Followers

Nuffnang

oyabun

0

Posted by Unknown | Posted on 11:56 PTG | Posted in

sumber :-

oyabun


Pengundi Islam Kajang diminta tolak outright Anwar?

Posted: 03 Mar 2014 11:47 PM PST


Para pengkaji politik daripada kalangan NGO-NGO Islam telah mengenalpasti secara berfakta lebih 20 alasan syar'i mengapa pengundi DUN Kajang semestinya menolak Anwar Ibrahim . Antara alasan syar'i yang telah disenaraikan termasuklah :

1. Persoalan aqidah dalamana Anwar Ibrahim dikatakan berpegang dengan fahaman pluralisme yang menganggap tiada ada mana-mana satu agama lebih superior dari agama lain. Dalam ertikata lain Anwar Ibrahim menganggap status Islam sama saja dengan agama-agama samawi dan bukan samawi

2. Persoalan murtad dalamana Anwar Ibrahim dikatakan bersetuju bahawa memilih pegangan agama adalah hak individu apabila seseorang itu telah mencapai satu peringkat umur.

3. Persoalan penggunaan Kalimah Allah dalamana Anwar Ibrahim dilaporkan secara terbuka menyokong penggunaan Kalimah Allah oleh penganut agama lain termasuk melalui ucapan beliau didalam gereja baru-baru ini. Pandangan sedemikian amatlah bertentangan dengan titah Sultan Selangor dan keputusan Majis Fatwa Kebangsaan dan Negeri.

4. Anwar Ibrahim dalam beberapa ucapan menyentuh persoalan agama terutamanya dalam program-program diadakan diluar negara. Dengan lantang beliau mempamerkan sikap liberal beliau terhadap beberapa perkara asas berkaitan dengan amalan agama seperti amalan songsang LGBT dan beberapa tuntutan penyokong-penyokong gerakan Hak Asasi Manusia.

5. Anwar Ibrahim terlibat secara langsung dengan gerakan Yahudi Antarabangsa di Amerika dan di Eropah. Pandangan beliau mengenai "two states solution" untuk menyelesaikan persoalan Palestin bukan sahaja tidak dapat diterima oleh masyarakat Islam sedunia, pandangan sedemikian juga mendapat bantahan keras daripada pemimpin Hamas.

Ikuti kenyataan media penuh oleh Dr Hasan Ali.



Sumber : Minaq Jinggo

Wasabi Oyabun..

Panglima Perang Cyber

0

Posted by Unknown | Posted on 11:54 PTG | Posted in

sumber :-

Panglima Perang Cyber


Suspek Hina Al Quran di Besut Berjaya Ditahan @PDRMsia -Tahniah!

Posted: 04 Mar 2014 08:39 PM PST

Semalam kecoh rakaman video dan gambar kejadian majid menghina kitab suci Al Quran di Best semalam.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:52 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PETRONAS BUAT HAL LAGI... APA NI??? @NAJIB@UMNO

Posted: 04 Mar 2014 11:37 PM PST


Apa dah jadi dengan Petronas ni? Teruklah kerajaan Barisan Nasional (BN) lepas ni kena hentam dengan rakyat terutamanya pihak pembangkang akibat prestasi GLC terbesar tersebut. Ini semua salah Perdana Menteri akibat terlalu mendengar nasihat-nasihat yang tidak betul dari para penasihat yang tidak berkaliber, makan gaji buta, tak berhemah, cuai bla...bla...bla...pot pet pot pet sampai terhambur nasi dalam mulut tu.

Tapi jangan terkejut ini cuma gimik ini. Ia hanya akan berlaku sekiranya Petronas mencatatkan kerugian demi kerugian dalam pendapatan tahunan mereka.

Hakikatnya, Petronas pada tahun 2013 telah mencatat keuntungan RM65.58 bilion berbanding RM59.52 bilion pada tahun 2012 sebelumnya. Hasil keuntungan tersebut membolehkan Petronas membayar sumbangan dividen RM27 bilion kepada kerajaan tahun lepas.

Petronas meraih pendapatan sebanyak RM317.3 bilion bagi tahun 2013 berbanding RM291 bilion tahun 2012. Peningkatan pendapatan ini didorong oleh kadar jualan minyak mentah, gas diproses serta produk-produk petroleumnya selain pengukuhan Dolar Amerika syarikat berbanding Ringgit Malaysia.

Hasil usaha berterusan Petronas juga dapat meningkatkan asetnya dari RM528.7 bilion berbanding RM48.2 bilion tahun 2012. 

Utusan Malaysia Rabu 5 Mac 2014 m/s 17

Kami mengeluarkan berita ini kerana mahu rakyat tahu mengenai kejayaan yang diraih oleh sebuah syarikat petroleum milik negara yang suatu masa dulu cuba dicagarkan kepada pihak asing kerana berpendapat cukuplah Malaysia menerima pelaburan dari syarikat minyak asing yang lain. 

Bahkan apabila puak-puak tersebut melihat kejayaan Petronas maka mereka membayangkan akan menggunakan semua rezab dan aset Petronas untuk mempercumakan tol, pendidikan dan memberi pelbagai elaun kepada rakyat menggunakan semua wang dari Petronas jika mereka berjaya mentadbir negara ini. 

Hujah mereka negara seperti Venezuela dan Cuba mampu memberikan pendidikan percuma kepada rakyat. Kononnya negara-negara pengeluar minyak di Tanah Arab mampu memberikan elaun kepada rakyatnya yang menganggur.  Bayangkan jika puak-puak ini berjaya mentadbir negara ini dan model negara-negara tersebut dilaksanakan di negara ini sudah tentu kita akan bankrap kerana situasi ekonomi di negara tersebut jauh berbeza dengan negara kita. 

