Followers

Nuffnang

Belantan

0

Posted by Unknown | Posted on 11:44 PTG | Posted in

sumber :-

Belantan


#MH370 Hari ke-23: Hubungan perdagangan M'sia-China terus mantap?

Posted: 30 Mar 2014 08:45 AM PDT


Malaysia yakin hubungan pelaburan dan perdagangan dengan negara China akan terus mantap walaupun terdapat perasaan tidak puas hati rakyat negara itu berhubung tragedi pesawat Malaysia Airlines penerbangan MH370 yang hilang di selatan Lautan Hindi.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata kerajaan China memahami situasi sukar dialami Malaysia dalam menjalankan usaha mencari pesawat yang hilang sejak 8 Mac lepas.

"Kerajaan China memahami keadaan ini dan mereka berterima kasih dengan segala usaha dilakukan Malaysia dalam mencari pesawat ini," katanya kepada pemberita selepas majlis makan malam Umno bahagian Jeli bersama Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron di Seri Bendahara di sini.

Beliau berkata keyakinan itu juga bersandarkan kepada hubungan diplomatik Malaysia-China yang telah terjalin sejak 40 tahun lepas.

Katanya kementerian setakat ini belum melihat sebarang tanda kemerosotan aktiviti pelaburan dan perdagangan melibatkan China di negara ini.

Penerbangan MH370, yang membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal, hilang pada 8 Mac kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur pada 12.41 tengah malam. Pesawat itu sepatutnya mendarat di Beijing pada 6.30 pagi hari yang sama.

Sementara itu, Pelajar China gesa media henti burukkan imej Malaysia!

Pelajar China yang sedang mengikuti pengajian di Malaysia dan mereka yang pernah menuntut di negara ini, menggesa media China dan rakyat negara itu supaya tidak memburukkan imej Malaysia berikutan tragedi yang menimpa pesawat Malaysia Airlines MH370.

PRESIDEN Persatuan Alumni Pelajar Cina Malaysia (MACSA), Adam Huang (duduk, tengah) menunjukkan sijil penghargaan mengenai bantuan kerajaan Malaysia kepada China semasa gempa bumi tahun lalu ketika mengadakan sidang media mengenai tragedi pesawat MH370 di Wisma MCA di sini, hari ini.

Presiden persatuan Alumni Pelajar China Malaysia (MACSA) Adam Huang berkata persatuan itu telah menghubungi media di China melalui kedutaan negara mereka di sini untuk memintanya tidak lagi mengutuk Malaysia.

"Kami telah menghubungi media di China supaya berhenti daripada mengutuk dan memburukkan imej Malaysia. Kami juga minta mereka membantu memulihkan kepercayaan rakyat China terhadap Malaysia," katanya pada sidang akhbar di Wisma MCA di sini hari ini.

Di samping itu, kata beliau, MACSA memulakan usaha memberi penjelasan mengenai keadaan sebenar berhubung tragedi itu melalui media sosial.

"Sejak minggu pertama tragedi ini, kami menggunakan media sosial sebagai platform untuk menyampaikan ucapan terima kasih kepada negara ini dan memberi penjelasan tentang keadaan sebenar di sini," katanya.

Huang berkata pengguna media sosial juga diminta tidak lagi melakukan provokasi terhadap pihak berkuasa Malaysia, kerana perbuatan itu memburukkan lagi keadaan.

Ditubuhkan pada 5 Jan 2012, persatuan itu kini mempunyai lebih 1,000 anggota. Penerbangan MH370, yang membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal, berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL pada 12.41 tengah malam 8 Mac dan hilang daripada pengesanan radar kira-kira sejam kemudian ketika terbang di ruang udara Laut China Selatan.

Ia sepatutnya mendarat di Beijing pada 6.30 pagi hari sama. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pada 24 Mac bahawa penerbangan pesawat itu "berakhir di selatan Lautan Hindi".

Ia berdasarkan analisis data satelit yang belum pernah dilakukan sebelum ini oleh syarikat telekomunikasi satelit United Kingdom Inmarsat dan UK Air Accidents Investigation Branch.

Suara Politik
Belantan

#MH370 : AKTRES ZHANG ZIYI GESA RAKYAT CHINA BOIKOT MALAYSIA?

Posted: 29 Mar 2014 11:29 PM PDT


Selebriti ternama China, Zhang Ziyi secara terbuka menyatakan kemarahan ke atas tindakan Malaysia dalam menangani isu kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370.

Menerusi laporan Malaysiakini, pelakon yang popular menerusi filem Crouching Tiger, Hidden Dragon itu menyatakan demikian di laman Weibo, sejenis laman sosial persis Twitter dan Facebook di China dengan mengutuk Malaysia dan menggesa agar warga China memboikot produk Malaysia.

Antara status yang dimuat naik oleh Zhang adalah seperti berikut:-

"Kerajaan Malaysia, anda menyakiti dunia! Kami mencari pesawat tetapi anda mengutamakan politik.

"Kerajaan Malaysia, anda salah. Anda salah kerana tidak memikul tanggungjawab sepatutnya sebagai kerajaan. Anda salah kerana mengutamakan usaha politik berbanding menghormati nyawa.

"Anda salah kerana tidak menghormati usaha seluruh dunia, termasuk usaha China untuk mencari kebenaran.

Salah seorang penumpang dalam pesawat malang tersebut adalah perekatari dan pelakon lagak ngeri popular Ju Kun yang pernah bekerjasama dengan Zhang.

Untuk rekod, Zhang sebelum ini pernah berlakon bersama Tan Sri Michelle Yeoh, aktres kelahiran Malaysia dalam dua filem besar iaitu Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000) dan Memoirs of a Geisha (2005).

Status dari Zhang itu dimuat naik selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada hari Isnin lalu mengumumkan pasukan penyiasat percaya penerbangan MH370 berakhir di tengah Lautan Hindi, jauh dari sebarang daratan.

Tindakan Zhang itu selari dengan sentimen para waris penumpang warga China, yang berarak dan berhimpun di hadapan kedutaan Malaysia di Beijing untuk menuntut penjelasan MAS.

Laporan menyebut kumpulan ahli keluarga penumpang itu melaungkan "Kerajaan Malaysia bohong pada kami" dan "Malaysia, kembalikan keluarga kami" sambil berarak secara aman dan mempamerkan kain rentang.

Suara Politik
Belantan

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:30 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


Are protesters Chinese "agents" asking US wrongdoings revealed but making Malaysia scapegoat?

Posted: 30 Mar 2014 07:30 PM PDT

Some of the troublemakers from #China
Just hours after flying into Kuala Lumpur, some 50 relatives of the jetliner's Chinese passengers created trouble as they demonstrated at the Subang Jaya Holiday Villa here in protest against what they alleged to be an official cover up behind the disappearance of Malaysia Airlines flight MH370.

However they did not provide details of what is being covered up by the Malaysian authorities.

They had claimed that Malaysian representatives in Beijing had only given conflicting explanations, driving them to come all the way here to get answers from the government.


More in KL Chronicles 

Malaysia is in no position to tell what it does not know with it's limited military capability.  

Maybe the Chinese knows what the US is up to but is blaming Malaysia. Then it is unfair to put Malaysia in the difficult position in the middle.

It has been a public suspicion that these Chinese maybe doing it at the behest of their government. 

It is strange that their communist regime government allowed open protest in Beijing. Upon arriving, these Chinese knew the way to gain international attention. Are they spies?

Disappearance of Malaysian Airlines Flight #MH370: The Trillion Dollar Question to the U.S. and Its Intelligence Services #mh370 #prayformh370 #


In the meanwhile, Matthias Chang raised several questions for the US to answer in his article in Global Research of Canada:

At the outset of the SAR Mission, all concerned stated categorically that every scenario, no matter how unlikely would be examined critically with no stones left unturned – terrorist hijacking, suicide mission, technical failures, inadequate security, criminal actions of the pilot and or co-pilot etc.

Given the above premise, families of the passengers and the crew of MH 370 have every right to ask the following questions of the US and other countries that have sophisticated technologies to track and monitor airplanes and ships in all circumstances.

Such questions should not be shot down by those who have a hidden agenda that such queries amount to "conspiracy theories". Far from being conspiracy theories, we assert that the questions tabled below and the rationale for asking them are well founded and must be addressed by the relevant parties, failing which an inference ought to be drawn that they are complicit in the disappearance of MH 370.

Lets us begin.

