Followers

Nuffnang

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:56 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


PKR tak peduli rakyat: Dah kemarau, tak selesai ....baru setuju

Posted: 27 Feb 2014 08:30 PM PST


Kenapa tiba-tiba setuju Langat 2? Dah tak boleh settle isu air baru nak setuju? Baru tahu perlu dibuat Loji Langat 2 dan terowong air dari Pahang ke Selangor.

Kedua-dua projek perlu untuk rakyat ini sudah terkandas 6 tahun dan menyebabkan catuan air hari ini kerana bekalan air sudah capai 80-90% dan kapasiti proses air dah hanya tiggal 3% margin!!!!

Jika hari itu mereka kangkungkan Najib kerana komen tentang pasaran penentu harga barangan, tindakan 6 tahun kerajaan Selangor mengkangkongkan rakyat hingga hari ini rakyat Selangor jadi macam negara dunia ke 3 di Africa beratur tanpa air.

Siapa prihatin hal rakyat: Najib atau Anwar/Khalid???

PM ingatkan blogger dan media pro BN usah tertipu

Posted: 27 Feb 2014 07:00 PM PST


Isu-isu dan pandangan extrim usah diberi pubisiti. Kalau dah terlalu merepek dan celaru, usah dilayan dan cuba jawab. Kerana menjawab dan membidas memberi publisti.

Jika tak boleh tahan dan nak jawab juga, jawab tanpa beri rujukan dan sebbut isu merek untuk tidak bantu sebarkan.

Anak haram ... Melayu tegur Melayu suruh peduli Melayu pun rasis? Giler....

Posted: 27 Feb 2014 04:20 PM PST


Rasiskah untuk sebuah bangsa diminta ambil peduli hal bangsa itu sendiri? INi yang menjadi suatu yang pelik bagi sebuah rencana The Malaysian Insider, berikut:

Malaysia

Act against Utusan editor for defying reconciliation plan, Najib urged

February 26, 2014

Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has been again urged to take action against Umno mouthpiece Utusan Malaysia for continuing to stoke racial and religious fires to demonstrate his seriousness about his national reconciliation plan (NRP).

DAP adviser Lim Kit Siang today referred to an article by the paper's editor Datuk Zaini Hassan titled "Orang Melayu sudah tidak peduli dengan bangsa sendiri?" (Malays no longer care for their own race?), protesting the suggestion to remove race from official forms.

Zaini wrote that such a move would lead to Malays giving up their rights and privileges.

"If Najib wants to be the PM for all Malaysians, he should not just ignore the incitements of racial and religious animosities but he should declare a 'long-delayed' war and give no quarter to the instigators and extremists who want to destroy the fabric of Malaysia's plural society," Lim said in a statement today.

Minister in the Prime Minister's Department Tan Sri Joseph Kurup, saying Malaysians were divided by racial and religious identities after more than 50 years of independence, recently called for the removal of the "race" columns from official forms to create a national identity.

But Zaini said the suggestion was brought on by pressure from human rights organisations.

"If all Malays agree, after this there won't be any mark for race in any official forms in their country. No box which says Malay, Chinese, Indian or Others.

"The reason is, people are scared of have a phobia even to say the word Malay these days. So the word has to be erased," he wrote.

Najib in a blog posting yesterday promised to unveil the NRP and implement it over the next few months, while urging Malaysians to ignore extremist groups and not give them publicity.

"Do not give these extremists the publicity they crave. If no one reports on their actions, they will not gain the recognition they want. They will not be able recruit more people to their cause. They will fail," he said.

Lim however said Umno-linked newspapers like Utusan were behind reports encouraging extremists.

"The problem is that such vitriolic articles, inciting racial and religious animosities and hatred, are not the work of individuals but of the official newspaper of Umno, the backbone of Barisan Nasional government," he said.

"Is Najib seriously suggesting that Utusan be given a free hand to pump vitriol and stoke racial and religious animosities? Is this Najib's way to national reconciliation and national unity in Malaysia?

He said Najib should take stern action against Zaini's open defiance of the NRP by sacking him as the Utusan editor or issue an ultimatum.

"Why is Najib condoning Utusan Malaysia and other Umno leaders to continue with their irresponsible and reckless campaign to cause panic among Malays and Muslims in the country with the false impression that they are under grave threat and siege?"

Lim quoted columnist Karim Raslan, who wrote that it was ironic the "irresponsible and reckless elements" would want to cause panic that Malays and Islam are under siege, when the community has never had more reason to feel "safer" than today.

"I agree with the columnist. Karim has put his finger on the nub of the problem affecting nation building, national reconciliation and the leadership of Najib – whether he is prepared to be the PM for all Malaysians, regardless of race, religion or region," he said.

"Let us wait whether Najib will stand by Joseph Kurup who is entrusted with the portfolio of national integration, national unity and national reconciliation and who is coming under attack from the instigators and extremists in our midst. – February 26, 2014.