Di negara Arab hampir 95% barang pengguna terpaksa diimport dan harganya mahal. Manakala di negara Venezuela dan Cuba kini rakyatnya bangkit memberontak akibat kerajaan mula memotong elaun itu ini yang selama ini banyak diberikan kepada rakyatnya kerana negara tidak lagi mampu menanggung beban kebajikan yang merencatkan pertumbuhan ekonomi negara-negara mereka.

Justeru hentikanlah fantasi tersebut. Lihatlah pada realiti. Bersyukurlah pada nikmat yang diberikan. Berusahalah untuk memperbaiki ekonomi diri, bukan mengharapkan semuanya free dan dimansuhkan sepertimana yang dijanjikan siang malam oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. 

Kami yakin berita baik tetap akan dimanipulasikan oleh pihak pembangkang kononnya keuntungan Petronas ini sepatutnya lebih tinggi tetapi kerajaan BN tak pandai urus negara dan GLC. Kerajaan juga bakal difitnah kononnya mengambil banyak keuntungan dan sembunyi fakta keuntungan Petronas ini. 

Hatta akan terdapat juga suara yang mengatakan keuntungan Petronas ini hanya atas kertas saja. Semuanya nak sedapkan hati rakyat yang terbeban dengan kos sara hidup...bla...bla...bla pot pet pot pet lagi.  Itulah kerja mereka mengutuk kerajaan setiap masa tetapi apa pula jasa mereka membantu kesusahan rakyat?

Fikir-fikirlah...


KAFIR BERTEKAK DENGAN UMAT ISLAM KENA HALAU, TAKBIR!

Posted: 04 Mar 2014 07:10 PM PST



Inilah wajah kapir yang sengaja buat provokasi terhadap umat Islam sepanjang perbicaraan kes kalimah Allah. Bukan saja mempertahankan penyelewengan akidahnya tetapi juga mempertahankan penyalahgunaan kalimah Allah oleh bukan Islam atas alasan hak asasi manusia.Mujur tak kena penampar oleh umat Islam

Ah Beng masih berhujah mempertahankan hak kristian terhadap kalimah Allah yang disongsangkan 

Betina Melayu yang tidak sedar diri ini mengatakan Melayu yang mempertahankan kalimah Allah menjadi lembu. Sedangkan beliau menjadi 'lembu' kepada si kapir merosakkan agamanya sendiri

Betina ini memakai baju ALLAH RABB AL ALAMIN - ALLAH TUHAN SELURUH ALAM, tetapi cuba menyebar dan mempertahankan penyalahgunaan kalimah Allah oleh puak kristian. 

.
Si betina sedang bertikam lidah dengan NGO's Islam. kenapa betina ini beria-ria membela kristian?

Si kapir ni pula tak habis-habis memprovokasikan umat Islam dengan mempertahankan hak kristian 'menggunakan' kalimah Allah. 

Sila kenal pasti wajah-wajah ini agar kita tahu siapa musuh yang diupah mengintip bantahan umat Islam di Mahkamah Putrajaya tadi. Walaupun prosiding ditangguhkan namun kita jangan terus leka kerana musuh-musuh Islam tidak pernah lalai untuk menghancurkan kita.

SUASANA PERPADUAN ISLAM UMNO PAS DI PUTRAJAYA

Posted: 04 Mar 2014 06:22 PM PST


Alhamdulillah lebih seribu umat Islam hadir memberikan sokongan turun ke perkarangan mahkamah di Putrajaya bersatu mempertahankan kesucian kalimah Allah dari penyelewengan dan penyalahgunaan oleh puak kafir nasrani.

Kumpulan umat Islam ini ada yang datang sejauh negeri-negeri di utara dan timur Semenanjung. Ada juga datang dari selatan dan seluruh pelusuk negeri dengan tujuan yang sama mempertahankan kalimah Allah. Mereka terdiri dari PERKASA, JATI, ISMA, PEKIDA, PerTIGA, UMNO, NGO's PEMBELA dan sebagainya. Dianggarkan mereka berkumpul seawal 5.00 pagi lagi bergabung hingga mencecah lebih 1,000 orang.

Tahniah atas jihad kaum muslimin ini. Sesungguhnya kita tidak redha Islam dan kalimah Allah dipermain-mainkan. Ini sebagai signal bahawa umat Islam akan bangkit memberontak jika keputusan mahkamah tidak memihak kepada mereka. 


Jadilah walaupun setakat banner, walaupun jasad tak hadir tetapi roh islam tu adalah juga





Sebahagian umat Islam sedang khusyuk mendengar ucapan dari pemimpin umat Islam.







AYUH MUSLIMIN TURUN KE MEDAN JIHAD!

Posted: 04 Mar 2014 03:56 PM PST


Hari ini adalah hari penentuan. Hari yang akan menentukan samada kesucian agama Islam dan kesucian kalimah Allah dapat kita pertahankan atau tidak. Ketepikan soal politik kepartian, ayuh sebagai kaum muslimin wajib kita mempertahankan kalimah Allah dari penyalahgunaan dan penyimpangan yang cuba dilakukan oleh kaum musyrikin.

ketahuilah kaum musyrikin yahudi dan nasrani tidak pernah jemudan putus asa untuk menghancurkan umat Islam sejak zaman Rasulullah s.a. w sehinggalah kita dalam pelbagai bentuk ancaman dan serangan.  

