Followers

Nuffnang

MIMPI SENJA

Posted by Admin Direktori Blog | Posted on 11:07 PTG | Posted in

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

MIMPI SENJA


Tengok apa orang kata pada 'budak' Zam ni ...

Posted: 30 Aug 2010 05:54 PM PDT


'Previously, maybe PAS was racist, but who can deny the fact that Umno itself is racist today? Since PAS has become a Pakatan member, it has become less racist, but Umno has become worse.'

Zam's back... and gets nasty with PAS

Lim Cheng Inn: Zainuddin Maidin has faded with time, why the sudden emergence wanting to run down PAS? Are you aware that PAS today is different from yesterday? As for you, you remain stagnant in your mentality.

For your information, today the number of Malaysians who believe in 'PAS For All' is growing. Your Umno's Malays are trying to mobilise support by making a ruckus about PAS will be futile. Let's wait and see what the next general election will bring.

KayKay: Whatever Zam's saying won't go down in history. It will not make any difference for the better. As usual, he is trying to twist-and-turn every issue, Umno-style, into a racial issue. This is just to confuse the public, play to the gallery and mask the big crimes going on under our noses, i.e. politicians taking government projects for themselves through nominees and stealing the people's hard-earned money from the public treasury.

Why doesn't this good-for-nothing talk about that? Instead, he's trying to twist PAS' so-called statements from the past on the Chinese into something else to drive a wedge between DAP, PAS and PKR.

Rober727: During that when PAS (was racist), it was with the BN, but now PAS had left the BN, that is why the party has different ideology compared to Umno.

Mahathir: Previously, maybe PAS was racist, but who can deny the fact that Umno itself is racist today after 22 years of 'bastardisation' by Dr Mahathir Mohamad?

The old Umno is different, it comprised of people like Tunku Abdul Rahman, whom Zam agreed was for the people of Malaysia. The new Umno was created by Mahathir. He has made the Malays look like they are racist by openly admitting that Umno Baru is a racist organisation.

Since PAS has become a Pakatan member, it has become less racist, but Umno has become worse.

ISA@Penyu: PAS always sings different tunes, it's just a political party using Islam as a means to govern. They want to implement 'hudud', but don't want to say so openly. Some PAS leaders will say yes, while others say no. They want to work with Umno but don't want to say it so openly. They work with DAP, but in each session, they bang DAP too.

PAS does not stick to Islam's accepted methods in Malaysia, and whatever decisions they make is just political. If PAS members do it, it is 'halal', if others do it, it is 'haram'. For example, non-Muslims in surau - since it's a PAS surau, it's okay. But if it's not, they will say it's not okay.
That is PAS: one rule for them and another for the rest of us.

A Coward: Zainuddin, in Umno there are full of such leaders (those whom you accuse of racism). They are not innovative. They can only resort to digging and creating problems for others which will never benefit the country and the rakyat. What one believed in the past is not too important, because one might already have regretted and now have a positive mindset. What's important is what ideology they are having now.

Paul Warren: This guy is such an idiot. He should know that those pictures of Elizabeth Wong were taken without her knowledge. She was sleeping! A slimebag took those pictures, and he exposed it for profit obviously. Is Elizabeth the one who is immoral? Or will Zam admit that he is nothing but a liar?

Linov20: What about the video of that man in a hotel room with a woman? Isn't he is now a big shot in MCA? Why is it that BN can accept him as a leader but not Wong? This is the pot calling the kettle black - very double standard and chauvinistic. A woman cannot do this while a man can?

Multi Racial: Maybe Zam is right. Forty years ago PAS was extreme and that was why they were not accepted. They changed for the better. This explains why the majority of Malaysians support them now. Umno 40 years ago under Tunku Abdul Rahman was fair and neutral. That why most Malaysians gave them their support without any hesitation.

Today, Umno is extremist and irresponsible. That why they've lost support. The problem with Umno is that they know the cause of the problem, but instead of prescribing the right medicine they blame others.

Md Imraz Muhd Ikhbal: Has Zam and Umno run out of ammunition to undermine the opposition for him to be so desperate as to dig out old stories just to discredit PAS? So what if PAS was all about genocide 40 years back? In fact, 20 years ago, I myself would not even touch PAS with a 10-foot pole due to their chauvinistic stance and racist ideology.

On a parallel comparison, how popular was Anwar Ibrahim then? But don't we all want him to be our next PM? People do change over time. Only Umno is different. It will never change and shall rot in its hypocrisy and corruption.

