Followers

Nuffnang

Gaya Peneroka

0

Posted by Unknown | Posted on 11:52 PTG | Posted in

sumber :-

Gaya Peneroka


ANAK PEMIMPIN NEGARA PERGI TEMPAT MAKSIAT ???

Posted: 17 Oct 2013 11:27 AM PDT

Katerina Zemanova (19 tahun), putri Presiden Czech Republic, Milos Zeman dikecam karena dugaan keikutsertaannya dalam video pesta seks yang diadakan oleh seorang temannya di Praha, ibukota Czech Republic.

Video yang salah satu pelakunya diduga sang putri Presiden ini menghebohkan dan amat cepat menyebar luas dan menjadi perbincangan ramai di seantero Eropa.


screenshot Katerina Zemanova dalam video pesta seks di Praha (sengaja disensor)

Atas dugaan tersebut, Katerina menyangkal bahwa wanita dalam video tersebut adalah dirinya. Penelitian gambar-gambar dalam adegan film tersebut pun menimbulkan perdebatan apakah itu benar-benar Keterina atau bukan.

Namun yang pasti banyak kalangan yang mengatakan bahwa wanita dalam film tersebut adalah Katerina.

DEN TAK BOLEH NAK TOLONG - NST, TV3 tonjol isu laporan polis pada Isa Samad

Posted: 17 Oct 2013 07:56 AM PDT



Dakwaan mengenai masalah yang berlaku dalam Felda dan isu yang dihadapi golongan peneroka sebelum ini sering dibangkitkan oleh NGO yang dekat dengan Pakatan Rakyat seperti Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan.
Tapi lain pula halnya kali ini, dalam suasana kempen untuk pemilihan Umno yang hanya berbaki dua hari.
Seorang dari calon untuk jawatan naib presiden Umno, Tan Sri Mohd Isa Samad, yang juga pengerusi Felda Global Ventures Bhd (FGV), kini berhadapan dengan cabaran baru sekumpulan peneroka Felda dilaporkan membuat laporan polis ke atasnya.
Dakwaan ke atas Mohd Isa itu mendapat liputan oleh media arus perdana yang mesra Umno, iaitu akhbar New Straits Times dan juga stesen TV3.
Laporan New Straits Times mendakwa Isa selaku pengerusi firma berkenaan membuat kenyatan berbeza kepada Bursa Malaysia berhubung perletakan jawatan bekas presiden dan ketua pegawai eksekutif Felda, Tan Sri Sabri Ahmad sebelum ini.
Menurut akhbar tersebut, laporan polis itu yang dibuat di ibu pejabat polis daerah Tanjong Malim, Perak semalam adalah berdasarkan tulisan di blog bigdogdotcom.wordpress.com bertarikh 4 Oktober yang mendakwa Sabri telah meletak jawatannya pada 29 Ogos lalu.
Peguam peneroka berkenaan, Aminuddin Zulkifli, dalam laporan tersebut berkata tulisan di blog sama mendakwa Sabri tidak pernah menghantar sebarang surat meletak jawatan pada tarikh itu.

Menurut Aminuddin, Sabri pada masa itu sakit teruk dan berada di wad sebuah hospital di Kuala Lumpur.

"Beliau tidak dibenar menerima tetamu dan pastinya tiada sebarang kerja diserahkan kepadanya sewaktu di hospital apatah lagi sebarang kertas yang perlu ditandatanganinya untuk memuktamadkan hasrat beliau meninggalkan FGV," kata Aminuddin.

Tujuh peneroka merangkap pemegang saham dari Felda Trolak dan Felda Sungkai membuat laporan itu bagi menggesa siasatan terperinci dilakukan bagi memastikan kesahihan dakwaan itu.

Laporan New Straits Times hari ini turut memetik kenyataan Mohd Isa kepada stesen TV3, yang menyerahkan kes itu untuk siasatan polis.
Katanya, Malaysia merupakan negara bebas dan semua pihak bebas untuk membuat laporan polis.

Panglima Perang Cyber

0

Posted by Unknown | Posted on 11:43 PTG | Posted in

sumber :-

Panglima Perang Cyber


Ops Cantas : Banner Terima Kasih rakyat Kepada @PDRMSIA @Zahid_Hamidi @BKAB51

Posted: 17 Oct 2013 07:48 PM PDT







Ada dua peristiwa panglima dengar sendiri bagaimana Ops Cantas ini telah berjaya memberi impak sangat berkesan kepada emosi dan juga kehidupan rakyat.

Bagaimana rakyat seperti pemandu teksi dan termasuk yang berada di luar negara juga telah memuji tindakan membanteras penjenayah melalui Ops Cantas ini.

Suka dimaklumkan bahawa Ops Cantas sudah bermula 2007 namun tidak menyeluruh ke seluruh Malaysia.





NAMUN selepas kepimpinan KDN diambil alih oleh YB Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi maka ia diteruskan lagi dalam skala lebih besar.

Bukan mudah sebenarnya untuk berhadapan dengan penjenayah ini namun hasil keberanian dan kecekalan beliau maka ia berjaya membuahkan hasil yang membanggakan YAB Perdana Menteri yang risau kadar jenayah yang semakin meningkat hasil pemansuhan ISA dan Ordinan Darurat.

