Followers

Nuffnang

Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:50 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


ORANG SELANGOR PEMALAS, KALAU TIADA AIR PUNGUTLAH AIR HUJAN, KATA EXCO SELANGOR

Posted: 26 Apr 2014 05:31 PM PDT


Penjelasan Exco Kerajaan Negeri Selangor, Dr Ahmad Yunus Hairi tentang catuan air dibidas kerana memperlekehkan rakyat negeri itu.
Dr Ahmad Yunus Hairi, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Belia dan Sukan, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri Selangor yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS Sijangkang ketika diwawancara harakahdaily.netberkata adalah sikap malas jika bergantung semata-mata kepada air paip.
"Sebagai didikan juga kepada rakyat, kalau pada diri saya sendiri lah, dalam keadaan tiada air paip tetapi hujan lebat, kita boleh simpan air hujan untuk kegunaan selain makan minum. Ambil peluang masa hujan ini.
"Jangan bergantung 100 peratus pada air paip. Kalau saya sendiri tidak ambil air hujan ini dalam keadaan air paip saya tak ada, apa yang saya boleh kata pada diri saya selain 'malas',"katanya.
Kenyataan Exco Kerajaan Negeri Selangor itu telah menjadi viral di internet.
"Sabar bang," kata Mohd Ekmal Ahmad kepada @mesincetak yang membuat kenyataan sinis berbunyi,"Di tepi mulut yang berwarna hitam tu, apa bang ? Otak ?
"Kalau dah namanya politikus, 2-2 mentaliti sama," kata Shawalfitri Yaakob.
@JeffriMS pula mencabar pemimpin Pakatan Rakyat (PR) yang dahulunya mencanang air di Lembah Klang lebih dari cukup, tampil ke hadapan memberi penjelasan.




ANWAR TERSANGAT-SANGAT KECEWA, TERLALU KECEWA

Posted: 26 Apr 2014 06:56 AM PDT

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilaporkan tersangat-sangat kecewa, terlalu amat-amat kecewa apabila Barack Obama tidak mahu menemuinya dalam kunjungan Presiden Amerika Syarikat ke Malaysia hari ini.
"Pembangkang kecewa bahawa Obama tidak akan menemui Anwar yang disabitkan terhadap tuduhan liwat bulan lalu, yang menurut mereka, satu pertuduhan yang direka dan untuk membunuh karier politik Anwar," laporMalaysiakini mengulas artikel Ketua pembangkang itu yang disiarkan di akhbar Washington Post hari ini.
Dalam artikel kepada Washington Post itu, Anwar telah menggesa Amerika Syarikat supaya jangan hanya menumpukan kepada agenda perdagangan dan pelaburan sahaja, tetapi mesti kekal berpegang kepada nilai-nilai sebenarnya berkaitan soal kebebasan dan demokrasi.
"Dengan kecenderungan keperluan kepada semua kaum, Pakatan Rakyat menginginkan satu masyarakat majmuk di mana Islam sederhana wujud bersama secara harmoni dengan agama lain yang kebebasan asas termaktub di bawah perlembagaan persekutuan.
"Ia akan menjadi jauh dari politik jahat parti pemerintah, yang menonjolkan kepada dunia Barat muka kesederhanaan dalam hubungan agama dan bangsa sambil mengejar dasar yang mengumpan bangsa dan hasutan kebencian agama – penyalahgunaan didokumenkan secara meluas oleh kumpulan termasuk Suaram dan Human Rights Watch.
"Dengan media cetak dan elektronik di bawah kawalan penuh rejim tersebut, khabar angin tersebar mengenai pengambilalihan kerajaan berlaku oleh orang Kristian, ancaman keganasan yang dilemparkan terhadap orang bukan Islam, Al-Kitab disita dan uskup diheret oleh polis untuk soal siasat. Ucapan saya untuk jemaah dalam satu gereja Katolik pada Ahad telah dikutuk sebagai tindakan murtad, "kata Anwar kepada Washington Post.
Anwar juga turut mempromosi di laman peribadinya, anwaribrahimblog.com, satu artikel bertajuk "President Obama Must Address Malaysia's Human Rights Record."
Artikel yang ditulis Amnesty International AS itu menyenaraikan rekod hak asasi manusia di Malaysia, salah satunya berkaitan kes liwat yang membabitkan Anwar Ibrahim.