Kalau demikian, tutuplah sekolah cina yang hanya orang cina memikirkan tentang kepentingan bangsa mereka yang mana ianya mengenepikan agenda nasional dan menyuburkan rasisma untuk hanya pentingkanbangsa sendiri!!!! (Sindir)

Tutup NGO CIna dan Persatuan perniagaan cina yang hanya peduli hal dan kepentingan cina. (Sindir)

Mereka semua ini patut condemn Waythamoorthy yang hanya mempedulikan bangsa India kaumnya? Patut dia tak boleh peduli pasal kesusahan bangsa india. (Sindir)

Menurut pemikiran puak-puak gila dalam pembangkang dan MPKN, apa saja tentang Melayu adalah rasis dan bangsa dan penganut lain takpe....

Pemikiran membodoh-bodohkan rakyat!!!!!!!!!

Hal perpaduan tak boleh difikirkan oleh kumpulan serpihan yang kecil-kecil dan berasaskan kepentingan sendiri tapi perlu melibatkan kumpulan besar.

National Front Perpaduan akan ditubuhkan di Kelab Sultan Sulaiman Kuala Lumpur pada pukul 3 ptg hari ini. 

RBA berani kerana MCMC macam kasi kebal ke?

Posted: 27 Feb 2014 06:38 AM PST


Menurut SYA...

The BN-Pakatan Rakyat cyberwar has taken a new turn with pro-Pakatan Facebook users vowing to strike back with attempts to disable pro-BN Facebook pages.

Over the past week, netizens have been unable to access several popular pro-Pakatan Facebook pages in Malaysia, but the pages were still accessible abroad.

It is understood that opponents of these Facebook pages have mounted a coordinated campaign to report the pages for violating Facebook's policies.

In retaliation, a new page, dubbed the Pakatan Fanpages Alliance, has urged netizens to adopt the same tactics on pro-BN Facebook pages.

Among others, they have urged netizens to report the Facebook pages of blogger Papagomo and Shen Yee Aun, a former DAP member and current Utusan Malaysia columnist, who has been gloating about the actions taken against the pro-Pakatan Facebook pages.

Tit-for-tat

Illustrated instructions detailing the necessary steps were also supplied. As of noon, Shen's Facebook page remains intact.

Thus far, the Pakatan Fanpages Alliance have claimed victory in disabling access to a pro-BN fanpage known as Boikot Barangan Cina DAP, which reportedly had 62,224 followers.

The renewed "cyberwar" call was made following the disabling of the most popular Chinese pro-Pakatan Facebook page known as FB Top News.

The page has over 770,000 followers and was reportedly inaccessible in Malaysia from yesterday evening.

Six other Chinese pro-Pakatan fanpages are suffering from a similar fate. At the time of writing, the only known Malay fanpage that has been affected is Otai Reformasi II.

It is understood that two other Chinese pro-Pakatan fanpages have voluntarily disabled their pages to prevent them from being reported. - http://www.malaysiakini.com/news/255394


Hairan ... bab hina bukan Melayu atau penganut ugama lain, cepat saja dapat dikesan blog atau FB terlibat tapi Red Bean Army boleh bermaharajalela untuk hantar virus ke blog dan FB. Hack sana sini dan MCMC asyik tak boleh trace????????

Pakar dah cakap ....

Posted: 27 Feb 2014 04:30 AM PST

Mencatu air tak menyelesaikan masaalah. Masaalah lain boleh timbul dan ia bukan penyelesaian. Kesusahan buat rakyat dan serupa air di bazirkan.

Sekarang sibuk suruh tadah air....






Minta rakyat bersebar ...


Membodohkan rakyat dengan salahkan orang lain ...





Nak cuba kelentong rakyat juga .... padahal ...





Kedegilan mereka.





Padahal pakar dah cakap..



INi pakar cakap.

Pil kuda punya pasal ... PKR-PAS boleh pecah

Posted: 27 Feb 2014 02:30 AM PST


Akhirnya Presiden PAS dihukum salah oleh mahkamah dan terpaksa bayar RM2 juta di atas statement yang dianggap saman malu dari penyokong PKR. Satu hal aneh apabila Presiden sebuah komponen parti boleh disaman oleh penyokong parti komponen parti yang llain.

Maka di mana kesepakatan antara Pakatan Rakyat? Adakah cara yang begitu cacamarba begini yang dinamakan demokrasi dan kebebasan oleh puak ini?

Mana kesepakatan yang mereka war-warkan?

Jika sesama mereka, boleh bertindak demikian dan Ketua Umum PKR boleh biar saja Presiden parti lain disaman oleh penyokong partinya, adakah penghormatan PKR terhadap PAS. Adakah bermakna PAS dah tak releven pada PKR dan DAP?

Turut memikirkan bagaiman Presiden parti PAS nak bayar? Kalau ddedahlah dia banyak harta disorok. Bayangkan ....


DIketepikan jenaka, ianya serius buat ahli PAS...


MSO dah buat jangkaan

Dulu Zaid lah kesayangan PKR...

Posted: 27 Feb 2014 12:30 AM PST



Tak lama lagi ...


Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:55 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


#PRK KAJANG: TAZKIRAH JUMAAT - AWAS KEMUNCULAN DIKTATOR GANAS!!!

Posted: 27 Feb 2014 07:42 PM PST


Antara tanda-tanda kemunculan Dajjal di akhir zaman adalah apabila kemaksiatan, fitnah, penipuan dan kekacauan timbul merata tempat. Bumi ditimpa pelbagai bala seperti kemarau kekeringan, jerebu, kebakaran, penyakit melata dan manusia lebih mementingkan kuasa dan harta dari beriman pada Allah.

