Followers

Nuffnang

DARUL EHSAN TODAY

0

Posted by Unknown | Posted on 11:46 PTG | Posted in

sumber :-

DARUL EHSAN TODAY


Hasil Undi Orang Melayu Kepada Pakatan Rakyat...

Posted: 12 Jan 2014 05:00 AM PST

Sepuluh tahun dulu orang selangor tak pernah terfikir kedai jual babi di buka secara besar-besaran di negeri ini, bukan tak ada tempat jual babi di selangor dulu, ada, dulu babi di jual di tempat yang tertutup untuk menjaga sensitiviti umat Islam dan orang melayu...


Jika dulu kita meludah kahak hijau kalau terpaksa melintas depan pasar babi atau menutup hidung jika berselisih dengan lori bawak daging babi, kini orang melayu menganggap babi bukan lagi benda kotor dan haram, tak keterlaluan aku kata, kalau adalah ulama yang kata dia dah jumpa ayat dalam quran kata babi itu halal dan boleh dimakan, akan ada melayu-melayu berpusu-pusu ke kedai bak kut teh untuk menikmati sajian yang wangi, enak dan menyelerakan itu.

Ye lah... orang melayu nie kalau makin moden makin hilang rasa sensitifnya, sampaikan ada sorang adun tu punya kemaruk nak raih undi sampai masuk dalam pasar babi... kliksini

Apa pun orang melayu di selangor kini sudah tidak sensitif lagi dengan apa yang berlaku di sekeliling mereka, babi sudah di anggap binatang biasa seperti ayam, itik dan kambing, darah orang melayu di selangor sudah tidak lagi menyirap bila orang kafir mengatakan Allah itu ada bini dan anak...


Terima kasih kepada kerajaan pakatan rakyat kerana menjadikan orang melayu selangor moden dan liberal... 


Belantan

0

Posted by Unknown | Posted on 11:28 PTG | Posted in

sumber :-

Belantan


Kerajaan PKR gagal pertahan Islam di Selangor...!!! Kedegilan BSM mahu guna kalimah Allah cabar kesabaran umat Islam?

Posted: 12 Jan 2014 07:13 AM PST



Walaupun memahami kemarahan umat Islam berhubung isu penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam dan sudah termaktub dalam undang-undang negeri Selangor bahawa Bible versi Bahasa Melayu yang mempunyai kalimah Allah tidak boleh diedarkan di negeri itu, Persatuan Bible Malaysia (BSM) tetap berdegil.

Kelmarin, Presiden BSM, Lee Min Choon yang seolah-olah tidak mempedulikan perasaan umat Islam menyatakan persatuan itu tetap akan mengedarkan kitab tersebut yang mempunyai kalimah Allah di Selangor walaupun ia bertentangan dengan Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan Di Kalangan Orang Islam) 1988 di negeri tersebut.

Lebih dikesalkan, Min Choon juga dengan sewenang-wenangnya menegaskan, Bible telah menggunakan kalimah Allah sejak 200 tahun lalu iaitu sebelum enakmen itu diwujudkan lagi dan menyifatkan enakmen berkenaan sebenarnya hanya mewujudkan keadaan yang kompleks.

Sememangnya buat kali kedua, perasaan umat Islam dipancing dan hati mereka bagaikan disiat-siat kerana 48 jam sebelum itu, Pengarang The Herald, Paderi Lawrence Andrew turut berdegil dengan mempertahankan pendiriannya meminta gereja-gereja di Selangor menggunakan kalimah Allah dalam perhimpunan mingguan mereka.


Hebat sekali, dua individu ini, mereka dilihat seolah-olah mahu mencabar kesabaran umat Islam dalam berhadapan isu kalimah Allah. Mereka sama sekali tidak mempedulikan kemarahan umat Islam, tidak mengendahkan titah Sultan Selangor dan menolak ke tepi peruntukan undang-undang yang sedia ada.

Kita akui memang dalam perkara 10 yang dipersetujui oleh Kerajaan Pusat yang membenarkan import, penggunaan dan pencetakan Bible versi bahasa Melayu di negara ini, tetapi ia ada batasnya. Ini memandangkan 10 perkara itu bukan undang-undang apatah lagi Perlembagaan. Mahu tidak mahu 10 perkara itu tetap terikat dengan undang-undang sesebuah negeri.

Begitu jugalah di Selangor, oleh itu kenapakah BSM masih berdegil mahu mengedarkan Bible versi bahasa Melayu yang mempunyai kalimah Allah di negeri tersebut? Kenapakah BSM tidak mahu mematuhi undang-undang sedia ada? Kenapakah mahu berdegil sehingga ia boleh membangkitkan kemarahan umat Islam?

Mungkin BSM akan marah jika ada pihak mempersoalkan apakah mereka mempunyai niat tertentu sehingga sanggup mengambil tindakan yang dilihat meminggirkan titah Sultan Selangor dan mengenepikan enakmen sedia ada.


Kalau mereka tidak mempunyai apa-apa niat kenapakah masih mahu mempertahankan satu tindakan yang mereka sendiri ketahui ia akan memancing emosi umat Islam?

Sebenarnya, pendirian BSM dan ditambah pula dengan kedegilan Andrew hanya akan mengeruhkan keadaan. Isu penggunaan kalimah Allah ini boleh diselesaikan secara harmoni jika BSM dan Andrew tidak menunjukkan sikap 'keras kepala' mereka.

Apa yang menjadi persoalan, kenapakah BSM berkeras dan Andrew berdegil? Apakah motif mereka? Jika kedua-dua pihak itu merasakan tindakan mereka akan disokong oleh pihak tertentu khususnya daripada parti politik tertentu maka umat Islam juga berhak bangkit untuk menentang kedegilan mereka.