WELLCOME BARACK OBAMA... WHERE ANWAR?

Posted: 26 Apr 2014 03:20 AM PDT

Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama yang tiba hari ini untuk lawatan julung kalinya ke Malaysia diberikan sambutan negara di Dataran Parlimen hari ini.

Ketibaan Obama pada pukul 5.40 petang disambut Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah.

Yang turut hadir, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak; Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin serta menteri-menteri Kabinet.

Sejurus ketibaan beliau di Parlimen yang berserta 36 buah kenderaan pengiring, lagu kebangsaan kedua-dua negara dimainkan diikuti tembakan meriam sebanyak 21 das.

Seterusnya di mana Anwar meratap ...?


MERBOK TIMES

0

Posted by Unknown | Posted on 11:48 PTG | Posted in

sumber :-

MERBOK TIMES


26 APRIL 2014 - LAWATAN PRESIDEN AS BARACK OBAMA

Posted: 26 Apr 2014 04:56 PM PDT

Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah bersama Presiden Amerika Syarikat Barack Obama pada Majlis Jamuan Negara Meraikan Presiden Amerika Syarikat ke Malaysia di Istana Negara pada malam Sabtu. -Foto BERNAMA.

DARUL EHSAN TODAY

0

Posted by Unknown | Posted on 11:41 PTG | Posted in

sumber :-

DARUL EHSAN TODAY


Pemilihan PKR, Macai Azmin Kantoi Lagi...

Posted: 26 Apr 2014 10:00 PM PDT

PKR makin parah... macai azmin kantoi menipu lagi, kali ini seludup kertas undi kemudian pangkah semuanya dalam bilik hotel...

Yahooo...




GEMPAR: Macai Azmin Ali Kantoi Menipu Kertas Pemilihan PKR

Posted: 26 Apr 2014 07:00 PM PDT

Kalau dah bangkai tu, campak kemana pun tetap juga busuk, itulah yang terjadi pada azmin ali, dalam hidup azmin tak pernah sekali pun dia berlaku jujur pada diri dia dan rakyat, selagi dia boleh menipu dia akan  terus menipu untuk terus hidup...

Ini cerita bukan aku buat fitnah, tapi di dedahkan sendiri oleh salah seorang macai yang boss dia lawan azmin, tak pasti lah budak nie macai khalid gagap atau pudin nasution, tapi apa pun dia telah mendedahkan penipuan macai azmin...

Penipuan kertas undi berlaku, sudah tentu azmin yang arahkan macai dia untuk menipu, takan macai pandai-pandai nak buat kot, tak tau la pulak lepas nie, azmin akan tuduh ini umno punya kerja...





Pernah Dengar Pepatah Ini...???

Posted: 26 Apr 2014 06:00 AM PDT

Hidung tak mancung pipi tersorong-sorong...


Itulah nasib anwar, obama memang tak mau jumpe dia, tapi dia yang terhegeh-hegeh nak jumpe dengan negro tu...

Bila dah malu mula la kata negro tu dapat tekanan dari kerajaan supaya jangan jumpe dia...

Weii anwar, negro tu tak kenal ko la...

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:39 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


Obama datang bawa TPPA, China datang bawa pelaburan

Posted: 26 Apr 2014 10:30 PM PDT


Obama datang ke Malaysia untuk membina hubungan baik dengan negara-negara seperti Malaysia, China, Jepan dan Korea Selatan atas tujuan untuk menyekat China. Tapi yang dapat dihidangkan hanyalah TPPA. Baca ABITW SINI.

TPPA PUN megikat dan berat sebellah menyebelahi MNC dari Amerika Syarikat untuk membina perniagaan dan laba sesuka hati.


Beli minyak pun bukan di Petronas


Lepas masuk campur dan perang dengan mana-mana negara, tiada negara yang ditinggalkan dalam keadaan sempurna dan aman tenteram. Negara itu hancur akibat bedilan dan kekejaman tentera Amerika.


Tapi China datang ke Malaysia bawa pelaburan. Dan pelaburan iitu membawa pekerjaan, perumahan, pengetahuan, kepakaran, dan lain-lain pembagunan.

Dalam satu perjanjian yang baru dimetrai hasil usaha Dato Mukhriz menyelesaikan kemelut ZIPY yang disebabkan PAS, China akan melaburkan untuk membina loji penapisan minyak yang berkapisiti permulaan sebanyak 200,000 tong sehari dan bboleh mencapai 800,000 tng sehari.