Peristiwa yang dimaksudkan ialah pengalaman rakan panglima menemubual pemandu teksi yang memberitahu penjenayah kini telah melarikan diri ekoran ops cantas yang dijalankan.






Beliau memberitahu pemandu tersebut melahirkan rasa gembira apabila penjenayah dari geng gengster telah mula lari untuk mengelak dari ditahan selain membuang tatoo di badan.

Ia juga telah disahkan pihak polis dalam berita yang anda boleh layari di sini

http://www.astroawani.com/news/show/pdrm-kerjasama-dengan-polis-thailand-kekang-kongsi-gelap-lari-keluar-21736

Dan sini http://mynewshub.my/2013/09/07/sembilan-anggota-kongsi-gelap-cuba-lari-ke-negara-jiran-dicekup-di-sempadan/#.UmCbbJkZ74c





Peristiwa kedua pengalaman rakan panglima yang baru pulang dari luar negara yang turut mendapat respon positif pegawai kedutaan yang memuji usaha Menteri Dalam Negeri dan pihak keselamatan yang menjadikan negara kita aman dari ancaman gangster.

Kebenaran ini sudah tentu merunsingkan pembangkang yang dilihat begitu ghairah mencari salah pihak polis dan lantang serta begitu bersemangat membela penjenayah sejak dahulu hingga kini.

Pembangkang bukan sahaja membela penjenayah (mungkin kerana mahu cari makan sebagai peguam bela) bahkan turut menjadikan isu agama seperti kalimah Allah sebagai bahan mainan politik walaupun jelas majoriti ulama menegaskan kalimah Allah hanya kepada umat Islam demi menjaga akidah mereka.

Sikap pembangkang dan juga sebilangan besar NGO Pro Pakatan jelas tidak mahu membantu di dalam mewujudkan negara yang aman dan bebas dari perbalahan angkara sengketa bab agama.

Jangan kita lupa bagaimana Iraq, Afghanistan sendiri selepas diperintah proksi Amerika mereka kini dilanda perang saudara dan kekacauan akibat berbeza fahaman agama dan pertentangan bab politik yang berterusan hingga ke hari ini.

Semua hasil perancangan barat yang tidak mahu melihat negara Islam maju dan makmur.

Mereka telah dan akan gunakan pembangkang termasuk membiayai mereka seperti yang berlaku dan diakui sendiri portal spin terkenal iaitu Malaysiakini.

Baca artikel panglima sebelum ini tentang dana asing yang disuntik kepada pihak Malaysiakini yang diakui mereka sendiri.

Akhir sekali mari kita bersama mengekalkan Menteri Dalam Negeri sebagai Naib Presiden Umno No1 agar banyak lagi beliau dapat lakukan untuk rakyat Malaysia selepas ini.

Pandangan tuan puan di dalam perbualan seharian, sms, media sosial sudah pasti akan dapat membantu beliau dilihat dengan imej positif oleh perwakilan dalam pengundian esok hari.

Semoga pemimpin yang bagus dan berkesan akan menjadi pilihan.

Surendran diingatkan tidak spin Prosedur Operasi Standard @PDRMsia @KBAB51 @KdnPutrajaya @Zahid_Hamidi

Posted: 16 Oct 2013 10:15 PM PDT


Surendran diingatkan tidak spin Prosedur Operasi Standard

KUALA LUMPUR 16 Okt. - Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), N. Surendran diingatkan supaya jujur untuk berterus terang kepada rakyat setelah melihat keseluruhan Prosedur Operasi Standard (SOP) polis melalui operasi membanteras penjenayah bersenjata api yang akan disertainya tidak lama lagi.

Penganalisis jenayah, Datuk Ahmad Faris Abdul Halim berkata, beliau menarik perhatian bagaimana sebelum ini Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng setelah diberi peluang oleh Menteri Pertahanan ketika itu, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berlayar dalam kapal selam negara, tidak pula memperbetulkan kembali tohmahannya kononnya kapal selam itu tidak boleh menyelam.

"Malah, saya dimaklumkan pihak media sendiri terpaksa 'mengasaknya' sebaik sahaja dia keluar dari kapal selam bersama Datuk Ahmad Zahid supaya memperbetulkan kembali dakwaannya itu.

"Itu Guan Eng yang tidak mahu berterus terang kemudiannya kepada rakyat mengenai fakta kapal selam negara, kalau Surendran saya tidak tahu lah. Kalau boleh, biarlah dia (Surendran) dapat menjelaskan semuanya kepada orang ramai kelak tanpa memutar-belitkan atau spin apa yang dilihatnya dalam SOP ketika sertai operasi polis berkenaan.

"Nampaknya, Ketua Polis Negara (Tan Sri Khalid Abu Bakar) begitu terbuka membenarkan dia menyertai operasi, ini saya anggap untuk memperbetulkan prasangka yang bersarang di kepala Surendran," kata beliau kepada Utusan Malaysia hari ini.

Beliau mengulas tindakan Surendran untuk menyertai operasi membanteras penjenayah bersenjata api setelah mempersoalkan SOP polis dalam operasi berkenaan.

Sebelum ini, Surendran mempertikaikan tindakan polis menangkap dan menembak penjenayah berbangsa India sebagai profail berdasarkan kaum (racial profiling) sangat berbahaya.

