapat sokongan di Selangor manakala Saifuddin dilihat sekadar calon 'kacau daun'.

"Bagaimanapun, penulis diberitahu oleh sumber rapat dengan parti itu, biar apa pun cabaran dan taktik politik yang cuba digunakan musuh politik Azmin, ahli Parlimen Gombak itu dijangka tidak menghadapi masalah mengekalkan jawatannya," katanya dalam Utusan Malaysia hari ini.

Baca sepenuhnya di Belia Bangkit SINI.


Darul Ehsan Today mendedahkan penipuan undi.

Ini cerita bukan aku buat fitnah, tapi di dedahkan sendiri oleh salah seorang macai yang boss dia lawan azmin, tak pasti lah budak nie macai khalid gagap atau pudin nasution, tapi apa pun dia telah mendedahkan penipuan macai azmin...
Penipuan kertas undi berlaku, sudah tentu azmin yang arahkan macai dia untuk menipu, takan macai pandai-pandai nak buat kot, tak tau la pulak lepas nie, azmin akan tuduh ini umno punya kerja...

Baca sepenuh SINI


MIM SINI memberi butiran peristiwa sama yang berlaku di Sarawak.

Berikut adalah laporan dari Zakaria Ab Rahim Calon MPP dan Counting Agent Batang Sadong..

Salam Dato, saya selaku calon MPP No 2 dan Wakil Calon Timb Presd no 3 dgn ini membantah keluruhan proses pengundian SELURUH JK Pusat di Cabang Batang Sadong kerana berlaku penipuan dan manipulasi undi dan ditangkap red handed beserta 3 org saksi,

1. Dr Shan calon Naib Pres no 5,
2. Sdr Zaidi Amin, AJK Cabang Santubong
3. Sdr Roydaney Mohd Hossein, Timb AMK Petrajaya.

1. 90% kertas undi tak berlipat
2. Jumlah kertas undi keluar, dlm peti undi dan nama dipotong dlm daftar anggota berbeza
3. Dijumpai buku senarai 20 nama pengundi yg hadir tetapi:


Kertas undi keluar - 285
Kertas undi ditanda - 273
Jumlah nama dipotong - 238

Pohon digantung pengundian Batang Sadong dan pegawai JPP ditarik balin serta Ketua Cabang Btg Sadong diambil tindakan disiplin krn berkonspirasi.

Zakaria Ab Rahim
Calon MPP dan Counting Agent
Batang Sadong

Ini hanya mengingatkan pemilehan lepas di mana Dato Zaid Ibrahim dan Muspatha Kamil Ayub menentang Azmin. Peritiwa menipu begitu buruk sekali ...





Memandangkan Azmin berdepan dengan Setiausaha Agong parti maka segala trickya dah diketahui. Mungkinkah reputasi Azmin sedang dimanipuasi untuk dipekena?

Wan Azizah mahu Timbalan Presiden yang boleh membanttu beliau tapi mesti dia mahu Timalan yang sedia bekerjasama dan pastinya Azmin bukan pilihannya.

Panglima Perang Cyber

0

Posted by Unknown | Posted on 11:45 PTG | Posted in

sumber :-

Panglima Perang Cyber


Gambar : Air Force One Siap Bawa Presiden @BarackObama pulang

Posted: 27 Apr 2014 11:34 PM PDT

20,000 Sertai Malam Cinta Rasul Di Lumut – Perak Today

Posted: 27 Apr 2014 03:43 PM PDT

SHARE THIS
TAGS

PERAK TODAY 2

Hampir 20,000 umat Islam hadir memeriahkan majlis selawat mega 'Malam Cinta Rasul' yang dianjurkan oleh Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), malam tadi.

Majlis yang berlangsung di Stadium TLDM itu dianjurkan sempena Sambutan Hari TLDM ke– 80.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir yang turut hadir ke majlis itu, berkata sambutan yang diterima amat membanggakan.

"Ramai yang datang malam ini dan ia amat membanggakan," katanya.