Kapisiti terkini Petronas pun hanya 400,000 tong sehari.

Baca ABITW SINI

KIta perlu bijak dalam mengimbangi kedua-dua kuasa besar.

Pakar dulu kata air mencukupi, Pakar sama ke kata air lombong selamat?

Posted: 26 Apr 2014 07:04 PM PDT


DALAM soal air di Selangor ini, Khalid sudah cukup banyak membohong kepada rakyat Selangor, ini semua orang tahu dan bersepah bukti nak ditunjukkan – kalau ada yang cukup bodoh mintak.

Tapi sebab tidak ada nak tanya, penulis nak sebut juga, antara buktinya ialah, semua orang tentu masih ingat 4 tahun lepas bila Khalid kutip entah 'pakar' dari lubang mana untuk beri keyakinan bahawa krisis air di Selangor tidak akan berlaku sehingga 2019.

Membohong guna isu itu saja(diulang-ulang setiap hari), Pakatan berjaya menguatkan cengkaman di Selangor dalam PRU13.  Tak lama lepas habis pilihanraya, rakyat Selangor dihadiahkan dengan catuan air yang menyeksakan.

Bravo!!


Pun begitu, isunya hari ini tentang 'kajian pakar' yang disebutkan Khalid mengesahkan kandungan air lombong di Selangor selamat untuk dimasukkan ke dalam sungai dan kemudiannya diproses untuk menjadi air minum.  Persoalannya sekarang, kali ini, pakar mana Khalid pakai?

Adakah pakar ini orang yang sama mengesahkan krisis air di Selangor tidak akan berlaku hanya sehingga 2019?  Kalau itulah pakarnya, rakyat Selangor boleh bersiap sedia untuk mati akibat kanser, kerana sudah terbukti pakar tersebut tidak berguna sama sekali, dan hanya menggunaksn 'kepakarannya' untuk menyokong motif politik pembangkang.


Kalau air lombong boleh buat minum, dah lama dah orang minum.  Masalahnya, adalah sebab kenapa air lombong tidak dijadikan punca air minuman kerana dah nama pun lombong, banyak kandungan logam berat dalam air tersebut.  Air macam ini perlu dirawat terlebih dahulu, COD dan BODnya perlu mengikut piawaian sebelum boleh dimasukkan dalam sungai.

Bukan boleh lepas ke dalam sungai guna pam begitu sahaja.  Sini pun dah nampak pembohongnya.
Itu satu hal, satu hal yang lain, sejak bila Selangor guna air sungai untuk diproses sebagai air terawat?  Kalau air sungai, sepatutnya catuan dah lama habis bila hujan mencurah-curah tiap petang, tapi kenapa walaupun atas darat banjir, air masih dicatu?


Sebab Selangor guna air empangan, bukan air sungai untuk diproses menjadi air bersih.  Maka itulah walaupun hujan lebat tiap petang, catuan masih diteruskan sebab hujan tak turun di kawasan tadahan.  Siapa Khalid nak bohong?

Mudah cakap macam ini sajalah, Khalid perlu berhenti membohong rakyat dan mengaku saja ini adalah kelemahan Pakatan pembangkang yang paling terbesar sekali.

Penulis ulang sekali lagi, ini baru satu masalah – air, satu negeri – Selangor, belum 1 Malaysia lagi.

air-cukup-hingga-2019-khalid-1

MyKMU

RBA tak sabar tunggu Anwar dan Wan Azizah mati

Posted: 26 Apr 2014 08:00 AM PDT






Rancangan DAP adalah nak letak Anwar sebagai PM selama dua tahun dan lepas tu diguling dengan ugutan untuk diganti TPM DAP.

Nampaknya dengan Anwar menunggu di pintu penjara, mereka tak sabar nak kihat Wan Azizah untuk mati.





Mereak sebar gambar tersebut menggunakan FB palsu Blue Wave Army untuk salahkan BN dan AMK terus macam kaldai buat kenyataan.

Padaha kami dah suspek FB BWA adalah palsu. Kan Unpsinners tanya sebelum ni; Takkan Blue Wave Army nak tembak kaki sendiri?



Admin FB BWA adalah RBA juga ....