Umat Islam akan berpecah belah akibat cuba menegakkan kebathilan dan kezaliman. Sedangkan kaum kafir bersatu menindas umat Islam yang semakin lemah akibat terlalu taksub dengan keduniaan.

Jangan kita ambil mudah tanda-tanda ini. Jika tahun 1997/1998 lalu, negara mengalami krisis air yang agak parah, jerebu yang teruk. Tanda-tanda tersebut akhirnya menjadi petunjuk kepada pemecatan seorang manusia yang bejat bermaksiat.

Tahun 2013 dengan slogan kesukaan Dajjal: Ini kalilah (Inni qalillah) atau Akulah Tuhanmu menjadi ikutan segelintir manusia untuk memberontak menjatuhkan sebuah kerajaan umat Islam. Namun atas petunjuk Allah jua, jerebu dan kabut memenuhi ruang udara Malaysia telah berjaya mengagalkan pemberontakkan tersebut.

Kini jerebu, kepanasan dan kekeringan hebat melanda negara kita setelah manusia itu berhasrat merebut jawatan lagi...Kali ini apa pula yang bakal Allah tunjukkan lagi kepada kita?

Semoga apa yang berlaku memberikan keinsafan kepada kita untuk bersatu mempertahankan keamanan negara kita.


PROFESOR RAMAL CHEW MEI FUN BOLEH MENANG

Posted: 27 Feb 2014 05:05 PM PST


"Sejarah telah membuktikan bahawa calon wanita boleh menang di Dun Kajang, ini terbukti dengan kemenangan calon wanita di Dun tersebut sebelum ini," demikian menurut penganalisis politik dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Madya Dr. Mohd Fuad Mad Jali.

Sehubungan itu katanya, tidak mustahil calon BN, Datin Paduka Chew Mei Fun mampu mengembalikan kegemilangan BN di kerusi berkenaan.

Fuad yang merupakan pensyarah Sains Sosial (Geo-Politik) itu berkata, berbanding calon lelaki, calon wanita seolah-olah mampu 'mencairkan' pesaingnya sehingga mati akal untuk membuat serangan, di tambah dengan rasa ihsan lelaki terhadap wanita.

"Saya rasa Chew Mei Fun mampu memberi tamparan terhadap Anwar.

"Ini kerana sebelum ini calon wanita pernah menang di kerusi tersebut, di samping 'track record' Mei Fun yang bersih sebelum ini," katanya kepada Sinar Harian Online.

Untuk rekod, kerusi Dun Kajang pernah disandang oleh Datin Paduka Low Lee Leng dari MCA sebelum ditewaskan Lee Kim Sin dari PKR pada PRU12.

Menurut Fuad lagi, calon wanita punya kelebihan kerana ia sukar "disentuh" pihak lawan.

"Berbanding calon lelaki, serangan terhadap calon tersebut mudah untuk dibuat kerana banyak isu boleh dijadikan senjata, manakala calon wanita kita kena berhati-hati untuk menyerang kerana banyak perkara yang sensitif tidak boleh disentuh, di samping hati wanita mampu untuk menyentuh hati masyarakat kerana mereka ini penuh dengan nilai kasih sayang, sebab itulah saya rasa Mei Fun mampu membuat kejutan nanti," ujarnya.

Sementara menyentuh mengenai calon Bebas, Datuk Zaid Ibrahim, Fuad yakin kehadiran Zaid hanya menjadi penambah perisa kepada PRK Dun Kajang sahaja.

"Saya rasa Zaid tidak mampu memberi tentangan, PRK Dun Kajang adalah pertembungan BN dan PR bukan untuk parti Bebas," katanya.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan PRK Dun Kajang akan diadakan pada 23 Mac ini manakala penamaan calon pada 11 Mac.

#PRK KAJANG: SANTAI MALAM KUDAKU LARI GAGAH BERANI vs OPPA PASJAHANAM STYLE

Posted: 27 Feb 2014 04:00 AM PST



Memang kreatif poster ini yang kami dapat dari rakan-rakan fb kami. Mungkin idea penghasilan poster ini timbul secara spontan tanpa dirancang bersempena pula dengan tahun kuda 2014 dan isu pil kuda yang yang menghangatkan hubungan PAS - PKR.

Sungguh malang jika kita membiarkan diri kita berterusan menjadi kuda tunggangan orang lain. Kita akan diperkudakan setiap masa bak kuda kayu demi kepentingan songsang orang lain. Walaupun dihina, ditendang dan ditunggang tanpa henti, kuda kayu tetap kaku tanpa bersuara.

Itulah analogi yang paling tepat digambarkan terhadap PAS yang kini sedang bergelut dengan masalah saman RM2 juta dari bekas calon ADUN PKR Bukit Besi yang terhina kerana dituduh sebagai pengedar pil kuda. Namun sesuai dengan sifat PAS sebagai kuda kayu, PAS tetap mahu membantu PKR memenangi PRK Kajang.

