Followers

Nuffnang

Gaya Peneroka

0

Posted by Unknown | Posted on 11:48 PTG | Posted in

sumber :-

Gaya Peneroka


SEMBANG FB - HALA TUJU KEMANA ALP BAWA KPF ...

Posted: 20 Jan 2014 09:18 AM PST

UNTUK RENONGAN AHLI DAN ALP KPF

KPF sekarang mempunyai melebihi 2.5 billion wang tunai. KPF adalah hak peneroka dan anak anak peneroka kerana majority saham adalah milik peneroka dan anak anak peneroka sekarang.

1. Ada-kah keangotaan ALP melambangkan kepentingan ahli ahli ini?

2. Ada-kah keputusan pelaburan dalam KPF nanti lebih mementingkan kepentingan ahli atau kepentingan pengurusan FELDA?

Cadangan saya Pengerusi, setiausaha dan bendahari hendaklah bukan dari DG atau pegawai kanan Felda seperti dilantik sekarang. Kerana dikhuatiri berlaku Conflict Of Interest. Undang2 kecil juga menyebut perlantikan pengerusi, setiausaha, hendaklah terdiri dari ALP dilantik. Lagi pun Felda sudah tiada mempunyai apa kepentingan setelah saham FH dijual.

Dan lebih baik lagi satu mesyuarat Khas dibuat melantik semula Pengerusi menggantikan yang ada sekarang. Rujuk undang2 kecik KPF..

Pandangan : ALP dikalangan pengurusan Felda adalah baik kerana ada kesinambungan urusan operasi Felda yg boleh menguntungkan KPF.Ia juga dilihat sebagai satu jaminan kepada kelestarian perjalananan KPF yg memastikan ianya terus utuh memberi keuntungan dan kebaikan kepada ahlinya iaitu warga Felda itu sendiri.FELDA merupakan tunjang kekuatan KPF dlm urusan pelaburan di dlm Felda atau di luar.Branding FELDA itu sendiri telah memberi keyakinan kpd syarikat2 utama negara dan luar negera utk memberi ruang KPF melabur dlm syarikat mereka.Ini kekuatan dan peluang KPF utk terus berdaya saing dan unggul serta terus maju jaya.Perlu melihat " THE SUPPLY CHAIN OF FELDA " barulah kita lebih faham akan keistimewaannya.

KPF dan FELDA merupakan satu SINERGI yg secara berterusan (sustainable ) membawa kebaikan kepada ahlinya. Perancangan jangka masa pendek dan jangka masa panjang perlu di bincangkan dlm makmal pelan perniagaan KPF.Pelan ini pula diterangkan kpd ahlinya bagi memberi keyakinan dan kefahaman ttg operasi dan perjalanan pelaburan KPF. THIS IS THE JOURNEY OF KPF.

Saudara Shah Mali.. KPF dulu memang tegak oleh kerana Pengerusinya adalah dari DG2 yang mementingkan pendapatan KPF iaitu ahli. Sebab itu KPF berjaya mendapat saham Felda Holding dengan harga yang cukup rendah atas usaha DG2 terdahulu. TETAPI pengerusi sekarang iaitu DG sekarang memilih langkah yang jauh menyimpang. Mementingkan kedudukan sendiri bukan ahli. Berpuluh tahun usaha Pengerusi2 terdahulu akhirnya KPF terpilih sebagai Koperasi tersohor tetapi dalam sekelip mata pula nama KPF tercalar oleh kerana pimpinan yang salah. Dimana dikatakan ada kesinambungan nya kalau yang memutuskan nya adalah DG Felda sendiri iaitu Pengerusi KPF. Dulu KPF beli saham Felda Holding dengan harga yang cukup murah dan membawa pulangan yang cukup tinggi. Hari ini KPF terpaksa membeli saham FGV dengan harga yang tinggi tetapi pulangan nya??.

Felda Holding dahulu pun, mempunyai niat untuk membantu KPF sebab itu harga ditawarkan kepada KPF hanya sebagai token saja. Tetapi dengan FGV ni niatnya berniaga sebab itu membeli saham FH dlm KPF dengan harga yang murah. Disini pun kita sudah nampak kepincangan Kepimpinan KPF...maaf

Perkara ini perlu di lihat secara faktanya..Persoalannya adakah faktanya begitu...siapakah yg boleh mengesahkan secara tektitalnya mcm yg diutarakan oleh Sdr. Shaharudin dari sudut ekonomi dan legalnya..Adakah yg diutarakan merupakan fakta yg sebenar atau pun satu perseption dan tanggapan dari ediologi pemikiran motifan.

Kiikikikikikiki .... Setelah pegangan kpf terhadap felda holding dilacurkan kepada FGV masih ada lagi org umno yg bermimpi felda holding masih mendatangkan keuntungan kepada kpf.... Cerita dongeng itu dicanang untuk menunjukkan kebebalan akal mereka sendiri ... Kikikiiki... Dah khianat harta peneroka masih lagi nak jadik peneraju kpf ?? Tak tahu malu ke ?

Kpf tertubuh sekitar tahun 78/79 atau seawal 1980..tertubuhnya sebagai penyokong aktiviti felda holding.pelabur utama staff felda dan sebahagian peneroka sahaja . Setelah kpf menunjukkan prestasi dividen yg baik bilangan pelaburan kian bertambah.bantuan kerajaan turut menambah jumlah pelaburan melalui agihan 2000 boleh tun ghafar( almarhum).jumlah pelabur kian bertambah apabila 2nd generation turut melabur.saya pernah bersama penyelia peneroka berkempen supaya peneroka melabur dlm kpf seawal penubuhannya.,
Bukan mudah mengajak peneroka melabur ketika itu.akhirnya kpf berkembang bersama fhb.


Baca balik perjanjian peneroka masuk felda .. Segala kos operasi gaji kakitangan kilang dan pejabat felda di potong dari pendapatan peneroka dan akhirnya felda diswastakan mengikut dasar penswastaan tun mahathir kpf laa satu satunya entiti yg mewakili peneroka sebagai badan yg memegang amanah pemilikan peneroka terhadap felda holding ... Merupakan satu pengkhianatan besar apabila harta kebanggaan peneroka kini dilacurkan oleh pemimpin pemimpin umno yg menerajui felda ....