Dalam kenyataannya kepada portal pro pembangkang, kata Surendran, hampir 70 peratus penjenayah yang ditangkap dan terbabit dalam kejadian tembakan adalah dari kaum India.

Dalam hal ini, Ahmad Faris mengingatkan Surendran bahawa dia tidak boleh menyalahkan pihak berkuasa sekiranya terjadi insiden di luar jangkaan membabitkannya setelah menandatangani surat untuk mengikuti operasi membanteras penjenayah bersenjata.

Malah, kata beliau, Surendran tidak boleh menganggap operasi polis membanteras penjenayah berbahaya sama seperti mana yang ditontonnya di televisyen apabila pengacaranya melaporkan sesuatu kes jenayah.

"Ini (perbuatan Surendran) lebih kepada political mileage.

"Cuma sekarang Surendran telah menjadi beban kepada polis sebab polis kena juga menjaga nyawanya dan pada masa sama penjenayah yang dihadapi berisiko pula mencederakan anggota polis yang terlibat.

"Kalau terjadi apa-apa kepada dia (Surendran), pembangkang pula akan spin cerita lain," katanya.


Sent from my iPhone

Surendran diingatkan tidak spin Prosedur Operasi Standard @PDRMsia cc @KBAB51 @Zahid_Hamidi

Posted: 16 Oct 2013 10:12 PM PDT

Surendran diingatkan tidak spin Prosedur Operasi Standard

KUALA LUMPUR 16 Okt. - Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), N. Surendran diingatkan supaya jujur untuk berterus terang kepada rakyat setelah melihat keseluruhan Prosedur Operasi Standard (SOP) polis melalui operasi membanteras penjenayah bersenjata api yang akan disertainya tidak lama lagi.

Penganalisis jenayah, Datuk Ahmad Faris Abdul Halim berkata, beliau menarik perhatian bagaimana sebelum ini Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng setelah diberi peluang oleh Menteri Pertahanan ketika itu, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berlayar dalam kapal selam negara, tidak pula memperbetulkan kembali tohmahannya kononnya kapal selam itu tidak boleh menyelam.

"Malah, saya dimaklumkan pihak media sendiri terpaksa 'mengasaknya' sebaik sahaja dia keluar dari kapal selam bersama Datuk Ahmad Zahid supaya memperbetulkan kembali dakwaannya itu.

"Itu Guan Eng yang tidak mahu berterus terang kemudiannya kepada rakyat mengenai fakta kapal selam negara, kalau Surendran saya tidak tahu lah. Kalau boleh, biarlah dia (Surendran) dapat menjelaskan semuanya kepada orang ramai kelak tanpa memutar-belitkan atau spin apa yang dilihatnya dalam SOP ketika sertai operasi polis berkenaan.

"Nampaknya, Ketua Polis Negara (Tan Sri Khalid Abu Bakar) begitu terbuka membenarkan dia menyertai operasi, ini saya anggap untuk memperbetulkan prasangka yang bersarang di kepala Surendran," kata beliau kepada Utusan Malaysia hari ini.

Beliau mengulas tindakan Surendran untuk menyertai operasi membanteras penjenayah bersenjata api setelah mempersoalkan SOP polis dalam operasi berkenaan.

Sebelum ini, Surendran mempertikaikan tindakan polis menangkap dan menembak penjenayah berbangsa India sebagai profail berdasarkan kaum (racial profiling) sangat berbahaya.

Dalam kenyataannya kepada portal pro pembangkang, kata Surendran, hampir 70 peratus penjenayah yang ditangkap dan terbabit dalam kejadian tembakan adalah dari kaum India.

Dalam hal ini, Ahmad Faris mengingatkan Surendran bahawa dia tidak boleh menyalahkan pihak berkuasa sekiranya terjadi insiden di luar jangkaan membabitkannya setelah menandatangani surat untuk mengikuti operasi membanteras penjenayah bersenjata.

Malah, kata beliau, Surendran tidak boleh menganggap operasi polis membanteras penjenayah berbahaya sama seperti mana yang ditontonnya di televisyen apabila pengacaranya melaporkan sesuatu kes jenayah.

"Ini (perbuatan Surendran) lebih kepada political mileage.

"Cuma sekarang Surendran telah menjadi beban kepada polis sebab polis kena juga menjaga nyawanya dan pada masa sama penjenayah yang dihadapi berisiko pula mencederakan anggota polis yang terlibat.

"Kalau terjadi apa-apa kepada dia (Surendran), pembangkang pula akan spin cerita lain," katanya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20131017/po_05/Surendran-diingatkan-tidak-spin-Prosedur-Operasi-Standard#ixzz2hx9VXkyZ 
© Utusan Melayu (M) Bhd 


Sent from my iPhone

The Unspinners

0

Posted by Unknown | Posted on 11:43 PTG | Posted in

sumber :-

The Unspinners


Ada ke upacara ugama sembelih babi, Aney?

Posted: 17 Oct 2013 09:30 PM PDT

Raof: UMNO free of money politics

Posted: 17 Oct 2013 07:07 PM PDT

Tanpa Azizan, kini Mahfuz Omar ketawa seorang

Posted: 17 Oct 2013 06:30 AM PDT

Hishamuddin bakal menang VP teratas

Posted: 16 Oct 2013 11:30 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY

0

Posted by Unknown | Posted on 11:43 PTG | Posted in

sumber :-

DARUL EHSAN TODAY


Rakyat Tahu Siapa Yang Selesaikan Isu Lahad Datu...

