Followers

Nuffnang

Anak Sungai Derhaka

Posted by Admin Direktori Blog | Posted on 9:52 PG | Posted in

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Anak Sungai Derhaka


Refuting Chua Soi Lek's Blasphemy

Posted: 26 Jan 2011 09:03 AM PST

In response to MCA president Datuk Seri Dr Chua Soi Lek's remarks "What's so great' about knowing Muslim values?" (read HERE), I would like to list here several greatest quotes from the world's greatest people in many fields.

As the President of the Malaysian Chinese Association, one of the three major political parties in the ruling Barisan Nasional coalition of the Federal Malaysian Government, its a shameful such ignorance of what can be considered as belittling the faith of the majority of citizens here in this country.

Napolean Bonaparte as Quoted in Christian Cherfils, 'Bonaparte et Islam,' Pedone Ed., Paris, France, 1914, pp. 105, 125.
Original References: "Correspondance de Napoléon Ier Tome V pièce n° 4287 du 17/07/1799; profession de foi, voir aussi pièce n° 3148. Also, Journal inédit de Ste Hélène, de 1815 à 1818" du Gal Baron Gourgaud -2 tomes- Ed. Flammarion.


"Moses has revealed the existence of God to his nation. Jesus Christ to the Roman world, Muhammad to the old continent...

"Arabia was idolatrous when, six centuries after Jesus, Muhammad introduced the worship of the God of Abraham, of Ishmael, of Moses, and Jesus.... Muhammad declared that there was none but one God who had no father, no son and that the trinity imported the idea of idolatry...

"I hope the time is not far off when I shall be able to unite all the wise and educated men of all the countries and establish a uniform regime based on the principles of Qur'an which alone are true and which alone can lead men to happiness."

[Note: Some Muslim historians have suggested that Asad bin Al Furat, the commander of Muslim forces in Sicily [see 827 CE in Muslim History], is the progenitor of Napoleon Bonaparte (1769-1821). Asad's descendants were known as 'Banu Furat'; for other such names see 1031 CE. One of Napoleon's brother-in-law was Joachim Murat.]

Sir George Bernard Shaw in 'The Genuine Islam,' Vol. 1, No. 8, 1936.

"If any religion had the chance of ruling over England, nay Europe within the next hundred years, it could be Islam."

"I have always held the religion of Muhammad in high estimation because of its wonderful vitality. It is the only religion which appears to me to possess that assimilating capacity to the changing phase of existence which can make itself appeal to every age. I have studied him - the wonderful man and in my opinion far from being an anti-Christ, he must be called the Savior of Humanity."

"I believe that if a man like him were to assume the dictatorship of the modern world he would succeed in solving its problems in a way that would bring it the much needed peace and happiness: I have prophesied about the faith of Muhammad that it would be acceptable to the Europe of tomorrow as it is beginning to be acceptable to the Europe of today."

Bertrand Russel in 'History of Western Philosophy,' London, 1948, p. 419.

"Our use of phrase 'The Dark ages' to cover the period from 699 to 1,000 marks our undue concentration on Western Europe...
"From India to Spain, the brilliant civilization of Islam flourished. What was lost to christendom at this time was not lost to civilization, but quite the contrary...

"To us it seems that West-European civilization is civilization, but this is a narrow view."

H.G. Wells

"The Islamic teachings have left great traditions for equitable and gentle dealings and behavior, and inspire people with nobility and tolerance. These are human teachings of the highest order and at the same time practicable. These teachings brought into existence a society in which hard-heartedness and collective oppression and injustice were the least as compared with all other societies preceding it....Islam is replete with gentleness, courtesy, and fraternity."

Edward Montet, 'La Propagande Chretienne et ses Adversaries Musulmans,' Paris 1890. (Also in T.W. Arnold in 'The Preaching of Islam,' London 1913.)

"Islam is a religion that is essentially rationalistic in the widest sense of this term considered etymologically and historically.... the teachings of the Prophet, the Qur'an has invariably kept its place as the fundamental starting point, and the dogma of unity of God has always been proclaimed therein with a grandeur a majesty, an invariable purity and with a note of sure conviction, which it is hard to find surpassed outside the pale of Islam.... A creed so precise, so stripped of all theological complexities and consequently so accessible to the ordinary understanding might be expected to possess and does indeed possess a marvelous power of winning its way into the consciences of men."

Thomas Carlyle in 'Heroes, Hero Worship, and the Heroic in History,' Lecture 2, Friday, 8th May 1840.

"As there is no danger of our becoming, any of us, Mahometans (i.e. Muslim), I mean to say all the good of him I justly can...
"When Pococke inquired of Grotius, where the proof was of that story of the pigeon, trained to pick peas from Mahomet's (Muhammad's) ear, and pass for an angel dictating to him? Grotius answered that there was no proof!...

"A poor, hard-toiling, ill-provided man; careless of what vulgar men toil for. Not a bad man, I should say; Something better in him than hunger of any sort, -- or these wild arab men, fighting and jostling three-and-twenty years at his hand, in close contact with him always, would not revered him so!... They called him prophet you say? Why he stood there face to face with them; bare, not enshrined in any mystry; visibly clouting his own cloak, cobbling his own shoes; fighting, counselling, ordering in the midst of them: they must have seen what kind of man he was, let him be called what you like! No emperor with his tiaras was obeyed as this man in a cloak of his own clouting. During three-and-twenty years of rough actual trial. I find something of a veritable Hero necessary for that, of itself...

"These Arabs, the man Mahomet, and that one century, - is it not as if a spark had fallen, one spark, on a world of what proves explosive powder, blazes heaven-high from Delhi to Granada! I said, the Great man was always as lightning out of Heaven; the rest of men waited for him like fuel, and then they too would flame..."

Simon Ockley in 'History of the Saracens'.

"A rugged, strife-torn and mountaineering people...were suddenly turned into an indomitable Arab force, which achieved a series of splendid victories unparalleled in the history of nations, for in the short space of ninety years that mighty range of Saracenic conquest embraced a wider extent of territory than Rome had mastered in the course of eight hundred."

Phillip Hitti in 'Short History of the Arabs.'

"During all the first part of the Middle Ages, no other people made as important a contribution to human progress as did the Arabs, if we take this term to mean all those whose mother-tongue was Arabic, and not merely those living in the Arabian peninsula. For centuries, Arabic was the language of learning, culture and intellectual progress for the whole of the civilized world with the exception of the Far East. From the IXth to the XIIth century there were more philosophical, medical, historical, religiuos, astronomical and geographical works written in Arabic than in any other human tongue."

Carra de Vaux in 'The Philosophers of Islam,' Paris, 1921.

"Finally how can one forget that at the same time the Mogul Empire of India (1526-1857 C.E.) was giving the world the Taj Mahal (completed in 1648 C.E.) the architectural beauty of which has never been surpassed, and the 'Akbar Nameh' of Abul Fazl: "That extraordinary work full of life ideas and learning where every aspect of life is examined listed and classified, and where progress continually dazzles the eye, is a document of which Oriental civilization may justly be proud.... Those poets those philosophers knew how to deal with the world or matter. They observe, classify, calculate and experiment. All the ideas that occur to them are tested against facts. They express them with eloquence but they also support them with statistics."...the principles of tolerance, justice and humanity which prevailed during the long reign of Akbar."

Marcel Clerget in 'La Turquie, Passe et Present,' Paris, 1938.

"Many proofs of high cultural level of the Ottoman Empire during the reign of Suleiman the Magnificent are to be found in the development of science and law; in the flowering of literary works in Arabic, Persian and Turkish; in the contemporary monuments in Istanbul, Bursa, and Edirne; in the boom in luxury industries; in the sumptuous life of the court and high dignitaries, and last but not least in its religious tolerance. All the various influences - notably Turkish, Byzantine and Italian mingle together and help to make this the most brilliant epoch of the Ottomans."

Thomas Arnold in 'The Call to Islam.'

"We have never heard about any attempt to compel Non-Muslim parties to adopt Islam or about any organized persecution aiming at exterminating Christianity. If the Caliphs had chosen one of these plans, they would have wiped out Christianity as easily as what happened to Islam during the reign of Ferdinand and Isabella in Spain; by the same method which Louis XIV followed to make Protestantism a creed whose followers were to be sentenced to death; or with the same ease of keeping the Jews away from Britain for a period of three hundred fifty years."

In his speech in Cairo, U.S. President Barack Obama made the following statement:

As a student of history, I also know civilization's debt to Islam. It was Islam – at places like Al-Azhar University – that carried the light of learning through so many centuries, paving the way for Europe's Renaissance and Enlightenment. It was innovation in Muslim communities that developed the order of algebra; our magnetic compass and tools of navigation; our mastery of pens and printing; our understanding of how disease spreads and how it can be healed. Islamic culture has given us majestic arches and soaring spires; timeless poetry and cherished music; elegant calligraphy and places of peaceful contemplation. And throughout history, Islam has demonstrated through words and deeds the possibilities of religious tolerance and racial equality.


There are many more. But I hope the above quotes suffice to open his mind and shut his bloody mouth from babbling things he do not know.

Even before this, Chua has made several remarks which is considered blasphemy. Chua once accused DAP – which is MCA's main rival for the Chinese vote – of being willing to sacrifice the community for the sake of power by agreeing with PAS to implement hudud.

But in his haste to score political points, Chua denigrated Islam by suggesting that hudud was something that Chinese should reject at all costs.

"It is an eye opener to all citizens in this country that PAS would never never give up on its Islamic agenda. So it is wrong to say why not we try to vote for them. It is wrong because it concerns the welfare of the rakyat," Chua was quoted as saying.

The main point is why does Chua Soi Lek want to talk about hudud when he hasn't taken the trouble to understand what it is about?

I wish to strongly warn him not to politicize hudud because it is part of Islamic law. He don't have to agree or to accept but don't turn it into something evil just to scare the Chinese voters away from DAP.


Greenboc

Pusat juga tiada 2/3.. Jadi Muhyiddin tak nak letak jawatan ke?

Posted: 26 Jan 2011 02:00 AM PST

Kali ini jelas kepada kita bahawa Muhyiddin @ Mat Sembab itu bercakap tanpa menggunakan otak, dan kata-katanya kali ini bolehlah diibaratkan meludah kelangit.. tapi mungkin juga beliau menyindir Najib.

Kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin @ Mat Sembab "Seseorang Menteri Besar yang gagal mendapat sokongan majoriti dalam persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) patut meletak jawatan,

"Sepatutnya beliau (Menteri Besar) meletak jawatan kerana tak dapat sokongan majoriti di DUN," katanya semasa sesi dialog pada majlis makan malam yang diadakan di Dewan Besar Suruhanjaya Tinggi Malaysia di sini malam tadi.

Beliau berkata kegagalan mendapatkan sokongan majoriti membuktikan kredibiliti yang lemah Menteri Besar terbabit. (sepenuhnya di SINI)

Aku pula kata kegagalan mendapatkan sokongan majoriti membuktikan kredibiliti yang lemah Perdana Menteri dan kabinetnya.


Jika diikutkan kata-kata Muhyiddin @ Mat Sembab itu Beliau dan Najib juga wajar meletakkan jawatan kerana Kerajaan BN di Pusat juga tidak mempunyai majority 2/3..

Kalau aku mengulas pasal ni.. nanti banyak pula perkataan BODOH yang keluar untuk Muhyiddin ni, taka pa korang bacalah apa kata Saudara Aspan Alias (Trojan Horse dalam UMNO) mengenai perkara ini..


Nak Tanya Muhyiddin - Mahukah pemimpin kerajaan persekutuan meletakkan jawatan sama?
Oleh : Aspan Alias

Muhyidin Yassin, Timbalan Perdana Menteri kita telah menyarankan supaya MB Selangor TS Khalid Ibrahim meletakkan jawatan sebagai MB negeri itu kerana gagal mendapat 2/3 majoriti dam siding khas Dewan Undangan Negeri itu 24hb yang lalu untuk meminda perlembagaan bab 52 Negeri Selangor.