Malah mereka juga tidak boleh marah dengan ketegasan JAIS. Atas sebab itulah, jabatan itu tidak harus tunduk dengan apa juga tekanan terutamanya berhadapan dengan BSM. Jabatan itu harus terus tegas melaksanakan usaha bagi menjaga kesucian Islam dan akidah umat Islam.


Biarlah Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) membuat keputusan dan mengeluarkan arahan berdasarkan perhitungan politik tetapi JAIS mempunyai tanggungjawab menjaga hal ehwal Islam.

Namun BSM harus diperingatkan bahawa umat Islam tidak pernah melakukan perkara yang menyentuh sensitiviti bukan Islam termasuklah penganut Kristian. Oleh itu belajarlah untuk memahami sensitiviti orang Islam sebelum keadaan menjadi bertambah parah.

Kedegilan BSM tidak akan menguntungkan mana-mana pihak, sebaliknya ia hanya akan mengakibatkan keharmonian kaum dan agama di negara ini terjejas, apatah lagi di Selangor yang majoriti penduduknya beragama Islam.

Kepada umat Islam pula, bersatulah dalam menghadapi isu kalimah Allah ini. Janganlah sampai kita menjadi seperti mana sabda Rasulullah SAW, biar pun umat Islam itu ramai namun ia umpama buih-buih di lautan sahaja.

Suara Politik
Belantan

Ustaz Moden's Weblog

0

Posted by Unknown | Posted on 11:23 PTG | Posted in

sumber :-

Ustaz Moden's Weblog


Wahabi Tolak Al Asya’irah dan Al Maturidiyah

Posted: 12 Jan 2014 06:01 PM PST


The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:10 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


Pakatan tebar gambar Raja Muda untuk rosakkan kredibiliti Sultan

Posted: 12 Jan 2014 04:35 PM PST

Anwar Ketua Mubaligh Kristian Selangor?

Posted: 12 Jan 2014 04:30 AM PST

Kalau ini hujah Zul Nordin, retorik Marina kalah dan diai toleh lari

Posted: 12 Jan 2014 12:30 AM PST

Panglima Perang Cyber

0

Posted by Unknown | Posted on 11:06 PTG | Posted in

sumber :-
Panglima Perang Cyber

Panglima Perang Cyber


UMNO Online - Pemuda UMNO Anjur Malam Cinta Rasul Di Masjid Kg Baru Malam Ini cc @RazlanRafii @Khairykj

Posted: 12 Jan 2014 10:39 PM PST

Panglima : tahniah atas penganjuran program seumpaman ini. 



Pemuda UMNO Anjur Malam Cinta Rasul Di Masjid Kg Baru Malam Ini

KUALA LUMPUR, 13 Jan – Sempena sambutan Maulidur Rasul tahun ini, satu program Malam Cinta Rasul akan dianjurkan oleh Masjid Kampung Baru anjuran bersama Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan dan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Titiwangsa.

Program itu akan diadakan di Masjid Kampung Baru, Kuala Lumpur dan dijangka disertai kira-kira 2,000 umat Islam.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Mohd. Razlan Mohammad Rafii berkata, program itu akan bermula pada pukul 7 malam dengan persembahan Qasidah oleh Al Yamani.

Kemudiannya ia akan disusuli dengan sembahyang magrib diikuti dengan bacaan ayat-ayat suci al Quran oleh johan qari Musabaqah Membaca al-Quran Peringkat Antarabangsa, Amirahman Abas.

"Selepas itu para jemputan yang hadir akan bersembahyang isyak yang kemudiannya diikuti oleh persembahan qasidah dan ceramah oleh bekas Mufti Johor, Datuk Noh Gadut.

Menurut Mohamad Razlan, matlamat program itu adalah untuk menyemarakkan aktiviti sambutan Maulidur Rasul terutama di kalangan generasi muda warga kota.

"Kita bukan sekadar mahu meraikan hari kelahiran Rasullullah SAW semata-mata, tetapi sambutan ini juga diharapkan dapat mengumpul golongan muda terutamanya supaya dapat diperdengarkan kepada mereka kisah-kisah Rasulullah yang mungkin ada yang sudah semakin lupa," ujarnya yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Seputih.

Sehubungan itu beliau menyeru warga kota untuk sama-sama memenuhi Masjid Kampung Baru pada Isnin ini untuk menyatakan rasa kecintaan dan sayang kepada Rasulullah di samping bersama-sama memperbaharui tekad dan semangat untuk mempertingkat amalan serta terus memperkasa Islam.

Menurut Mohamad Razlan, sambutan yang bertemakan Husnul Khotimah: Allah dan Rasul Di Sisiku itu, juga diharapkan dapat menjadi platform untuk mewujudkan kesatuan dalam kalangan umat Islam yang kini dilihat semakin terjejas. -MediaUMNO




Sent from my iPhone

5 Video Penting COMANGO Mesti Anda Tengok - Sebarkan

Posted: 12 Jan 2014 06:11 PM PST

1. GEMPAR !! Gerakan Kristian di Malaysia Terbongkar !!!
http://youtu.be/6lMi4aR5Dp8

2. Mengapa KAFIR semakin berani pertikai Islam? - Ust Nasarudin Mat Isa
http://youtu.be/PaTQe9c0uS4

3. Ancaman COMANGO terhadap Islam - Ust Nasarudin Mat Isa
http://youtu.be/JSl3_qPYu5M

4. Agenda tersirat penggunaan Kalimah Allah dalam Bible - Ust Nasarudin Mat Isa
http://youtu.be/MNgn0G_Ot5Y

5. "NGO Islam adalah kumpulan Terrorist" - COMANGO
http://youtu.be/_76HsvfBsYs

Sent from my iPhone

Reman Pegawai Khas Menteri @HishammuddinH20 Disambung

Posted: 12 Jan 2014 05:34 AM PST

Reman Pegawai Khas Menteri Disambung

Tiga individu termasuk seorang pegawai khas menteri ditahan reman pada Khamis bagi membantu siasatan berhubung dakwaan permintaan dan pemberian wang suapan berkaitan pemberian tender. 
Mereka ditahan reman bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 16 (a) (B) dan Seksyen 17 (a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009. 
-fotoBERNAMA