Posted: 17 Oct 2013 07:00 PM PDT

Suatu ketika bilamana Negara kita ditimpa masalah besar dengan kemasukan penceroboh yang mahu mengambil alih sebuah negeri dalam Malaysia iaitu Negeri Sabah... Kemasukan mereka yang memang bercita-cita mahu menakluki Sabah dengan bersenjata, tetapi kelewatan dan kebuntuan dalam penyelesaian sehingga menyebabkan beberapa POLIS terkorban... Hal ini telah membawa kepada campur tangan Perdana Menteri Malaysia terhadap isu ini...

Justeru, Perdana Menteri telah memberi tanggungjawab besar kepada Dato Seri Zahid Hamidi untuk menyelesaikan masalah ini... Alhamdulillah, dengan kebijaksanaan dan ketegasan beliau, isu ini berjaya diselesaikan... 

Hapuskan CTOS Yang Banyak Menindas Orang Melayu...

Posted: 17 Oct 2013 05:00 PM PDT

Korang semua mesti setujukan kalau peranan CTOS di hapuskan, siapa CTOS? suka-suka hati nak black list kan orang, apa yang menariknya banyak yang menjadi mangsa CTOS adalah orang melayu, jadi saranan calon MT ini wajar di ambil kira oleh kerajaan...


Pakatan leaders say ‘Allah’ open to non-Muslims

Posted: 17 Oct 2013 09:43 AM PDT

PETALING JAYA, Oct 17 — Pakatan Rakyat (PR) maintained its stand today that non-Muslims can refer to God as "Allah", despite the Court of Appeal ruling otherwise on Monday.

The opposition pact, represented by PKR's Datuk Seri Anwar Ibrahim, DAP's Lim Kit Siang and PAS' Datuk Mustafa Ali, said that it upheld its support for non-Muslims, as previously declared in January this year.

"We remain consistent with what we said earlier," Anwar told reporters at a joint press conference with Lim and Mustafa at the PKR headquarters here today.

PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang said last January that there was nothing wrong with non-Muslims describing God with the Arabic word "Allah".

The Islamist party leader noted that Islam does not forbid other creeds from using the word "Allah" in their religious practices.

"Say, 'O People of the Scripture, come to a word that is equitable between us and you — that we will not worship except Allah and not associate anything with Him and not take one another as lords instead of Allah.' But if they turn away, then say, 'Bear witness that we are Muslims [submitting to Him]'," Hadi was quoted as saying by PAS organ Harakah Daily, citing verse 64 of Surah 3 of the Qur'an.

Anwar also said in Penang yesterday that non-Muslims with good intentions could call God "Allah".

He added that Umno has misled some Muslims into thinking that Christians want to use the word "Allah" to intentionally confuse Muslims and to convert them.

On Monday, the Court of Appeal ruled against a 2009 High Court decision allowing the Catholic Church to refer to the Christian god with the Arabic word "Allah" in the Bahasa Malaysia section of its weekly paper, the Herald.

The court adjudged the usage of the word "Allah" as not integral to the Christian faith and said that allowing such an application would cause confusion in the Muslim community.

The ruling was censured in several international publications, such as Indonesian daily Jakarta Post, which wrote an editorial yesterday saying that "those who claim exclusivity to God undermine their own faith, and inadvertently or not, preach polytheism".

International current affairs magazine The Economist pointed out yesterday that Christians in the Middle East commonly refer to God as "Allah", and called the court verdict an "unhelpful contribution" to religious discourse between Muslims and Christians.

Nota: Malangnya ISA telah di hapuskan, PAS menjadi anjing kafir kristian kerana turut bersekongkol, apa pandangan ulamak dalam pas seperti haron din?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kenapa Perlu Ada Dua Pemimpin Tertinggi Dari Negeri Sama Iaitu Negeri Johor

Posted: 17 Oct 2013 06:00 AM PDT


Kenapa perlu ada dua pemimpin tertinggi dari negeri sama iaitu negeri Johor.

Macam ni, Presiden UMNO dari Pahang dan timbalan Presiden dari Johor kan? So apa kata untuk pemilihan Naib Presiden sabtu ni kita pilih pemipin dari Perak satu, Kedah satu, Sabah atau Melaka atau Negeri Sembilan satu la.

At least kita tengok yang dari Perak tu kena bagi sebab berjaya pertahankan negeri Perak atau lebih tepat lagi berjaya rampas semula negeri tersebut dari tangan Pakatan harami, begitu jugak dengan Kedah yang berjaya dirampas semula dari PAS dengan begitu bergaya sekali kan? klik sini

Kami Sokong Tokguru

0

Posted by Unknown | Posted on 11:28 PTG | Posted in

sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Adakah Asyahid Hasan Al-Banna Juga Di Labelkan Sebagai Khawarij?

Posted: 17 Oct 2013 11:03 PM PDT


Kisah Hidayah Seorang Ketua Perompak,Fudhail Bin Iyad

Posted: 17 Oct 2013 09:41 PM PDT

alam tenangImam adz-Dzahabi pernah menceritakan kisah seorang pencuri yang bertaubat , kekmudian dia menjadi seorang ulama. 