Mungkin sudah ada kowtim antara Nuar dengan Hadi. Saman boleh settle asalkan Nuar menang. Duit tokey dan segala kartel orang tengah mungkin boleh membayar saman tersebut. 

Rasanya setakat 2 juta hinggit tak jadi masalah kepada PAS. Mungkin mereka perlu bijak membuat lebih banyak ceramah fitnah dan maki hamun sambil-sambil tadah tin milo merata ceruk atas nama jihad membantu Tuan Guru yang kononnya dikhianati oleh UMNO. Mungkin duit-duit itu juga akan dikutip dalam kempen PRK Kajang nanti. Hakikatnya saman menyaman antara mereka cuma lakonan semata-mata dan auta belaka.

Misi mengepau RM2 juta duit rakyat sudah bermula...

Virus Tabung Memali akan menjangkiti penganut-penganut PAS 
Apa pun kita berhibur lagu kuda ini...




Tak pun lagu ini...


#PRK KAJANG: SOKONGAN TERBUKA MB KHALID KEPADA BN..TQ!

Posted: 27 Feb 2014 02:00 AM PST


Video Katy Perry permainkan Kalimah Allah, bayangkan jika berlaku di Malaysia!

Posted: 27 Feb 2014 12:34 AM PST



Agak terkejut bila mendapat tahu salah satu video klip lagu Katy Perry yang diberi tajuk Dark Horse menghina agama Islam. Katy Perry adalah antara artis barat yang agak melonjak nama ekoran lagu-lagu yang agak menarik.

Kalau bahagian pakaian itu sudah tidak dapat dinafikan, mereka memang sentiasa melampau. Tapi bila melibatkan isu sensitiviti agama, agak terbakar juga rasa jiwa raga



Dalam video klip yang berdurasi selama 3 minit 46 saat ini dapat dilihat salah seorang pelakon dalam video tersebut memakai kalimat Allah yang kemudiannya hancur pada minit 1 saat ke 15. Apakah yang cuba hendak disampaikan melalui video klip ini?

Untuk yang belum tengok, boleh tengok sendiri melalui video klipnya. Kalau dapat flag sekali video itu pun sangat-sangat direkemenkan



Banyak komen maklumbalas telah diberikan oleh umat Islam di seluruh dunia. Mereka ternyata kecewa dengan ketidakpekaan Katy Perry terhadap isu-isu agama.

Namun isunya ialah cuba bayangkan sekiranya perkara ini berlaku di negara kita satu masa nanti? Dengan cubaan tuntutan sesetengah pihak yang mahu menggunakan kalimah Allah untuk kepentingan tersirat!

PKR BERKECAMUK : RAFIZI KATA ITU U PUNYA HAL, SAIFUDIN KATA AKAN PUJUK TARIK

Posted: 27 Feb 2014 12:00 AM PST

PRK BERKECAMUK: SAIFUDIN NAK PUJUK TARIK, RAFIZI KATA ITU U PUNYA HAL LAH HADI, MB KHALID    KATA OK TANDATANGAN AIR, ANWAR KATA SAYA TAK DIBERITAHU...
Mohd Badiuzzaman Mohd Nursi menulis di laman pro ulama PAS, El Haraki mendedahkan PKR bersungguh-sungguh mahu menarik balik saman bernilai RM2 juta terhadap Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana mendapat tahu parti itu akan memboikot Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang bertanding dalam Pilihanraya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang.
"Banyak cantik ! Kamu dah calarkan maruah tok guru, dibantu oleh watak loyar cuai lebih menampakkan PAS lemah, pas tu nak tambah episod tarik balik saman ..
Memang ada asas mereka nak tarik balik sebab orang PAS mula marah pada PKR dan plan nak boikot Kajang. Anwar tergugat. Pentaksub dan pentakjub Anwar dalam PAS pun mula tak selesa. Mereka pun dok lobi minta PKR melalui Anwar nasihat bekas calon PKR tu tarik balik saman. Bukan fikir pasal tok guru tapi bimbang jentera PAS boikot kajang move. Derita Anwar nanti," katanya dalam tulisan bertajuk, "Saya Tak Setuju Saman ditarik Balik."
Kemarahan ahli-ahli PAS berpunca daripada keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu Ahad lalu yang mengarahkan Presiden PAS membayar saman berjumlah RM2 juta berikutan penghakiman ingkar yang diperoleh calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Besi, Mohd. Shamsul Mat Amin.
Semalam, Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail dilaporkan Antarapos berkata PKR sedang berusaha bersungguh-sungguh berunding dengan ahli partinya, Mohd. Shamsul dapat diselesaikan di luar mahkamah untuk menjaga hubungan Pakatan Rakyat (PR).
"Kita sedang berusaha, kita sedang berkomunikasi dan berbincang dengan Shamsul tapi di peringkat pimpinan pusat.
"Pertama, ketika isu ini mula-mula dimaklumkan YB Azan beberapa minggu pertama selepas PRU, pimpinan pusat memberikan nasihat kepada Shamsul untuk tidak meneruskan sebarang langkah perundangan sebaliknya berusaha untuk berjumpa dengan presiden PAS secara damai atas semangat kekeluargaan," katanya.
Mohd Badiuzzaman dari El Haraki berkata usaha menarik balik saman tidak menyelesaikan masalah kerana imej Presiden PAS telah berjaya dicalarkan.
"Saya tak setuju tarik balik saman. Teruskan dan biarkan ada perbicaraan. Kan kita semua nak tahu siapa benar dan siapa salah ? Malah ada yang minta tok guru mengaku salah dan mohon maaf .. macam mana boleh jadi begitu … bawalah ke mahkamah.
"Tok guru dah siap dari awal lagi. Yang gi buat drama sampai keluar surat penghakiman ingkar ni apa hal ? Nak cari jalan supaya batal perbicaraan dan dunia nampak seolah-olah tok guru yang salah. Come on mannn … Allah akan jaga para pejuang agamanya.
"Usaha boikot Kajang Move ada asas sebab jentera PAS lihat PKR bukan nak jaga pun perasaan dan maruah Presiden PAS. Tapi nak guna tenaga dan pengaruh Presiden PAS dalam Kajang. Saya tak kisah kalau jentera PAS nak boikot sebab ada asas yang kuat .
"Saya pula tak setuju tarik balik saman ke atas tok guru. Sebab saya dan semua orang nak dengar hujah dan bukti dan saksi pil kuda dalam mahkamah nanti. Kalau tak ada bukti maka tok guru wajar dihukum kerana lempar kesangsian dan kekeliruan atau fitnah. Tapi kalau tarik balik saman atau selesai atas bumbung mahkamah, macam mana kita nak tahu sapa yang bohong dan salah," katanya lagi