Kita berhadapan dengan dugaan dan cubaan yang getir. namun percayalah jika kita bersatu mempertahankan dan melindungi agama Islam ini, Insya Allah Allah akan memberikan kejayaan buat kita dengan pelbagai cara kemenangan.

Kepada para Hakim, Tuan-tuanlah bertanggungjawab memustukan keputusan. Andaikata Tuan-Tuan khianat sesungguhnya kutukan Allah dan manusia jualah yang akan Tuan-Tuan terima kelak. Sesungguhnya umat Islam akan terus mengenang apa yang telah Tuan-Tuan lakukan terhadap agama Islam ini.

Ayuh kita turun bersatu mempertahankan kesucian kalimah agung ini. Kepada yang tidak dapat hadir teruskan berdoa kepada Allah semoga kita beroleh kemenangan jua akhirnya.

Allah Akhbar...Allah Akhbar....Allah Akhbar!

(SURAT FAEKAH?) CERMIN DIRI DULU SEBELUM JADI MB SELANGOR

Posted: 04 Mar 2014 04:56 AM PST

Aidc - Saya sudah katakan awal-awal dulu lagi bahawa Kajang Move adalah tidak munasabah, idea orang gila dan tidak siuman. Rafizi, Azmin Ali dan Anwar memberi penerangan yang sangat lemah kepada rakyat, melambangkan kejujuran dan keikhlasan mereka di Kajang dipersoalkan oleh rakyat Selangor sendiri.

Dari dulu lagi Anwar sebenarnya seorang yang berpenyakit cemburu dan irihati. Apabila kami menaiki kereta kerajaan, memiliki pemandu, bodyguard dan beberapa keistimewaan lagi di dalam kerajaan Selangor, Anwar sangat irihati terutama kepada Tan Sri Khalid Ibrahim kerana dia perlu membayar semua itu jika mahu menikmatinya.

Sebab itulah Anwar mahu bertanding di Kajang, supaya dia boleh menjadi Menteri Besar dan setersunya mengembirakan kawan-kawan bawah skirtnya seperti Rafizi dan Azmin Ali.

Sebenarnya Value yang Tan Sri Khalid Ibrahim bawa di Selangor sangat tinggi khususnya di dalam bidang perniagaan dan ekonomi rakyat Selangor. Anwar sendiri tidak mempunyai value yang setinggi itu untuk rakyat Selangor, apatah lagi Azmin Ali.

Biarlah saya berterus-terang bahawa 'the most brand' yang Tan Sri Khalid Ibrahim ada tidak ada pada Anwar. Benar kata Tun Dr. Mahathir, Anwar sebenarnya stupid man. Sebenarnya Anwar cemburu dengan TS Khalid Ibrahim , so untuk mematikan semua ini 'better stop' Tan Sri Khalid Ibrahim daripada membesar di Selangor.

Anwar going back perangai lama masa dia baru masuk UMNO dulu, sama cara Anwar sacking Ghafar Baba, Anwar tahu jika Ghafar Baba naik dia tidak akan diberi muka kerana adanya Pak Lah dan Sanusi Junid. Inilah nilai-nilai yang masih melekat di dalam otak Anwar dan Azmin. Betul kata Hishamudin Rais, dalam badan Anwar dan Azmin sangat kuat lagi DNA UMNO.

Sebenarnya kita mempertahankan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor untuk berjuang menentang nilai-nilai UMNO yang masih ada di dalam diri Anwar dan Azmin. Percayalah jika kita tidak menghalang kerakusan Anwar dan Azmin, the end story of Tan Sri Khalid ialah dia akan dimatikan.

MOU mengenai air itu adalah untuk kebaikan rakyat Selangor walaupun kita menandatangani perjanjian persefahaman itu dengan Kerajaan Persekutuan. Ini hal kepentingan rakyat. Azmin menentang kerana dia mahu membuat beberapa billion ringgit untuk dirinya dalam perjanjian itu. 

So, sekali lagi kita bertanya apa beza UMNO dgn Azmin. Ada orang pun berkata Skandal betina Azmin tempohari bukan. Isunya sekarang, mengapa kita mesti telan nilai-nilai UMNO yang masih bersarang di dalam badan Anwar dan Azmin. 

Ingatlah kita akan kehilangan sokongan rakyat Selangor kerana PKR sekarang sudah menjadi seperti UMNO. Nilai-Nilai Azmin, Anwar sama sahaja dengan UMNO.

Maka itu, untuk situasi menang-menang, kita tidak perlukan apa-apa keputusan di Kajang. Kajang Move itu sebenarnya tidak munasabah. Kalau Anwar tidak bertanding pun kita still remain the government of Selangor. Anwar pula kekal juga sebagai MP di Permatang Pauh. 

Bagi saya tidak perlu kita datang ke Kajang, Tan Sri Khalid Ibrahim sudah cukup lengkap good enough to the peoples of Selangor. Azmin pun tetap kekal MP di Selangor, Kajang Move ini hanya untuk menjadikan Azmin, Rafizi dan Anwar berleluasa di dalam kerajaan Selangor.

Kesimpulan saya mudah,  Tan Sri Khalid Ibrahim adalah good values for PKR and for Selangor. Jika kita membunuh Tan Sri Khalid Ibrahim bermakna kita juga membunuh PKR di Selangor.

So, fikir-fikirkanlah.