Beliau menceritakan," Adalah Al fudhail bin Iyadh dulunya sorang penyamun yang menghadang orang-orang di daerah antara Abu warda dan Sirjis. 

Awal mulanya beliau pernah terpikat seorang wanita> Suatu malalm beliau menyelinap ke rumah wanita tersebut, ketika beliau memanjat tembok, tiba-tiba saja beliau mendengar seserang membaca ayat
"Belum datangkah waktunya bagi orang-orang yang beriman untuk tunduk hati mereka guna meningat Alah serta tunduk kepada kebenaran yang tleh turun kepada mereka dan janganlah mereka seperti orang-orang yang sebelumnya telah turun Al Kitab kepadanya, kemudian berlalu masa yang panjang atas mereka lalu hati mereka menjadi keras, dan mayoritas mereka adalah orang-orang yang fasiq (QS Al Hadid 16)



Tatkala mendengarnya beliau gemetar dan berkata, " Tentu saja wahai rabb ku. Sungguh telah tiba saatku (untuk bertaubat).  Belliau pun turun ke reruntuhan bangunan, tempat beliau tinggal. 

Tiba-tiba saja sekelompok orang yang lewat. Sebagian mereka berkata, "Kita jalan terus!" dan sebagian yang lain berkata," Kita jalan terus sampai pagi, karena biasanya Fudhail menghadang kita di jalan ini," fudhail menceritakan ,"Kemudian aku merenung dan bergumam." aku menjalani kemaksiatan-kemaksiatan di malam hari dan sebagian dari kaum muslimin ketakutan kepadaku, dan tidaklah Allah menggiringku kepada mereka ini melainkan agar aku bertaubat kepadaMu dan aku jadikan taubat itu denga tinggal di Baitul Haram.

AYat itulah yang menyadarkan seorang Fudhail bin Iyadah dari kelalaian yang panjang. Hingga akhirya beliau menjadi ulama senior di kalangan tabi'in, sekaligus dikenal sebagi ahli ibadah yang zuhud. Ayat itu pula yang menyadarkan Malik  bin Dinar yang pada gilirannya menjadi ulama terkemuka di zamannya..

Ayat di atas menjadi teguran yang halus, sekaligus menohok' terhadap orang-orang yang telah menyatakan  dirinya beriman.  Halus, karena ALLah  menyentuh dengan sapaan "orang-orang yang beriman." Bukan dengan kalilmat "orang-orang yang durhaka". Menohok karena setiap orang yang merasa  dirinya beriman pasti terhenyak ketika menghayati ayat ini. 

Ini menimbulkan kesadaran, betapa tidak layaknya seseorang sebagai orang beriman,Jika hati dan perbuatannya tidak mencerminkan sebagai orang beriman- Yang terkadang masih menyepelekan dosa-dosa, menomor duakan perintah Allah dan RasulNya. Ditambah lagi merasa enjoy berlama-lama dengan kondisi seperti itu.
Rasulullah saw bersabda,
Sesungguhnya seorang mukmin membayangkan dosa-dosanya seperti duduk di kaki gunung dan ia takut tertimpa olehnya. Sedangkan seorangyang pendosa menganggap dosanya seperti lalat yang hinggap dihidungnya lalu dikibasnya (HR Tirmidzi)

.Para sahabat yang demikian taat pun menganggap bahwa ayat ini sebagai teguran untuk mereka. Abdullah bin Mas'ud berkata, Jarak antara keislaman kami dengan teguran Allah pada ayat ini adalah 4 tahun,: sementara Abdullah bin Abbas mengatakan " Sesungguhnya Allah menganggp lambat hati orang-orang dalam merespon (ayat-ayatnya) lalu Allah menegur mereka setelah 13 tahun sejak diturunkannya ayat !" yakni teguran dengan ayat ini.
Jika demikian, tentulah kita lebih layak menjadi obyek dari teguran Allah dalam ayat ini. Memang kita telah banyak mendengar ayat Allah dibacakan, juga membaca dan mempelajarinya, alhamdulillah. Namun jujur  kadang hati dan jasad belum juga khusyuk. Hati belum fokus dan konsen terhadap peringatan dari Allah . 

Membaca ayat di atas mestinya kita tersadar, Allah masih memberi kesempatan kita untuk bertaubat dan menyuruh kita bersegera kembali kepadaNya setelah sekian lama teledor dan lalai. Dan kita tidak tahu, seberapa lama lagi Allah masih memberi kesempatan dan menunggu kita untuk memperbaiki diri..

Allahuma a inni ala dzikrika wa syukrika wa husni ibadtika… Ya Allah aku memohon pertolongan Mu untuk bisa  mengingatMu dan bersyukur kepadaMu serta dalam khusyu beribadah kepadaMu 
- eramuslim.com -

Macam Dalam Cerita Ali Baba Dan 40 Penyamun,Tan Sri P.Ramle

Posted: 17 Oct 2013 02:34 AM PDT

Gua lanun penuh senjata ditemui

Dua pegawai memeriksa gua yang menjadi tempat persembunyian barangan curi serta senjata api.

CALIFORNIA: Pihak berkuasa California utara mengumumkan menjumpai satu tempat persembunyian senjata api, dadah, kenderaan curi serta wang tunai berjumlah AS$12,000 (RM37,229), semalam.