1)        Was the plane ordered to turn back, if so who gave the order?
2)        Was the plane turned back manually or by remote control?
3)        If the latter, which country or countries have the technologies to execute such an operation?
4)        Was MH 370 weaponised before its flight to Beijing?
5)        If so, what are the likely methods for such a mission – Biological weapons, dirty bombs?
6)        Was Beijing / China the target and if so why?
7)        Qui Bono?
8)        The time sequence of countries identifying the alleged MH 370 debris in the Indian ocean was first made by Australia followed by France, Thailand, Japan, and Britain via Immarsat. Why did US not offer any satellite intelligence till today?

Many more questions. Read in full in Global Resaerch 

Malaysia TAK UPAYA beritahu maklaumat yang TAK UPAYA tahu

Posted: 30 Mar 2014 05:10 PM PDT


Seperti yang kita tahu, terdapat 26 negara semuanya yangterlibat dalam pencarian MH370. Biarpun Malaysia yang'menerajui' misi pencarian namun setiap tindakan yang diambilpula berdasarkan nasihat dan pandangan pakar antarabangsa,terutamanya Amerika, Britain, Perancis dan Australia.

 Ini kerana Malaysia tidak punya kepakaran, jauh sekali pengalamanatau aset yang diperlukan untuk misi sehebat ini. Dengan hakikat ini, tentulah mustahil bagi Malaysia untuk menyembunyikan apa-apa maklumat.

 Dalam sejarah kemalangan udara, tidak pernah kita lihat bagaimana maklumat teknikal dibentangkan kepada umum secara terperinci sepertimana yang berlaku dalamMH370.

Selalunya, hanya maklumat yang perlu diketahui awam sahaja yang akan didedahkan. Maklumat teknikal lain dikira sebagai tidak sesuai kerana melangkaui pemahaman orangramai, kecuali yang berlatarbelakangkan bidang yang berkenaan.

 Kerajaan Malaysia, bagaimanapun, mengambil langkah berkongsi setiap maklumat ini termasuk cara-cara penemuan disahkan oleh pihak penyiasat antarabangsa. Rajah-rajah teknikal disertakan di dalam media bagi memudahkan pemahaman orang ramai.

 Malah, sebelum ini juga kebolehan aset yang digunakan untuk misi pencarian turut dikongsi bersama dengan seluruh dunia. Walau bagaimanapun, segala ketelusan kerajaan ini tidak dihargai oleh sesetengah pihak.

baca sepenuh di Info Watan SINI

Akhirnya anak dan isteri Kapt Zaharie akui masaalah ayah

Posted: 30 Mar 2014 08:17 AM PDT

Menurut Daily Mail:
  • Kapten Zaharie Ahmad Shah dalam proses ingin menceraikan isterinya.
  • Beliau didakwa enggan menghadiri sesi kaunseling perkahwinan.
  • Beliau banyak menghabiskan masa dengan simulator penerbangannya berbanding dengan keluarga.

Menurut Daily Mail, Juruterbang pesawat MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu sebelum ini mengalami masalah rumah tangga, seperti yang didedahkan oleh keluarganya kepada Daily Mail.
Bercakap kepada media buat kali pertamanya semenjak insiden 8 Mac itu, isteri dan anak perempuan Kapten Zaharie berkata, juruterbang yang berusia 53 tahun itu terganggu sebelum kehilangan pesawat berkenaan.
Namun, tiada sebarang nota bunuh diri dan motif yang ditemui. Pihak berkuasa masih meneruskan siasatan terhadap latar belakang juruterbang itu. 
Isterinya Faizah Khanum Mustafa Khan memberitahu penyiasat bahawa dia telah berhenti bercakap dengan beliau pada minggu-minggu sebelum penerbangan berkenaan dan mengakui dia banyak menghabiskan masa bersendirian di dalam bilik simulator penerbangannya.
Sementara itu, Aishah Zaharie, 28, anak perempuan juruterbang berkata, dalam perbualan terakhir dengan ayahnya,
"dia bukan ayah yang saya kenali, dia seolah-olah terganggu"
 
Sepenuh di Anak Seberang SINI

COMANGO main jahat di Bangsa Bersatu

Posted: 30 Mar 2014 05:00 AM PDT


Dalam proses "review" Hak Sasi Manusia, pihak kita diwakili oleh sekumpulan NGO Islam sukarela bernama UPro... baca laman web Azril Mohd Amin,  Esq

Mereka mengikut lunas beradab tetapi COMANGO tidak demikian malah main jahat dan taktik mereka adalah:


Mereka ini banyak wang dan dibiayai NGO asing. NGO kita pula akan dipersoalkan jika ada pihak berkaitan dengan kerajaan hulur bantuan.

Malah di Malaysia pun mereka cuba memutarbelit dan membohongi orang ramai. Mereka pernah mengaku mereka ikut lunas-lunas Islam yang sebenar.


Comango: Let's talk; Isma: You repent first

 | February 19, 2014
The group says it shares with Islam a hatred of violence
UPDATED

PETALING JAYA: The Coalition of Malaysian NGOs (Comango) today defended its report to the United Nations as being in line with Islam and proposed a dialogue with all groups critical of it.

Referring to a statement by Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) which she described as "threatening", Comango spokesperson Honey Tan said: "As opposed to making threats and intimidation via media, we welcome dialogue with groups like Isma who want to understand our report.

"If you want clarity, we'd like to invite Isma or any other parties constantly slamming our report to have a face-to-face discussion."

Tan told a press conference here that Comango, like Islam, wished to defend the rights of all people and was against violence.

"In our report, we didn't talk about same sex relationships or 'sex songsang' (unnatural sex)," she said.

"We just said violence against anyone is unacceptable, including the LGBT (lesbian, gay, bisexual and transgendered) community.

"This is in line with Islam, because Islam also abhors violence."

Baca seterusnya di FMT SINI

Antara kisah jahat COMANGO adalah diceritakan saudara Azril berikut:

KENYATAAN MEDIA

DELEGASI PERTUBUHAN-PERTUBUHAN ISLAM KE SEMAKAN BERKALA SEJAGAT KE GENEVA, SWITZERLAND (MUSLIMUPRO)

27 Mac 2014 bersamaan 25 Jamadil Awal 1435

Sesi penerimaan muktamad (final adoption) bagi Malaysia di pusingan kedua Semakan Berkala Sejagat (Universal Periodic Review - UPR) di Majlis Hak Asasi Manusia, Geneva, Switzerland telah selesai pada 20 Mac 2014 dengan 150 iaitu 2/3 dari keseluruhan syor-syor diterima secara penuh atau secara prinsip manakala baki syor-syor ditolak Kerajaan Malaysia.

Pihak MuslimUPRo ingin sekali lagi merakamkan ucapan penghargaan kepada Kerajaan Malaysia, khususnya kepada YAB Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak, yang telah menzahirkan penegasan terhadap tuntutan-tuntutan Hak Asasi Manusia (HAM) bersifat kontroversi, tetapi pada masa yang sama mengambil inisiatif untuk memperbaiki keadaan HAM di Malaysia menurut kerangka Perlembagaan Persekutuan dan realiti agama, budaya dan sejarah Negara.

Delegasi MuslimUPRo seramai enam orang telahpun selamat kembali ke tanahair. MuslimUPRo ingin menzahirkan rasa kesyukuran ke hadrat Allah SWT di atas taufiq dan inayahNya untuk kami menyuarakan kegusanan umat Islam terhadap beberapa tuntutan tidak munasabah HAM, melalui siri lobi, pertemuan serta perbincangan dengan wakil-wakil misi asing dan NGO-NGO HAM di Geneva.

Usaha kecil MuslimUPro ini adalah berkat doa, sokongan serta sumbangan pelbagai pihak, khususnya pertubuhan-pertubuhan Islam (NGI) apabila kesedaran mengenai isu-isu yang melatari HAM ini mulai tercetus, khususnya semenjak 1 Mac 2012 susulan penyataan keprihatinan NGI terhadap Resolusi 17/19 PBB mengenai Hak-hak berdasarkan SOGI.

Semasa di Geneva, kekhuatiran MuslimUPRo telah dilupuskan dengan pendirian beranggungjawab Kerajaan Malaysia menolak tuntutan-tuntutant tidak munasabah khususnya enam perkara utama yang menjadi pemusatan keprihatinan MuslimUPRo.

Kami bersyukur, walaupun dengan beberapa kelemahan situasi HAM yang wujud dan boleh diperbaiki, bahawa secara keseluruhannya Malaysia tegas mempertahankan HAM tanpa berkompromi dengan asas-asas utama Perlembagaan Persekutuan, khususnya Perkara 3(1) berhubung keistimewaan kedudukan Islam sebagai agama Negara.



Walaubagaimanapun, kami meyaksikan dengan mata kami sendiri, betapa kebiadaban pihak COMANGO berterusan, apabila secara terus menerus memanipulasi fakta dengan melemparkan pelbagai tuduhan.  

