Followers

Nuffnang

MIMPI SENJA

0

Posted by Unknown | Posted on 11:41 PTG | Posted in

sumber :-

MIMPI SENJA


Bekas pemandu saman pelakon Zahida Rafik

Posted: 26 Nov 2013 10:56 PM PST

Bekas pemandu pelakon Zahida Mohamed Rafik hari ini memfailkan saman terhadap Zahida berhubung kenyataan yang dikatakan fitnah, disiarkan di akhbar berikutan kehilangan wang tunai berjumlah RM200,000.
    
Noor Azman Azemi, 39, yang pernah bekerja selama lima tahun dengan Zahida memfailkan saman itu melalui Tetuan Daim & Gamany di Mahkamah Tinggi Sivil di ibunegara.
    
Dalam penyata tuntutan, Noor Azman mendakwa Zahida mengeluarkan kata-kata fitnah yang kemudian diterbitkan akhbar Harian Metro pada 3 Mac tahun lepas bertajuk 'Zahida Rafik Terkedu.'

    
Beliau mendakwa pada 5 Mac tahun lepas, Zahida sekali lagi mengeluarkan kenyataan palsu dengan membuat pengumuman kepada orang awam dan menawarkan ganjaran RM5,000 kepada sesiapa yang menjumpai Noor Azman atas alasan Noor Azman telah melarikan wang tunai miliknya.
    
Noor Azman turut mendakwa berikutan kenyataan fitnah itu, beliau gagal mendapat pekerjaan lain dan diburu pihak polis, hingga direman selama empat hari.
    
Beliau menuntut ganti rugi am, ganti rugi teladan, kadar faedah dan injunksi untuk menghalang Zahida menyatakan kenyataan fitnah serta kos lain.- Bernama

GEMPAR : Mahkamah Perintah Waran Tangkap Dikeluar Terhadap Papa Gomo

Posted: 26 Nov 2013 08:15 PM PST

Pic: www.papagomo.comPic: www.papagomo.comSHAH ALAM: Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam, di sini memerintahkan waran tangkap dikeluarkan terhadap pengendali blog Papa Gomo atau nama sebenarnya Wan Muhammad Azri Wan Deris.
Hakim Syarie, Mohammad Adib Husain memutuskan demikian selepas membenarkan permohonan peguam syarie, Datuk Mohd Zaidi Mohd Zain yang mewakili bekas isterinya, Bellina Omar Sharifuddin Chin supaya satu waran tangkap dikeluarkan berikutan kegagalan responden untuk hadir ke mahkamah berhubung pelanggaran perintah hak jagaan sementara dan penyerahan dua anak perempuannya.
Sebelum itu, mahkamah pada 2 September lalu memerintahkan Wan Muhammad Azri menyerahkan dua anak mereka, Wan Cassandra yang berusia empat tahun dan Wan Camillea, dua tahun kepada bekas isterinya namun, dia ingkar untuk berbuat demikian.
 :-Berita Harian