Kami Sokong Tokguru

0

Posted by Unknown | Posted on 11:54 PTG | Posted in

sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Lagi Kes Umat Islam Di Tindas(Video 18SG)

Posted: 27 Feb 2014 08:33 AM PST

Lihat bagaimana nasib saudara kita di Afrika>>







Saksikan video dibawah pula >Salah seorang imam masjid salahuddin di aleppo mengistiharkan jihad aleppo semasa awal revolusi

13 Perkara yang Perlu Dijaga Oleh Wanita Muslim

Posted: 27 Feb 2014 07:56 AM PST


1. Bulu kening – Menurut Bukhari, Rasullulah melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening.(Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.)

2. Kaki dan semacam hantu loceng – Dan janganlah mereka (perempuan) membentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan – (Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.) Keterangan : Menampakkan kaki dan menghayunkan/ melenggokkan badan mengikut hentakan kaki terutamanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng…sama juga seperti pelacur dizaman jahiliyah ….

3. Wangian – Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung yang berserombong.(Petikan dari Hadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.)

4. Dada – Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka.(Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.)

5. Gigi – Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya – (Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani) Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah.(Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.)

6. Muka dan leher – Dan tinggallah kamu (perempuan) di rumah kamu dan janganlah kamu menampakkan perhiasan mu seperti orang jahilliah yang dahulu. Keterangan : Bersolek (make-up) dan menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang menampakkan leher seperti orang Jahilliyah.

7. Pakaian yang nipis (jarang) – Asma Binte Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja (Petikan dari Hadis Riwayat Muslim dan Bukhari.)

8. Tangan – Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya.(Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.)

9. Mata – Dan katakanlah kepada perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkan sebahagian dari pemandangannya. (Petikan dari Surah An Nur Ayat 31)Sabda Nabi Muhamad SAW, Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Kamu hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakala pandangan seterusnya tidak dibenarkan hukumnya haram.(Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud dan Tirmidzi.)

10. Mulut (suara) – Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik (Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 32.)Sabda SAW, Sesungguhnya akan ada umat ku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi.(Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.)

11. Kemaluan – Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kehormatan mereka.(Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.)Apabila seorang perempuan itu solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya. (Hadis Riwayat Riwayat Al Bazzar.)Tiada seorang perempuanpun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah.(Petikan dari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.)

12. Pakaian – Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan terutama yang menjolok mata , maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti.(Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu D , An Nasaii dan Ibn Majah.)Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 59. Bermaksud : Hai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah diken ali . 

Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah maha pengampun lagi maha penyayang.Sesungguhnya sebilangan ahli Neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk Syurga dan tidak akan mencium baunya. (Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim) Keterangan : Wanita yang berpakaian tipis/jarang, ketat/ membentuk dan berbelah/membuka bahagian-bahagian tertentu.

13. Rambut – Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang 
akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam Neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya.(Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.)Riwayat Imran bin Hushain ra.:Bahwa Rasulullah saw. bersabda: Sesungguhnya penghuni syurga yang paling sedikit adalah kaum wanita. (Shahih Muslim No.4921)

Ternyata Firaun Telah Menguasai Teknologi Eletrik Tanpa Wayar

Posted: 27 Feb 2014 04:50 AM PST

Pandangan dan pendapat bahawa tamadun berkembang daripada tahap primitif kepada peringkat yang lebih maju merupakan satu penyelewengan yang cuba dicipta oleh para evolusionis dalam sejarah.
Sekiranya seseorang menyelidik dan meneliti pendapat para evolusionis, serta mengkaji sumber rujukan dan penemuan sejarah, pasti anda akan menemui terdapat banyak tamadun kuno yang menggunakan teknologi lebih maju dan canggih.