SEPANG: Tempoh reman seorang pegawai khas menteri dan ahli perniagaan berpangkat 'Datuk' yang ditahan berhubung dakwaan rasuah berkaitan tender pembersihan di sebuah kementerian disambung dua hari lagi mulai Isnin.

Pendaftar Mahkamah Majistret, Rozaidi Yaacob, membenarkan permohonan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk melanjutkan tempoh tahanan reman ke atas kedua individu berkenaan.

Mereka disiasat mengikut Seksyen 16(a)(B) dan Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009.

Kedua-dua mereka mula ditahan reman selama empat hari sejak Khamis lalu bersama seorang lagi suspek iaitu seorang wanita berjawatan setiausaha.



Panglima : kita yakin yang tidak bersalah akan dilepas dari hukuman. Jika benar-benar bersalah maka undang-undang juga akan menghukum mereka walau berjawatan tinggi sebagai pegawai khas Menteri.

Sent from my iPhone

ANGIN PERUBAHAN

0

Posted by Unknown | Posted on 10:35 PTG | Posted in

sumber :-

ANGIN PERUBAHAN


PKR & DAP Agih BR1M Pada Rakyat?

Posted: 11 Jan 2014 11:56 PM PST

1) Gambar menunjukkan wakil rakyat PKR mempromosikan BR1M.

2) Gambar satu lagi, penduduk mengisi BR1M di hadapan urusetia yang pakai baju DAP, khabarnya di Pangkor.

3) BR1M sudah masuk ketiga. Nampaknya kali ini parti pembangkang pula yang beriya iya dengan BR1M.






Manjung Mari

0

Posted by Unknown | Posted on 10:23 PTG | Posted in

sumber :-

Manjung Mari


S/Usaha Pemuda Umno tumbok Timbalan Menteri MIC... Cantik !...

Posted: 12 Jan 2014 06:15 PM PST

Ha ha ha,, baru aku tahu, puak-puak umno ni memang suka guna cable menteri untuk guna sesuatu kepentingan diri.., kini terbukti sudah,, apa mau cerita lagi..


Mula-mula terbaca kat sini kisah baguih ni..



Ha ha,, satu Parlimen pula tu,, boleh dibelasahnya... woi ini cerita benar,,, beritanya ada juga Kat Sini

Tapi kalau dari segi peribadi tanya aku,, timbalan menteri memang wajib kena tumbok pun,, terkenang aku sembelihan lembu korban baru-baru ni di sekolah,, hangpa bukan tak ingat kut... pasai lembu korban la,, bukan pasai kes bini tak dapat tukar sekolah..

Besok, 14 Jan 2014 - Ramai Umat Islam Malaysia bakal ikut mazhab Syiah ?..

Posted: 12 Jan 2014 03:01 PM PST

Ha ha ha,, isu Syiah dah sejuk seketika,, bila isu bughah yang sedang diperdendangkan sekarang..makin dilupakan bila isu Kalimah diperhangatkan lagi di Selangor.. 

Maka aku pula, nak perangatkan balik isu Syiah, Sebelum ini ada beberapa Pimpinan Pas yang duk pertikai Maulid Nabi sebagai bidaah,,, OK lar aku setuju 100%,,, 

Tetapi bila ada sahabat tunjuk video ni,,, woi lagi haru biru,,, program maulid rasul.. adalah saki baki peninggalan mazhab syiah....ha ambik la... lihat pada minit 2:56.. 



pakat-pakat berhimpun dan berarak la hampa esok,, kang semua bakal syiah belaka... wakaka.. Kalau pimpinan Pas bagi nasihat hangpa kata kepentingan politik,, ni Tuan Syeikh berautority beb... Banyak fatwa-fatwanya diterima pakai... Boleh lihat Klik Sini


Ha ha ,, Jadi besok selamat berhimpun, selamat berarak, selamat mengikut program Syiah... wakaka..Apa komen Bukti Gred A. 



Woi, jom pakat baca ni,, BERITA PUNDEK !

Posted: 12 Jan 2014 02:17 AM PST

Memang patutlar ada blogger umno mengatakan Najib belajaq tak habis, ada juga kata tak lulus,,, bukan aku kata... tak percaya ..

Macam-macam cerita hal Najib, orang umno sendiri yang cerita weii, kalau aku mana nak tau rahsia dia,,, Klik Sini

Tapi berita macam tu aku dah selalu duk dengar dan baca dah,, orang kata dah lali dah... 

Tapi ini ada satu berita paling celaka,, paling haram jadah dari mulut Najib sendiri,,, aku dah lama tak maki orang,, tapi kali ini aku kena juga nak maki... memamg haram jadah..


BERNAMA › BERITA


Kenaikan Harga: Usahlah Salahkan Kerajaan Semata-mata - Najib

KEMAMAN, 12 Jan (Bernama) -- Datuk Seri Najib Tun Razak berkata adalah tidak adil menyalahkan kerajaan semata-mata apabila berlaku kenaikan harga barangan.