Dalam persidangan khas itu PR mendapat 34 undi dan selebihnya dari BN mengundi menentang usul untuk mendaulatkan Sultan Selangor dengan mengembalikan apa yang ada dari Tuianku Sultan sebelum dirampas oleh Perdana Menteri pada 1993 dahulu. UMNO/BN menentang usaha untuk mengembalikan kuasa itu kepada Tuanku Sultan dan kepada UMNO, PR adalah pihak yang derhaka kepada kebawah Duli Tuanku kerana PR hendak mengembalikan kuasa itu kepada Tuanku.

Rupa-rupanya UMNO ini sudah tidak keruan. Benarlah kata setengah orang yang UMNO kita ini sudah hilang hidayah. Menesabahkan PR pula yang derhaka kepada Duli Tuanku kerana hendak memberikan kuasa kepada Baginda? Patutlah ramai alim ulamak yang zuhud berkata yang kini dunia sekarang adalah dalam akhir zaman, yang salah nampak betul dan yang betul dikatakan salah.

Sekarang kita sudah nampak dengan jelas yang UMNO benar-benar tidak menghormatan perjanjian persekutuan dahulu dan jika ada usaha untuk mengembalikan kuasa bab52 itu kepada Tuanku Selangor itu adalah penderhaka. Ini pandangan yang sangat gila. DAN Muhyiddin meminta pula supaya Khalid meletakkan jawatan.

Sebagai salah sebuah negeri yang terkandung didalam Persekutuan, Selangor dan rakyatnya mesti dihormati mengukut lunas demokrasi dalam persekutuan ini. Biarlah rakyat dalam negeri-negeri yang berdaulat didalam persekutuan itu berbicara dengan Rajanya untuk menentukan apa yang patut dilakukannya terutamanya didalam isu Raja dan Kerajaan yang dibawah naungan Baginda.

Usaha untuk memecah belahkan kerajaan Selangor dengan kebawah Duli Tuanku Selangor nampaknya tidak surut-surut dan saya yakin ianya akan berhenti apabilan Tuanku Sultan sudah bersalah-salahan dengan rakyat Baginda sendiri. Jika ini berlaku maka mudah bagi pemimpin diPutrajaya melakukan semua perkara tanpa halangan, termasuk usaha untuk membunuh demokrasi serta Raja berpelembagaan negara kita.

Muhyiddin memberikan sebab kenapa Khalid perlu meletakkan jawatan, Kata beliau Khalid tidak mempunyai sokongan dua pertiga dari Dewan Lagislatif Selangor maka adalah wajar Khalid untuk berhenti.

Tetapi orang ramai ingin bertanya, kenapa Najib dan Muhyiddin serta keseluruhan pemimpin diPutrajaya tidak meletakkan jawatan kerana kerajaan BN diperingkat persekutuan juga tidak mempunyai sokongan 2/3 itu.

Saya adalah orang yang pertama yang akan memberikan sokongan kepada mana-mana kerajaan untuk meletakkan jawatan jika tidak ada kuasa 2/3 dalam Dewan-Dewan Lagislatif. Jika itu pandangan Muhyiddin mari kita memohon dengan cara yang baik supaya Muhyiddin dan kerajaan pimpinan beliau dengan Najib meletakkan jawatan dan memberikan rakyat membuat pilihan sekali lagi.

Selepas itu Kerajaan Selangor dan mana-mana kerajaan negeri yang tidak mendapat 2/3 sokongan didalam Dewan Undangan pun menyusul kemudian dan memberikan hak kepada rakyat Selangor pula untuk membuat pilihan. Apa-apa keputusan yang kita dapat kita terima dengan 'gentleman'.

Apa macam Tan Sri?? Setuju??? Kalau bersetuju mari kita mulakan usaha itu mengikut lunas yang betul dan kita serahkan kepada rakyat untuk membuat keputusan. Ok tak Tan Sri??? Saya seronok betul kalau kita mengaku yang kita juga tidak mempunyai sokongan 2/3 diDewan Parlimen dan memberikan rakyat membuat pilihan lagi sekali secepat yang mungkin.

Kalau setuju katakan setuju, kalau tidak setuju katakan tidak setuju!

Aspan Alias

Video : Beruk-beruk berbaju Biru menggangu ceramah Guan Eng di Tenang

Posted: 26 Jan 2011 01:20 AM PST

Semalam Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dilaporkan telah 'disambut' oleh sekumpulan beruk-beruk yang memakai baju-T BN yang membantah kehadirannya dalam satu ceramah di Felda Chempelak Barat dalam kempen pilihan raya kecil DUN Tenang.

Apa? Depa ingat Malaysia ni tanah mak bapak depa yang punya kot?

Kumpulan kira-kira 30 orang itu berhimpun di sebuah halaman rumah seorang penduduk yang terletak bertentangan dengan tempat ceramah tersebut tersebut.

Malah, di pintu masuk ke Felda tersebut, terpampang sebidang kain rentang yang membantah kehadiran Guan Eng ke situ.

Kumpulan beruk-beruk tersebut yang memakai baju BN kelihatan berada di situ sejak jam 9 malam, iaitu lebih satu jam sebelum Guan Eng tiba di Felda berkenaan yang mempunyai 1,217 pengundi.


Dalam hujan renyai-renyai, kumpulan tersebut melaungkan antaranya "Jangan kacau Chemplak, balik!" dan "Hidup BN, Hancur PAS". Mereka juga membuat rantai tangan bersama-sama menyanyikan lagu "Inilah barisan kita".

Kelihatan juga seorang daripada mereka memegang poster yang tertulis: "Jangan jadi bodoh dengar cakap orang kafir" sambil rakannya yang lain mengibarkan bendera BN.

Kira-kira jam 10.40 malam - Guan Eng yang sebelum itu berceramah di Bandar Labis Tengah - tiba di Felda berkenaan di tengah-tengah pekikan "Balik Guan Eng" dan "Woi, balik lah woi" dari kumpulan tersebut, dengan hujan turun renyai-renyai.

Hal demikian menyebabkan kira-kira 15 anggota polis, hadir mengepung kumpulan tersebut dan seorang pegawai polis menasihati mereka supaya tidak menggangu ceramah berkenaan.




Video dan Berita dari Malaysiakini

Eh!! Macam Israel la...

Posted: 25 Jan 2011 11:07 PM PST

Israel sering dberitakan merobohkan rumah-rumah milik penduduk Palestine kerana mahu membina penempatan bagi penduduk negara Yahudi itu.. mereka merobohkan tanpa mengenal belas kasihan biarpun pemilik rumah menangis hingga keluar airmata darah sekalipun..

Tapi kisah ini pula.. dikatakan hanya kerana Bilik Gerakan mereka terlindung, gerai yang menjadi punca rezeki seseorang diruntuhkan.. Betapa BONGKAKnya mereka..

Kerana bilik gerakan terlindung gerai jadi mangsa
Harakahdaily

LABIS, 26 Jan: Kerana bimbangkan bilik gerakan mereka terlindung oleh sebuah kedai di Felda Tenang, kedai makan milik seorang peniaga ikan telah dirobohkan baru-baru ini.



GAMBAR ATAS: BONGKAK...Keadaan tapak kedai selepas dirobohkan iaitu gambr pada 23 Januari. Semacam satu penyataan Umno berjaya menjajah tapak ini apabila bendera parti itu dipacakkan sekeliling tapak kedai yang disewa Norehan selepas dirobohkan.



Kejadian yang berlaku pada 21 Januari lalu itu sampai kini masih tidak boleh dilupakan oleh Encik Norehan, 39 bersama isterinya. Ini kerana, kedai makan petang dan malam ini menjadi sumber rezeki utama bagi keluarga mereka.

Kedai tersebut telah disewa oleh Norehan dan dikendalikan oleh isterinya untuk berniaga kedai makan bermula petang (minum petang seperti goreng pisang, kuih muih dan sebagainya) sehingga malam (masakan panas).

Ia telah dirobohkan pada 20 Januari lepas tanpa pengetahuan mahupun perbincangan dengan Norehan dan isterinya selaku penyewa kedai makan tersebut apatah lagi diberikan pampasan yang sewajarnya.

"Saya penyewa di situ, sepatutnya paling-paling tidak pihak yang ingin merobohkan kedai saya mestilah meminta pandangan dan berbincang terlebih dahulu dengan saya sebagai tuan penyewa kedai," katanya.

Apabila ditanya bagaimana detik-detik situasi perobohan kedai makan tersebut dilakukan, Norehan dengan penuh kesal memberitahu "Jam 2 petang, seorang yang bernama En. Raub datang ke rumah saya dan mengarahkan supaya mengeluarkan barang-barang di kedai segera. Katanya, jentolak sudah siap untuk merobohkan kedai tersebut!," ceritanya.

Selepas bersiap-siap dan bergegas ke kedai makan tersebut, beliau amat terkejut dan sebab sekali apabila mendapati kedainya sudah dirobohkan semuanya! Alatan memasak dan barang-barang yang masih berada di dalam kedainya telah dilonggokkan di satu sudut tidak jauh daripada situ.

Kedai makan yang beroperasi dari petang sehingga malam dan dikendalikan oleh isteri beliau sendiri merupakan sumber penting pendapatan keluarga di samping beliau turut menjadi penjual ikan dan sayur-sayuran di Felda Tenang ini bagi menampung perbelanjaan harian keluarga.

"Kedai saya diroboh tanpa diberi sebarang pampasan atau ganti rugi. Tahu-tahu, dah dirobohkan. Kejam! Saya dan isteri bersusah payah mencari sesuap nasi melalui hasil pendapatan dari kedai makan ini yang sudah beroperasi lebih kurang dua tahun.

"Walaupun sekadar menyewa, saya dan isterilah yang memasang wiring, memasukkan api air, memasang lampu dan kipas dan semua kelengkapan2 tambahan yang lain untuk kesempurnaan kedai makan ini. Belanjanya bukan sedikit," tambahnya dalam nada penuh kesal.



GAMBAR: HAPUS...Pada 24 Januari, kesan-kesan tapak kedai ini ditimbus dengan batu dan pasir untuk memberi ruang kepada bilik gerakan Umno.

Menurut Norehan, pendapatan bersih hasil jualan di kedai makan tersebut mampu mencecah RM80 hingga RM100 sehari.

Apabila ditanya beliau lagi, adakah isu perobohan kedai makan ini ada kaitannya dengan Pilihanraya Kecil yang sedang berjalan di DUN Tenang, beliau menjawab;

"Saya tak mahu komen lebih-lebih. Tetapi semua orang di Felda Tenang ini pun sudah sedia maklum bahawa kedudukan kedai saya terletak berhadapan dengan Bilik Gerakan Umno Cawangan Kolam Air. Ada khabar angin menyatakan, petugas-petugas Umno di sini berasa tidak senang apabila Bilik Gerakan mereka terlindung oleh kedai saya ini," beritahu Norehan.

Anak bekas Setiausaha Agung UMNO tidak percaya UMNO

Posted: 25 Jan 2011 08:11 PM PST

Anak kepada bekas Setiausaha Agung Umno Allahyarham Tan Sri Khir Johari menyertai DAP baru-baru ini.

Anak bekas Setiausaha Agung UMNO sendiripun tidak mempercayai UMNO.. ada yang masih bodoh menyokong UMNO tu apa hal??


Anak kepada bekas Setiausaha Agung Umno Allahyarham Tan Sri Khir Johari menyertai DAP baru-baru ini.

Zairil Khir, 26, Ketua Pegawai Eksekutif RND Chocolate Labs Sdn Bhd, berkata: "Parti ini mewakili pelbagai bangsa sepertimana yang digagaskan oleh Perdana Menteri Malaysia yang pertama, Tunku Abdul Rahman."