Hamba di London : Kakak mangsa berlepas ke London bersama Hishamuddin Rais

Posted: 26 Nov 2013 06:30 PM PST

OLEH AMIN ISKANDAR, PENGARANG BERITA

NOVEMBER 26, 2013
LATEST UPDATE: NOVEMBER 27, 2013 09:44 AM
Kamar Mautum  bersama Hishamudin dan Dean Nelson di KLIA untuk penerbangan ke London. Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 26 November, 2013.Kamar Mautum bersama Hishamudin dan Dean Nelson di KLIA untuk penerbangan ke London. Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 26 November, 2013.Keluarga kepada Siti Aishah Abdul Wahab yang dipercayai menjadi "hamba psikologi" selama 30 tahun di Britian berangkat ke ibu kota negara itu malam ini untuk bertemu kembali sesudah berpuluh tahun terpisah.
Menurut Kamar Mahtum Abdul Wahab yang merupakan kakak kepada Siti Aishah, pertemuan ini memang sudah lama ditunggu-tunggu oleh keluarga semenjak ibunya masih hidup lagi.
"Saya tidak pasti sama ada dia masih ingat pada saya, akan tetapi saya percaya dia pasti kenal saya" kata Kamar kepada The Malaysian Insider apabila ditemui di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) sebentar tadi.
"Saya berharap dia berada dalam keadaan baik, terjaga, kesihatannya baik dan mendapat pertolongan dan perhatian diperlukan," katanya sambil air mata berlinangan di pipi.
"Saya berharap dia masih mengingati saya..." kata Kamar Mautum kepada The Malaysian Insider sambil menunjukkan gambar Siti Aishah yang masih tersimpan baik dalam buku nota peribadinya. Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 26 November, 2013.Kamar yang merupakan bekas guru itu percaya pihak Kedutaan Malaysia akan memberi khidmat sepenuhnya kepada Siti Aishah dan keluarganya di atas semua urusan berkaitan dengan kes ini sehingga beliau pulang ke tanah air.
Turut bersama mengiringi Kamar ke London adalah bekas anak muridnya, Hishamudin Rais dan wartawan The Telegraph, Dean Nelson. 
Pagi ini Hishamuddin memecahkan kebuntuan kepada The Malaysian Insider berhubung identiti Siti Aishah yang baru dibebaskan selepas 30 tahun terkurung.
Wanita itu merupakan salah seorang daripada tiga wanita yang dibebaskan pada 25 Oktober di London selepas salah seorang daripada mereka menghubungi pertubuhan kebajikan. Dua lagi wanita adalah warga Ireland berumur 57 tahun dan warga Britian berumur 30 tahun.
Polis Britian masih belum mendedahkan identiti ketiga-tiga wanita tersebut  tetapi memaklumkan bahawa sepasang suami isteri ditahan berkait dengan kes itu.
Hishamuddin berkata, Siti Aishah merupakan pengikut kepada fahaman Marxist-Leninist dan pemikiran bekas pemimpin besar China Mao Tse Tung.

Difahamkan, "New Malayan Youth" adalah pertubuhan mahasiswa yang menggabungkan pelajar berhaluan kiri dari Malaysia dan Singapura pada 1970-an.
Hishamuddin yang pulang ke Malaysia pada 1994 selepas bertahun-tahun hidup dalam buangan berkata, Siti Aishah merupakan bekas penuntut Kolej Tunku Kursiah (TKC), Seremban dan kemudiannya melanjutkan pelajaran dalam bidang Juruukur Bahan (QS) di London di bawah biasiswa "Colombo Plan". - 26 November, 2013.-TMI

Nabila Huda dikecam kerana muat naik gambar seksi diInstagram

Posted: 26 Nov 2013 02:28 AM PST

..
Sedang dia sibuk menjalani penggambaran filem biopik Biduanita Negara, Allahyarhamah Puan Sri Saloma dalam beberapa minggu ini, alih-alih timbul agi kontroversi mengenai dirinya.
Ternyata, menjadi Saloma bukan mudah buat Nabila Huda. Menghidupkan watak isteri kepada Allahyarham Tan Sri P. Ramlee iru, satu hal. Ditambah pula dia perlu berhadapan dengan komen negatif dan kritik dari para peminat tentang gambar-gambarnga yang agak seksi yang dimuatkan di Instagram

Namun Nabila Huda tidak berdiam diri dengan situasi tersebut apabila beliau turut memberikan komen balas kepada mereka yang meninggalkan kata kata negatif terhadapnya.
"Apa masalah kau ni? Aku ni tengah shooting based on the true story. Kau kalau nak memekak kat IG aku nak membebel tak tentu pasal, buat semak je baik kau unfollow. Kalau baik sangat, delete Instagram kau. Stop using any smart phone sebab buat tambah dosa je"
Antara komen yang ditinggalkan para peminat yang negatif adalah soal dosa dan pahala - ini respons dari Nabila Huda.
"Macam bagus je semua bila bercakap. Dosa dan pahala tu antara aku dan Tuhan. Korang takde hak nak nilai apa apa atau bagi nasihat pun. Aku share gambar belakang tabir Saloma ni and it's supposed to be P&C, so tolong la hargai"

Panglima Perang Cyber

0

Posted by Unknown | Posted on 11:41 PTG | Posted in

sumber :-

Panglima Perang Cyber


KAMI BERSAMA MUFTI KEDAH MEMPERTAHANKAN AHLUS SUNNAH WAL JAMA'AH

Posted: 26 Nov 2013 04:22 AM PST


Seorang 'tokoh' yang disebut oleh Mufti Kedah terlibat dengan virus wahhabi tersentak dan terus beri respon. 

Namun yang batil tak boleh ditutup. 