SayaAnakBangsaMalaysia: I think it's time for Malaysiakini or Al-Jazeera to interview Zainuddin Maidin again. His lies and slander seem to indicate that he has forgotten his last self-inflicted humiliation on the world stage.

Also, Zam, the so-called 'intimate photos scandal' of exco Elizabeth Wong was a vile stunt orchestrated by Umno's own poster boy for corruption, Dr Mohd Khir Toyo, who in his vindictiveness over losing his lucrative post as MB, paid her sleazebag ex-boyfriend to betray her and sell photos taken of her while she was sleeping in her own bed.

Clearly this is the kind of high moral and ethical conduct in Umno that Zam is so proud of. - malaysiakini

Saman ekor : PAS anjur petisyen di Internet

Posted: 30 Aug 2010 05:39 PM PDT

Memanfaatkan populariti dunia siber di kalangan anak muda, Pemuda PAS meluaskan lagi kempen membantah saman ekornya dengan mengadakan petisyen dalam talian.

Setiausahanya Khairul Faizi Ahmad Kamil berkata, usaha itu merupakan lanjutan daripada kempen "sejuta tandatangan" dewan itu yang dilancarkan pada 23 Ogos lalu di Kuala Lumpur.

"Walaupun kempen ini sedang giat rancak gerak kerjanya di peringkat Parlimen yang diuruskan oleh setiausaha Pemuda PAS kawasan-kawasan, namun Pemuda PAS merasakan perlunya satu alternatif melalui dunia siber yang semakin popular, terutamanya di kalangan masyarakat bandar dan ibu kota," katanya.

Dalam satu kenyataan hari ini, Khairul Faizi berkata usaha terbaru tersebut dapat menarik sokongan anak-anak muda bagi menyatakan sikap mereka supaya kerajaan memansuhkan terus saman ekor, bukannya menangguhkannya.

"Pemuda PAS berharap agar anak-anak muda seluruh negara dapat bersama menurunkan tandatangan secara dalam talian ini sebagai tanda sokongan menghapuskan saman ekor yang dilihat tidak mendidik pemandu, sebaliknya memeras wang rakyat dengan cara yang halus," katanya.

Menurut Khairul Faizi lagi, kesemua petisyen itu akan diserahkan kepada pihak polis dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) sebagai tanda bantahan.

Orang ramai boleh menurunkan tandatangan masing-masing di alamat http://www.petitiononline.com/saman/petition.html sehingga 31 Oktober 2010 ini, tambahnya

Kelantan bayar RM500 pada kakitangannya : TGNA

Posted: 30 Aug 2010 10:42 AM PDT

KOTA BHARU, 30 Ogos: Kerajaan Kelantan akan memberikan bantuan khas hari raya sebanyak RM500 kepada lebih 5,000 orang kakitangannya sebelum Aidilfitri ini.

Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nikk Mat berkata, sumbangan yang melibatkan jumlah RM2.2 juta itu sebagai menghargai jasa kakitangan yang tekun membangunkan negeri.

Menurutnya, tarikh sebenar penyerahan bantuan khas itu belum diputuskan tetapi cek berkenaan telah siap diurus.

Tambahnya, kakitangan awam bermula dari gred 54 dan ke bawah layak menerima bantuan khas itu.

Beliau mengumumkan perkara itu selepas solat sunat tarawih di Stadium Sultan Muhammad ke-IV, di sini malam ini.

Tuan Guru berkata, beliau seronok dengan pemberian berkenaan kerana dapat menghargai jasa kakitangan kerajaan negeri. - harakahdaily

PAS beri amaran pada Zainuddin Maidin

Posted: 30 Aug 2010 08:59 AM PDT



Parti Islam Se-Malaysia memandang serius fitnah yang dilemparkan oleh bekas Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Zainuddin Maidin yang mengatakan bahawa semasa Tragedi 13 Mei 1969 PAS minta Allahyarham Tunku Abdul Rahman Putra al-Haj 'merampas' harta-harta orang Cina, manakala ketika Konfrontasi Malaysia-Indonesia PAS menyebelahi Indonesia supaya
'mengambil' Malaysia.