Tinggalan daripada tamadun Mesir purba iaitu tamadun Maya dan Sumeria, menunjukkan bahawa terdapat pelbagai cabang sains seperti elektrik, elektrokimia, elektromagnetik, kaji logam, hidrogeologi, perubatan, kimia dan fizik telah digunakan sehingga ke tahap yang lebih meluas.
Elektrik dijana dan digunakan secara meluas pada zaman Mesir purba. Bateri Baghdad dan lampu arka ynag pertama telah digunapakai pada masa tersebut. Tetapi adakah penjanaan elektrik hanya terbatas pada aplikasi sedemikian pada zaman itu?
Penyelidikan dan kajian mendalam terhadap sejarah tamadun Mesir purba mendedahkan kecanggihan dan kepintaran tamadun purba dalam mengaplikasikan sumber pencahayaan. Sebagai contoh tiada rekahan mahupun ruang pencahayaan ditemui pada koridor piramid mahupun makam para raja kerana kawasan tersebut diterangi dengan menggunakan kuasa elektrik. Ukiran timbul juga menunjukkan bahawa masyarakat Mesir purba telah menggunakan lampu suluh yang dijana oleh sumber tenaga tanpa wayar.
Lampu arka yang digunakan di Rumah Api Alexandria merupakan bukti kukuh, bahawa elektrik telah digunakan semasa zaman Mesir purba. Tenaga yang diperlukan untuk menjana Rumah Api Alexandria selama 24 jam sehari hanya dapat dibekalkan oleh satu sumber elektrik yang sistematik.
PIRAMID MESIR MERUPAKAN LOJI TENAGA RAKSASA YANG MENJANA SUMBER ELEKTRIK
1. Salutan luar Piramid Agung Giza dilitupi dengan batu kapur tufa putih, direka bentuk dengan tahap kepadatan yang tinggi sehinggakan sebilah pisau cukur sekalipun tidak dapat mencelah di antara batuan. Batu kapur tufa putih ini tidak mengandungi magnesium dan memiliki sifat penebatan yang tinggi. Ciri-ciri ini menghalang elektrik di dalam piramid daripada dibebaskan tanpa kawalan.
2. Blok batuan yang digunakan di bahagian dalam piramid diperbuat daripada sejenis batu kapur yang mengandungi Kristal, berfungsi sebagai alat pengalir elektrik yang tinggi dan sejumlah kecil logam digunakan untuk membenarkan pemindahan tenaga secara maksimum. Ruang laluan di dalam piramid juga dijajari dengan granit. Granit merupakan bahan radioaktif ringan yang  membenarkan pengionan udara di dalam ruang-ruang tersebut.
Apabila anda memerhatikan kabel elektrik yang diselaputi dengan bahan penebat, kita mendapati bahawa bahan pengalir dan penebat yang digunakan mempunyai ciri persamaan seperti dalam pembinaan piramid.
3. Ciri-ciri pengalir dan penebat yang ada pada piramid merupakan salah satu contoh teknik kejuruteraan yang sempurna. Walau bagaimanapun, sumber tenaga diperlukan bagi menjana tenaga elektrik.
Plateau Giza merupakan salah satu piramid yang direka khas dengan dipenuhi sistem saluran air bawah tanah. Pembinaan pyramid ini menggunakan lapisan batuan khas yang bertujuan sebagai alat perantara tenaga elektrik ke bahagian atas semasa proses pemindahan air bawah tanah ke permukaan, proses ini dikenali sebagai "AKUIFER". Arus deras Sungai Nil yang melalui akuifer tersebut menghasilkan tenaga elektrik. Teknik ini dikenali sebagai fisio-elektrik.
Ruangan bawah tanah piramid berfungsi sebagai konduktor granit yang dibina di dalam batuan dan dicas menggunakan teknik fisio-elektrik. Arus elektrik ini kemudianya dialirkan secara langsung ke bahagian atas bilik bawah tanah yang dilitupi granit. Granit merupakan pengalir elektrik yang sangat baik.
Medan elektromagnet yang dibentuk di bahagian bawah piramid disalurkan ke lapisan atas piramid dalam bentuk berpusat. Di puncak piramid, terdapat tetopi emas yang merupakan pengalir elektrik yang sangat baik. Bahagian ini sudah tidak wujud lagi pada masa sekarang. Ini bermakna bahagian atas piramid telah kehilangan struktur geometrinya yang sempurna. Tetopi emas ini membantu pengaliran ion-ion negatif ke ionosfera. Melalui cara ini, maka arus elektrik pun terhasil.
Bagaimana piramid menggerakkan medan elektromagnet bawah tanah menerusi bantuan akuifer?
Satu teknologi yang seumpama ini, diaplikasikan di Mesir pada 5,000 tahun dahulu, juga telah digunakan oleh Nikola Tesla, seorang perekacipta teknologi elektrik pada awal tahun 1900, di sebuah menara yang dibina di Amerika.
Tesla, pencipta teknologi elektrik asas seperti arus, enjin elektrik, radio, laser dan radar, juga dalam masa yang sama berjaya menghantar bunyi dan gambar di antara benua di menara Wardenclyffe yang dibangunkannya di antara tahun 1901 dan 1917. Beliau tidak menggunakan sumber elektrik luaran, malah mengaplikasikan teknologi pemindahan tenaga tanpa wayar.
Tesla juga telah membina menaranya itu di atas akuifer dan menyahcas ion-ion negatif daripada akuifer ke menara. Teknologi elektromagnet yang digunakan dalam menara terkenal Tesla ini sama dengan medan elektromagnet yang ditetapkan dalam pembinaan piramid. Kedua-dua sistem menjana ion-ion negatif dan mengalirkannya tanpa memerlukan kabel elektrik.
Untuk tujuan apakah elektrik digunakan oleh masyarakat Mesir?