Ini kerana, kata Perdana Menteri, kerajaan telah dan sedang melakukan pelbagai inisiatif dalam usaha mentransformasikan ekonomi negara bagi memastikan rakyat sentiasa menikmati kehidupan lebih baik.

"Kerajaan sentiasa bersama rakyat, janganlah dipersalahkan kerajaan kalau harga barang naik, dan kerajaan Barisan Nasional pula dimomokkan sebagai "Barang Naik'," katanya ketika berucap pada majlis penyampaian bantuan kepada mangsa banjir dan meraikan sukarelawan peringkat nasional di sini, Ahad.

Beliau menjelaskan harga barangan meningkat kerana pelbagai sebab dan faktor termasuk keadaan semasa, ekonomi dunia, faktor cuaca serta fenomena cuaca ekstrem yang menyebabkan barangan mengalami kekurangan bekalan.

"Bukan semua harga naik sebab kerajaan. Harga ikan naik sebab ikan kurang, harga sayuran naik disebabkan bekalan kurang. Masa harga (barangan) turun, tak puji kerajaan tetapi masa naik, kerajaan dikeji," katanya.

Najib berkata kerajaan sedar bahawa kos sara hidup semakin meningkat dan kerajaan telah mengambil pelbagai langkah dalam usaha mengurangkan bebanan rakyat.

"Kerajaan lakukan transformasi untuk ekonomi negara, dah hasilnya nanti akan dipulangkan semula kepada rakyat," katanya.

Pada majlis itu, kerajaan menerusi kerjasama parti politik, badan bukan kerajaan dan agensi berkaitan menyalurkan sumbangan berupa produk barangan seperti televisyen, peti sejuk, bantal dan tilam serta dapur kepada mangsa banjir di Terengganu.

Buat julung kalinya, sebanyak 19,205 keluarga di Terengganu menerima bantuan merangkumi produk bernilai RM5,000 selain bantuan wang tunai RM500 daripada kerajaan pusat dan RM1,500 daripada kerajaan negeri.

-- BERNAMA

Sumber berita - Link

Mana aku tak geram,,, baca balik "Harga ikan naik sebab ikan kurang, harga sayuran naik disebabkan bekalan kurang ""  Ok ler

Letrik naik mulai bulan ini, setelah TNB untung berbilion, Tol ura-ura nak naik, setelah untung berbillion, kononnya kalau tak dinaikan, kerajaan kena bayar ganti rugi RM414 juta,,, jadi kena naik... jadi nak salah siapa,, siapa yang buat perjanjian bangang bertingkat-tingkat ni,,, 

Lepas tu cakap jangan salahkan kerajaan... ko sepatut mampos la Najib woi....




RAKYAT MARHAEN

0

Posted by Unknown | Posted on 9:04 PTG | Posted in

sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Siapa Yang Bersalah..??? : Chan Kong Choy bebas kes PKFZ selepas tuduhan ditarik balik

Posted: 12 Jan 2014 08:50 PM PST


Bekas Menteri Pengangkutan, Tan Sri Chan Kong Choy (gambar) dibebaskan hari ini daripada tiga tuduhan menipu mantan Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi dalam projek Zon Bebas Perlabuhan Klang (PKFZ).
Timbalan Pendakwa Raya, Datuk Nordin Hassan, berkata kepada The Malaysian Insider bahawa tuduhan ditarik balik selepas mempertimbangkan bukti daripada peguam Chan.
Keputusan untuk menarik balik tuduhan dikemukakan kepada Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Zamani Abdul Rahman di mahkamah.
Chan hanya mengucapkan terima kasih lalu berjalan keluar bersama penyokong beliau.
Peguam utama Chan, Datuk Tan Hock Chuan, berkata pihak pendakwa juga memutuskan untuk tidak menjalani perbicaraan selepas mendapat tahu tentang pembebasan satu lagi Menteri Pengangkutan, Tun Dr Ling Liong Sik yang dituduh menipu Kabinet.
"Chan dibebaskan kerana tuduhan digugurkan," katanya.
Chan meminta Peguam Negara menarik balik tuduhan terhadapnya selepas Dr Ling dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi pada 25 Oktober.
Read More / Baca Lagi >>

Video lucah: Kes Umno saman PAS selesai, Mustafa setuju ia kerja ‘blogger Umno’

Posted: 12 Jan 2014 08:49 PM PST


Berita disiarkan oleh Harakahdaily hari ini yang menjadi syarat penyelesaian.Berita disiarkan oleh Harakahdaily hari ini yang menjadi syarat penyelesaian.Umno menarik balik samannya ke atas Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali dan dua lagi berikutan persetujuan Mustafa untuk menyatakan yang beliau maksudkan "bukan Umno" tetapi "blogger Umno" di belakang penyebaran video lucah ke atasnya.
Berikutan persetujuan itu, Harakahdaily hari ini menyiarkan satu berita bertajuk "Yang saya maksudkan blogger Umno bukan Umno - Mustafa".
Persetujuan ini dicapai melalui sesi mediasi yang disertai oleh kedua-dua pihak di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.
Dalam sesi itu, Mustafa disertai oleh Bendahari PAS Pusat, Asmuni Awi yang turut disaman Umno serta peguam mereka iaitu Fitri Asmuni dan Zulhazmy Shariff.
Umno pula diwakili oleh peguamnya Datuk Hafarizan Harun dan Setiausaha Kerja Umno, Datuk Rauf Yusoh.
Umno menyaman Mustafa, Asmuni dan Ketua Pengarang Harakahdaily ketika itu, Zulkifli Sulong kerana mendakwa parti Melayu itu di belakang penyebaran video lucah Mustafa menjelang pilihan raya umum lalu.
Read More / Baca Lagi >>

SK1M: PM Kangkung Turun Harga..!!