Pegawai Jabatan Maklumat Awam, Leftenan Stev Knight, berkata mereka turut menjumpai barangan kemas dipercayai hasil curi, pil khayal, baju kalis peluru, ribuan set peluru, penimbang dadah, traktor curi termasuk lebih 40 kenderaan lain di situ.

Menurut pegawai Sheriff Humbolt, lokasi yang digelar sebagai 'gua lanun' itu ditemui dalam kawasan milik penduduk awam, Ryan Floyd, 30.

Floyd kini di bawah jagaan polis dan disyaki terlibat sama dengan penjenayah untuk memasarkan barangan itu di pasaran gelap./MailOnline
-gigitankerengga.blogspot.com-

Kisah Pemuda Dan Buah Epal ,Ustaz Ismail kamus

Posted: 17 Oct 2013 01:53 AM PDT

sekupangdua

0

Posted by Unknown | Posted on 11:13 PTG | Posted in

sumber :-

sekupangdua


KITER KEKALKAN MENTERI KITA... INSYALLAH

Posted: 17 Oct 2013 04:50 AM PDT

Makin dekat berbaki2 hari... esok dan lusa maka terjawablah sudah siapa yg bakal menjadi NAIB PRESIDEN sehinggalah ke jawatan yg paling kecil sebagai pemeriksa kira-kira yang diamanahkan tanggungjawab yg sebenarnya cukup besar dijemala sesiapa yg dilantik maupun yg bertanding...

Teman sebenornya rasa terpanggil untuk sedikit sebanyak kita berkongsi. Untuk jawatan Naib Presiden yang kini bukan hanya G7 atau ketua sayap sahaja yg boleh menentukan sebaliknya perwakilan ke bahagian juga memainkan peranan. Nampaknya kali ini soal pertandingan terus diundi oleh perwakilan dari cawangan disetiap bahagian.

Tertarik dengan pemilihan NP yang kini sudah ada 6 penyertaannya.lebih menarik seperti yg dijangka bila mereka yg tumbang di PRU 13 lalu pastinya akan mencuba nasib kali ini di pentas UMNO pula dengan mengharap sokongan dari 100% bumiputra yang memberi undi...

Teman bagaimana pun secara zahirnya meletakan pilihan tema  yg pertama iaitu MENTERI KAMPUNG @ DS SHAFIE AFDAL dalam senarai pilihan. Berbaki 2 lagi pilihan nampaknya belum dapat teman tentukan dengan yakin... jadi.masih ada 2 lagi kekosongan yg ada. Mungkin kalian sebagai sahabat teman dimaya boleh membantu... agak-agaknya sapa pulak tu? Cer cerita... kita kongsi dan nilaikan...

Mengenai pilihan Menteri Kampung nie sebenarnya teman menilai dari segi ukuwah persaudaraan yang sudah selama ini teman rasa perlu ada wakil untuk saudara kita di negeri dibawah bayu SabH dan sienggang ataupun Sarawak.

Elok lah kerajaan pusat menumpukan saudara kita disana dari beberapa buah negeri disemenanjung seperti Penang, Kelantan dan Selangor. Semacam buang masa dan karen jer kita lambakan pelbagai kemudahan dan bantuan sedangkan dem yg menadah tanpa ucap terima kasih malah yang diberi dia sapu apatah yang dia ada pun lesap sebaliknya kita akhirnya tertipu akhirnya

Elok lah kita bantu n3g3ri Sabah dan Sarawak yang sudah nyata tidak b3rb3lah bagi dan s3tia menyokong. Malah dua-dua n3g3ri nie j3las m3rupakan paling banyak m3nyumbangkan k3s3tiaan malah m3rupakan d3posit k3pada s3m3nanjung tidak bol3h dinafikan

Maka t3man  rasa sudah patut kita KEKALKAN MENTERI KAMPUNG kita. K3rana s3bagai s3orang orang kampung t3man faham apa yg sudah dibaktikan oleh M3nt3ri Kampung ini. Bukan s3nang kita nak t3ngok s3lain PM dan orang b3sar yg sanggup turun b3rt3mu orang asli bertanyakan khabar dan k3p3rluan m3r3ka. T3tapi ia bukan ganjal bagi m3nt3ri Kampung ini.s3dar atau tidak dari 178 kawasan dip3rtandingkan 125 adalah dik3t3gori kampung. Maka t3rbuktilah orang kampunglah penyumbang b3sar k3m3nangan di PRU13 yang lalu

Apapun teman nekad m3l3takan satu undi t3man kepada m3nt3ri kampung. Bagi m3r3ka yang p3rnah ke Sabah dan Sarawak t3ntunya sudah tahu bagaimana saudara kita disana cukup menghormati kita... g3laran kita s3bagai orang Malaya s3hingga kini tanda b3tapa hormatnya m3r3ka kepada kita...

Telusnya 03 sudah terpahat di p3mikiran sebaliknya yang berbaki dua lagi b3lum mendapat ilham... kot kom3r ada p3ndapat silakan...

SEKUPQNGDUA VOTE #NP 03...hehehe amqcam bol3h gitu 
3=e

Dialog Dewasa Kritik Berasa

0

Posted by Unknown | Posted on 11:11 PTG | Posted in

sumber :-

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Siapa kata HINDU tidak boleh makan LEMBU?!!