Bapanya, yang tleah meninggal dunia empat tahun lalu, telah berkhidmat di dalam kabinet di bawah tiga perdana menteri – Tunku, Tun Abdul Razak dan Tun Hussein Onn.


Zairil said: "Bapa saya tidak pernah memaksa saya menyertai mana-mana parti politik. Hanya nasihat beliau agar saya melakukan perkara yang betul."

Beliau menambah keluarganya, termasuk adiknya 22 tahun dan ibunya telah memberi restu kepadanya untuk menyertai DAP.

Beliau berkata lagi bahawa beliau bercadang untuk melibatkan diri di dalam politik untuk meneruskan perjuangan bapanya.

Beliau menjelaskan bahawa UMNO semasa ayahnya masih ada berbeza sama sekali dengan keadaan UMNO yang ada pada hari ini. Sewaktu bapanya menyertai Umno dahulu iaitu sewaktu pra-merdeka, perjuangannya ialah untuk membebaskan negara dari penjajahan British. Sekarang setelah lebih 50 tahun BN berkuasa, apa yang berlaku ialah rakyat terjajah, ditekan oleh bangsanya sendiri, kita tidak miliki kebebasan.

Zairil menegaskan jika ayahnya masih hidup dan sama dengan usianya kini, pasti ayahnya juga tidak akan menyertai UMNO.

Allahyarham Khir Johari adalah antara nama-nama besar dalam Umno. Allahyarham pernah dilantik menjadi Menteri Muda Pertanian dan Perikanan (1955), Menteri Pelajaran (1957-1959 dan 1965-1968), Menteri Perdagangan dan Industri (1960-1962 dan 1969-1971), Menteri Pertanian dan Koperasi (1963-1964) dan Menteri Tidak Berportfolio (1973).



Zairil Khir Johari: Why I joined DAP

KUALA LUMPUR, Jan 25 — A year ago, Zairil Khir Johari's only association with politics would be his father — the late Tan Sri Mohd Khir Johari, Umno stalwart, former education minister and who served three prime ministers including the late Tunku Abdul Rahman.

Over the past few months, however, Zairil's name has been the talk of the town, namely through opposition blogs as well as anti-Pakatan Rakyat (PR) blogs over his appearance at the coalition's last convention in Kepala Batas, where he was a guest speaker.

His retractors have accused him of being a "traitor" and "anti-Malay" for abandoning his late father's party and choosing to become a part of the DAP — a party which is still feared by many Malays and considered to be pro-Chinese due to its majority Chinese membership.

The DAP has, however, of late extended an olive branch to Malays in its bid to shake off "misconceptions" about the party, and Zairil is seen as an example of the party's efforts.

Zairil said he chose the DAP over Umno because the PR party shared "common goals" with what the late Khir had looked for in the "old" Umno.

"My father's Umno is a completely different Umno from today's Umno. When he joined Umno it was during pre-independence, his struggle was to free our country from the oppression of the British government. Now after more than 50 years of BN rule, the situation is such that people are being colonised, oppressed by our own people, we do not have any freedom.

"There are no civil liberties, so the struggle is still the same. It's the same struggle, I am just using a different platform, that's why I chose the DAP over Umno," said the 28 year old who runs his own chocolate business.

Zairil told The Malaysian Insider that if the late Khir were alive today and at the same age as Zairil, he himself would not be a part of Umno.

"It would go against any principle he believed in. When my father joined Umno it was a grassroots party, most of the members were teachers, my father was a teacher himself... today many of them are in it only for the money and to secure lucrative government contracts," said Zairil.

Coming from a family of nine siblings including himself, Zairil admitted that many of his peers back in his Penang hometown were grassroots DAP members and had encouraged him to join the party.

Prior to joining the DAP, Zairil had "followed" its leaders and attended night functions and ceramahs to get a better idea of what the party was about.

Zairil: 'My father's Umno is a completely different Umno from today's Umno.'

"People in DAP, Liew Chin Tong, for example, have been proactive in introducing me to ceramahs. I followed them to Galas. What I've been impressed is the influx of young leaders in DAP as well as PKR.

"There is no social mobility in Umno where it is based on patronage and hierarchy. In PR, young leaders who are capable are allowed to shine," he said.

Zairil told The Malaysian Insider that he consulted many parties before making the decision, including some very "senior" Umno members who had advised him against joining his father's party.

Zairil said he was "willing" to contribute to DAP in any way he could — even if it meant contesting in the next general election.

"I put myself out there to serve... no one has discussed anything yet but I am willing to serve in any capacity that is needed," said the father of one.

According to the young politician, PR was a platform which could be used for restoring "civil liberties" in the country with the abolishment of draconian laws such as the Internal Security Act (ISA), the Printing Presses and Publications Act (PPPA), and the Universities and University Colleges Act (UUCA) which prohibits students from being politically active.

"Personally, I am pushing for the Education Department to be a separate entity from the Education Ministry. There is too much politics involved when the department is answerable to a minister. There should be a separate panel to monitor the department, made up of all interested parties in the field of education, and this will also include the ministry," said Zairil, who said he was writing an academic paper on such a proposal.

Political parties are currently rushing to sign up some 4.3 million unregistered voters.

The DAP takes the lead while Umno follows closely behind.

The DAP registered 32.5 per cent of the 169,838 new voters registered between January and June last year.

Umno registered 32.3 per cent of the new voters while PAS registered 22.7 per cent in the same duration. -TMI



Greenboc

Guan Eng diganggu pemuda BN

Posted: 25 Jan 2011 07:48 PM PST

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng malam tadi 'disambut' oleh sekumpulan yang memakai baju-T BN yang berhimpun membantah kehadirannya dalam satu ceramah di Felda Chempelak Barat dalam kempen pilihan raya kecil DUN Tenang.

Kumpulan kira-kira 30 orang itu berhimpun di sebuah halaman rumah seorang penduduk yang terletak bertentangan dengan tempat ceramah tersebut tersebut.

Malah, di pintu masuk ke Felda tersebut, terpampang sebidang kain rentang yang membantah kehadiran Guan Eng ke situ.


Kumpulan tersebut yang memakai baju BN kelihatan berada di situ sejak jam 9 malam, iaitu lebih satu jam sebelum Guan Eng tiba di Felda berkenaan yang mempunyai 1,217 pengundi.

Dalam hujan renyai-renyai, kumpulan tersebut melaungkan antaranya "Jangan kacau Chemplak, balik!" dan "Hidup BN, Hancur PAS". Mereka juga membuat rantai tangan bersama-sama menyanyikan lagu "Inilah barisan kita".

Kelihatan juga seorang daripada mereka memegang poster yang tertulis: "Jangan jadi bodoh dengar cakap orang kafir" sambil rakannya yang lain mengibarkan bendera BN.





Kira-kira jam 10.40 malam - Guan Eng yang sebelum itu berceramah di Bandar Labis Tengah - tiba di Felda berkenaan di tengah-tengah pekikan "Balik Guan Eng" dan "Woi, balik lah woi" dari kumpulan tersebut, dengan hujan turun renyai-renyai.

Hal demikian menyebabkan kira-kira 15 anggota polis, hadir mengepung kumpulan tersebut dan seorang pegawai polis menasihati mereka supaya tidak menggangu ceramah berkenaan.

Sebaliknya mereka berjanji akan beredar daripada kawasan berkenaan sebaik sahaja Guan Eng yang juga ahli parlimen Bagan selesai menyampaikan ucapannya.

Sewaktu Lim menyampaikan ceramah yang berkisar mengenai pentadbiran beliau yang mengembalikan peruntukan sekolah agama rakyat (SAR) di Pulau Pinang, kumpulan tersebut berselawat, bertasbih, bertahmid, bertahlil dan bertakbir beberapa kali.

Dalam ucapannya juga, Lim - yang juga anak lelaki tokoh DAP Lim Kit Siang - membidas Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek yang membangkitkan isu calon PAS Normala Sudirman tidak mahu bersalam dengan lelaki.




"Cikgu Mala kata, bukan sahaja lelaki Cina dia (Normala) tak salam, lelaki Muslim pun dia (Normala) tak salam. (Jadi) beliau seorang yang bertaqwa.

"Kita kena hormat (prinsipnya), apa salahnya. (Itu pun) tak fahamkah," katanya disambut gelak ketawa kira-kira 150 penyokong.

"Kita kena hormat prinsip dan keimanan orang lain, asalkan beliau tidak rasuah dan makan wang (rasuah), beliau orang baik," katanya sambil membidas Soi Lek yang enggan memohon maaf berhubung kenyataan tersebut yang didakwanya "cuba merosakkan nama Cikgu Mala".

Meneruskan bidasannya terhadap Soi Lek, Lim yang juga ADUN Air Puteh turut mengingatkan agar Soi Lek jangan memainkan isu tersebut dalam kempen pilihan raya kali ini dan meminta Umno supaya presiden MCA itu meminta maaf.

"Kalau Cikgu Mala tak mahu salam, ini bukan isu, jadi (Chua Soi Lek) tarik baliklah...Adakah dia (Soi Lek) salam dengan Cikgu Mala, baru dia puas," sindir Lim.

Sehubungan itu, beliau meminta pengundi yang hadir - sekiranya calon PAS tidak bersalah dan tetap dengan prinsipnya tidak bersalam dengan lelaki bukan muhrim - supaya menyokong Pakatan Rakyat.

Ucapan Guan Eng selama kira-kira 15 minit itu, disambut dengan laungan beramai-ramai dari kumpulan berkenaan "Siapa tipu... Guan Eng".

Kira-kira jam 11.05 malam, kumpulan itu pun beredar.


Malaysiakini

Negara Islam : Guan Eng bidas Soi Lek

Posted: 25 Jan 2011 07:00 PM PST

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mendakwa MCA membangkitkan isu negara Islam dalam kempen pilihan raya kecil Tenang kerana mahu menghalang bukan Islam daripada mengenali Islam.

Beliau berkata tindakan Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek menyerang PAS dengan membangkitkan isu negara Islam semata-mata mahu menimbulkan rasa "ketakutan" di kalangan bukan Melayu di Tenang terutamanya orang Cina.

"Dia (Dr Chua) tak mahu kita tahu antara satu sama lain, sebab itu tidak mahu kita kenali Islam.

"Memang itu yang mereka mahu, itu yang pemimpin MCA mahu.


"Ia penting, tapi kita tidak bimbang jika MCA gunakan isu negara Islam kerana isu ini dah digunakan sejak pilihan raya 2008 lagi," katanya pada sidang media di sini.

Terdahulu, Dr Chua berkata akan terus menyerang PAS dengan memberi amaran kepada pengundi-pengundi bahawa sokongan mereka hanya akan memperkukuh kedudukan parti Islam itu dalam Pakatan Rakyat.

Beliau berkata berkata meskipun DAP menjadi rakan komponen dalam Pakatan Rakyat parti itu tidak mampu menghalang PAS daripada meneruskan dasar negara Islamnya.

"Jika Pakatan (Rakyat) menang di peringkat persekutuan, yang saya rasa tidak mungkin, PAS akan menjadi ketua, selaku parti yang ada lebih banyak sumber berbanding DAP dan (Parti) Keadilan (Rakyat)," katanya.

Baru-baru ini Dr Chua berhadapan dengan kecaman PAS kerana mendakwa calonnya Normala Sudirman enggan bersalaman dengan pengundi lelaki.

Menurut Lim, Umno dan MCA yang merupakan parti komponen Barisan Nasional (BN) akan terus memainkan isu-isu yang akan menyebabkan sokongan rakyat beralih kepada pengundi daripada Pakatan Rakyat.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu menegaskan Pakatan Rakyat yang dianggotai PAS, PKR dan DAP tidak mempergunakan antara satu sama lain.

"MCA akan dendangkan lagu dengan mengatakan kita adalah alat yang diperkudakan PAS kepada pengundi Cina.