Tambahnya lagi, banyak manfaat dapat diperolehi daripada program sebegini.

"Program ini dianjurkan bertujuan untuk menyemarakkan semangat cinta Rasul dan menjadikan Rasulullah SAW sebagai contoh ikutan dalam kehidupan," katanya lagi.

PERAK TODAY 3

Beliau juga berkata, secara tidak langsung, program ini mampu mengeratkan lagi silaturahim di kalangan masyarakat dan warga TLDM sendiri.

"Majlis seperti ini dapat mengeratkan ukhwah di kalangan warga serta masyarakat setempat," ujarnya lagi.

Ujarnya lagi, perkara ini juga sejajar dengan Pelan Strategik Lautan Biru (NBOS)

"Usaha ini bertujuan untuk memupuk semangat perpaduan dan jalinan kerjasama sejajar dengan pelan tersebut," tambahnya lagi.

Program itu mendapat kerjasama pelbagai pihak antaranya Yayasan Kemajuan Islam Darul Ridzuan (KADIR), Lembaga Air Perak (LAP), Majlis Perbandaran Manjung (MPM), Pejabat Daerah dan Tanah Manjung serta Pejabat ADUN Pangkor.

Turut hadir Penglima Tentera Laut, Laksamana Tan Sri Abdul Aziz Jaafar.

Program Malam Cinta Rasul ini tidak ketinggalan menampilkan Habib Syech Abdul Qodir As Seggaf yang dijemput khas dari Indonesia.

PERAK TODAY 6

 

Sedutan rakaman :


http://peraktoday.com.my/?p=179149



Panglima : ketika dibuat di Dataran Merdeka dihadiri TPM Tan Sri Muhyiddin Yassin anggota PDRM turut 
Duduk atas pentas berqasidah. Kali ini anggota TLDM juga sama. Selepas kejayaan di Putrajaya, alunan qasidah 
Bersemarak ke Pahang, diikuti Perak. Suasana ini diharapkan dapat menjadikan cinta Rasul membuahkan cinta Allah dan membuang mazmumah dalam hati sehingga menjadikan hati umat Islam kembali kasih sayang kerana Islam dan bersatu melawan musuh agama yang gigih mahu menjatuhkan agama kita.



Sent from my iPhone

UMNO Online - @BarackObama Impressed With M’sia As Islamic Nation With National Mosque Visit – Religious Leaders

Posted: 27 Apr 2014 03:31 PM PDT


KUALA LUMPUR, April 27 – The visit of U.S. President Barack Obama to the National Mosque here today, showed he was impressed with Malaysia's achievements as an advanced and dynamic Islamic country in the Southeast Asian region.

Religious leaders and academicians welcomed Obama's gesture to spend time at the landmark of Islam in Malaysia since 1965 and saw the visit as a start of better understanding of the teachings of Islam.

obama-lawat-ruang-solat-makam-pahlawan-masjid-negara-kl-malaysia-imam-besar-sheikh-ismail-muhammad

Ulama Association of Malaysia secretary-general, Assoc Prof Dr Mohd Roslan Mohd Nor said Malaysia should make good use of the space paved through this visit to be a lobby power for peace in the Islamic world, more so when Malaysia had been playing an active role in Islamic organisations.

"Malaysia needs to bring the movement of moderates to the fore and look into the fate of oppressed Muslims through dialogues and discussions with the world's big powers like the United States," he said.

The 44th U.S. President visited the National Mosque in Jalan Perdana, here, this morning and he was received by its imam, Tan Sri Syaikh Ismail Muhammad and the mosque committee.

Obama, dressed in a black suit, was accompanied by Syaikh Ismail to the prayer hall and later the Warriors' Mausoleum located next to the mosque.

Religious speaker, Ustaz Wan Akashah Wan Abdul Hamid said the visit was a positive approach by Obama who arrived in the country yesterday to get to know the religion, besides being a mark of respect for Muslims.