Fitnah, pengkafiran dan penyesatan serta penghinaan 'tokoh' yang kepanasan itu ada di sini :

1. Muhasabah Untuk Dr Asri - link di bawah (artikel fitnah, pengkafiran, penyesatan, penghinaan terhadap Mazhab Asy Syafie, terhadap ulamak dan umat Islam dijawab oleh alim ulamak Ahlus Sunnah Wal Jama'ah di Malaysia) 

http://halaqah.net/v10/index.php?topic=7927.0

Contoh fitnah terhadap asatizah :

http://www.youtube.com/watch?v=Mj4dhF8ojpw

2. Garis Panduan Masjid di Perlis semasa menjadi mufti yang melarang umat Islam melaksanakan sunnah yang ada jelas sandaran dari al Quran dan As Sunnah 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=568730836525395&set=pb.149551445110005.-2207520000.1385162861.&type=3&theater

3. Menghina ulamak dan memfitnah seperti Syeikh Jaafar al Barzanji dan banyak lagi (Mufti Mazhab Asy Syafie di Madinah)

http://www.youtube.com/watch?v=GofHeogy6O0

4. Memfitnah sekolah pondok :

http://www.youtube.com/watch?v=yY0UJ77s0sc

5. Penyesatan Fathul Bari kepada umat Islam yang membaca sodaqallahul 'azim selepas membaca al Quran. 

http://www.youtube.com/watch?v=-mhLA71tFlE

6. Fathul Bari menyatakan asya'iroh termasuk dalam firqah sesat. 

http://www.youtube.com/watch?v=wlMT5Ywn94s

Biar kita celik mata hati, jangan buta mata hati.



Sent from my iPhone

Hizbur Tahrir : Islam Larang Kutip Cukai vs @NajibRazak Kata Elak Cukai = Pengkhianat

Posted: 26 Nov 2013 12:38 AM PST

Antara yang dimainkan sekarang ialah kononnya ada larangan mengutip cukai menurut hadis Nabi saw.

Antaranya termasuk portal dilabel setengah ulama sebagai Wahabi atau Khawarij iaitu puak HT - HiZbur Tahrir


Penyelewengan HT ini anda boleh baca di sini


Isu ini timbul berhubung kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak beberapa hari lalu bahawa yang mengelak bayar cukai digelar pengkhianat!

Berita :

KUALA LUMPUR, 24 Nov (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata mereka yang mengelak daripada membayar cukai boleh dianggap melakukan pengkhianatan kepada negara.

Ini kerana, katanya kewajipan membayar cukai merupakan satu daripada semangat patriotisme terhadap negara.

"Definisi patriotisme dalam negara kita ialah apabila kita melunaskan tanggungjawab kepada negara untuk kebaikan negara dan rakyat.

"Bila bayar cukai kita tolong rakyat, kita tanamkan semangat ini, dengan ini negara kita akan lebih berjaya," katanya ketika merasmikan Seminar Pemerkasaan Ekonomi Nasional (Pena) di Masjid Wilayah Persekutuan di sini Ahad lalu tarikh 24 November 2013.

Ini bahan yang disebarkan melalui whatsapp bahawa tidak perlu bayar cukai kerana ia dilarang oleh Islam.
 




Selepas membuat sedikit carian didapati ia tidak benar.

Dalam satu artikel yang disiar Harian Metro pada 20.12.2012 didapati bahawa cukai sudah dikenakan kepada bukan islam semasa pemerintah Rasulullah saw.

Keterangan lengkap artikel tersebut sila klik sini http://www.hmetro.com.my/articles/Zakat_cukaitaksama/Article



Harap kekeliruan ini tidak dijadikan alasan untuk umat Islam mengelak membayar cukai kerana jelas ia dapat ditebus jika zakat sudah dijelaskan melebihi cukai yang sepatutnya dikenakan.

Manakala bukan Islam perlu membayar cukai kerana ia sumber untuk memastikan pembangunan negara dapat dijayakan seperti yang dirancang demi kebaikan semua pihak di negara kita.

Sent from my iPhone

DARUL EHSAN TODAY

0

Posted by Unknown | Posted on 11:38 PTG | Posted in

sumber :-

DARUL EHSAN TODAY


Yuktes Vijay Dedahkan Tahap Metaliti Penyokong Pakatan Taik...

Posted: 26 Nov 2013 12:00 AM PST


Siapa yuktes vijay nie..?

Dia adalah pembantu kepada sankara nair yang menjadi peguam bela anwar sewaktu kes anwar meliwat saiful dulu dan dia jugalah yang mendedahkan sankara berkomplot dengan anwar menggunakan chegu bard supaya segera mendapatkan sijil cuti sakit (mc) dengan apa cara sekali pun...