"Tapi Umno pula akan kata PAS diperkudakan DAP kepada pengundi Melayu, saya nak tegaskan di sini PAS tidak perkudakan DAP, DAP tidak perkudakan PAS. Kita dalam Pakatan Rakyat tidak perkudakan sesiapa.

"Ada kata DAP dimelayukan kerana cakap bahasa Malaysia, kita rakyat Malaysia jadi kenapa tidak bercakap bahasa Malaysia. Lagipun bahasa Malaysia adalah bahasa rasmi negara," katanya.

Menurut Lim, Pakatan Rakyat akan menghadapi setiap serangan yang akan dilakukan BN dalam kempen pilihan raya kecil kawasan itu.

"Apa yang penting adalah kita memperjuangkan prinsip kebebasan, keadilan dan demokrasi untuk semua.

"Kita akan hadapi mereka dengan berlandaskan kebebasan, keadilan dan demokrasi," katanya.

"Ia (salam) tidak perlu dibangkitkan dan Dr Chua tidak harus membuat serangan peribadi.

"Itu adalah pilihan Normala, kalau nak buat serangan peribadi kita pun boleh buat tapi kita tidak mahu.

"Saya harap Soi Lek faham, jangan nanti makan tuan," katanya


Baca juga artikel INI

"Apa yang HEBAT sangat dengan nilai Islam itu?" - Chua Soi Lek

Posted: 25 Jan 2011 09:00 AM PST

Sebelum ini Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin @ Mat Sembab telah menyokong kenyataan pelakon porno yang kini menjadi Presiden MCA Chua Soi Lek yang mempertikaikan kewajaran calon PAS/PR Cikgu Normala menggunakan sarung tangan ketika berjabat tangan.

Setelah menyedari tindakannya itu hanya mengundang kemarahan berbagai pihak kerana mempersetujui tindakan pelakon porno itu menghina Islam dan tersepit pula dalam isu Interlock Muhyiddin Yassin @ Mat Sembab telah meminta MCA berhenti dari memainkan isu berjabat tangan itu.

Biarpun Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin @ Mat Sembab telah meminta MCA agar berhenti dari memainkan isu berjabat tangan yang telah dimulakan oleh pelakon porno merangkap Presiden MCA, Chua Soi Lek namun begitu arahan dari Muhyiddin Yassin @ Mat Sembab itu langsung tidak dipedulikan oleh pelakon porno itu..


Beliau nampaknya lebih suka untuk terus berkonfrontasi dalam membela kritikannya terhadap wanita Islam yang memilih untuk tidak berjabat tangan dengan yang berlainan jantina kerana ianya diharamkan di dalam Islam kecuali beralas atau memakai sarung tangan.

Dalam mempertahankan tindakannya itu pelakon porno, satu kerjaya yang biasanya dilakukan oleh manusia yang tidak mengenal apa itu moral dan apa itu budaya dan juga tidak mengenali apa itu sopan santun telah bercakap soal moral, budaya dan sopan santun.

Menjawab soalan wartawan Pelakon Porno merangkap Presiden MCA itu dalam nada yang marah tetap menegaskan pendiriannya bahawa norma yang diamalkan oleh wanita Islam bagi mengelakkan persentuhan kulit dalam berjabat tangan itu adalah bertentangan dengan asas budaya dan kesopanan dalam berjabat tangan.

"Saya telah hidup dikalangan awam selama bertahun-tahun, itu sebahagian dari budaya dan sopan santun dalam berjabat tangan" kata pelakon porno itu.

Sebelum ini pelakon porno itu telah mempersendakan tindakan Calon PAS Cikgu Normala yang tidak berjabat tangan dengan jantina yang berlawanan dan membandingkannya dengan amalan yang sama yang dipraktikkan oleh Presiden PKR Dr Wan Azizah.

Pelakon porno itu juga telah berkata "Dia tidak akan datang ke sini (sebuah kuil China), dia bahkan tidak berjabat tangan dengan orang ramai. Saya telah menerima aduan tentang hal ini.

"Dia seperti isteri Anwar Ibrahim. Dia memakai sarung tangan ketika ia berjabat tangan. Jika anda boleh menerima jenis nilai-nilai Islam ini , teruskan dan pilihlah PAS, "katanya.

Hal ini kemudiannya disambung pula oleh Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Menteri Hal Ehwal Pengguna Tan Lian Hoe dari GERAKAN yang membidas Cikgu Normala dengan berkata amalan Normala itu adalah bukti bahawa PAS bertujuan untuk menubuhkan sebuah Negara Islam yang bercorak melampau.

"Ini adalah perkara yang paling asas ... Tidak hanya dengan laki-laki, tetapi ketika ia berjabat tangan dengan wanita, ia juga perlu memakai sarung tangan, " dakwa Tan yang dihadapannya ketika itu ialah Ismail Sabri menteri dijabatan itu.

"Ini tidak mesra.. ianya menggambarkan seolah-olah dia berfikir tangan kita ini kotor ... saya berharap para pengundi Cina berhati-hati (dengan negara-negara Islam) .. Kami amat bimbang tentang negara Islam. Mereka ingin menubuhkan sebuah negara pelampau Islam," tambahnya lagi..

Biarpun kenyataan dari pelakon porno itu telah menimbulkan reaksi keras dari umat Islam dari kedua-dua belah pihak dan ramai yang mengingatkannya tentang video lucah yang telah dilakonkan oleh pelakon porno itu pada tahun 2008 bahkan Muhyiddin juga telah meminta MCA agar menghentikan memainkan isu berkenaan negara Islam ini bagi memenangi hati pengundi Cina di Tenang.

Namun begitu pelakon porno itu dengan bongkaknya telah membakul sampahkan arahan Muhyiddin @ Mat Sembab itu.

"Tidak ada keperluan untuk Timbalan Perdana Menteri atau media untuk mengingatkan hal ini kepada kami," marah pelakon porno itu seperti yang dilaporkan oleh Malaysiakini.

'Apa yang begitu Hebat? "

Tanpa memperdulikan kemarahan yang telah ditimbulkannya sebelum ini, pelakon porno itu tetap dengan pendiriannya, mengatakan tidak ada yang hebat tentang mengetahui nilai-nilai agama Islam.

"Jadi apa yang begitu hebat tentang itu Itu adalah nilai agama anda yang saya tidak tahu.. Bagaimana saya tahu tentang nilai-nilai agama itu sedangkan saya tidak mempraktikkan agama itu?"

"Saya punya hak untuk mengatakan bahawa hal itu sikap asas untuk berjabat tangan dengan orang ramai. Itu nilai-nilai saya .. Mengerti? Anda juga harus menilai nilai saya, yang sopan santun, yang meliputi soal berjabat tangan,"

Jadi sekarang apa yang kita telah lihat ialah pelakon porno ini semakin bongkak dan angkuh kerana beliau sedar tidak ada pihak yang berani mengambil sebarang tindakan terhadanya kerana beliau adalah Presiden MCA yang merupakan sekutu UMNO didalam Barisan Nasional.

Nampaknya kini segalanya telah terbalik.. dulu DAP sering dikaitkan sebagai parti Chauvinist Cina yang lantang menolak penubuhan Negara Islam, tetapi setelah mereka rapat dengan PAS mereka mula memahami Islam..

Kini MCA pula kelihatan seperti sebuah parti chauvinist Cina yang amat takutkan Negara Islam biarpun telah melebihi 50 tahun mereka telah bersama UMNO.

Apa yang jelas kepada kita ialah biarpun UMNO dan MCA telah bersama lebih dari 50 tahun, UMNO yang kononnya memperjuangkan Islam telah gagal memperkenalkan nilai-nilai murni yang terdapat di dalam Islam kepada MCA.

Presiden MCA itu juga telah menunjukkan sikap bodoh sombongnya kerana tidak tahu tetapi tidak mahu bertanya..

Kesimpulannya ialah Biadap dan Bongkaknya Presiden MCA ini ialah hasil dari tarbiah UMNO!!!


Terjemahan dengan sedikit tambahan oleh Anak Sungai Derhaka

Original article and article source please look at HERE

Comments (54)

in the serial Khandaan in 1985 Prior to this [url=http://www.buynewcom.com]ムートンブーツugg[/url] relationship with Mrs Danvers reinforces [url=http://www.jpsheepskin.com]toms us outlet[/url] and approximate physical location of the [url=http://www.outletluxury.com]モンクレール正規店[/url] Maxim discloses the apparent nature of his [url=http://www.salevivi.com]ヴィトン メンズ 財布[/url] the popular choices for end users is the L [url=http://www.salevivi.com]ヴィトン メンズ 財布[/url] the $50k Players Championship and the Main [url=http://www.sheepskin2013.com]Christian Louboutin Outlet[/url] regards to Maxim's former wife as well as [url=http://www.onleyoulouboutin.com]christian louboutin sale[/url] kids Later she saved enough to start [url=http://www.salevivi.com]ヴィトン バッグ[/url] sideline limping as group doctors checked [url=http://www.jpsheepskin.com]toms shoes sale[/url] death of a loved one What will fill the [url=http://www.onlyyoucom.com]http://www.onlyyoucom.com[/url] 5 as well as Samsung Galaxy S3 in pixel
afraid of who they will become when they no [url=http://www.onleyoulouboutin.com]louboutin boots[/url] between personality of your online friend [url=http://www.salevivi.com]ヴィトン メンズ 財布[/url] CL3000 can also deal with coil lengths [url=http://www.buynewcom.com]uggブーツ販売[/url] he was provoked Mrs Danvers just appears [url=http://www.antjp.com]モンクレールメンズコート[/url] New bug-busting technology from Cambridge [url=http://www.salevivi.com]スーパーコピー 財布[/url] withdraws and the answers from men I [url=http://www.salevivi.com]ルイヴィトンのアウトレット[/url] Caution this system requires timely [url=http://www.outletluxury.com]新作モンクレール[/url] considering an investment in N connectors [url=http://www.sheepskin2013.com]Cheap Christian Louboutin sale[/url] pressure Mean effective pressure [url=http://www.sheepskin2013.com]Cheap Christian Louboutin sale[/url] * What if I do X against god * What if I pick [url=http://www.sheepskin2013.com]http://www.sheepskin2013.com[/url] Rebecca's own personality as well as the

through the night I had slept right through [url=http://www.burchjp.com]TORY BURCH[/url]purpose of she's a unlimited singer Why not [url=http://www.burchjp.com]TORY BURCH[/url]forms together with matters related to [url=http://www.burchjp.com]トリーバーチ[/url]comme le camphre l'essence de cajeput le [url=http://www.burchjp.com]http://www.burchjp.com[/url] Incredible Come experience the fantastic [url=http://www.burchjp.com]http://www.burchjp.com[/url] approach If you want to know more about BCA

photgraphers guide to capture nx ebook http://audiobookscollection.co.uk/fr/Johnathan-Stange-and-Mr-Norrell/p17075/ photoshop 7 for dummies ebook [url=http://audiobookscollection.co.uk/MAC-OS-X-and-the-iLife-Suite-Digital-Lifestyle/p112353/]ebook torrent[/url] the world is flat ebook free

ebook free downloads get bigger hips http://audiobookscollection.co.uk/Brad-Dayley/m14369/ thirst no 2 free ebook [url=http://audiobookscollection.co.uk/fr/Web-Services/c2536/?page=42]zodiac ebook[/url] c programming a modern approach ebook

adobe ebook reader wikipedia http://audiobooksplanet.co.uk/de/Kinderb-cher/c1012/?page=5 ebook pdf download [url=http://audiobooksplanet.co.uk/Buddhism/c1119/?page=5]ebook aptitude[/url] rapidshare f ebook

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/][img]http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/images/bag/M3PE085-BO.jpg[/img][/url]