Acara sampingan yang dianjurkan COMANGO pada 21 Mac 2014 terbukti menjadi medan yang menyerlahkan angkuh mereka yang mahukan tuntutan-tuntutan tidak munasabah diterima kerajaan Malaysia. 

Selain dari menyatakan tidak puas hati terhadap pendirian tegas Malaysia untuk tidak terburu-buru meratifikasi baki enam konvensyen HAM (termasuk ICCPR & ICERD) mereka juga terus menimbulkan tuntutan berkaitan undang-undang perkahwinan Islam.

Mereka terus campurtangan di dalam hal ehwal undang undang Islam dengan mempersoalkan penafian Malaysia tentang wujud sebarang diskriminasi terhadap wanita Islam dan mendesak Malaysia menarik semula pengecualian atau "reservation" di dalam beberapa konvensyen berkaitan CEDAW dan CRC.

Yu Ren Cheng (Women's Aid Organization) menyatakan: "We are disappointed that Malaysia rejected all seven recommendations to remove its reservations to CEDAW, CRC, and CRPD." "Malaysia stated during its review that it is 'unfounded' that Malaysia's 'Islamic Family Law … discriminates Muslim women on marriage issues.' This means Malaysia should have no objections to removing its reservations to Article 16 of CEDAW, on equality in marriage."

Selain itu, isu LGBT terus dipolemikkan dengan kenyataan Thilaga Sulathireh dari Seksualiti Merdeka - Pada sesi lalu, Malaysia telah menolak terus segala tuntutan berkaitan 'Sexual orientation and gender identity (SOGI).

Thilaga memanipulasi isu ini dengan menuduh pihak berkuasa dan autoriti agama "mendiskriminasi" golongan LGBT, sedangkan mereka berselindung di sebalik isu ini dengan bermatlamat akhir untuk mendapat pengiktirafan perlakuan homoseksual secara bebas dan perkahwinan sesama jenis.

Thilaga: "Violence against LGBT persons continues with impunity by the police, religious officials and some members of the public." "Restrictions on freedom of assembly, association and expression equally affect LGBTI persons in Malaysia. It is of great concern that issues pertaining to sexual orientation and gender identity continue to be politicized to further create religious and racial divide in Malaysia,". 

Kenyataan-kenyataan yang tidak bertanggungjawab daripada COMANGO juga telah menyebabkan beberapa NGO luar Negara seperti British Humanist Association, Amnesty International, Human Rights Watch, Action Canada for Population and Development dan sebagainya mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang tidak tepat mengenai isu-isu berkaitan Islam dan HAM di Malaysia, malah menggesa pindaan terhadap Perlembagaan Persekutuan dibuat bagi memastikan tuntutan-tuntutan mereka dipenuhi. 

Malah, kami percaya bahawa untuk tempoh seterusnya sehingga sesi pusingan ketiga UPR apda 2017, COMANGO akan terus membuat tuntutan tidak munasabah terhadap Malaysia.



Pihak MuslimUPRo, dengan kekuatan dan dokongan NGI-NGI yang prihatin tentang gerakan COMANGO tersebut akan meneruskan lobi dan usaha menjelaskan persepktif sebenar mengenai situasi HAM di Malaysia, khususnya yang melibatkan kedudukan Islam.

Di kesempatan ini MuslimUPRo ingin mengumumkan secara rasmi penubuhan "Centre for Human Rights Research And Advocacy" atau ringkasnya CENTHRA yang akan berdaftar di bawah undang-undang Malaysia dan berfungsi sebagai entiti non-partisan yang memfokus pada isu-isu Islam dan HAM. CENTHRA merupakan penzahiran prinsip permuafakatan NGI-NGI di Malaysia yang mahu menangani isu HAM secara kolektif, proaktif dan berjangka masa panjang.

Kemuncak inspirasi penubuhan CENTHRA juga lahir dari kesepakatan NGI-NGI seusai Seminar Islam dan Hak Asasi Manusia yang dianjurkan bersama Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM) dan Jabatan Usuluddin dan Falsafah, Fakulti Pengajian Islam, Universiti Kebangsaaan Malaysia pada 12 Mac 2014, beberapa hari sebelum delegasi MuslimUPro berangkat ke Geneva.

MuslimUPro merakamkan rasa penghargaan terhadap YADIM yang berjaya mengumpulkan kesepakatan lebih 80 NGI dan terhadap UKM yang menampilkan keprihatinan akademik berwibawa yang berupaya menyediakan landasan kukuh untuk CENTHRA menyerlahkan artikulasi dan hujahan Islam dan HAM di pelbagai peringkat.

Kerjasama seumpama ini juga akan diteruskan dengan lebih banyak NGI di Negara ini dan di peringkat antarabangsa.

CENTHRA yang bakal mempunyai pejabat di Kuala Lumpur dan Geneva mempunyai objektif-objektif berikut:

1. Memperhalusi kajian tema-tema penting di sekitar isu-isu HAM menurut pandangan Islam;

2. Memainkan peranan sebagai wahana untuk MuslimUPRo dan NGI berkongsi idea dan pengalaman semasa Proses UPR dan mekanisme-mekanisme HAM dan mendapatkan respons serta pandangan arah tuju perjuangan HAM menurut perspektif Islam;

3. Meneruskan sebahagian inisiatif penyelidikan dan penerbitan sebagai sumbangan terhadap kegiatan ilmiah di dalam bidang kajian Islam dan HAM;

4. Memperkasa wacana dan usaha advokasi Islam dan HAM di peringkat nasional, serantau dan antarabangsa dengan pendedahan isu-isu mutakhir serta kupasan cabaran-cabaran yang melatari perkembangan perbahasan Islam dan HAM di pelbagai peringkat.

5. Mengenal pasti di kalangan ahli akademik dan aktivis NGI yang boleh diketengahkan untuk memperkasa agenda memperjuangkan isu-isu HAM dari peringkat serantau dan antarabangsa termasuk di dalam proses UPR dan mekanisme lain HAM di pelbagai peringkat.

Diantara perancangan terdekat MuslimUPRo melalui CENTHRA termasuklah mengadakan sesi perundingan di peringkat kebangsaan bagi meneliti laporan penuh UPR 2013 yang telah diterima secara muktamad pada 20 Mac 2014.

Sesi perundingan ini diharapkan dapat mengumpulkan para pemimpin NGI bersama-sama wakil ulama dan sarjana Muslim yang akan mengkaji syor-syor UPR 2013, bagi membantu perlaksanaan syor-syor yang bertujuan memperbaiki situasi HAM di Malaysia, serta memberikan cadangan kepada pembaikan menjelang penilaian separuh penggal (mid-term assessment) UPR.

Sesi perundingan tersebut juga akan membincangkan isu-isu yang masih menajdi kontroversi dan perlu ditangani secara bijaksana melalui mekanisme UPR dan saluran HAM di PBB.

Inisiatif berterusan MuslimUPRo untuk membuat siri penerangan kepada masyarakat awam tentang bahaya tuntutan-tuntutan COMANGO akan diteruskan.

Di peringkat serantau, pihak MuslimUPRo telah mencetuskan persefahaman awal dengan Pusat Advokasi HAM Indonesia (PAHAM) dan Majlis Ulama dan Intelektual Muda Indonesia bagi merangka pendekatan berkesan menangani isu-isu Islam dan HAM secara berkesan di antara Negara-negara ASEAN.

Selain itu, MuslimUPRo juga telah merangka hasrat memperkukuh peranan Suruhanjaya Tetap dan Bebas OIC bagi Hak Asasi Manusia, dalam usaha menyemarakkan usaha pendidikan dan kesedaran mengenai perspektif Islam dalam HAM di kalangan Negara-negara Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC).

Usaha-usaha ini dilakukan atas keinsafan bahawa strategi permuafakatan adalah lebih berkesan di dalam usaha jangka panjang menangani faham sekular-liberal yang mewarnai persepktif semasa mengenai Hak Asasi Manusia.

 AZRIL MOHD AMIN
Ketua Delegasi MuslimUPRo
Hotel Putra, Kuala Lumpur

COMANGO: Agenda hancurkan agama Islam, Melayu serta pribumi, dan Malaysia

Posted: 30 Mar 2014 01:00 AM PDT


Dan Marina jangan auta ...


COMANGO adalah agenda aktivis yang telah meresap dalam agenda antarabangsa dan badan dunia seperti Banngsa Bersatu yang bertopengkan hak asasi manusia.


COMANGO telah bekerjasama dengan puak asing ini untuk merosakkan nama negara dan memastikan negara dihukum atas kononnya melanggar hak asasi manusia atau pendiknya daging babi HAM.

HAM menggunakan review UPR untuk memaksa agenda mereka terhadap Malaysia. Jika Malaysia enggan, negara berkuasa akan lakukan apa saja untuk memaksa Malaysia menerima hingga boikot perdagangan dengan Malaysia.