"This is out of the ordinary as I cannot recall any non-Muslim world leader visiting the National Mosque and this is a good start for Muslims here," he said.

Former National Mosque imam, Datuk Hassan Mahmood Al-Hafiz said the willingness of the world leader to set foot on the Islamic landmark was a good omen, more so when Muslims were being wrongly linked to violence.

"It is hoped he (Obama) could see the beauty of Islam as a religion of peace," he said.

International Movement for a Just World (JUST) president, Dr Chandra Muzaffar hoped the visit would bring about more positive development to Islam in the eyes of the world.

"We also hope good gestures will follow after the visit and as Muslims, we need to welcome the arrival of anyone who wants to know about Islam," he said.









Sent from my iPhone

Perhimpunan GST: Tindakan tegas jika ingkar APA 2012 - @Zahid_Hamidi

Posted: 27 Apr 2014 06:32 AM PDT


PENERIMA Tokoh Ulul Albab, Amjad Hakim iaitu pelajar tingkatan dua menerima sijil disampaikan oleh Mohd. Khalil Yaakub sambil disaksikan Ahmad Zahid Hamidi (kiri), Idris Haron (dua kiri) dan Mohd. Ali Rustam (kanan) pada Majlis Perasmian Sekolah Menengah Imtiaz Ulul Albab di Masjid Tanah Melaka, semalam. - MINGGUAN Gaie Uchel

ALOR GAJAH 26 April - Kementerian Dalam Negeri tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas terhadap penganjur serta sesiapa yang terbabit dalam perhimpunan membantah cukai barang dan perkhidmatan (GST) sekiranya mereka didapati tidak mematuhi Akta Perhimpunan Aman (APA) 2012.

Menterinya, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, walaupun kementerian membenarkan perhimpunan yang bakal diadakan awal bulan hadapan itu diadakan tetapi ia perlu mengikut garis panduan ditetapkan serta tidak mengganggu ketenteraman awam.

Namun begitu, tegasnya, beliau tidak akan memberi amaran sekiranya didapati ada dalam kalangan penganjur yang tidak mematuhi sebarang syarat dikenakan dalam akta tersebut.

"Kita (kementerian) beri peluang untuk mereka mengadakan perhimpunan aman tetapi jika melakukannya di luar daripada syarat diberikan, maka mereka harus menanggung risiko daripada pelanggaran syarat berkenaan," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas majlis perasmian Sekolah Menengah Imitiaz Ulul Albab, Masjid Tanah yang disempurnakan Yang Dipertua Negeri, Tun Mohd. Khalil Yaakob di sini hari ini.

Majlis turut dihadiri Ketua Menteri, Datuk Seri Idris Haron; Setiausaha Kerja UMNO, Datuk Ab. Rauf Yusoh dan Ahli Parlimen Masjid Tanah, Mas Ermieyati Samsudin.

Jelas Ahmad Zahid, beliau turut menasihatkan penganjur me­ngubah lokasi perhimpunan ke Stadium Merdeka disebabkan kerja-kerja baik pulih sedang dijalankan di Dataran Merdeka.

Namun begitu, ujarnya, pihak penganjur hanya boleh menggunakan stadium berkenaan setelah mendapat kebenaran daripada Permodalan Nasional Berhad (PNB) yang bertanggungjawab terhadap stadium tersebut.

"Kami telah menyarankan agar pihak penganjur tidak menggunakan Akta Perhimpunan Aman sebagai alasan untuk mereka me­ngadakan perhimpunan di Dataran Merdeka.

"Kalau mereka tidak berpuas hati dengan apa juga isu termasuk GST, maka mereka boleh menyatakan dengan alasan dalam perhimpunan berkenaan secara aman di stadium tersebut," ujarnya.


Utusan Malaysia

http://m.utusan.com.my/Dalam_Negeri/20140427/dn_06/Perhimpunan-GST-Tindakan-tegas-jika-ingkar-APA-2012 




Sent from my iPhone