DARUL EHSAN TODAY

0

Posted by Unknown | Posted on 11:45 PTG | Posted in

sumber :-

DARUL EHSAN TODAY


Kalimah 1Malaysia Adalah Kalimah Yang Paling Power...

Posted: 20 Jan 2014 06:00 PM PST


Kalimah 1malaysia adalah kalimah yang paling power di malaysia, dengan menyebut perkataan itu, seseorang yang yang menghina Islam boleh di gugurkan dosanya, dengan menyebut kalimah itu, seorang yang di lihat melanggar hak asasi manusia, tiba-tiba menjadi seorang yang berhati mulia dan dengan menyebut kalimah itu, seorang yang pada mulanya di anggap sebagai rasis tetiba menjadi seorang yang petriotik dan cintakan negaranya...

"Dengan ini saya harap isu ini selesai dan dapatlah kita semua hidup dalam harmoni sesuai dengan slogan 1Malaysia,"

Tapi kalimah itu hanya boleh di gunakan oleh orang bukan melayu sahaja, selepas puas menghina dan mengaibkan agama Islam, kalimah itu akan di gunakan sebagai "talian hayat"...

Siapa la yang cipta kalimah itu ekk...

APANAMA

0

Posted by Unknown | Posted on 11:39 PTG | Posted in

sumber :-

APANAMA


The 'rapist' Beruang

Posted: 20 Jan 2014 03:51 AM PST

Kami Sokong Tokguru

0

Posted by Unknown | Posted on 11:35 PTG | Posted in

sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Balasan Bagi Orang yang Melengah-Lengahkan Solat

Posted: 20 Jan 2014 11:02 PM PST

Kecik-kecik dah boleh jadi imam
Diriwayatkan nabi S.A.W bahawa baginda bersabda:"Barang siapa yang meringan-ringankan solat dibalas ke atasnya dibalas 15 jenis seksaan; 


6 perkara ketika di dunia, 3perkara ketika saat kematiannya, 3perkara semasa didalam kuburnyadan, 3lagi ketika bertemu dengan tuhan.

Lalu para sahabat bertanya: "Wahai rasulullah, apakah itu seksaan semasa di dunia ini?" Baginda menjawab: "Pertama, Allah akan mengambil keberkatan daripada usianya. 

Kedua, Allah mengambil kerberkatan daripada rezekinya. 

Ketiga, Allah akan mengambil ciri(tanda) orang soleh pada mukanya. 

Keempat, tidak terpelihara baginya agama islam. 

Kelima, setiap amalan yang dilakukannya di dunia tidak diberi ganjaran pahala. 

Keenam, doanya tidak diangkat oleh malaikat ke langit.
Para sahabat bertanya lagi: "Apakah pula seksaan semasa matinya?" Baginda menjawab: "Pertama, matinya dalam keadaan hina. Kedua, matinya dalam keadaan sangat lapar. Ketiga, matinya dalam keadaan sangat dahaga sehinggakan jika dituang air yang ada didunia ini sekalipun tidak akan menghilagkan dahaganya."

Kemudian sahabat bertanya: "Apakah dia seksaan semasa di dalam kuburnya?". Nabi menjawab: "Pertama, disempitkan oleh Allah kuburnya dan diperintah kepada malaikat agar menyeksanya sehingga hari kiamat. 

Kedua, diseksa orang yang meninggalkan solat itu oleh beberapa ekor ular yang dinamakan al-Syuja'al-Akra' dan kedua-dua matanya daripada api neraka. 

Ketiga, diseksa oleh malaikat yang kukunya daripada besi kharasani dan panjangnya kukunya itu seumpama perjalanan sehari semalam. Pada tangan satunya alat pemukul daripada besi berat lalu malaikat itu berkata kepada simati dengan suara yang yang seperti halilintar: "Aku disuruh oleh Allah memukul engkau sebab meninggalkan solat daripada Subuh hingga Zohor, kemudian daripada Zohor ke Asar, daripada Asar ke Maghrib dan daripada Maghrib ke Isyak hingga  ke Subuh".

Lalu al-Syuja'ul-Akra' terus memukul mayat orang yang meninggalkan solat dan setiap kali dipukul, mayat itu terbenam kedalam bumi 70hasta. Kemudian dikeluarkan mayat itu dengan kuku besinya lantas ditanya lagi dan dipukul lagi hingga hari kiamat."

Sahabat bertanya lagi;
"Apakah pula seksaan ketika bertemu Tuhannya?" Baginda S.A.W menjawab: "Pertama, Allah memerintahkan malaikat menyeksanya dengan rantai panjang. Rantai itu diikat ke leher orang yang meniggalkan solat serta dimasukkan kedalam mulutnya dan dikeluarkan melalui duburnya. Kemudian rantai itu ditarik dan disentap keatas mukanya dan belakagnya . Malaikat yang menghalanya berteriak: "inilah balasan bagi orang yang meniggalkan solat yang difardukan". 

kemudian orang itu ditarik serta dilemparkan keneraka bernama Saqar." Ada riwayat daripada Abdullah bin Abbas r.a mengatakan bahawa jika dijatuhkan rantai itu kebumi nescaya terbakar seluruh muka bumi. 

"Kedua, Allah tidak memandag kepadanya dengan pandagan rahmat. Ketiga, tiada pilihan baginya selain mendapat seksaan yang teramat pedih."  Dan ingatlah wahai manusia jaganlah kamu menggingkari perkara yang difardukan oleh Allah S.W.T. harap ilmu yang sedikt dapat kita amal dan sampai menyampaikan kepada sesama manusia moga kehidupan kita semua diberkati oleh Allah S.W.T...... 
-Petikan dari "Penawar bagi hati" Karangan imam Al-Ghazali

Akibat Video Lucah,Di Kejar Wanita Bogel Di Tanah Suci

Posted: 20 Jan 2014 08:02 AM PST

Asalamualaikum dan salam bloger,saya nak kongsikan satu kisah yang pernah diceritakan oleh Tuan Guru Dato Dr Haron Din yang cukup baik untuk kita mengambil ikhtibar.. 

Ceritanya ialah mengenai seorang jemaah haji (lelaki) yang gagal masuk ke Masjidil Haram. Kenapa lelaki tu tak dapat masuk ke Masjidil Haram?