Semua kerana nak hancurkan Islam, benarkan main bontot sesama lelaki dan mempersoalkan hak Melayu islam dan prbumi dalam perlembagaan.







Tuntutan COMANGO bahaya dalam 6 perkara:




Huraiannya:










Gaya Peneroka

0

Posted by Unknown | Posted on 11:28 PTG | Posted in

sumber :-

Gaya Peneroka


RISIKO KPF SELEPAS MELEPASKAN SAHAM DALAM FHB

Posted: 30 Mar 2014 11:02 PM PDT

Terlanjur berbicara mengenai KPF, saya cuba meramalkan apakah risiko yang akan berlaku kepada KPF selepas melepaskan saham dalam FHB. Jika apa yang diperkatakan oleh saya ini dianggapkan sebagai risiko, ALP KPF perlu memikirkan langkah menampannya (mitigated). Jika dinilai apa yang dicakapkan ini sebagai orang berfikiran negatif, tidak perlulah diambil apa-apa tindakan hanya sekadar luahan perasaan bimbang sahaja.

Dasar penubuhan koperasi adalah untuk kebajikan ahli. Berasaskan dasar ini, amat jarang koperasi memberikan diveden yang tinggi kepada ahli kerana keuntungan bukan wang yang ahli peroleh. Begitulah dasar penubuhan KPF yang mana saham terbesar dalam syarikat yang terlibat dalam peniagaan yang menambah nilai pengeluaran peneroka (value added) dan sebagai contohnya saham terbesar dalam FPISB dipegang oleh KPF. Pelepasan saham KPF dalam FHB bermakna kopeasi ini telah mengalami satu transformasi di mana faedah bukan wang peneroka dan ahli telah tiada.tidak diperoleh. Keadaan ini memberikan implikasi bahawa KPF telah menjadi sama seperti agensi pelaburan yang lain. Risikonya,
(1) ahli akan menuntut bayaran diveden yang tinggi.

(2) Ahli tidak mengtransformasikan pemikiran mereka merasakan kepentingan yang berkaitan dengan pengeluaran bidang usaha mereka akan tergugat. Oleh itu, kepada ahli yang bukan peneroka, mereka menjadikan KPF sebagai tempat pelaburan mereka, sudah tentu akan menuntukan dividen yang lebih, jika tidak, mereka akan memindahkan pelaburan mereka kepada agensi pelaburan yang lain. Begitu juga peneroka yang telah mengtransformasikan pemikiran mereka dengann menganggap KPF sebagai badan pelaburan. Jika peneroka tidak mendapatkan dividen yang tinggi, sudah pasti mereka akan memindahkan pelaburan ke agensi lain.

Jika keadaan ini berlaku risiko utama yang akan dihadapi oleh KPF adalah kekurangan wang untuk pelaburan berikutnya.

Risiko yang mungkin dihadapi oleh KPF setelah melepaskan pegangan saham dalam FGH

Saya difahamkan KPF akan menggunakan wang hasil jualan saham dalam FHB untuk melabur dalam FIC (Felda Investment Cooperation). FIC akan menerima suntikan modal dari KPF dan KPF2 dengan pegang yang mungkin 51% dan bakinya saham dipegang oleh Felda. Dalam MoA FIC tidak diketahui sama ada wujud "Golden Share" (Biasanya nilai Golden Share ini RM1.00, tetapi mempunyai kuasa yang besar. Pemegang Golden Share behak untuk melantikk pengerusi sesebuah syarikat itu). Dalam kes FIC kita pun tidak tahu siapa pemegang Golden Share ini. Kesan Golden Share ini ada baik dan ada buruknya.

FIC dijangka akan melabur dalam sektor hartanah seperti pembelian hotel, tanah dan ladang. Pelaburan dalam hartanah ini mempunyai dua sumber keuntungan iaitu, kenaikan nilai hartanah itu dan keuntungan operasi. Keuntungan operasi tidaklah begitu besar dan keuntungan nilai harta tanah pula tidak memberikan kesan kepada ahli koperasi sehinggalah nilai asset dan saham dalam syarikat itu melakukan "unlock value"

Kesan pelaburan dalam hartanah ini kepada ahli adalah keuntungan yang sedikit akan memberikan diveden yang sedikit kepada ahli. Kenyataan ini berasaskan dividen diagihkan berdasarkan keuntungan operasi bukannya keuntungan hasil peningkatkan niai hartanah (isu ini pernah diperbincangkan dengan hebat dalam Mesyuarat Agong Kotani, koperasi Kementerian Pertanian Malaysia). Keuntungan hanya diperoleh sekiranya syarikat membeli hartanah yang telah sedia untuk diguna seperti bangunan yang telah siap atau ladang yang telah berhasil.

Dalam keadaan ini, ALP KPF perlu menilai rancangan niaga FIC. Menilai kombinasi pembelian hartanah yang sedia beroperasi dengan hartanah yang lewat mendapatkan keuntungan. Jika kombinasi ini tidak begitu baik, sudah tentu keuntungan KPF menjadi kurang dan dividen kepada ahli juga rendah. Keadaan ini pernah dialami oleh KOSMA, KBI dan beberapa buah koperasi lagi.

Satu lagi rsiko melabur dalam hartanah adalah nilai hartanah biasanya mudah dipengaruhi oleh spekulasi yang sengaja digambar oleh penjual harta sebagai berpotensi, tetapi dalam realitinya tidak begitu

Keadaan ini merupakan risiko yang akan dihadapi oleh KPF dan kita sebagai ahli berharap ALP KPF memikirkan dan menilaikannya sebaik mungkin. BEGITULAH PERJALANAN KOPERASI SETIAP AHLI TIDAK KIRA BERAPA NILAI SAHAMNYA, IA MEMPUNYAI SATU SUARA. JIKA SYARIKAT SEDIRIAN BERHAD ATAU BERHAD, SIAPA BESAR PEGANGAN SAHAMNYA, MAKA IA BEROLEH LEBIH SUARA DALAM MESYUARAT AGONG.

Berdasarkan respons dari kekawan FB kepada pendapat yang saya muatkan dalam ruang ini, saya menyimpulkan ahli KPF berada dalam keadaan kebimbangan. Bimbang mengenai keuntungan atau deviden yang akan mereka diperoleh. Kebimbangan ini menyebabkan mereka cuba untuk mencari maklumat yang sahih dan tepat. Dalam mencari maklumat ini, saya kesan beberapa ketogeri ahli KPF :-

(1) mereka tidak mahu bersusah payah untuk mencari agensi untuk dilaburkan wang mereka. Mereka tidak mahu mengambil risiko dengan memindahkan wang caruman ke dalam KPF untuk dilaburkan ke tempat lain.Mereka ini sentiasa berharapkan KPF akan terus memberikan keuntungan yang baik.

(2) Mereka yang begitu yakin KPF tidak akan memberikan keuntungan yang baik. Mereka telah pun mengeluarkan saham mereka.

(3) Kumpulan yang sedang mencari maklumat mengenai KPF dan belum membuat apa-apa keputusan. Saya merasakan majoriti ahli KPF berada dalam kategori.

Dalam keadaan ALP KPF perlu sedar, ahli dalam katogeri 3 akan menyertai ahli dalam katogeri 3, sekiranya mereka mendapat banyak maklumat mengenai masa depan yang buruk mengenai KPF. Saya menyarankan kepada ALP KPF perlu memberikan maklumat yang jelas kepada semua ahli mengenai pelaburan dalam syarikat-syarikat.Kalau semasa memohon mandat untuk melupuskan saham KPF dalam FHB, ALP sanggup pusing satu Malaysia untuk memberikan penerangan, mengapa pula dalam hal ini mereka tidak sanggup.

Mungkin ada kekawan menanyakan apakah pandangan atau pendirian saya mengenai pelaburan saya dalam KPF... Insya Allah akan saya sampaikan kepada semua dalam masa beberapa hari lagi.

DARUL EHSAN TODAY

0

Posted by Unknown | Posted on 11:18 PTG | Posted in

sumber :-

DARUL EHSAN TODAY


Happy Birthday YBK...

Posted: 30 Mar 2014 07:00 PM PDT

Yayasan Basmi Kemiskinan ditubuhkan oleh Tan Sri Muhammad bin Muhd Taib ketika beliau menjawat Menteri Besar Selangor pada 1990. Antara tujuan murninya ialah menyalurkan bantuan kepada fakir miskin di negeri Selangor.