Kali ini yuktes dedahkan pula tahap mentaliti penyokong pakatan taik yang secara terang-terang menolak segala bentuk fakta benar yang di keluarkan oleh kerajan dan badan antarabangsa, mereka lebih mempercayai mat sabu dan menganggap mat sabu sebagai sumber tepat lagi sahih...

Kata yuktes dalam facebooknya...

keputusan yang saya ambil setelah berdebat dgn beberapa penyokong pakatan tentang ekonomi negara...

saya tunjuk bukti guna laman rasmi bank negara... 
dia kata bank negara kroni bn... 
saya tunjuk bukti dgn dokumen cia amerika.. .
dia kata cia dibeli bn... 
saya tunjuk laporan audit negara... 
dia kata auditor general macai bn....
akhir sekali saya tunjuk dia laporan imf,
dia kata bn dan imf mmg sekutu dr dulu...sebab itu anwar kena pecat....

akhirnya saya tanya dia macam mana dia tahu negara akan bankrap..
dia hantar link youtube ceramah mat sabu...kata dia,kalau mat sabu tipu,tak mungkin tuhan akan memenangkan dia dlm p/raya (pemilihan) pas...
habis bn menang p/raya itu kecoh buat apa?

minta maaf...ada had utk kebodohan...ini tahap kritikal...tak larat..tak sanggup... FB yuktes

APANAMA

0

Posted by Unknown | Posted on 11:32 PTG | Posted in

sumber :-

APANAMA


Roads, potholes and rogues in Sarawak

Posted: 25 Nov 2013 11:45 PM PST

Gaya Peneroka

0

Posted by Unknown | Posted on 11:31 PTG | Posted in

sumber :-

Gaya Peneroka


ISU BATU PUTIH MELETUP LAGI DALAM FACEBOOK

Posted: 26 Nov 2013 10:10 AM PST



BERITA PANAS MELETUP!!!! bekas pengarah CID dedah sogokan wang dalam kes Pulau Batu Puteh Bekas Pengarah Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Mat Zain Ibrahim hari ini mendedahkan wujud sogokan wang yang menyebabkan kekalahan Malaysia dalam kes Pulau Batu Puteh pada tahun 2007. 

Pendedahan tersebut telah dilakukan dalam bentuk Akuan Bersumpah (SD) setebal 31 muka surat, yang telah juga dihantar Pejabat Perdana Menteri 9 Oktober lalu."Dalam surat iringan kepada Perdana Menteri, saya merayu beliau untuk memfokuskan perhatian kepada perenggan 54 (e),(f) dan (g) SD tersebut, yang melibatkan maklumat mustahak, berkaitan salahlaku Peguam Negara,Tan Sri Abdul Gani Patail, ketika mengendalikan kes Pulau Batu Puteh. "Turut dimuatkan ialah maklumat menyatakan bahawa terdapat wang dalam amaun yang besar, telah bertukar tangan dan dipindahkan kedalam sebuah akaun di-Hong Kong," kata Mat Zain dalam satu kenyataan yang ditandatanganinya hari ini.

Beliau mempertahankan dakwaannya sebelum ini ke atas Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail, menuduhnya menjadi punca kepada kekalahan Malaysia dalam perbicaraan di Mahkamah Antarabangsa (ICJ) pada tahun 2007 tersebut, yang menyebabkan pulau itu terpaksa diserahkan kepada Singapura. "Dalam perenggan penting ini,telah dirakamkan maklumat menyatakan bahawa Gani Patail telah dengan sengaja, menyebabkan kekalahan kes Pulau Batu Puteh kepada Singapura,ketika prosiding di-Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) yang berlangsung dalam tahun 2007," katanya lagi.Mat Zain mengulangi tuduhannya ke atas Gani dengan mengatakan beliau meletak gambar salah ketika perbicaraan tersebut. "Untuk membuat penilaian mengenai kebenaran maklumat ini,ianya hendaklah dibaca bersama dengan nota prosiding ICJ berkaitan perbalahan Pulau Batu Puteh yang diumumkan pada 23.5.2008."Kajian menunjukkan memang benar terdapat perbuatan memasukkan satu keping 'gambar kontroversi' beberapa hari sebelum prosiding bermula, yang boleh dilihat sebagai percubaan untuk memperdayakan Panel ICJ. "Bagi membuat appraisal yang lebih tepat,maklumat mustahak ini juga hendaklah dibaca bersama dengan apa apa perbuatan memalsukan keterangan dan termasuk gambar yang dikemukakan sebagai keterangan dalam sesuatu prosiding kehakiman yang lampau dan melibatkan Gani Patail jika ada," tambahnya lagi.