F. Shah Alam.


KATA ANWAR : JESUS ADALAH NABI ISA, NABI ISA ADALAH JESUS

Posted: 04 Mar 2014 02:30 AM PST


Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa Jesus tokoh utama agama Kristian adalah individu yang sama dengan nabi dalam kepercayaan Islam iaitu Isa alaihissalam.
Menurut kepercayaan Islam, Isa alaihissalam adalah salah seorang nabi yang dibangkitkan sebelum munculnya nabi dan Rasul terakhir Muhamad SAW.
"Saya orang Islam. Jesus bermaksud Isa. Saya tak kata Isa sahaja, saya kata Isa alaihissalam (sejahtera ke atasnya). Ada yang bertanya saya doakan untuk Jesus, saya kata ya, untuk Nabi Isa," katanya dalam kuliah Maghrib di Surau Al-Muqaddis, Kajang, 3 Mac.
Anwar berkata demikian ketika mempertahankan kehadirannya ke gereja pada pertengahan Februari lalu yang dikritik oleh sesetengah umat Islam di negara ini.
"Gereja ada saliblah. Bukan saya pergi gereja tetapi dewannya. Masa saya Abim, saya pergi. Soalnya masa saya pergi, saya kata bahawa Islam menghormati perbezaan kaum dan warna kulit," kata Anwar dilaporkan The Malaysian Insider yang bertajuk "Saya ke gereja doakan Nabi Isa, kata Anwar."
Ini bukan merupakan kali pertama, Anwar membuat kenyataan bahawa Jesus adalah Isa alaihissalam.
Pada tahun 2009, ketika Anwar berucap dalam program 'Muslim Christian Interfaith Conference' di Perth, Australia, beliau turut membuat kenyataan yang sama.
"Saya dilahirkan muslim. Saya percaya terhadap Islam..Apabila anda merujuk kepada (Nabi) Musa..Mosses atau (Nabi) Isa..Jesus.
"Saya tidak angkuh..saya selalu mengangungkan (Nabi) Isa AS..semoga dirahmati dan dicucuri ke atasnya.
"Kita (Muslim) tidak memanggil Jesus, tetapi Nabi Isa AS," katanya.

SELINGAN: BERITA YANG TIADA DALAM OTAK PEMBANGKANG...

Posted: 04 Mar 2014 12:30 AM PST


BERITA EKONOMI: Harga minyak sawit (MSM) melonjak ke paras tertinggi harian dalam tempoh hampir 18 bulan iaitu RM2,860 setian tan. Harga sawit dijangka mampu mencecah RM 2,900 setan jika cuaca panas dan kering berlanjutan dalam tempoh beberapa bulan ini.

Kenaikan harga MSM juga dipengaruhi oleh suasana kering yang menjejaskan tanaman soya di benua Amerika Syarikat khususnya di Brazil yang terpaksa menanggung kerugian akibat banyak pokok kering dan kurang mengeluarkan hasil.

Selain itu, permintaan terhadap minyak sawit biodiesel sebagai bahan bakar alternatif juga meningkat ekoran ketegangan politik antara Russia dan Ukraine turut mempengaruhi harga komoditi tersebut. Sementara harga minyak mentah global telah meningkat US$2.06 kepada US$104.65 setong iaitu paras tertinggi sejak 23 September 2013 lalu.

Maklumat dan fakta ini mungkin tidak ada dalam kamus pemikiran puak pembangkang, apatah lagi akan disiarkan dalam akhbar-akhbar atau portal-portal mereka. Jarang sekali berita ekonomi ini akan keluar dalam Suara Keadilan mahupun Harakah ataupun RoketKini. Apa yang ada semuanya cerita buruk, negatif, hasut dan benci yang sengaja mahu membakar kemarahan rakyat kepada kerajaan BN. Bahkan mereka mahu penyokong mereka hidup tanpa mengetahui fakta sebenarnya. Inilah yang sering berlaku dalam ceramah-ceramah fitnah mereka saban hari.

Sengaja kami siarkan Berita Ekonomi ini supaya rakyat tahu bahawa naik turun harga komoditi bukanlah disebabkan oleh kerajaan atau individu tertentu dalam BN. Tetapi ia ditentukan oleh sistem pasaran terbuka dan global. 

Hidup ini biarlah cerdik sikit, jangan jumud dan taksub kerana ia akan merosakkan diri sendiri, keluarga, bangsa dan negara kita. Bersyukurlah pada nikmat yang ada, berterima kasihlah pada yang berjasa. Meskipun sedikit, ia tetap ada dari takda langsung harapkan janji air liur jer lebih ...




DARUL EHSAN TODAY

0

Posted by Unknown | Posted on 11:50 PTG | Posted in

sumber :-

DARUL EHSAN TODAY


Apa Yang Korang Faham Dari Tweet Nie...?

Posted: 04 Mar 2014 08:04 PM PST

Tweet ini merujuk kepada kes seorang anggota polis yang telah dibunuh oleh penjenayah warga asing di klang semalam.

Jadi apa yang korang semua faham dengan tweet mangkok nie?

Al-Fatihah buat anggota polis yang terkorban...

Kami Sokong Tokguru

0

Posted by Unknown | Posted on 11:43 PTG | Posted in

sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Perbuatan Biadab,Masjid Diceroboh,Al-Quran Di Hina(update video)

Posted: 04 Mar 2014 08:31 AM PST

Kejadian berlaku di tiga masjid.
Masjid Kg Limbongan Kg Raja,Masjid Nasharuddin Shah, Kg Raja dan Masjid Ulul Albab, Jerteh Terengganu

Al Quran  dilihat disepahkan di dalam dan tangga Masjid.Bahkan tergamak pihak terbabit memasukkan Al Quran dalam mangkuk tandas.Selain itu peralatan Masjid turut dirosakkan.
Sama2 lah kita berdoa dan bersembahyang hajat semoga pihak yang melakukannya menerima balasan yang setimpal dengan perbuatan mereka.Kejadian turut dilaporkan Harian Metro]






Berita penuh disini>.