Kenyataan yang dibuat dalam temuramah bertajuk "Zam Dedah Hasutan Jahat PAS" bersama umno-online itu adalah satu fitnah yang besar dan cuba memberikan gambaran buruk berkenaan PAS kepada orang-orang Cina dan rakyat keseluruhannya. Kenyataan beliau itu jelas sengaja dicipta bagi mencemarkan imej dan nama baik PAS sebagai sebuah parti yang mendokong kedaulatan negara dan perpaduan rakyat.

PAS yakin beliau dan Umno kini terdesak untuk memburukkan PAS dan sanggup mencipta fitnah di bulan Ramadhan ini bagi menarik sokongan bukan Melayu untuk kepentingan politik mereka.

Umno sudah sinonim dikaitkan dengan penciptaan kisah-kisah fitnah dan propaganda jahat demi survival politik mereka yang kini tertekan dengan penolakan bukan Melayu dinegara ini. Tuduhan bahawa PAS menyokong Indonesia semasa konfrontasi juga sengaja direka bagi
menunjukan bahawa PAS ini tidak patriotik sedangkan begitu ramai tokoh-tokoh politik dalam PAS telah berjuang memartabatkan kedaulatan negara dan menjaga kepentingan rakyat.

PAS menuntut Zainuddin menarik balik fitnah yang diciptanya itu dan memohon maaf dalam masa 3 hari. Sekiranya beliau enggan menarik balik fitnah itu PAS akan mengarahkan semua organisasi PAS negeri dan dewan-dewan untuk membuat laporan Polis dan seterusnya akan
mengemukakan saman kepada beliau.

Ust. Idris Ahmad
Ketua Penerangan PAS Pusat

STONE: Teringat aku akan kata-kata Mohd Sabu dua hari lepas, umNO sedang lemas sekarang ni. Orang lemas akan berpaut pada apa saja yang ada di depannya. Kalau ketul taik ada di depannya, ketul taik lah dia akan paut.

Walaupun Zam ni dah tak ada apa-apa, tapi demi untuk nak selamat umNO telah menggunakan "ketul taik" ini untuk terus hidup.

Siapa Ibrahim Ali, dia bukan Tuhan - Datuk Harun Taib

Posted: 30 Aug 2010 05:37 AM PDT

Perkasa larang bukan Muslim bercanggah suruhan Islam
Oleh G. Manimaran dan Syed Mu'az Syed Putra
August 30, 2010

KUALA LUMPUR, 30 Ogos — Cadangan Perkasa yang mendesak agar undang-undang khusus digubal bagi melarang bukan Islam daripada memasuki kawasan masjid dan surau bertentangan dengan perintah Islam, kata dua komponen Pakatan Rakyat (PR) hari ini.

"Apa hak Perkasa mahu undang-undang digubal bagi melarang orang bukan Islam memasuki kawasan masjid dan surau?

"Dalam Islam sendiri tidak melarang. Adakah Perkasa mahu mencabar perintah agama?" kata Ketua Dewan Ulama PAS pusat Datuk Harun Taib kepada The Malaysian Insider.

Perkasa, pertubuhan bukan kerajaan Melayu, pimpinan Ahli Parlimen Pasir Mas Datuk Ibrahim Ali semalam menggesa agar undang-undang digubal melarang bukan Islam memasuki masjid dan surau.

Ibrahim turut menuduh Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak menjalankan tanggungjawabnya sepenuhnya dengan mempertahankan Ahli Parlimen Serdang Teo Nie Ching yang mengunjungi Surau Al-Huda di Kajang, Ahad lalu.

Bagi Nik Aziz, tindakan Teo tidak menyalahi hukum Islam, malah sebaik-baik cara untuk mendekatkan mesyarakat bukan Islam kepada Islam.

Mengulas lanjut, kata Harun, tindakan melarang orang bukan Islam daripada memasuki masjid dan surau akan menyekat mereka untuk mendekati dan memahami Islam.

"Bagi saya orang bukan Islam boleh memasuki kawasan masjid dan surau, Islam tidak melarang. Yang penting mesti berpakaian sopan.

"Ibrahim hanya pandai cakap sahaja... beliau sendiri pun tidak tahu apa yang dicakapkan," katanya.

Beliau turut membidas Ibrahim kerana mengatakan Nik Aziz kurang bertakwa kerana mempertahankan Teo yang menyampaikan sumbangan dan ucapan di ruang solat Surau Al-Huda, Kajang Sentral pada Ahad lalu.

"Saya rasa beliau (Ibrahim) sendiri tidak tahu apa makna takwa, kalau beliau tahu sudah pasti beliau tidak akan cakap.