Visi dan misi YBK adalah 'Membasmi Kemiskinan Tanggungjawab Bersama' dan 'Tiada Lagi Golongan Termiskin Pada Tahun 2005'. Tetapi selepas Kerajaan Negeri mengistiharkan Selangor Sebagai Negeri Maju, pada tahun 2006 YBK  merumuskan visi dan misi baru iaitu 'Negara Sejahtera, Maju Dan Bebas Dari Kemiskinan' dan 'Memastikan Tiada Lagi Golongan Miskin Di Malaysia Melalui Program Pendidikan Yang Berkualiti'. Kali ini YBK cuba keluar dari kerangka di Selangor sahaja apabila meluaslebar liputan program ke negeri-negeri lain. 

Selepas perubahan pucuk kepimpinan negeri Selangor, Kerajaan Selangor yang dipimpinan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim cuba mengambil alih Yayasan Basmi Kemiskinan tetapi tidak berjaya.  Sehingga kini YBK diurus tadbir oleh Datuk Zainal Abidin Sakom.

Tan Sri Khalid mahukan jawatan pengerusi YBK, jika tidak pembinaan kampus UiTM diatas tanah yang di sediakan berkeluasan 190 hektar di Serendah, Rawang akan dihentikan. Tanah YBK di Serendah, Rawang adalah milik YBK yang dianugerahkan oleh Kerajaan Selangor terdahulu pada 1995. 

Bekas menteri besar, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo berpendapat bahawa kerajaan Selangor tidak boleh mencampuri urusan Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) kerana ia bukan di bawah kerajaan negeri, tetapi didaftar dengan Pendaftar Pertubuhan (ROS). Segala aktivitinya dikawal oleh lembaga pemegang amanah.

Pada 1 Februari 2010, Kerajaan negeri Selangor enggan melanjutkan tempoh tunggakan pembayaran cukai tanah YBK sebanyak RM5.6 juta seluas 526 hektar di Serendah, Rawang dan Yayasan Melaka yang dipimpin oleh Datuk Seri Mohd Ali bin Mohd Rustam membantu membayar tunggakan cukai tanah tersebut.

YBK hari ini berumur 24 tahun. Bila menoleh ke belakang,  banyak yayasan lain yang sebaya atau lebih muda telah lama menyepi. Namun YBK terus kekal sebagai satu wadah dan jenama yang membantu membasmi kemiskinan. Mudah-mudahan akan terus kekal dan tetap dikenang.















Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:13 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


YAKIN & PETCAYALAH PM KITA, JANGAN PERCAYA CNN

Posted: 30 Mar 2014 11:00 PM PDT

Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini memberi jaminan bahawa kerajaan Malaysia komited sepenuhnya terhadap operasi menjejaki Penerbangan MH370 Malaysia Airlines (MAS) dan tidak akan menghentikan pencarian sehingga pesawat itu ditemui.

Ketika operasi mencari memasuki minggu ketiga, Perdana Menteri berkata ingatan dan doa beliau sentiasa bersama keluarga penumpang dan anak kapal pesawat jenis Boeing 777-200ER itu, yang hilang pada 8 Mac.

"Ketika masuk minggu ketiga pencarian MH370, kami memberi jaminan bahawa kerajaan Malaysia komited sepenuhnya terhadap operasi pencarian dan tidak akan menghentikan operasi sehingga pesawat dijumpai," katanya dalam catatan terbaharu beliau di Facebook.

Najib turut melahirkan penghargaan kepada kerajaan Australia dan negara lain yang menyertai misi pencarian MH370.

"Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk melahirkan penghargaan saya kepada kerajaan Australia dan negara lain atas usaha mengesan pesawat kami yang hilang," katanya.

Pesawat itu, yang dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing dan membawa 239 penumpang serta anak kapal, hilang pada 8 Mac kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur pada 12.41 tengah malam

Pada 24 Mac lepas, Najib mengumumkan bahawa Penerbangan MH370 "berakhir di selatan Lautan Hindi". (Bernama)


Sent by Iphone 5.

MIMPI SENJA

0

Posted by Unknown | Posted on 11:06 PTG | Posted in

sumber :-
Mimpi Senja

MIMPI SENJA


MH370 : Harapan Baru Kotak Hitam

Posted: 30 Mar 2014 08:35 PM PDT

Pic: www.scmp.com Pic: www.scmp.comPERTH - Kuasa bateri pada kotak hitam pesawat Malaysia Airlines MH370 yang hilang pada 8 Mac lalu mungkin dapat bertahan lebih lama daripada jangkaan 30 hari.

Pasukan mencari dan menyelamat kini bertungkus lumus mencari kotak hitam pesawat ini sebelum jangka hayat bateri tamat, dijangka dalam masa seminggu.
Namun, Kapten Tentera Laut Amerika Syarikat (AS), Mark Matthews berkata, bateri bagi pemancar isyarat ultrasonik yang dipasang pada kotak hitam boleh bertahan selama 15 hari lagi walaupun diperakui untuk 30 hari.
"Jangka hayat 30 hari adalah masa minimum. Berdasarkan pengalaman saya, ia dapat bertahan lebih lama.
"Tempoh 45 hari boleh dikatakan jangkaan lebih realistik," katanya, di Pangkalan Tentera Laut Stirling dekat Perth, hari ini.
Matthews bertanggungjawab ke atas alat pengesan kotak hitam milik tentera Amerika Syarikat atau 'Towed Pinger Locator' yang akan diguna untuk mengesan isyarat kotak hitam.


Alat pengesan ini dapat beroperasi sehingga kedalaman 6,096 meter, katanya.

Ia telah dipasang pada kapal Ocean Shield yang dijadual belayar dari Perth ke kawasan operasi esok untuk menyertai operasi mencari, menurut Pihak Berkuasa Keselamatan Maritim Australia (AMSA).


Perjalanan ke kawasan pencarian yang terletak kira-kira 1,850 kilometer di barat Perth akan mengambil masa tiga hingga empat hari.

"Kapal ini akan menyertai operasi pencarian sehingga serpihan disahkan berkaitan dengan pesawat MH370 dan kawasan pencarian di bawah air sudah dikenal pasti," kata Matthews.-  Harian Metro

MH370 di Israel?

Posted: 30 Mar 2014 06:43 PM PDT

Apa Motif Israel Miliki Pesawat Serupa MH370 Ini?





Selain teori konspirasi melibatkan Amerika Syarikat, satu lagi pihak yang amat hangat diperkatakan sebagai 'dalang sebenar' di sebalik kehilangan MH370 adalah puak Yahudi atau Israel.

Teori ini dibawakan seorang wartawan Amerika Syarikat yang menulis buku berjudul Solving 9-11: The Deception that Changed the World, Christopher Bollyn.

Untuk rekod, Bollyn yang turut membantu Profesor Steven E. Jones dalam menganalis serangan 9-11 telah muncul dengan bukti-bukti yang mengaitkan Israel dalam serangan ini namun mereka berdua telah 'mendapat susah' termasuk diserang dan dipenjara.


Meskipun penglibatan Israel tidak dapat dibuktikan, namun ada alibi tertentu yang membuatkan teori ini turut kencang diperkatakan.

Selain Kedutaan Israel didakwa 'cuti tanpa sebab kukuh' pada hari kejadian (sama seperti yang berlaku pada hari serangan di Twin Tower, Amerika Syarikat pada 9 November 2001) terdapat bukti lain yang lebih membuka mata.

Ia adalah tindakan Israel membeli dan memiliki sebuah pesawat Boeing 777 2H6(ER) lama milik Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS).

Pesawat 'kembar' MH370 ini telah dirakam di sebuah lapangan terbang kecil di Tarbes–Lourdes–Pyrénées, Perancis pada 4 OktobeR 2013 sebelum ia dibawa ke Lapangan Terbang Ben Gurion, Tel Aviv, Israel pada 4 November 2013.

Difahamkan, pesawat MAS Boeing 777 dengan nombor siri 28416 dan didaftarkan sebagai 9M-MRI ini telah dijual kepada GA Telesis, LLC di Fort Lauderdale, Florida pada 21 Oktober 2013 sebelum didaftarkan sebagai N105GT.

Pesawat ini disimpan di Tarbes Lourdes Pyrenees pada 4 Oktober 2014 sebelum dibawa ke Tel Aviv sebulan kemudiannya.

Persoalannya, mengapa Israel membeli dan mahu memiliki pesawat lama MAS ini?


Jika dirujuk kembali reaksi Israel berkaitan kehilangan MH370, seorang 'pakar keselamatan' negara tersebut, Issac Yeffet pantas mengaitkannya dengan teori bahawa MH370 telah ditawan pengganas dan dibawa ke Iran untuk digunakan bagi siri keganasan akan datang.