Sebelum ini, Putrajaya telah menafikan tuduhan tersebut menerusi jawapan di Dewan Rakyat, dengan berkata tuduhan tersebut tidak berasas dan dilakukan tanpa menyemak terlebih dahulu."AG tidak mengetuai kes tersebut dan mempunyai kata putus dalam mengendalikan kes tersebut. "Jadi tuduhan bahawa AG menunjukkan gambar salah seperti didakwa oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak berasas dan dibuat tanpa semakan," jawab Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nancy Shukri selepas isu tersebut dibangkitkan di Dewan Rakyat.Menurut Mat Zain, sekiranya pendedahan awal dibuat sebelum pemilihan Umno yang berakhir baru-baru ini, ia pasti memberikan impak kepada perwakilan dari Sabah yang bertanding memandangkan pertalian yang wujud antara Gani dengan ahli politik negeri tersebut.

Sementara itu, Mat Zain menggesa supaya Putrajaya menimbangkan untuk membuat rayuan di ICJ dalam kes Pulau Batu Puteh demi maruah negara."Kita masih mempunyai empat setengah tahun lagi,untuk mengemukakan rayuan kepada ICJ sekiranya mempunyai bukti kukuh untuk berbuat demikian."Walau sekecil mana pun peluang yang kita ada,kita tidak boleh membiarkannya begitu sahaja," tegasnya lagi.

Media sebelum ini mendedahkan pertemuan Mat Zain dengan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bagi membincangkan salah laku Gani. Pertemuan itu dikatakan turut dihadiri peguam kanan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah dan bekas setiausaha politik kepada Dr Mahathir, Matthias Chang.Selain kes Batu Puteh, mereka juga dikatakan berbincang mengenai kes mata lebam Anwar. Selepas pertemuan itu, Mat Zain pada 7 Oktober membuat satu akuan bersumpah yang antara lain mendakwa salah laku Gani dalam kes mata lebam Anwar.Akuan bersumpah itu kemudiannya dihantar kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dengan salinan kepada Peguamcara Negara Datuk Idrus Harun, Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar dan juga dikatakan diterima oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyidin Yassin.

 – TMI -admin power-

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:31 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:30 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


#PRKAMPUS : Bermulanya BLACK OPS gerombolan mahasiswa PRO-M #UM @TunFaisal

Posted: 26 Nov 2013 08:00 PM PST

 
 
Seperti mana yang pernah kami ramalkan sebelum ini, gerombolan mahasiswa pro pembangkang ini akan melakukan apa sahaja bagi memenangi pilihanraya kampus kali ini. Bak kata kumpulan UMBRELLA, Ramalanku Benar Belaka, memang kita sudah jangkakan mereka akan gunakan taktik kempen seumpama ini. Semenjak pakatan pembangkang berjaya merampas negeri-negeri kaya pada PRU-12, nampaknya penyakit berpolitik tanpa henti ini merebak pula ke dalam kampus-kampus IPTA.
 
Penulis ingat lagi sewaktu masih menuntut di UPM dahulu, pilihanraya kampus ini berlalu seperti angin yang menyapu muka sahaja. Mana ada kecoh-kecoh macam sekarang ini. Lagi pun, buat apa hendak mati-matian berkempen jika hanya menang pada nama dan jawatan yang diraih pun tidak dapat membawa apa-apa perubahan yang signifikan kepada hidup yang lain?
 
Berbalik kepada isu di atas, pada hemat kami, taktik di atas adalah permulaan kepada rentetan strategi kotor yang dirancang oleh Pro M untuk menang melalui simpati dan fitnah. Mereka tidak mampu melaksanakan kempen bersih dan promosi kepada calon mereka kerana mereka tidak berminat pun untuk mewakili suara pelajar yang lain dan membela nasib mereka jika menang kelak.
 
 
 
 
Samalah seperti pakatan pembangkang. Mereka hanya mahu menang kerana dendam, benci dan kuasa. Hanya kemenangan melalui perlawanan pilihanraya ini sahaja yang dapat menenuhi nafsu serakah mereka. Lagi teruk jika gerombolan mahasiswa ini dilatih pula oleh geng-geng "R" yang didalangi Husam-DSAI aka IKD.
 