Posted: 12 Jan 2014 08:17 PM PST



Indonesian teenagers selling their friends for sex

Posted: 12 Jan 2014 07:38 PM PST

Journalists detained in Egypt

Posted: 12 Jan 2014 07:24 PM PST

ISA atau Mahathir?

Posted: 12 Jan 2014 07:20 PM PST


Minggu lalu, ada kumpulan yang rancak berkempen untuk mengembalikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), akta yang menggerunkan ramai yang tidak bersetuju dengan kerajaan, terutamanya aktivis, pelajar dan pembangkang.
ISA, dalam ingatan rakyat biasa, secara umumnya dilihat sebagai alat kerajaan menutup mulut dan memberikan amaran kepada pembangkang.
Di zaman Tun Dr Mahathir Mohamad, akta ISA yang paling digeruni. Ramai ahli politik pembangkang pernah merasainya ketika Operasi Lalang pada akhir 1980-an.
Di tengah-tengah kemelut isu harga barang naik, kemelut perkataan Allah dan isu bughah, Dr Mahathir mencadangkan untuk menghidupkan semula ISA.
Cadangan itu serta-merta dipersetujui oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar.
Beliau berhujah bahawa ISA tersebut dapat menjadikan negara lebih aman damai tapi beliau tidak menghurai "Bagaimana?"
Persoalannya ialah siapa yang salah pada pandangan polis? Mereka yang mencetuskan ketegangan atau mereka yang ditindas tetapi berani melawan kebatilan kerajaan yang menyebabkan kerajaan tegang dan memberikan reaksi yang mencetuskan ketegangan?
Apakah polis boleh bertindak secara bebas walaupun ia berlawan dengan hasrat dan arahan pembayar gaji mereka?
Sejarah hitam ISA yang paling dekat dengan minda rakyat ialah ISA yang dikuatkuasakan oleh Menteri Dalam Negeri pada 2008, Datuk Seri Syed Hamid Albar ke atas Teresa Kok, Raja Petra Kamaruddin dan seorang wartawan Sin Chew, Tan Hoon Cheng.
Ketika itu, alasan yang digunakan oleh KDN untuk menggunakan ISA ke atas Kok dan Tan adalah untuk "memberikan perlindungan" kepada mereka. Raja Petra pula ditahan kerana artikelnya yang didakwa menghina Islam dan Nabi Muhammad.
Bayangkan sekiranya ISA digunakan dalam isu harga barang naik, kemelut Allah dan isu bughah, siapakah yang bakal di-ISA-kan atas alasan diberi perlindungan jika alasan 2008 menjadi sandaran dan rujukan kepada siapa yang perlu ditahan?
Read More / Baca Lagi >>

Penggantungan tanpa tempoh The Heat berniat jahat

Posted: 12 Jan 2014 07:17 PM PST


Laporan muka depan The Heat yang dikatakan menjadi sebab penerbitan akhbar mingguan itu digantung. Gambar fail.Laporan muka depan The Heat yang dikatakan menjadi sebab penerbitan akhbar mingguan itu digantung. Gambar fail.Putrajaya tidak boleh menggantung akhbar mingguan The Heat bagi tempoh yang tidak pasti kerana tindakan itu akan dilihat sebagai berniat jahat, kata bekas pesuruhjaya hak asasi manusia selepas tiga minggu akhbar itu dilarang pengedarannya.
Tan Sri Abu Talib Othman, yang pernah mengetuai Suruhanjaya Hak Asasi Manusia, berkata tindakan itu tidak adil kepada pemegang lesen akhbar itu dan pekerjanya.
"Ia akan memberi kesan kepada operasi perniagaan penerbit dan kehidupan mereka yang bekerja dengan syarikat itu," katanya kepada The Malaysian Insider ketika mengulas tindakan Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang masih belum lagi mengumumkan keputusannya sama ada untuk menamatkan penggantungan The Heat atau menarik balik lesen.
Read More / Baca Lagi >>

Biarkan harga barang naik sehingga rakyat naik benci dan meluat kepada kerajaan 47% BN

Posted: 12 Jan 2014 07:15 PM PST

Penyelewengan dilihat terus bertambah dan pemimpin masih amalkan kehidupan mewah.

PUTRAJAYA: Rakyat perlu membiarkan kerajaan Barisan Nasional (BN) terus bertindak menaikkan harga barang kerana belum masanya untuk mereka membantah.
Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa berpendapat, tidak ada keperluan untuk melawan isu kenaikan harga barang pada waktu ini sebaliknya perlu mengambil sikap 'tunggu dan lihat' sehingga tiba pilihan raya.
"Bagi saya biarkan harga barang naik sampai rakyat benci kepada kerajaan.
"Buat masa sekarang ini takkan selesaikan masalah kerana penyelewengan dilihat terus bertambah dan pemimpin masih amalkan kehidupan mewah.
"Potong gaji pegawai kerajan tapi kos beli jet lebih mahal dari gaji yang dia potong," katanya ketika ditemui di sini petang semalam.
Beliau bimbang jika tiba musim piihan raya kerajaan akan bertindak mengumumkan penurunan beberapa harga barangan atas alasan 'prihatin' dan rakyat dengan mudah akan melupakan kesan beban yang ditanggung sebelum itu.
"Kena fikir secara 'reverse psychology'. Kalau BN nak naikkan harga barang saya alu-alukan walaupun saya sedih bagi pihak rakyat tapi dari segi pendekatan ini jalan untuk kita beri kesedaran kepada rakyat," katanya.
Read More / Baca Lagi >>

'PM kangkung sudah lupa bayaran royalti minyak Kelantan?