Yeffet dilaporkan memberi kenyataan kepada Times of Israel:

"What happened to this aircraft, nobody knows. My guess is based upon the stolen passports, and I believe Iran was involved. They hijacked the aircraft and they landed it in a place that nobody can see or find it."(Tiada siapa tahu apa sudah berlaku pada pesawat tersebut. Berdasarkan kes pasport curi yang dilaporkan, saya percaya Iran terlibat dalam hal ini. Mereka telah merampas pesawat dan menerbangkannya ke satu tempat yang tidak dapat dijumpai).

Pendapat ini turut disebarkan oleh individu yang bukan rahsia lagi merupakan agen Israel dan penyebar propaganda Zionis iaitu Rupert Murdoch yang turut memberikan komen senada:

Obama should call Chinese President following today's incident and say "we both have the problem of Muslim terrorism. Can we work together?"
3:50 AM – 8 Mac 2014

777 crash confirms jihadists turning to make trouble for China. Chance for US to make common cause, befriend China while Russia bullies.
4:15 PM – 9 Mac 2014

World seems transfixed by 777 disappearance. Maybe no crash but stolen, effectively hidden, perhaps in Northern Pakistan, like Bin Laden.
2:23 AM – 15 Mac 2014

777. Still think this a reminder that US and China should be working more closely on Muslim extremist threat.
2:26 AM – 15 Mac 2014


Sejak dahulu lagi, Israel sering 'digosipkan' sebagai perancang licik dalam banyak agenda dunia termasuk serangan 9-11.

Rancangan ini kadangkala dapat dihidu selepas kejadian berlaku, contohnya menerusi filem Medusa Touch pada tahun 1978 yang menunjukkan adegan serangan persis 9-11 di penghujung filem.


Pembikinnya, Arnon Milchan selepas diteliti adalah penerbit filem yang juga anggota perisikan Israel, Mossad.

Jadi selepas diambil kira tentang pesawat MAS yang secara tiba-tiba menarik minat Tel Aviv, tak dapat tidak kita akan terfikir bahawa tidak mustahil jiak kehilangan MH370 adalah satu daripada plot yang sudah dirangka oleh Israel.

Pada masa sama, Israel mungkin telah menunjukkan petanda mahu menjadikan Iran sebagai kambing hitam sambil misi utama mereka sebenarnya mewujudkan false-flag bagi mengatur satu kejadian serangan ala 9-11 menggunakan pesawat MAS tidak lama lagi?

Apa pun, teori kekal sebagai teori selagi ia tidak dibuktikan secara sahih. Sama-samalah kita doakan semoga kebenaran akan ditunjukkan akhirnya.

Wallahu'alam. - REM RAMZI MYNEWSHUB



Are the Israelis Planning Another 9-11 Using the Missing Boeing 777?



THE ISRAELI TWIN - Why would Israel have a plane identical to the missing Malaysia Airlines plane in storage in Tel Aviv? The plane in this photo is Boeing 777 2H6(ER) first flown in July 1998, Construction No. 28416* (Original Reg. No. 9M-MRI), an identical twin of the missing plane, which was given a new registration number (N105GT) and flown to Israel in November 2013.


EN ROUTE TO ISRAEL, NOVEMBER 4, 2013 - The former Malaysia Airlines Boeing 777-2H6(ER) (now a GA Telesis plane with new registration as N105GT) departs the Aéroport Tarbes-Lourdes-Pyrénées en route to Tel Aviv's Ben Gurion Airport, November 4, 2013.


THE TWIN PLANE IN TEL AVIV, ISRAEL, DECEMBER 2013 - What are the Israelis doing with this retired Malaysia Airlines plane in a hanger in Tel Aviv? Could it be part of a false-flag terror plot in the making? Where is this plane today?


THE MISSING PLANE - A photo by Bernhard Ebner of the missing Malaysia Airlines plane in Amsterdam, May 5, 2013. This plane, a Boeing 777-2H6(ER) with Construction No. 28420, Reg. No. 9M-MRO, was first flown on May 14, 2002, and delivered to Malaysia Airlines on May 31, 2002. It is thought to have crashed into the southern Indian Ocean on March 8, 2014.

Source: www.planespotters.net/Aviation_Photos/search.php

Source for Israeli Twin Plane Data:
www.planespotters.net/Production_List/Boeing/777/28416,N105GT-GA-Telesis-php

Source for Missing Plane Data:
www.planespotters.net/Production_List/Boeing/777/28420,9M-MRO-Malaysia-Airlines.php


Update - According to reports from plane-spotters, Israel has an identical Malaysia Airlines Boeing 777-200 in storage in Tel Aviv since November 2013. The only visible difference between the missing plane and the one in Tel Aviv would be its serial number. What do the Israelis have planned with the twin Malaysia Airlines plane?

By using the twin aircraft they have in storage, the terror masterminds may have a sinister plan for the missing plane to seemingly reappear in a false-flag atrocity. Public awareness of the twin plane in Tel Aviv, therefore, could prevent the evil plot from going ahead.

For more on the identical Malaysia plane in Tel Aviv see the latest entry, dated March 26, 2014, on my Q&A and Comment page.

Notes: The Malaysia Air 777 with Boeing serial number 28416 and registered as 9M-MRI was sold to GA Telesis, LLC of Fort Lauderdale, Florida, on October 21, 2013, and is now registered as N105GT. The aircraft was stored at Tarbes Lourdes Pyrenees on October 4, 2013, and then on November 4, 2013, it was re-registered as N105GT and stored at Tel Aviv.

*MSN 28416 OR 28418? - According to a press release from GA Telesis dated July 10, 2013, the Fort Lauderdale-based company announced that it had started the dismantling process "in the USA" for three Boeing aircraft, including one 777-200ER (TRENT 800) (MSN 28418) ex-Malaysia Airlines, the plane that was given a new registration number and flown to Tel Aviv.

See: www.planespotters.net/Production_List/Boeing/777/28416,N105GT-GA-Telesis-php

Abdol Moabery serves as the President and Chief Executive Officer of GA Telesis, LLC. Previously, Mr. Moabery served as Executive Vice President of Aviation Systems International, Inc., and as Director of Marketing and Sales at C-S Aviation Services, Inc. Both of Moabery's former companies were owned by George Soros. Therefore it is not unlikely that Soros owns a good part of GA Telesis, too.

C-S Aviation Services:

http://splashurl.com/mysphs3

Aviation Systems International, Inc.

http://splashurl.com/mta5wm4

This information is very important because it fits neatly into the terror scenario presented by Israeli El Al "security expert" Issac Yeffet shortly after the Malaysian plane went missing. Yeffet suggested the missing plane had been hijacked to Iran and was being prepared for a terror attack. For the Israelis to have an identical plane in a hanger in Tel Aviv reveals why Yeffet presented such a scenario. He appears to have been setting the stage for a false-flag attack like 9-11, perhaps in Israel. If such an attack were to occur in Israel all the evidence would be in the hands of Israeli intelligence giving them complete control of the interpretation or narrative of the terror event.

"I BELIEVE IRAN WAS INVOLVED"

"What happened to this aircraft, nobody knows. My guess is based upon the stolen passports, and I believe Iran was involved. They hijacked the aircraft and they landed it in a place that nobody can see or find it."
- Issac Yeffet, former El Al security expert to Times of Israel, March 17, 2014

World seems transfixed by 777 disappearance. Maybe no crash but stolen, effectively hidden, perhaps in Northern Pakistan, like Bin Laden.
- Rupert Murdoch on Twitter, March 15, 2014

It is not Iranians, but Israeli agents and Zionist propagandists like Rupert Murdoch who are the real authors of false-flag terror plots involving airliners being flown into hi-rise towers. Arnon Milchan, for example, the Israeli Mossad operative-cum-film producer, made the Medusa Touch film in 1978, in which a 9-11 type attack is the climax of the film. Is there a nefarious plot in the works to use the missing Malaysian plane for such an attack?

The making of Milchan's Medusa Touch involved constructing models to simulate an aircraft striking a skyscraper.

With no trace of Beijing-bound flight MH370 after nine days, one of several theories that has emerged is that the plane was hijacked to Iran, where it could be turned into a massive and devastating weapon. Two Iranian passengers are known to have been aboard, travelling on false passports. While Israeli officials did not confirm any suspicions regarding Iran, experts said it is not a stretch to point the finger at Israel's Middle East nemesis.

"My guess is based upon the stolen passports, and I believe Iran was involved [in the disappearance of the plane]," Issac Yeffet, formerly a global security expert for Israel's national airline El Al told today's Times of Israel. "They hijacked the aircraft and they landed it in a place that nobody can see or find it."
- "Missing jet, Iranian threats, prompt Israel to tighten air security" by Paul Alster, March 17, 2014

The disappearance of the Malaysian Boeing 777 looks like something from a Batman movie plot - or a bad Israeli screenplay by Arnon Milchan and his business partner Rupert Murdoch. The missing plane is bound to turn up sooner or later. The hijackers - or Israeli computer hackers - didn't pull a fast turn to the west and make professional moves with the plane in order to simply drop it in the Indian Ocean. Or maybe they did. In any case, all of the events going on with the missing Boeing and the Ukrainian crisis look like the making of a perfect storm - or perhaps another false-flag terror spectacle like 9-11.