Posted: 17 Oct 2013 09:00 PM PDT




Kitab Ramayana mengatakan lembu boleh dimakan. Tetapi lembu sebagai binatang suci telah menjadi satu doktrin yang disuntik oleh puak Brahma. Mereka ini banyak bergantung kepada jualan susu lembu.

Memandangkan doktrin ini sudah diterapkan lebih ribuan tahun dahulu, maka sebab itulah hari ini kebanyakan Hindu percaya ia merupakan satu ajaran, walhal mereka sendiri pun tak baca kitab.

Majoriti umat Sanatana Dharma tidak baca atau tidak pernah baca kitab-kitab suci mereka. Kisah lagenda Ramayana pun mereka tahu melalui filem-filem Bollywood (Hindi) dan Kollywood (Tamil). Dalam Ramayana dikatakan Dewa mereka menjamah lembu. Golongan Brahmin asalnya adalah percampuran Dravida dan Aryan. Aryan ini pula memang suka makan lembu. 

Dahulu ketika saya masih kecil, tak timbul masalah majlis korban lembu di sekolah. Hanya sekarang. Kenapa? Perubahan arus politik mungkin satu sebab. Mereka pun bukannya hormat sangat dengan lembu. Selalu bila nak hina orang dia, mereka ambil juga lembu sebagai role model. Bila marah dia kata "dey maadu" (dey lembu) (bukan madu itu lain) dan lain-lain. Masyarakat Hindu sangat bertoleransi sebenarnya tapi golongan politik tertentu (DAP) telah meracuni minda mereka.
1. Dalam kitab Rig Veda disebut dgn jelas lembu dikorbankan dalam upacara keagamaan.

2. Lembu dianggap binatang suci. Ada kata-kata masyhur dlm masyarakat India, "ko matha, yenggel kola matha" yang bermaksud 'ibu lembu adalah ibu bagi kaum kami'. Jadi, sentimen mereka menganggap status lembu seperti ibu.

3. Masyarakat India di Malaysia (di India pun sama) sangat jahil tentang agama mereka sendiri. Kejahilan dan ego mereka sering menimbulkan suasana tegang. They are not willing to listen.

4. Masyarakat India di sini lebih cenderung mengikuti ajaran asas tamadun Tamil (Tamil Samayam) dan bukannya Hindu. Kita yang kata mereka Hindu.

5. Masyarakat India di sini lebih dipengaruhi oleh fanatisme terhadap bangsa bukan agama.

Kita tidak perlu korbankan syiar Islam semata-mata hendak melayan sentimen mereka. Apa yang perlu adalah hikmah dalam setiap pelaksanaan.

Jika timbul persoalan atau provokasi di masa akan datang, saya mencadangkan agar pihak yang tidak berpuas hati untuk menghantar surat bantahan. Jika kita layan mereka, sudah pasti mereka akan gunakan kata-kata yang menyakiti perasaan org Islam.

Moga Allah beri hidayah kepada semua.

-Penjelasan dari Ustaz Farhan, bekas sami Hindu yg kini pendakwah Islam sepenuh masa

PUAK-PUAK SYIAH DAH MENGELUPUR KEPANASAN!

Posted: 17 Oct 2013 07:42 PM PDT


HADIRLAH BERAMAI-RAMAI  DEMI PERJUANGAN MENEGAKKAN SYIAR ISLAM MENURUT AHLUL SUNNAH WAL JAMAAH.



PUAK-PUAK SYIAH DALAM PAS ADA KE YANG BERANI HADIR???

KAMI BERHARAP ADA DASAR DAN TINDAKAN YANG TEGAS DILAKUKAN OLEH KERAJAAN-KERAJAAN NEGERI DAN PIHAK BERKUASA AGAMA SELURUH NEGARA DALAM MENGEKANG PERKEMBANGAN AJARAN SESAT SYIAH INI SUSULAN DARI PROGRAM HIMPUNAN ULAMA THURATH INI SIRI 3 INI.

AGAMA RASMI PERSEKUTUAN MALAYSIA ADALAH ISLAM BERMAZHAB AHLI SUNNAH WAL JAMAAH DAN MERAIKAN MAZHAB-MAZHAB MUKTABAR YANG LAIN. 

MAT SABU SEDIA GANTI ANWAR

Posted: 17 Oct 2013 07:38 AM PDT

 
 Apabila melihat sekeping foto Mohamad Sabu sedang membaca khutbah Jumaat yang dimuatturunkan oleh blog kedahkekl timbul satu persoalan, adakah Timbalan Presiden Pas itu mahu meniru 'taktik' Datuk Seri Anwar Ibrahim, individu yang dilabelnya sebagai 'aljuburi' ketika bergelar jawatan Timbalan Perdana Menteri Malaysia ?

Blog itu mendakwa rakaman Mohamad Sabu (Mat Sabu) yang sedang membaca khutbah Jumaat itu diambil di salah sebuah masjid di negeri Selangor.
Mat Sabu ketika diwawancara oleh Ahmad Lutfi Othman pada 14 Jun 1998 pernah menempelak Anwar yang tampil membaca khutbah Jumaat selepas beliau dituduh oleh Ummi Hafilda Ali (adik Azmin Ali) mempunyai masalah moral.

"Anwar sendiri selepas tercetusnya peristiwa ini, lebih kurang enam bulan dia tidak bercakap soal-soal agama, hanya kebelakangan ini dia kembali berkhutbah. 