Posted: 12 Jan 2014 07:08 PM PST

Bekas anggota exco Kelantan Datuk Husam Musa kini tertanya-tanya jika Perdana Menteri Datuk Najib Razak terlupa selepas lebih setahun berjanji untuk membayar royalti minyak kepada negeri ditadbir PAS itu.

Najib pada Ogos lalu menjemput PAS untuk menyertai satu jawatankuasa baru untuk membincangkan mengenai bayaran royalti minyak kepada Kelantan.

Pengerusi Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed juga dengan bangga pernah menyatakan bahawa perkara itu boleh diselesaikan sebelum pilihan raya umum ke-13, yang diadakan pada Mei tahun lalu.

"(Najib) berjanji bahawa beliau akan bayar dalam tempoh enam bulan, mungkin dia sudah terlupa," kata Husam di Putrajaya semalam.

Husam berkata Kelantan telahpun melantik wakilnya ke mesyuarat tersebut namun individu berkenaan sehingga kini masih belum mendengar apa-apa berita dari Putrajaya.
Read More / Baca Lagi >>

Jika Mahathir diberi kuasa, apa terjadi kepada Najib..??

Posted: 12 Jan 2014 07:05 PM PST

KUALA LUMPUR: Cadangan bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin agar bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir diberikan kuasa dalam kabinet untuk membantu Najib dan kerajaan, jelas merupakan satu lagi terjahan yang bakal menyebabkan kedudukan Perdana Menteri semakin terhimpit ke dinding.

Sebagai bekas Ketua Pengarang Utusan Melayu, Zainudin Maidin yang lebih dikenali sebagai Zam seperti sedang mengiringi bekas Ketua Pengarang NST, Kadir Jasin yang sudah sekian lama bersikap lantang dan kritikal terhadap kepimpinan Najib, tulis blogger Shahbudin Husin.

Menurutnya, dengan idea Zam tersebut, bukan saja mengesahkan Najib sebagai Perdana Menteri yang paling lemah tetapi juga membuktikan seluruh anggota kabinet seolah-olah sudah lumpuh dan tidak mampu lagi menyumbang sebarang kebaikan kepada negara.

"Ia secara tidak langsung juga membenarkan segala gelaran yang diberikan kepada sesetengah menteri seperti cap ayam, cap sardin dan sebagainya," tulis beliau di dalam blognya, semalam sebagaimana di bawah.

Cadangan bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad agar Akta Keselamatan Dalam Negeri atau ISA dikembalikan bagi menangani kumpulan ekstrem yang mungkin menggugat kestabilan negara, bukan saja mengundang pro dan kontra terhadap keperluan akta tersebut, sebaliknya turut menyeret idea agar beliau dikembalikan dalam kabinet bagi membantu kepimpinan Najib Razak yang dianggap terlalu lemah ketika ini.

Bekas Menteri Penerangan, Zainuddin Maidin yang melontarkan idea tersebut di blognya berkata, pengalaman lebih 20 tahun Mahathir dalam memimpin negara dan mengendalikan soal keselamatan dengan jayanya, tidak seharusnya dibazirkan begitu saja oleh Najib.

Katanya, cadangan ini bukannya untuk mengembalikan Mahathir kepada kedudukan kerusi Perdana Menteri tetapi perlu diberkan kuasa dalam kabinet untuk membantu Perdana Menteri dan kerajaan dalam menangani isu keselamatan, perkauman, agama dah ekonomi yang kian meruncing sekarang ini.
Read More / Baca Lagi >>

GST : Menyelamat ekonomi negara atau kantung pemimpin? - Saifuddin Nasution

Posted: 12 Jan 2014 07:01 PM PST

Wartawan Video Dan Foto: Kenapa kasta kami rendah?

Posted: 12 Jan 2014 06:58 PM PST

Hisyam Salleh

Selepas rakyat Malaysia dihujani dengan pelbagai tekanan berikutan kos sara hidup makin meningkat, penulis rasa terpanggil untuk menulis mengenainya daripada perspektif wartawan video.
Apalah sangat wartawan video hendak perkatakan tentang ekonomi, tapi inilah rintihan sebahagian wartawan video dan foto yang dipandang enteng oleh semua pihak terutama di Malaysia.
Sila ketepikan pandangan dan ideologi politik kalian jika ingin teruskan membaca. Sila bawa bertenang.
Mula bertapak dalam bidang penyiaran sejak 2006 lagi dan boleh dikatakan masih hijau dalam industri media di Malaysia. Meskipun hijau, kita semua bermata yang bisa memerhati.
Ramai wartawan video dan foto yang sudah lama berkecimpung di dalam industri ini. Malah ada yang puluhan tahun memerah tenaga.
Banyak saudara dan rakan terdekat sering mengejek seolah-olah bekerja sebagai wartawan bagai mengejar dunia glamor.
Bukannya pengamal media yang terdiri daripada wartawan video dan foto hari-hari bertemu dengan selebriti. Soal masak dengan perangai ahli politik, kita dah 'cemuih'. Soal yang cuba diketengahkan adalah wartawan video dan foto bukanlah kasta terendah.
Jika dikaji rata-rata gaji pengendali kamera video dan foto, boleh dikatakan hanya segelintir yang bernasib baik mendapat bayaran sedikit tinggi. Selebihnya masih menjadi 'survival' di Malaysia.
Jika kita lihat pada rakan-rakan yang bertugas dengan agensi luar negara tetapi bertapak di Malaysia mendapat bayaran hampir RM15,000 sebulan. Ini juga bersyarat sekurang-kurangnya pengalaman lebih lapan atau 10 tahun dalam industri berita.
Jadi gaji awal bagi yang masih 'berbau kampus', sekitar RM7,000 sebulan. Banyak bukan? Jadi kenapa industri penyiaran Malaysia meletakkan gaji ala kadar pada mereka ini?
Read More / Baca Lagi >>