Belantan

0

Posted by Unknown | Posted on 11:32 PTG | Posted in

sumber :-

Belantan


Khalid akhirnya akui ada konflik dalaman?

Posted: 04 Mar 2014 08:11 AM PST


Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini secara terbuka mengakui berlaku konflik dalaman antara beliau dan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali.

Beliau berkata, pertelingkahan dengan Azmin bagaimanapun tidak akan memberi kesan kepada PKR, pembangkang dan juga peluang kemenangan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang.

Katanya, pertelingkahan tersebut tidak mempunyai kaitan langsung dengan jumlah undi.

"Kadang-kadang lebih ramai orang suka buat pilihan (mengundi kita) pula. Jadi, awak kena faham sesuatu pertelingkahan dalaman tidak ada kaitan dengan jumlah undi.

"Kita telah lihat perkara ini tetapi asalkan rakyat jangan anggap perkelahian itu akan merosakkan parti dan (seterusnya) memberi undi tidak percaya, sudahlah," ujarnya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas merasmikan Perhimpunan Perdana Badan Pengurusan Bersama (JMB), Perbadanan Pengurusan (MC) dan Anugerah Komuniti Bestari K-Star Pangsapuri Negeri Selangor 2013 di Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS) dekat sini hari ini.

Pada Jumaat lalu, Abdul Khalid mengumumkan hasrat mahu bertanding merebut jawatan Timbalan Presiden PKR yang kini disandang oleh Azmin pada kongres parti itu Mei ini.


Hubungan kedua-dua individu ini dilaporkan 'tidak begitu mesra' apabila Azmin sering mengkritik pentadbiran kerajaan negeri melibatkan beberapa isu.

Dalam pada itu, Abdul Khalid berkata, landskap politik di negara ini sememangnya terdedah banyak siri pertelingkahan dalaman parti dan persengketaannya dengan Azmin adalah salah satu contoh daripadanya.

"Saya rasa sama seperti yang Presiden parti, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail katakan, semua ini adalah penilaian demokrasi dan asas perjuangan parti," katanya.

Sehubungan itu, beliau meminta Penasihat DAP, Lim Kit Siang agar tidak bimbang dengan perkembangan tersebut kerana pertelingkahan tersebut adalah satu perkara biasa dalam politik.

"Kita menghargai pengetahuan dan pengamatan kepimpinan DAP. Namun dalam politik, saya tidak tahu negara lain, tetapi itu adalah sesuatu yang biasa di Malaysia. Terdapat juga pergaduhan dalam UMNO," katanya

Kit Siang sebelum ini mengaku wujud masalah dalaman dalam pakatan pembangkang dan PKR serta membayangkan masalah itu sekiranya berterusan boleh membawa kepada kekalahan pakatan pada PRK DUN Kajang.

Suara Politik
Belantan

MIMPI SENJA

0

Posted by Unknown | Posted on 11:27 PTG | Posted in

sumber :-

MIMPI SENJA


Kabinet Sarawak umpama kereta buruk dicat semula

Posted: 04 Mar 2014 07:29 PM PST

KUALA LUMPUR: Majlis Istiadat Angkat Sumpah Pelantikan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dan Menteri-menteri Muda Negeri Sarawak menyaksikan tiada rombakan besar berlaku dalam portfolio penting kerajaan negeri.

Dengan senarai muka-muka lama sejak era Taib Mahmud masih lagi mendominasi jawatan penting dalam pentadbiran negeri.

Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Adenan Satem sendiri mengumumkan beliau menerajui portfolio Kewangan dan Perancangan Sumber dan Alam Sekitar.

Pelantikan baru ini menyaksikan juga seorang menteri menjawat lebih dari satu kementerian malah ada yang menjawat 3 kementerian sekaligus.

Bagi PAS negeri, ia sesuatu yang nampak tempang menandakan betapa ketandusannya kepimpinan kerajaan BN Sarawak dalam melahirkan pemimpin muda.

"Seharusnya wakil-wakil rakyat muda perlu digilap bakatnya dalam BN Sarawak dan diberi peluang agar mempersiapkan diri mereka untuk memikul tanggungjawap besar nanti," ujar Ketua Penerangan PAS negeri, Andri Zulkarnaen Hamden (gambar).

Menurutnya, menteri kanan yang sudah berkhidmat berpuluh tahun seharusnya peka dengan kelemahan diri dan membuka ruang serta laluan kepada generasi muda bagi menggantikan mereka.

Tambahnya, tiada apa yang boleh dibanggakan oleh rakyat Sarawak atas rombakan kecil kabinet baru yang diumumkan itu.

"Kabinet baru ini umpama kereta buruk yang hanya dicat semula," ujarnya lagi.

Katanya, kalau diamati perkembangan BN Sarawak terutama parti PBB, ia sudah tidak mendapat tempat di hati generasi muda.- Harakah Daily

"Sebab itulah mereka gagal melahirkan kepimpinan muda yang berwibawa kalau ada pun masih belum layak dan tidak mampu untuk menggugat yang tua," katanya.