Ukiran relif jelas menunjukkan bahawa masyarakat Mesir menggunakan lampu suluh bermentol yang dijana dengan satu sumber elektrik tanpa wayar. Mentol-mentol ini mengingatkan kita kepada penerangan Nicola Tesla untuk menunjukkan bahawa arus elektrik yang diciptanya adalah selamat.
Di Pesta Sedunia Chicago pada tahun 1893, Tesla memindahkan arus elektrik melalui badannya untuk menyalakan mentol di tangan beliau tanpa menggunakan kabel elektrik.
Ukiran relif ini menunjukkan antena tanpa wayar. Masyarakat Mesir purba telah menggunakan antena dan tenaga tanpa kabel untuk komunikasi tanpa wayar.
Ukiran di bahagian kiri menunjukkan sebuah pemancar, dan sebuah penerima di sebelah kanan. Bukti ini menunjukkan bahawa masyarakat Mesir telah menggunakan tenaga tanpa wayar secara percuma untuk tujuan komunikasi.
Ukiran relif ini menunjukkan satu kemudahan yang dapat menghasilkan tenunan. Benang yang digunakan oleh masyarakat Mesir untuk membuat fabrik pada masa tersebut adalah sehalus pakaian yang dihasilkan oleh mesin pembuatan masa kini. Tenaga elektrik juga digunakan dalam kilang tenunan mereka.
Terdapat banyak objek emas tinggalan Mesir kuno sebenarnya disaluti emas dengan teknik yang sangat halus. Saduran emas yang sesempurna itu, memerlukan penggunaan elektrik.
Ukuran elektromagnetik keseluruhan yang dibuat di sekitar Piramid Agung Giza adalah sama dengan sukatan yang dibuat semasa berlakunya ribut guruh dengan petir. Terdapat medan elektromagnet yang kuat di sekitar Piramid Agung Giza. Ini dapat diperhatikan melalui satu eksperimen mudah. Apabila seseorang berdiri di atas piramid dengan memegang botol yang dibaluti kain lembap, cetusan api terpercik keluar dari botol, seolah-olah dia berada di atas satu gelendong bervoltan tinggi.
PIRAMID TIDAK DIGUNAKAN SEBAGAI MAKAM
Piramid selalu digambarkan sebagai makam para firaun. Namun pada hakikatnya, tiada inskripsi sedemikian yang tercatat pada koridor Piramid Giza. Ini membuktikan bahawa piramid merupakan sebuah bangunan yang berfungsi, bukannya makam.
Sebuah peti batu kosong yang besar telah ditemui di bahagian paksi pusat piramid, kawasan yang dinamakan sebagai Dewan Raja oleh ahli arkeologi. Mereka mendakwa bahawa peti ini dahulunya menempatkan keranda firaun, tetapi kini kosong kerana telah dicuri. Namun penelitian ke atas dimensi peti batu dan lokasinya mendedahkan hal yang lebih menarik. Di situlah struktur konduktif piramid yang hilang, dan keseluruhan rekabentuknya menyokong hal berkenaan. Jika satu bahan superkonduktif dipasang di sini, piramid mampu mengeluarkan elektrik yang cukup untuk seluruh Mesir. Superkonduktor ini dipercayai merupakan Tabut Perjanjian, yang diketahui telah berada di Mesir pada zaman purba, dan dimensinya amat bersesuaian dengan saiz peti batu kosong tersebut.
Nabi Musa (as) pernah diterima oleh Firaun dan berdasarkan rekod sejarah, baginda diangkat sebagai pentadbir kerana nilai moral, kecerdasan dan keupayaannya yang tinggi. Salah satu fasa dalam latihan kepimpinan di Mesir purba adalah pengajaran semua rahsia Mesir dan ilmu tenaga. Sebagai tambahan kepada sifatnya yang lain, terdapat juga pelbagai rujukan tentang Tabut Perjanjian yang bertindak sebagai kapasitor, dan bahawa ia adalah sumber tenaga Mesir. Nabi Musa (as) dipercayai telah membawa Tabut Perjanjian bersamanya sewaktu meninggalkan Mesir. Menurut rekod sejarah, salah satu sebab Firaun mengejar Nabi Musa (as) sehingga ke saat-saat terakhir, dan berusaha untuk menangkap baginda pada harga berapa sekalipun, ialah Tabut Perjanjian kerana Firaun sangat maklum bahawa semua kegemilangan dan keagungan Mesir akan punah tanpa elektrik.
Rujukan sejarah juga menunjukkan bahawa tamadun Mesir mencapai kemuncaknya semasa pemerintahan Ramses II, yang hidup sezaman dengan Nabi Musa (as). Tetapi tamadun tersebut runtuh dalam tempoh kurang daripada 10 tahun selepas pentadbiran Ramses II, sehinggakan Giza terus diabaikan. Bandar Giza yang dahulunya merupakan pusat tamadun dunia kekal sepi sehinggalah dinasti lain menetap di situ.
Adakah masyarakat Mesir purba satu-satunya golongan yang mengguna pakai teknologi elektrik tanpa wayar?
Ukiran timbul yang ditinggalkan oleh masyarakat Maya dan Assyria juga menggambarkan teknik sama dengan apa yang digunakan dalam piramid.
Semua maklumat ini sekali lagi membuktikan bahawa tidak ada orang dan masyarakat primitif pada masa lalu, sebagaimana yang cuba dimainkan oleh golongan evolusionis. Dari segi ketamadunan, masyarakat yang lebih atau kurang maju telah hidup bersebelahan sepanjangmasa dalam sejarah. Sebuah masyarakat yang wujud beribu-ribu tahun yang lalu telah menikmati teknologi yang jauh lebih maju berbanding dengan mereka yang hidup dalam abad ke-20. Dan ini menunjukkan kepada kita bahawa pembangunan bukanlah sebahagian daripada proses evolusi, atau dalam erti kata lain, tidak ada kemajuan linear dari tahap tamadun primitif kepada yang lebih maju dalam sejarah.