An Israel-based reporter named Paul Alster has an article on Murdoch's FoxNews.com giving an Israeli prognosis about the missing Malaysian Boeing 777. The article is important because it suggests that the Israelis may be setting the stage for a false-flag event using the missing plane as a flying bomb.

The article indicates that the Israelis may be projecting a planned terror scenario and are planting the idea in the public mind. The following article has comments from an Israeli El Al "security expert" that are very similar to comments tweeted by Rupert Murdoch the day before. Isn't it interesting that Rupert Murdoch and an Israeli airline security expert imagine the exact same fate for the missing Boeing?

MURDOCH'S COMMENTS ON MISSING PLANE

Obama should call Chinese President following today's incident and say "we both have the problem of Muslim terrorism. Can we work together?"
3:50 AM - 2 Mar 2014

777 crash confirms jihadists turning to make trouble for China. Chance for US to make common cause, befriend China while Russia bullies.
4:15 PM - 9 Mar 2014

World seems transfixed by 777 disappearance. Maybe no crash but stolen, effectively hidden, perhaps in Northern Pakistan, like Bin Laden.
2:23 AM - 15 Mar 2014

777. Still think this a reminder that US and China should be working more closely on Muslim extremist threat.
2:26 AM - 15 Mar 2014

The Israeli comments in the article imagine a terror scenario like that described by Murdoch. It is important to note that the Israeli El Al "security expert" comes from the exact same groups (ICTS, El Al security, Menachem Atzmon, the Shin Bet and assorted Mossadniks), who projected the ideation of 9-11 (Murdoch's "Lone Gunmen" pilot episode in 2000 and Arnon Milchan's Medusa Touch film in 1978) - and who were involved in the false-flag attacks of 9-11.

This is exactly what the evidence I present in my Solving 9-11 books reveals about Israeli involvement in the false-flag terrorism of 9-11. The fact that the same people are now projecting the ideation that the Boeing 777 has been hijacked (perhaps by computer like in the "Lone Gunmen") and will be used in a terror attack needs to be taken very seriously.

The game is on. We need to be aware of the very real possibility that the plane may resurface, used as a weapon of terror. If so, the attack would probably be designed to be a false-flag provocation that can be used to initiate aggression against a targeted foe – such as the Islamic Republic of Iran. If enough people understand the evil game of deception the Israelis are up to, they won't be able to pull off another major terror spectacle - and get away with it.

Here is the article by Paul Alster from FoxNews.com

Missing jet, Iranian threats, prompt Israel to tighten air security
By Paul Alster, March 17, 2014

HAIFA, Israel – Top Israeli defense officials have hurriedly put in place a confidential list of secret security measures in light of the baffling disappearance of a Malaysia Airlines jumbo jet that experts fear could become a weapon of mass destruction if in the wrong hands.

With no trace of Beijing-bound flight MH370 after nine days, one of several theories that has emerged is that the plane was hijacked to Iran, where it could be turned into a massive and devastating weapon. Two Iranian passengers are known to have been aboard, travelling on false passports. While Israeli officials did not confirm any suspicions regarding Iran, experts said it is not a stretch to point the finger at Israel's Middle East nemesis.

"My guess is based upon the stolen passports, and I believe Iran was involved [in the disappearance of the plane]," Issac Yeffet, formerly a global security expert for Israel's national airline El Al told today's Times of Israel. "They hijacked the aircraft and they landed it in a place that nobody can see or find it."

As the search continued to widen fruitlessly, Israeli security officials and aviation authorities, who have long feared a 9/11-style attack, conducted a security assessment and rapidly implemented a series of security measures. The only one reported publicly is that Israeli air traffic controllers will demand that incoming aircraft identify themselves earlier than has so far been the case, sources told FoxNews.com.

IDF officials aim to ensure an unthinkable repetition of the Twin Towers attack doesn't happen in Tel Aviv, where the skyscraping triple Azrieli Towers rise high above the city. There's good reason to believe the three-tower commercial-residential-office complex is a coveted target of the Islamic Republic.

In a recent video simulation broadcast by Iranian state TV after the initial agreement with the international community on a reduction in Iran's nuclear capability was signed, the Azrieli Towers were shown being blown up by Iranian missiles.

The Israeli media has speculated that if Iran played a part in the disappearance of the plane, it is all but certain the regime would not have been directly involved. It would likely instead act through a third party, using one of the many international terror organizations Iran sponsors and maintaining plausible deniability. Tehran would not want to jeopardize the easing of international sanctions and other gains made recently at the Geneva negotiations with the US and the P5+1.

The recent interception of a boatload of Iranian M-302 missiles headed for Israel's enemies in the Gaza Strip or Sinai Peninsula has given rise to further speculation in Israel that Iran might be considering all manner of means to strike back after such an embarrassing and damaging loss.

"This would never have happened on an Israeli plane," Yeffet said. "An El Al aircraft was hijacked for the first and last time in 1968. Since then, there has not been a single flight where security did not check every single name."

Yeffet believes that the time consuming and often-criticized profiling of every passenger at Israeli airports would have picked up the Iranians travelling on false papers.

Most flights to and from Israel require check-in three hours before the advertised flight time and passengers are often faced with many questions (some personal) that some people take exception to. The fact remains though that the Israeli method seems to work and has, thus far, proved watertight.

"More security costs more money," Menachem Yarden, a retired El Al pilot with more than 37 years experience told Fox News.com. "Few companies these days are making money because of increased costs and relatively low ticket prices. Especially in the U.S., spending more money on security and telling people to come 3 hours before the flight – even if their flight time is just one hour – it's crazy. No-one would fly."

Asked if air marshals - allegedly placed on every El Al plane - might have made a difference to flight MH370 if, as some believe, it has been hijacked, Yarden said, "As El Al pilots we didn't know all the security measures [put in place]. Security is a separate matter [to piloting] and the fewer people that know about it, the more secure it is."

Yarden said it is possible such a huge aircraft could have flown thousands of miles undetected.

"Yes. It is possible to fly as low as the pilot is able," Yarden confirmed. "When you switch off the transponder no civil controller can see you. In 9/11 the pilots switched off the transponders and no one saw them. It is not like military radar which sends electromagnetic pulses that receives back the echo via antenna."

"In this extraordinary case any theory might be the right theory," Yarden concluded. "No one knows what's happened."

Sources:

"Ex-El Al expert: Iran likely involved in MH 370" by Debra Kamin, Times of Israel, March 16, 2014
www.timesofisrael.com/ex-el-al-expert-iran-likely-involved-in-mh-370/

"GA Telesis Continues to Provide Best-In-Class Component Support via Disassembly of Boeing 777-200ER, 767-200ER and 757-200ER," GA Telesis press release, July 10, 2013
www.gatelesis.com/ga-telesis-disassembles-boeing-777-200er-767-200er-and-757-200er/

"Is This a Secretly Taken Photo of the Plane Stored in Tel Aviv?" Beforeitsnews.com, March 28, 2014
beforeitsnews.com/alternative/2014/03/is-this-a-secretly-taken-photo-of-the-plane-stored-in-tel-aviv-2927888.html

"Missing jet, Iranian threats, prompt Israel to tighten air security" by Paul Alster, FoxNews.com, March 17, 2014
http://splashurl.com/k64kyx9 
- bollyn.com

Objek dikutip tiada kaitan dengan MH370 - AMSA

Posted: 30 Mar 2014 06:08 PM PDT

KUALA LUMPUR: Beberapa objek yang dikutip oleh HMAS Success dan Haixun 01 pada Sabtu telahpun diperiksa dan dipercayai tiada kaitan dengan pesawat Malaysia Airlines (MAS) Penerbangan MH370 yang hilang pada 8 Mac. 

Menurut kenyataan Pihak Berkuasa Keselamatan Maritim Australia (AMSA) malam tadi, berkata objek berkenaan diperiksa di atas kedua-dua kapal dan dinyatakan sebagai peralatan menangkap ikan dan buangan terapung. 


Bagaimanapun, menurut AMSA, pesawat di kawasan pencarian terus melaporkan penemuan objek serupa seperti yang dilaporkan sebelum ini. 


Objek yang dikesan tidak dapat disahkan atau dianggap sebagai serpihan dari pesawat MH370. Setakat ini, tiada objek yang disahkan adalah dari MH370. 