BERSIH lancar kempen sokong Mejar Zaidi

Posted: 04 Mar 2014 08:40 AM PST


Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) melancarkan kempen untuk menggesa Majlis Angkatan Tentera Malaysia menggugurkan kesemua pertuduhan ke atas seorang pegawai pasukan tersebut Mejar Zaidi Ahmad berhubung isu dakwat kekal dalam pilihan raya umum lalu.

Pengerusi BERSIH Maria Chin Abdullah berkata NGO itu juga akan mengemukakan tuntutan rasmi kepada Majlis Angkatan Tentera agar kesemua tujuh pertuduhan ke atas juruterbang Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) itu.


Katanya, "Kempen Rakyat Sokong Mejar Zaidi" itu meminta pengguna media sosial memuatkan gambar dengan slogan sokongan kepada Mejar Zaidi melalui laman Facebook dan Twitter.

Katanya, kempen itu bermula pada bulan April apabila TUDM memulakan perbicaraan ke atas pegawai berusia 45 tahun itu.

"Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sendiri telah mengaku dalam laporan media mengenai kegagalan dakwat kekal, yang turut dilaporkan oleh ratusan pengundi.

"Jadi kenapa pula tindakan ini diambil terhadap Mejar Zaidi yang berkata apa yang benar demi kepentingan awam?

"BERSIH 2.0 percaya bahawa ramai rakyat Malaysia merasakan Mejar Zaidi tidak seharusnya dihukum tetapi disanjungi kerana kejujuran dan keberaniannya untuk menegakkan kebenaran," kata Maria dalam kenyataannya.

Zaidi mungkin kehilangan pencen dan faedah lain sekiranya didapati bersalah, katanya lagi yang menganggap perkara itu sebagai ketidakadilan yang tidak boleh diterima oleh rakyat

Beliau meminta pengguna media sosial menggunakan slogan "Gugur Pertuduhan Mejar Zaidi" atau "Hukum SPR, bukan Mejar Zaidi" dan juga hashtag #sokongzaidi.

Maria turut menyeru orang awam agar menunjukkan sokongan kepada Mejar Zaidi dengan menghadiri perbicaraan pada 8 April hingga 10 April 2014 di Mahkamah Tentera TUDM Sungai Besi, Kuala Lumpur.

Pegawai yang bertugas di Pengkalan Udara Butterworth itu pada 7 Februari lalu mengaku tidak bersalah atas lima pertuduhan mengikut Seksyen 50(2) Akta Angkatan Tentera 1972 atas tuduhan memberi kenyataan media berkenaan isu dakwat kekal.

Beliau juga mengaku tidak bersalah atas dua lagi tuduhan menghantar khidmat pesanan ringkas berbaur politik dan hasutan, mengikut di bawah Seksyen 50(2) Akta Angkatan Tentera 1972. - mkini

Subhanallah, Al-Quran tetap utuh dalam kereta yang hangus terbakar

Posted: 04 Mar 2014 02:35 AM PST

Salinan Al-Quran tetap utuh dalam kereta hangus terbakar
KUALA LUMPUR- Subhanallah, salinan Al-Quran tetap dalam keadaan utuh dalam kereta yang hangus terbakar di wilayah Jazan selatan Arab Saudi.
"Pemandu itu berkata kepada saya, kereta itu adalah milik ayahnya yang selalu menyimpan salinan Al-Quran di dalamnya," kata seorang saksi, harian Emirates melaporkan pada 2 Mac lalu.
Pengakuan dari pemiliknya menurut harian Saudi, dia sedang memandu keretanya di wilayah selatan Jazan Saudi dan secara tiba-tiba kereta terbakar, sehingga memaksa dia menyelamatkan diri dengan melompat keluar dari keretanya.
Beberapa saksi memeriksa pemandu tersebut dan keadaan keretanya, mereka menjumpai salinan Al-Quran satu-satunya barang yang tetap utuh dalam kereta yang hangus terbakar.
"Ketika saya melihat ke dalam kereta yang hangus tersebut, saya terkejut melihat semuanya hancur dan hangus kecuali salinan Al-Quran yang masih utuh," katanya dipetik blog Detik Islam.
"Saya memutuskan untuk mendokumentasikan keajaiban ini dengan telefon bimbit saya."
Al-Quran adalah wahyu dari Allah, Pencipta alam semesta dan dunia beserta isinya. -Harakahdaily

GOSIP : Erra Fazira rapat dengan Ku Nan pula?

Posted: 03 Mar 2014 11:45 PM PST


Aktres terkenal tanahair, Erra Fazira menafikan mengenali secara rapat Menteri Wilayah Persekutuan dan ahli parlimen Putrajaya Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Terkejut dengan perkara itu, Erra menyifatkan desas desus yang mengatakan hubungannya dengan Tengku Adnan itu hanya gosip semata-mata, lapor Berita Harian hari ini.




"Tolong jangan kaitkan saya dengan mana-mana lelaki hanya kerana dengar gosip. Saya tiada masa untuk berfoya-foya," katanya seperti dilapor akhbar itu.

Laporan itu juga menyebut, bekas ratu cantik Malaysia menjelaskan beliau tiada masa untuk menjalin hubungan istimewa apatah lagi untuk diri sendiri juga tidak mencukupi.

"Selalunya, Januari atau Febuari adalah masa untuk saya bawa kakitangan bercuti. Namun, disebabkan terlalu sibuk, saya tidak sempat berbuat demikian.

"Jadi, bila masa untuk saya jalin hubungan, sedangkan untuk diri sendiri pun saya tidak cukup masa?," kata Erra yang baru bercerai talak satu dengan Engku Emran Engku Zainal Abidin pada 18 Febuari lalu.