Kisah Nabi Sulaiman dan Pemuda Dalam Kubah Kristal

Posted: 27 Feb 2014 03:33 AM PST

Pada suatu hari Nabi Sulaiman berjalan-jalan dg terbang mengendarai angin. Saat beliau terbang melintasi lautan, tiba2 beliau melihat gelombang lautan yang sangat besar dan tidak spt. biasanya. Melihat itu Nabi Sulaiman memerintahkan angin agar menurunkannya ditepi pantai. 

Selanjutnya Nabi sulaiman memerintahkan Jin Ifrit agar menyelam ke dasar lautan utk melihat apa yg terjadi. Setelah sampai di dasar lautan, ifrit menemukan sebuah Kubah yg indah terbuat dari permata. Kubah itu terkunci dan ifrit tdk bisa membukanya. Lalu Ifrit mengangkatnya dan menyerahkannya kpd Sulaiman.

Nabi Sulaiman terkagum2 melihat keindahan kubah itu dan setelah berdo'a kpd Allah agar bisa melihat isi kubah itu, tiba2 kubah itu terbuka dan Sulaiman terkejut karena kubah itu berisi seorang pemuda yg berada dikubah tsb. Nabi sulaiman bertanya : siapa anda, apakah anda ini msk golongan malaikat atau manusia ? pemuda itu menjawab : ooh sy adalah manusia biasa. Sulaiman bertanya lagi : apa yg menyebabkan anda berada ditempat yg indah ini ? Pemuda mjwb : ketika ibuku dlm keadaan tua renta, fisiknya lemah dan tdk dpt berjalan sendiri, sy selalu menggendongnya kemanapun ibuku ingin pergi. 

Mungkinkah dajal membina piramid di segitiga bermuda ,meniru kisah pemuda ini

Didalam bepergian itu ibuku berdo'a : Ya Allah, berilah karunia kpd anakku ini dgsegala rizkiMudan jika aku mati kelak janganlah Engkau tempatkan ia dilangit maupun di bumi. Ketika ibuku wafat, aku mengembara dan saat berada ditepi pantai, aku melihat ditengah laut aku melihat sebuah kubah yg indah yg terbuat dari permata ini. Ketika aku mendekat, tiba2 kubah ini terbuka dan aku msk kedalamnya dan secara cepat kubah ini menutup kembali. Pada saat itu aku tdk tahu lagi dimana aku berada, apakah didaratan atau dilautan dan aku tdk bisa lagi membayangkan. 

Nabi Sulaiman bertanya lagi : bagaimamana kau dpt makanan dan minuman ? Pemuda itu jwb : kalau aku lapar, Allah menyediakan aku pohon yg selalu berbuah dan kalau aku haus, pohon itu memncarkan air segar. Jika dtg waktu subuh, kubah itu mjd putih, itu pertanda siang hari telah dtg, jika matahari mulai tenggelam, maka kubah itu mjd hitam, maka aku tahu bhw malam mulai datang.

Mendengar ceritanya pemuda ini, Nabi Sulaiman tdk henti2nya memuji kebesaran Allah swt. dan pada saat beliau berdo'a, tibah2 kubah itu menutup kembali spt semula dan dg sendirinya bergerak menuju ke dasar lautan lagi.


-ijoks2009-
Iblis dan dajal sering cemburu kepada manusia-manusia yang mendapat  anugerah dari Allah seperti ini.Ifrit pernah dikalahkan oleh seorang manusia ketika memindahkan singgahsana ratu Balqis atas arahan nabi sulaiman.

Dizaman ini dikatakan Dajal laknatullah dan tentera-tentera iblis meniru kubah dibawah laut seperti kisah ini di markasnya di segitiga bermuda-Disini-