Kami ingat lagi bagaimana PANASnya kempen PRU di Putrajaya tidak lama dahulu. Geng-geng "R" yang jumud dan taksub ini berjaya membawa budaya perpecahan-kucar-kacir ke dalam wilayah orang Melayu yang selama ini hidup aman tenteram. Maka, bolehkah kita semua bayangkan, jika budaya itu dibiarkan pula bercambah segar di IPTA yang memang dikenali sebagai sangat aktif dalam berpolitik sejak dulu?
 
Nasihat kami kepada para mahasiswa yang sedang menghadapi pilihanraya kampus: Pilihlah calon yang boleh membawa kredibiliti diri dan bukannya kelompok yang gemar menanam budaya kebencian. Anggap sahajalah taktik-taktik basi Pro M ini semua hiburan dan perencah rasa dalam kempen pilihanraya kampus kali ini. Kalau tidak ada mereka, bosan juga jadinya kan?


BUKTI SINGAPURA MENGINTIP

Posted: 26 Nov 2013 07:13 PM PST

LAPORAN bahawa Singapura mengintip pergerakan Malaysia bukanlah suatu yang baru dan ianya tidak menghairankan. Dalam tempoh 5 tahun ini, Singapura semakin kerap menunjukkan keberanian dan kurang ajarnya campurtangan dalam hal-hal politik Malaysia. 


Antara persoalan lain ialah mengapakah syarikat enjin internet terbesar Google telah dipindahkan operasinya ke Singapura? Atas alasan bisnes atau alasan pengintipan? Beberapa syarikat berkaitan seperti Waze yang berasal dari Israel juga perlu diperhatikan? 

Negara Thailand antara negara yang memahami aspirasi Singapura apabila Temasek Holding berusaha untuk membeli syarikat telekomunikasi milik mantan Perdana Menteri Thaksin Sinawatra. Bukan sahaja rakyat Thai menghalau Temasek Holding, malah Thaksin turut dihalau hingga ke hari ini!

Terbaharu beberapa bulan lalu di mana seorang Ahli Parlimen Singapura telah memanjangkan kakinya ke Malaysia. Apakah maksudnya ini http://mymassa.blogspot.com/2013/10/menggemparkan-wakil-rakyat-singapura.html .

Sebelum itu, anda lihatlah betapa mereka dengan berani menyertai urusan-urusan politik negara kita ini
Hal Ehwal Malaysia Mengapa Di Singapura?
AIDC pernah mendedahkan tiga nama Diplomat asing (Singapura) yang menceroboh hal ehwal negara kita. Bagaimana mereka boleh bertindak jika tanpa maklumat eksklusif ataupun bahasa mudahnya maklumat intip. 

Diplomat atau Pengintip?
1. Regina LOW Kay Yin (regina_low@mfa.gov.sg), First Secretary (Political) yang turut memakai baju kuning BERSIH 3.0.
2. Philomena AW Li Fen (philomena_aw@mfa.gov.sg), First Secretary (Political).
3. Ariel Eunice TAN Hwi Tiang (ariel_tan@mfa.gov.sg), Deputy High Commissioner and Counsellor.
Diplomat Singapura atau Pengintip Singapura?
Apakah tindakan yang telah dibuat ke atas mereka di atas? Bagaimana mereka mendapat arahan? Arahan dan maklumat siapakah yang beri? Sudah tentu benar laporan  Edward Snowden mendedahkan bahawa Singapura membantu kumpulan perisikan yang didakwa terbabit dalam aktiviti mengintip di Malaysia.

Singapura boleh terus membeli air dari Malaysia, kerana kita faham sekiranya satu atau dua bekalan air Singapura yang bergantung harap air dari Malaysia dipotong, dalam tempoh dua tiga jam sahaja kilang-kilang industri di Singapura akan kerugian berjuta-juta Dollar Singapura.

Kita faham jika Singapura menjadi pelabur besar dalam Iskandar Malaysia kerana mereka (Temasek Holding) mempunyai simpanan wang dua kali ganda berbanding Khazanah Holding.

Namun, apabila Singapura mula mengintip seluar dalam Malaysia, kita mesti potong mereka habis-habisan, tidak kisahlah kalau suami KSU MITI warga Singapura atau tidak kisahlah kalau Lim Guan Eng akan mempertahankannya.

Kedaulatan tidak boleh disandarkan kepada Dollar dan Sen !!! Seruan kita rakyat Malaysia 'ajar itu Singapura' jika mereka tidak menjawab dakwaan mengintip negara kita! 

Anda bagaimana?