Pembangkang Sabah pertikai polis dakwa tembakan oleh remaja nakal

Posted: 12 Jan 2014 06:54 PM PST

Persoalan timbul apabila polis menyifatkan kejadian tembak menembak di Sabah sebagai tindakan nakal sekumpulan remaja.
Ahli politik pembangkang membidas polis apabila membuat kenyataan yang angkuh dengan berkata, serangan serentak itu dilihat terlalu baik untuk dikatakan sebagai serangan daripada remaja nakal kerana ia serangan pistol angin ke atas dinding kaca di pelbagai premis perniagaan di negeri ini.
Timbalan Setiausaha Agung PKR, Darell Leiking, berkata polis patut melihat kejadian tembakan ini secara serius kerana pelbagai teori dan spekulasi tersebar.
"Apa yang membimbangkan saya adalah serangan ini dilihat terlalu sistematik. Ramai rakyat Sabah bertanya adakah ini tindakan jenayah atau hanya sekadar gurauan remaja nakal," katanya.
Ahli Parlimen Penampang itu meminta polis turut mendaftarkan pistol angin sebagai senjata api kerana senjata ini cukup merbahaya jika digunakan dengan tidak bertanggungjawab.
Beliau juga meminta polis menyiarkan gambar daripada rakaman CCTV untuk membolehkan orang ramai membantu mengenalpasti pihak yang bertanggungjawab.
"Orang ramai mungkin mengenali penembak ini berdasarkan pakaian dan bentuk badan mereka," katanya.
Read More / Baca Lagi >>

Salahlaku Profesional: Adakah Shafee ‘layak dan sesuai’ ketuai pendakwaan kes fitnah liwat Anwar

Posted: 12 Jan 2014 06:48 PM PST


Peguam negara diminta mengkaji semula kelayakan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah dalam mengetuai kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim. Gambar fail.Peguam negara diminta mengkaji semula kelayakan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah dalam mengetuai kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim. Gambar fail.Peguam Negara (AG) perlu mengkaji sama ada Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah "layak dan sesuai" untuk mengetuai pasukan pendakwaan bagi  mengetepikan pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kes liwat selepas mahkamah memutuskan peguam Umno itu bersalah kerana salah laku profesional, kata sekumpulan peguam.
Penasihat Peguam untuk Kebebasan, Eric Paulsen, berkata walaupun pelanggaran peraturan publisiti yang dihadapi Shafee bukan satu kesalahan serius, ia adalah satu tambahan untuk Tan Sri Abdul Gani Patail membuat pertimbangan.
"Abdul Gani perlu mengkaji sama ada Shafee merupakan seorang yang layak dan sesuai, tambahan kepada senarai panjang persepsi negatif terhadap peguam Umno itu untuk mengetuai pasukan pendakwaan," katanya kepada The Malaysian Insider.
Paulsen berkata, pelanggaran kepada peraturan "kenyataan yang bersifat pujian" tidak berapa serius berbanding melanggar peraturan yang mengawal konflik kepentingan.
Beliau berkata, Shafee adalah seorang peguam Umno yang terkenal dan muncul dalam mahkamah dan nasihat yang ditawarkan dalam beberapa perkara membimbangkan pihak berkepentingan.
Katanya, Shafee bertindak sebagai penasihat kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, semuanya musuh ketat Anwar.
Read More / Baca Lagi >>

Disebalik Gesaan Mengembalikan Dr Mahathir, Najib lebih teruk dari Pak Lah..!!

Posted: 12 Jan 2014 06:16 PM PST

Dalam negara kita, kita ada pemimpin yang tidak memimpin. Atau lebih tepat, kita ada pemimpin yang tidak berani memimpin. Kita ada masaalah agama. Islam lawan kristian. Islam lawan Islam. syiah lawan sunnah lawan wahhabi. Kita ada masaalah perkauman. rata2 nya orang UMNO menyalahkan bangsa Cina. Pemimpin besar UMNO semua berakan-kongsi dengan cina tau. Masaalah ekonomi tidak perlu kita sebut lagi. Rakyat marhaen sudah mengharamjadahkan Najib. 
Mana nya kepimpinan dan pemimpin negara ini?
Sebaliknya kita ada pemimpin dalam diri PM yang mengikut citarasa umum dan suka dipandang popular. Kepada sesiapa yang belum mengenali Najib, dia seorang yang mahukan setiap orang menyukai nya. kalau ada 10 oramg, dia mahukan semua kesepuluh menyukai nya, sesuatu yang mustahil. Saya pernah menyatakan kepada beliau- kenapa anda mahukan 100%? 60% sudah pun menang merujuk kepada kecenderungan nya menyukakan hati semua orang. Kebenaran nya, ialah mustahil untuk please everyone.
Elok kita berdepan dengan reaiti dan jangan berselindung dengan pahit yang digula gulakan. Bila Zainudin Maidin menyarankan supaya Dr Mahathir kembali mengetuai kerajaan, ia mengesahkan bahawa Najib seorang pemimpin yang incompetent dan berklas F. lebih teruk dari Pak Lah.
Apa punca masaalah kepimpinan Najib? Beberapa tahun yang lalu, ketika berbual dengan salah seorang adik Najib, saya menyamakan Najib sebagai pemimpin macam suatu dewa Hindu yang berkepala banyak.setiap kepala yang berlainan, digunakan untuk bercakap lain kepada kumpulan yang lain. Didepan cakap lain, toleh arah lain, akan cakap lain. Najib konsistent dalam tidak-konsisten.
Tapi, ahli UMNO terus meyakini Najib. Wanita UMNO gugur iman memandang bibir nya yang mekar merah. Ahli UMNO standard Shahidan Kassim seperti saya nyatakan, akan cium tangan Najib sehingga berciut bunyi nya. kepada mereka, apa yang mereka suka lah. To each his own.
Read More / Baca Lagi >>

Samseng Politik: Pemuda UMNO tumbuk Timbalan Menteri Pelajaran dari MIC..