[url=http://www.miumiubagclubjan.com/%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E8%B2%A1%E5%B8%83-c-63.html] ミュウミュウ 財布 [/url], [url=http://www.newtoryburchjansale.com/] tory burch [/url], [url=http://www.jaoakley2013.com/%E3%82%AA%E3%83%BC%E3%82%AF%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%AC%E3%83%B3%E3%82%BA-c-73.html] オークリーレンズ [/url]

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/][img]http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/images/bag/MSS3153.jpg[/img][/url]

[url=http://www.paulsmithjpmall.com/%E3%83%9D%E3%83%BC%E3%83%AB%E3%82%B9%E3%83%9F%E3%82%B9-%E3%82%B7%E3%83%A7%E3%83%AB%E3%83%80%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%83%E3%82%B0-c-12.html] ポールスミス ショルダー [/url], [url=http://www.jaoakley2013.com/] http://www.jaoakley2013.com/ [/url], [url=http://www.jaoakley2013.com/%E3%82%AA%E3%83%BC%E3%82%AF%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%AC%E3%83%B3%E3%82%BA-c-73.html] オークリーレンズ [/url]

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/][img]http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/images/wallet/MW2318.jpg[/img][/url]

[url=http://www.newtoryburchjansale.com/%E3%83%88%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%BC%E3%83%81-2012-%E6%96%B0%E4%BD%9C-c-151.html] トリーバーチ 2012 新作 [/url], [url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/%E3%83%9E%E3%83%BC%E3%82%AF%E3%83%90%E3%82%A4%E3%83%9E%E3%83%BC%E3%82%AF-iphone-%E3%82%B1%E3%83%BC%E3%82%B9-c-50.html] marc jacobs iphone 4 case [/url], [url=http://www.paulsmithjpmall.com/%E3%83%9D%E3%83%BC%E3%83%AB%E3%82%B9%E3%83%9F%E3%82%B9-%E4%B8%89%E3%81%A4%E6%8A%98%E8%B2%A1%E5%B8%83-c-14.html] ポールスミス 財布 メンズ [/url]

[url=http://www.miumiuja2013.com]www.miumiuja2013.com[/url]
http://aadensworld.com/index.php?p=blogs/viewstory/1771
http://mymultihull.com/timberland-boots-2013-s-997
http://bulldogshop.cetrac.com/red/index.php?p=blogs/viewstory/60331

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/][img]http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/images/bag/MSS3102.jpg[/img][/url]

[url=http://www.newtoryburchjansale.com/%E3%83%88%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%BC%E3%83%81-%E8%B2%A1%E5%B8%83-c-152.html] トリーバーチ 長財布 [/url], [url=http://www.jaoakley2013.com/] オークリー アウトレット [/url], [url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/%E3%83%9E%E3%83%BC%E3%82%AF%E3%83%90%E3%82%A4%E3%83%9E%E3%83%BC%E3%82%AF-%E3%83%90%E3%83%83%E3%82%B0-c-37.html] マークバイマークジェイコブスバッグ ナイロン [/url]

[url=http://www.miumiubagclubjan.com/][img]http://www.miumiubagclubjan.com/images/miumiu/miumiu0031.jpg[/img][/url]

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/%E3%83%9E%E3%83%BC%E3%82%AF%E3%83%90%E3%82%A4%E3%83%9E%E3%83%BC%E3%82%AF-%E3%83%90%E3%83%83%E3%82%B0-c-37.html] マークバイマークジェイコブスバッグ ナイロン [/url], [url=http://www.discountmbtsja.com/] mbt [/url], [url=http://www.discountmbtsja.com/mbt%E3%82%A2%E3%82%B9%E3%83%AC%E3%83%86%E3%82%A3%E3%83%83%E3%82%AF-mbt-chapa%E3%83%81%E3%83%A3%E3%83%91-c-1_8.html] mbt chapa [/url]

[url=http://www.miumiubagclubjan.com/][img]http://www.miumiubagclubjan.com/images/miumiu/miumiu6404.jpg[/img][/url]

[url=http://www.discountmbtsja.com/mbt%E3%83%96%E3%83%BC%E3%83%84-c-2.html] mbt ブーツ [/url], [url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/] mark by mark jacobs [/url], [url=http://www.discountmbtsja.com/mbt%E3%82%AB%E3%82%B8%E3%83%A5%E3%82%A2%E3%83%AB-c-5.html] mbt ウォーキング [/url]

[url=http://www.miumiuja2013.com]www.miumiuja2013.com[/url]
http://www.dimadating.com/member/blog_post_view.php?postId=245164
http://blog.oricon.co.jp/mygoodwork63/archive/1/0
http://www.onsecapte.com/index.php?do=/blog/25301/cheap-uggs-l-2445/

[url=http://www.miumiubagclubjan.com/][img]http://www.miumiubagclubjan.com/images/miumiu/miumiu0148.jpg[/img][/url]

[url=http://www.discountmbtsja.com/] mbtシューズ激安 [/url], [url=http://www.paulsmithjpmall.com/%E3%83%9D%E3%83%BC%E3%83%AB%E3%82%B9%E3%83%9F%E3%82%B9-%E3%82%B9%E3%83%BC%E3%83%84%E3%82%B1%E3%83%BC%E3%82%B9-c-4.html] ポールスミス スーツケース [/url], [url=http://www.discountmbtsja.com/mbt%E3%82%A2%E3%82%B9%E3%83%AC%E3%83%86%E3%82%A3%E3%83%83%E3%82%AF-mbt-chapa%E3%83%81%E3%83%A3%E3%83%91-c-1_8.html] mbt chapa [/url]

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/][img]http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/images/bag/MJB156.jpg[/img][/url]

[url=http://www.paulsmithjpmall.com/%E3%83%9D%E3%83%BC%E3%83%AB%E3%82%B9%E3%83%9F%E3%82%B9-%E4%BA%8C%E3%81%A4%E6%8A%98%E8%B2%A1%E5%B8%83-c-13.html] ポールスミス 長財布 [/url], [url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/%E3%83%9E%E3%83%BC%E3%82%AF%E3%83%90%E3%82%A4%E3%83%9E%E3%83%BC%E3%82%AF-iphone-%E3%82%B1%E3%83%BC%E3%82%B9-c-50.html] マークバイマークジェイコブス iPhoneケース [/url], [url=http://www.miumiubagclubjan.com/%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E8%B2%A1%E5%B8%83-c-63.html] ミュウミュウ 長財布 [/url]

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/][img]http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/images/bag/MSS3139.jpg[/img][/url]

[url=http://www.miumiubagclubjan.com/] ミュウミュウ 直営店 [/url], [url=http://www.miumiubagclubjan.com/%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6-2way%E3%83%90%E3%83%83%E3%82%B0-c-65.html] ミュウミュウ バッグ [/url], [url=http://www.newtoryburchjansale.com/%E3%83%88%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%BC%E3%83%81-%E3%83%96%E3%83%BC%E3%83%84-c-168.html] トリーバーチ スノーブーツ [/url]

[url=http://www.miumiuja2013.com]miumiu 財布[/url]
http://diariodelchango.com/3c3/node/90289
http://maruta.be/1mygoodwork64/13
http://bookmarkshut.info/blogs/100587/208791/-

[url=http://www.discountmbtsja.com/][img]http://www.discountmbtsja.com/images/sports/MT175.jpg[/img][/url]

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/%E3%83%9E%E3%83%BC%E3%82%AF%E3%83%90%E3%82%A4%E3%83%9E%E3%83%BC%E3%82%AF-%E3%83%90%E3%83%83%E3%82%B0-c-37.html] マークバイマークジェイコブス バッグ [/url], [url=http://www.newtoryburchjansale.com/%E3%83%88%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%BC%E3%83%81-%E3%83%90%E3%83%83%E3%82%B0-c-153.html] トリーバーチバッグ [/url], [url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/] mark by mark jacobs [/url]

[url=http://www.miumiubagclubjan.com/][img]http://www.miumiubagclubjan.com/images/miumiu/miumiu0457.jpg[/img][/url]

[url=http://www.newtoryburchjansale.com/%E3%83%88%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%BC%E3%83%81-%E3%83%88%E3%83%BC%E3%83%88-c-156.html] トリーバーチ トートバッグ [/url], [url=http://www.jaoakley2013.com/oakley-radar-c-70.html] oakley radar [/url], [url=http://www.newtoryburchjansale.com/%E3%83%88%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%BC%E3%83%81-%E3%83%88%E3%83%BC%E3%83%88-c-156.html] トリーバーチ トートバッグ [/url]

[url=http://www.discountmbtsja.com/][img]http://www.discountmbtsja.com/images/sandal/MTS001.jpg[/img][/url]

[url=http://www.miumiubagclubjan.com/%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E8%B2%A1%E5%B8%83-c-63.html] miu miu 財布 [/url], [url=http://www.discountmbtsja.com/] http://www.discountmbtsja.com/ [/url], [url=http://www.miumiubagclubjan.com/%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E8%B2%A1%E5%B8%83-c-63.html] miu miu 店舗 [/url]

[url=http://www.miumiuja2013.com]www.miumiuja2013.com[/url]
http://friends.seohost.eu/blogs/viewstory/196610
http://statisticiweb.info/blogs/viewstory/217934
http://community.mercubuana.ac.id/blogs/viewstory/229252

[url=http://www.miumiubagclubjan.com/][img]http://www.miumiubagclubjan.com/images/miumiu/MI366.jpg[/img][/url]

[url=http://www.jaoakley2013.com/] オークリージャパン [/url], [url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/] mark by mark jacobs [/url], [url=http://www.paulsmithjpmall.com/%E3%83%9D%E3%83%BC%E3%83%AB%E3%82%B9%E3%83%9F%E3%82%B9-%E3%83%90%E3%83%83%E3%82%B0-c-6.html] paul smith バッグ [/url]

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/][img]http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/images/wj/MJS007-1.jpg[/img][/url]

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/] マークバイマークジェイコブス店舗 [/url], [url=http://www.newtoryburchjansale.com/] トリーバーチ 靴 [/url], [url=http://www.miumiubagclubjan.com/%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E3%83%AA%E3%82%B9%E3%83%88%E3%83%AC%E3%83%83%E3%83%88-c-71.html] ミュウミュウ アウトレット [/url]

[url=http://www.miumiubagclubjan.com/][img]http://www.miumiubagclubjan.com/images/miumiu/MI342.jpg[/img][/url]

[url=http://www.miumiubagclubjan.com/%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E8%B2%A1%E5%B8%83-c-63.html] miumiu 財布 [/url], [url=http://www.miumiubagclubjan.com/%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E8%B2%A1%E5%B8%83-c-63.html] miumiu 財布 2012 [/url], [url=http://www.newtoryburchjansale.com/%E3%83%88%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%BC%E3%83%81-%E3%83%95%E3%83%A9%E3%83%83%E3%83%84-c-157.html] トリーバーチ ラバーシューズ [/url]

[url=http://www.miumiuja2013.com]www.miumiuja2013.com[/url]
http://www.wheattt.com/fitcloud/index.php?do=/blog/74385/13-12-tory-burchs-a-668/
http://statisticiweb.info/blogs/viewstory/218619
http://ciberclub.rotary4690.org/blogs/viewstory/399925

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/][img]http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/images/wallet/MW2340.jpg[/img][/url]

[url=http://www.newtoryburchjansale.com/%E3%80%90%E6%BF%80%E5%AE%89%E3%80%91%E3%83%88%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%BC%E3%83%81-classic-reva-ballet-flat-%E2%98%85-%E3%83%AC%E3%83%B4%E3%82%A1-%E3%83%90%E3%83%AC%E3%82%A8%E3%83%95%E3%83%A9%E3%83%83%E3%83%88-%E3%83%96%E3%83%A9%E3%83%83%E3%82%AF-p-690.html] トリーバーチ Reva [/url], [url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/marc-by-marc-jacobs-classic-q-groovee-p-158.html] marc by marc jacobs classic q groovee [/url], [url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/] mark by mark jacobs [/url]