"Jadi kita nampak berlaku perubahan ketara lima enam bulan dia mengambil cuti untuk tidak bercakap soal-soal agama dan khutbah.

"Hanya sekarang dia baru hendak berkhutbah. Barangkali baginya masyarakat sudah lupa. Kita tidak menuduh Anwar tetapi yang kita pelik, mengapa dia tidak membersihkan dirinya setakat ini?," kata Mat Sabu.

PANAS! Kerana Tahaluf Siyasi dan Dakwah PAS, golongan KAFIR semakin berani mempertikai ISLAM! @TunFaisal #TF4MT

Posted: 17 Oct 2013 01:52 AM PDT


Pada 24/10/2013 puak2 liberalis sekularis totok Malaysia atas nama COMANGO akan mengemukakan tuntutan-tuntutan melampau mereka dalam sesi Semakan Berkala Sejagat (UPR) di Majlis Hak Asasi Manusia, Geneva, Switzerland. Di antara tuntutan-tuntutan adalah seperti berikut:




Perenggan 1: KEBEBASAN MURTAD: Malaysia dituntut untuk menandatangani dan memeterai International Covenant on Civil & Political Rights (ICCPR). Contoh unsur berbahaya yang terkandung di dalam ICCPR terdapat pada Perkara 18 iaitu  berhubung hak kebebasan beragama. Lihat komentar berikut: 

"The Committee observes that the freedom to "have or to adopt" a religion or belief necessarily entails the freedom to choose a religion or belief, including the right to replace one's current religion or belief with another or to adopt atheistic views, as well as the right to retain one's religion or belief…"





Perenggan 6.8 : MEMAKSAKAN TAFSIRAN RACISM MNURUT SEKULAR LIBERAL BARAT: Menuntut Malaysia menandatangani dan memeterai International Covenant on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination (ICERD) yang didakwa "menyediakan rangka kerja undang-undang untuk mengadaptasi obligasi antarabangsa ke dalam undang-undang domestik". Hal ini mengenepikan tindakan-tindakan domestik yang pada hakikatnya mengambilkira realiti dan sejarah serta aspek keagamaan dan sosio-budaya tempatan. 





Perenggan 6.1.1 & 6.1.2: MENGHALALKAN SEKS SONGSANG: Malaysia ditekan untuk mengiktiraf hak-hak berlandaskan SOGI – Sexual Orientation & Gender Identity iaitu hak-hak LGBTIQ (Lesbian, Bisexual, Gays, Transgender, inter-sexed & queer-persons).

Perenggan 6.2 : MENGHAPUSKAN KEISTIMEWAAN MELAYU: Mendakwa bahawa Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan berkenaan hak-hak istimewa kaum Melayu adalah bersifat perkauman.




Perenggan 9 : MENGHAPUSKAN KESALAHAN JENAYAH SYARIAH: Mempersoalkan Enakmen-enakmen Kesalahan Jenayah Syariah, dan mendesak pemansuhan atau pindaan terhadap kesalahan-kesalahan jenayah Syariah dan enakmen-enakmen yang didakwa sebagai "mengganggu hak peribadi".

Perenggan 10 : MEMPERTAHANKAN DAKYAH AGAMA LAIN & PENYEBARAN SYIAH ATAS NAMA KEBEBASAN BERAGAMA. Selain itu, hak seorang bapa beragama Islam untuk mengislamkan anak-anak di bawah umur juga dijadikan isu hak asasi manusia.

Justeru, selaku insan Muslim yg ghairah terhadap agamanya dan ummatnya, maka adalah seorang yg dayyus sekiranya tiada langsung di dalam hati rasa gusar dan bimbang terhadap tuntutan-tuntutan melampau pihak liberalis-sekularis totok ini yang cuba melobi tuntutan mereka hingga ke luar negara. Untuk itu, marilah kita sama-sama menyokong usaha MuslimUPRo yg akan bertindak sebagai pemantau, pemerhati dan pendesak kepada Kerajaan Malaysia agar menolak dan tidak tunduk terhadap tuntutan pihak berkenaan. SUMBER: https://www.facebook.com/muslimupro





MyMassa: Setakat ini hanya EXCO Pemuda UMNO, Ustaz Fathul Bari dan calon MT no. 60, saudara Tun Faisal sahaja yang jelas kami lihat bersungguh-sungguh mempertahankan kesucian Islam daripada serangan puak kuffar ini. Kami tidak mahu menunding jari ke pihak yang mengaku parti Islam itu, kerana pada kami, adalah jauh lebih baik jika kita bermuhasabah diri terlebih dahulu.



Kami harap selepas ini, lebih ramai pejuang yang mengaku memartabatkan AGAMA BANGSA DAN TANAHAIR ini tampil ke depan bagi mempertahankan agama yang Suci ini. Usah khuatir lagi dengan sokongan daripada pihak kuffar, kerana sesungguhnya menang atau kalahnya kita dalam pemilihan atau pilihanraya kelak adalah semata-mata rezeki dan ketentuan Allah SWT. 

Jadi kami seru semua calon MT dan VP serta mereka yang telah menang agar jangan hanya pandai menjerit HIDUP MELAYU di dalam dewan, sedangkan kes mahkamah yang melibatkan masa depan akidah umat Islam sedikit pun tidak diambil peduli.