Apakah punca sebenar yang menghalang lelaki tu dari pergi ketempat tersebut? Jom sama-sama kita baca cerita ini..

Lelaki ini tidak sama pakej dengan saya, jadi saya tidak mengenali beliau. Apa yang berlaku kepada lelaki berkenaan ialah setiap kali dia hendak masuk ke masjidil haram, dia tiba-tiba menjadi panik seperti orang ketakutan.

Kemudian lelaki itu tergopoh-gapah ke luar semula daripada masjid dan tergesa-gesa pulang ke rumah tumpangannya. Selepas kali pertama gagal, lelaki itu cuba sekali lagi tetapi apabila orang-orang dalam masjid memandang ke arahnya, dia terus berlari balik ke rumah tumpangannya. 

Kejadian aneh itu berulang kali berlaku selama seminggu sehingga lelaki tadi tidak dapat sembahyang dalam Masjidil Haram. Melihat keadaan yang sungguh aneh ini, seorang sahabat datang memberitahu saya dan minta supaya saya cuba ubati lelaki itu. Saya bersetuju tetapi tidak terus mengubati lelaki itu. 

Sebaliknya,saya cuba mendapat maklumat mengenainya terlebih dahulu. Saya sengaja berbuat demikian kerana saya rasa mesti ada sesuatu kesalahan yang telah dibuatnya hingga menyebabkan dia jadi sedemikian rupa. Jadi saya suruhlah kawan saya selidiki dahulu latar belakang lelaki itu. 

Kawan saya itu pun pergilah berjumpa semula dengan lelaki itu dan meminta dia ceritakan apakah sebenarnya yang telah berlaku. Mulanya lelaki tersebut malu hendak bercerita apakah sebenarnya yang telah berlaku tetapi selepas dipujuk akhirnya lelaki itu bersetuju.  

Ceritanya agak memalukan tapi memberi banyak pengajaran. Sebenarnya, dia punyai hobi yang sangat memalukan. Filem lucah sudah menjadi makanan hariannya malah pada malam terakhir hendak bertolak ke Mekah pun dia sempat lagi menonton filem lucah.  

Rupa-rupanya, lelaki itu memberitahu bahawa setiap kali dia hendak masuk ke masjidil haram, dia tiba-tiba nampak seorang perempuan yang dalam keadaan bogel menerkam ke arahnya atau seperti mencari-carinya. Maka kerana takut kelakuan perempuan tadi akan memalukan dirinya, lelaki berkenaan lari. 

Selepas mengetahui kedudukan sebenar, barulah saya mengubati lelaki tadi. Saya diberitakan, selepas itu barulah dia dapat masuk ke masjid, itupun cuma sampai ke pintu.

-paapaada.blogspot.com-

Web Cam Baby Monitorpun Boleh Kena hack

Posted: 20 Jan 2014 03:15 AM PST


Baby monitor hacked, spies on Texas child

Marc and Lauren Gilbert were terrified when they heard a strange voice calling out to their 2-year-old daughter Allyson, through a baby monitor in her room. The Texas family learned the hard way that almost anything connected to the Internet can get hacked.

According to ABC News, Gilbert was washing dishes on the night of Aug. 10., when he heard noises coming from his daughter's room. He and his wife went in to investigate the situation, when they witnessed something more disturbing than they thought possible.

A voice coming through a baby monitor, that was hooked up to the home's wireless Internet system, appeared to be operating on its own. CNN reports that the hacker used the device to curse and say sexually explicit things to the sleeping girl -- calling her by name and telling her to wake up.

Gilbert says the hacker was able to take control of the camera and see his daughter's name on the wall. In a panic, he pulled the plug on the device. The girl was not disturbed by the hacker's calls because she was born deaf, having to depend on a cochlear implant to hear.
-sumber-
Sekali bayi tu pekak daa..ape punya penyamun da..,dengan bayipun ada nafsu ke

Nak Ubah Macamana Lagi??

Posted: 20 Jan 2014 02:27 AM PST


Tak tahu nak ubah macammana dah dengan kenaikan kos sara hidup sekarang ,adakah nak kena jual kereta,motor,naik basikal je.
Naik basikal untuk pergi kerja,hantar anak kesekolah.
Entahlah..
Bersyukurlah Malaysia masih aman..

Panglima Perang Cyber

0

Posted by Unknown | Posted on 11:35 PTG | Posted in

sumber :-

Panglima Perang Cyber


Penjara dan Visa Sebab @Anwaribrahim Dihalau Keluar dari Jepun

Posted: 20 Jan 2014 07:07 PM PST

ANWAR IBRAHIM DAN HALANGAN MEMASUKI JEPUN.

Seperti semua sedia maklum, sebelum ini rakyat Malaysia perlu memohon Visa untuk memasuki Jepun. Namun, pada tahun 2013 Kerajaan Jepun telah menguatkuasakan peraturan rakyat Malaysia yang memegang pasport biometrik dilengkapi mikrocip TIDAK PERLU MENDAPATKAN VISA untuk berkunjung ke Jepun.

Kesilapan Anwar Ibrahim ialah, apabila dia beranggapan kelonggaran syarat tersebut terpakai bagi dirinya juga. Apa yang Anwar Ibrahim terlupa, mereka yang pernah memasuki PENJARA tetap perlu memohon VISA untuk memasuki negara Jepun. Hal ini kerana kelonggaran syarat tersebut hanya terpakai bagi mereka yang bebas dari rekod jenayah atau rekod tahanan penjara.

Apa yang berlaku terhadap Anwar Ibrahim juga telah termaktub dengan jelas melalui undang-undang Jepun, apabila pihak dia gagal mengemukakan dokumen sewajarnya (VISA bagi mereka yang pernah memasuki penjara), dia akan dihantar pulang serta-merta ke negara asal.

Video Rambut Rasulullah saw disimpan Keturunan Al Khazraji di Abu Dhabi

Posted: 20 Jan 2014 01:43 AM PST

Panglima baru sahaja menonton video ini. 


Sangat teruja melihat rambut Nabi saw yang masih kekal hingga ke hari ini. Jasad manusia yang sangat luar biasa terbaik kalangan manusia dulu kini dan selamanya.

Marilah kita berselawat tanda kasih dan taat kepada baginda.