BERITA BAIK PROMOTER: KONSERT ALA METALICA DIBENAR DI KOTA BHARU

Posted: 26 Nov 2013 02:40 AM PST


TERGEDIK-GEDIK BUNTUT AHLI PAS IKUT ALUNAN MUZIK ROCK

"Ada ahli PAS 'terkejut' konsert Gig Green Zone. Dulu "Membangun bersama Islam", sekarang "PAS for All"… Bukan ke Pemuda PAS bantah konsert metalica hari tu? – MS," lapor blog TaipingMali yang turut menyiarkan rakaman persembahan itu.

Analisis The Malaysian Insider (TMI) melihat penganjuran konsert itu sebagai kesepakatan ulama-Erdogan untuk meraih undi di kalangan anak muda.
"PAS sedang dalam persimpangan dengan prinsip asasnya sebagai pergerakan Islam dengan tuntutan kepada parti politik untuk menjadi relevan kepada masyarakat berbilang agama dan masyarakat yang kompleks.
"Tidak mahu namanya disiarkan supaya boleh bercakap dengan lebih bebas, aktivis itu memulakan perbualan dengan kontroversi konsert "heavy metal" dianjurkan PAS.
"Sesetengah perwakilan yang hadir ke muktamar mengkritik penganjur konsert dan mempersoalkan sama ada penganjuran konsert dengan muzik bising sesuai dengan parti Islam itu, " ulas TMI.
Menurut TMI konsert adalah eksperimen terbaru PAS dalam percubaan untuk memenangi hati pengundi berumur 20an dan'halal' kerana disokong oleh ulama.
"Akan tetapi pengkritik tidak melihat kita mempunyai sesi solat sebelum konsert bermula. Ustaz Abu Bakar Chik (Pengerusi Biro Pendidikan) bercakap kepada hadirin. Tiada yang haram dengan acara itu."
















PAS merai kepelbagaian, lapor laman muktamar59.pas.org.myyang memetik penjelasan daripada Dr. Muhaimin Sulaiman, Pengerusi Lajnah Kebudayaan dan Kesenian PAS.
Menurutnya, Konsert yang diadakan itu mengambil konsep keterbukaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor yang meraikan kepelbagaian anak muda.
"Sebab itu Pakatan Rakyat kekal memerintah Selangor untuk 2 sesi pilihanraya,
"Ia bukan sekadar konsert, tetapi kita mulakan program itu dengan Solat Isyak berjemaah. Kemudian acara disambung dengan tazkirah berhubung adab berhibur dan Ustaz Abu Bakar Chik, ahli jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Abu Bakar Chik memukul drum tanda simbolik pembukaan program,
"Ulamak pun boleh pukul drum. Inilah PAS yang dekat dengan anak muda yang pelbagai", jelasnya.
Blog MiM menempelak kenyataan Muhaimin itu yang dianggap sebagai 'double standard,' kerana sebelum ini Pemuda PAS menganjurkan demonstrasi membantah konsert seumpama itu.
"Mungkin Dr Muhaimin Sulam baru dalam rencah politik parti PAS yang penuh dengan hipokrit dan angan-angannya. Jika benar seperti yang dikatakan, Muhaimin Sulam sepatutnya bersuara tentang sikap hipokrit Pemuda PAS yang pernah membantah konsert Metallica sebelum ini dengan pelbagai alasan mereka.
"Tapi kini kena balik ke batang hidung mereka,"ulas blog MiM.

MERBOK TIMES

0

Posted by Unknown | Posted on 11:22 PTG | Posted in

sumber :-

MERBOK TIMES


The Azizan I Knew: Tun Daim Zainuddin

Posted: 26 Nov 2013 06:36 AM PST



(www.nst.com.my)
WHEN Pas won the Kedah state election, I wanted to go and pay a courtesy call on the new menteri besar, Ustaz Azizan. I knew that he needed to settle down and so, after a few months, I requested for an appointment to see him. The response was swift. I was invited to dinner at his official residence.

That was the first time I met (Tan Sri) Azizan Abdul Razak. A warm friendly person who charmed you with jokes to make your first meeting comfortable and relaxed. After a few minutes, he invited me to adjourn to the dining room to join him for dinner.

He said he had ordered mee Abu, mee goreng, popiah and, for dessert, durian and dadih. He said he had asked his secretary to ask my secretary what I normally ate and got the list from my secretary. And later, he served hot water. He had done his homework on me. I enjoyed my first meeting with him. I found him to be humble, knowledgeable and humorous.

