Followers

Nuffnang

Gaya Peneroka

0

Posted by Unknown | Posted on 11:35 PTG | Posted in

sumber :-

Gaya Peneroka


SELAMAT DATANG KENEGERI KELAHIRAN KU SELANGOR

Posted: 22 Nov 2013 09:24 AM PST

Sempena Muktamar Tahunan PAS kali ke-59
Malam ni aku tido di luar pagar masjid shah alam kerana semua pintu masuk berkunci..maksudnya tak dibenarkan masuk untuk tidor... sebenarnya bukanya rombongan aku saja bermasaalah macam ni .. yang sempat aku tanya kebetulan aku jumpa di pintu pagar tadi dari terenganu dan johor ...
Pada saya dalam keadaan ada program besar sebegini tidak sepatutnya pehak pengurusan masjid dan JAIS menutup pintu pemikiran untuk mencari satu jalan memudahkan orang luar selangor menghadiri program besar PAS ini..
Apabila Selangor di tadbir oleh PR, JAIS juga dibawah bidang kuasa kerajaan negeri .mengapa kerajaan negeri tidak memberi kelongaran 2 atau 3 hari pada masjid yg berbekatan dengan program ini dibuka 24 jam,segi keselamatan kita ada unit amal untuk sama-sama bekerjasama.
Dalam sudut ini apa bezanya antara pentadbiran PR dan BN ?

Panglima Perang Cyber

0

Posted by Unknown | Posted on 11:34 PTG | Posted in

sumber :-

Panglima Perang Cyber


Sidang Dun Selangor: Timb Speaker Nik Nazmi Naik Angin Gagal Kawal Emosi Berhadapan BN

Posted: 22 Nov 2013 02:17 AM PST


Added by  on November 22, 2013

45 total views, 45 views today



Sent from my iPhone

Kupasan Lengkap Penipuan 40 Ribu Pengundi Bangladesh oleh @Anwaribrahim

Posted: 22 Nov 2013 01:01 AM PST


Dasar Penipu!!! Anwar Terpaksa  Buat Pusing 180Darjah

 

Ramai yang ketawa terbahak-bahak dengan kenyataanAnwar terbaru Anwar berhubung isu pengundi hantuseramai 40,000 orang yang diterbangkan khas dariBangladesh bagi membantu parti Barisan Nasional (BN)menang dalam pilihan raya umum yang lalu.

 

Setelah gagal memberikan bukti yang sahih terhadapdakwaan tersebut, Anwar akhirnya terpaksa 'pusing 180darjahdengan mengatakan ia adalah manipulasi penulisUmno.

 

Anwar juga dilaporkan berkatabahawa pembangkangtidak pernah menuduh kerajaan membawa sebanyak40,000 warga Bangladesh tersebut sebaliknya hanyamenyentuh tentang dakwaan membawa pengundi dariluar pada hari membuang undi awal.


Sedangkan sekiranya kita telitiia adalah merupakankenyataan Anwar yang kemudiannya dilaporkan dalamsemua media rasmi pembangkang termasuk KeadilanDaily dan MalaysiakiniTidak cukup dengan itulaporantersebut turut dimainkan dalam portal-portal antarabangsaseperti Straits Times Singapore, Telegraph, UK, dansebagainya.

 

Berikut adalah link kepada semua laporan yangdinyatakan tadi.

 

Straits Times Singapore

 
Telegraph, UK


Wall Street Journal

http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424127887323687604578468953798092968

China Post

http://www.chinapost.com.tw/asia/malaysia/2013/05/03/377577/Malaysia-coalition.htm

The Economist

http://www.economist.com/node/21577375/comments

Korean Press

http://e.koreanpress.net/detail.php?number=1341&thread=

 

Sedangkan menurut Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof ketika dimintamengulas kenyataan Anwar itu mengatakanpihaknyamempunyai segala rekod termasuk rakaman videotentang kenyataan Anwar berhubung kemasukanpengundi hantu dari luar menggunakan pesawat Malaysia Airlines System Bhd. (MAS) dan AirAsia Berhad (Air Asia).

 

"Saya cukup pelik apabila ada orang yang sanggupmenafikan perkara yang pernah disebut apatah lagiperkara itu diulang-ulang walaupun telah dinafikan kamidan kerajaan.

 

Hakikatnya ini bukanlah kali pertamadia berbohongkepada rakyat. Jika 16 September 2008 kita menyaksikanbagaimana Anwar berbohong kononnya pembangkangakan menubuhkan kerajaan selepas Pilihan Raya UmumKe-12 (PRU-12) terbongkarkini selepas PRU-13 sekalilagi tembelang pembangkang terdedah.


Semalam media arus perdana melaporkanPerdanaMenteri Bangladesh, Sheikh Hasina menafikanpembabitan warga Bangladesh dalam proses demokrasidi Malaysia dan menolak dakwaan pembangkangkononnya sebanyak 40,000 rakyat negara itu mengundidalam pilihan raya umum lalu.

 

Najib dalam pertemuannya dengan Sheikh Hasina ketikalawatan rasmi beliau ke negara itu memberitahu,pemimpin Bangladesh berkenaan turut menggelengkepala tanda tidak percaya dengan dakwaan kononnyarakyatnya terbabit dalam proses pengundian di negara ini.

 

Malah sebelum ini tohmahan pembangkang itu telahmencetuskan kemarahan Pesuruhjaya Tinggi Bangladeshke Malaysia, A.K.M. Atiqur Rahman yang menyifatkantuduhan pembangkang itu sebagai tidak berasas danhanya dibuat oleh golongan yang tidak berakal.