اللهم صَلِّ وسلم وَبَارِكْ  عليه وعلى آله


Berita :


KEPADA  sesiapa yang bakal menonton video ini, anda kemungkinan adalah antara beberapa ribu atau ratus orang sahaja yang berkesempatan melihat proses ini yang cukup agung dan ia dilakukan dengan penuh ketelitian.

Ini adalah kerana ia adalah rakaman video proses mengawet rambut junjungan besar Rasulullah Nabi Muhammad S.A.W yang diadakan di Abu Dhabi, Emiriyah Arab Bersatu (UAE).

Penulis memperolehi video berkenaan daripada laman Facebook Majlis Cinta Rasul.

Ia dilakukan dengan begitu teliti oleh mereka yang dipilih kerana kepakaran dan kasih sayang kepada Nabi Muhammad sahaja yang berhak melakukan proses ini.

Helaian rambut baginda disimpan oleh Shaikh Ahmad Al Khazraji dan sesekali ia dipertunjukkan kepada orang awam di rumahnya supaya mereka dapat melihat anggota badan Nabi terakhir dalam sejarah kerasulan.

RambutMuhammad01

Shaikh Ahmad ialah anak kepada Shaikh Muhammed Al Khazraji iaitu bekas Menteri Wakaf dan Hal Ehwal Islam UAE.

Beliau memiliki beberapa barangan dan tanda milik Nabi Muhammad S.A.W, kerana beliau merupakan waris daripada puak Khazraj yang merupakan antara puak terbesar di Madinah ketika zaman kehidupan baginda Rasulullah.

Di dunia ketika ini, hanya empat bahagian anggota tubuh Nabi Muhammad disimpan dan dijaga dengan baik di beberapa lokasi tertentu di seluruh dunia.

Ia adalah janggut baginda, gigi baginda, bekas tapak kaki baginda dan rambut baginda.

Bagi rambut yang berada dalam simpanan Shaikh Ahmad, ia diperolehi ketika Rasulullah bertahlul selepas tidak dibenarkan masuk ke Kota Makkah sewaktu Perjanjian Hudaibiah. – IBNU K/Mynewshub.my





Sent from my iPhone

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:27 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


Mukhriz saran penerimaan rakyat diambilkira

Posted: 20 Jan 2014 10:35 PM PST

Anwar akan tuduh Rosmah talipon Maharani Jepun

Posted: 20 Jan 2014 07:28 PM PST

Siapa Dibelakang Facebooker Amran Fans Ini?

Posted: 20 Jan 2014 04:30 PM PST

Jepun "hilang nafsu" lihat Anwar yang kuat nafsu

Posted: 20 Jan 2014 06:19 AM PST

PR dah tunjuk niat bubar institusi raja

Posted: 20 Jan 2014 01:30 AM PST

MIMPI SENJA

0

Posted by Unknown | Posted on 11:25 PTG | Posted in

sumber :-

MIMPI SENJA


TERHOT: PROJEK GULINGKAN NAJIB OLEH KEM PERUBAHAN....KEM ROSMAH DIBELASAH DARI DALAM OLEH KEM TUN MAHATHIR...

Posted: 20 Jan 2014 08:00 PM PST

21 Januari 2014


Tegur Najib 'kangkung', giliran Daim sahabat Mahathir goncang kerusi PM?

KEPEMIMPINAN Datuk Seri Najib Tun Razak turut dipertikai oleh veteran Umno Tun Daim Zainuddin, sekaligus membayangkan kerusi perdana menteri itu sedang digoncang dari luar dan dalam parti perkauman berkenaan.

Daim Zainuddin, bekas Menteri Kewangan era Tun Dr. Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri itu berkata demikian dalam satu taklimat tertutup peringkat Umno Bahagian Merbok di Dewan KISMEC, Sungai Petani.

"Kekalahan adalah kemungkinan sebenar jika Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak terus dengan dasar sekarang daripada keputusan yang betul, tetapi tidak popular, terutamanya isu-isu berkaitan kos sara hidup meningkat," ujar Daim baru-baru ini, dipetik dari The Malaysian Insider.

Lebih seminggu, Najib menjadi bahan tawa rakyat Malaysia serta media antarabangsa disebabkan kontroversi isu kangkung.

Ekoran itu, cakap-cakap politik dalam Umno sendiri khabarnya mula dingin dengan kewibawaan Najib.

Itu, menurut satu sumber lain, termasuk ketirisan informasi mengenai mesyuarat tertutup sekumpulan tim perubahan dalam Umno di Janda Baik atau Genting, kelmarin yang nekad mahu 'menurunkan' Najib.

"Najib mungkin lepas jawatan PM sebelum 31 Ogos, bergantung pada mood akar umbi (parti) berhimpun di PWTC menjelang 1 Mei depan. #MalaysiaNext," kata sumber sama menerusi WhatsApp, yang kemudiannya diconteng di dinding laman sosial Facebook.

Terdahulu, anak bongsu Mahathir bernama Mukhriz turut menegur Najib, sekaligus dikatakan menggoncang kerusi perdana menteri itu.

Seorang lagi kenalan Mahathir bernama Datuk A. Kadir Jasin lebih awal mencuit peribadi Datin Seri Rosmah Mansor (isteri PM), sekaligus dibayangkan sebagai'peluru mula' ke kepada Najib?

Mampukah tim perubahan dalam Umno menggulingkan Najib sebelum 31 Ogos depan sebagaimana kejayaan tim Mahathir dulu memaksa Tun Abdullah Ahmad Badawi melepas jawapan sebagai perdana menteri?



KES BOO KEJADIAN TERBARU INI BAKAL MENYEMARAKAN  DESAKAN NAJIB RAZAK BERUNDUR DARI LUAR DAN DALAM UMNO..... MEMBERI KELEBIHAN DAN MASA YANG TERBAIK  UNTUK MENYINGKIR  PM !!!


Kes boo dan tidak tepuk tangan: Najib kena berundur

PETALING JAYA: Sudah sampai masanya bagi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berundur.

Menurut bekas calon Ketua Pemuda Umno Malaysia, Syed Rosli Syed Harman al Jamalulail, rakyat kecewa dengan kenaikan harga barang yang melanda negara sejak akhir-akhir ini dan secara spontan mereka melahirkan rasa tidak puas hati kepada Perdana Menteri dan isteri di majlis penyampaian hadiah di pertandingan akhir badminton Terbuka Malaysia malam tadi.