Since that first meeting, every time I was in Kedah, I would meet him for dinner, where I'd be served my favourite mee Abu and popiah. Soon enough, he started discussing the problems he was facing as an MB. He had kind words for everybody and never ran down anyone. He said it was tough running the state as revenue was low and expenditures kept going up. I told him as long as the country wanted Kedah to be the rice bowl of Malaysia, Kedah would have to continue asking the Federal Government for help and that would have to change.

We are a high-cost producer of rice. When I was in government, I had suggested we import rice and release our padi fields for more productive use. He agreed with me but he said we needed support from the Federal Government to change all that.

We continued to meet regularly, either in Alor Star or Kuala Lumpur. He was at a loss to meet the conflicting demands from many quarters. It was a real headache to him trying to be fair but firm. He made himself unpopular with some people but the rakyat liked his style. He was a man of the people.

Although he was under pressure from his party, he was adamant that he was MB for all Kedahans. He would entertain all. He was privately, and later publicly, attacked by his coalition partners in Pakatan but he stuck to his principles, which, as in politics, he had to toe the party line, provided it did not conflict with his principles which he strongly held on to and at the end, he said he was answerable to Allah. This, he was not prepared to compromise.

When I got news that some in the state assembly wanted to switch camps, I alerted him. I told him after what happened in Perak, I don't think Barisan Nasional is keen to participate in this kind of politics. The rakyat would be angry and all must accept the results of the general election and move on.

(Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) tried and failed and the rakyat does not trust any government formed this way. His response was: I am here temporarily anyway, let us leave it to God, but we tie our camels first.

Then, later, there were attempts to topple him. He was not worried, he was not overconfident but prepared. He faced these challenges his way, in public, cracking jokes but privately, prepared for the worst. In the end, he triumphed. He asked me to arrange for him to meet former prime minister Tun Dr Mahathir (Mohamad), which I did. They got along fine. He got on well with Prime Minister Datuk Seri Najib Razak, too.

He told me he was hauled up by Pas and asked to explain why he was close to the PM, Dr Mahathir and me. He explained to them that he knew Najib's brother, Johari, when they were studying law in London. In the case of Dr M and me, he said he wanted to tap into our experience and he knew that we wanted the best for Kedah and would support him for the greater good of Kedah. They accepted his explanation.

He had good ideas for Kedah. He wanted to reclaim the coastal area of Kuala Kedah and build a new city. He asked me to get developers to do it and now, it is still being studied. He went to Egypt to study how they succeeded in agriculture production on huge desert lands and made them fertile. He wanted to reproduce it in Kedah. He wanted to build a few more housing estates as he wanted to build affordable houses costing below RM200,000.

He had asked his office to conduct a study on the problem and how much the middle class could afford. All these were in the planning. Azizan discussed with me whether to extend the LADA (Langkawi Development Authority Act). I explained to him why Dr Mahathir wanted the act, and since then Langkawi had become well known as a tourist destination. He said he was under pressure not to renew it, but he renewed it.

Azizan had to make difficult decisions but he did what was right for Kedah. He introduced new policies where timber concessions were tendered out and this increased revenue. The value was higher, too, and he could then reduce the size of the concessions because of certain people.

He wanted to bring the Rubber Research Institute (RRI) to Kedah and was prepared to find and give land for such purpose. My suggestion was the state government should exchange land with RRI and the Kedah government develop the RRI land, and keep it as a long-term investment so the government could get income from this.

He wanted to have an oil depot and refinery in Yan. He received many proposals but he got the impression investors might be more keen to have land than the real project. He wanted the train and highway to be continued to Yan to bring development to this coastal town.

On corruption, he was fed up with businessmen, who tried to bribe him. He kept instructing his secretary to return money offered to him. When they failed at the office, they sent money to his house.

He asked me what to do with thick-skinned people like these. My advice was to send the money to orphanages and get receipts for the donations given. He thanked me for the advice.

He told me how he persuaded his son to marry. He was admitted to hospital and was attended by a nurse, who he thought was a suitable wife for his son. Naturally, the son disagreed when he told his wife to tell his son if he continued to reject the nurse, he would marry the nurse who would be able to take care of him the next time he got sick.

Suddenly, after the election, he was admitted to hospital. I visited him many times but he was unconscious most of the time. His death is a great loss to Kedah.

Politicians like him are rare. He was a leader of the people of the highest integrity and completely honest. Malaysia needs politicians like him.