Laporan itu juga menyebut, sejak bercerai, ini kali pertama Erra dikaitkan dengan lelaki lain.


Berita Harian semalam melaporkan Tengku Adnan turut menafikan mempunyai hubungan dengan bintang filem Sembilu itu, bahkan menegaskan dirinya cukup bahagia dengan perkahwinan sekarang. mkini

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:15 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


UMCEDEL's obsession with Anwar is uncanny

Posted: 04 Mar 2014 11:00 PM PST



KUALA LUMPUR: Former Minister in the Prime Minister's department Datuk Zaid Ibrahim has questioned the integrity of Universiti Malaya Centre for Elections and Democracy (Umcedel) director Prof Dr Mohammad Redzuan Othman and accused the latter of being "obsessed" with Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim. 

Taking issue with Redzuan's statement that he (Zaid) had once "licked" Anwar, Zaid who was once a PKR man after he left Umno, wrote in his blog, The Zaidgeist, that Redzuan did not need to put on an emotional display of exaggerated anger solely because of what He (Zaid) wrote and was baffled as to why Redzuan was obsessed with Anwar stating that almost every major Umcedel's research is focused on Anwar.

Zaid wrote: "Saya merujuk kepada kenyataan Profesor Redzuan Othman dari UMCEDEL dalam The Malaysian Insider beberapa hari lalu yang berkata saya pernah menjilat Anwar, sedangkan dia tidak.

Sebagai seorang Profesor yang sepatutnya tebal dengan integriti akademik dan profesionalisme, Profesor Redzuan tidak sepatutnya menunjukkan emosi dan kemarahan yang keterlaluan kepada saya semata-mata kerana tulisan saya. Malu nanti pelajar pelajar diuniversiti Malaya."

"Saya hairan kenapa Profesor Redzuan terlalu obsess dengan Anwar. Hampir semua kajian utama UMCEDEL akan difokus kepada Anwar seolah-olah politik Malaysia ini berkait dengan Anwar semata-mata."

Mengapa kajian UMCEDEL tidak focus sama kepada Datuk Nik Aziz, Datuk Seri Hadi, Tun Mahathir Mohamad atau Lim Kit Siang?"

Read on in The Mole

Homosexual lover?

Kerisauan mahkamah Mac 6 dan 7 bakal gagalkan 'Kajang move'

Posted: 04 Mar 2014 08:03 PM PST


Kenyataan hakim mahkamah rayuan menegur Anwar cuba menyalahguna proses mahkamah dengan cuba memohon kali ketiga untuk menolak Tan Sri Shafee Abdullah sebagai pendakwa betul-betul merisaukan penyokongnya.

Menggunakan hujah yang sama, Anwar mohon Shafee untuk kali ketiga dengan hujah yang sama supaya di larang mewakili kerajaan untuk mendakwa.

Shafee menimbukan isu melengahkan proses perundangan dan memohon kos mahkamah dikenakan ke atas Karpal dan Anwar. Turut ditimbulkan dalam hujahnya adalah usaha semakkan latarbelakang yang begitu terperinci selain keatas dirinya dan hanya berhasil menemukan satu kesalahan kecil sahaja 'single minor convicted' untuk mengetepikan dirinya.

Disamping itu, yang membuat mereka lagi risau adalah menolakkan permohonan Anwar Ibrahim untuk mengemukakan lagi rayuan untuk membenarkan Jude Blacious Pereira dipanggil semula sebagai saksi kes liwat II ditolak oleh lima panel hakim Mahkamah Persekutuan Putrajaya.


Kini mereka hanya mengharapkan kehadiran penyokong saja untuk menyelamatkan Anwar dari kembali ke tempat yang dia paling layak iaitu penjara!!!

Salam semua, bantu sebarkan!

Khamis dan Jumaat, 6 & 7 Mac merupakan dua hari yg amat mustahak di mana kes rayuan Fitnah 2 akan sampai ke penghujung. Keputusan mahkamah sama ada DSAI bebas atau dipenjara mungkin dibuat seawal hari Jumaat ini.

Oleh itu, kita perlu hadir beramai-ramai di Mahkamah Rayuan, Putrajaya jam 9 pagi pada kedua-dua hari itu untuk memberi sokongan penuh kepada Ketua Umum kita, DS Anwar Ibrahim.

Tolong sebarkan maklumat ini, dan mari kita TURUN!


Mereka mengharapkan kehadiran ramai penyokong oleh menakutkan hakim sebagaimana dilakukan di Mahkamah Tinggi Jalan Duta beberapa tahun lepas.

Anwar tidak lagi boleh berhelah dengan ima hakim mahkamah persekutuan.

Pagi ini keputusan mahkamah rayuan tentang kalimah Allah

Posted: 04 Mar 2014 04:00 PM PST


Kalimah Allah : Rayuan Gereja 5 Mac

PUTRAJAYA – Pendengaran permohonan Gereja Katolik bagi kebenaran merayu terhadap keputusan Mahkamah Rayuan bahawa penerbitan mingguannya The Herald dilarang menggunakan kalimah Allah dijadual semula ke 5 Mac.

Ketua Unit Komunikasi Korporat dan Hubungan Antarabangsa, Pejabat Ketua Pendaftar Mahkamah Persekutuan Mohd Aizuddin Zolkeply, semasa dihubungi mengesahkan tarikh pendengaran telah dijadual semula ke 5 Mac.

Pendengaran permohonan gereja bagi kebenaran merayu pada awalnya dijadualkan pada 24 Feb.