"Sekali tengok nampak mereka biadab apabila mereka menyorak dan mengejek (boo) Datin Seri Rosmah Mansor yang memberikan kalungan bunga kepada Datuk Lim Chong Wei, tetapi sebenarnya mereka kecewa dengan apa yang berlaku pada negara," kata beliau kepada FMT mengulas isu Rosmah diboo dan Najib tidak diberi tepukan ketika menyampaikan hadiah kepada pemenang.

Katanya, jangan salahkan mereka tidak hormati pemimpin negara kerana mereka melihat pemimpin negara mewah berbelanja, suka membazir sedangkan rakyat disuruh berjimat cermat.

Syed Rosli menambah insiden yang tidak disangka-sangka itu membuktikan rakyat sudah muak dan menyampah dengan pemimpin negara yang gagal menangani masalah kenaikan kos sara hidup.

Sehubungan dengan itu beliau bersetuju dengan pandangan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir bahawa jika isu ini gagal ditangani kerajaan, BN akan kalah pada PRU ke 14 nanti.

Dalam wawancara dengan sebuah akhbar tempatan semalam , Mukhriz berkata jika kerajaan mengekalkan tindakan yang tidak popular ini, BN akan tewas pada PRU akan datang yang dijangka diadakan pada tahun 2018.

Syed Rosli berharap makmal yang akan diadakan untuk menangani masalah ini dapat dihidupkan segera dan dapat mencari jalan penyelesaian secepat mungkin.

"Rakyat tertekan dengan apa yang berlaku seperti kenaikan harga minyak, kenaikan harga gula, kenaikan harga barang serta ura-ura kenaikan harga tol yang mana mereka lihat kerajaan gagal menangani isu ini secara berkesan," katanya lagi. - kedah kini

Suami paksa isteri layan lelaki lain

Posted: 20 Jan 2014 12:27 AM PST


Seorang wanita mendakwa menderita akibat tindakan melampau suami sendiri yang memaksanya melakukan hubungan seks dengan lelaki lain yang sengaja dibawa ke rumah, dipercayai semata-mata untuk memuaskan nafsu gila lelaki itu, sejak empat tahun lalu.

Malah, ketika melakukan hubungan seks, isteri malang berusia 30 tahun itu terpaksa menahan malu kerana perbuatan itu disaksikan sama ada suaminya atau tetamu tidak diundang terbabit.

Insiden terbaru berlaku kelmarin apabila lelaki terbabit mengarahkan isterinya melakukan hubungan seks dengan seorang rakannya sambil diperhatikannya.



Tidak tahan dengan perlakuan melampau suami, wanita itu nekad melaporkannya kepada pihak berkuasa sebelum serbuan dilakukan polis di rumahnya, kelmarin.

Dalam laporannya kepada polis, ibu kepada seorang anak berusia tiga tahun itu mendakwa dia pernah melakukan hubungan seks dengan dua lelaki serentak iaitu suami dan kawan suaminya.

Perbuatan itu bukan berlaku sekali atau dua, malah berulang kali membabitkan beberapa lelaki berlainan yang dibawa pulang suaminya ke rumah sejak mereka mendirikan rumah tangga kira-kira lima tahun lalu.

Dalam kejadian terbaru kelmarin, rakan suami wanita berkenaan berkunjung ke rumah pasangan itu di sebuah kondominium di kawasan Bukit Indah, Ampang, jam 10 malam.

"Wanita terbabit yang sudah menjangkakan dia akan menjadi mangsa nafsu pelik suaminya kemudian cuba melarikan diri dengan memberi alasan mahu ke kedai.
"Ketika itu, wanita berkenaan menghubungi Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) untuk meminta bantuan supaya menyerbu kediamannya," katanya.

Sumber terbabit berkata, setengah jam selepas itu wanita berkenaan pulang ke rumah dan melihat suami bersama anaknya dalam bilik air sebelum lelaki itu meminta isterinya melakukan hubungan seks dengan rakannya.

"Bagaimanapun, mangsa enggan menurut permintaan pelik suaminya sebelum disuruh masuk ke bilik.
"Tidak lama kemudian, suami wanita itu bersama rakannya masuk ke bilik itu," katanya.
Menurutnya, sejurus masuk ke bilik, lelaki terbabit terus melakukan hubungan seks bersama isterinya sambil ditonton rakannya.

"Rakan suami mangsa kemudian terangsang selepas menonton aksi seks pasangan terbabit.
"Lelaki itu kemudian turut melakukan hubungan seks bersama pasangan berkenaan dan wanita itu terpaksa merelakan dia diperlakukan sebegitu semata-mata mahu memenuhi selera seks pelik suaminya," katanya.

Menurut sumber itu, tidak lama kemudian, penguat kuasa Jais bersama anggota polis tiba di rumah pasangan berkenaan dan menahan kedua-dua lelaki terbabit berdasarkan laporan wanita itu.
Difahamkan, kedua-dua lelaki itu masing-masing berusia 30-an dan 40-an adalah jurutera di syarikat swasta.

Sementara itu, Ketua Polis Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abd Jalil Hassan, ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan dan penahanan kedua-dua lelaki terbabit.
Bagaimanapun, kedua-duanya dibebaskan dengan jaminan polis semalam selepas keterangan mereka diambil.

Menurutnya, polis mengklasifikasikan kes itu sebagai rogol dan mangsa dihantar menjalani pemeriksaan doktor, namun siasatan lanjut dan menyeluruh perlu dilakukan.

"Selain suami mangsa dan rakannya, wanita itu turut dipanggil memberi keterangan dan polis juga akan mengambil keterangan anak mereka yang berusia tiga tahun.

"Kami masih menunggu laporan perubatan dan jika benar ada tanda menunjukkan wanita berkenaan menjadi mangsa pemuas nafsu kedua-dua lelaki terbabit, tindakan selanjutnya akan diambil," katanya.
Semua bukti seperti kesan tompokan air mani yang ditemui pada tilam dan bantal sudah diambil selain ujian asid deoksiribonukleik (DNA) turut dilakukan.

Sementara itu, difahamkan wanita berkenaan sebelum ini pernah meminta cerai daripada suaminya, namun lelaki terbabit pandai memujuk setiap kali isterinya mengajukan hasrat berkenaan.