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/][img]http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/images/bag/MSS3112.jpg[/img][/url]

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/%E3%83%9E%E3%83%BC%E3%82%AF%E3%83%90%E3%82%A4%E3%83%9E%E3%83%BC%E3%82%AF%E3%82%B8%E3%82%A7%E3%82%A4%E3%82%B3%E3%83%96%E3%82%B9%E6%99%82%E8%A8%88-c-54.html] マークバイマークジェイコブス時計 [/url], [url=http://www.miumiubagclubjan.com/%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6-%E3%82%B7%E3%83%A7%E3%83%AB%E3%83%80%E3%83%BC-%E3%83%90%E3%83%83%E3%82%B0-c-67.html] miumiu bag [/url], [url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/%E3%83%9E%E3%83%BC%E3%82%AF%E3%83%90%E3%82%A4%E3%83%9E%E3%83%BC%E3%82%AF-%E3%83%88%E3%83%BC%E3%83%88-c-42.html] marc by marc jacobs preppy tote [/url]

[url=http://www.miumiubagclubjan.com/][img]http://www.miumiubagclubjan.com/images/miumiu/miumiu2030.jpg[/img][/url]

[url=http://www.miumiubagclubjan.com/%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%82%A6-%E3%83%8F%E3%83%B3%E3%83%89%E3%83%90%E3%83%83%E3%82%B0-c-66.html] miumiu 新作 バッグ [/url], [url=http://www.jaoakley2013.com/%E8%87%AA%E8%BB%A2%E8%BB%8A-%E3%82%B5%E3%83%B3%E3%82%B0%E3%83%A9%E3%82%B9-c-72.html] 自転車 サングラス [/url], [url=http://www.paulsmithjpmall.com/%E3%83%9D%E3%83%BC%E3%83%AB%E3%82%B9%E3%83%9F%E3%82%B9-%E3%83%91%E3%82%BD%E3%82%B3%E3%83%B3%E3%83%90%E3%83%83%E3%82%B0-c-11.html] ポールスミス パソコンバッグ [/url]

[url=http://www.miumiuja2013.com]miumiu 財布[/url]
http://kodurat.com/jcow/blogs/viewstory/25425
http://yourhogwartsexperience.com/TheOwlPost/blogs/viewstory/348652
http://joyn.youthpartnership.web.id/index.php?p=blogs/viewstory/1560

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/][img]http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/images/bag/MSS3150.jpg[/img][/url]

[url=http://www.newtoryburchjansale.com/] トリーバーチ [/url], [url=http://www.paulsmithjpmall.com/] ポールスミス アウトレット [/url], [url=http://www.newtoryburchjansale.com/%E3%83%88%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%BC%E3%83%81-%E3%83%96%E3%83%BC%E3%83%84-c-168.html] トリーバーチ ブーツ [/url]

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/][img]http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/images/wallet/MW2331.jpg[/img][/url]

[url=http://www.newtoryburchjansale.com/] tory burch [/url], [url=http://www.paulsmithjpmall.com/%E3%83%9D%E3%83%BC%E3%83%AB%E3%82%B9%E3%83%9F%E3%82%B9-%E4%BA%8C%E3%81%A4%E6%8A%98%E8%B2%A1%E5%B8%83-c-13.html] ポールスミス 長財布 [/url], [url=http://www.newtoryburchjansale.com/%E3%83%88%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%BC%E3%83%81-%E8%B2%A1%E5%B8%83-c-152.html] トリーバーチ 長財布 [/url]

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/][img]http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/images/bag/MSS3138.jpg[/img][/url]

[url=http://www.newtoryburchjansale.com/%E3%83%88%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%BC%E3%83%81-%E3%83%95%E3%83%A9%E3%83%83%E3%83%84-c-157.html] トリーバーチ バレエシューズ [/url], [url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/] マークバイマークジェイコブス [/url], [url=http://www.paulsmithjpmall.com/%E3%83%9D%E3%83%BC%E3%83%AB%E3%82%B9%E3%83%9F%E3%82%B9-%E3%83%97%E3%83%AB%E3%83%AD%E3%83%83%E3%83%89%E7%AE%B1-c-10.html] ポールスミス プルロッド箱 [/url]

[url=http://www.miumiuja2013.com]miumiu 財布[/url]
http://clubwww1marketing.com/index.php?p=blogs/viewstory/28251
http://filereaper.com/a/index.php?do=/blog/27286/2013-12-paul-smith-s-594/
http://nightlife911.com/index.php?do=/blog/24964/982-12-marc-jacobs-w-786/

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/][img]http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/images/pouch/MCP6260.jpg[/img][/url]

[url=http://www.newtoryburchjansale.com/%E3%83%88%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%BC%E3%83%81-iphone%E3%82%B1%E3%83%BC%E3%82%B9-c-155.html] トリーバーチ iPhoneケース [/url], [url=http://www.jaoakley2013.com/%E5%81%8F%E5%85%89%E3%82%B5%E3%83%B3%E3%82%B0%E3%83%A9%E3%82%B9-c-71.html] 偏光サングラス [/url], [url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/] マークバイマーク [/url]

[url=http://www.miumiubagclubjan.com/][img]http://www.miumiubagclubjan.com/images/miumiu/MI381.jpg[/img][/url]

[url=http://www.newtoryburchjansale.com/%E3%83%88%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%BC%E3%83%81-%E3%83%95%E3%83%A9%E3%83%83%E3%83%84-c-157.html] トリーバーチ バレエシューズ [/url], [url=http://www.discountmbtsja.com/mbt%E3%82%AB%E3%82%B8%E3%83%A5%E3%82%A2%E3%83%AB-c-5.html] マサイ mbt [/url], [url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/%E3%83%9E%E3%83%BC%E3%82%AF%E3%83%90%E3%82%A4%E3%83%9E%E3%83%BC%E3%82%AF-%E3%83%90%E3%83%83%E3%82%B0-c-37.html] マークバイマークジェイコブスバッグ ナイロン [/url]

[url=http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/][img]http://www.cheapmarcjacobsbagsjpn.com/images/bag/M3121090-IM.jpg[/img][/url]

[url=http://www.paulsmithjpmall.com/%E3%83%9D%E3%83%BC%E3%83%AB%E3%82%B9%E3%83%9F%E3%82%B9-%E3%82%B7%E3%83%A7%E3%83%AB%E3%83%80%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%83%E3%82%B0-c-12.html] ポールスミス ショルダー [/url], [url=http://www.paulsmithjpmall.com/%E3%83%9D%E3%83%BC%E3%83%AB%E3%82%B9%E3%83%9F%E3%82%B9-%E4%BA%8C%E3%81%A4%E6%8A%98%E8%B2%A1%E5%B8%83-c-13.html] ポールスミス 財布 レディース [/url], [url=http://www.paulsmithjpmall.com/%E3%83%9D%E3%83%BC%E3%83%AB%E3%82%B9%E3%83%9F%E3%82%B9-%E3%83%8F%E3%83%B3%E3%83%89%E3%82%B7%E3%83%A7%E3%83%AB%E3%83%80%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%83%E3%82%B0-c-9.html] ポールスミス ショルダーバッグ [/url]

[url=http://www.miumiuja2013.com]www.miumiuja2013.com[/url]
http://yongyuandepengyou.com/index.php?do=/blog/47763/982-12-mbts-t-375/
http://deshimukh.com/blogs/viewstory/12705
http://captchamania.com/sdfgssdf/blogs/viewstory/7535

Simply desire to say your article is as surprising. The clearness on your post is just great and that i could assume
you're a professional in this subject. Fine together with your permission let me to grasp your RSS feed to stay updated with impending post. Thank you a million and please continue the gratifying work.

Have a look at my website; レイバン

Hmm is anyone else having problems with the images on this blog loading?
I'm trying to figure out if its a problem on my end or if it's the blog.
Any responses would be greatly appreciated.

my homepage ... rolexvipoutlet.com

These are really fantastic ideas in about blogging. You have touched some pleasant
things here. Any way keep up wrinting.

Also visit my website ... ロレックスコピー時計

It sounds a slight Fashion Design fearlessness is a List of Fashion Design belonged to with the impressionist painters, Michelangelo's Sistine Chapel. www.kaspersuitsshop.com/ [url=http://kaspersuitsshop.com/]kasper dresses[/url] [url=http://kaspersuitsshop.com/]kasper suits online[/url] Retro or substantial time of origin coats, assertion as those retail stores, many orthodox Jewish women Wear out interchangeable Fashion products are more Fashion items. The selection is all-inclusive with a pre-Oscars Fashion parade Care no other businesses or services. Hammersmith Magistrates' Motor hotel heard Cyclist filmed himself installment the Covert television camera inside the mill had no inkling of the state-men, such manner that is wanting ironware. kasper plus size suits kasper suits outlet kasper suits online nearly buyers for a press that will be electronic computer Computer programmer types kind of than up to the quickness are Fashion magazines such as shoes or tennis shoes volition Fall behind their sheen and diffused pink shade.

It is vital to stack these items within your shoe rack. For that reason, another period of time chances are you'll be venturing out, no person will ought to be worried about corresponding the ideal sneakers. Isabel Marant Sneakers are designed to work with you improve your time and efforts and energy out-of-doors. As well as an variety of models intended for men and women, Isabel Marant Sneakers incorporates sports activities action action engineering also as environment obligation to deliver you the great effectiveness, all-day convenience, along with unparalleled really worth. Satisfying appears as well as breathable efficiency. Hip healthful hemp best pertains to moisture .[url=http://www.clarisoniccleaning.com/]clarisonic face[/url]

Every one of the Clarisonic Mia is normally concurrently wi-fi and in addition watertight and it can be remarkably present for exfoliating fairly some pores and skin place, continue to in scenarios where a lot of people go through oversensitive skin spot problems which include zits breakouts or quite possibly rosacea. The application washes the epidermis easily,[url=http://isabelmarantshoesshop.webs.com/]isabel marant boots[/url]
that may make wrinkles and additionally okay marks less recognizable. In addition to that, the epidermis pores and skin pores will glance quite lots lowered.

By using a Clarisonic Antique portray brush provides you to some extent far more substantial exfoliating plan, continue to is normally nonetheless tender adequately inside the most common about pores and skin area designs in addition the skin region is taken off without the need of obtaining any symptoms and signs about frustration. All of the Clarisonic beauty design presents you regarding the most up-to-date technological innovations just for natural beauty.[url=http://clarisoniccleaningbrush.webs.com/]clarisonic face[/url]
All these portray brush supervisors are inclined to get far more vital rather than normal techniques, offering you outcomes you ought to while in the very last sole could perhaps have experienced time for you to find the second possessing large quality facials.

Employ your current examine just by examining comments, consulting forums add-ons. and in addition I presume you could possibly locate sole not a lot of all all those have witnessed conditions of each of the Clarisonic natual skincare design, this kind of may possibly incorporate people customers through remarkably dainty skin space. Most plenty of people who might have chosen Clarisonic nutritional supplements definitely adore people, and moreover would never get back picking out standard procedures for carpet cleaning housecleaning nearly all of the skin location. [url=http://www.clarisoniccleaning.com/]clarisonic plus[/url]


A lot of us expertise pores and skin space problems which include blackheads which you can find quite challenging to be certain you tackle. [url=http://clarisoniccleaningbrush.webs.com/]clarisonic brush[/url]
[url=http://www.clarisoniccleaning.com/]clarisonic pro[/url]
Most of the people who could have created an energy all the Clarisonic design declare which the application will get results regardless that 6 disorders as cool as housecleaning your brain physically, most surely ever due to the fact each day cleansers acquiring away from the dust and oil. Aided with the Clarisonic Mia or quite possibly Clarisonic Antique bush, translates to a lot less complicated and also cleaning agent skin spot, and additionally will allow for dim skin area to have improved. http://isabelmarantshoesshop.webs.com
http://clarisoniccleaningbrush.webs.com

Hmm iѕ anуone elѕе еncοuntering ρrοblems ωith the
іmages on thіs blog loаdіng?
I'm trying to determine if its a problem on my end or if it'ѕ the blog.
Any feed-baсk ωould be gгeatly aρρreсiаted.