Pesawat Boeing 777-200ER, yang membawa 239 penumpang dan anak kapal, hilang dari radar pada 8 Mac kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur pada 12.41 tengah malam. 

Penerbangan MH370, yang dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing, sepatutnya mendarat di Beijing pada 6.30 pagi hari yang sama. 

Menurut AMSA, aktiviti pencarian hari ini meliputi kawasan seluas 252,000 kilometer persegi membabitkan sembilan pesawat. 


Antaranya, dua pesawat P3 Orion Tentera Udara Diraja Australia (RAAF), sebuah pesawat P3 Orion Jepun, pesawat Ilyushin China, sebuah pesawat P3 Orion Tentera Laut Korea Selatan, sebuah pesawat P8 Poseidon Tentera Laut Amerika Syarikat, sebuah pesawat C-130 Hercules Tentera Udara Diraja Malaysia dan dua pesawat awam. 

Kenyataan itu juga menyebut lapan kapal ditugaskan di kawasan pencarian MH370 dan ini merupakan jumlah terbesar yang pernah menyertai operasi SAR setakat ini. 

Menurut kenyataan itu, cuaca di kawasan pencarian agak baik dengan jarak penglihatan melebihi 10 kilometer. 

Sementara itu, Kapal Kementerian Pertahanan Australia 'Ocean Shield' dijadual berlepas dari Perth esok selepas dilengkapi alat pengesan kotak hitam dan kenderaan di bawah air. 

Operasi pencarian bersambung hari ini. - BERNAMA

Pelari Wanita Negara Mulakan Larian Rentasi 12 Negara

Posted: 30 Mar 2014 07:25 AM PDT

alt

BEIJING 30 Mac - Pelari solo wanita negara Suwaibah Md Nasir memulakan misi larian Laluan Sutera merentasi 12 negara di kedutaan Malaysia di sini.

Larian Laluan Sutera - Merentasi Laluan Pengembaraan Marco Polo (Larian Aroma) meliputi China, Kyrgyzstan, Kazakhstan, Uzbekistan, Turkmenistan, Iran, Turki, Bulgaria, Serbia, Crotia, Slovenia dan Itali.

Larian dijangka berakhir pada 3 Jun di Itali yang Datin Seri Rosmah Mansor, isteri perdana menteri dijangka menyambut Suwaibah.


Duta Malaysia ke China, Datuk Iskandar Sarudin melepaskan larian pada Ahad di kedutaan. Beliau mengucapkan selamat dan semoga berjaya kepada Suwaibah dalam misinya itu.

Suwaibah merupakan pelari wanita pertama Malaysia yang berlari secara solo lebih 1,111 kilometer merentasi Gurun Sahara di Mesir.

Beliau mencipta 10 rekod dalam Malaysia Book of Records.

Larian Aroma dijangka yang terakhir baginya sebelum bersara.

Keluarga penumpang warga China tiba di Kuala Lumpur, tuntut jawapan tentang MH370

Posted: 30 Mar 2014 06:31 AM PDT


MARCH 30, 2014
LATEST UPDATE: MARCH 30, 2014 04:16 PM
Ahli keluarga penumpang pesawat MH370 meninggalkan bilik sidang media di sebuah hotel di Subang Jaya, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 30 Mac, 2014.Ahli keluarga penumpang pesawat MH370 meninggalkan bilik sidang media di sebuah hotel di Subang Jaya, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 30 Mac, 2014.Lebih sedozen keluarga penumpang pesawat MH370 warga China tiba di Kuala Lumpur hari ini untuk menuntut jawapan Putrajaya mengenai nasib kapal terbang yang masih hilang itu.
"Kami menuntut pertemuan dengan perdana menteri dan menteri pengangkutan," kata Wang Chunjiang, abang kepada seorang penumpang pesawat MH370, lapor BBC.
"Kami ada soalan untuk ditanya secara terus kepada mereka," katanya.
Difahamkan, kira-kira 35 ahli keluarga tiba pagi ini dan membuat dua pertemuan secara tertutup dengan konsul China di Malaysia, Liu Peng Xiang.
Mereka bermalam di sebuah hotel di Subang Jaya. Perjalanan ke Kuala Lumpur diuruskan oleh MAS atas permintaan keluarga, dengan lebih ramai keluarga dari Beijing dijangka tiba.
Kira-kira 20 daripada mereka kemudiannya menyerbu bilik sidang media di hotel tempat 
"Kesimpulan mereka hanya berdasarkan analisis matematik dan mereka menggunakan model matematik yang diragui. Kemudian mereka membuat kesimpulan saudara kami sudah tiada."
Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata Malaysia komited untuk menjalankan siasatan terperinci hingga kesimpulan terakhir.
"Apa yang mereka mahu daripada kita ialah komitmen untuk meneruskan pencarian, dan itu saya sudah beri, bukan saja bagi pihak kerajaan Malaysia, tetapi daripada semua negara yang terbabit," katanya kepada pemberita di Kuala Lumpur selepas bercakap dengan keluarga penumpang, semalam.
Pesawat Boeing 777-200ER (9M-MRO) hilang daripada skrin radar awam pada 1.40 pagi dalam perjalanan ke Beijing pada 8 Mac. Ia membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal.
Sementara itu, 10 kapal dan banyak pesawat menjalankan operasi mencari di Lautan Hindi, barat Perth, Australia, hari ini, sekali lagi cuba untuk menjejak pesawat MH370 yang hilang sejak lebih tiga minggu lalu dengan pencarian yang mengecewakan dan tidak berhasil.
Pelbagai objek dikesan dalam tempoh dua hari ini sejak pihak berkuasa Australia berpindah kawasan pencarian 1,100 km selepas analisis data radar terbaru menunjukkan Beoing 777 itu terbang lebih laju dengan jarak lebih dekat selepas hilang daripada radar awam pada 8 Mac.
Bagaimanapun, tidak ada satu pun yang dapat disahkan datang daripada MH370 dan masa semakin suntuk untuk mencari serpihan, zon terhempas dan mendapatkan kotak hitam pesawat serta perakam data sebelum bateri yang boleh menghantar ping mengenai lokasi pesawat itu kehabisan dan terpadam. – 30 Mac, 2014. - TMI

MH370 : Anak gadis ketua pramugara masih berharap

Posted: 30 Mar 2014 05:09 AM PDT


  • Maira ElizabethMaira Elizabeth
 1 / 1 
PUTRAJAYA - Maira Elizabeth, anak perempuan ketua pramugara Andrew Nari yang berada dalam pesawat MH370, masih menaruh harapan walaupun langsung tiada perkhabaran mengenai pesawat MH370 itu berada.
 
Gadis berusia 18 tahun itu, apabila menjawab mesej daripada peminat dalam laman twitternya @MairaElizxbeth_  berkata: "saya sihat, kami tidak apa-apa.", "Saya okay" , "Saya baik, terima kasih".
 
"Saya okay. Saya percaya mereka dalam keadaan baik. Jadi, saya okay," kata Maira dalam laman twitternya hari ini, masuk hari ke-23 operasi pencarian bagi menjejaki pesawat Boeing 777-200 itu yang hilang pada 8 Mac ketika dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing.

 
Maira sentiasa mengemaskini laman twitter mengenai bapanya sejak pesawat itu berlepas dari Lapangan Terbangsa Antarabangsa KL menuju Beijing pada 8 Mac.
 
Beliau mewujudkan akaun twitter baharu semalam selepas akaun lamanya, @Gorgxous_ digantung. Beliau mempunyai lebih 2,000 peminat sekarang.

Daripada laman twitternya, Maira menunjukkan sikap lebih positif terhadap tragedi itu. "I orang biasa je la. Makin kita membesar, makin kita mempelajari erti kehidupan"
 
"Saya mempunyai kelapangan sekarang. Sebab itu saya boleh menjawab mesej daripada setiap peminat," kata Maira dalam laman twitternya.
 
Maira yang baharu menduduki peperiksaan SPM bercadang untuk mengikuti kursus bahasa Inggeris sebelum mengejar cita-citanya untuk menjadi pensyarah dan pramugari.
 
Bagaimanapun, Maira berkata beliau belum mengambil slip keputusan SPM kerana saya menaruh harapan bapa saya akan pulang ketika itu".
 
Maira juga mengucapkan terima kasih kepada peminatnya atas sokongan dan galakan mereka sambil meminta mereka mendoakan bagi 239 penumpang dan anak kapal dalam Penerbangan MH370.
 
Penerbangan MH370, yang membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal, hilang pada 8 Mac kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL pukul 12.41 tengah malam.
 
Isnin lepas, Perdana Menteri Datuk Seri Naijb Tun Razak mengumumkan bahawa Penerbangan MH370 "telah berakhir di selatan Lautan Hindi". - Bernama