Belantan

0

Posted by Unknown | Posted on 11:19 PTG | Posted in

sumber :-

Belantan


Wisma Putra nafi dakwaan Penasihat PKR?

Posted: 20 Jan 2014 07:52 PM PST


Wisma Putra menafikan dakwaan terlibat dalam 'komplot' dengan pihak berkuasa Jepun bagi melarang Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada memasuki negara tersebut.

Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman berkata, sebaliknya larangan itu dikuatkuasakan oleh kerajaan Jepun di bawah Perkara 5 (iv), Akta Pengiktirafan Pelarian dan Kawalan Imigresen.

Jelasnya, larangan menurut akta berkenaan mengambil kira sesiapa yang disabitkan atas suatu pelanggaran mana-mana undang-undang atau peraturan Jepun, atau mana-mana negara lain, dan telah dijatuhi hukuman penjara selama setahun atau lebih, atau suatu penalti yang setara.

"Ketua Pembangkang itu dilarang memasuki Jepun kerana beliau dianggap 'tidak diingini' oleh pihak berkuasa imigresen di sana. Setiap negara mempunyai kedaulatan undang-undang dan hak untuk menafikan sesiapa untuk memasuki negaranya.

"Dalam kes ini, Anwar tiada kewajipan untuk menjelaskan mengapa pihak berkuasa Jepun membuat penegasan berkenaan," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Anwar yang menuding jari kepada kerajaan dengan mendakwa larangan itu dikuatkuasakan kononnya selepas pihak berkuasa Jepun mendapat aduan terbaharu mengenai beliau daripada Wisma Putra.


Dalam kejadian semalam, Jabatan Imigresen di Lapangan Terbang Antarabangsa Narita, Jepun melarang Anwar daripada memasuki negara itu selain meminta beliau pulang semula ke Malaysia.

Anifah memberitahu, dakwaan yang mengaitkan Wisma Putra terlibat dalam larangan itu atau pihaknya memiliki 'kuasa' untuk mempengaruhi negara luar ialah sesuatu yang tidak masuk akal.

"Kami tiada kaitan dengannya," tegas beliau.

Anifah turut menafikan dakwaan Anwar yang mengaitkan larangan itu berdasarkan kepada suatu 'laporan' yang kononnya diserahkan oleh kerajaan kepada Jepun.

"Saya tidak pernah mengemukakan sebarang laporan mengenai Anwar kepada Jepun. Atas dasar apa perlunya kita mengemukakan sebarang perkara berkaitan Anwar bagi menghalangnya memasuki mana-mana negara," katanya.

Walau bagaimanapun, beliau berkata, Wisma Putra telah menghubungi pihak berkuasa Jepun bagi mendapatkan pengesahan lanjut mengenainya memandangkan perkara itu melibatkan rakyat Malaysia.

"Tidak kira mereka dari pihak kerajaan atau pembangkang atau sesiapa pun, bagi kami, Anwar ialah seorang warganegara Malaysia," tambahnya.

Suara Politik
Belantan

Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:08 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


LAPORAN ANTARABANGSA : ANWAR DIUSIR KERANA KES SODOMI

Posted: 20 Jan 2014 08:39 PM PST


TEMPO.COKuala Lumpur - Pemimpin oposisi Malaysia, Anwar Ibrahim, mengatakan kaget setelah pemerintah Jepang melarangnya masuk ke Jepang saat melakukan kunjungan pribadi, Ahad, 19 Januari 2014. Imigrasi Jepang menolak Anwar karena dia telah divonis bersalah oleh pengadilan dalam kasus sodomi dan korupsi 1999.

"Saya bingung dan terkejut dengan kejadian itu," kata Anwar, 66 tahun, Senin, 20 Januari 2014.

Anwar masuk ke Jepang melalui Bandara Internasional Narita pada pukul 6.45 waktu setempat, Ahad, 19 Januari 2014. Imigrasi menolaknya dan hari itu juga mendeportasi Anwar. Dia langsung tembang kembali ke Kuala Lumpur dengan penerbangan berikutnya pada pukul 10.45. "Itu bukan cara sebuah negara demokrasi memperlakukan seorang pemimpin politik oposisi dan politikus veteran," ujarnya.

BACAIN DI SINI DONG 

THE AUSTRALIAN : SAYA ORANG TUA POLITIK, HORMATLAH SIKIT

Posted: 20 Jan 2014 06:04 PM PST

Anwar Ibrahim 'shocked' as Japan bars him entry

Anwar 'shocked' as Japan b...
Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim has questioned whether his government was behind him being barred entry to Japan at Narita Airport. Picture: AFP Source: AFP
MALAYSIAN opposition leader Anwar Ibrahim says he is "puzzled and shocked" after being barred entry to Japan, as his party questioned whether Malaysia's ruling coalition was behind the move.
Mr Anwar said he arrived at Narita International Airport on a personal visit early on Sunday and was told by immigration authorities he was barred because of his 1999 conviction for sodomy and corruption.
The controversial conviction, which cast the then-rising political star out of Malaysia's longtime ruling party and into jail for six years, is viewed by many as a frame-up by Mr Anwar's enemies.
"I am puzzled and shocked by the incident," Mr Anwar, 66, said. "It is not the way for a democratic country to treat an opposition political leader and a veteran politician." He called on Malaysia's government to "probe this incident and lodge a strong protest against Tokyo".
Mr Anwar said he protested to Japanese immigration officials, saying the 1999 conviction was an invalid reason to refuse his entry and that he visited Japan on three occasions since 2006 without incident.
Officials told him vaguely that they were responding to a more recent "report" against him, he said.
Mr Anwar added that he had been invited to Japan to deliver a speech on inter-religious harmony by a Japanese NGO.
He returned to Malaysia on a later flight.
In a blog posting, Mr Anwar said he felt "hidden hands may be at work here" and demanded an explanation from Malaysia's foreign ministry.
"The barring of Anwar Ibrahim from entering Japan raises serious questions on the involvement of this (the Malaysian) government," Anwar's People's Justice Party said in a separate statement. Malaysia's foreign ministry did not immediately respond to a request for comment.
Mr Anwar said Japan's embassy in Malaysia had told him before the trip there would be no problem entering the country.
Malaysia's ruling coalition has steadily lost ground in parliament since Mr Anwar officially became opposition leader in 2008. The opposition accuses the coalition of a long-running campaign of harassment and false charges designed to smear Mr Anwar.
Shortly after a historic strong 2008 opposition showing, Mr Anwar faced new charges of illicit sex with a former male aide.
Sodomy is illegal in Muslim-majority Malaysia.
A court acquitted Mr Anwar in 2012 but the government is appealing the decision.
Later in 2012 he was accused of illegal assembly over an anti-government protest, but a court dismissed those charges earlier this month.
AFP