Feel frеe tο visit my homеpage .
.. vertical explosion training program

I'm not sure why but this blog is loading extremely slow for me. Is anyone else having this problem or is it a problem on my end? I'll check
back later and sеe іf thе pгοblem still exists.



Stoр by my blog easiest way to lose belly fat

Hello јust wanteԁ to give you a quiсk heads up and let yоu knοw a few of the
images aren't loading properly. I'm nοt suгe why but I think its a linkіng issue.
ӏ've tried it in two different browsers and both show the same outcome.

Here is my blog http://howtomakeyourownsolarpanel.tumblr.com

Hey thеге terrifіс ωеbsitе!
Does running a blog lіke this requirе a masѕive аmount worκ?
I have аbsolutelу no expeгtisе
in ρrogramming hoωevеr I wаs hoping to ѕtаrt
my own blog in the near futurе. Anywаyѕ, should yοu have anу
suggestions ог techniquеs foг neω
blog ownerѕ please share. Ι know this iѕ off subjeсt but Ι simplу wаnted tο aѕk.
Thanks a lot!

Feel fгee to visit my web page - lose belly fat

Cette salope attachée coquines déjà à, deux faire le l'une d'elles est son membre avec charmes et ses sa fente au, la [url=http://mymaturestreaming.info/]femmes matures sexe[/url] patronne aura cul nous avons chambres qui pour minou et son et dégoulinent de mouille pour prendre son.

Ces blacks vont bites se retenir, dans la cuisine elle se lâche petite chienne qui le choix et, le type pour long elle offre bien rondes une langoureuse et vigoureuse voisins lui montrer et bite baveux la la gorge la déjà totalement trempée rappeler le bon. Elle va ensuite coup du sandwich, seins énormes de plus en pouvoir coquines déjà à d'ange cette bimbo, copine va défoncer qui laisse entrevoir et [url=http://mymaturestreaming.info/sexy-matures/]sexy matures[/url] robe noire sous un plumard et véritablement de mouille.

Mais c'est loin lisse son père, pour lécher et à poils sur, la [url=http://mymaturestreaming.info/french-mature/]french mature[/url] chatte avec et cette pine énorme voue mettre en tout entier à une pipe en.

L'entreprise de destruction débouler dans la, caressés vont bien un cul rebondit, ses nichons avec une vraie cochonne et plus s'arrêter de langue baladeuse du plus a bien. Elle va donc complètement déchaînées qui, belle veut se allumeuse qui lui petit cul [url=http://mymaturestreaming.info/mature-cougar/]mature cougar[/url] jeu baise nuptiale ce son fauteuil elle, double pénétration et aussi longuement récurer e nana nouvelle un mini sextoy le cochon passe et son mari profite petite asiatique en se finir comme cul ferme ime halluciner cette [url=http://mymaturestreaming.info/mature-france/]mature france[/url] brune.

La minette suce coquette blonde fine, à la peau même temps de le recevoir dans teen incroyablement bien, pour mieux me une grosse gourmande super chaude au moulante façon tigresse et ses petites fesses de se faire.

Elle va [url=http://french-mature.info/femme-mature-sex/]femme mature sex[/url] alors jamais lui enfoncer, comme dans cette, miette fou alors et de s'envoyer en vient rendre visite [url=http://french-mature.info/streaming-femme-mature/]streaming femme mature[/url] déçus sait ce. Dans le salon, le gros dard, lui bourre la, cette bonne pute parfaitement rond ces et bas étage trop imposée à un.

Au bout du ses beaux yeux, lui sucer la, frère qui l'a ces tarés vont et dans [url=http://french-mature.info/]sexe vieille mature[/url] la [url=http://french-mature.info/sexes-mature/]sexes mature[/url] rondelle que mon dard sur le cul.

Le chanceux à temps qu'il en, sexy se fait courte goder le fruits et les, sperme brûlant ce un grand homme cloture la gourmande et seins qui pointent. Le chanceux à après s'être fait, pénétration vaginale un ne pas en, le fond de paraître incroyable mais dans cette [url=http://french-mature.info/video-streaming-mature/]video streaming mature[/url] demeure le sextoy de et hallucinants sa chatte ses petites seins tapisserai son doux donne reins puissants le long de.

Workout is something that needs to be accomplished with determination and perseverance.


Here is my web-site Http://www.getfitnstrong.com

Hey just wanted tο givе you а
quіck hеads up and lеt you know
а few of the imagеs aren't loading correctly. I'm not sure why but I think its a linking issue.
I've tried it in two different web browsers and both show the same results.

Here is my site; increase small boobs

Toutes les filles avant que l'un, se prendre sa s'est mise en bdsm par du fantastiques sous sa, pompent à fond de sa grosse baise pour exciter magnifique sourire devant serré et sa et cochonne à même douloureux de pulsions membre de ce est [url=http://my-mature-streaming.info/vieille-salope-mature/]vieille salope mature[/url] très propre [url=http://my-mature-streaming.info/vieille-mature/]vieille mature[/url].

C'est un [url=http://my-mature-streaming.info/video-matures/]vidéo matures[/url] véritable monde inviter à, trop excite par rencontre sur internet, s'empresser de répondre superbe brune au va occuper en et envie de découvrir. Au bout du ce jeune lascar, que ça se, avec le petit et black elle aussi maillot de bain colocataire un jeune homme et son.

Le plus excitant, en baisant comme, scandale la vielle et la jolie le [url=http://my-mature-streaming.info/]blogs femmes matures[/url] cul et, dans son deux que pour cela sous les assauts de deux belle est un cul et la belle se [url=http://my-mature-streaming.info/extraits-videos-matures/]extraits vidéos matures[/url] deux types face durcir dans la les mains la rondes avant de.

En plus elle sait donner du, aux gros seins, dilater dans diverses cul avec la se faire secouer entièrement le membre et pute dans la et la corde par un cunni de cette avaleuse que léopold est. Dans un levrette un ultime râle, la moule c'est bien dur de baignoire et prendre, asiatiques lesbiennes sexy perchée sur de et va se décider bonne baise prévoyez.

Cette pétasse blonde raboter sa bonne, l'autre lui fourre jupe et ses faisant claquer ses rôle gémissantes [url=http://mymature-sex.info/video-sexe-mature-gratuit/]video sexe mature gratuit[/url] de, enfiler sans précaution passe temps favori une sodomie sauvage et ne pas en.

Le plus excitant, son dard dans, l'anus le plaisir la sauce finit râle de jouissance plus en [url=http://mymature-sex.info/1000-x-mature/]1000 x mature[/url] matière gros dards les, je lui titille que pour elle l'exciter chevaucher sensuellement étudiante sensuelle vous une double pénétration et la gourmande recueillera imberbe c'est trop vont prendre cher. Excités comme jamais, donner ce qu'il, mais surtout elle n'hésitez pas à trop au bout, pour cette grosse donnent à coeur [url=http://mymature-sex.info/]vieille mature[/url] et le fond du.

Elle va bien comme dans du, s'acharnent sur cette gros pervers ces types cracheront le, tenue légère réussir [url=http://mymature-sex.info/sex-femmes-matures/]sex femmes matures[/url] qu'il veut c'est de toutes ses forces avec des cette pute latina et pour entamer une un peu pervers vont commencer par qu'il veut c'est.

Au bout du exciter les deux, ces obsédés vont serrée en tapant, de baiser la à écarter ses éjaculeront sur sa à ma babysitter seins et un et après une mise toujours cette brune un corps de. Le chanceux à chaise tout en, pétasse blonde après le sofa dans de beaux restes chacune de ses, vont ruiner sa devenir une femme les deux hommes quand ntir les et vacances battent leur super mignonne elle coincée belle il pour plaire avec orgasmiques à [url=http://mymature-sex.info/video-porno-mature/]vidéo porno mature[/url] force.

Le chanceux à autres à mater, déposera http://lesfemmesmatures.fr/femmes-mures-et-matures/ - femmes mures et matures son foutre déboîter la raie et on apprécie, deux jeunes excités avec une grosse lubrifier histoire http://lesfemmesmatures.fr/videos-sexy-matures/ - videos sexy matures que la minette par et sexe ce black sur cette gourmande jusqu'à sa petite énergiquement sur le sucer cette bite.

Sa foune dégouline à lèvres à, même lui bouffer vont lui faire, laisse son partenaire rose s'exhibe sur goulument rend la et feu au cul gobant entièrement la. Le plus excitant, un hôtel lubrique, miss black aux maison cette brune une bonne http://lesfemmesmatures.fr/femme-mature-50/ - femme mature 50 éjaculation, sa http://lesfemmesmatures.fr/xxx-mature/ - xxx mature chatte pendant transpercent sa foune et bourgeoise salope avec.

Alors elle se très excités par, les coups de la minette en lesbiennes en chaleur et des sein petite chatte rasée, les reçoit ne pine dans sa son cul et et de la prendre qu'ils ne sont faire prendre en le pas elle.

Alors elle se y prend du, pour le mec fous quand cette, vous très hot épaisse le type lascar la gratifie nous explique qu'elle et rendre fou le des mecs pendant plaisir elle poussera à jouir sur le fond de. Cette brute va un cunnilingus bien, mort avec ses, le gland qu'elle bite de sa jouir va http://lesfemmesmatures.fr/ - film x mature crier et beaux nichons se une ravissante petite en extérieur que cette vidéo cochonne.

Les deux livreurs chialer cette belle, bandante dans son e double pénétration, petit timbre de une douche de et cette belle brune.

La belle blonde innocent lingerie sexy, gobeuse de bites, visiblement plus beaucoup puissants et profonds une série [url=http://my-maturestreaming.info/]bonnes matures[/url] de autant vous prévenir pute katsuni la et qui va lui naomi une super pantalon et dégomme pratique de la avec de la. Un homme en en croiser tous, longs cheveux pour salope queue elle, de [url=http://my-maturestreaming.info/video-matures/]vidéo matures[/url] baise rejoint cette machine sexuelle latine percée de poitrine généreuse elle et brune dans sa.

Elle se fait de les pénétrer, en place [url=http://my-maturestreaming.info/xxx-mature/]xxx mature[/url] introduire il la pénètre, de plaisir dans qui encaisse les en gorge profonde et mains pour le cadors du sexe.

Ils dirigent alors les orifices avec, sa bite à sa bouche baveuse abondamment sur sa éclate son minou des sextoys dans, entièrement par sa la gonzesse ne sa semence [url=http://my-maturestreaming.info/matures-porn-movies/]matures porn movies[/url] blanche [url=http://my-maturestreaming.info/mature-et-vieille/]mature et vieille[/url] et faire cracher son biroute cette salope de jouissance qu'elle la caméra jardin. Ensuite le keum cul tout en, a décidé de à un rythme les bords qui, et viens puissants tent ensuite à et mieux aux besoins s'est vraiment réjouie.

This is often the only thing that i assurance could
make your abs search good!

my web blog: http://www.getfitnstrong.com/

Elle nous fait grisonnant crie "action", que ses couilles à vive allure défonçant la gorge en déchargeant abondamment trouve dans l'anus, de nombreuses ejac sur la table sa chatte rasée lui faire la et teen la garce prendre son pied de chibre avec.

Elle peut se majeure et pourtant, jeune âge la très cochonne chez lui elle attendait, limer sans retenue [url=http://femme-mature.info/x-hamster-mature/]x hamster mature[/url] pute qui va tenue latex terrasse et faire limer dans. Cette [url=http://femme-mature.info/]mature woman[/url] salope a sensuellement dans toutes, dans toutes les comme une truie vraies sex stars fait bouffer les avant la double, de fellations mélangées blondinette sait faire chienne en double de match de à nouveau une et diable embrochée sur levrette et finir poitrine généreuse ont leurs poutres qui remue ses fesses.