Tolak TPPA Unspinners setuju ....Jepun pun dah tolak

Posted: 26 Apr 2014 05:30 AM PDT


Tadi ada flashmob menentang TPPA oleh Bantah TPPA. Tengah-tengah penceramah terakhir sedang bercakap, ada seorang hamba Allah jatuh dan pengsan.

KHabarnya terlebih aktiviti sepagi.


Flash Mob ini dilakukan untuk menyambut kedatangan Obama. Harap tak ad akena mengena dengan nak bangkitkan kemarahan rakyat pada GST untuk berdemo Mei 1hb.

KaLau tentang GST, Unspinners pun sokong


Jepun pun dah tolak TPPA. Baca SINI

Anwar tak payah berangan nak jumpa Obama

Posted: 26 Apr 2014 02:29 AM PDT


Obama sampai petang tadi dan tunggu Anwar lagi meroyaan.


Setepek saja Tun Dr Mahathir kenakan Anwar yang beriya-iya nak jumpa Obama untuk selamatkan dirinya dari penjara. Macam Obama tak ada kerja lain untuk jumpa Anwar.


Ada banyak hal strategik antara Malaysia dna Amerika perlu dibincang. Oleh tiu, tak payahlah Saifuddin nak tunjuk kebodohannya.

Tak usahlah nak letak kawan-kawan PAS suruh bantah Obama masuk masjid. BUkankah Saifuddin juga tak ngaku dirinya ahli PAS?




Mana PAS ketika Teresa Kok masuk Masjid Negara dengan seliar dan cemari masjid tempat suci dengan politik perkaumannya?


Taik kucing lah PAS ni .....

Dari diliwat depan, belakang, telinga, dan hidung, elok Azmin mula parti baru

Posted: 26 Apr 2014 12:00 AM PDT



Macam PRK dan PRU pemilehan PKR. Ada risalah, kain rentang dan tak payah cerita serang menyerang guna sosial media dna blog.

Risalah di atas di hantar rumah ke rumah.






Yang menariknya sekarang ini nampaknya Azmin bukan saja kena pecah undi tapi diliwat beraramai-ramai hingga Azmin sendiri akui bahawa dirinya di gangbang beramai-ramai.

BIla disebut begitu Khalid jawab demokrasi bagaikan hanya permainan politik.

Lalu Azmin dilihat hentam Khalid balik. ENtah-entah bukan Khalid punya kerja tapi Saifuddin punya kerja tapi dilihat sebagai Azmin.



Saifuddin pun turut menyerang Azmin dan Mak Lampir







Walaupun orang Azmin kata dia lebih grassroot dari Saifuddin, nampaknya Saifuddin akan dijadikan pilihn ramai.

Wave menyebelahi Saifuddin. Baca SINI

Mak Lampir pun susah kerana Wanita PKR bakal jatuh kepada Rodziah


Dalam pemilehan Naib presiden, jangan mimpilah Sam Ketot.





Cai Nurul dan Saifuddin akan kuasai.

Takkan Azmin tak sedar diri diliwat Anwar dari depan belakang dengan meletakkan Wan Azizah dan diri bertanding presiden.




Anwar Ibrahim SENGAJA mencalonkan diri beliau sebagai Presiden PKR untuk menghalang calon lain menentang isteri beliau meski pun mengetahui bahawa beliau bakal menghadapi masalah akibat sabitan kes Liwat 2.



Malahan perancangannya adalah lebih dari itu untuk halang Azmin. Perlembagaan parti menetapkan bahawa setiap penyandang tidak dibenarkan memegang jawatan Presiden melebihi 3 penggal.

Setelah pencalonan ditutup, didapati calon tunggal untuk jawatan Presiden parti adalah penyandang Dr Wan Azizah Ismail yang telah melanggar perlembagaan parti.

Ringkasnya, parti PKR berada di dalam krisis perlembagaan tanpa Presiden yang sah. Dan seperti biasa Pendaftar Pertubuhan bakal mengalami dilemma untuk bertindak sebagaiman kes parti DAP.

Rakyat akan DIHASUT bahawa Barisan Nasional mengharamkan PKR kerana bimbang dengan pengaruh dan kebangkitan rakyat

ELok Azmin keluar PKR dan bawa pengikut keluar untuk start parti baru. PKR akan tutup tak lama lagi.