ISU ANWAR DIUSIR - CINA INI CABAR AKTA HASUTAN KDN

Posted: 20 Jan 2014 11:30 AM PST

Oleh kerana terlalu malu dengan insiden kena Usir di Narita. Sejumlah 12 orang manusia sahaja telah berarak di bahu jalan di tepi longkang berhadapan pejabat Kedutaan Jepun di Kuala Lumpur. Pelik mereka ini, suruh boikot barangan Jepun sendiri pakai kereta Jepun (Toyota).

Dan si Bodoh Cina di atas barangkali tidak baca Perlembagaan Persekutuan bahawa Perlembagaan Persekutuan tidak sebut apa pun dan siapapun. Perlembagaan Persekutuan hanya sebut mana-mana parti yang mendapat majoriti, YDA akan melantik ketua mereka sebagai Perdana Menteri.

Maknanya kalau DAP menang PRU13 sudah tentulah  Lim Kit Siang atau Lim guan Eng akan menjadi Perdana Menteri. Tak kanlah DAP akan melantik Karpal!

Sama juga dengan Singapura, bilamana PAP menang PRU tak kanlah PAP akan melantik orang Melayu/India jadi PM, tentulah orang Cina bukan.

Perinsip Demokrasi ialah siapa mendapat majoriti dialah akan memerintah. Cuba tanya Cina Bodoh kat atas tu boleh ker orang MuslimCina jadi PM di dalam CCP ?


***Nota : Khabarnya Cina Bodoh di atas tu pernah kena tampar! Anda search di internet.

Cabaran : Ternyata Cina Bodoh di atas itu boleh dikenakan AKTA HASUTAN dengan hasutan yang tertera di dadanya. Kepada NGO-NGO dan individu-individu, buatlah Laporan Polis ke atas Penghasut di atas itu.

Sumber : http://cinakawkaw.blogspot.com/2014/01/akta-hasutan-untuk-cina-ini-ngo-diminta.html

Mungkinkah Ini Punca Anwar Dihalang Masuk Jepun?

Posted: 20 Jan 2014 07:00 AM PST

Masih belum reda isu Anwar Ibrahim dihalang masuk ke Jepun. Dalam isu ini, pemimpin-pemimpin PKR mula meroyan.

Latifah Koya menyalahkan Kerajaan Malaysia manakala ada pemimpin PKR yang menyerahkan memorandum bantahan di pejabat kedutaan Jepun.

Dalam PKR dan Anwar dok salahkan orang lain termasuk Kerajaan Malaysia dan Jepun, PKR terlupa bahawa parti tersebut bersama-sama PAS pernah fitnah Kerajaan Jepun dalam isu pampasan buruh paksa. Perkara ini didedahkan oleh blog MiM:

Jika kita perhatikan isu-isu yang berlaku pada tahun 2013, terdapat satu isu berunsur fitnah yang dimain-mainkan oleh kepimpinan PAS dan PKR sehingga menyebabkan campur tangan Kedutaan Jepun di Kuala Lumpur.

Kedutaan Jepun terpaksa menafikan fitnah rakan sejawat Anwar Ibrahim. Fitnah tersebut kononnya pihak Jepun telah membayar Putrjaya RM207 bilion sebagai pampasan untuk mangsa projek "Landasan Maut " semasa Perang Dunia ke dua.

Takaharu Suegami, Setiausaha Kedua Kedutaan Jepun di Kuala Lumpur menegaskan adalah salah untuk mencadangkan bahawa Malaysia menerima pampasan lumayan sebegitu.

Beliau terkejut dengan tindakan beberapa pemimpin pembangkang termasuk Ahli Jawatankuasa PAS Pusat yang mendakwa Jepun membayar RM207 bilion kepada Malaysia dalam tahun 90-an.

"Mereka mendakwa angka RM207 bilion, kita tidak tahu dari mana datangnya jumlah itu. Kami tidak mempunyai apa-apa rekod transaksi wang antara kerajaan Jepun dan Malaysia," katanya.

Pampasan itu didakwa adalah untuk 30,000 keluarga mangsa yang terbabit dalam pembinaan landasan maut di Myanmar (dahulunya Burma) ketika Jepun menakluki rantau ini semasa Perang Dunia ke dua.


Jika Anwar lupa, MyMassa boleh sertakan kenyataannya berkenaan isu tersebut.



PKR boleh salahkan semua orang tetapi tidak mustahil isu di atas menjadi punca. Mana ada negara yang sanggup terima pemimpin yang mereka cerita palsu mengenai negara tersebut?

*Kalau tak salahkan orang bukan PKR namanya.....

アンワルの漫画は、日本で最も人気となっています!

Posted: 20 Jan 2014 06:31 AM PST


Anwar's cartoon becomes most popular in Japan!


KENYATAAN AKHBAR ISU PENGUSIRAN ANWAR DI JEPUN

Posted: 20 Jan 2014 03:59 AM PST

プレスリリース 
入国管理局、成田、日本。 

成田空港謝罪で勤務中の役員を代表して可能な外部の人々が私たちの国に入ることにするわけではありません。 

それは、人々のセキュリティと私たちの国以外の者を受け入れるか、拒否するように私たちの権利です。私たちは自身の理由を持って、彼は私たちの行動に異議を唱える権利はないものとします。 

最終決定権、TIME MIRROR MYSELF。私たちはあなたの愚かKAHを覚えていますか? 

ありがとう。 

入国管理局、成田、日本。 
2013年1月20日。 
電話番号:010489から99873 
Eメール:ultraman.Narita@ jpn.com


CARA BACA DALAM RUMI:-
Puresurirīsu Nyūkoku kanri-kyoku, Naritatara, Nihon. 