 

Beliau berkataadalah mustahil untuk kerajaan Malaysiamembawa masuk seramai 40,000 rakyat Bangladesh yang didakwa menjadi pengundi hantu di negara ini dalamtempoh yang singkat.

 

"Bagi sayapihak yang membuat tuduhan tersebut adalah'giladan menggunakan hak bersuara mereka dengancara yang salah serta tidak profesional," jelasnya.


Paling menarikPemikir Strategi DAP, Ong Kian Mingsebelum ini turut mengatakan bahawa dakwaan kononnyawujud pengundi hantu dalam kalangan warga Bangladeshdan berlaku gangguan bekalan elektrik adalah tidak benardan turut diakui oleh Pas.

 

"Setakat yang saya tahutidak ada pengundi asing (wargaBangladesh) atau gangguan bekalan elektrik. Jadi sayabersetuju dengan pandangan mereka (Pemantau),"katanya sebelum ini.

 

Malah kenyataan itu turut disokong oleh salah seorangpemimpin yang meminta agar namanya tidak disiarkan.

 

"Terlalu sukar untuk menipu menggunakan pengundiwarga asing atau gangguan bekalan elektrikkatanya.

 

Kesimpulannya, SPR perlu segera mengambil tindakanundang-undang terhadap Anwar Ibrahim yang jelasmerupakan BAPAK SEGALA PENIPU bagi mengelakkanperkara itu dari terus berulang.

 

SPR sebelum ini menegaskanpihaknya tidak bercadangmengambil tindakan terhadap pemimpin Pas dan DAPberikutan dakwaan mereka tentang wujudnya 40,000pengundi hantu pada pilihan raya umum Mei lalu. SPRsebelum ini mengatakan tidak akan mengambil sebarangtindakan undang-undang terhadap perkara tersebut.

 

Ini kerana menurut mereka masih banyak urusan lainyang perlu difikirkan dan tidak perlu melayan kerenahmereka yang tidak faham peraturan ituSPR sebelum inihanya membuat laporan polis pada 16 Mei lalu danmenyerahkan kepada Jabatan Peguam Negara untukmembuat keputusan bagi mendakwa Anwar.

 




Sent from my iPhone

APANAMA

0

Posted by Unknown | Posted on 11:32 PTG | Posted in

sumber :-

APANAMA


Lizard of Penang

Posted: 22 Nov 2013 10:56 PM PST

Belantan

0

Posted by Unknown | Posted on 11:21 PTG | Posted in

sumber :-

Belantan


Rakyat Malaysia malu dapat Ketua Pembangkang yang SEWEL macam Anwar?

Posted: 22 Nov 2013 04:50 AM PST


Anwar terus cetus kontroversi

Selepas menafikan pembangkang pernah membuat kenyataan sebanyak 40,000 warga Bangladesh dibawa masuk untuk mengundi dalam Pilihan Raya Umum Ke-13, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim terus mencetuskan kontroversi selepas mendakwa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mungkin mendaftarkan 500,000 warga negara itu.

Dakwaan terbaharu Anwar itu boleh ditonton menerusi video bertajuk Parliament heats up as deputy minister accuses Anwar of lying di laman sosial YouTube.

Video berdurasi 3 minit 26 saat itu menyaksikan Anwar mencelah ketika Timbalan Menteri Luar, Datuk Hamzah Zainuddin sedang berucap di Dewan Rakyat.

Menerusi video itu, Anwar dipetik berkata: "Soalnya saya faham hubungan baik antara Malaysia dengan Bangladesh, hingga nak bawa 500,000 Bangla bekerja sehingga mengetepikan penganggur di Malaysia.

"Itu soal lain. Mungkin akan didaftarkan oleh SPR, itu soal lainlah."

Menurut Hamzah, dakwaan Anwar itu berniat jahat kepada SPR dan mengelirukan rakyat.

"Saya bangkitkan perkara ini kerana beliau telah membuat tuduhan terhadap SPR di Dewan Rakyat. Beliau mendakwa SPR mungkin mendaftarkan 500,000 warga Bangladesh, ini berniat jahat," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di Parlimen hari ini.

Semalam, Anwar menafikan pembangkang pernah membuat kenyataan mendakwa kerajaan membawa masuk 40,000 pengundi warga Bangladesh, sebaliknya memberitahu pengundi dibawa dengan pesawat termasuk orang luar dari Sabah dan Sarawak.

Walau bagaimanapun, penafian Anwar itu disifatkan sebagai pelik dan jelas membohongi rakyat oleh Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof.

Abdul Aziz memberitahu, pembangkang sejak sebelum pilihan raya umum lalu berkali-kali mendakwa kerajaan dengan kerjasama pelbagai pihak termasuk Jabatan Perdana Menteri (JPM) dan Majlis Keselamatan Negara (MKN) membawa masuk kira-kira 40,000 pengundi luar walaupun perkara tersebut telah dinafikan SPR.

Dalam pada itu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim menyifatkan dakwaan Anwar tersebut sebagai pembohongan yang boleh merosakkan minda rakyat Malaysia.

"Mengenai dakwaan Anwar warga asing dibawa masuk untuk undi awal polis dan tentera, saya ingin tegaskan kita sudah semak dan mendapati tiada pun warga asing mengundi awal seperti didakwa," katanya.

Suara Politik
Belantan

Kami Sokong Tokguru

0

Posted by Unknown | Posted on 11:19 PTG | Posted in

sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Apabila Orang Letrik Kawin - Santai

Posted: 22 Nov 2013 10:04 PM PST


-ijoks2009-
Inilah rupanya kad jemputan walimatul urus orang TNB,dah macam bil letrik je haha.
Selamat pengantin baru kepada mereka berdua..