Followers

Nuffnang

Manjung Mari

Posted by Admin Direktori Blog | Posted on 9:14 PTG | Posted in

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Manjung Mari


Syiah atau UMNO - Mana Lebih Bahaya...

Posted: 24 Dec 2010 06:57 PM PST

Salam sejahtera.....

Selepas sahaja peristiwa hitam di Parlimen di mana Ketua pembangkang bersama 3 AP digantung tugas selama 6 bulan, maka peristiwa inilah yang jadi isu dan topik utama... Iaitu isu Syiah... Maka tak habis-habislah cerita... syiah...syiah...syiahh..


Keluarlah berbagai ulasan dari pakar-pakar ulas yang tidak kita kenali......, Tidak seperti sebelum ini, kerana ada tukang ulas yang cukup hebat....


Kalau tak salah ingatan aku, tahun 1985, isu Syiah ni telah dibongkarkan oleh Mudir Al-Arqam, sehinggalah lahir sebuah buku Bahaya Syiah. tetapi aku beli pun,,, kenapa...

Alhamdulillah, kerana aku sering dok pi mengaji, dapatlah sedikit sebanyak ilmu..soalah bab Syiah ni Sheikh Mohd Nor Alhafiz memberi jawapan dalam kuliah tafsirnya di Masjid Titi Gantung, Bota (selepas kalah menjadi calon PAS, beliau letak jawatan Imam Besar Masjid Negeri.) Jawapannya mudah aja....

Siapalah diri kita ini nak mempertikaikan keislaman seseorang itu, nak kata Syiah tak betui,,, Ahli Sunnah Melayu kat Malaysia ni pun belambak lagi yang tak betui...

Kalau Syiah tak betul; atau kafir... , pakar ulama Saudi Al-Rabitah, dah lama dah mengeluarkan hukum yang orang-orang Iran tu (majoriti Syiah) tak boleh menunaikan fardhu Haji, sedangkan kita tahu, negara Iran adalah yang ketiga terbanyak selepas Indonesia dan Turki yang menunaikan haji..

Siapa yang dah pergi haji, bila sampai Madinah, kita akan dibawa ke program lawatan ke Masjid Quba, Masjid Qiblatain dan Masjid Tujuh, tetapi di masjid tujuh para pelawat tak dibenarkan turun, hanya sekadar melihat dari atas bas, sebabnya Masjid tu dikerumuni oleh jemaah mazhab Syiah...

Jadi bagi aku tak payahlah nak pertikai Syiah betui ke tidak,, bukan taraf kita nak menentukan..., apa dah jadi dengan Arqam, arwah Assaari bagaimana, tak payahlah nak diungkitkan semula...!!!




Fikirlah balik,, betuikah kita yang dok mengaku ahli Sunnah ni, ...wahabi tak betui, syiah kafir... tu yang pertahan perkara syirik tu betui ka...

OKlah... pergi ke perkara tajuk...

Seteruk teruk syiah, ia berani berhadapan dengan kerajaan kuffar Amerika dan Yahudi .....

Ahli Sukan wanita Iran, menampilkan pakaian menutup aurat...

Pimpinan kerajaan mereka terutama Presiden Ahmednijad memang jauh berbeza dengan Najib..

Program kerajaan Iran, membuat persiapan pertahanana negara...

Sebaik-baik UMNO... pulak...

Mengikut telunjuk Amerika, habis berjuta-juta nak jumpa Obama, bekerjasama dengan Isreal, pasai apa Zahid Hamidi menteri pertahan jumpa Ehud Barak, hubungan dengan APCO..

Ahli Sukan Wanita Malaysia... tak payah cerita, tak tau nak beza yang mana agamanya Islam ataupun bukan Islam...

Sibuk nak buat bangunan beratus tingkat, kelengkapan tentera!! Kapal selam ttak boleh selam, enjin kapal terbang kena curi...

Paling mudah beginilah,,, dalam Al-Quran ada ayat melarang kita bekerjasama dengan Yahudi dan Nasara, memang Allah dah bagi peringatan... tetapi UMNO macam biasa, tak ada hal tetap ikut.....ayat-ayat mengenai Syiah ada ke tak dalam Al-Quran...

Musuh Umat Islam paling nyata ialah Zionis dan Amerika, tetapi UMNO!!!!!!!!!!..

Jadi siapa lagi bahaya... Syiah atau UMNO..c

Walau apa pun, aku bukan ahli Syiah...namun salahkah kita berkejasama, sama-sama berganding bahu menjatuhkan kuasa Zionis Israel...,tak apalah,, sebelum jatuhkan Israel, marilah kita pakat sama-sama jatuhkan dulu suku sakat Israel iaitu UMNO.....




Tenang Kubu UMNO...

Posted: 23 Dec 2010 10:39 PM PST

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini mengumumkan tarikh mengundi pilihan raya kecil Dewan Undangan Kecil (DUN) Tenang, Johor pada 30 Januari depan manakala tarikh penamaan calon pula pada 22 Januari.....

Manakala Muhyidin Yasin pula mengumumkan......



TERKINI

DUN Tenang kubu BN, kata TPM

24/12/2010 2:16pm

KUALA LUMPUR, 24 Dis. - Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yakin pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang, Johor lebih arif untuk menentukan calon yang harus dipilih mereka pada pilihan raya kecil kawasan itu Januari depan.

"Yang penting tidak kira apa pembangkang kata, orang Johor kawasan itu lebih maklum dan arif... sejak sekian lama, berdasarkan rekod sejak dulu, Tenang memang dimenangi oleh BN.

"Kita harap pengundi yang ada di Tenang akan terus sokong BN," katanya pada sidang media selepas pelancaran program "Mendidik Demi Malaysia" di sini hari ini.

Beliau berkata, berdasarkan rekod, DUN Tenang tidak pernah dibolosi oleh pembangkang.

Bagaimanapun, BN tetap menganggap setiap pilihan raya kecil sebagai cabaran dan tidak pernah memandang remeh cabaran daripada mana-mana pihak, katanya. - Bernama


Kalaulah benar seperti yang dikatakan oleh TPM itu, maka amatlah malang pengundi-pengundi di DUN Tenang, tenang sungguh, bukan jangan sangka di air tenang tiada buaya..... Yang ini tenang sesungguhnya Tenang.. Tenang menjadi kubu UMNO kerana..

Pengundi DUN tenang semuanya pejalan kaki dan menunggang basikal sahaja, jadi tiada masaalah kenaikan harga petrol dan diesel, tiada masaalah saman ekor.

Pengundi DUN tenang, masak pakai dapur kayu, tak pakai gas, kekadang tak masak, main makan mentah aja.

Pengundi DUN tenang, tak minum air kopi, teh atau susu, mereka hanya minum air hujan.

Kasihanlah pengundi DUN tenang,, moga-moga sentiasa tenang, selama-lamanya tenang.......

Comments (1)

Flexibility exercises should really be carried out every day.


Feel free to visit my web page - Www.getfitnstrong.com