Posted: 12 Jan 2014 05:46 PM PST

TIMBALAAN Menteri Pendidikan II, P.Kamalanathan diserang oleh seorang lelaki ketika beliau menghadiri sebuah program di Pusat Khidmat di Hulu Selangor hari ini.

Menurut saksi, kejadian itu berlaku kira-kira pukul 2 petang ketika Ahli Parlimen Hulu Selangor itu tiba di Pusat Khidmat Parlimen beliau untuk berjumpa dengan sekumpulan anggota Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Hulu Selangor yang dipercayai mengadakan mesyuarat bahagian.

Penyerang itu dikatakan seorang yang mempunyai jawatan penting dalam Pemuda Bahagian Hulu Selangor dipercayai telah menumbuk muka Kamalanathan ketika Ahli Parlimen itu sedang berjabat tangan dengan sebilangan anggota pergerakan itu sejurus tiba di pusat khidmat sebelum program bermula.

Difahamkan punca suspek menumbuk Kamalanathan ada kaitan dengan isu permohonan pertukaran tempat kerja dari Johor ke Hulu Selangor melibatkan salah seorang saudara dalam keluarganya yang dipercayai bekerja sebagai guru di Johor.

Ekoran insiden mengejut itu, program yang sepatutnya berlangsung terpaksa dibatalkan dan Kamalanathan telah membuat laporan mengenai kejadian berkenaan di Balai Polis Bukit Sentosa, Rawang.
Read More / Baca Lagi >>

Selamatkan negara dahulu, baru selamatkan parti

Posted: 12 Jan 2014 05:44 PM PST

Isu Allah sudah menjadi isu yang tidak mungkin selesai. Saya tidak berani memberikan pandangan tentang hukum dan hakam kepada persoalan ini. Tetapi yang saya tahu penyelesaian tidak akan dapat dicari kerana saya cenderung untuk menuduh isu Allah ini adalah isu yang dipolitikkan oleh setengah pihak untuk kepentingan politik mereka.
Mungkin ramai yang membantah apa yang ada dalam pemikiran saya, tetapi saya juga tahu Tuhan menyuruh kita mengenali di antara satu dengan lain serta menghormati di antara kaum dan agama. Di negara lain tidak timbul isu ini dan tidak pernah pula kita mendengar isu ini merebak dimana-mana negara diseluruh dunia ini.
Apabila ada pihak yang menyangkutkan nama Allah ini dengan akidah, maka ia tidak akan selesai kerana selama ini banyak agama menggunakan nama Allah ini dalam agama mereka sejak dari dulu lagi. Tidak usah kita menjadikan isu ini lebih berat dari apa yang kita hadapi sekarang ini.
Kita khuatir isu ini akan membawa padah kepada negara kerana ia amat sensitif. Yang melanggar hukum agama pun menjadi sibuk membahaskan isu ini tanpa mengetahui dan tidak mampu membezakan di antara sifat dengan zat Tuhan itu. Mahu tidak mahu kita perlu selesaikan isu ini dengan baik dan harmonis.
Elok dihimpunkan semua ulamak dan sadiqiah Islam di seluruh dunia bersama dengan ketua-ketua agama lain dan adakan perhimpunan itu di Kuala Lumpur kerana isu ini hanya berlaku di sini. Ambil keputusan yang boleh diterima dan difahami oleh semua pihak tentang isu ini. Kita tidak boleh mengharapkan kerajaan hari ini untuk menyelesaikannya kerana tidak ada pemimpin kerajaan yang tahu untuk menyelesaikannya termasuk Menteri yang bertanggungjawab tentang agama dalam kabinet kerajaan sekarang ini.
Read More / Baca Lagi >>

Tidak Bermewah Dan Berjimat: Ismail Sabri....wassatiyah opah kau !!!

Posted: 12 Jan 2014 05:42 PM PST


Ini adalah salah satu contoh WASSATIYAH pemimpin berjiwa rakyat...
"Ini semua kawan saya belanja...".itulah agaknya jawapan yang akan diberi jika ditanya..
Macam sorang lagi "Wassatiyan" sambut birthday baru baru ni...

Mamak !!! Nasi Goreng Kangkung PM Satu....

Posted: 12 Jan 2014 05:32 PM PST

CINTAKAN NEGARA Tapi TAK CINTAKAN AGAMA - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 12 Jan 2014 05:24 PM PST

Ibu LARANG Anak Ke Kuliah AGAMA, Dianggap TAKSUB Ustaz - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 12 Jan 2014 05:23 PM PST

Bangun Lambat..JIMAK Dulu Baru SOLAT Subuh - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 12 Jan 2014 05:23 PM PST

Berlakon Pegang Tangan..'Kalu Bulih Pegang Akupun Nok Berlakon!' - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 12 Jan 2014 05:22 PM PST

Berlakon Pegang Tangan..'Kalu Bulih Pegang Akupun Nok Berlakon!' - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 12 Jan 2014 05:22 PM PST

MB Ahmad Said Dinasihatkan Bertaubat Kerana Kaitkan Banjir Dengan Kalah Pilihanraya

Posted: 12 Jan 2014 05:22 PM PST