Sementara itu, seorang daripada peguam yang mewakili gereja itu, S Selvarajah berkata beliau dimaklumkan pada Isnin oleh timbalan pendaftar Mahkamah Persekutuan mengenai pertukaran tarikh pendengaran itu.

Katanya timbalan pendaftar memberikan pengesahan secara lisan mengenai tarikh baharu itu.

Selvarajah berkata beliau dimaklumkan tarikh lebih awal itu tidak sesuai untuk beberapa hakim yang menjadi anggota panel untuk mendengar permohonan itu.


Pada 14 Okt tahun lepas, panel tiga hakim Mahkamah Rayuan diketuai hakim Mahkamah Persekutuan Datuk Seri Mohamed Apandi Ali sebulat suara membenarkan rayuan kerajaan untuk melarang The Herald daripada menggunakan kalimah Allah.

Mahkamah mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi yang membenarkan penerbitan itu menggunakan kalimah Allah.

Pada 2009, gereja Roman Katolik diketuai Archbishop Murphy Pakiam memfailkan permohonan semakan kehakiman menamakan Kementerian Dalam Negeri dan kerajaan sebagai responden, memohon antara lain, diisytiharkan keputusan kementerian melarang penggunaan kalimah Allah dalam The Herald adalah tidak sah.

Majalah mingguan itu, diterbitkan dalam empat bahasa, telah menggunakan kalimah Allah untuk merujuk kepada Tuhan dalam seksyen bahasa Malaysia, khusus untuk penganut Katolik di Sabah dan Sarawak.


Pada 31 Dis, 2009, Mahkamah Tinggi mengisytiharkan keputusan Kementerian Dalam Negeri melarang The Herald daripada menggunakan kalimah Allah adalah salah di sisi undang-undang, batal dan tidak sah.


Gereja memfailkan permohonan bagi kebenaran merayu ke Mahkamah Persekutuan pada 11 Nov tahun lepas dengan mengemukakan 26 soalan mengenai Mahkamah Persekutuan, undang-undang pentadbiran dan kuasa mahkamah untuk membenarkan Menteri Dalam Negeri melarang penggunaan perkataan teologi (Tuhan).

Soalan berkaitan perlembagaan yang dikemukakan oleh barisan peguam yang mewakili gereja itu adalah untuk membahaskan mengenai Islam sebagai agama persekutuan, kebebasan bersuara, beragama dan hak kepada pendidikan agama.

Dalam kes sivil di Mahkamah Persekutuan, pemohon perlu mendapat kebenaran daripada mahkamah bagi membawa perkara itu untuk rayuan – BERNAMA

Apa maksud berjuang untuk agama, bangsa dan tanahair?

Posted: 04 Mar 2014 05:00 AM PST



1. Ramai di kalangan kita yang menyebut soal perjuangan 'Agama, Bangsa dan Negara' dalam setiap ucapan dan juga dalam meletakkan matlamat hala tuju perjuangan mereka. Tetapi berapa ramai yang faham dan menjiwai tentang apakah yang dimaksudkan dengan 'Agama, Bangsa dan Negara menurut takrifan serta hak-hak yang kita perjuangkan menurut Perlembagaan Negara.

2. Satu syarahan khas yang disampaikan oleh Y.Bhg Dato' Mohd Nor bin Abdullah, Mantan Hakim Mahkamah Rayuan Malaysia anjuran Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia pada 1 Mac 2014 telah membongkar segala rahsia yang tersurat dan tersirat dengan kata-kata keramat 'Agama, Bangsa dan Negara' ini menurut Perlembagaan Malaysia......
 AGAMA:

4.    Artikel 3 (1), Perlembagaan Persekutuan: " Islam ialah agama bagi Persekutuan; tetapi agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana Bahagian Persekutuan". Ini menjelaskan bahawa Islam adalah teras dan tunjang kepada sistem pemerintahan negara ini tanpa menyekat kebebasan hak penganut agama-agama lain untuk mengamalkan agama mereka. Kebebasan beragama ini pula hanya terhad kepada penganut-penganut agama lain sahaja; ianya tidak termasuk orang yang beragama Islam seperti yang termaktub dalam  Artikel 11 (1)......
BANGSA:
 
7.    ....... Hakikatnya bila kita menyebut bangsa maka ianya adalah merujuk kepada Orang Melayu, Orang Asli di Semenanjung, Anak Negeri Sabah dan Anak Negeri Sarawak.Kaum cina dan India tidak termasuk dalam takrifan bangsa menurut Perlembagaan Persekutuan kerana kaum Cina akan merujuk satu bangsa yang asalnya di Negara China dan kaum India adalah merujuk kepada bangsa asalnya di Negara India. Tidak ada takrifan secara khusus ....
NEGARA:

11. ...... Menurut tafsiran undang-undang di dalam Perlembagaan Persekutuan Artikel 1 (1); negara yang dimaksudkan di sini adalah Persekutuan Malaysia ....

12. ..... nama Malaysia berasal daripada perkataan bahasa Inggeri yang kata terbitannya 'Malay' bermakna Melayu. Penambahan 'sia' kepada perkataan 'Malay' membawa maksud bahawa Melayu ini adalah rumpun bangsa yang dari geografinya berjiran dengan Indonesia yang juga ada 'sia' di hujung namanya, dan begitu juga 'sia'pada nama Malaysia .....
Baca sepenuhnya di blog Abu Nawas SINI

Harga barang naik? Salahkan orang tengah DAP

Posted: 04 Mar 2014 02:30 AM PST