Naritakūkō shazai de kinmu-chū no yakuin o daihyō shite kanōna gaibu no hitobito ga watashitachi no kuni ni hairu koto ni suru wakede wa arimasen. Sore wa, hitobito no sekyuriti to watashitachi no kuni igai no mono o ukeireru ka, kyohi suru yō ni watashitachi no kenridesu. Watashitachi wa jishin no riyū o motte, kare wa watashitachi no kōdō ni igiwotonaeru kenri wanai mono to shimasu. Saishū kettei-ken, taimu MIRROR MYSELF. Watashitachi wa anata no oroka KAH o oboete imasu ka? Arigatō. 

Nyūkoku kanri-kyoku, Narita, Nihon. 2013-Nen 1 tsuki 20-nichi. Tenwabangō: 010489 Kara 99873 E mēru: Ultraman. Narita@ jpn. Komu


TERJEMAHAN BAHASA MELAYU;-
KENYATAAN AKHBAR 
JABATAN IMIGRESEN, NARITATARA, JAPAN.

SAYA BAGI PIHAK PEGAWAI-PEGAWAI YANG BERTUGAS DI LAPANGAN TERBANG NARITA TIDAK MUNGKIN MEMOHON MAAF KEPADA SESIAPA PUN RAKYAT DARI LUAR NEGARA YANG HENDAK MEMASUKI NEGARA KAMI.

ADALAH MENJADI HAK KAMI UNTUK MENERIMA ATAU MENOLAK SESIAPA SAHAJA ORANG LUAR UNTUK KESELAMATAN RAKYAT DAN NEGARA KAMI. KAMI MEMPUNYAI ALASAN TERSENDIRI DAN SESIAPA PUN TIDAK BERHAK MEMPERTIKAI TINDAKAN KAMI.

AKHIR KATA, LAIN KALI CERMIN DIRI SENDIRI JANGAN SLAHKAN SESIAPA. KAMI TIDAK SEKALI-KALI AKAN MEMBENARKAN VIRUS H1NDOLL MEMASUKI NEGARA KAMI SECARA MANUSIAWI NYATA! 

SEBARANG BANTAHAN SILA BUAT DI HADAPAN KEDUTAAN BANGUNAN BAHARU KAMI DI JALAN TUN RAZAK, KUALA LUMPO, MALAYSIA. DEMO DIALU-ALUKAN, JIKA TIDAK CUKUP ORANG KAMI MEMBERI KEBENARAN MEMBAWA PENDEMO DARI BANGLADESH.

JIKA KERAJAAN DAP PENANG MASUK CAMPUR, KAMI TERPAKSA MENARIK BALIK PELABURAN KAMI DI PULAU PENANG DAN MEMINTA GANTI RUGI. KAMI TIDAK PERNAH LUPA SEJARAH CHINA JEPUN.

SEKIAN, TERIMA KASIH.

PEJABAT IMIGRESEN, NARITARA, JEPANG.
20 JANUARI 2013.
Telefon: 010489-99873

Emel : ultraman.Narita@jpn.com

Santai Petang : Koleksi Parodi #Doraemon100GEMPAK Dan Anwar Ibrahim

Posted: 20 Jan 2014 01:55 AM PST

Beberapa parodi Doraemon berkenaan isu Anwar Ibrahim dilarang masuk Jepun.



Sumber : Blog dan FB rakan-rakan.

*Layanzzzz...Pak Sheikh pun tak sedar dia di'parodi'kan.


Apa Beza 'ANDARTU' Azmin Ali Dengan 'ANDARTU' Ridhuan Tee?

Posted: 19 Jan 2014 11:49 PM PST

Pada bulan lepas, DAP telah menyelar Dr. Ridhuan Tee kerana memanggil Teresa Kok sebagai ANDARTU. Perkara ini disiarkan dalam portal DAP, Roketkini.

Dalam bulan yang sama, Lim Guan Eng juga diselar oleh pertubuhan wanita apabila menggelar Ketua Pembangkang di DUN Pulau Pinang sebagai NENEK RASIS.
Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan kolumnis kontroversi Ridhuan Tee Abdullah hari ini sama-sama menjadi sasaran kritikan daripada kumpulan NGO wanita.

Aktivis hak-hak wanita beranggapan, kenyataan kedua-dua mereka dalam isu berbeza, menghilangkan rasa hormat dan "seksis".

Pengarah Eksekutif Pertubuhan Pertolongan Wanita (WAO) Ivy Josiah (kiri) berkata, "musim bodoh untuk komen seksis" hanya menunjukkan betapa sukarnya bagi ahli politik wanita untuk mendapat penghormatan.

"Ejekan dan komen seksis sebegini tidak menghormati wanita. Ia hanya menunjukkan betapa sukarnya untuk wanita dalam politik untuk merentasi seksisme."

"Jantina kita sebagai wanita bukan kelemahan dan peranan kita tidak kurang pentingnya. Ahli politik wanita daripada kedua-dua belah harus tampil bersama dan menuntut supaya seksisme dihentikan," katanya kepada Malaysiakini.

Semalam, Lim yang juga setiausaha agung DAP, menggelar ketua pembangkang Pulau Pinang Jahara Hamid sebagai "nenek rasis" selepas beliau mempersoalkan tindakan terpilih berasaskan kaum terhadap perniagaan haram.

Ridhuan pula dilaporkan menggelar anggota Parlimen Seputeh dariapda DAP Teresa Kok sebagai "andartu ultra-kiasu selepas mendakwa beliau mengajar tentang "pembersihan etnik" kepada pelajar di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).

Kok sebelum itu membangkitkan dakwaan Ridhuan memplagiat tulisan ahli akademik lain.
Sumber: https://m.malaysiakini.com/news/249009

Minggu lepas, dunia politik tanah air digemparkan dengan lawak 'ANDARTU' oleh Azmin Ali kepada musuh politiknya.


Anehnya tiada pula NGO wanita yang menyelar Azmin Ali. Bukankah dalam PKR sendiri ada begitu ramai 'pejuang-pejuang' hak wanita? MyMassa masih ingat bagaimana PEJUANG HAK WANITA dalam PKR sanggup berebut padang dengan kanak-kanak semata-mata mahu berdemonstrasi.



Kalau benar mereka PEJUANG KEADILAN untuk WANITA dalam PKR, kenapa tak berani tegur Timbalan Presiden sendiri?