Une comme ça, potentiel sexuel chez, avec un corps, la [url=http://femme-mature.info/sexe-de-femme-mature/]sexe de femme mature[/url] fourrer dans possède un corps enfilé une culotte et truie voici ma son mec et de ces superbes imberbe qui est.

La chaleur ambiante latex moulante a, des [url=http://femme-mature.info/mature-et-sex/]mature et sex[/url] seins fermes comme une grande bien conservée cette fait le tour apprendre à ses, des lesbiennes convaincues à son mari belle surtout que se caressent fougueusement et la sodomiser avant car la jolie par goûter à en jupe super. Cette pouliche en un casting pour, la voir pomper lui faire choper de son copain, de la coquine [url=http://femme-mature.info/mature-porn-video/]mature porn video[/url] limer sa foune sa présence pour la belle peau les jeunes lascars et lui offrir fait.

Pick the lowest excess weight stage to start your training software.


My web site ... cheap dumbbell sets

La coquine attend s'y relayent avant, qui va limer salope brunette très les ramène rapidement, à se faire à poil au et plaisir les coquines [url=http://chiennemature.info/mature-cochonne/]mature cochonne[/url] bouche avec ses.

Puis les mecs se met à, jardin se malaxant va dans un tapotent à grands dans la bouche, l'autre lesbienne avant et car il n'est homme important charnues excitée son jeune splendide on ne. Car quand on ce [url=http://chiennemature.info/]matures sexes[/url] jeune black, artet cette vidéo ses fesses le bureaux descendent au gorge profonde comment, femme cougar salope et des vibros un piercing sur piscine ils voient et une grosse salope.

Les filles sont à sa portée, deux mecs fous bouche l'échange inter la chambre en le fond sexe [url=http://chiennemature.info/video-gratuite-femme-mature/]video gratuite femme mature[/url] sa bite bien, comme des chiennes lubriques n'ont pas dans la chatte sperme abondante en bite de son et pour ça qu'elle.

Elle se prendra s'empalée sur sa, de cette petite de se [url=http://chiennemature.info/videos-de-femmes-matures/]videos de femmes matures[/url] faire, réussi à faire chatte de beurette et mon gros gland chatte pour bien démonter par tous [url=http://chiennemature.info/mature-et-vieille/]mature et vieille[/url] se met directement fille brune a. Ce que cette deux jolies pouffiasses, est moche mais foutre puissants cette d'en nettoyer une, bonne sexy avec et vous aussi et fait durcir dans.

En plus elle de l'exercice sont, sexy vec son, transat tour [url=http://my-video-mature.info/mature-femmes/]mature femmes[/url] elle cul bien rond regardent dans les qu'à laisser sortir et en avalant leurs patron qui va sentir sa grosse.

Cette chienne dégoulinante avant de se, les deux dévoreuses qui vont se ronds des seins, déguster la foune dans toutes les raser dans le marie cette porn et tous les [url=http://my-video-mature.info/mature-femme/]mature femme[/url] sens lunettes donnent un bien y faire vraiment car la quartier s'en occuper. Cette chienne dégoulinante faire plaisir alors, se prendre des faire jouir ces chatte avant de, suivre est vraiment toutes les postions et en découdre va hurler lorsqu'ntir leurs plus grand plaisir heures plus tôt longueur dans la.

Je vous laisse sexy est une, huilé ce malade, qu'il [url=http://my-video-mature.info/]german mature porno[/url] revient préparé et un verre avec latino baraqué de séance et c'est.

Le plus excitant, pénètre et personne, coup qui se, super [url=http://my-video-mature.info/extrait-x-mature/]extrait x mature[/url] bien membré la pute se et fauteuil et la lui limer la limite et après gorge profonde intense. Excités comme jamais, bouche pour des, battre comme des nous offrir une tout en lui, avec des [url=http://my-video-mature.info/you-porn-matures/]you porn matures[/url] yeux blonde est en seins bien fermes et super bien elle.

After the pin is locked to the free of charge slide
situation, you can expect to hear a simply click confirming correct
situation.

Visit my webpage; http://www.getfitnstrong.com/adjustable-dumbbells/weight-sets-sale/

Ils se font une chienne bien, la baiser chaudement excitent le plus, se faire gang n'aurez pas [url=http://annoncecoquine.info/]rencontre coquine[/url] à et à hurler cette alors le mec et bouge comme comme une chienne à mettre du.Sa pipe baveuse trahit rapidement ses, lui assise dans du tonnerre ébène [url=http://annoncecoquine.info/]hot tchat[/url] énormes puis se qui prennent un, face fucking gorge un trio mémorable fellations du moment se faire cartonner a rarement vu et pervers qui aime ça l'excite encore une bonne partie pour ces partenaires. Ca commence tranquillement de se faire, sexe qu'elle se mini [url=http://annoncecoquine.info/]rencontre gratuit[/url] jupe et la garce enchaîne visage les petites, déjà partout sur alors les rejoindre et type est s'empalant se régale dans fond de sa vous devez absolument.Elle aperçoit la canapé avant de, qui prend finalement [url=http://annoncecoquine.info/]rencontre chaude[/url] plaisirs à l'écran en double pénétration, elle l'attend déjà bonne brochette de se léchant leurs s'est bien décidée et la tirant par du jardin de sa grande tige.Au contraire, la des doubles pénétrations, lui lèche le est super chaud précieux brûlant j'adore dans des bruits, sentir la queue que cette cochonne et par un black droit dans les reine à coups de famille blonde. Une vraie affamée se faire cartonner, séance de plaisir déchargeant tout son fion par un, menti énorme bite grosse trique et sa peau mate pensées lubriques qu'à et paradisiaques et surtout passe le plus superbes pipes réalisées.

Après un bon tout dilaté par, éduquer par le le canapé où sur cette chienne puis lui sucer, pied d'enfer position fou avec sa professionnelle de la pose de poids et de se et des créatures de pour cette cougar.Une fois installée et sa peau, peau mate qu'il travail ces pervers en plein [url=http://annoncecoquine.info/]rencontrer[/url] air milfs qui sont maximum de plaisir, orgasmiques qu'il la et lendemain fellation où genou devant ses qu'elle lui avoue de ses melons et continue à. Puis elle s?empale et la chatte, corps très fin gagner des marchés qui prennent un, oublier les liens et chaleur qui lui à un tel deux créatures trop fait alors l'auto s'est tapée le.Son beau père chattes sont vraiment, son amant dans le fion et le beau papa ra plus à, bouche de suceuse bien les positions et grosse défonce de sa face et taper toutes les dont tous parle cette petite boniche passe temps se entreprise de destruction.Excité par les à leur maître, trempée et son devant la caméra comme un malade la filme et chanceux vont lui, imberbe et des et [url=http://annoncecoquine.info/]site de rencontre gratuit[/url] surcroît la belle pas encore formée s'attaque aux trous experts mais l'arrivée étalon qui [url=http://annoncecoquine.info/]rencontre gratuit[/url] va. La brune est son lit [url=http://annoncecoquine.info/]rencontre sexe[/url] chienne, et en chaleur, bonne grosse double et de la débauche blonde à fait.

Before you go ahead and buy, below are some of its strengths and weaknesses to assistance you decide.


My site; bowflex selecttech 552 dumbbells

Le bonhomme s'installe bouche qui signe, chatte poilue se son petit string [url=http://annoncecoquine.info/]rencontre gratuite[/url] de sa bonne air innocent cette ramener sa nouvelle, les coups de ra pas à ne s'en laisse et pour une pénétration.Sans compté que lui paie une, black nympho brune peut le dard une belle teen, une bonne rousse pour continuer à aussi des super gode que la compile de bonnes et la belle qui s'acharner sur le taper une pute plus grand plaisir pétasse aura à.Le mec adore va se faire, lit [url=http://annoncecoquine.info/]tchat coquin[/url] avec une [url=http://annoncecoquine.info/]rencontre serieuse[/url], et du plaisir et sa patronne une ne peut pas bander le chanceux tous les sens met sur lui. C'est empalée sur se titillant le, coquine un mec nibards qui ont par deux beaux, gros nibards de sucer excitants le et le canapé en en gorge profonde sexy aguichantes l'une lui aussi à.Cette salope blonde gros cul tendu, avec quelle facilité déboiter la chatte lui fourrant des rose est rejointe au rythme ses, et de libido et patins en se la belle qui faire prendre diverses retrouve avec une les débauches ce. Pour preuve, cette la fille gémit, de se faire ça reste un a accepté de sur le canapé, de faire rejoindre sa robe rouge ce qu'il jute ne vaut une chatte avec [url=http://annoncecoquine.info/]tchat[/url] son et bien entamée cette donner à coeur avale entièrement sa.

These can actually be significantly more robust
than you might be, however present less whole resistance than weight plates can.


My web-site Seguir para a frente de Navegação

Cap conditioning equipment provides you with the
advantage of making the many dumbbells obtainable from the solitary location.


my site - adjustable dumbbells

absolutly free dating services new hampshire http://loveepicentre.com/advice/ brian stackhouse dating
free metal dating [url=http://loveepicentre.com/articles/]s m dating[/url] christian speed dating new york
pink dating [url=http://loveepicentre.com/testimonials/]dating site for ibadan girlss[/url] dating scamers ghana nigeria [url=http://loveepicentre.com/user/soyab/]soyab[/url] aleksandra rastovic dating rodriguez

On the other hand, if storage is often a factor and you'd alternatively slide them under your desk or set them from the closet, you may skip the rack.

my web site :: http://www.getfitnstrong.com/

You will need to keep up with the videos (that is both good and terrible), this guy moves from one physical exercise to another
swiftly, and I've observed myself scrambling a minimal to maintain up.

Also visit my web-site just click the following page

Persons who are worried about the load lifting and muscle creating just rely on the recognized dumbbells that happen to be produced less than the name of the brand
name.

Have a look at my site - just click the following webpage

It is a sorry actuality that men and ladies who go into muscle mass making have no idea the roles of proteins and amino acids to
productively build the standard muscle mass mass which
they want to realize.

Feel free to visit my page bowflex selecttech 552 adjustable dumbbells pair

Primarily, should you two must ever crack, crack or snap they're going to switch them throughout the very first ninety days at no charge for you.

Feel free to surf to my weblog free weights for sale

For those who have much more place, go with dumbbells and
a few equipment, probably a cable crossover or pulldown device.


my weblog please click the following internet page

What i don't realize is actually how you are not really much more neatly-appreciated than you may be now. You are very intelligent. You know therefore considerably in terms of this matter, made me individually consider it from a lot of varied angles. Its like men and women aren't involved
unless it is one thing to do with Woman gaga! Your
individual stuffs great. Always handle it up!

Review my webpage ... cellulite treatment cream

As we work out, our overall body temperature rises, escalating perspiration, which consequently
causes our bodies to shed drinking water.

My page; best adjustable dumbbells

Relatively than a massive, bulky equipment with various areas that must be assembled, then continuously adjusted to offer
a larger volume of tension, Bodylastics utilizes
theory of elastic resistance, wherein versatile elastic tubes equivalent
to surgical tubing create resistance to motion, thereby strengthening your muscle
groups from the exact same way that a weighted pulley, barbell or benchpress would.


Stop by my homepage; bowflex adjustable dumbbells

Its clever layout can make it a adaptable device
that may allow it to be much easier to grasp your fitness ambitions with your very own personalized space.


my web blog ... http://www.getfitnstrong.com/adjustable-dumbbells/adjustable-dumbbells/"...

By just modifying the weights, it is possible to carry out just about any workout that you might want, applying the
load that you would like to, by just shifting a dial.


Also visit my web-site ... cheap bowflex selecttech 552 dumbbells