"Lagipun siapa beliau untuk menilai seseorang itu bertakwa atau tidak, beliau bukan Tuhan nak tentukannya," katanya.

Harun menjelaskan takwa bermaksud seorang umat Islam itu mengikut perintah agama dan meninggalkan larangannya tetapi yang boleh menilainya hanya Allah.

"Sebagai orang Islam kita perlu ikut perintah Allah dan segala larangan perlu ditinggalkan.

"Kalau Allah suruh kita solat kita kena buat dan kalau Allah larang kita minum arak jangan buat.

"Malah hanya Allah sahaja yang menentukan seseorang itu bertakwa atau tidak, bukan orang lain termasuk Ibrahim," katanya.

Dalam pada itu, Pengerusi Biro Pemahaman dan Pemantapan PKR, Dr Muhd Nur Manuty juga berpendapat cadangan sedemikian bertentangan dengan suruhan Rasulullah yang membenarkan bukan Islam memasuki masjid dan surau.

"Tidak salah bagi bukan Islam untuk memasuki masjid, Nabi Muhammad pun membenarkan perkara ini. Yang penting, mereka yang memasuki masjid atau surat berpakaian sopan dengan menutup sedikit aurat mereka... tiada masalah, mengapa perlu menghalang," kata beliau ketika dihubungi.

Sambil menolak cadangan sedemikian, kata beliau, sikap terbuka di kalangan rakyat berbilang kaum boleh menyelesaikan masalah sedemikian.

"Kalau kita bersikap terbuka, kita boleh menyelesaikan masalah ini... bukan Islam boleh datang ke masjid, malah program boleh diadakan di bawah khemah di luar dewan solat dan sebagainya.

"Mengapa isu ini hendak digembar-gemburkan sehingga mencetuskan konflik antara kaum negara ini?" kata beliau - TMI
STONE: Berahim oi hang jangan tamak la, pilih la yang mana satu hang nak jadi, baru boleh tumpukan perhatian. Kejap hang nak jadi samseng kejap nak jadi ulama ... Hahahaha betul la katak hang ni, kejap lompat sana kejap lompat sini ...

Sotong Paul ....... hehehehe

Posted: 30 Aug 2010 04:15 AM PDT

hahahahahah lawak petang ... apa-apa pun Paul dah memilih Pakatan Rakyat untuk memenangi PRU 13 nanti .... jangan marah BN ya .... hahahaha

sumber gambar BUKIT TUNGGAL

Teo - MP Serdang - jumpa TGNA

Posted: 30 Aug 2010 12:59 AM PDT


Teo dapatkan pandangan mursyidul am PAS
Ogos 30, 10

Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching mengadakan pertemuan dengan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari bagi mendapatkan pandangan mursyidul am PAS itu berhubung isu kunjungannya ke Surau Al-Huda, Kajang 22 Ogos lalu.

Pertemuan itu berlangsung di Rumah Kelantan di ibunegara selepas menteri besar dan delegasi kerajaan Kelantan memfailkan saman terhadap Petronas di Mahkamah Tinggi Dagang Kuala Lumpur, di Jalan Duta.

Menurut Harakahdaily, selepas pertemuan itu, Nie Ching berkata, beliau gembira dapat bertemu dan mendapat pandangan mursyidul am PAS itu.

"Tok Guru jelaskan kepada saya bahawa dari segi Islam bukan menjadi satu isu orang Islam masuk ke surau atau masjid.

"Dia beritahu sebenarnya pada zaman Nabi Muhammad SAW, orang bukan Islam selalu masuk masjid untuk bertemu Nabi," katnya menjelaskan isi pertemuan.

Menurutnya, dalam pertemuan itu juga, Tuan Guru memberitahunya bahawa yang menyempitkan pemahaman berhubung isu bukan Islam kunjungi masjid adalah Umno.

Teo mengunjungi Surau Al-Huda, Kajang Sentral untuk menyampaikan bantuan membaiki pagar surau tersebut dan dijemput jawatankuasa surau untuk menyampaikan ucapan ringkas.

Insiden itu bagaimanapun dieksploitasi media arus perdana dan Umno dengan mendakwa ia satu kesalahan dan mencemar imej Islam.

Berikutan itu, Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) telah mengambil alih pengurusan surau tersebut dan akan memberi surat amaran kepada Teoh. - malaysiakini

Comments (0)